PDA

View Full Version : Benzine in dieseltank


Ars_Nova
15 januari 2012, 19:27
NOOOOOOOOOOOOOOO,

Ik heb per ongeluk benzine beginnen tanken in mijne BMW 320D.
Gelukkig heb ik 'm niet gestart (en ik had ook "maar" 20L er in gedaan).

Zucht :cry:

Duupje
15 januari 2012, 19:31
Het heeft lang geduurd, maar joepie, ik ben niet meer de enige nu die dat ook heeft voorgehad al :cheer:

Duupje
15 januari 2012, 19:32
Auto naar garage laten doen, leidingen allemaal laten kuisen, filter laten vervangen en probleem opgelost.
NIET STARTEN eender hoe! :D

vrijevlaming
15 januari 2012, 19:33
NOOOOOOOOOOOOOOO,

Ik heb per ongeluk benzine beginnen tanken in mijne BMW 320D.
Gelukkig heb ik 'm niet gestart (en ik had ook "maar" 20L er in gedaan).

Zucht :cry:

hahahaha. Tzal u leren, rijden met ne BMW

Scherven A. Mok
15 januari 2012, 19:33
Ik heb dat ook al voor gehad. Onderweg sputter sputter. Was dan nog mijn wagen niet ook. :oops:
Gelukkig kende iemand van het bezinningscentrum iets van auto's, haalde de benzine eruit en deed er diesel in en die wagen deed het weer na even wat zwarte wolken te hebben uitgeblazen. :oops:

Biggles
15 januari 2012, 19:39
Toch wel opletten hoor.
De motor NIET starten is het veiligste.
Uiteraard kan een dieselmotor met een klein percentage nog rijden.
Als je rijdt totdat de motor stilvalt geeft dat een risico.
Maar de injectiepomp (vroeger) en de injectoren kunnen beschadigd geraken.
Vooral de electronsich gestuurde injectoren (common rail) zijn hier heel gevoelig aan. Meestal overleven ze het, niet altijd.
Waarschijnlijk rij je nu gewoon weg nadat alles gekuist is.
Maar na enkele tienduizenden kilometers betaal je de prijs. De levensduur van de injectoren is mogelijks ingekort.

Af en toe (om de 5000 km) een beetje extra smering in de brandstof kan dit helpen voorkomen.

hurricane
15 januari 2012, 19:41
Met zo'n bak kan die, in verhouding kleine, garagekost er wel af zeker ? :-)

Scherven A. Mok
15 januari 2012, 19:44
Toch wel opletten hoor.
De motor NIET starten is het veiligste.
Uiteraard kan een dieselmotor met een klein percentage nog rijden.
Als je rijdt totdat de motor stilvalt geeft dat een risico.
Maar de injectiepomp (vroeger) en de injectoren kunnen beschadigd geraken.
Vooral de electronsich gestuurde injectoren (common rail) zijn hier heel gevoelig aan. Meestal overleven ze het, niet altijd.
Waarschijnlijk rij je nu gewoon weg nadat alles gekuist is.
Maar na enkele tienduizenden kilometers betaal je de prijs. De levensduur van de injectoren is mogelijks ingekort.

Af en toe (om de 5000 km) een beetje extra smering in de brandstof kan dit helpen voorkomen.

Zou dat niet eerder zijn als je diesel in een benzinewagen doet ? In een dieselwagen kan je een paar liter maisolie bij je diesel kappen en die rijdt nog ...

Biggles
15 januari 2012, 19:47
Zou dat niet eerder zijn als je diesel in een benzinewagen doet ? In een dieselwagen kan je een paar liter maisolie bij je diesel kappen en die rjjdt nog ...
Het gaat over benzine tanken met een diesel aangedreven auto dacht ik.

bgf324
15 januari 2012, 19:47
Auto naar garage laten doen, leidingen allemaal laten kuisen, filter laten vervangen en probleem opgelost.
NIET STARTEN eender hoe! :D

Wat gebeurt er als je wel start?

Duupje
15 januari 2012, 19:49
Wat gebeurt er als je wel start?

