PDA

View Full Version : Ede waarschuwt voor ‘Ierse nomaden’

Cdude
4 augustus 2010, 13:41
Kijk uit. Daar komen de Ierse klussers. “Inwoners van Ede worden gewaarschuwd op te passen voor een groep Ierse nomaden”, meldt de gemeente.

“Zij bieden op een agressieve manier hun diensten aan”, is de waarschuwing. Ze willen tuinpaden vegen, zandpaden verharden of andere klusjes doen. Het probleem is dat zij het werk vaak niet afmaken, maar het kan nog erger: prijsafspraken in de wind slaan of zelfs diefstal. De ‘nomaden’ deinzen er niet voor terug. Ze verblijven vaak op camping. Als het te heet wordt onder hun voeten, trekken ze verder het land in.

“Burgers die er toch voor kiezen om deze mensen klusjes te laten doen, wordt geadviseerd om bij het aangaan van de overeenkomst van te voren schriftelijk een prijsafspraak te maken dan wel een afspraak te maken over de kwaliteit van het te leveren werk”, meldt Ede. “Wie geen gebruik wil maken van de diensten van deze Ierse mensen en zich bedreigd of geïntimideerd voelt, kan contact opnemen met de politie.”

roger verhiest
4 augustus 2010, 14:29
Opritten voor garage's zijn hun specialiteit (NIET dus)
koop nooit een bouwwerk aan de deur of van onbekenden - gebruik aannemers met referenties bij bekenden !

bgf324
4 augustus 2010, 15:47
Ede bij Erpe-Mere en Haaltert?

Derk de Tweede
5 augustus 2010, 10:42

EDE - Op de Edese heide, in het losloopgebied voor honden nabij de Drieberg, is een hond aangevallen en gebeten door een wild zwijn. Waarschijnlijk heeft de hond het varken geroken en is vervolgens achter het dier aangelopen. Kennelijk heeft het wilde zwijn zich bedreigd gevoeld en de hond gebeten.

De hond liep daarbij een flinke wond op.

http://www.gelderlander.nl/multimedia/archive/00970/DG_M_6369007-foto_z_970020b.jpg

Zwartengeel
5 augustus 2010, 11:34

Ik passeer daar dagelijks met de trein.

71016

Men is daar momenteel bezig met de perrons te verhogen, het ziet er nu dus al totaal anders uit dan op die foto.

vlijmscherp
5 augustus 2010, 11:51
Ik passeer daar dagelijks met de trein.

Men is daar momenteel bezig met de perrons te verhogen, het ziet er nu dus al totaal anders uit dan op die foto.

ik heb daar een 10 jaar opgestapt. met die werken ben ik content dat ik dat nu niet meer moet doen...

Yucagira
5 augustus 2010, 12:03
Ze zijn al lang bezig ,
http://www.flitsnieuws.nl/nieuws/?content=detail&id=8334
Politie waarschuwt voor tuin pad klussers.
Gepubliceerd op 03 04 2010

Heerenveen: De Ierse tuinpadklussers, voor wie de politie al enige tijd waarschuwt, hebben deze week hun werkgebied verplaatst naar Friesland.

De mannen belden vrijdag aan bij inwoners van Heerenveen. De politie waarschuwt voor hen, omdat zij soms op zeer dwingende wijze hun diensten aanbieden.

Ze bellen willekeurig bij mensen aan en bieden aan het tuinpad opnieuw te bestraten of aan te vegen. De Ieren beginnen doorgaans netjes aan hun klussen, maar gaan er soms halverwege vandoor. Ook vragen ze plotseling veel hogere vergoedingen dan vooraf afgesproken. Ze opereren overal in het land en zijn zeer mobiel.

ik heb hun ergens in maart ook aan deur gehad :-P , twee struis gebouwde mannen met donker haar , witte bestelwagen met engelse /gele/ nummerplaat , en niet ierse , ik had zelfs nummer opgeschreven , maar kan het nu niet direct terugvinden ,
en - niks van "dwingende" of "agressieve" wijse gemerkt ... het is nethetzelfde zoals met getuigen van Jehova , ze voelen blijkbaar wie zou daar intrappen ,
na twee minuten waren ze al weg ... :-P