Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2009, 15:13   #1
Cyclone1976
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 augustus 2009
Berichten: 19
Angry Hasselt verbiedt quads, Zonhoven en Diepenbeek volgen mogelijk

Hasselt verbiedt quads, Zonhoven en Diepenbeek volgen mogelijk

Bron Het belang van limburg:
14/08 Als het moet, gaat Hasselt de lawaaierige quads verbieden via een politieverordening. Er wordt ook bekeken of het verbod wordt uitgebreid naar de hele politiezone Hasselt-Zonhoven-Diepenbeek.



De quad is een soort crossmotor op vier wielen, die veel lawaai produceert. Na een resem klachten kondigde staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe aan dat hij binnenkort maatregelen zal treffen.

“Maar als die maatregelen niet toereikend zijn of er niet snel genoeg komen, verbiedt Hasselt de quads zelf”, zegt burgemeester Reynders.

“Op basis van een politieverordening tegen overlast. Mensen klagen bij ons voortdurend over lawaaihinder door quads, en sommige bestuurders denken dat de halve stad een crossterrein is. Met Zonhoven en Diepenbeek zullen we bekijken of we deze verordening kunnen doortrekken naar de hele politiezone. Nog dit najaar willen we de quads definitief naar privé-terreinen verbannen.”

Rechter
“Een verbod op basis van overlast kan altijd voor de rechter worden aangevochten”, reageert Schouppe.


Ronduit een schande dat ze weer zo iets uit hun mouw gaan toveren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Worden dan snelheids mottos en harleys ook gebannen autos met aangepaste knalpotten ??????????????????????????????????

Heb mij onlangs een Quad aan geschaft om eenbeetje met mooie weer van te genieten en eens een keer niet met de auto te moeten rijden .
Een volledig baanmodel niets aan veranderd.
Originele knalpot (die niet meer lawaai of db maakt dan een doorsnee motto of harley)
Deze is tottaal niet gemaakt om off road mee te gaanliggen gewone autobanden op en is volledig gehomologeerd.
http://www.moto-quads.be/rovach-quad...D=1864&taal=nl

Dat ze onze koning maar aanpakken met zijn bootje van 4,6mil € van belastings geld betaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cyclone1976 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 15:34   #2
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyclone1976 Bekijk bericht
Originele knalpot (die niet meer lawaai of db maakt dan een doorsnee motto of harley)
Yeah Right...

Elke ochtend om 06u00 maakt dergelijke "stille" quad mij en mijn gezin wakker.

Goed dat er plannen zijn om die ondingen te verbieden.
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 15:49   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.277
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dus , alleen lawaaierige quads mogen niet meer?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 15:59   #4
MakingProgress
Schepen
 
MakingProgress's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2008
Berichten: 81
Standaard

Ook in Antwerpen zijn de quads niet welkom.

Lees hier maar.
MakingProgress is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:20   #5
hotschizodiscocop
Staatssecretaris
 
hotschizodiscocop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2007
Berichten: 2.945
Standaard

Superbelachelijk.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:26   #6
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Idd, 't is al zo saai in België dat ze nu ook nog eens dingen gaan verbieden waar je toch nog een beetje plezier aan kunt beleven. België is een rusthuis dat alleen nog interessant is voor oude van dagen.
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 15 augustus 2009 om 16:28.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:28   #7
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyclone1976 Bekijk bericht
Hasselt verbiedt quads, Zonhoven en Diepenbeek volgen mogelijk

Bron Het belang van limburg:
14/08 Als het moet, gaat Hasselt de lawaaierige quads verbieden via een politieverordening. Er wordt ook bekeken of het verbod wordt uitgebreid naar de hele politiezone Hasselt-Zonhoven-Diepenbeek.



De quad is een soort crossmotor op vier wielen, die veel lawaai produceert. Na een resem klachten kondigde staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe aan dat hij binnenkort maatregelen zal treffen.

“Maar als die maatregelen niet toereikend zijn of er niet snel genoeg komen, verbiedt Hasselt de quads zelf”, zegt burgemeester Reynders.

