PDA

View Full Version : strafpunt voor dubbelnick reactie


illwill
16 juni 2013, 13:00
Dear illwill,

You have received an infraction at Politics.be.

Reason: Kopiëren van iets strijdig met forumreglement
-------
Ik heb je al eens gevraagd om niet meer op de berichten van de dubbelnicks van Pindar te reageren.
-------

This infraction is worth 1 point(s) and may result in restricted access until it expires. Serious infractions will never expire.

Ok, mij goed. Als dat een regel is wil ik mij daar gerust bij neerleggen.
Maar ik heb Akira dan gevraagd hoe ik kan weten dat het een dubbelnick van pindar is? Blijkbaar is dat een enorm moeilijke vraag.
Punt is wel...als ze daar geen uitleg voor heeft, dan kan ze mij of anderen daar toch wel moeilijk een strafpunt voor gaan geven, niet?

eno2
16 juni 2013, 13:54
Fout geplaatste draad.

Nog een bp geven

kiko
16 juni 2013, 13:55
Meestal verdedig ik de moderatie enigszins, maar in dit specifieke geval vind ik ook dat het modereren via bochtenwerk verloopt: het is niet aan de forumleden om zomaar te ruiken wie Pindar is, en het is aan de moderatie om hem zo snel mogelijk te verbannen wanneer hij weer opduikt.

Soms heb ik de indruk dat men hem enkele dagen ongestoord laat doen om hem dan uiteindelijk opnieuw te verbannen, ondertussen links en rechts strafpunten uitdelend aan forumleden die al dan niet wisten dat ze aan het debatteren waren met de forumtrol.

parcifal
16 juni 2013, 14:15
Meestal verdedig ik de moderatie enigszins, maar in dit specifieke geval vind ik ook dat het modereren via bochtenwerk verloopt: het is niet aan de forumleden om zomaar te ruiken wie Pindar is, en het is aan de moderatie om hem zo snel mogelijk te verbannen wanneer hij weer opduikt.

Soms heb ik de indruk dat men hem enkele dagen ongestoord laat doen om hem dan uiteindelijk opnieuw te verbannen, ondertussen links en rechts strafpunten uitdelend aan forumleden die al dan niet wisten dat ze aan het debatteren waren met de forumtrol.

Als je niet reageert op leden met minder dan 100 posts die beledigend/arrogant overkomen en afbeeldingen en tekst copy/pasten van de sites van david icke kom je al een heel eind.

Wie de olifant in de kamer niet ziet, wil hem meestal gewoon niet zien.

kiko
16 juni 2013, 14:19
Ik herken hem meestal van ver, maar je kunt als moderatie geen strafpunten uitdelen aan forumleden die hem niet herkennen. Pindar is meestal actief in slechts een beperkt aantal draden, het is dus niet zo dat het hele forum hem kent.

Maak hem niet groter dan hij is.

illwill
16 juni 2013, 14:30
Als je niet reageert op leden met minder dan 100 posts die beledigend/arrogant overkomen en afbeeldingen en tekst copy/pasten van de sites van david icke kom je al een heel eind.

Wie de olifant in de kamer niet ziet, wil hem meestal gewoon niet zien.

En waarom zou iemand Pindar niet willen zien dan?
Los daarvan gaat niemand alle posts van een nieuw lid onderzoeken om te kijken of het Pindar kan zijn om dan wel of niet op zijn posting te reageren.

illwill
16 juni 2013, 14:31
Ik herken hem meestal van ver, maar je kunt als moderatie geen strafpunten uitdelen aan forumleden die hem niet herkennen. Pindar is meestal actief in slechts een beperkt aantal draden, het is dus niet zo dat het hele forum hem kent.

Maak hem niet groter dan hij is.

Na een aantal posts merk je het idd...maar niet van de eerste...dus je hebt dan zelfs geen optie om je reacties naar hem toe te verwijderen.

Zucht
16 juni 2013, 14:34
Ik ben al 6 jaar lid hier en heb geen flauw idee wie of wat die Pindar is.

illwill
16 juni 2013, 14:38
:rofl:

Jij bent wel de laatste die daar bijdehand over mag komen doen. Jij bent zo ongeveer de bron van de herhalende terugkeer van pidar.

Parcifal zegt gewoon B omdat ik A zeg. Hij wil zijn kliekje tevreden stellen, dat is alles.

Nietzsche
16 juni 2013, 14:40
Parcifal zegt gewoon B omdat ik A zeg. Hij wil zijn kliekje tevreden stellen, dat is alles.

Dat ook, maar dat is niet wat ik bedoel.

illwill
16 juni 2013, 14:43
Dat ook, maar dat is niet wat ik bedoel.

i know

parcifal
16 juni 2013, 14:59
:rofl:

Jij bent wel de laatste die daar bijdehand over mag komen doen. Jij bent zo ongeveer de bron van de herhalende terugkeer van pidar.