Dan verspreidt het zich echt helemaal over heel de motor en kost het je nog wat meer aan opkuiswerken.

Biggles
15 januari 2012, 19:49
Wat gebeurt er als je wel start?
De injectoren worden gesmeerd door de diesel(olie).
Als je wel start zitten die injectoren daardoor vol met benzine die geen smeereffect heeft. Integendeel : met benzine was je olie weg.
Dus je injectoren hebben geen smering en "gripperen". Lopen vast.

Edit: De injectoren van rechtstreekse benzine inspuiting werken anders....

Derk de Tweede
15 januari 2012, 19:52
Is mij ook eens overkomen maar dan diesel in mijn benzine Opeltje.
Heb um wel gestart en reed nog 100 meter, moest helemaal leeg gepompt worden en doorgeblazen.
Heeft me 200 euro gekost.

Txiki
15 januari 2012, 19:57
NOOOOOOOOOOOOOOO,

Ik heb per ongeluk benzine beginnen tanken in mijne BMW 320D.
Gelukkig heb ik 'm niet gestart (en ik had ook "maar" 20L er in gedaan).

Zucht :cry:

:lol:

Bokkenreyder
15 januari 2012, 19:58
Laten slepen naar garage en als je hem niet gestart hebt, blijft het bij de benzinetank laten kuisen, anders... alle leidingen ook nog. Kan je toch wel voor een BMW tussen de 600 euro kosten hoor! Zeker niet starten!

manta
15 januari 2012, 20:00
Het heeft lang geduurd, maar joepie, ik ben niet meer de enige nu die dat ook heeft voorgehad al :cheer:

:-D

Steben
15 januari 2012, 20:01
20L is te veel.

vroeger deden ze nog tot 5l naft in volle dieseltank om niet te bevriezen.
Maar da was in de tijd dat de dieselmotoren nog konden denken zonder computer :lol: vuil, roet, zwaar en .... niet kapot te krijgen dus.

recente 320D .... mmmmm niet starten, maar dokken :-)

in een oude mercedes 300 diesel echter ... gewoon volkappen met diesel en starten en wachten tot het erdoor is jong (toch enen met grote tank optie, verdunning).

Zucht
15 januari 2012, 20:36
Je moet dan eenvoudig een paar lepeltjes suiker in de benzinetank kippen en alles draait weer gewoon zonder problemen. Dat werkt wel alleen bij BMW's die hebben daar speciale motoren voor.

Duupje
15 januari 2012, 20:36
Je moet dan eenvoudig een paar lepeltjes suiker in de benzinetank kippen en alles draait weer gewoon zonder problemen. Dat werkt wel alleen bij BMW's die hebben daar speciale motoren voor.

:lol:
Ja die kan je goed saboteren zo.

Steben
15 januari 2012, 20:37
Je moet dan eenvoudig een paar lepeltjes suiker in de benzinetank kippen en alles draait weer gewoon zonder problemen. Dat werkt wel alleen bij BMW's die hebben daar speciale motoren voor.

He, maakt de jongen niet zot zeg! Dezen 320D heeft echt nen dieseltank he :lol:

Biggles
15 januari 2012, 20:42
Helemaal off topic maar echt gebeurd. Zo'n 30 jaar geleden.

Bij een lastige collega heeft een andere collega een tube tandpasta in de motorolie gekieperd.:-D:-D:-D:-D
Elke honderd meter werd die uitlaat blauwer en blauwer.8O

Ke Nan
15 januari 2012, 20:44
Nieuwe auto kopen. Een Wolga bijvoorbeeld.

http://www.ditzj.de/fora/buzzy/fn/D90_00156.jpg

Steben
15 januari 2012, 20:45
Nieuwe auto kopen. Een Wolga bijvoorbeeld.

http://www.ditzj.de/fora/buzzy/fn/D90_00156.jpg

Da rijdt op reeds gebruikte uraniumstaven

Duupje
15 januari 2012, 20:46
Helemaal off topic maar echt gebeurd. Zo'n 30 jaar geleden.

