PDA

View Full Version : maagd?


andev
27 februari 2010, 16:33
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=1R2MREG5


Bijna de helft van alle abortussen in ons land gebeurt bij allochtone vrouwen. Omdat ze slecht voorgelicht zijn of anticonceptie vaak te duur is, maar ook omdat ze onder normen gebukt gaan waaraan ze allang niet meer voldoen. 'Veel meisjes hebben seksuele ervaring, maar ze horen bij hun huwelijk wel maagd te zijn. Dus is een operatie of zelfs abortus vaak de enige uitweg.

Fatima (verontwaardigd): 'Maar dat klopt toch niet! Meisjes moeten maagd blijven, maar jongens mogen erop los experimenteren.'

Esra: 'En hoe kunnen al die jongens ervaring opdoen als de meisjes maagd horen te blijven?'

Hamida: 'Ah, daar hebben ze de Vlaamse meisjes voor! Nochtans zegt de Koran: “Blijf maagd tot het huwelijk, maar als een van beide partners dat niet meer is, houd het dan geheim. God zal het u lonen., En toch willen veel moslimmannen nog altijd een vrouw die maagd is.'





Mag men dat ook als een vorm van levensovertuiging of meer als een vorm van integratie beschouwen in de gewoontes van de maatschappij waarin men zich wil vestigen? Ik twijfelde dan ook of ik het in het ene of in het andere zou plakken...
Toch een interessante kijk op de zaak, wetenden dat men al aan de vierde generatie (of nog verder?) zit, en men nog steeds met die gebruiken uit het "thuisland" verder doet!
Eigenlijk een knap staaltje van hypocrisie, zeker van het mannelijke gedeelte dat er van uit gaat dat ze zich alles mogen permitteren, eventueel met meisjes van alhier, "om te oefenen" en dan tov hun eigen volk/meisjes zonder schaamte deze komedie verder blijft spelen...
Die vele abortussen en herstelling van maagdenvliezen, wie betaalt dat eigenlijk allemaal?

Xenophon
27 februari 2010, 16:56
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=1R2MREG5








Mag men dat ook als een vorm van levensovertuiging of meer als een vorm van integratie beschouwen in de gewoontes van de maatschappij waarin men zich wil vestigen? Ik twijfelde dan ook of ik het in het ene of in het andere zou plakken...
Toch een interessante kijk op de zaak, wetenden dat men al aan de vierde generatie (of nog verder?) zit, en men nog steeds met die gebruiken uit het "thuisland" verder doet!
Eigenlijk een knap staaltje van hypocrisie, zeker van het mannelijke gedeelte dat er van uit gaat dat ze zich alles mogen permitteren, eventueel met meisjes van alhier, "om te oefenen" en dan tov hun eigen volk/meisjes zonder schaamte deze komedie verder blijft spelen...
Die vele abortussen en herstelling van maagdenvliezen, wie betaalt dat eigenlijk allemaal?

Als je ziet dat ze de politie van de straat schieten, als je ziet dat ze ongestraft het politiebureel in brand steken, als je ziet dat ze heer en meester zijn in de wijken waar de politie niet meer durft komen, dan mogen we stellen dat ze zich alles mogen permiteren.

Bertie
27 februari 2010, 17:28
Eigenlijk een knap staaltje van hypocrisie, zeker van het mannelijke gedeelte dat er van uit gaat dat ze zich alles mogen permitteren, eventueel met meisjes van alhier, "om te oefenen"Tja, op een versleten fiets moet je het oefenen is de motto zeker?

Maar wat ik niet begrijp: wie verzwangert de ongetrouwde allochtoonse meisjes dan als hun mannelijke landgenoten alleen maar op "Vlaamse hoeren" oefenen? M.a.w. ik vermoed dat ook op Fatima er "oefeningen" worden gehouden...

Xenophon
27 februari 2010, 17:47
Tja, op een versleten fiets moet je het oefenen is de motto zeker?

Maar wat ik niet begrijp: wie verzwangert de ongetrouwde allochtoonse meisjes dan als hun mannelijke landgenoten alleen maar op "Vlaamse hoeren" oefenen? M.a.w. ik vermoed dat ook op Fatima er "oefeningen" worden gehouden...

Vader!

:u

andev
28 februari 2010, 12:00
Blijkbaar het soort onderwerp waar bepaalde mensen in een grote boog omheen lopen - goed te begrijpen waarom!
Maar het blijft wel nuttig om sommigen met bepaalde kenmerken van de verrijking kennis te laten maken...

Loki
28 februari 2010, 17:37
aitoe, iemand is pas moslim als hij een eeltplek op zijn voorhoofd heeft en zo lopen er hier niet teveel rond. Al de rest zijn gewoon meelopers en hebben absoluut geen recht van spreken en zijn even Haram als de zogenaamde niet-moslims. Vandaar ook dat hypocriet gedrag....die jongeren zijn trouwens niet eens in staat de Koran te lezen, laat staan dat ze weten waarover het gaat. Van horen zeggen ja....