Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2012, 19:27   #1
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard Benzine in dieseltank

NOOOOOOOOOOOOOOO,

Ik heb per ongeluk benzine beginnen tanken in mijne BMW 320D.
Gelukkig heb ik 'm niet gestart (en ik had ook "maar" 20L er in gedaan).

Zucht
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:31   #2
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Het heeft lang geduurd, maar joepie, ik ben niet meer de enige nu die dat ook heeft voorgehad al
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:32   #3
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Auto naar garage laten doen, leidingen allemaal laten kuisen, filter laten vervangen en probleem opgelost.
NIET STARTEN eender hoe!
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:33   #4
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
NOOOOOOOOOOOOOOO,

Ik heb per ongeluk benzine beginnen tanken in mijne BMW 320D.
Gelukkig heb ik 'm niet gestart (en ik had ook "maar" 20L er in gedaan).

Zucht
hahahaha. Tzal u leren, rijden met ne BMW
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:33   #5
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik heb dat ook al voor gehad. Onderweg sputter sputter. Was dan nog mijn wagen niet ook.
Gelukkig kende iemand van het bezinningscentrum iets van auto's, haalde de benzine eruit en deed er diesel in en die wagen deed het weer na even wat zwarte wolken te hebben uitgeblazen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:39   #6
Biggles
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 22 november 2011
Berichten: 934
Standaard

Toch wel opletten hoor.
De motor NIET starten is het veiligste.
Uiteraard kan een dieselmotor met een klein percentage nog rijden.
Als je rijdt totdat de motor stilvalt geeft dat een risico.
Maar de injectiepomp (vroeger) en de injectoren kunnen beschadigd geraken.
Vooral de electronsich gestuurde injectoren (common rail) zijn hier heel gevoelig aan. Meestal overleven ze het, niet altijd.
Waarschijnlijk rij je nu gewoon weg nadat alles gekuist is.
Maar na enkele tienduizenden kilometers betaal je de prijs. De levensduur van de injectoren is mogelijks ingekort.

Af en toe (om de 5000 km) een beetje extra smering in de brandstof kan dit helpen voorkomen.
Biggles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:41   #7
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Met zo'n bak kan die, in verhouding kleine, garagekost er wel af zeker ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:44   #8
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biggles Bekijk bericht
Toch wel opletten hoor.
De motor NIET starten is het veiligste.
Uiteraard kan een dieselmotor met een klein percentage nog rijden.
Als je rijdt totdat de motor stilvalt geeft dat een risico.
Maar de injectiepomp (vroeger) en de injectoren kunnen beschadigd geraken.
Vooral de electronsich gestuurde injectoren (common rail) zijn hier heel gevoelig aan. Meestal overleven ze het, niet altijd.
Waarschijnlijk rij je nu gewoon weg nadat alles gekuist is.
Maar na enkele tienduizenden kilometers betaal je de prijs. De levensduur van de injectoren is mogelijks ingekort.

Af en toe (om de 5000 km) een beetje extra smering in de brandstof kan dit helpen voorkomen.
Zou dat niet eerder zijn als je diesel in een benzinewagen doet ? In een dieselwagen kan je een paar liter maisolie bij je diesel kappen en die rijdt nog ...

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 15 januari 2012 om 19:52.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:47   #9
Biggles
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 22 november 2011
Berichten: 934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zou dat niet eerder zijn als je diesel in een benzinewagen doet ? In een dieselwagen kan je een paar liter maisolie bij je diesel kappen en die rjjdt nog ...
Het gaat over benzine tanken met een diesel aangedreven auto dacht ik.
Biggles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:47   #10
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Auto naar garage laten doen, leidingen allemaal laten kuisen, filter laten vervangen en probleem opgelost.
NIET STARTEN eender hoe!
Wat gebeurt er als je wel start?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:49   #11
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Wat gebeurt er als je wel start?
Dan verspreidt het zich echt helemaal over heel de motor en kost het je nog wat meer aan opkuiswerken.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:49   #12
Biggles
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 22 november 2011
Berichten: 934
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Wat gebeurt er als je wel start?
De injectoren worden gesmeerd door de diesel(olie).
Als je wel start zitten die injectoren daardoor vol met benzine die geen smeereffect heeft. Integendeel : met benzine was je olie weg.
Dus je injectoren hebben geen smering en "gripperen". Lopen vast.

Edit: De injectoren van rechtstreekse benzine inspuiting werken anders....

Laatst gewijzigd door Biggles : 15 januari 2012 om 19:52.
Biggles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:52   #13
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Is mij ook eens overkomen maar dan diesel in mijn benzine Opeltje.
Heb um wel gestart en reed nog 100 meter, moest helemaal leeg gepompt worden en doorgeblazen.
Heeft me 200 euro gekost.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:57   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
NOOOOOOOOOOOOOOO,

Ik heb per ongeluk benzine beginnen tanken in mijne BMW 320D.
Gelukkig heb ik 'm niet gestart (en ik had ook "maar" 20L er in gedaan).

Zucht
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 19:58   #15
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Laten slepen naar garage en als je hem niet gestart hebt, blijft het bij de benzinetank laten kuisen, anders... alle leidingen ook nog. Kan je toch wel voor een BMW tussen de 600 euro kosten hoor! Zeker niet starten!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 20:00   #16
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Het heeft lang geduurd, maar joepie, ik ben niet meer de enige nu die dat ook heeft voorgehad al
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 20:01   #17
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

20L is te veel.

vroeger deden ze nog tot 5l naft in volle dieseltank om niet te bevriezen.
Maar da was in de tijd dat de dieselmotoren nog konden denken zonder computer vuil, roet, zwaar en .... niet kapot te krijgen dus.

recente 320D .... mmmmm niet starten, maar dokken

in een oude mercedes 300 diesel echter ... gewoon volkappen met diesel en starten en wachten tot het erdoor is jong (toch enen met grote tank optie, verdunning).
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 15 januari 2012 om 20:03.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 20:36   #18
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.290
Standaard

Je moet dan eenvoudig een paar lepeltjes suiker in de benzinetank kippen en alles draait weer gewoon zonder problemen. Dat werkt wel alleen bij BMW's die hebben daar speciale motoren voor.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 20:36   #19
Duupje
Secretaris-Generaal VN
 
Duupje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 20.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Je moet dan eenvoudig een paar lepeltjes suiker in de benzinetank kippen en alles draait weer gewoon zonder problemen. Dat werkt wel alleen bij BMW's die hebben daar speciale motoren voor.

Ja die kan je goed saboteren zo.

Laatst gewijzigd door Duupje : 15 januari 2012 om 20:37.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 20:37   #20
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Je moet dan eenvoudig een paar lepeltjes suiker in de benzinetank kippen en alles draait weer gewoon zonder problemen. Dat werkt wel alleen bij BMW's die hebben daar speciale motoren voor.
He, maakt de jongen niet zot zeg! Dezen 320D heeft echt nen dieseltank he
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 15 januari 2012 om 20:37.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be