PDA

View Full Version : Wat is het verschil tussen Israel en de Nazi's ?


pca
3 juni 2010, 07:24
Ze steken de mensen ook in kampen.

Johan Bollen
3 juni 2010, 07:38
Sorry, maar onozele openingspost voor een zinloze discussie m.i.. Er zijn wel wat belangrijkere dingen te bespreken mbt Israël als die beledigende vergelijking.

Steben
3 juni 2010, 07:55
Sorry, maar onozele openingspost voor een zinloze discussie m.i.. Er zijn wel wat belangrijkere dingen te bespreken mbt Israël als die beledigende vergelijking.

Ja, maar toch eens uitleggen waarom het onnozel is voor het uitsprkeen van onnozelbans zelf onnozel genoemd worden. De uitspraak mbt nazi's is onnozel omdat het juist niet gestaafd wordt. Laat uw antwoord niet even leeg zijn.

Johan Bollen
3 juni 2010, 08:04
Ja, maar toch eens uitleggen waarom het onnozel is voor het uitsprkeen van onnozelbans zelf onnozel genoemd worden. De uitspraak mbt nazi's is onnozel omdat het juist niet gestaafd wordt. Laat uw antwoord niet even leeg zijn.:-)

1. Het leidt af van themas die werkelijk van belang zijn mbt Israël hedentendage.

2. Terechte kritiek op Israël poogt men soms te minimalizeren door te insinueren dat die kritiek zou komen uit de hoek van mensen die een sympathie koesteren voor volkerenmoordenplegende nazies die 70 jaar geleden de aarde teisterden. Op die manier wordt de discussie kapot gemaakt, de waarheid geweld aangedaan, en het inzicht in wat hedententage van belang is verhinderd. Dit soort van posts versterkt een verkeerde indruk.

3. In kampen steken was nu niet bepaald iets waar de nazis een patent op hadden, noch Israël.

4. zoals je zegt...openingspost is zonder argumentatie.

Steben
3 juni 2010, 08:06
:-)
2. Terechte kritiek op Israël poogt men soms te minimalizeren door te insinueren dat die kritiek zou komen uit de hoek van mensen die een sympathie koesteren voor volkerenmoordenplegende nazies die 70 jaar geleden de aarde teisterden. Op die manier wordt de discussie kapot gemaakt, de waarheid geweld aangedaan, en het inzicht in wat hedententage van belang is verhindert.

Correct, zo zie ik het ook.
Zeggen dat Israël een bende nazi's is, opent deuren voor extremistische joden binnen Israel.

ShoshannaKimberley
3 juni 2010, 08:26
Deze "discussie" is negationistisch.

backfire
3 juni 2010, 08:33
Ze steken de mensen ook in kampen.

Als je het dan toch over kampen wil hebben, de Britten wisten daar tijdens de Boerenoorlog in Zuid-Afrika ook wel raad mee, hoor. Meer nog, het begrip en concept van 'concentratiekamp' kan je in dat opzicht op hun conto schrijven.

Johan Bollen
3 juni 2010, 08:35
Deze "discussie" is negationistisch.Dat is ze niet mijns inziens. Maar dat maakt de 'discussie' nog niet waard gevoerd te worden. Zonder mij in ieder geval.

ministe van agitatie
3 juni 2010, 08:38
Deze "discussie" is negationistisch.

Ze is in ieder geval idioot.

backfire
3 juni 2010, 08:40
Deze "discussie" is negationistisch.

Wat bedoel je? Dat je de holocaust niet als reden/oorzaak mag negeren als je naar de hedendaagse daden van Israël kijkt?
Als dat de consensus zou zijn, dan hoeven ze voor mij niet te wachten om een paar kernbommen op Iran, Syrië en de hele reutemeteut te gooien.
Met als uitleg achteraf: 'Sorry. Holocaust, weet je nog wel?'

Wij (Europa) zijn het niet meer gewoon dan een land haar soevereiniteit / voortbestaan met harde hand verdedigt, zonder nonsens. In de jaren 60-70 stonden we met bewondering te kijken naar de heroïsche overwinningen van het IDF tegen de machtige arabische legers. Er is me dunkt niet veel veranderd, alleen is het IDF nu de sterke speler en staan ze niet tegenover een regulier leger maar een verspreide, vaak onzichtbare vijand én, veel belangrijker, driekwart van de wereld die negatief tegenover hen staat.

lantjes
3 juni 2010, 08:42
Ze steken de mensen ook in kampen.