Dit gaat over het HERKENNEN van pindar, snappie, snappie?
Ik denk dat ik daar best iets over te zeggen heb na 5 jaar en zowat 300 gedetecteerde dubbelnicks van hem.

Trouwens op vraag van de moderatie ben ik permanent gestopt met op hem te reageren, maar blijkbaar is die moeite o.a.jou teveel, waardoor hij een grotere plaag is dan ooit tevoren. Way to go.

parcifal
16 juni 2013, 15:00
Parcifal zegt gewoon B omdat ik A zeg. Hij wil zijn kliekje tevreden stellen, dat is alles.

*KNIP*

Gelieve niet te schelden en niet persoonlijk te worden.

Xenophon
16 juni 2013, 15:10
Pindar is goed genoeg, als de rest maar eens wat beter was.

Nietzsche
16 juni 2013, 16:10
Dit gaat over het HERKENNEN van pindar, snappie, snappie?
Ik denk dat ik daar best iets over te zeggen heb na 5 jaar en zowat 300 gedetecteerde dubbelnicks van hem.

Trouwens op vraag van de moderatie ben ik permanent gestopt met op hem te reageren, maar blijkbaar is die moeite o.a.jou teveel, waardoor hij een grotere plaag is dan ooit tevoren. Way to go.

Hahah.. hou toch op .

Jij hebt op 290 van die 300 gedetecteerde dubbelnicks nog gereageerd. Dat jij dan gestopt bent toen de moderatie erom vroeg is volkomen irrelevant.

illwill
16 juni 2013, 16:35
Pindar is goed genoeg, als de rest maar eens wat beter was.

Parcifal is een dubbelnick van Pindar volgens mij.
*KNIP*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Marie van de koster
16 juni 2013, 16:41
Ik ben al 6 jaar lid hier en heb geen flauw idee wie of wat die Pindar is.

Bij mij hetzelfde.
Ik heb geen idee wie die Pindar is, laat staan dat ik zijn dubbel nikske zou kennen. Mij kan dus gemakkelijk hetzelfde overkomen als Illwill.
Ik vind dat de moderatie er wel heel erg naast klopt als ze denkt dat wij allemaal een glazen bol hebben ! (Ik heb er wel één maar ik zie er alleen mijn tafelkleed door :lol: )

Johan Bollen
16 juni 2013, 22:23
Illwill heeft gelijk in deze zaak. Het betreft hier een voorbeeld van slecht modereren vanwege de moderatie m.i.. Forummers kunnen niet verwacht worden de rol van moderator op zich te nemen. 'Is het domheid of eerder machtsmisbruik dat de moderatie ertoe brengt forummers te verbieden op bepaalde berichten te reageren?', vraag ik me af.

Demper
16 juni 2013, 22:25
Illwill heeft gelijk in deze zaak. Het betreft hier een voorbeeld van slecht modereren vanwege de moderatie m.i.. Forummers kunnen niet verwacht worden de rol van moderator op zich te nemen. 'Is het domheid of eerder machtsmisbruik dat de moderatie ertoe brengt forummers te verbieden op bepaalde berichten te reageren?', vraag ik me af.

Akira doet gewoon zijn of haar zin. Breek me de bek niet open.

Johan Bollen
16 juni 2013, 22:27
Akira doet gewoon zijn of haar zin. Breek me de bek niet open.Waarom niet?

Demper
16 juni 2013, 22:30
Waarom niet?

Ik heb al veel strafpunten van Akira gekregen.
Vaak onterecht.

maddox
17 juni 2013, 01:11
De enige moderator die me ooit gewaarschuwd heeft is Akira, op vraag van Eno2, omdat ik Eno2 een quirelante kluizenaar heb genoemd. (ik vraag me af waar de belediging of aanval in zit.)

Ik zou dit beter niet posten, omdat het me effectief strafpunten of zelfs een korte ban zou kunnen opleveren, maar ik denk dat het wel duidelijk maakt.

Langs de andere kant, als ik een paar "recente posters" zo nalees, heb ik de indruk dat zelfs permbans gemakkelijk te omzeilen zijn.

Ook moet ik toegeven, ik heb wel eens gereageerd op Pindar's postings, welke dubbelnick dan ook, maar ik moet eerlijk schrijven, in de meeste gevallen vermelde ik dat dan ook, dat Pindar maar eens terug in zijn overunity bekrachtigde bunker moest kruipen.

De vraag is, is het wel de moeite? Uiteindelijk, wat ik hier schrijf, veranderd echt niks aan de situatie, het is even nuttig als een een paar potjes Angry Birds spelen op mijn smartphone.

