PDA

View Full Version : Khadaffi gepakt.

Pagina's : [1] 2

Derk de Tweede
20 oktober 2011, 12:23
Hoop dat hij een eerlijk proces krijgt.

http://www.nu.nl/buitenland/2646315/kaddafi-opgepakt.html

eno2
20 oktober 2011, 12:26
Hoop dat hij een eerlijk proces krijgt.

http://www.nu.nl/buitenland/2646315/kaddafi-opgepakt.html

De pagina verwijst niet op een juiste manier door

Canard?

Herr Oberst
20 oktober 2011, 12:28
Hij zou blijkbaar in Sirte zijn opgepakt, zijn thuisbastion. Op dat vlak: toch wel respect voor die man, die zoals vele andere verdreven leiders niet snel-snel naar een ander land vluchtte, maar integendeel weerstand bleef bieden tot het laatste moment.

eno2
20 oktober 2011, 12:29
Hij zou blijkbaar in Sirte zijn opgepakt, zijn thuisbastion. Op dat vlak: toch wel respect voor die man, die zoals vele andere verdreven leiders niet snel-snel naar een ander land vluchtte, maar integendeel weerstand bleef bieden tot het laatste moment.

Capured and wounded in both legs hoor ik op BBC radio

There is no independent information about this report.

Respect nul voor deze beul

en uitlokker van massaslacht onder eigen volk.

Oblique
20 oktober 2011, 12:38
Schande. Nato heeft Libië terug naar het stenen tijdperk gecatapulteerd en in handen van Al Qaeda gegeven, de proxy terreurgroep van de VS.

Een hommage aan Khadaffi, de leider van de vrije wereld!

http://www.youtube.com/watch?v=-yUrCkDHguc

freelancer
20 oktober 2011, 12:38
Respect... mijn kl*ten ja! 8O

Dixie
20 oktober 2011, 12:39
Capured and wounded in both legs hoor ik op BBC radio

There is no independent information about this report.

Respect nul voor deze beul

en uitlokker van massaslacht onder eigen volk.

volledig mee eens!

Derk de Tweede
20 oktober 2011, 12:44
De pagina verwijst niet op een juiste manier door

Canard?

Bij mij doet toe het wel ? 8O
Zal een stuk plkken:

AMSTERDAM - De Libische oud-dictator Muammar Kaddafi is donderdag gevangengenomen.

Kaddafi gevangengenomen
Fotoserie Dat zegt functionaris Abdel Majid van de Nationale Overgangsraad NTC, die de leiding van Libië heeft overgenomen, donderdag, meldt de Arabische nieuwszender al-Jazeera op gezag van de Libische televisie.

De NAVO kan het bericht nog niet bevestigen.

''Hij is zwaargewond, maar hij ademt nog'', zei een woordvoerder van de Overgangsraad. Kaddafi is meegenomen door een ambulance

Derk de Tweede
20 oktober 2011, 12:45
Schande. Nato heeft Libië terug naar het stenen tijdperk gecatapulteerd en in handen van Al Qaeda gegeven, de proxy terreurgroep van de VS.

Ik vrees dat er een kern van waarheid in zit.
Ben bang dat we een twee Iran krijgen of zoiets.

Oblique
20 oktober 2011, 12:58
Ik vrees dat er een kern van waarheid in zit.
Ben bang dat we een twee Iran krijgen of zoiets.

Iran? Die doen nog geen vlieg kwaad. Was het dat maar.

Dit wordt de Muhajideen on steroids. Een diepe ideologische globale jihad tegen de imperialistische kruisvaarders.

Blij dat hij dood is ipv gevangen, niet dat die een podium zou krijgen om al de smerige geheimpjes op tafel te gooien.

Frost
20 oktober 2011, 13:02
Overal waar het westen zich moeit gaat het slechter ;). Onder Khadaffi was de levensstandaard in Libië relatief hoog. Libië wordt een tweede Iran.

Derk de Tweede
20 oktober 2011, 13:12
Khadaffi zou inmiddels overleden zijn.
http://english.aljazeera.net/watch_now/

bgf324
20 oktober 2011, 13:12
Dubbeltopic + verkeerde subforum

Dixie
20 oktober 2011, 13:13
Overal waar het westen zich moeit gaat het slechter ;). Onder Khadaffi was de levensstandaard in Libië relatief hoog. Libië wordt een tweede Iran.

straf dat al de Libiërs in het buitenland het tegendeel beweren:roll:

kameleon
20 oktober 2011, 13:14
Khadaffi zou inmiddels overleden zijn.
http://english.aljazeera.net/watch_now/

Straf, moge de hel losbarsten in het midden-Oosten.

kameleon
20 oktober 2011, 13:15
straf dat al de Libiërs in het buitenland het tegendeel beweren:roll:

Ze kunnen niet anders, politieke vluchtelingen moeten een slecht beeld ophangen om hun asiel niet te verliezen.

Derk de Tweede
20 oktober 2011, 13:16
Straf, moge de hel losbarsten in het midden-Oosten.

Rustig, er is al ellende genoeg in de wereld.

Nr.10
20 oktober 2011, 13:17
Rustig, er is al ellende genoeg in de wereld.
Dat heb je niet gekraaid een paar maanden geleden :twisted:

Mosasaurus
20 oktober 2011, 13:21
Arme. Man, de echte crimineel is Obama, hij voert al op meer plaatsen oorlog dan Bush jr.

Dixie
20 oktober 2011, 13:22
Ze kunnen niet anders, politieke vluchtelingen moeten een slecht beeld ophangen om hun asiel niet te verliezen.

8O je lult en je weet het

kameleon
20 oktober 2011, 13:28
Khadaffi zat dus weerloos in een put volgens de eerste verslagen, maar komt er toch dood uit ? :roll:

Derk de Tweede
20 oktober 2011, 13:29
Eerste beelden:

http://www.geenstijl.nl/archives/images/kaddadfidood.jpg

freelancer
20 oktober 2011, 13:41
Khadaffi zat dus weerloos in een put volgens de eerste verslagen, maar komt er toch dood uit ? :roll:

Dan is hij een 'lafaard'... Had hij immers niet bij hoog en laag gezworen zich nooit levend over te geven? 8O

Johan Bollen
20 oktober 2011, 13:51
Hoop dat hij een eerlijk proces krijgt.Ik ook. Hopelijk komt hij niet voortijdig om, toevallig.

Jammer is er op dit moment geen echt onpartijdig internationaal gerechtshof.

Oblique
20 oktober 2011, 13:54
Allez nu, moslims kunnen toch niet tegen foto's met lijken?

En nu staan ze op de frontpagina van elke gazet...

;-)

Cynara Cardunculus
20 oktober 2011, 13:59
Arme. Man, de echte crimineel is Obama, hij voert al op meer plaatsen oorlog dan Bush jr.

nochtans kreeg hij de Nobelprijs voor de Vrede.
pro-actief? of hoe noemen ze dat?

Oblique
20 oktober 2011, 14:07
In vergelijking met Obama is Bush een pacifist.

Deze oorlogscriminelen verdienen de kogel, helden als Khadaffi niet.

Oblique
20 oktober 2011, 14:13
Hij was eerst levend gevangen, even later werd beslist (door het Pentagon wss) om hem toch maar om te leggen.

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 14:16
Hij was eerst levend gevangen, even later werd beslist (door het Pentagon wss) om hem toch maar om te leggen.

Hurai Hurai Hurai for the CIA .....

Oblique
20 oktober 2011, 14:19
Hurai Hurai Hurai for the CIA .....

Nerd

eno2
20 oktober 2011, 14:19
In vergelijking met Obama is Bush een pacifist.

Deze oorlogscriminelen verdienen de kogel, helden als Khadaffi niet.

In vergelijking met Oblique is een schuin dak niet schuin....

Kom van dat daak af......:lol:

eno2
20 oktober 2011, 14:21
Ik ben het eens met wat Oblique over Eigenzinnig zegt, maar toch mag het niet.

eno2
20 oktober 2011, 14:23
nochtans kreeg hij de Nobelprijs voor de Vrede.
pro-actief? of hoe noemen ze dat?

Mjaa er zijn preventieve oorlogen en er zijn preventieve Nobelprijzen...

eno2
20 oktober 2011, 14:24
Dan is hij een 'lafaard'... Had hij immers niet bij hoog en laag gezworen zich nooit levend over te geven? 8O

Id

Een nekschot door een van zijn trawanten had kunnen helpen.

Misschien had hij zelfs een (krom)zwaard om op te vallen.

Cynara Cardunculus
20 oktober 2011, 14:34
Stiekem en heel stilletjes en volledig ongehinderd door onze zogenaamde kritische pers, die anders van de instorting van een Roma-hut onder de eerstvolgende brug een enorm schandaal maakt, heeft de NAVO de geboortestad van Gaddafi, die nog altijd niet is gevonden, tot een ruïne gebombardeerd, die haarscherp lijkt op de grote Duitse steden in 1945.

Dat is een schandaal, een oorlogsmisdaad en geen democratie en er valt helemaal niets te bejubelen en mooi te praten, zoals hier in “Die Welt”. (http://www.welt.de/print/die_welt/politik/article13668387/Gaddafi-Truppen-auf-verlorenem-Posten.html) Sirte had 135.000 inwoners!

http://ejbron.files.wordpress.com/2011/10/rtr2st4n.jpg?w=529&h=344

LEES VERDER (http://ejbron.wordpress.com/2011/10/20/democratie-gaddafi-stad-sirte-een-ruine/#more-6472)

eno2
20 oktober 2011, 14:34

Ze kunnen straks allemaal terugkeren

Cynara Cardunculus
20 oktober 2011, 14:36
Ze kunnen straks allemaal terugkeren

Yeps! alles is ginds nu in orde. en in Tunesië ook! en in Egypte ook al!

Voil* opgeruimd staat netjes.

eno2
20 oktober 2011, 14:38
Nog een paar dagen heisa en het is afgelopen met die 32 schrijfwijzen van
Kadhafy.
:cheer:

kameleon
20 oktober 2011, 14:41
Nog een paar dagen heisa en het is afgelopen met die 32 schrijfwijzen van
Kadhafy.
:cheer:

Voila, een zeemansgraf is de beste oplossing.

bgf324
20 oktober 2011, 14:43
Dubbeltopic!

bgf324
20 oktober 2011, 14:44
Verkeerde subforum!

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 14:46
Nerd
een titel die beter past bij personen die van de pot gerukte complottheorieën bijeen fantaseren...een sosdictator die door zijn eigen volk gehaat en gekeeld wordt..dat bestaat niet volgens sommigen, nog liever onzin bijeen fantaseren dan de waarheid te aanvaarden...

kameleon
20 oktober 2011, 14:48
een titel die beter past bij personen die van de pot gerukte complottheorieën bijeen fantaseren...een sosdictator die door zijn eigen volk gehaat en gekeeld wordt..dat bestaat niet volgens sommigen, nog liever onzin bijeen fantaseren dan de waarheid te aanvaarden...

Waar blijft de NAVO om in Syrië te helpen ?

Oblique
20 oktober 2011, 15:02

De kolonel was idd wel een sos ja. Dat niet lang naar school geweest te zijn, begint je hoe langer steeds meer en meer in verlegenheid te brengen.

kameleon
20 oktober 2011, 15:10
•Mouammar Kadhafi: DOOD
•Mutassim Kadhafi - vijfde zoon: DOOD
•Moussa Ibrahim - woordvoerder: GEVANGEN
•Abu Bakr Yunis - ex-minister van Defensie: DOOD
•Ahmed Ibrahim - neef en adviseur: GEVANGEN
•Mansour Daw - helper Kadhafi: GEVANGEN

Mooi, de hulpjes laten ze leven, de hooggeplaatsten maken ze af.

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 15:21
De kolonel was idd wel een sos ja. Dat niet lang naar school geweest te zijn, begint je hoe langer steeds meer en meer in verlegenheid te brengen.

Heb je een univ diploma nodig om complottheorieën te kunnen fantaseren ?

Als ik je onnozele naieve prietpraat lees dan ben ik blij dat ik op tijd bent gestopt met studeren..

'Tonight BIG party in Lockerbie..free beer for all'...:clapping::popcorn:

Oblique
20 oktober 2011, 15:27
Welke complottheorien jong?