Kom kom, "k weet zelfs kinderen die er plezier in vinden er eentje te bouwen, achteraan op mijn grondstukje bv staat er eentje. Laat ze eens hun pleziertje.

Kaal
3 juni 2010, 08:54
Wij (Europa) zijn het niet meer gewoon dan een land haar soevereiniteit / voortbestaan met harde hand verdedigt, zonder nonsens. In de jaren 60-70 stonden we met bewondering te kijken naar de heroïsche overwinningen van het IDF tegen de machtige arabische legers. Er is me dunkt niet veel veranderd, alleen is het IDF nu de sterke speler en staan ze niet tegenover een regulier leger maar een verspreide, vaak onzichtbare vijand én, veel belangrijker, driekwart van de wereld die negatief tegenover hen staat.

Dit klopt volledig. Wat is er sinds die tijd veranderd? De olie-schok, waardoor Westerse landen veel voorzichtiger omgaan met dingen die voor arabische landen een probleem zijn EN de aanwezigheid van miljoenen moslims in Europa.

De aanpak van Israël daarentegen is niet veranderd.

Cdude
3 juni 2010, 08:57
Deze "discussie" is negationistisch.

Leg uit hoe "ook in kampen" negationistisch kan zijn.
Heb u soms een andere definitie van "ook" en "negationistisch" dan wij?

Kaal
3 juni 2010, 09:41
Ze steken de mensen ook in kampen.

Inderdaad, dat klopt. Dat is echter niet het enige dat de nazi's deden. Laten we even het spelletje meespelen en ons inbeelden hoe Israël andere nazi-praktijken zou kunnen toepassen :

1) In de bezette gebieden, als een soldaat gedood wordt door het verzet, tientallen burgers oppakken en neerschieten. Soldaat Shalil ? Gewoon 40 palestijnen tegen de muur zetten. Die twee soldaten die jaren terug gelynched werden? Omsingel een Palestijns dorp en dood alle inwoners.

2) Endlosung voor de palestijnen : elke nacht 10.000 Palestijnen afvoeren en naar diskrete gaskamers in de Neguev-woestijn sturen. Op één jaar tijd is het probleem dan definitief opgelost.

3) In de bezette gebieden mensen oppakken en verplicht naar Israël afvoeren om er obetaalde slavenarbeid uit te voeren.

4) Intifada in Gaza? Gewoon de stad plat bombarderen. En neen, "plat bombarderen" betekent niet een aantal gebouwen zwaar beschadigen. Grozny moet hier de maatstaf zijn. Geen 100 of 200 doden maar tienduizenden.

5) Gaza continu bestoken met V1's en V2's (veel zwaarder dan de raketjes van Hamas). Ze zullen een toontje lager zingen.

6) Af en toe Ramallah, Jenin of Gaza bombarderen. Niet om een grondaanval te ondersteunen, wel om terreur te zaaien.

7) Gevangen genomen strijders van Hamas of de PLO systematisch folteren en vervolgens executeren. Of eventueel uithongeren, zoals de nazi's met de Russische gevangenen deden.

8) Een theorie uitwerken wxaaruit moet blijken dat de zonen en dochters van Israêl een superieur ras vormen terwijl de Palestijnen eigenlijk gevaarlijke ongedierte zijn.

9) Een aantal Palestijnen aan de doctors en wetenschappers uitleveren om er experimenten op te voeren. Zo dienen ze toch tot iets.

10) De rijkdommen en kunstschatten uit de bezette gebieden inpalmen.

DAT zijn nazipraktijken. Israël - en talloze andere landen - beschuldigd zich gedeeltelijk aan een paar van die praktijken, maar zelfs in die gevallen zit het verschil met de echte nazi's in de schaal en de brutaliteit van het handelen.

Kortom, wie Israël van nazipraktrijken beschuldigd weet gewoon niet wat die praktijken eigenlijk waren. Er zijn genoeg woorden om te beschrijven wat Israël doet : onrechtvaardig, brutaal, schromelijk, gewelddadig, roekeloos, arriogant, enz, enz. Gebruik die woorden, als je moet.