Gwylan
17 juni 2013, 01:50
De enige moderator die me ooit gewaarschuwd heeft is Akira, op vraag van Eno2, omdat ik Eno2 een quirelante kluizenaar heb genoemd. (ik vraag me af waar de belediging of aanval in zit.)

Ik zou dit beter niet posten, omdat het me effectief strafpunten of zelfs een korte ban zou kunnen opleveren, maar ik denk dat het wel duidelijk maakt.

Langs de andere kant, als ik een paar "recente posters" zo nalees, heb ik de indruk dat zelfs permbans gemakkelijk te omzeilen zijn.

Ook moet ik toegeven, ik heb wel eens gereageerd op Pindar's postings, welke dubbelnick dan ook, maar ik moet eerlijk schrijven, in de meeste gevallen vermelde ik dat dan ook, dat Pindar maar eens terug in zijn overunity bekrachtigde bunker moest kruipen.

De vraag is, is het wel de moeite? Uiteindelijk, wat ik hier schrijf, veranderd echt niks aan de situatie, het is even nuttig als een een paar potjes Angry Birds spelen op mijn smartphone.

Ik wil mij niet met de zaak bemoeien, maar tenzij u met "quirelante" iets anders bedoelt dan querulante, begrijp ik evenmin wat er beledigend (laat staan “aanvallend”) kan zijn aan het begrip querulante kluizenaar. Mij lijkt het eerder mooi dichterlijk Nederlands.

maddox
17 juni 2013, 02:59
Sorry voor de schrijffout Gwylan, maar zoals ik in de "wat eet en drink je topic" heb ik een reden neergepend. Geen excuus helaas.

Ik gebruikte querelant als vervangwoord voor misantroop en soortgelijke complimenten die slaan op kluizenaars van bepaalde leeftijd.

Akira
17 juni 2013, 09:27
Ok, mij goed. Als dat een regel is wil ik mij daar gerust bij neerleggen.
Maar ik heb Akira dan gevraagd hoe ik kan weten dat het een dubbelnick van pindar is? Blijkbaar is dat een enorm moeilijke vraag.
Punt is wel...als ze daar geen uitleg voor heeft, dan kan ze mij of anderen daar toch wel moeilijk een strafpunt voor gaan geven, niet?

Ik ben daar heel tolerant in en geef iedereen het voordeel van de twijfel, maar als uit je bericht duidelijk blijkt dat je weet met wie je aan het discussiëren bent of als anderen je daar al hebben op gewezen en je dat in de wind slaat, dan stopt mijn tolerantie. De eerste keer geef ik overigens alleen een waarschuwing. Je mag die waarschuwing natuurlijk negeren, maar dan moet je niet verwonderd zijn wanneer ik daar wel een gevolg aan geef.

Pindar herkennen is overigens voor degenen die regelmatig actief zijn in de langlopende draden waarin hij actief is (De nieuwe wereld orde, De grote 9/11 topic, Aliens! Ze bestaan!, Global warming hysterie, Geloof jij in de evolutietheorie, Gelooft u in leven na de dood) een koud kunstje. Dat bewijzen de talloze gerapporteerde berichten daarover. Een nieuwe nick die meteen bijzonder actief is (10 of meer berichten op een dag) en nagenoeg enkel in die draden post, is bijna zonder uitzondering Pindar. Je zal ook merken dat die nicks systematisch worden genegeerd door de anderen die regelmatig in die draden actief zijn. En ook aan zijn nicknamen is hij makkelijk te herkennen, aangezien zijn inspiratie na 1000 of wat nicks logischerwijze ook een beetje uitgeput raakt.

Akira
17 juni 2013, 09:38
Meestal verdedig ik de moderatie enigszins, maar in dit specifieke geval vind ik ook dat het modereren via bochtenwerk verloopt: het is niet aan de forumleden om zomaar te ruiken wie Pindar is, en het is aan de moderatie om hem zo snel mogelijk te verbannen wanneer hij weer opduikt.

Soms heb ik de indruk dat men hem enkele dagen ongestoord laat doen om hem dan uiteindelijk opnieuw te verbannen, ondertussen links en rechts strafpunten uitdelend aan forumleden die al dan niet wisten dat ze aan het debatteren waren met de forumtrol.

Als hij enkele dagen ongestoord zijn gang kan gaan, is dat enkel omdat er enkele dagen geen moderator actief was. Wij zijn ook maar vrijwilligers en in tegenstelling tot wat sommigen schijnen te denken, zijn die bijzonder moeilijk te vinden.