Derk de Tweede
20 oktober 2011, 15:33
•Mouammar Kadhafi: DOOD
•Mutassim Kadhafi - vijfde zoon: DOOD
•Moussa Ibrahim - woordvoerder: GEVANGEN
•Abu Bakr Yunis - ex-minister van Defensie: DOOD
•Ahmed Ibrahim - neef en adviseur: GEVANGEN
•Mansour Daw - helper Kadhafi: GEVANGEN

Mooi, de hulpjes laten ze leven, de hooggeplaatsten maken ze af.

Het is idd een schokkende constatering.

Oblique
20 oktober 2011, 15:36
'Tonight BIG party in Lockerbie..free beer for all'...:clapping::popcorn:

Wat weet gij nu over Libië, of Khadaffi? Ge weet niet eens waar ge het over hebt. Dat is tevens zowat de belachelijkste oneliner die ik ooit gezien heb, zeker gezien deze historische dag en omstandigheden. Ik bedoel, wtf? Dacht jij even verkeerd dat als "prik" kon dienen. :lol:

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 15:37

Hebt ge daar een bron voor ?.. anders is het de zoveelste nerd complottheorie om in de vuilbak te kieperen..

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 15:38
Wat weet gij nu over Libië, of Khadaffi? Ge weet niet eens waar ge het over hebt. Dat is tevens zowat de belachelijkste oneliner die ik ooit gezien heb, zeker gezien deze historische dag en omstandigheden. Ik bedoel, wtf? Dacht jij even verkeerd dat als "prik" kon dienen. :lol:
Waar ge al geboren snotter toen ze de lichaamsdelen in lockerbie uit de grond moesten trekken ?

Oblique
20 oktober 2011, 15:41
Hebt ge daar een bron voor ?.. anders is het de zoveelste nerd complottheorie om in de vuilbak te kieperen..

De reporter van Al Jazeera zal u deze "complottheorie" graag nog eens bevestigen. Dat leek mij op het eerste zich wel een sympathieke gast azo.

Dixie
20 oktober 2011, 15:47

oblique en bronnen veel succes :lol:

Oblique
20 oktober 2011, 15:49
Waar ge al geboren snotter toen ze de lichaamsdelen in lockerbie uit de grond moesten trekken ?

Op wat moet dat nu weer slagen? Ik ben ouder, dus wijzer? Of dat je maar 1 ding over Libie en Khadaffi weet, nl: Lockerbie.

Wat het ook moest voorstellen, im not amused, neither impressed! Shame on you! :-D

Ratatosk
20 oktober 2011, 15:53

http://www.nu.nl/buitenland/2646315/muammar-kaddafi-gedood.html

eno2
20 oktober 2011, 15:58
[QUOTE=Oblique;5754463]De kolonel was idd wel een sos ja. Dat niet lang naar school geweest te zijn,

Dat verklaart veel inderdaad

begint je hoe langer steeds meer en meer in verlegenheid te brengen

Verlegenheid?

Onmogelijk

eno2
20 oktober 2011, 16:01

Niets:-(

D'ARTOIS
20 oktober 2011, 16:03
Waar blijft de NAVO om in Syrië te helpen ?

Geen olie .........

Zo te zien is het hem wel.

Geschreeuw, gegil, moord en doodslag.

Dat, mijne heren, is het enige waar de Arabier toe in staat is. Mishandelen van vrouwen en kinderen noig daargelaten........

De rest mag je zelf invullen.

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 16:04

Ik vroeg een bron voor de 'pentagon-heeft-em-laten-vermoorden' theorie..niet over de dood...

Ratatosk
20 oktober 2011, 16:05
Ik vroeg een bron voor de 'pentagon-heeft-em-laten-vermoorden' theorie..niet over de dood...

Sorry, verkeerd gelezen.

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 16:07
Op wat moet dat nu weer slagen? Ik ben ouder, dus wijzer? Of dat je maar 1 ding over Libie en Khadaffi weet, nl: Lockerbie.

Wat het ook moest voorstellen, im not amused, neither impressed! Shame on you! :-D
op het feit dat diegenen die aan dit soort naieve idoolverering doen nog niet volwassen zijn...ik zat er toch weer krak op nietwaar..die alternatieve pubers zijn zo voorspelbaar als wat..

-Jo-
20 oktober 2011, 16:09

²

-Jo-
20 oktober 2011, 16:13
Overal waar het westen zich moeit gaat het slechter ;). Onder Khadaffi was de levensstandaard in Libië relatief hoog.

²

Libië wordt een tweede Iran.

Dat denk ik niet, het land maakt eerder kans in een lange, uitzichtloze burgeroorlog te belanden. Diverse clans en, etnische verschillen + aanwezigheid van fundamentalisten bij de "rebellen" (lees: NATO-knechtjes). Er is niets (partijen, instellingen,...) of niemand (leidende figuren) om dit land uit het machtsvacuüm te halen waar het nu door de NATO-criminaliteit in beland is.

Anselmo
20 oktober 2011, 16:14

Het zal voor de familieleden van de slachtoffers van Lockerbie, die meestal Amerikanen zijn, een opluchting betekenen dat deze gewetenloze misdadiger zo aan zijn einde gekomen is.
Dat er nog idioten op deze wereld rondlopen , die zo'n figuur een held noemen, kan in feite deze opluchting niet temperen.
Feit is wel dat men nog moet afwachten of de Lybische mohammed in de straat onder het nieuwe bewind beter af is.

-Jo-
20 oktober 2011, 16:15

Sinds wanneer staat zich verbergen of schuilen voor een aanval gelijk met zich overgeven??? Dom-rechts slaat er weer compleet naast, zoals gewoonlijk...

D'ARTOIS
20 oktober 2011, 16:16
Het probl;eem "Ghadaffi" is wel op de allerslechtst denkbare wijze opgelost.

We weten nu waartoe de Eurokloten in staat zijn als hun hachje op het spel staat. Vandaar misschien ook wel de verklaring van de Portugese militairen dit zulks voorzien als een bankcollaps nakende is.

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 16:20
Sinds wanneer staat zich verbergen of schuilen voor een aanval gelijk met zich overgeven??? Dom-rechts slaat er weer compleet naast, zoals gewoonlijk...
Sinds wanneer gaan 'helden' maandenlang onderduiken terwijl hun sympathisanten bij bosjes sneuvelen ?

-Jo-
20 oktober 2011, 16:25
Sinds wanneer gaan 'helden' maandenlang onderduiken terwijl hun sympathisanten bij bosjes sneuvelen ?

En wie zegt dat Kadhaffi al maanden ondergedoken leefde? Kadhaffi had perfect kunnen vluchten toen de bombardementen begonnen en de pseudo-rebellen aan het oprukken waren. Hij heeft dat niet gedaan, ondanks massale steun voor hem in Afrika.

Anselmo
20 oktober 2011, 16:28
En wie zegt dat Kadhaffi al maanden ondergedoken leefde? Kadhaffi had perfect kunnen vluchten toen de bombardementen begonnen en de pseudo-rebellen aan het oprukken waren. Hij heeft dat niet gedaan, ondanks massale steun voor hem in Afrika.

Dat dit genie van de sahara door een bende ongeregeld van de macht verdreven en gedood werd, lijkt niet erg heldhaftig.

Oblique
20 oktober 2011, 16:28
op het feit dat diegenen die aan dit soort naieve idoolverering doen nog niet volwassen zijn...ik zat er toch weer krak op nietwaar..die alternatieve pubers zijn zo voorspelbaar als wat..

Maarre nee, je zit er zwaar naast, ik heb nooit op de vraag geantwoord of ik toen geboren was. Ik vroeg me alleen af waar dieonzin allemaal moest op slaan, het ongeacht het antwoord. Ja, ik was toen geboren, en dan wat?

Ik daarentegen zat er wel krak op...

Nuja, laaggeschoold vb krapuul haalt zowat iedereen er wel meteen uit. :lol:

Idoolverering. Omdat ik stel dat hij een held was? Maar jongen toch.

Oblique
20 oktober 2011, 16:36
²

Dat denk ik niet, het land maakt eerder kans in een lange, uitzichtloze burgeroorlog te belanden. Diverse clans en, etnische verschillen + aanwezigheid van fundamentalisten bij de "rebellen" (lees: NATO-knechtjes). Er is niets (partijen, instellingen,...) of niemand (leidende figuren) om dit land uit het machtsvacuüm te halen waar het nu door de NATO-criminaliteit in beland is.

Dat is idd de toekomst van morgen in Libië, wanneer het feestje over is. 3 naties in 10 jaar compleet om zeep geholpen door corporate greed. Shame on us!

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 16:38
Maarre nee, je zit er zwaar naast, ik heb nooit op de vraag geantwoord of ik toen geboren was. Ik vroeg me alleen af waar dieonzin allemaal moest op slaan, het ongeacht het antwoord. Ja, ik was toen geboren, en dan wat?

Ik daarentegen zat er wel krak op...

Nuja, laaggeschoold vb krapuul haalt zowat iedereen er wel meteen uit. :lol:

Idoolverering. Omdat ik stel dat hij een held was? Maar jongen toch.

Typische puberreactie...wat smalend gedoe zonder gefundeerde argumenten..

Volwassenen met een gevormde persoonlijkheid hebben geen 'helden' jongen..ze hebben hoogstens sympathie voor iets of iemand..

En over één ding zijn alle redelijke volwassenen het eens..kadaffi was als persoon alle realiteit en krediet kwijt..al decennia lang..

Of zijn afzetting een zegen of vloek wordt zal de toekomst uitwijzen..

D'ARTOIS
20 oktober 2011, 16:39
Dat dit genie van de sahara door een bende ongeregeld van de macht verdreven en gedood werd, lijkt niet erg heldhaftig.

Ik denk dat je de feiten niet op een rij hebt.

Zonder hulp van Europese/VS luchtmachte(en) was het niets geworden.

Zie Syrie. Het zelfde laken een pak. Zodra ook daar een machtsbalans verstoord is begint het burgerlijke bloedvergieten. Zie Irak.

Opvallend is dan weer wel dat de landen die (ogenschijnlijk) aan het handje van de VS lopen in dit soort volksopstanden of halfgeregisseerde islamitische oproeren geen steun mogen ontvangen. Er moet dan natuurlijk ook geen olie zitten. Zoals in Tibet bijvoorbeeld.

Om op Lobie terug te komen: Het dagelijks leven is daar vanaf het begin van de opstand volledig ontwricht, de mensen hebben werk noch inkomen die het nieuwe regime zeker niet zal geven of bewerkstelligen en zal het land voorzover het niet in een burgeroorlog verzeild raakt in een eindeloos relkigieus conflict worden gestort.

Dixie
20 oktober 2011, 16:43
Zie Syrie. Het zelfde laken een pak. Zodra ook daar een machtsbalans verstoord is begint het burgerlijke bloedvergieten.

beginnen8O
mocht je het niet weten ook daar zijn reeds vele honderden doden gevallen door het regime daar:roll:

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 16:45

Stond hij aan het front misschien ? of liet hij het sneuvelen over aan de idioten die hem vereerden als een held ?

Dat moest er nog aan mankeren dat hij ergens in een luxueuze villa in ballingschap ging..de graaier van noord-afrika..de terroristenknuffelaar..

Oblique
20 oktober 2011, 16:45
Typische puberreactie...wat smalend gedoe zonder gefundeerde argumenten..

Volwassenen met een gevormde persoonlijkheid hebben geen 'helden' jongen..ze hebben hoogstens sympathie voor iets of iemand..

En over één ding zijn alle redelijke volwassenen het eens..kadaffi was als persoon alle realiteit en krediet kwijt..al decennia lang..

Of zijn afzetting een zegen of vloek wordt zal de toekomst uitwijzen..

Buiten wat stropoppen te hanteren geeft u enkel blijk van niets van Khadaffi of Libië te weten. Maar dat wisten we al he.

Als je wat van Libië zou weten, weet je al wat de uitkomst is. Hetzelfde met Irak. 1+1=2. Zo simpel is dat.

Dixie
20 oktober 2011, 16:48
wat is dat toch met dictators en schuilen in putjes...

Oblique
20 oktober 2011, 16:51

Propaganda natuurlijk. en dixie is er weer mee weg offcourse.

Ratatosk
20 oktober 2011, 16:52

Weet je het dan niet? Als dictator heb je bepaalde voordelen zoals goedkope putjes. It's a part of the job.