Bij een lastige collega heeft een andere collega een tube tandpasta in de motorolie gekieperd.:-D:-D:-D:-D
Elke honderd meter werd die uitlaat blauwer en blauwer.8O

Oei, wij kapten suiker in de tank, smeerden tandpasta of versgedraaide drollen onder de klinken enzo.


't Is te zeggen: ik niet, maar mensen die ik kende.

Biggles
15 januari 2012, 20:55
't Is te zeggen: ik niet, maar mensen die ik kende.

Uiteraard. Ik ook niet hé:bigsmurf:.

Steben
15 januari 2012, 20:56
Suiker houdt ook verse beton slap trouwens :-)

Duupje
15 januari 2012, 20:57
Suiker houdt ook verse beton slap trouwens :-)

Serieus? Waarom heb je me dat niet eerder verteld!!! :lol:

Duupje
15 januari 2012, 20:57
Uiteraard. Ik ook niet hé:bigsmurf:.

:mrgreen:

IK zou zoiets NOOIT zelf doen!

Biggles
15 januari 2012, 20:58
Suiker houdt ook verse beton slap trouwens :-)
Je wil zeggen :
Als puber mag je nooit een handjevol suikerklontjes in zo'n betoncamion gooien. :mrgreen:

Steben
15 januari 2012, 21:05
Je wil zeggen :
Als puber mag je nooit een handjevol suikerklontjes in zo'n betoncamion gooien. :mrgreen:

euhmmmmm .... misschien beetje meer
maar kwaliteit gaat achteruit ja

Ken je die landen waar gebouwen soms iets meer instorten dan anderen?
Ken je bouwvakkers en hun ...handelen?
In die landen drinken die ook graag thee met veel suiker.
maar ik zeg verder niets

Ars_Nova
15 januari 2012, 21:18
Met zo'n bak kan die, in verhouding kleine, garagekost er wel af zeker ? :-)

Mijn bak heeft 6250€ gekost ;)

From_Vlaanderen
15 januari 2012, 21:19
NOOOOOOOOOOOOOOO,

Ik heb per ongeluk benzine beginnen tanken in mijne BMW 320D.
Gelukkig heb ik 'm niet gestart (en ik had ook "maar" 20L er in gedaan).

Zucht :cry:

Heel simpel.
Zuigen.

Nadien vol doen met diesel :lol:.

Ars_Nova
15 januari 2012, 21:19
Is mij ook eens overkomen maar dan diesel in mijn benzine Opeltje.
Heb um wel gestart en reed nog 100 meter, moest helemaal leeg gepompt worden en doorgeblazen.
Heeft me 200 euro gekost.

Oef, dat valt dan nog mee. Ik heb m niet gestart dus het zal wsl wel iets goedkoper zijn.

Ars_Nova
15 januari 2012, 21:21
recente 320D .... mmmmm niet starten, maar dokken :-)


Hij is van 1999 dus dat begint al te tellen.

From_Vlaanderen
15 januari 2012, 21:21
Hij is van 1999 dus dat begint al te tellen.

Met een darmpje eruit zuigen en voldoen met diesel, zal wel werken.

Ars_Nova
15 januari 2012, 21:22
Nieuwe auto kopen. Een Wolga bijvoorbeeld.

http://www.ditzj.de/fora/buzzy/fn/D90_00156.jpg

Dit doet me denken aan een nieuw onderwerp. Ik ga sebiet eens een nieuwe draap opstarten sie.

Groentje-18
15 januari 2012, 21:36
Pijnlijk. :? :(

maddox
16 januari 2012, 01:12
De volgende keer stap je terug binnen in de nafstatie, koop uwzelf een bidon en een stuk slang van een meter of 2. Effe hevelen, en terug volkappen met de juiste brandstof.

Ikzelf heb het nog niet voor gehad, maar ik los dat simpeler op. Ik bel de pechdienst.

Johnny Blaze
16 januari 2012, 04:22
Natuurlijke reflex. Ge voelt gewoon dat een diesel motor niet thuis hoort in een BMW. Een 3 reeks hoort een 6 in lijn benzinemotor te hebben.

guido 007
16 januari 2012, 07:26
Wat gebeurt er als je wel start?