Zoals ik in mijn bericht hierboven schreef, worden er ook nooit zomaar strafpunten uitgedeeld. Er gaat altijd een waarschuwing aan vooraf (in ieder geval een persoonlijke waarschuwing, maar vaak ook nog eens een publieke in de bewuste draad zelf) en een berisping komt er pas wanneer ik merk dat mensen weten met wie ze aan het discussiëren zijn.

Pindar is hier herhaaldelijk geband, omdat hij het schelden en de persoonlijke aanvallen niet kan laten en omdat alle discussies waarin hij actief is, ontaarden in geruzie. Zijn berichten worden dan ook voortdurend gerapporteerd. De reden waarom hij blijft terugkeren is louter omdat mensen met hem in discussie blijven gaan. Daarom vragen wij om hem vooral niet te stimuleren.

illwill
17 juni 2013, 09:49
Ik ben daar heel tolerant in en geef iedereen het voordeel van de twijfel, maar als uit je bericht duidelijk blijkt dat je weet met wie je aan het discussiëren bent of als anderen je daar al hebben op gewezen en je dat in de wind slaat, dan stopt mijn tolerantie. De eerste keer geef ik overigens alleen een waarschuwing. Je mag die waarschuwing natuurlijk negeren, maar dan moet je niet verwonderd zijn wanneer ik daar wel een gevolg aan geef.

Pindar herkennen is overigens voor degenen die regelmatig actief zijn in de langlopende draden waarin hij actief is (De nieuwe wereld orde, De grote 9/11 topic, Aliens! Ze bestaan!, Global warming hysterie, Geloof jij in de evolutietheorie, Gelooft u in leven na de dood) een koud kunstje. Dat bewijzen de talloze gerapporteerde berichten daarover. Een nieuwe nick die meteen bijzonder actief is (10 of meer berichten op een dag) en nagenoeg enkel in die draden post, is bijna zonder uitzondering Pindar. Je zal ook merken dat die nicks systematisch worden genegeerd door de anderen die regelmatig in die draden actief zijn. En ook aan zijn nicknamen is hij makkelijk te herkennen, aangezien zijn inspiratie na 1000 of wat nicks logischerwijze ook een beetje uitgeput raakt.

Op een gegeven moment krijg je idd in de gaten dat het om hem gaat ja. Maar dan heb je er al op gereageerd natuurlijk.
Dus het is nu al zo ver gekomen dat we bij nieuwe bezoekers eerst moeten nagaan waar en wat voor soort reacties aan die naam hangt voor we mogen reageren? Het moest maar eens om pindar gaan.

Los daarvan...ik kijk niet dikwijls naar de avatar of namen van de mensen waar ik op reageer dus dan weet ik niet eens over wie het gaat.
Maar gewone bezoekers gaan bestraffen omwille van een forumtrol die jullie niet gebant krijgen? Dat is toch wel belachelijk terwijl Parcifal mij al jaren voordurend persoonlijk aanvalt en jullie blijven hem gewoon toelaten. Goed bezig moderatie...hoeveel en hoelang moet een bezoeker hier, anderen persoonlijk aanvallen voor jullie actie ondernemen? Tot het forum op geen hol meer trekt? Is het nog niet opgevallen dat het forum enorm is verandert in de afgelopen 5 jaar? Negatief bedoel ik dan.
Dat merk je enorm als je een langere periode hier niet meer actief bent geweest.

Akira
17 juni 2013, 09:49
Mag ik overigens vragen dat Parcifal en illwill elkaar op hun negeerlijst plaatsen indien ze het anders niet kunnen laten om te ruziën?

illwill
17 juni 2013, 09:55
Mag ik overigens vragen dat Parcifal en illwill elkaar op hun negeerlijst plaatsen indien ze het anders niet kunnen laten om te ruziën?

Ik zet niemand op de negeerlijst.
Als jullie hem laten begaan met mensen persoonlijk aan te vallen is dat jullie keuze, niet de mijne.

Hij geeft zelfs aan waarom hij hier is...maar dat negeer je simpelweg.
Wie is hier begonnen met persoonlijke aanvallen? Wie is er in de andere topics begonnen?

Akira
17 juni 2013, 09:58
Op een gegeven moment krijg je idd in de gaten dat het om hem gaat ja. Maar dan heb je er al op gereageerd natuurlijk.
Dus het is nu al zo ver gekomen dat we bij nieuwe bezoekers eerst moeten nagaan waar en wat voor soort reacties aan die naam hangt voor we mogen reageren? Het moest maar eens om pindar gaan.