-Jo-
20 oktober 2011, 16:54

Dat u NATO-troepen voor een "bende ongeregeld" aanziet is uw zaak, ik zou hen zo niet bestempelen. De NATO mag dan al een criminele politiek ondersteunen, en dus zelf criminaliteit plegen, daarom zijn ze nog niet een bende ongeregeld. Het budget en de navenante wapensystemen waar deze machtige criminele organisatie over beschikt zeggen genoeg.

-Jo-
20 oktober 2011, 16:59
Stond hij aan het front misschien ? of liet hij het sneuvelen over aan de idioten die hem vereerden als een held ?

Dat weet ik niet en dat weet u evenmin, maar gewoonlijk is het zo dat politieke en militaire leiders niet voortdurend in de voorste gelederen van het front meestrijden. Logisch ook. Heldhaftigheid voor een politiek en militair leider moet in een "iets" ruimer perspectief bekeken worden dan dat.

Dat moest er nog aan mankeren dat hij ergens in een luxueuze villa in ballingschap ging..
Inderdaad. Hij hoorde namelijk thuis in een presidentieel paleis in Tripoli.

de graaier van noord-afrika..
Elke enigszins onafhankelijke bron kan bevestigen dat de Libiërs onder Kadhaffi vrij welvarend waren. Diegene die dit ontkent, liegt.

de terroristenknuffelaar..

Het IRA, de PLO,... zijn / waren wat mij betreft geen terroristen maar vrijheidsstrijders. De NATO daarentegen...

Dixie
20 oktober 2011, 17:00
Propaganda natuurlijk. en dixie is er weer mee weg offcourse.

bron linkje?! :lol:

Dixie
20 oktober 2011, 17:02
http://english.aljazeera.net/watch_now/2007829161423657345.html

Libië eindelijk bevrijd van tyrannie!

Herr Oberst
20 oktober 2011, 17:05

Inderdaad.

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 17:05
Dat weet ik niet en dat weet u evenmin, maar gewoonlijk is het zo dat politieke en militaire leiders niet voortdurend in de voorste gelederen van het front meestrijden. Logisch ook. Heldhaftigheid voor een politiek en militair leider moet in een "iets" ruimer perspectief bekeken worden dan dat.

Inderdaad. Hij hoorde namelijk thuis in een presidentieel paleis in Tripoli.

Elke enigszins onafhankelijke bron kan bevestigen dat de Libiërs onder Kadhaffi vrij welvarend waren. Diegene die dit ontkent, liegt.

Het IRA, de PLO,... zijn / waren wat mij betreft geen terroristen maar vrijheidsstrijders. De NATO daarentegen...

Dat zegt genoeg over u..proficiat kerel..

Gewoonlijk is het zo dat politieke leiders voetvolk hebben om hun vuil werk op te knappen...gij moet nog veel leren denk ik..

Ik zou eens willen weten als zou blijken dat Leterme voor zijn dochters een gouden zwembad had gekocht met belastingsgeld of ge dan ook zou nuanceren met een verwijzing naar onze welvaartsstaat...

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 17:07
Inderdaad.

Hitler was dus ook een held tot de laatste snik ?..of gewoon te krankzinnig om nog normaal te kunnen anticiperen ?

Oblique
20 oktober 2011, 17:10
gij moet nog veel leren denk ik..

Zei de laaggeschoolde boerenkinkel die perse zijn mening wil spuien over iets waar die geen notie van heeft.

Herr Oberst
20 oktober 2011, 17:12
Hitler was dus ook een held tot de laatste snik ?..of gewoon te krankzinnig om nog normaal te kunnen anticiperen ?

Er zijn niet veel politieke leiders die liever hun eigen leven geven voor datgene waar ze in geloven, dan in schande te moeten vluchten.

Oblique
20 oktober 2011, 17:13

Hitler was een held en brilliant man.

Ratatosk
20 oktober 2011, 17:14

Straks gaat ge de kampen nog beschouwen als een hedendaagse paradisio.

Dixie
20 oktober 2011, 17:24

enkel voor de antisemieten...

Nr.10
20 oktober 2011, 17:29
Stiekem en heel stilletjes en volledig ongehinderd door onze zogenaamde kritische pers, die anders van de instorting van een Roma-hut onder de eerstvolgende brug een enorm schandaal maakt, heeft de NAVO de geboortestad van Gaddafi, die nog altijd niet is gevonden, tot een ruïne gebombardeerd, die haarscherp lijkt op de grote Duitse steden in 1945.

Dat is een schandaal, een oorlogsmisdaad en geen democratie en er valt helemaal niets te bejubelen en mooi te praten, zoals hier in “Die Welt”. (http://www.welt.de/print/die_welt/politik/article13668387/Gaddafi-Truppen-auf-verlorenem-Posten.html) Sirte had 135.000 inwoners!

http://ejbron.files.wordpress.com/2011/10/rtr2st4n.jpg?w=529&h=344

LEES VERDER (http://ejbron.wordpress.com/2011/10/20/democratie-gaddafi-stad-sirte-een-ruine/#more-6472)
Cfr. Guernica.

En dan zijn er nog kakkerlakken die er fier op zijn.

Dixie
20 oktober 2011, 17:32
schitterend hoe het Libische volk feest viert!

-Jo-
20 oktober 2011, 17:34
Dat zegt genoeg over u..proficiat kerel..

Geen dank. Meningen kunnen verschillen, leer ermee leven.

Gewoonlijk is het zo dat politieke leiders voetvolk hebben om hun vuil werk op te knappen...
Allée gij! De vraag is natuurlijk: wat is vuil werk? En een tweede vraag is: wat is de spontane aanhang of sympathie voor de leider(s) in kwestie bij het volk? Politiek leiderschap zal er altijd zijn, leer ermee leven.

gij moet nog veel leren denk ik..

Uiteraard. Het is nobel dat men zich als mens voortdurend vormt.

Ik zou eens willen weten als zou blijken dat Leterme voor zijn dochters een gouden zwembad had gekocht met belastingsgeld of ge dan ook zou nuanceren met een verwijzing naar onze welvaartsstaat...
Uiteraard niet, het zou mijn mening over Leterme niet gewijzigd hebben. Net zoals alle Westerse systeempoolitici beschouw ik hem als een crimineel.

eno2
20 oktober 2011, 17:41

Briljant massamoordenaar en psychopaat, dat soort held.

Nr.10
20 oktober 2011, 17:45
Ik denk dat je de feiten niet op een rij hebt.

Zonder hulp van Europese/VS luchtmachte(en) was het niets geworden.

Zie Syrie. Het zelfde laken een pak. Zodra ook daar een machtsbalans verstoord is begint het burgerlijke bloedvergieten. Zie Irak.

Opvallend is dan weer wel dat de landen die (ogenschijnlijk) aan het handje van de VS lopen in dit soort volksopstanden of halfgeregisseerde islamitische oproeren geen steun mogen ontvangen. Er moet dan natuurlijk ook geen olie zitten. Zoals in Tibet bijvoorbeeld.

Om op Lobie terug te komen: Het dagelijks leven is daar vanaf het begin van de opstand volledig ontwricht, de mensen hebben werk noch inkomen die het nieuwe regime zeker niet zal geven of bewerkstelligen en zal het land voorzover het niet in een burgeroorlog verzeild raakt in een eindeloos relkigieus conflict worden gestort.
De beelden van Sirte wijzen in de richting van een tweede Mogadishu.

Dat is Somalië (tav een aantal achterlijke forum-uilen die hier hun dagelijkse diarree komen afwerpen).

eno2
20 oktober 2011, 17:46

Terwijl hun slachtoffers een heel massagraf kregen.

Nr.10
20 oktober 2011, 17:47
Doe eens normaal jongen. Er zijn daar al 50.000 burgers vermoord en het moorden begint pas.

eno2
20 oktober 2011, 17:48
Oblique
over iets waar die geen notie van heeft.

Zijn specialiteit is forumhangmattenleurder

eno2
20 oktober 2011, 17:48
Doe eens normaal jongen. Er zijn daar al 50.000 burgers vermoord en het moorden begint pas.

Lees eens waar het over ging jongen:Hitler

eno2
20 oktober 2011, 17:51

Hij is dus verslagen dank zij massale steun

bgf324
20 oktober 2011, 18:00

Hij is verslagen door de oneervolle bijdrage van de zionistische ratten van de NATO.
Als die er niet waren geweest, was dat stelletje ongeregeld al lang ingemaakt. Herinnert u nog de sense of urgency waarmee men handelde, omdat het Libische leger de rebellen uit Benghazi zou gaan verdrijven?

eno2
20 oktober 2011, 18:02
Sorry, verkeerd gelezen.

Ik was wel eerst om te zeggen: niets.

eno2
20 oktober 2011, 18:03
Hij is verslagen door de oneervolle bijdrage van de zionistische ratten van de NATO.
Als die er niet waren geweest, was dat stelletje ongeregeld al lang ingemaakt. Herinnert u nog de sense of urgency waarmee men handelde, omdat het Libische leger de rebellen uit Benghazi zou gaan verdrijven?
Tuurlijk.

Gelukkig kan men tegenwoordig wel op tijd massaslachtingen van bloedige dictators frustreren.

Oei excuseer scheldorgeltje ik had niet gezien dat jij het was ik praat niet meer tegen jou

Oblique
20 oktober 2011, 18:06

Hij heeft nooit oorlog gewild. De oorlog werd aan Duitsland verklaard.

Oblique
20 oktober 2011, 18:08

De zionisten zaten er voor een keer niet tussen.

Oblique
20 oktober 2011, 18:10
bron linkje?! :lol:

commonsense.org

Ratatosk
20 oktober 2011, 18:11
Maar door wie is Khaddafie nu feitelijk gepakt? Was het Borat, Raf, Anaalridder,...?

Oblique
20 oktober 2011, 18:21
Bon, wat is de volgende oorlog die op programma staat? Buiten de verkenningsoperaties die in Afrika plaatsvinden om de olie daar te gaan looten?

Er rest nog weinig buiten Iran en WWIII vrees ik. Om tevens dit huidig systeem in stand te houden en onze schulden kwijt te spelen zodat de magic game nog even langer kan doorgaan.

poekieJ
20 oktober 2011, 18:21
Een zeer boeiend commentaar op een artikel uit Die Welt (naar het artikel werd op pagina 2 overigens al gelinkt).

Er wordt, veer een keer, terecht de link gelegd met de propaganda van de nazi's in Wereldoorlog Twee. Je moet je wel even niets aantrekken van de spel/typfouten die regelmatig terug te vinden zijn.

Jahrzehnte habe ich mich gefragt wie die Verbrechen der NAzis zustande kamen und wie Journalisten und Bürger schweigen konnten.

Jezt weiß ich es.

Früher hatten einfache Journalisten und die Bürger keine Chance andere Informationen zu bekommen als die die ihnen von der Politik und ihren Chefs vorgesetz wurden.
Es gab kein Fernsehen, keine internationalen Ueitungen, kein internationales Radio, kaum Auslandsurlauber und vor allem gab es kein Internet mit Videos in denen man die Verbrecher bei ihrer mörderischen Tätigkeit und die Trümmer die sie hinterlassen haben sehen konnte.

Es gab nur die Wochenschau mit den selektierten Kriegsberichten und sonstigen Informationen.

Damals, und davon bin ich inzwischen üpberzeugt, wusste die Masse (auch der Journakisten) tatsächlich nichts über das was wirklich vor sich ging und ich glaube heute dass was ich über Jahre nicht glauben konnte.
99% waren tatsächlich keine Bestien denn sie hatten keine Chance sich zu wehren.
Bis vor ein paar Jahren wollte ich nicht glauben das sie Nichts gewusst hätten.

Heute denke ich (dank des Internets viele tatsächliche Zahlen und Zusammenhänge der damaligen Zeit kennend) das die Meisten die sagten das sie nichts gewusst hätten taztsächlich nichts gewusst hanben.

Heute ist das anders.

Niemand hat heute die Chance zu sagen nichts über die 20 Jahre Kriegsverbrechen über Jugoslawien, Irak, Afghanistan, Irak, Libyen (Somalie und x andere angerührte Kriege und Bürgerkriege nicht mitgerechnet) es nicht gewusst zu haben.