Niets.
Veel hangt natuurlijk af van het feit hoe leeg je tank was.
Mijn moeder heeft dit voor gehad bij hare Ford Focus.
Ze reed nog minstens 100 km tot ze een plaspauze inlastte, daarna starte het mormel niet meer.
De auto trok wel minder goed op, op de autostrade was haar dit niet opgevallen, het viel pas op toen ze de snelweg verliet en naar het wegrestaurant reed.

Auto laten afslepen naar een garage.
Laten leegpompen en spoelen.
Opnieuw tanken.
Ze moest ook nog betalen voor het verwijderen van de tankinhoud en voor het verwijderen van de diesel die gebruikt werd voor het spoelen. Dit terwijl ze zag dat de garagist de brandstof in de tank van de verwarmingsketel kapte.

giserke
16 januari 2012, 09:25
Mijn bak heeft 6250€ gekost ;)

Wees blij! je zal nu toch nog rondrijden met nen dure BMW. :-)

Dronkoers
16 januari 2012, 09:46
NOOOOOOOOOOOOOOO,

Ik heb per ongeluk benzine beginnen tanken in mijne BMW 320D.
Gelukkig heb ik 'm niet gestart (en ik had ook "maar" 20L er in gedaan).

Zucht :cry:

:rofl:

Succes met het leegmaken en uitkuisen van uw tank :mrgreen:

giserke
16 januari 2012, 09:49
http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200908/bmw-mule-1_460x0w.jpg

Steben
16 januari 2012, 10:26
Natuurlijke reflex. Ge voelt gewoon dat een diesel motor niet thuis hoort in een BMW.

:rofl:

From_Vlaanderen
16 januari 2012, 12:09
Niets.
Veel hangt natuurlijk af van het feit hoe leeg je tank was.
Mijn moeder heeft dit voor gehad bij hare Ford Focus.
Ze reed nog minstens 100 km tot ze een plaspauze inlastte, daarna starte het mormel niet meer.
De auto trok wel minder goed op, op de autostrade was haar dit niet opgevallen, het viel pas op toen ze de snelweg verliet en naar het wegrestaurant reed.

Auto laten afslepen naar een garage.
Laten leegpompen en spoelen.
Opnieuw tanken.
Ze moest ook nog betalen voor het verwijderen van de tankinhoud en voor het verwijderen van de diesel die gebruikt werd voor het spoelen. Dit terwijl ze zag dat de garagist de brandstof in de tank van de verwarmingsketel kapte.

Wat denkte dat er gebeurt als een chauffeur van een tankwagen per accident zich van tank vergist en eens 10 000 liter naft in een dieseltank kapt.

Leegpompen en dan wordt dat goedje bij een héééééle grote voorraad diesel gegoten.

From_Vlaanderen
16 januari 2012, 12:11
:rofl:

Succes met het leegmaken en uitkuisen van uw tank :mrgreen:

Zuigen ik zeg het toch.
Naft uit bakken zuigen, in mijn jonge jaren nog gedaan.
Of bij die 2cv'kes met poljesteren tank, onder die tank stond een draaidop. :lol:

Karma
16 januari 2012, 12:26
Zou dat niet eerder zijn als je diesel in een benzinewagen doet ? In een dieselwagen kan je een paar liter maisolie bij je diesel kappen en die rijdt nog ...
Ik heb me eens laten vertellen dat dit niet kan. De tuit van een dieselslang kan niet in een opening van een benzinewagen ... omgekeerd wel. De opening van een benzinetank zou smaller zijn dan die van een dieseltank.

Steben
16 januari 2012, 13:18
In een dieselwagen kan je een paar liter maisolie bij je diesel kappen en die rijdt nog ...

opletten op lange termijn
gewone (rubber)leidingen gaan kapot
een keer dat je dat gedaan hebt, kan je zelfs naar veel liters gaan

een stap verder is PPO (pure plant. olie). Nadeel: brandstof wordt veel te papperig zonder voorverwarming.