Indien je al zou stoppen met reageren op zijn berichten wanneer je het merkt dat het Pindar is (en dus geen reacties niet meer plaatst als "get banned") of wanneer anderen je er op gewezen hebben, dan zou ik al tevreden zijn en dan moet je dus ook geen banpunten meer vrezen. Zo moeilijk lijkt me dat nu toch niet?

eno2
17 juni 2013, 10:03
Mag ik overigens vragen dat Parcifal en illwill elkaar op hun negeerlijst plaatsen indien ze het anders niet kunnen laten om te ruziën?
De aanvallen gaan gewoon door als je iemand op de negeerlijst plaatst. En wel ongeremd want ongecheckt... Mod moet haar werk doen en persoonlijke aanvallen bestraffen, vooral wanneer deze systematisch herhaald worden. Voor dat laatste heb ik de term "seriële bully" gemunt. Maar de realiteit bewijst, dat dit jaren zo kan doorgaan....

Akira
17 juni 2013, 10:19
De aanvallen gaan gewoon door als je iemand op de negeerlijst plaatst. En wel ongeremd want ongecheckt... Mod moet haar werk doen en persoonlijke aanvallen bestraffen, vooral wanneer deze systematisch herhaald worden. Voor dat laatste heb ik de term "seriële bully" gemunt. Maar de realiteit bewijst, dat dit jaren zo kan doorgaan....

Persoonlijke aanvallen worden dan ook bestraft wanneer ze gerapporteerd worden. Maar niet alles wat gerapporteerd wordt als persoonlijke aanval is dat ook. Bovendien gaan niet zelden de persoonlijke aanvallen in beide richtingen en worden het dus ruzies. In dat geval raad ik dus aan om de negeerlijst te gebruiken, omdat ze het blijkbaar anders niet kunnen laten om op elkaar te reageren. Dat sluit niet uit dat persoonlijke aanvallen nog kunnen gerapporteerd worden, maar de ervaring leert dat de frequentie dan gevoelig daalt.

illwill
17 juni 2013, 10:37
Persoonlijke aanvallen worden dan ook bestraft wanneer ze gerapporteerd worden. Maar niet alles wat gerapporteerd wordt als persoonlijke aanval is dat ook. Bovendien gaan niet zelden de persoonlijke aanvallen in beide richtingen en worden het dus ruzies. In dat geval raad ik dus aan om de negeerlijst te gebruiken, omdat ze het blijkbaar anders niet kunnen laten om op elkaar te reageren. Dat sluit niet uit dat persoonlijke aanvallen nog kunnen gerapporteerd worden, maar de ervaring leert dat de frequentie dan gevoelig daalt.

Dat is niet waar!
Al deze aanvallen zijn gemeld en niets, maar dan ook NIETS hebben jullie ermee gedaan. Hij gaat al jaren zijn gang en geeft zelfs toe dat hij hier is om persoonlijke aanvallen te plaatsen. En dan gaan jullie mensen punten geven omdat ze op Pindar reageren?

Hoe kan het zijn dat ik 4 strafpunten krijg voor 1 "aanval" terwijl Parcifal hier ondertussen alweer weken constant aan het aanvallen is? En ja, ik heb al deze aanvallen gemeld en jullie laten begaan. En komt nog bij dat enkele van zijn aanvallen wel gedelete zijn...dus hoeveel strafpunten mag zijn account hebben dan?

Het zou helpen moet je de eerste intelligente post ooit in je forumcarriere posten.
Je komt nu eenmaal over als iemand die geen zier begrijpt van waar de discussie over gaat, maar zich constant moeit en provocerende,irrelevante posts spuwt.

Dat helpt niet.

http://forum.politics.be/showthread.php?p=6676491#post6676491

Dat is natuurlijk veel gemakkelijker dan proberen de echte argumenten te begrijpen.
Vroeger dacht ik dat het een taalprobleem was, vermoedelijk is hij roemeen of pool of iets van die kanten, maar het is nu werl duidelijk dat het werkelijk een algemeen tekortschieten is qua begripsvermogen in het algemeen.

Hij begrijpt gewoon niet wat iets als Privacy in feite is, vermoedelijk ook omdat in zijn 'cultuur' zoiets niet bestaat zoals het hier bestaat.

http://forum.politics.be/showthread.php?p=6674078#post6674078

Discussie met iemand als Illwill die het begrip 'privacy' en waarom dat een recht is, niet eens begrijpt is zoals een discussie met een rat over jodelen : pointless uiteraard.

Mooi opiniestuk overigens van de amerikaanse (!) rechtenprof. Daniel Solove over het heilig recht op privacy :

https://chronicle.com/article/why-privacy-matters-even-if/127461/

http://forum.politics.be/showthread.php?p=6673144#post6673144

Nog steeds ken je het verschil niet tussen jou en jouw blijkbaar.
Mis je de intellectuele vaardigheid om basis grammatica te leren?