Heute sind sie tatsächlich schuldig und der Teufel stehe ihnen bei das sie nicht verlieren denn es gibt keine Ausreden mehr.
Die Unzähligen Toten auf ihrem Konto und die betrügerischen computergenerierten Finanzverbrechen (bis hin zur Spekulation mit Lebensmittel) werden sie nicht zur Ruhe kommen lassen.

Wer die Bilder aus Sirte (um nur mal die bekannte Spitze zu nennen. Misrata das sie gleich zu Anfang in Trümmer gelegt haben um auf Teufel komm raus eine Basis für die über den Hafen eingeschleusten und versorgten Killerhorden zu haben sieht, auch wenn sie einen Bogen darum machen, nicht viel besser aus.) kennt weiß dasa dort bald das MDR Fernsehballet tazen darf denn dieses schlimmste Kriegsverbrechen seit dem 2. Weltkrieg geht auf ihr Konto und auf ihren Leichenbergen darf schleißlich getanzt werden.

Sie sind die Mörder der Demokratie (die wird seit dem Wegfall des Feindbildes im Osten nicht mehr gebraucht und bei der Neuordnung der Welt über den finanziellen Zusammennbruch und weitere Kriege ist sie schon gar nicht zu dulden denn das geht nur mit einer Diktatur mit Demokratieetikett an der sie längst arbeiten) und der Freiheit und sie pfeifen mit Drohnen und High-Tech-Waffen auf die Menschenrechte und sie wissen es.

Es sind High-Tech-Hunnen - die Bestien des 21 Jahrhunderts.
Schuldig.

Oblique
20 oktober 2011, 18:30
Een zeer boeiend commentaar op een artikel uit Die Welt (naar het artikel werd op pagina 2 overigens al gelinkt).

Er wordt, veer een keer, terecht de link gelegd met de propaganda van de nazi's in Wereldoorlog Twee. Je moet je wel even niets aantrekken van de spel/typfouten die regelmatig terug te vinden zijn.

Ich spracke geine deutch. :cry:

D'ARTOIS
20 oktober 2011, 18:43
Ik spreek het dus wel en die Duitser scoort wel een paar punten.

Wijlen Moammar zal nu dan wel/niet bij zijn 70 maagden rusten - als hij die behoefte nog zou hebben vooralsnog - het zinloze gepalaver, het geknal en geschreeuw, moeten maskeren dat opnieuw een land naar de kloten is. Excusez le mot.

Dit betekent opnieuw een horde van vluchtelingen die de veerbootjes naar een aftakelend europa pakt en eigen land een prooi van de moslimbroederschap en het zand laat worden.

Zoals u allen weet, de Islam brengt niets. Behalve domheid, achterlijkheid en vijandschap.

Ik feliciteer u allen met uw gelukzaligmakende overwinning.

En dat de zon nog lang mag schijnen.

Dixie
20 oktober 2011, 19:16
Tuurlijk.

Gelukkig kan men tegenwoordig wel op tijd massaslachtingen van bloedige dictators frustreren.

had ie ff pech...

Pietje
20 oktober 2011, 19:23
schitterend hoe het Libische volk feest viert!

hoelang nog ?? Tot de strijd om de macht begint ??

-Jo-
20 oktober 2011, 19:28

Wat had je gedacht, dat de bevolking in die zuidelijke buurlanden het zou kunnen halen tegen de NATO, een bevolking waar men al tot de superrijken wordt gerekend als men een velo bezit?

Mam
20 oktober 2011, 19:33
Ik spreek het dus wel en die Duitser scoort wel een paar punten.

Wijlen Moammar zal nu dan wel/niet bij zijn 70 maagden rusten - als hij die behoefte nog zou hebben vooralsnog - het zinloze gepalaver, het geknal en geschreeuw, moeten maskeren dat opnieuw een land naar de kloten is. Excusez le mot.

Dit betekent opnieuw een horde van vluchtelingen die de veerbootjes naar een aftakelend europa pakt en eigen land een prooi van de moslimbroederschap en het zand laat worden.

Zoals u allen weet, de Islam brengt niets. Behalve domheid, achterlijkheid en vijandschap.

Ik feliciteer u allen met uw gelukzaligmakende overwinning.

En dat de zon nog lang mag schijnen.
Moammar was een zot. Ik gun de volgende generatie of revolutionairen nog het voordeel van de twijfel...

zonbron
20 oktober 2011, 19:45
Alsof Gaddafi als een rioolrat dagenlang in een put zou schuilen. :roll:

Wat een ongeloofwaardige onzin, vuile propaganda en een opzettelijke verdraaiing van de waarheid.

Het zegt meer over de verspreider van deze valse informatie dan over Gaddafi, zelfs over zijn dood leugens verkopen. Hij werd gevat door een predator drone en NAVO jets tijdens zijn verplaatsing in een konvooi. Nadien werd hij koelbloedig afgemaakt, nadat hij vroeg
'Wat heb ik jullie misdaan ? Dood me niet.

''What did I ever do to you?': What Gaddafi said as he begged for his life

Libyan prime minister confirms that former dictator is dead
Gaddafi tried to flee in a convoy hit by American drone
Vehicles were also shelled by Nato fighter jets...
... before being driven back to his compound in Sirte
Gaddafi in final attempt to flee before final push by rebels
'Found in a hole' wearing military-style clothing, shouting 'Don't shoot'
Rebel forces executed him in front of a baying mob
His body was paraded through the streets of the city

dailymail (http://www.dailymail.co.uk/news/article-2051361/Gaddafi-dead-Picture-Libya-dictator-captured-killed-Sirte.html)

Hij werd levend gevat, maar het recht op een rechtzaak ? Nee, weer iemand die alle geheimen mee in zijn graf neemt.

Dixie
20 oktober 2011, 19:49
Alsof Gaddafi als een rioolrat dagenlang in een put zou schuilen. :roll:

alsof jij erbij was?

zonbron
20 oktober 2011, 19:52
alsof jij erbij was?

Lees de krant. Mss was jij er wel bij...

D'ARTOIS
20 oktober 2011, 19:56
Ik denk dat het "uitvinden" van de "Dronekiller" een zege voor de mensheid zou zijn.

kameleon
20 oktober 2011, 19:59
Zijn andere zoon Saif Al-Islam blijkt nu ook gedood.
Euhm wtf ?

Dixie
20 oktober 2011, 20:01
Lees de krant. Mss was jij er wel bij...
tuut tuut je moet het niet omdraaien
btw ik volg aljazeera al

freelancer
20 oktober 2011, 20:03

Khadaffi heeft dus meineed gepleegd... 8O

Eigenzinnig
20 oktober 2011, 20:03
alsof jij erbij was?
9/11 complottisten hebben een gediplomeerde 'duim'...:lol:

Aandoenlijk ,die naieve snotneuzen met hun voorliefde voor verkeerde mensen..waar is den tijd gebleven...8-)

zonbron
20 oktober 2011, 20:10
Ik denk dat het "uitvinden" van de "Dronekiller" een zege voor de mensheid zou zijn.

De mogelijkheden van die drones zijn toch indrukwekkend, dat is ondertussen overduidelijk. En best angstaanjagend als er eentje achter je aan zit, veronderstel ik.
Bijna was G. door de drone afgemaakt en hadden de rebellen het vuile werk niet moeten
uitvoeren.

Ook Anwar werd dankzij een drone gevat, tevens tijdens zijn verplaatsing.

Het uitschakelen van een drone zal nooit een gemakkelijke taak zijn, ze zijn klein en vliegen hoog. Het radiosysteem bijna onfeilbaar. Een lastige klant als tegenpartij...

zonbron
20 oktober 2011, 20:16
9/11 complottisten hebben een gediplomeerde 'duim'...:lol:

Aandoenlijk ,die naieve snotneuzen met hun voorliefde voor verkeerde mensen..waar is den tijd gebleven...8-)

Nog iemand die het afslachten van mensen zonder kans op een eerlijke rechtzaak goedkeurt ? Verder is Uw bovenstaande commentaar van geen belang, het is namelijk niet aan U, noch aan mij weggelegd om deze man te beoordelen, laat staan te veroordelen.

D'ARTOIS
20 oktober 2011, 20:19
Ik weet hoe het radio- en aanvalssysteem werkt. Best wel heel geavanceerd. Het is gebaseerd op een Israelische uitvinding van Elbit in combinatie met een afstandsdoelzoeker die middels een gekoppelde GPS (Rockwell Collins) de geografische positie van het doelwit kan bepalen en vervolgens die gegevens inlaadt in de doelzoek computer van de betreffende geactiveerde raket/projectiel.
Die kijkers hebben een limiet van ongeveer 6 kilometer - ruimschoots buiten zicht-gehoorsafstand en dankzij hun kleine, fluisterstille aandrijfunits heel moeilijk te traceren.

Maar er zijn wel mogelijkheden.

zonbron
20 oktober 2011, 20:26
Het gaat nog dolle pret worden met AQ in het bezit van duizenden surface to air raketten.

Hoe zal men voorkomen dat die Libie ongezien buitengesmokkeld worden ?
Spoedig overal strenge wegcontrole ?

D'ARTOIS
20 oktober 2011, 20:26
De Drones zijn daarom zo effectief omdat de electronische equipment, nodig om ze (Drones) op te sporen te volumineus is om door een auto te worden meegenomen.
Stationaire doelwitten kunnen zich wel beschermen, maar een bewegend doelwit heeft die mogelijkheden niet of het zou in de vorm van een aanvalstank moeten zijn met electronica gekoppeld aan een Gatling of equivalent daarvan.

Als je de radiografische besturing van de Drone kan uitschakelen of het signaal verstoren
kan je het naderhand zichzelf laten vernietigen.

zonbron
20 oktober 2011, 20:32
Ik weet hoe het radio- en aanvalssysteem werkt. Best wel heel geavanceerd. Het is gebaseerd op een Israelische uitvinding van Elbit in combinatie met een afstandsdoelzoeker die middels een gekoppelde GPS (Rockwell Collins) de geografische positie van het doelwit kan bepalen en vervolgens die gegevens inlaadt in de doelzoek computer van de betreffende geactiveerde raket/projectiel.
Die kijkers hebben een limiet van ongeveer 6 kilometer - ruimschoots buiten zicht-gehoorsafstand en dankzij hun kleine, fluisterstille aandrijfunits heel moeilijk te traceren.

Inderdaad, een mooi toestelletje.

Als je ze vroegtijdig zou kunnen spotten door hun radiosignaal te detecteren en dit dan met een krachtig gericht signaal te verstoren, maak je een kans.

Nr.10
20 oktober 2011, 20:50
De mogelijkheden van die drones zijn toch indrukwekkend, dat is ondertussen overduidelijk. En best angstaanjagend als er eentje achter je aan zit, veronderstel ik.
Bijna was G. door de drone afgemaakt en hadden de rebellen het vuile werk niet moeten
uitvoeren.

Ook Anwar werd dankzij een drone gevat, tevens tijdens zijn verplaatsing.

Het uitschakelen van een drone zal nooit een gemakkelijke taak zijn, ze zijn klein en vliegen hoog. Het radiosysteem bijna onfeilbaar. Een lastige klant als tegenpartij...
GPS-satellieten vliegen in een baan om de aarde. Die kun je zelf lanceren of je kunt die van de andere uit de lucht halen.

-Jo-
20 oktober 2011, 20:55
Vooral schitterend hoe de propagandamachine van de NATO momenteel op volle toeren werkt, zo erg zelfs dat het zwaar opvalt.

Dus heeft iedereen het goed gezien en gehoord: "het zijn Franse gevechtstoestellen die het konvooi met Kadhaffi gestopt hebben"!

Niet vergeten aub, Sarko zorgt voor ons! Elf en Total laten intussen al weten welke Libische olievelden ze precies zouden willen...

Nr.10
20 oktober 2011, 20:56

Nr.10
20 oktober 2011, 20:59
Vooral schitterend hoe de propagandamachine van de NATO momenteel op volle toeren werkt, zo erg zelfs dat het zwaar opvalt.

Dus heeft iedereen het goed gezien en gehoord: "het zijn Franse gevechtstoestellen die het konvooi met Kadhaffi gestopt hebben"!

Niet vergeten aub, Sarko zorgt voor ons! Elf en Total laten intussen al weten welke Libische olievelden ze precies zouden willen...
Sarkozy is een Jood. Hij verkoopt Frankrijk.