Dronkoers
16 januari 2012, 13:19
Zuigen ik zeg het toch.
Naft uit bakken zuigen, in mijn jonge jaren nog gedaan.
Of bij die 2cv'kes met poljesteren tank, onder die tank stond een draaidop. :lol:

Als het zijn eerste keer is, wil ik er wel op staan kijken :-)

fox
16 januari 2012, 13:50
Die benzine zit toch gewoon in je tank? Je kan die er toch gewoon zelf uithalen met een darm (lang leve de communicerende vaten) en daarna de boel vullen met diesel. Dat beetje benzine dat achter blijft zal toch geen schade aanrichten zeker?

Steben
16 januari 2012, 13:52
Die benzine zit toch gewoon in je tank? Je kan die er toch gewoon zelf uithalen met een darm (lang leve de communicerende vaten) en daarna de boel vullen met diesel. Dat beetje benzine dat achter blijft zal toch geen schade aanrichten zeker?

neen, zolang je echt zeker bent dat er genoeg diesel in zit
aangezien hij nog niet gedraaid heeft zitten de leidingen nog vol diesel
komt er dus op aan de nieuwe tank vol diesel en wat naft genoeg te mengen voor te starten

From_Vlaanderen
16 januari 2012, 15:43
Als het zijn eerste keer is, wil ik er wel op staan kijken :-)

Zuigen zal hem.

giserke
16 januari 2012, 15:46
In Rusland zouden ze er een fles Vodka in gieten om te kuisen.

Vito
16 januari 2012, 16:13
Natuurlijke reflex. Ge voelt gewoon dat een diesel motor niet thuis hoort in een BMW. Een 3 reeks hoort een 6 in lijn benzinemotor te hebben.

6? 8O

Dan betaal je je blauw aan Di Rupo als je die op de zaak koopt.

Steben
16 januari 2012, 16:13
6? 8O

Dan betaal je je blauw aan Di Rupo als je die op de zaak koopt.

niet doen dus
prive

Jantje
16 januari 2012, 16:21
NOOOOOOOOOOOOOOO,

Ik heb per ongeluk benzine beginnen tanken in mijne BMW 320D.
Gelukkig heb ik 'm niet gestart (en ik had ook "maar" 20L er in gedaan).

Zucht :cry:

50liter diezel bij kappen en verder rijden, je wagen is immers niet uitgerust met hoge druk injectoren.
Hij zal wel wat over zijn toeren durven gaan, maar dat kan niet direct kwaad.

Je mag met een oude diesel immers rijden met een mengeling van 1 op 3 benzine-diesel in de winter. gewoon omdat je diesel dan kouder is. In de zomer mag je mengeling slechts 1 op 6 zijn of je loopt de kans hem warm te doen lopen.

Jantje
16 januari 2012, 16:25
Ik heb me eens laten vertellen dat dit niet kan. De tuit van een dieselslang kan niet in een opening van een benzinewagen ... omgekeerd wel. De opening van een benzinetank zou smaller zijn dan die van een dieseltank.

Kan wel, maar geeft startproblemen en veel, heel veel zwarte rook en de motor stottert wat. Eens de tank half leeg is opnieuw juist tanken.

kelt
16 januari 2012, 18:16
Ik heb dat ook al voor gehad. Onderweg sputter sputter. Was dan nog mijn wagen niet ook. :oops:
Gelukkig kende iemand van het bezinningscentrum iets van auto's, haalde de benzine eruit en deed er diesel in en die wagen deed het weer na even wat zwarte wolken te hebben uitgeblazen. :oops:

Moet je voor dergelijke fouten naar een bezinningscentrum? 8O

Steben
16 januari 2012, 19:52
50liter diezel bij kappen en verder rijden, je wagen is immers niet uitgerust met hoge druk injectoren.
Hij zal wel wat over zijn toeren durven gaan, maar dat kan niet direct kwaad.

Je mag met een oude diesel immers rijden met een mengeling van 1 op 3 benzine-diesel in de winter. gewoon omdat je diesel dan kouder is. In de zomer mag je mengeling slechts 1 op 6 zijn of je loopt de kans hem warm te doen lopen.

vwala
maar pas toch op met type motor
die nieuwe eco hegemonie krakt bij het minst