Geef eens een voorbeeld van wat wel in deze topic thuishoort dan, want het is een groot mysterie dat echt opheldering vandoen heeft.

http://forum.politics.be/showthread.php?p=6668935#post6668935

Insinuaties en dreigementen helpen je niet, knol. Je bent ontmaskerd. Gedaan met het gezwam.

http://forum.politics.be/showthread.php?p=6668477#post6668477

yep, en start ook veel achterlijke draden, nietwaar?
Zeg eens Illwill, heb je aan een pot pesticide zitten lurken?

http://forum.politics.be/showthread.php?p=6667727#post6667727

Een hallucinerende knol schrijft heel veel brol.

http://forum.politics.be/showthread.php?p=6667697#post6667697

Sorry overigens aan de echte knollen om jullie met Illwill te vergelijken.
Mea culpa.

http://forum.politics.be/showthread.php?p=6667468#post6667468

Nee knol, je kan dreigen wat je wil, ik plooi niet. Daar komt niets van in huis.
Veel jeuk aan je wortels gewenst.

http://forum.politics.be/showthread.php?p=6667468#post6667468

En zelfs als hij toegeeft waarvoor hij hier is doen jullie niets!

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Niet bang zijn Illwill.
Die definitieve Ban ga je me nooit kunnen lappen.

Daar ben �*k veel te intelligent voor.

Trouwens van de kliek Illwill tegenstanders op het forum (je kent er vast een groot aantal van) krijg ik veel felicitaties met mijn techniek om jou zoveel mogelijk te kloten zonder geband te worden.

Veel plezier nog, sjoe. [/QUOTE]

illwill
17 juni 2013, 10:38
Als hij enkele dagen ongestoord zijn gang kan gaan, is dat enkel omdat er enkele dagen geen moderator actief was. Wij zijn ook maar vrijwilligers en in tegenstelling tot wat sommigen schijnen te denken, zijn die bijzonder moeilijk te vinden.

Zoals ik in mijn bericht hierboven schreef, worden er ook nooit zomaar strafpunten uitgedeeld. Er gaat altijd een waarschuwing aan vooraf (in ieder geval een persoonlijke waarschuwing, maar vaak ook nog eens een publieke in de bewuste draad zelf) en een berisping komt er pas wanneer ik merk dat mensen weten met wie ze aan het discussiëren zijn.

Pindar is hier herhaaldelijk geband, omdat hij het schelden en de persoonlijke aanvallen niet kan laten en omdat alle discussies waarin hij actief is, ontaarden in geruzie. Zijn berichten worden dan ook voortdurend gerapporteerd. De reden waarom hij blijft terugkeren is louter omdat mensen met hem in discussie blijven gaan. Daarom vragen wij om hem vooral niet te stimuleren.

Dus al deze aanvallen van Parcifal gaan punten verdiend worden binnen dit en 2 weken?

illwill
17 juni 2013, 10:48
Mag ik overigens vragen dat Parcifal en illwill elkaar op hun negeerlijst plaatsen indien ze het anders niet kunnen laten om te ruziën?

Komt nog bij dat dit jaren geleden al is voorgesteld door De Geus (moderator), maar al snel merkte ik dat Parcifal zijn negeerlijstje na een tijdje toch terug schoonveegt en rustig opnieuw begon met zijn kliekje tevreden te stellen.
Het zal dan ook nog jaren blijven duren en over enkele maanden zijn we hier wederom gewoon terug.

giserke
17 juni 2013, 11:43
Ik vind dit toch een vreemde reactie van Akira.
Forumleden moeten weten op wie ze mogen antwoorden en op wie niet? Zotter kan het toch niet?
Ik moet niet veel hebben van Illwill, maar ik vind zijn opmerking hier wel terecht.

Ik wil me niet moeien tussen de moderatoren, maar als ik dit lees en een aantal eerdere twijfelachtige opmerkingen lees van vernoemde moderator,
stel ik me toch de vraag in hoever hij spreekt namens andere Mods.

Txiki
17 juni 2013, 11:48
Ach kom, de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Relax, beste mensen, relax. Ga om met de forummers waar je wil mee omgaan, reageer op de forummer waar je op wil reageren en laat de rest voor wat die is. In het echte leven doen we dat allemaal elke dag.

De mods doen hun werk goed.

illwill
17 juni 2013, 11:55
Ach kom, de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Relax, beste mensen, relax. Ga om met de forummers waar je wil mee omgaan, reageer op de forummer waar je op wil reageren en laat de rest voor wat die is. In het echte leven doen we dat allemaal elke dag.

De mods doen hun werk goed.

Euhm...dat doen we toch ook? Niet dan? Wie reageerd hier op mensen terwijl hij dat niet wil dan?

illwill
17 juni 2013, 12:09
Ach kom, de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Relax, beste mensen, relax. Ga om met de forummers waar je wil mee omgaan, reageer op de forummer waar je op wil reageren en laat de rest voor wat die is. In het echte leven doen we dat allemaal elke dag.

