![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() NOOOOOOOOOOOOOOO,
Ik heb per ongeluk benzine beginnen tanken in mijne BMW 320D. Gelukkig heb ik 'm niet gestart (en ik had ook "maar" 20L er in gedaan). Zucht ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft lang geduurd, maar joepie, ik ben niet meer de enige nu die dat ook heeft voorgehad al
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Auto naar garage laten doen, leidingen allemaal laten kuisen, filter laten vervangen en probleem opgelost.
NIET STARTEN eender hoe! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik heb dat ook al voor gehad. Onderweg sputter sputter. Was dan nog mijn wagen niet ook.
![]() Gelukkig kende iemand van het bezinningscentrum iets van auto's, haalde de benzine eruit en deed er diesel in en die wagen deed het weer na even wat zwarte wolken te hebben uitgeblazen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Toch wel opletten hoor.
De motor NIET starten is het veiligste. Uiteraard kan een dieselmotor met een klein percentage nog rijden. Als je rijdt totdat de motor stilvalt geeft dat een risico. Maar de injectiepomp (vroeger) en de injectoren kunnen beschadigd geraken. Vooral de electronsich gestuurde injectoren (common rail) zijn hier heel gevoelig aan. Meestal overleven ze het, niet altijd. Waarschijnlijk rij je nu gewoon weg nadat alles gekuist is. Maar na enkele tienduizenden kilometers betaal je de prijs. De levensduur van de injectoren is mogelijks ingekort. Af en toe (om de 5000 km) een beetje extra smering in de brandstof kan dit helpen voorkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Met zo'n bak kan die, in verhouding kleine, garagekost er wel af zeker ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 15 januari 2012 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De injectoren worden gesmeerd door de diesel(olie).
Als je wel start zitten die injectoren daardoor vol met benzine die geen smeereffect heeft. Integendeel : met benzine was je olie weg. Dus je injectoren hebben geen smering en "gripperen". Lopen vast. Edit: De injectoren van rechtstreekse benzine inspuiting werken anders.... Laatst gewijzigd door Biggles : 15 januari 2012 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is mij ook eens overkomen maar dan diesel in mijn benzine Opeltje.
Heb um wel gestart en reed nog 100 meter, moest helemaal leeg gepompt worden en doorgeblazen. Heeft me 200 euro gekost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laten slepen naar garage en als je hem niet gestart hebt, blijft het bij de benzinetank laten kuisen, anders... alle leidingen ook nog. Kan je toch wel voor een BMW tussen de 600 euro kosten hoor! Zeker niet starten!
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() 20L is te veel.
vroeger deden ze nog tot 5l naft in volle dieseltank om niet te bevriezen. Maar da was in de tijd dat de dieselmotoren nog konden denken zonder computer ![]() recente 320D .... mmmmm niet starten, maar dokken ![]() in een oude mercedes 300 diesel echter ... gewoon volkappen met diesel en starten en wachten tot het erdoor is jong (toch enen met grote tank optie, verdunning).
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 januari 2012 om 20:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet dan eenvoudig een paar lepeltjes suiker in de benzinetank kippen en alles draait weer gewoon zonder problemen. Dat werkt wel alleen bij BMW's die hebben daar speciale motoren voor.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja die kan je goed saboteren zo. Laatst gewijzigd door Duupje : 15 januari 2012 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 januari 2012 om 20:37. |
|
![]() |