“Op basis van een politieverordening tegen overlast. Mensen klagen bij ons voortdurend over lawaaihinder door quads, en sommige bestuurders denken dat de halve stad een crossterrein is. Met Zonhoven en Diepenbeek zullen we bekijken of we deze verordening kunnen doortrekken naar de hele politiezone. Nog dit najaar willen we de quads definitief naar privé-terreinen verbannen.”

Rechter
“Een verbod op basis van overlast kan altijd voor de rechter worden aangevochten”, reageert Schouppe.


Ronduit een schande dat ze weer zo iets uit hun mouw gaan toveren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Worden dan snelheids mottos en harleys ook gebannen autos met aangepaste knalpotten ??????????????????????????????????

Heb mij onlangs een Quad aan geschaft om eenbeetje met mooie weer van te genieten en eens een keer niet met de auto te moeten rijden .
Een volledig baanmodel niets aan veranderd.
Originele knalpot (die niet meer lawaai of db maakt dan een doorsnee motto of harley)
Deze is tottaal niet gemaakt om off road mee te gaanliggen gewone autobanden op en is volledig gehomologeerd.
http://www.moto-quads.be/rovach-quad...D=1864&taal=nl

Dat ze onze koning maar aanpakken met zijn bootje van 4,6mil € van belastings geld betaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een quad is niet gemaakt voor wegverkeer. Als je niet zonder tocht en lawaai kan, koop een brommer.
Die voertuigen maken blijkbaar te veel lawaai en wij wonen nu éénmaal in een dichtbevolkt gebied.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:30   #8
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Idd, 't is al zo saai in België dat ze nu ook nog eens dingen gaan verbieden waar je toch nog een beetje plezier aan kunt beleven. België is een rusthuis dat alleen nog interessant is voor oude van dagen.
Voor gemotoriseerd plezier moet je niet op de openbare weg zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:31   #9
hotschizodiscocop
Staatssecretaris
 
hotschizodiscocop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2007
Berichten: 2.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Idd, 't is al zo saai in België dat ze nu ook nog eens dingen gaan verbieden waar je toch nog een beetje plezier aan kunt beleven. België is een rusthuis dat alleen nog interessant is voor oude van dagen.
Bill hicks: the world is like an amusement park... THE WORLD EXCEPT BELGIUM!!!!
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:47   #10
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Bill hicks: the world is like an amusement park... THE WORLD EXCEPT BELGIUM!!!!
Wie geen amusement buiten de openbare weg kan vinden, heeft volgens mij zware problemen.
Ik ben nochtans pro motorsport, alleen hoort dit in wedstrijdverband en niet in het dagelijkse verkeer.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:49   #11
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Bill hicks: the world is like an amusement park... THE WORLD EXCEPT BELGIUM!!!!
Idd,

Belgium is slechts een rustoord voor oude van dagen!
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 16:56   #12
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor gemotoriseerd plezier moet je niet op de openbare weg zijn.
Dus al degene die gemotoriseerd plezier willen de bossen in sturen en het daar ook nog eens allemaal naar de kloten helpen.
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 17:00   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.098
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus , alleen lawaaierige quads mogen niet meer?
een db-norm voor alle voertuigen vind ik logischer dan zich focuseren op de quad.
Stel dat iemand een electrische quad op de markt gooit, dan mag je daar zogezegd niet mee rijden in antwerpen..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 17:04   #14
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Dus al degene die gemotoriseerd plezier willen de bossen in sturen en het daar ook nog eens allemaal naar de kloten helpen.
Luister eens hier, ik heb jaren meegewerkt aan rallye's, veiligheid staat daarin zeer hoog aangeschreven, de parcours worden afgesloten voor ander verkeer.
Voor ander gemotoriseerd vertier bestaan er circuits, crossparcours.
En zelfs dan toch loopt het spijtig genoeg nog wel eens mis.

Stop dus alstublieft de wekelijkse de slachting op onze wegen door imbecielen die denken dat het een kunst is om een pedaal volledig in te drukken!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 augustus 2009 om 17:05.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 17:10   #15
Marker
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 107
Standaard

Niet onbegrijpelijk. Eergisteren moesten we ergens naartoe en we waren vrij gehaast omdat de ene verplichting iets uitliep en de andere er alweer aan zat te komen.