De mods doen hun werk goed.

Euhm...dat doen we toch ook? Niet dan? Wie reageerd hier op mensen terwijl hij dat niet wil dan?

Txiki
17 juni 2013, 12:27
Euhm...dat doen we toch ook? Niet dan? Wie reageerd hier op mensen terwijl hij dat niet wil dan?

Ik zal het anders zeggen: hoe komt het dat sommigen meer dan anderen in de clinch liggen met mods omwille van dubbelnicks of andere forumprullen en meer dan anderen beginnen te huilen over strafpunten?

Ik zit hier 6 jaar (wat vliegt de tijd) en ik heb welgeteld 1 waarschuwing gekregen in al die jaren. Hoe komt dat? Ah, ik hou me gewoon niet bezig met dat soort prullen.

Soit, stop nu maar met huilen en ga over tot de orde van de dag. Tenzij dat ook huilen is, natuurlijk. ;-)

illwill
17 juni 2013, 12:38
Ik zal het anders zeggen: hoe komt het dat sommigen meer dan anderen in de clinch liggen met mods omwille van dubbelnicks of andere forumprullen en meer dan anderen beginnen te huilen over strafpunten?

Ik zit hier 6 jaar (wat vliegt de tijd) en ik heb welgeteld 1 waarschuwing gekregen in al die jaren. Hoe komt dat? Ah, ik hou me gewoon niet bezig met dat soort prullen.

Soit, stop nu maar met huilen en ga over tot de orde van de dag. Tenzij dat ook huilen is, natuurlijk. ;-)

Ligt er simpelweg aan met wie je in discussie gaat en wie r constant persoonlijk reageerd. Niemand is hetzelfde. Ik had niet snel genoeg door dat het om pindar ging...als ik daar dan strafpunten voor krijg of niet en het even aanklaag...dat is niet huilen. Anders zou iedereen hier huilen. Voor de rest...niet mee bezig houden...padcifal scheld mij dagdagelijks uit en dit al voor lange tijd...ik klaag dit even aan omdat de moderatie hun werk hier niet doen. Dat is niet huilen maar simpelweg aanklagen. Mag dat?

Nietzsche
17 juni 2013, 12:39
Ligt er simpelweg aan met wie je in discussie gaat en wie r constant persoonlijk reageerd. Niemand is hetzelfde. Ik had niet snel genoeg door dat het om pindar ging...als ik daar dan strafpunten voor krijg of niet en het even aanklaag...dat is niet huilen. Anders zou iedereen hier huilen. Voor de rest...niet mee bezig houden...padcifal scheld mij dagdagelijks uit en dit al voor lange tijd...ik klaag dit even aan omdat de moderatie hun werk hier niet doen. Dat is niet huilen maar simpelweg aanklagen. Mag dat?

Je stelt je aan.

Txiki
17 juni 2013, 12:39
Ligt er simpelweg aan met wie je in discussie gaat en wie r constant persoonlijk reageerd. Niemand is hetzelfde. Ik had niet snel genoeg door dat het om pindar ging...als ik daar dan strafpunten voor krijg of niet en het even aanklaag...dat is niet huilen. Anders zou iedereen hier huilen. Voor de rest...niet mee bezig houden...padcifal scheld mij dagdagelijks uit en dit al voor lange tijd...ik klaag dit even aan omdat de moderatie hun werk hier niet doen. Dat is niet huilen maar simpelweg aanklagen. Mag dat?

Van mij mag dat allemaal. En nu?

illwill
17 juni 2013, 12:41
Je stelt je aan.

En? Dan stelt zowat heel het forum zich aan.

Txiki
17 juni 2013, 12:45
En?

Is het sop dan werkelijk zo goed?

illwill
17 juni 2013, 12:49
Van mij mag dat allemaal. En nu?

En nu? Niks. Iedereen doet wat hij wil hier n dat sommigen menen te vinden dat ze moeten bepalen wat anderen doen blijft gewoon grappig.

illwill
17 juni 2013, 12:49
Is het sop dan werkelijk zo goed?

Geen idee wat je wil zeggen

illwill
17 juni 2013, 12:51
Sommigen kunnen het gewoonweg niet laten he

Txiki
17 juni 2013, 12:56
Geen idee wat je wil zeggen

Dat het de kool waard zou zijn.

illwill
17 juni 2013, 13:10
Dat het de kool waard zou zijn.

Dat wat wat waard is?

Johan Bollen
17 juni 2013, 13:32
Een nieuwe nick die meteen bijzonder actief is (10 of meer berichten op een dag) en nagenoeg enkel in die draden post, is bijna zonder uitzondering Pindar.Dat is geen correcte manier van modereren mijns inziens.