D'ARTOIS
20 oktober 2011, 21:00
De besturing van de Drones wordt gedaan ergens in Nevada door zo' n generatie
playstation figuren. Vandaar de interesse van US Defensie voor dit debiele mensensoort.

Die besturing gaat middels de satelliet en vermoedelijk via de K-band. Het is heel moeilijk dat signaal te onderscheppen en te onderbreken.
Micele zal hier wel meer over weten. Ik ben al te lang uit deze technologie die in de 80er jaren al door de Israeli's werd gebruikt. Elbit gaf er de eerste aanzet voor en aanvankelijk wilde de VS de componenten die nodig zijn niet uit handen geven. Via Spanje werden deze toch naar Israel gesmokkeld.

De Drone is dan ook een Israelische schepping. Naderhand in de VS geperfectionneerd door Lockheed Martin.

Nr.10
20 oktober 2011, 21:18
Onderstaande is ook een drone:
While expensive, MCT's new FlySpy drone is almost undetectable due to its fingernail size. Through the extensive use of nanotech and smart materials, this drone is limited only by its battery payload. This small drone has been kept to a minimum of equipment and sensors. The idea is this drone is used to asses the area or observe only. The MCT Fly Spy has an effective Flux of 0 and thus is frequently programmed to fly to the target location, observe, and return to report.

bron (http://www.gods-inc.de/macavity/IsleOfShadows/vehicles/drone-uav.html)

Nr.10
20 oktober 2011, 21:19
Je kun de grotere drones volladen met dergelijke nanotech-drones.

Nr.10
20 oktober 2011, 21:21
Het enige wat je dan nodig hebt is een vijand om mee te spelen.

freelancer
20 oktober 2011, 21:40
Nog iemand die het afslachten van mensen zonder kans op een eerlijke rechtzaak goedkeurt ? Verder is Uw bovenstaande commentaar van geen belang, het is namelijk niet aan U, noch aan mij weggelegd om deze man te beoordelen, laat staan te veroordelen.

:-D Een aandoenlijke post...
Zeker als dat komt van aanhangers van de meest onmenselijke systemen... :lol:

straddle
20 oktober 2011, 21:46
:-D Een aandoenlijke post...
Zeker als dat komt van aanhangers van de meest onmenselijke systemen... :lol:

Ja, want wij westerlingen en onze regimes doorheen de geschiedenis hebben ons/zich altijd goed gedragen. Zo goed dat we nu menen iedereen te moeten vertellen hoe het moet. :roll:

.

Dixie
20 oktober 2011, 22:48
Ja, want wij westerlingen en onze regimes doorheen de geschiedenis hebben ons/zich altijd goed gedragen. Zo goed dat we nu menen iedereen te moeten vertellen hoe het moet. :roll:

.

nu hoor je het eens van Libiërs zelf, http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/terzake/2.18356/2.18357/1.1136772

bye bye khadaffi lovers...:lol:

D'ARTOIS
20 oktober 2011, 22:54
Terug naar de draad: inmiddels circuleren er diverse korte filmpjes gemaakt met mobieltjes (elke Arabische kaffer schijnt met zo' n ding rond te lopen) een ervan laat een (nog net) levende Ghadaffi zien zonder kogelgat boven zijn linkeroog, een andere, die op YT staat laat hem zeer duidelijk zien met een inschotwond een paar cm schuin boven zijn linkeroog.
Een enkel inschot.
Het menselijk afval met hun verbale faecalienstroom, dat om hem gegroepeerd staat, mag je richting de beerput verwijzen. Zelfs beesten vertonen nog een beter gedrag.
Ik heb nooit enige bewondering voor deze Ghadaffi gehad, maar het gebruikelijke gesol met het lijk brengt mijn respect voor dit soort rioolsoldaten tot ver beneden het 0 punt.

Piero
20 oktober 2011, 23:26
Ik heb nooit enige bewondering voor deze Ghadaffi gehad, maar het gebruikelijke gesol met het lijk brengt mijn respect voor dit soort rioolsoldaten tot ver beneden het 0 punt.

Nog nooit eerder in de menselijke geschiedenis hebben rebellen zich zo schofterig gedragen. Het staat allemaal op film. Dit moet tot op de bodem worden uitgezocht en de schuldigen moeten worden berecht voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag!

Zijn ze nou helemaal besodemieterd om zo de humanitaire interventie van de NATO te bezoedelen en in een kwaad daglicht te stellen? Of ons dat allemaal niks gekost heeft, midden in onze crisis. Wat een vuil smerig tuig. Schandelijk! De NATO moet de hulp onmiddellijk stopzetten en zijn handen aftrekken van deze barbaren! Laat ze maar verzuipen in hun olie.

Oblique
20 oktober 2011, 23:37
Nog nooit eerder in de menselijke geschiedenis hebben rebellen zich zo schofterig gedragen. Het staat allemaal op film. Dit moet tot op de bodem worden uitgezocht en de schuldigen moeten worden berecht voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag!

Zijn ze nou helemaal besodemieterd om zo de humanitaire interventie van de NATO te bezoedelen en in een kwaad daglicht te stellen? Of ons dat allemaal niks gekost heeft, midden in onze crisis. Wat een vuil smerig tuig. Schandelijk! De NATO moet de hulp onmiddellijk stopzetten en zijn handen aftrekken van deze barbaren! Laat ze maar verzuipen in hun olie.

Sorry, maar: hahahahahahahahahahaha

I'm not amused.

Hertog van Gelre
20 oktober 2011, 23:40
Geen fan van Khadaffi maar de beelden van de lynchpartij vond ik stuitend. De man had berecht moeten worden.

eno2
21 oktober 2011, 00:26
Hij heeft nooit oorlog gewild. De oorlog werd aan Duitsland verklaard.

Bedankt voor de info

eno2
21 oktober 2011, 00:27
Geen fan van Khadaffi maar de beelden van de lynchpartij vond ik stuitend. De man had berecht moeten worden.

Welke lynchpartij? Hij was al dood.

eno2
21 oktober 2011, 00:28
Sorry, maar: hahahahahahahahahahaha

I'm not amused.

Lach dan niet zo schuin

D'ARTOIS
21 oktober 2011, 01:05
@ Eno

Hij was niet dood. Op de BBC saat een kort filmfragment dat hem nog levend laat zien terwijl hij in een truck wordt geduwd. Ik vermoed dat ze hem zeer kort daarna hebben doodgeschoten, afgemaakt' vermoordt. Zoals een SSer een Jood afmaakt, of een yank op zijn beurt weer een arabier.
Keurige oorlogvoering bestaat niet maar dit had anders gemoeten. Een levende Ghadaffi was ook meer waard geweest dan een dode.

kameleon
21 oktober 2011, 07:28
Een taakje voor Anonymous: al deze sukkelaars met een mooier mobieltje dan het mijne (ik kan geen videobeelden maken) hacken en misschien hebben ze hun verkrachtingspartijen en andere slachtingen op vrouwen en kinderen ook gefilmd.

kameleon
21 oktober 2011, 07:32
Hahaha, een nog heel alerte Khadaffi, maar niemand die beelden heeft van het welgeplaatste schot op zijn slaap :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=zTXvLmhzZUk

kameleon
21 oktober 2011, 07:35
Ook afgemaakt

http://www.youtube.com/watch?v=F84_NWa3h-M&feature=player_embedded#!

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 08:12

Je bent niet veel gewoon dat is alles..mensonwaardig en wreed onbeschaafd gedrag was er genoeg te zien maar dat is typisch tijdens (burger)oorlogen, dankzij de perscensuur tijdens conflicten met westerse troepen zien we dit soort zaken niet meer maar daarom bestaan ze wel..

Piero
21 oktober 2011, 10:02
@ Eno

Hij was niet dood. Op de BBC saat een kort filmfragment dat hem nog levend laat zien terwijl hij in een truck wordt geduwd. Ik vermoed dat ze hem zeer kort daarna hebben doodgeschoten, afgemaakt' vermoordt. Zoals een SSer een Jood afmaakt, of een yank op zijn beurt weer een arabier.
Keurige oorlogvoering bestaat niet maar dit had anders gemoeten. Een levende Ghadaffi was ook meer waard geweest dan een dode.

Precies. De NATO heeft de zaak grotendeels geklaard en toch geen vuile handen gemaakt, daar hadden de rebellen een voorbeeld aan moeten nemen.

Derk de Tweede
21 oktober 2011, 10:07

Idd, weerzinwekkend om te zien.

Piero
21 oktober 2011, 11:13
Omdat sarcasme niet begrepen wordt:

Tot op heden zijn in deze burgeroorlog met hulp van de NAVO 50.000 Libiërs op allerlei manieren afgemaakt. En nu ontstaat er opwinding over de executie van de persoon waar het allemaal om was begonnen. :roll:

Oblique
21 oktober 2011, 11:29

Tot op heden zijn in deze burgeroorlog met hulp van de NAVO 50.000 Libiërs op allerlei manieren afgemaakt. En nu ontstaat er opwinding over de executie van de persoon waar het allemaal om was begonnen. :roll:

Ja se, het eerste deel was vrij serieus, tot aan het humanitaire inclusief. En toen was ik gestopt met verder te lezen, en al zo het stuk gemist waaruit af te leiden was dat het sarcasme was.

Desalniettemin, proestte ik het wel uit bij het lezen van humanitair.

eno2
21 oktober 2011, 11:53
Idd, weerzinwekkend om te zien.
Een dooie lynchen is minder leuk.

bgf324
21 oktober 2011, 11:54

Bij mijn weet is de oorlog allemaal begonnen met de NATO

Dixie
21 oktober 2011, 11:56
Bij mijn weet is de oorlog allemaal begonnen met de NATO

dat zeggen alle Khaddafi aanhangers gelukkig is dit niet de waarheid...

eno2
21 oktober 2011, 11:56
@ Eno

Niemand van ons weet momenteel hoe hij precies aan zijn einde kwam.

Oblique
21 oktober 2011, 12:13
Niemand van ons weet momenteel hoe hij precies aan zijn einde kwam.

De nieuwe beelden tonen hoe een springlevende maar gewonde Kadhafi wordt weggevoerd, bijna gelyncht wordt en dodelijk gewond raakt door nieuw geweervuur. De beelden bewijzen dat Kadhafi niet 'per ongeluk' is doodgeschoten.

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20111021_046

Libië bevrijd, het nieuwe mecca voor terroristen uit de hele wereld, die eindelijk hun staat in handen hebben. Geschenk van Nato voor bewezen diensten.

Infowarrior
21 oktober 2011, 12:36
Mijn mening, ongeacht of hij dit nu verdiende (het is zeker niet de enige met bloed aan zijn handen) of niet:

Stinkende potten worden op die manier afgemaakt. Kwestie van het openen ervan, tijdens een eventueel proces in Den Haag, te verhinderen.

Walgelijk gewoon, hoe onze en ander leiders, die Khadaffi in een niet zo ver verleden met alle égards ontvangen en (letterlijk) geknuffeld hebben, zich nu vrolijk maken over zijn dood!

"Nee, nee, onze NATO-interventies dienen enkel maar om burgers te beschermen hoor"... (Decrem en andere kontkruipers!)

Bende hypocrieten!

En diegene die denken dat er nu een (echte) democratie zal opstaan in Libië, of dat de prijs aan de pomp zal zakken zijn, zijn idioten!

D'ARTOIS
21 oktober 2011, 13:45
Er zijn zegge en schrijve 2 cellphone filmpjes met zeer korte fragmenten die aan de openbaarheid zijn prijsgegeven.
Her en der zal wel meer te zien zijn in de komende uren en de vraag hoe Ghadaffi is vermoordt is eigenlijk niet meer interessant. We zien hem het ene moment levend, zonder kopschot, even later is hij dood met het bekende kogelgat afgevuurt door een handvuurwapen. Niet door een geweerschot.

Zoals ik het reltuig zie zijn het geestelijk onvolwaardige mensen nog steeds in gevangeschap van hun duistere religie. Zo was het ook met Europa gesteld toen de Romeinse kerk nog overheerste. Pas de laatste 60 jaar hebben we ons voorgoed kunnen bevrijden van het juk van die momsterkerk en nu het ene na het andere schandaal aan de oppervlakte komt.