Cdude
3 juni 2010, 09:48
Inderdaad, dat klopt. Dat is echter niet het enige dat de nazi's deden. Laten we even het spelletje meespelen en ons inbeelden hoe Israël andere nazi-praktijken zou kunnen toepassen :

1) In de bezette gebieden, als een soldaat gedood wordt door het verzet, tientallen burgers oppakken en neerschieten. Soldaat Shalil ? Gewoon 40 palestijnen tegen de muur zetten. Die twee soldaten die jaren terug gelynched werden? Omsingel een Palestijns dorp en dood alle inwoners.

Laatste inval Gaza : +1500 burgerdoden waarvan 1/3 kinderen, afgeknald, point blank, onder witte vlag , in de rug.

Nazi's- Israel : 1-1

Infidel
3 juni 2010, 10:26
Laatste inval Gaza : +1500 burgerdoden waarvan 1/3 kinderen, afgeknald, point blank, onder witte vlag , in de rug.

Nazi's- Israel : 1-1

Is dat niet gevaarlijk, zo zwaar door de bocht gaan?

roodhaar
3 juni 2010, 12:09
Kortom, wie Israël van nazipraktrijken beschuldigd weet gewoon niet wat die praktijken eigenlijk waren. Er zijn genoeg woorden om te beschrijven wat Israël doet : onrechtvaardig, brutaal, schromelijk, gewelddadig, roekeloos, arriogant, enz, enz. Gebruik die woorden, als je moet.

zozo, en als het joden ZELF zijn die de nazi's persoonlijk hebben meegemaakt en zelfs in kampen hebben gezeten, en die de "behandeling" van de Palestijnen door zionisten wél vergelijken met de behandeling van de joden in de jaren dertig, voor ze op de treinen werden gezet ???

ik denk dat die beter weten dan wie ook waarover ze spreken.

Zwitser
3 juni 2010, 12:17
Laatste inval Gaza : +1500 burgerdoden waarvan 1/3 kinderen, afgeknald, point blank, onder witte vlag , in de rug.


Heb je ergens een onpartijdige bron die bevestigt dat wat je hierboven schrijft ook effectief gebeurd is?

Cdude
3 juni 2010, 12:30
Heb je ergens een onpartijdige bron die bevestigt dat wat je hierboven schrijft ook effectief gebeurd is?Net teruggekeerd van Marsmissie?

Vort, vertrek maar terug. Raket wacht op je. Djeebus ....:roll::evil::roll:

liberalist_NL
3 juni 2010, 12:43
Ze steken de mensen ook in kampen.
Ik zie meer overeenkomsten tussen Palestijnen en nazi's.

ministe van agitatie
3 juni 2010, 12:59
Ik zie meer overeenkomsten tussen Palestijnen en nazi's.

* KNIP *

Geen beledigingen of gescheld, aub.

liberalist_NL
3 juni 2010, 13:02
Gemeld.

ministe van agitatie
3 juni 2010, 13:06
Gemeld.

Goed bezig.

Flashheart
3 juni 2010, 13:08
Gemeld.

Zielig

liberalist_NL
3 juni 2010, 13:15
Zielig
Beschouw het als een figuurlijke optater. Ik laat me niet ongestraft uitschelden, ook niet op een forum.

Flashheart
3 juni 2010, 13:21
Beschouw het als een figuurlijke optater. Ik laat me niet ongestraft uitschelden, ook niet op een forum.

Het lijkt me meer dat jij (en de andere zionisten) de overtuigende argumenten van MvA, zeker in het andere topic, niet kunnen weerleggen en daarom via achterbakse manieren hem het zwijgen willen opleggen d.i. een ban aansmeren omwille van 'beledigingen'.

liberalist_NL
3 juni 2010, 13:22
Het lijkt me meer dat jij (en de andere zionisten) de overtuigende argumenten van MvA, zeker in het andere topic, niet kunnen weerleggen en daarom via achterbakse manieren hem het zwijgen willen opleggen d.i. een ban aansmeren omwille van 'beledigingen'.
Hoezo achterbaks? Als hij werkelijk overtuigende argumenten had, was die scheldtirade niet nodig. Dus laat dit idee maar vallen dat ik bewust uit ben op een ban, integendeel. Ik ben uit op een tik op de vingers.