Voor ons reed een quad. Het ging op een drukke openbare tweestrokenweg naar Hasselt waar je normaal 90 mag rijden. Dat quadje hield door de veel lagere snelheid alle verkeer op. Het voorbijsteken kon niet wegens tegenliggers.

Niet geschikt voor gebruik op de openbare weg dus, zo'n machine.

Dit argument lijkt mij samen met de veiligheid nog het belangrijkste.
Geluidsoverlast heb je tegenwoordig overal.
Marker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 17:13   #16
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Luister eens hier, ik heb jaren meegewerkt aan rallye's, veiligheid staat daarin zeer hoog aangeschreven, de parcours worden afgesloten voor ander verkeer.
Voor ander gemotoriseerd vertier bestaan er circuits, crossparcours.
En zelfs dan toch loopt het spijtig genoeg nog wel eens mis.
Als het een aangelegd parcour is afgesloten voor ander verkeer, dan heb ik er geen problemen mee, maar als men maar in het wildeweg in elk bos gaat rijden waar men voorbijkomt dan ben ik tegen.

Citaat:
Stop dus alstublieft de wekelijkse de slachting op onze wegen door imbecielen die denken dat het een kunst is om een pedaal volledig in te drukken!
Mee akkoord!
Er zijn idd nog veel snullen die denken dat het een kunst is om een pedaal volledig in te drukken. Zielig is dat!
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 17:17   #17
kamiel spieces
Minister
 
kamiel spieces's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Locatie: Chakamaka
Berichten: 3.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marker Bekijk bericht
Niet onbegrijpelijk. Eergisteren moesten we ergens naartoe en we waren vrij gehaast omdat de ene verplichting iets uitliep en de andere er alweer aan zat te komen.

Voor ons reed een quad. Het ging op een drukke openbare tweestrokenweg naar Hasselt waar je normaal 90 mag rijden. Dat quadje hield door de veel lagere snelheid alle verkeer op. Het voorbijsteken kon niet wegens tegenliggers.

Niet geschikt voor gebruik op de openbare weg dus, zo'n machine.

Dit argument lijkt mij samen met de veiligheid nog het belangrijkste.
Geluidsoverlast heb je tegenwoordig overal.
Tja, als dat quadje nu maar even op die openbare weg moet zijn om even verder een landweg in te slaan om daar op een parcour gaan te rijden, dan zou ik dat nog door de vingers kunnen zien.
__________________
You all laugh at me because I'm different but I laugh at you because you're all the same!
David Icke
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 17:24   #18
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Belachelijk. Dat ze die rijdende discotheken eens verbieden... Boenka, boenka, boenka...

Quads zijn een prima vervoermiddel voor stadsverkeer. Ze nemen niet veel plaats in en zijn superwendbaar.

Het gaat niet op van eerst mensen vele duizenden euro's te laten uitgeven, waarin 21% BTW zit, en dan dat vervoermiddel te verbieden.

Dikke zever dus. Als het doel is van "overlast" aan te pakken weet ik al direct een ding of 10 dat beter verboden zou kunnen worden. Waaronder criminele hangjongeren.
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 17:35   #19
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Zoveel quads zijn er toch niet? Of vergis ik me? Lijkt me typisch zo'n geval van een gemeentebestuur dat niets beters geeft te doen en regels verzint omwille van het regels verzinnen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2009, 17:38   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Ik zou alle stinkende vervuilende dieselbussen uit de stad weren.
Gewoon in het politieregelement zetten.


Ik zou voorrang van links invoeren in gemeente- nu- rijden- we- links...

Ach, dat beetje bluffen telt niet, dan moet men de wegcode veranderen, wat zomaar niet kan, (hallo welke verkeersborden voor vreemde squads ?)

Het politiereglement is maar bedoelt voor zekere maatregelen. Maar deze zeker niet.

Daarbij gemeente moet eerst de overlast bewijzen, rij maar rustig verder.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be