Van religie leert een mens niets. Integendeel. Het schofferende gedrag van het reltuig met een dood lichaam laat zien hoe armzalig hun geesten nog zijn.

zonbron
21 oktober 2011, 14:29
Het was voorspelbaar, G. krijgt volgens traditie een welverdiend zeemansgraf zoals OBL.

NTC officials said they are considering burying the longtime Libyan leader at sea to prevent his grave from becoming a shrine, the BBC reported Friday
UPI (http://www.upi.com/Top_News/World-News/2011/10/21/Gadhafi-to-get-secret-burial-maybe-at-sea/UPI-27031319194926/)

Nu vlug de heropbouw van Libie beginnen, er zal veel werk zijn, in onderstaande foto kan
U opmerken wat de gevolgen zijn van R2P, een humanitaire kinetische actie.

http://2.bp.blogspot.com/-O4421v_W920/TqC53mpcEOI/AAAAAAAALl4/RsANcDL5uAQ/s640/Libya+before+and+after.jpg

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 14:34
Het was voorspelbaar, G. krijgt volgens traditie een welverdiend zeemansgraf zoals OBL.

Nu vlug de heropbouw van Libie beginnen, er zal veel werk zijn, in onderstaande foto kan

http://2.bp.blogspot.com/-O4421v_W920/TqC53mpcEOI/AAAAAAAALl4/RsANcDL5uAQ/s640/Libya+before+and+after.jpg
Alléz hup, schrijf u al maar in bij de VDAB..

Johan Bollen
21 oktober 2011, 14:36
En diegene die denken dat er nu een (echte) democratie zal opstaan in Libië, of dat de prijs aan de pomp zal zakken zijn, zijn idioten!Juist, maar dat zijn niet onze politici, wel degenen die hun leugens geloven. Onze politici zijn eerder meedogenloze cynici.

Johan Bollen
21 oktober 2011, 14:39

http://2.bp.blogspot.com/-O4421v_W920/TqC53mpcEOI/AAAAAAAALl4/RsANcDL5uAQ/s640/Libya+before+and+after.jpgBinnen een paar jaar weten we misschien hoeveel burgers er gedood werden bij die R2P. De 'vrijheid' die de NATO brengt, of je ze nu wil of niet, zal nog meer gevreesd worden in de wereld.

Johan Bollen
21 oktober 2011, 14:42
Zoals ik het reltuig zie zijn het geestelijk onvolwaardige mensen nog steeds in gevangeschap van hun duistere religie. Dat wil niet zeggen dat ze geen orders kregen dat 'men Gaddaffi liever niet gevangen wou nemen'. Ik zou wel eens willen weten of die boodschap door Europese of VS politici aan de nieuwe machtshebbers in Libië werd duidelijk gemaakt, op welke manier en door wie specifiek.

zonbron
21 oktober 2011, 14:44
Alléz hup, schrijf u al maar in bij de VDAB..

Dat de schuldigen en de voorstanders van dit spectakel zich maar inschrijven.
Of gratis gaan helpen, dat is hun morele plicht.

Johan Bollen
21 oktober 2011, 14:45
Of gratis gaan helpen, dat is hun morele plicht.Moraliteit die ver te zoeken is. Let op, degenen die zich verheugen over dit soort van taferelen zijn dikwijls ook de eersten die ontwikkelingshulp willen stop zetten.

Johan Bollen
21 oktober 2011, 14:47
De morgen: Kadhafi wordt rond de middag (plaatselijke tijd) gearresteerd. Hij heeft op dat moment ernstige verwondingen.Niet volgens de beelden.

Xenophon
21 oktober 2011, 14:54

Behalve voor de mensen die in de massagraven liggen bedoel je?

Infowarrior
21 oktober 2011, 15:07
Juist, maar dat zijn niet onze politici, wel degenen die hun leugens geloven. Onze politici zijn eerder meedogenloze cynici.

Inderdaad.

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 15:08

30% leefde onder de armoedegrens,30% werkloosheid ...:roll:
het volk kwam zeker in opstand om hun 13de en 14de maand uitbetaald te krijgen ?

Er is nog NOOIT een opstand geweest in een land waar iedereen een hoge levensstandaard had...

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 15:10
Of gratis gaan helpen, dat is hun morele plicht.

wie is voorstander en wie is de schuldige ?

Jaja de navo had daar beter weggebleven dan had khaddafi de opstandelingen op zijn gemak levend kunnen begraven in een massagraf en hadden wij geen 'wrede' beelden hoeven te zien, wat niet weet niet deert n'est pas..

Infowarrior
21 oktober 2011, 15:27
wie is voorstander en wie is de schuldige ?

Jaja de navo had daar beter weggebleven dan had khaddafi de opstandelingen op zijn gemak levend kunnen begraven in een massagraf en hadden wij geen 'wrede' beelden hoeven te zien, wat niet weet niet deert n'est pas..

De NAVO (wat eigenlijk neerkomt op bijna de hele Westerse wereld) had daar zijn pollen moeten vanaf houden of het subtieler oplossen door M.K. te laten omleggen door een sniper....indien ze werkelijk alleen maar de Libische "burgers" wilden helpen in hun streven naar democratie (what's in a name:roll:).

Tripoli was nog niet gevallen of de grootste Europese staten en de VS waren al aan het onderhandelen met de rebellen om de oliekoek onder hun te verdelen. Aan vriendenprijs wel te verstaan.

De bombardementen "ter bescherming van de bevolking" waren nog maar begonnen en de rebellen hadden alle havensteden al in handen, met bijbehorende volgeladen tankerschepen. Ge moet niet lang kijken om het plaatje te snappen nietwaar.

En zoals ik al eerder zei, het is niet dat we het aan de pomp zullen merken.

Frost
21 oktober 2011, 15:31

So what? Dat is nu eenmaal het regime van een dictator. Het duo Medvedev/Poetin bestuurt Rusland ook met ijzeren hand. Elke Rus zal wel zeggen dat het land er veel beter aan toe is dan onder de rampzalige Gorbachev of Jeltsin jaren. Onder Khadaffi was er een relatief hoge levensstandaard, dictator of niet. De rebellen zijn gewoon een bende apen die zijn opgefokt door het westen. Het westen zal nu wel profiteren van de bodemrijkdommen van Libië. Zo verloopt het altijd. De westerse oorlogsmachine komt eens langs. Ze smijten het land plat, ze tekenen enkele akkoorden en ze vertrekken weer. De Amerikaanse legioenen zijn met veel machtsvertoon Irak binnengevallen, maar wat hebben ze uiteindelijk bereikt? Niets. Dat veel moslims in de Arabische wereld de westerlingen haten, dat is begrijpelijk.

Frost
21 oktober 2011, 15:35
Jaren geleden stonden veel westerse leiders wel handjes te schudden met Khadaffi ;). En altijd weer dezelfde zever aanhoren. Een belangrijke dag in de geschiedenis van Libië, de weg naar de vrijheid ligt open bla bla .. :D.

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 15:37
De NAVO (wat eigenlijk neerkomt op bijna de hele Westerse wereld) had daar zijn pollen moeten vanaf houden of het subtieler oplossen door M.K. te laten omleggen door een sniper....indien ze werkelijk alleen maar de Libische "burgers" wilden helpen in hun streven naar democratie (what's in a name:roll:).

Tripoli was nog niet gevallen of de grootste Europese staten en de VS waren al aan het onderhandelen met de rebellen om de oliekoek onder hun te verdelen. Aan vriendenprijs wel te verstaan.

De bombardementen "ter bescherming van de bevolking" waren nog maar begonnen en de rebellen hadden alle havensteden al in handen, met bijbehorende volgeladen tankerschepen. Ge moet niet lang kijken om het plaatje te snappen nietwaar.

En zoals ik al eerder zei, het is niet dat we het aan de pomp zullen merken.

teveel films gekeken zeker...

Ten eerste is een paranoide dictator geen makkelijk doelwit...Saddam/Hitler/Stalin enz. wisten steeds hun persoonlijk hachtje te redden..

Ten tweede bestaat een dictatuur niet uit één persoon maar uit een hele meute machtsfiguren/potsjesgraaiers die allemaal hun redenen hebben om een dictatuur in leven te houden...één rake kogel verandert dus weinig of niets..

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 15:39
So what? Dat is nu eenmaal het regime van een dictator. Het duo Medvedev/Poetin bestuurt Rusland ook met ijzeren hand. Elke Rus zal wel zeggen dat het land er veel beter aan toe is dan onder de rampzalige Gorbachev of Jeltsin jaren. Onder Khadaffi was er een relatief hoge levensstandaard, dictator of niet. De rebellen zijn gewoon een bende apen die zijn opgefokt door het westen. Het westen zal nu wel profiteren van de bodemrijkdommen van Libië. Zo verloopt het altijd. De westerse oorlogsmachine komt eens langs. Ze smijten het land plat, ze tekenen enkele akkoorden en ze vertrekken weer. De Amerikaanse legioenen zijn met veel machtsvertoon Irak binnengevallen, maar wat hebben ze uiteindelijk bereikt? Niets. Dat veel moslims in de Arabische wereld de westerlingen haten, dat is begrijpelijk.

Info uit uw dikke duim...stinkend rijk volk begint geen opstand om een beetje meer vrijheid te krijgen...30% werkloosheid vindt je alleen in verpauperde landen..

Frost
21 oktober 2011, 15:39
Bin Laden pakken en omleggen dat was toch andere koek ;).

eno2
21 oktober 2011, 15:45
Case closed

over twee dagen is er niemand meer die ernaar omziet.

Frost
21 oktober 2011, 15:46
Info uit uw dikke duim...stinkend rijk volk begint geen opstand om een beetje meer vrijheid te krijgen...30% werkloosheid vindt je alleen in verpauperde landen..

Wel laten we afwachten hoe Libië binnen enkele jaren zal zijn. Toen Sadam Hussein is gepakt lag de weg naar een beter leven voor veel Irakezen toch ook open? De Taliban zijn nu al reeds enkele jaren uit Kaboel verdreven en ze hebben zich teruggetrokken in de bergen. De weg naar de vrijheid ligt toch ook open voor de Afghanen?

Oblique
21 oktober 2011, 15:54

Hoe durft ge! Onder Khadaffi's bewind kreeg elke Libische inwoner:

* Gratis ziekenzorg + hostipalisatiekosten
* Gratis educatie binnen en buitenland
* Gesubsidieerde huisvestigingen
* Van het olie inkomen kwam er maandelijks op elke inwoner geld op hun rekening

Van de honger zal het niet geweest zijn, dat die in scene gezete opstand begonnen is.

Frost
21 oktober 2011, 15:56

Van de honger zal het niet geweest zijn, dat die in scene gezete opstand begonnen is.

²

Johan Bollen
21 oktober 2011, 15:57
As for how R2P ("responsibility to protect" civilians), any doubters should cling to the explanation by NATO's secretary general Anders Fogh Rasmussen; "NATO and our partners have successfully implemented the historic mandate of the United Nations to protect the people of Libya." Anyone who wants to check NATO's protection of civilians just needs to jump on a pick-up truck and go to Sirte - the new Fallujah.

How the West won Libya (http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/MJ22Ak03.html)

Frost
21 oktober 2011, 15:59
Welke dictatuur zal het volgende 'slachtoffer' zijn van het westen ;)? Iran en Noord-Korea zijn te sterke tegenstanders denk ik :).

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 16:13

:lol:

30% armoede
30% werkloosheid

De 'geënsceneerde opstand' (conspiracy pubers :roll: ) was eigenlijk de eerste weken gewoon een betoging waar tientallen/honderden demonstranten door de kop werden geschoten door 'held' khaddafi als dank voor hun eigen mening..

Dictators hebben geen derden nodig om zich gehaat te maken....

Frost
21 oktober 2011, 16:16

30% armoede
30% werkloosheid

De 'geënsceneerde opstand' (conspiracy pubers :roll: ) was eigenlijk de eerste weken gewoon een betoging waar tientallen/honderden demonstranten door de kop werden geschoten door 'held' khaddafi als dank voor hun eigen mening..

Nu Khadaffi dood is zal de toestand veel beter worden?

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 16:17
Welke dictatuur zal het volgende 'slachtoffer' zijn van het westen ;)? Iran en Noord-Korea zijn te sterke tegenstanders denk ik :).
Lang leve de DEMOCRATISCHE republiek Korea !!!!