Dixie
3 juni 2010, 13:22
Ik zie meer overeenkomsten tussen Palestijnen en nazi's.

niet zozeer de palestijnen maar hamas en consoorten

liberalist_NL
3 juni 2010, 13:24
niet zozeer de palestijnen maar hamas en consoorten

Natuurlijk. Het was dan ook een reactie op de idiote openingspost. De Palestijnen zijn wanhopig, dat snap ik wel. Maar dat is geen excuus voor geweld en terrorisme.

Dixie
3 juni 2010, 13:25
Het lijkt me meer dat jij (en de andere zionisten) de overtuigende argumenten van MvA, zeker in het andere topic, niet kunnen weerleggen en daarom via achterbakse manieren hem het zwijgen willen opleggen d.i. een ban aansmeren omwille van 'beledigingen'.

als je aan de hand van beledigingen je gelijk moet halen heb je zowiezo ongelijk

OT ik zie geen enkel vergelijk tussen israel en de nazi's !

DonQuiSjot
3 juni 2010, 13:28
Er is niet echt een verschil in weze.
De nazis hadden nauwe banden met de Joodse elite (oa Rothschilds). Een groot deel van hun ideologie hebben ze geleerd in de elite gezelschappen. Hitler was lid van verschillende groepjes (oa Thule-Gesellschaft)

Deze Joodse bankiers zijn stichters van :
- wereldbanken
- monetair systeem
- oorlogen
- kapitalisme, communisme, etc;

Het zijn zij die de Nazi's sponsorden, grondstoffen en brandstof gaven in de oorlogen.
Als je je afvraagt hoe het komt dat Duitsland in de Weimar republiek failliet was (hyperinflatie) en ineens een empirisch leger kon opzetten, dat is het antwoord.

Zoals in elke oorlog die men opzet past men dit als volgt toe:
Stel een "leider" aan, leid hem op, financier.
Zorg dat hij genoeg verandering brengt, sabotteer, intimideer, en wanneer deze broeihaard ontploft (oorlog), hang dan de redder uit (VS) en breng vrije markt kapitalisme door alles te privatiseren.
Op deze manier koopt men hele continenten op.

Daarom ook dat Hitler zo een afkeer had tegen de Joden in het algemeen, uit wraak tegen zijn sponsors. Hij danste niet genoeg naar de pijpen van de Rothschilds, was hard te verdelgen.
Het communisme heeft veel aanknopingspunten...

De zionisten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme) (NIET joden !) zijn gesticht door de Rothschilds ook. (voorheen was deze info nog te vinden op wiki)
Het is voornamelijk deze groep die connecties overal heeft en vertakkingen. Zie ook de financiële instellingen (oa in VS Obama administratie) waar vele Joden in zetelen.

liberalist_NL
3 juni 2010, 13:31
Er is niet echt een verschil in weze.
De nazis hadden nauwe banden met de Joodse elite (oa Rothschilds). Een groot deel van hun ideologie hebben ze geleerd in de elite gezelschappen. Hitler was lid van verschillende groepjes (oa Thule-Gesellschaft)

Deze Joodse bankiers zijn stichters van :
- wereldbanken
- monetair systeem
- oorlogen
- kapitalisme, communisme, etc;

Het zijn zij die de Nazi's sponsorden, grondstoffen en brandstof gaven in de oorlogen.
Als je je afvraagt hoe het komt dat Duitsland in de Weimar republiek failliet was (hyperinflatie) en ineens een empirisch leger kon opzetten, dat is het antwoord.

Zoals in elke oorlog die men opzet past men dit als volgt toe:
Stel een "leider" aan, leid hem op, financier.
Zorg dat hij genoeg verandering brengt, sabotteer, intimideer, en wanneer deze broeihaard ontploft (oorlog), hang dan de redder uit (VS) en breng vrije markt kapitalisme door alles te privatiseren.
Op deze manier koopt men hele continenten op.

Daarom ook dat Hitler zo een afkeer had tegen de Joden in het algemeen, uit wraak tegen zijn sponsors. Hij danste niet genoeg naar de pijpen van de Rothschilds, was hard te verdelgen.
Het communisme heeft veel aanknopingspunten...