300.000 politieke gevangenen
2.000.000 hongerdoden
xxx.xxx vluchtelingen

Frost
21 oktober 2011, 16:18
Hopelijk bewijst de geschiedenis het tegendeel. Overal waar het westen zich moeit laten ze moeit laten ze chaos achter.

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 16:18
Nu Khadaffi dood is zal de toestand veel beter worden?
Dat heb ik nooit beweerd....

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 16:19
Hopelijk bewijst de geschiedenis het tegendeel. Overal waar het westen zich moeit laten ze moeit laten ze chaos achter.
daarom is de democratische republiek Korea nu nog steeds een arbeidersparadijs...geen westerse inmengingen..

Oblique
21 oktober 2011, 16:22

Als de Libische olie op volle productie draait, is de kans groot dat het Iran wordt. Dan is het alvast minder erg wanneer die Homuz sluiten als ze aangevallen worden.

Maar de Saudische koning moet niet denken dat ook hij veilig is, ze hebben er geen problemen bij, hun compagions een mes in de rug te steken.

Deze op los geslagen imperialistische moordmachine wil blijkbaar over alle olie beschikken voor volledige werelddominantie.

Noord Korea heeft geen olie, en uit humanitaire overwegingen zouden ze daar ook nooit aan beginnen. En aan landen met nukes beginnen ze niet. Dus hopelijk is de Iraanse bom snel klaar.

Frost
21 oktober 2011, 16:23

2.000.000 hongerdoden
xxx.xxx vluchtelingen

Ja inderdaad. En regelmatig heeft het land met hongersnood te kampen. Waarom valt het westen Noord-Korea dan niet aan? Schrik om oog in oog te staan met een half geschifte tegenstander die geen grenzen kent?

Frost
21 oktober 2011, 16:29
Wel, ondanks de meest geavanceerde technologie, de enorme vuurkracht, de uitstekende logistieke organisatie heeft het Amerikaans leger veel zwakheden. En geloof me landen zoals Iran en Noord-Korea gaan ze ooit aanvallen. Ook al mogen je bombers nog zo hoogtechnologisch zijn een oorlog wordt gewonnen op de grond.Over de legers van Iran en Noord-Korea is weinig geweten. De Amerikanen gaan wel eens dreigende taal spreken, maar aanvallen forget it :).

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 16:30
Als de Libische olie op volle productie draait, is de kans groot dat het Iran wordt. Dan is het alvast minder erg wanneer die Homuz sluiten als ze aangevallen worden.

Maar de Saudische koning moet niet denken dat ook hij veilig is, ze hebben er geen problemen bij, hun compagions een mes in de rug te steken.

Deze op los geslagen imperialistische moordmachine wil blijkbaar over alle olie beschikken voor volledige werelddominantie.

Noord Korea heeft geen olie, en uit humanitaire overwegingen zouden ze daar ook nooit aan beginnen. En aan landen met nukes beginnen ze niet. Dus hopelijk is de Iraanse bom snel klaar.
Hopenlijk is ze nog niet klaar voordat je aan je (conservatieve) jaren van verstand begint , dan heb je nog tijd om je linkse naieviteit om te zetten in een preventieve aanval tegen religieuze zotten om je kinderen in een veiliger wereld te zien opgroeien..

Frost
21 oktober 2011, 16:38
Hopenlijk is ze nog niet klaar voordat je aan je (conservatieve) jaren van verstand begint , dan heb je nog tijd om je linkse naieviteit om te zetten in een preventieve aanval tegen religieuze zotten om je kinderen in een veiliger wereld te zien opgroeien..

Ik denk dat de wereld mede door de ongepaste westerse interventies alsmaar onveiliger wordt ..

kameleon
21 oktober 2011, 16:38

2.000.000 hongerdoden
xxx.xxx vluchtelingen

Lang leve Amerika. Onschuldige gevangenen op Guantanamo mishandelt, 40 miljoen Amerikanen die leven van de voedselbonnen, uitvoeren van de doodstraf. Barbaars land.

Frost
21 oktober 2011, 16:40
Supermacht China houdt zich toch ook koest? Rusland die sterk aan het opkomen is laat toch ook iedereen met rust? Waarom moet het westen en lees vooral de USA zich overal mee moeien??

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 16:44
Lang leve Amerika. Onschuldige gevangenen op Guantanamo mishandelt, 40 miljoen Amerikanen die leven van de voedselbonnen, uitvoeren van de doodstraf. Barbaars land.

Vraag eens aan 1000 mensen waar ze graag zouden willen leven ?
Noord-korea of de VS ?

Het perfecte land bestaat niet..

Frost
21 oktober 2011, 16:45
Vraag eens aan 1000 mensen waar ze graag zouden willen leven ?
Noord-korea of de VS ?

Het perfecte land bestaat niet..

Klopt maar de Amerikanen moeten eens stoppen met zich overal te moeien.

Oblique
21 oktober 2011, 16:46

30% armoede
30% werkloosheid

Mi6 en CIA op je terrein hebben betekend maar 1 ding: regimechange.

Psyopoperaties dus om het volk klaar te stomen voor een oorlog. Zodat je sympathie zou krijgen met dat arm volk, dat vrede en democratie wil. Maar eigenlijk gewoon middelleeuwse barbaren zijn waar een deal is mee gesloten zodat zij de macht konden grijpen in ruil voor olie.

Door de duizelingwekkende propaganda en psyops, kreeg jij dus de indruk dat er een humanitaire crisis heerste, terwijl die primate terroristen, die jij betogers noemt, gewoon gedood werden omdat ze wapens gingen stelen en 1000'en moordenaars en ander tuig losbreekten.

30% armoede
30% werkloosheid

Bron?

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 16:52
Klopt maar de Amerikanen moeten eens stoppen met zich overal te moeien.
We zijn over Libië bezig, waar de VS een onbeduidende rol heeft gespeeld ...en waar de bevolking heeft gesmeekt om een internationale interventie..

Frost
21 oktober 2011, 16:55
Het is goed voor de stabiliteit in de wereld dat de macht van de Amerikanen en andere westerse landen aan het verminderen is. De oorlog in Zuid-Ossetië is daar een goed voorbeeld van :).

Frost
21 oktober 2011, 16:57
We zijn over Libië bezig, waar de VS een onbeduidende rol heeft gespeeld ...en waar de bevolking heeft gesmeekt om een internationale interventie..

Ik weet dat niet of de Libiërs zo hard smeekten om een internationale interventie. Ik leef daar niet op straat. Khadaffi had tegenstanders maar ook veel voorstanders :).

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 16:57
Bron:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/1850020/2011/02/21/Libie-rijk-door-olie-maar-burgers-krijgen-niets.dhtml

Rijk land
Libië telt circa 6,5 miljoen inwoners. Dankzij de grote inkomsten uit de oliesector en het relatief lage aantal inwoners behoort Libië per hoofd van de bevolking tot de rijkste landen van Afrika. Maar de olie-industrie biedt weinig werkgelegenheid en slechts een klein deel van de inkomsten komt bij de burgers terecht.

De werkloosheid in Libië bedraagt circa 30 procent en bij de jeugd is 40 tot 50 procent werkloos. Ongeveer een derde van de Libiërs leeft op of onder de armoedegrens en een vijfde van de bevolking is analfabeet.

Geen voedsel
Grote delen van het land zijn ongeschikt voor landbouw en het land moet ongeveer driekwart van zijn voedsel importeren.

Frost
21 oktober 2011, 17:02
Wel, Khadaffi is dood het land zal een revival doormaken. Het ging ook allemaal beter worden in Irak, Afghanistan ..

Frost
21 oktober 2011, 17:04
De propaganda van het westen is al zodanig erg geworden dat journalisten zelfs mee mogen met de legerkonvooien maar ze moeten dan natuurlijk wel positief nieuws schrijven. Chapeau dat wij in België nog een Rudy Vranckx hebben :).

freelancer
21 oktober 2011, 17:08
De propaganda van het westen is al zodanig erg geworden dat journalisten zelfs mee mogen met de legerkonvooien maar ze moeten dan natuurlijk wel positief nieuws schrijven. Chapeau dat wij in België nog een Rudy Vranckx hebben :).

:-D

Hebt U journalisten gezien tijdens de Tsjetsjeense oorlog?
Hebt U Rudy Vranckx daar toevalllig gezien? 8O

Oblique
21 oktober 2011, 17:08

Ik heb meer schrik van de Pakistaanse bom. De Iranezen, zouden enkel een bom maken uit zelfbehoud. Die zitten ongeveer ingesloten tssn VS legerbasissen. Nog zijn de Perzen suicidiaal of aanvallers. Heel hun leger is op defensieve basis ingezet. Niet, om u als infedel te komen bekeren.

Van de Pakistaanse bom hoor je nooit geen gezeik, terwijl die er al is. Maar ja, het is dan ook niet de bedoeling dat ze u daar op gaan wijzen en u uit uw slaap gaan halen. Maar u bang maken voor "de staatsvijand" die olie heeft die zij willen.

Van Iran weet je wellicht ook niet veel toeten of blazen, en verder dan gepapegaai dan hetgeen je geconditioneerd werd, zal het niet rijken.

Laat dat gewauwel van naiviteit en die ongein, maar achterwege. Jij bent écht wel de laatste om die positie in te kunnen nemen.

Oblique
21 oktober 2011, 17:18
Bron:

Ach ja, de eerste 10 jaar zullen ze nog niet aan werk toekomen. :lol: De lange bloedige burgeroorlog kan vandaag echt beginnen. Laat staan dat het ooit nog hetzelfde prachtige land wordt van weleer met zulke primaten aan het roer.

Frost
21 oktober 2011, 17:26
:-D

Hebt U journalisten gezien tijdens de Tsjetsjeense oorlog?
Hebt U Rudy Vranckx daar toevalllig gezien? 8O

Natuurlijk niet. Het was geen groots opgezette oorlog zoals we van de Amerikanen gewoon zijn. Oorlog als een videospelletje, dat tonen ze graag. In nog geen 10 dagen hebben de Russen het pro westerse Georgië verpletterd ..

Marxmannetje
21 oktober 2011, 18:02
http://static.fjcdn.com/pictures/Too+soon_62a10e_2763437.jpg

MaGNiFiCaT
21 oktober 2011, 18:07

Je hebt zeker een slag van molen gekregen? :roll: :?

eno2
21 oktober 2011, 18:10
Je hebt zeker een slag van molen gekregen? :roll: :?

Nee hij is alleen een beetje Oblique

MaGNiFiCaT
21 oktober 2011, 18:11
Wel, Khadaffi is dood het land zal een revival doormaken. Het ging ook allemaal beter worden in Irak, Afghanistan ..

Och ja gij hebt een glazen bol om de toekomst te voorspellen?:roll:

Wat nu gaat gebeuren weet niemand, het kan veel beter worden, maar het kan ook (indien dit nog kan) slechter worden.
In elk geval moest verandering gebeuren: het volk heeft na 42 jaren van terreur recht op iets anders, en hopelijk zal het er heel wat op verbeteren.

MaGNiFiCaT
21 oktober 2011, 18:14
Ach ja, de eerste 10 jaar zullen ze nog niet aan werk toekomen. :lol: De lange bloedige burgeroorlog kan vandaag echt beginnen. Laat staan dat het ooit nog hetzelfde prachtige land wordt van weleer met zulke primaten aan het roer.

Nee je hebt het fout: hopelijk zal dit land eindelijk eens 'prachtig' worden, want de primaten die dit verhinderden werden gisteren uitgeroeid.

Johnny Blaze
21 oktober 2011, 18:17
Nee je hebt het fout: hopelijk zal dit land eindelijk eens 'prachtig' worden, want de primaten die dit verhinderden werden gisteren uitgeroeid.

Zolang er olie is vrees ik ervoor.

kameleon
21 oktober 2011, 18:45
http://www.youtube.com/watch?v=9yizNpBRmuk

Hoe is die man aan zijn einde kunnen komen door een fatale nekwonde ?

Oblique
21 oktober 2011, 18:52

Een terroristenbroeihaard vol leeglopers, beulen en ander tuig, dat loopt nooit goed af.

Johan Bollen
21 oktober 2011, 18:54
We zijn over Libië bezig, waar de VS een onbeduidende rol heeft gespeeld ...en waar de bevolking heeft gesmeekt om een internationale interventie..Twee fouten in 1 zin. Wat dé bevolking in Libië wou weten we niet want er is geen referendum gehouden over de NATO actie aldaar. Ik vermoed dat die zou worden afgekeurd moesten de mensen geweten hebben waar die actie toe zou leiden...een bloedbad...land in puin...Sirte omgetoverd tot een Fallujah...