De zionisten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme) (NIET joden !) zijn gesticht door de Rothschilds ook. (voorheen was deze info nog te vinden op wiki)
Het is voornamelijk deze groep die connecties overal heeft en vertakkingen. Zie ook de financiële instellingen (oa in VS Obama administratie) waar vele Joden in zetelen.
Jaja... dit is dezelfde antisemitische zever die Hitler spuwde in zijn tijd. Het enige wat jij nu doet is ''niet alle Joden'' zeggen om een ban te ontduiken. Walgelijk!

DonQuiSjot
3 juni 2010, 13:35
Jaja... dit is dezelfde antisemitische zever die Hitler spuwde in zijn tijd. Het enige wat jij nu doet is ''niet alle Joden'' zeggen om een ban te ontduiken. Walgelijk!

Nee, het enige walgelijke is dat jij vrijemenings uiting en anders denkenden niet respecteerd. Dat is ook de hele (economische) bedoeling achter jouw indoctrinatie.
Keep on dreaming my friend.
De Russen dachten ook in het beste systeem ter wereld te leven. En nog zelfs, ik ken er een paar, je moet niet zeggen dat het west beter is.

INDOCTRINATIE noemt dit. Voor je dit ooit zal beseffen zal er veel moeten veranderen. Kijk nog wat VTM, oja nederlander, eh, kijk nog wat TROS

Ik zie dus niet in waarom ik een deel van de gecensureerde zou mogen vrijgeven. Geschiedenisboeken zijn gemanipuleerd, snap je dat dan niet?

ministe van agitatie
3 juni 2010, 13:35
Hoezo achterbaks? Als hij werkelijk overtuigende argumenten had, was die scheldtirade niet nodig. Dus laat dit idee maar vallen dat ik bewust uit ben op een ban, integendeel. Ik ben uit op een tik op de vingers.

Scheldtirade? Ik vroeg me af of u myoop of zo blind als een mol was. Dat was een vraag, al had ik ze niet zo geformuleerd. Maar je kan zoiets moeilijk als scheldtirade beschouwen. Tenzij iemand kwaadwillig is natuurlijk.

Als u graag wil weten hoe een scheldtirade eruit ziet, kan ik u wel eens een poepje laten ruiken.

Dixie
3 juni 2010, 13:35
Er is niet echt een verschil in weze.
De nazis hadden nauwe banden met de Joodse elite (oa Rothschilds). Een groot deel van hun ideologie hebben ze geleerd in de elite gezelschappen. Hitler was lid van verschillende groepjes (oa Thule-Gesellschaft)

Deze Joodse bankiers zijn stichters van :
- wereldbanken
- monetair systeem
- oorlogen
- kapitalisme, communisme, etc;

Het zijn zij die de Nazi's sponsorden, grondstoffen en brandstof gaven in de oorlogen.
Als je je afvraagt hoe het komt dat Duitsland in de Weimar republiek failliet was (hyperinflatie) en ineens een empirisch leger kon opzetten, dat is het antwoord.

Zoals in elke oorlog die men opzet past men dit als volgt toe:
Stel een "leider" aan, leid hem op, financier.
Zorg dat hij genoeg verandering brengt, sabotteer, intimideer, en wanneer deze broeihaard ontploft (oorlog), hang dan de redder uit (VS) en breng vrije markt kapitalisme door alles te privatiseren.
Op deze manier koopt men hele continenten op.

Daarom ook dat Hitler zo een afkeer had tegen de Joden in het algemeen, uit wraak tegen zijn sponsors. Hij danste niet genoeg naar de pijpen van de Rothschilds, was hard te verdelgen.
Het communisme heeft veel aanknopingspunten...

De zionisten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme) (NIET joden !) zijn gesticht door de Rothschilds ook. (voorheen was deze info nog te vinden op wiki)
Het is voornamelijk deze groep die connecties overal heeft en vertakkingen. Zie ook de financiële instellingen (oa in VS Obama administratie) waar vele Joden in zetelen.

conspiracy onzin van het hoogste niveau ! :lol:

liberalist_NL
3 juni 2010, 13:38
Nee, het enige walgelijke is dat jij vrijemenings uiting en anders denkenden niet respecteerd. Dat is ook de hele (economische) bedoeling achter jouw indoctrinatie.

Van mij mag je zeggen wat je wilt, zolang je me niet uitscheldt.

Keep on dreaming my friend.
De Russen dachten ook in het beste systeem ter wereld te leven. En nog zelfs, ik ken er een paar, je moet niet zeggen dat het west beter is.

Ik vind het persoonlijk het beste ja. Ik zeg niet dat de Russen moeten veranderen, maar wat heeft dat met het onderwerp te maken?

INDOCTRINATIE noemt dit. Voor je dit ooit zal beseffen zal er veel moeten veranderen. Kijk nog wat VTM, oja nederlander, eh, kijk nog wat TROS
Ik kijk bijna geen televisie.

Tamam
3 juni 2010, 13:59
Er is een groot verschil tussen de Israeli's en de nazi's uiteraard.

Maar wat ik wel durf te zeggen is dat de Israelische regering en hun leger absoluut niets geleerd hebben over het systematisch onderdrukken, discrimineren, doden,.. wat de Duitsers deden. Empathie ontbreekt Israel's bewind compleet.

Infidel
3 juni 2010, 14:03
Er is een groot verschil tussen de Israeli's en de nazi's uiteraard.

Maar wat ik wel durf te zeggen is dat de Israelische regering en hun leger absoluut niets geleerd hebben over het systematisch onderdrukken, discrimineren, doden,.. wat de Duitsers deden. Empathie ontbreekt Israel's bewind compleet.

En in het bewind van Hamas? Is het daar aanwezig?

Cdude
3 juni 2010, 14:08
* KNIP *

Geen beledigingen of gescheld, aub.
Je bent er, "net als Israel", ingetrapt vrees ik;-)

Tamam
3 juni 2010, 14:09
Jongens toch, 't gaat hier over ISRAEL, niet over Hamas. Probeer de discussie niet te verdraaien.

DonQuiSjot
3 juni 2010, 14:12
Van mij mag je zeggen wat je wilt, zolang je me niet uitscheldt.

Ik vind het persoonlijk het beste ja. Ik zeg niet dat de Russen moeten veranderen, maar wat heeft dat met het onderwerp te maken?

Ik kijk bijna geen televisie.

Probeer dan vooral zelf het goeie voorbeeld te geven ! ;-)
(zie je reactie op mijn post)

Infidel
3 juni 2010, 14:22
Jongens toch, 't gaat hier over ISRAEL, niet over Hamas. Probeer de discussie niet te verdraaien.

Als we maar 1 kant van de medaille mogen belichten, kunnen we moeilijk over een discussie spreken?

Vind je ook niet?

Dixie
3 juni 2010, 14:45
Jongens toch, 't gaat hier over ISRAEL, niet over Hamas. Probeer de discussie niet te verdraaien.wel de vergelijking gaat helemaal niet op met hamas daarintegen...

den dinges
3 juni 2010, 15:08
Jongens toch, 't gaat hier over ISRAEL, niet over Hamas. Probeer de discussie niet te verdraaien.

Hamas staan véél dichter bij de nazis dan Israël.

ShoshannaKimberley
3 juni 2010, 16:42
Hamas staan véél dichter bij de nazis dan Israël.

Niet overdrijven hoor!

http://ivarfjeld.files.wordpress.com/2009/10/hezbollah_nazi_salute.jpg

Eigenzinnig
3 juni 2010, 16:43
Hamas staan véél dichter bij de nazis dan Israël.
en Israël veel dichter bij de nazi's dan het vrije westen..oh ironie..

Andy
3 juni 2010, 16:52
Niet overdrijven hoor!

Indien ik niet besefte dat uw profiel een ordinair construct is, dan maakte ik u uit voor een achterlijk kalf omwille van uw gelijkschakeling van het nazisme ('bibber') aan gestrekte rechterarmen ('tweemaal bibber').
Ter uwer info: symbolen, dus ook gestrekte rechterarmen en andere militaire groeten, verkrijgen hun betekenis door de context waarin ze beleefd worden. In het geval van een militaire groet, zij het een groet aan de vlag of een gestrekte rechterarm, is die context veelal militaristisch. Niet echt mijn cup of tea, al hoeft dat uw mening niet te beïnvloeden natuurlijk. Maar het enerzijds aanvallen van een dergelijk militarisme en de daarbij horende loyaliteit aan een militaire orde en systeem en het anderzijds onvoorwaardelijk steunen van de meest militaristische staat in het Midden-Oosten is inconsistent en dus hypocriet. En die hypocrisie maakt het ongeschikt voor gelijk welke mening die u erop wenst te baseren.