Dat de VS een onbeduidende rol zou hebben gespeeld in de verovering van Libië is bijzonder naïf. Ze betaalden bv. 80 % van alle onkosten en Obama spelde zich zopas de overwinning op zijn mouw. Obama zei dat door de dood van Gadaffi "we are seeing the strength of American leadership across the world".

Johan Bollen
21 oktober 2011, 19:01
Een terroristenbroeihaard vol leeglopers, beulen en ander tuig, dat loopt nooit goed af.De ene leugen na de andere verkondigen ze. Voorspelt niet veel goeds. Toch is het westen van plan zijn alliantie met extremisten verder te zetten om Syrië te veroveren volgens Alistair Crooke.

The West sees the Syria "game" as a natural successor to its purported success in Libya and as key to a grand refashioning of the Middle East, while Saudi Arabia sees an overthrow in Damascus as striking at the heart of nemesis Iran. However, as the regime refuses to collapse and the opposition council stutters, the allies could be tempted into mobilizing forces of radicalization that will likely return to haunt them.

Oblique
21 oktober 2011, 19:02
Zonder hulp van de VS, was dat terroristenbolwerkje binnen de 2 dagen al opgerold geweest zijn door de Khadaffierianen.

Another Jack
21 oktober 2011, 19:03
Zonder hulp van de VS, was dat terroristenbolwerkje binnen de 2 dagen al opgerold geweest zijn door de Khadaffierianen.

Wat bedoel je met opgerold?

Johan Bollen
21 oktober 2011, 19:16
Joe Biden ivm Libië:
"In this case, America spent $2 billion and didn't lose a single life. This is more the prescription for how to deal with the world as we go forward than it has in the past."
Bibber als de VS u hun vrijheid komen brengen.

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 19:19
Twee fouten in 1 zin. Wat dé bevolking in Libië wou weten we niet want er is geen referendum gehouden over de NATO actie aldaar. Ik vermoed dat die zou worden afgekeurd moesten de mensen geweten hebben waar die actie toe zou leiden...een bloedbad...land in puin...Sirte omgetoverd tot een Fallujah...

Dat de VS een onbeduidende rol zou hebben gespeeld in de verovering van Libië is bijzonder naïf. Ze betaalden bv. 80 % van alle onkosten en Obama spelde zich zopas de overwinning op zijn mouw. Obama zei dat door de dood van Gadaffi "we are seeing the strength of American leadership across the world".

Naief ?

Die bende met hun conspiracy theorieën das pas het toppunt van naieviteit..

Of heeft de CIA de betogers door de kop geschoten om zo een gewelddadige opstand uit te lokken onder 'rijke tevreden libieërs' tegen hun 'held van de revolutie' ?

Juist ja als de nato niet was tussengekomen waren er weinig of geen doden en bloedbaden geweest..:roll:..Khaddafi stond namelijk bekend voor zijn 'verlichte aanpak' van tegenstanders..

freelancer
21 oktober 2011, 19:19
Kunnen we geen steunfonds voor de achtergebleven familie van Khadaffi oprichten?:roll:

Eigenzinnig
21 oktober 2011, 19:24
Kunnen we geen steunfonds voor de achtergebleven familie van Khadaffi oprichten?:roll:
ze kunnen nog pukkelpop drank- en eetbonnetjes krijgen...

Oblique
21 oktober 2011, 19:30
De ene leugen na de andere verkondigen ze. Voorspelt niet veel goeds. Toch is het westen van plan zijn alliantie met extremisten verder te zetten om Syrië te veroveren volgens Alistair Crooke.

Behoort tot de mogelijkheden. De voortzetting van het plan van de Neocons. 7 landen veroesten in 3 jaar tijd, dat wat vertraging opgelopen heeft.

Iraq, Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan & Iran.

http://www.youtube.com/watch?v=hv_3npD5vLA

Alleen, ben ik niet zeker, of Israel Assad eigenlijk wel weg wil. En hoe ze zon inval door de VN (Vehikel van Westerse imperialisatie) gaan krijgen met vetos van China en Rusland, die zich niet meer laten foppen met die zogezegde humanitaire missies van de VS. Met Assad van de troon, zou Nato allessinds wel de Mediterraanse volledig domineren.

En of het nu Syrië of Iran wordt, die strijden toch met elkaar mee, en uiteindelijk wordt de hele wereld er in gezogen.

Dat hollywoodscript waarbij Iran een Saudische Ambassadeur op Amerikaanse bodem zou hebben bevolen om te brengen, is toch wel zorgwekkend te noemen. Al zou ik bij een intentionele confrontatie al meer wardrums verwacht hebben.

Pietje
21 oktober 2011, 19:32
Terug naar de draad: inmiddels circuleren er diverse korte filmpjes gemaakt met mobieltjes (elke Arabische kaffer schijnt met zo' n ding rond te lopen) een ervan laat een (nog net) levende Ghadaffi zien zonder kogelgat boven zijn linkeroog, een andere, die op YT staat laat hem zeer duidelijk zien met een inschotwond een paar cm schuin boven zijn linkeroog.
Een enkel inschot.
Het menselijk afval met hun verbale faecalienstroom, dat om hem gegroepeerd staat, mag je richting de beerput verwijzen. Zelfs beesten vertonen nog een beter gedrag.

²!!

Oblique
21 oktober 2011, 19:33

Dat die prutsers hadden opgegeven.

Oblique
21 oktober 2011, 19:41
gewelddadige opstand uit te lokken

Om zelf de macht te grijpen, olierevenues op te strijken, staatsgelden, investeringen, kilo's goud binnen te rijven hoeft er helemaal niks uitgelokt te worden. Enkel wat goodwill is vereist. :lol:

eno2
21 oktober 2011, 19:53
Joe Biden ivm Libië:

Bibber als de VS u hun vrijheid komen brengen.

Ja, zoals ze ons hun juk opgelegd hebben na onze bevrijding door de Nazi's ongedaan te hebben gemaakt, en daarna iedereen te hebben omgekocht met veel reconstructie- en welvaartsgeld en kapitalistische vredesproductie, en de communistische weldaden definitief van voor onze neus weggetrokken te hebben.

Nr.10
21 oktober 2011, 20:46
Joe Biden ivm Libië:
"In this case, America spent $2 billion and didn't lose a single life. This is more the prescription for how to deal with the world as we go forward than it has in the past." Bibber als de VS u hun vrijheid komen brengen.
Dit is de manier om "de wereld" te behandelen vanaf nu.

poekieJ
21 oktober 2011, 20:53
Naief ?

Die bende met hun conspiracy theorieën das pas het toppunt van naieviteit..

Of heeft de CIA de betogers door de kop geschoten om zo een gewelddadige opstand uit te lokken onder 'rijke tevreden libieërs' tegen hun 'held van de revolutie' ?

Juist ja als de nato niet was tussengekomen waren er weinig of geen doden en bloedbaden geweest..:roll:..Khaddafi stond namelijk bekend voor zijn 'verlichte aanpak' van tegenstanders..

Kadhafi had het recht, wat zeg ik, de plicht om het volk te beschremen tegen gewapende rebellen die dood en vernieling zaaien.
Er was, in tegenstelling tot Tunesië en Egypte, helemaal geen sprake van vreedzame protesten. Op 15 februari begonnen de protesten, op 17 februari braken hevige gevechten uit in Benghazi en amper 6(!) dagen later was heel de streek 'bevrijd' met honderden doden tot gevolg.

Er is toch geen mens die goed bij zijn hoofd is die gelooft dat zoiets op een week tot stand kan komen door 'vreedzame betogingen'. Neen, gewapende (mogelijk terroristische) groeperingen grepen deze kans aan en stookten delen van de bevolking op om zo een rondje moorden te kunnen beginnen. De NATO heeft hier gewillig aan meegewerkt (als ze het zelf al niet mee in gang hebben gezet) en hoort dus in Den Haag terecht te staan wegens duizendvoudige moord.

Al de rest is slaap voor de vaak.

RSK
21 oktober 2011, 21:05
'Gaddafi dead' story stinks? 'Skepticism over NATO & NTC reports'
http://www.youtube.com/watch?v=jAv1iYzFEKg&skipcontrinter=1

Albrecht
21 oktober 2011, 21:26
Schitterend. We hebben onze legers een hoop gewelddadige rebellen doen steunen, en die iemand laten doden zonder eerlijk proces. We moeten trots zijn. Eerst Bin Laden, nu Kadaffi...

Is dit vooruitgang?

Pietje
21 oktober 2011, 21:38
Schitterend. We hebben onze legers een hoop gewelddadige rebellen doen steunen, en die iemand laten doden zonder eerlijk proces. We moeten trots zijn. Eerst Bin Laden, nu Kadaffi...

Is dit vooruitgang?

die "rebellen" deden me meer denken aan privé-milities van een of ander Columbiaans drug-kartel.

freelancer
21 oktober 2011, 21:41
Ik zal maar niet beginnen over Pol Pot... :lol:

Marxmannetje
21 oktober 2011, 22:09
Ik zal maar niet beginnen over Pol Pot... :lol:

Waarom niet?

Piero
21 oktober 2011, 22:30
die "rebellen" deden me meer denken aan privé-milities van een of ander Columbiaans drug-kartel.

Nou nee, die zijn veel beter georganiseerd.

De rebellen zijn gefrustreerde mensen met idealen die het waard zijn om voor te sterven. Na tientallen jaren van het verheerlijken van martelaarschap en het zien van de 'Arabische lente' in de buurlanden kon een Libiër met enig zelfrespect zich niet langer laten onderdrukken. Het geweld van de opstand was de wraak en de bevrijding van zijn gekrenkte ziel.

den dinges
21 oktober 2011, 23:57
Een enkel inschot.

Zijn zoon werd ook levend gepakt. Gewoon afgeslacht door die gasten...
Voor zwarten is het ook oppassen geblazen in het bevrijdde Lybië...Dat zijn allemaal " huurlingen van Khadaffi "...

Dixie
22 oktober 2011, 01:19
Supermacht China houdt zich toch ook koest? Rusland die sterk aan het opkomen is laat toch ook iedereen met rust? Waarom moet het westen en lees vooral de USA zich overal mee moeien??omdat china en rusland NIETS doen...
trouwens dictaturen verwijderen is geen bemoeienis maar een noodzakelijk kwaad...

Dixie
22 oktober 2011, 01:22
Wel, Khadaffi is dood het land zal een revival doormaken. Het ging ook allemaal beter worden in Irak, Afghanistan ..voor de vrouwen is het in ieder geval BETER in Afghanistan, maar jij hebt duidelijk heimwee naar de taliban blijkbaar...

Dixie
22 oktober 2011, 01:25
Twee fouten in 1 zin. Wat dé bevolking in Libië wou weten we niet want er is geen referendum gehouden over de NATO actie aldaar.

vandaar dat Khadaffi zoveel aanhang had:lol:

Dixie
22 oktober 2011, 01:27

zoveel zit hij met de GEWONE Libiër in :roll:

Dixie
22 oktober 2011, 01:30

Is dit vooruitgang?

ja behalve als je boontje hebt voor terroristen en dictators...

-Jo-
22 oktober 2011, 08:08
omdat china en rusland NIETS doen...
trouwens dictaturen verwijderen is geen bemoeienis maar een noodzakelijk kwaad...
:rofl: Hoe simpel toch...

1. Het verwijderen van kadhaffi was en is in het belang van "het Westen", dus haar belangengroepen en financiële elites. Het verwijderen van Kadhaffi schaadt de belangen van Rusland, China en grotendeels ook die van Europa (niet de EU) dat af te rekenen heeft met bezettingsregimes * la Sarkozy die de Westerse belangen dienen. Europa is daarover verdeeld.

2. Uw rechtvaardige oorlogen zijn niet enkel imperialistisch van aard, ze zijn ook extreem gewelddadig omdat de vijand als het absolute Kwaad wordt aanzien en het bijgevolg toegelaten is dat met alle mogelijke middelen uit te schakelen. De beelden van Sirte zeggen genoeg, ze hadden evengoed uit Dresden van 1945 kunnen komen.