Ook: Ik reageer op de inhoud van berichten. Uiteindelijk is het dat toch wat telt.

Txiki
17 juni 2013, 13:40
Dat wat wat waard is?

Goh, zeg..; sommigen moet je echt de pap in de mond geven: is het sop de kool dan waard?

illwill
17 juni 2013, 14:02
Goh, zeg..; sommigen moet je echt de pap in de mond geven: is het sop de kool dan waard?

Zeg dat wel ja...ik snap de uitdrukkingen wel maar ik kan niet volgen waar je het over hebt.

Txiki
17 juni 2013, 14:15
Zeg dat wel ja...ik snap de uitdrukkingen wel maar ik kan niet volgen waar je het over hebt.

3 bladzijden over 1 puntje

Raf
17 juni 2013, 14:23
Dat is geen correcte manier van modereren mijns inziens.

Ik zou het daar normaliter mee eens zijn, maar in dit specifieke geval: :cheer:

illwill
17 juni 2013, 14:34
3 bladzijden over 1 puntje

Dat is de bedoeling van een topic he.
En iedereen bepaald zelf hoelang hij/zij erop door wil gaan.

illwill
17 juni 2013, 14:36
Ik zou het daar normaliter mee eens zijn, maar in dit specifieke geval: :cheer:

Dus je laat je mening varen omwille van de personen over wie het gaat.
Hypocrisie noemen ze dat. :lol: Goed bezig.

illwill
17 juni 2013, 14:38
Zo te zien heeft parcifal de stok weer doorgegeven aan rafke.
Zo kunnen verderblaffen om hun punten te verdelen en mij van dit forum te krijgen :-)
Goed geprobeert.

illwill
17 juni 2013, 14:39
3 bladzijden over 1 puntje

Je hebt hier topics over niets die wel 100den bladzijden duren.

Koetjes en klafjes...ring a bell?

Nietzsche
17 juni 2013, 14:42
Zo te zien heeft parcifal de stok weer doorgegeven aan rafke.
Zo kunnen verderblaffen om hun punten te verdelen en mij van dit forum te krijgen :-)
Goed geprobeert.

Je doet alsof dit forum een belangrijk eigendom van je is die ze van je willen afpakken ofzo.

Als jij je gewoon netjes aan de regels houdt, dan kan zowel raf als parcifal je niets maken. Lastig allemaal he?

illwill
17 juni 2013, 14:46
Je doet alsof dit forum een belangrijk eigendom van je is die ze van je willen afpakken ofzo.

Als jij je gewoon netjes aan de regels houdt, dan kan zowel raf als parcifal je niets maken. Lastig allemaal he?

Eigendom van mij is? Hoe kom je daarbij? Ze willen mij gewoon van dit forum...heeft hij zelf gezegt...kan ik niets aan doen. Als je wil weten waarom, dan moet je ook bij hun zijn. Ze geilen op bans ofzo? Beats me.

Idd, waar zeg ik dat het lastig is?

Nietzsche
17 juni 2013, 14:55
Eigendom van mij is? Hoe kom je daarbij? Ze willen mij gewoon van dit forum...heeft hij zelf gezegt...kan ik niets aan doen. Als je wil weten waarom, dan moet je ook bij hun zijn. Ze geilen op bans ofzo? Beats me.

Idd, waar zeg ik dat het lastig is?

Kijk.. al halen ze alles uit de kast om jou van dit forum te krijgen, het is volkomen irrelevant.

Zolang jij je aan de regels houdt kunnen ze je niets maken. Dus waar maak je je druk om?

Raf
17 juni 2013, 15:11
Dus je laat je mening varen omwille van de personen over wie het gaat.
Hypocrisie noemen ze dat. :lol: Goed bezig.

Nee, ik ben selectief principieel. :-D

Txiki
17 juni 2013, 15:40
Je hebt hier topics over niets die wel 100den bladzijden duren.

Koetjes en klafjes...ring a bell?

Ah, deze draad gaat dus over niets :cheer:

:cheer: k&k :cheer:

En leg dan nu maar wat geld op den toog voor een rondje, hop!

Klojo eerste klas
17 juni 2013, 16:08
Ah, deze draad gaat dus over niets :cheer:

:cheer: k&k :cheer:

En leg dan nu maar wat geld op den toog voor een rondje, hop!

nee, hierover blijkbaar :
http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=90539&stc=1&d=1371481667
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Je hebt hier topics over niets die wel 100den bladzijden duren.

Koetjes en klafjes...ring a bell?

Skobelev
17 juni 2013, 16:22
och, 'k kreeg van Akira 8 punten omdat ik "iets hoopte", wat in Akira's opinie een oproep tot geweld was....
gekker krijg je het niet.

jogo
17 juni 2013, 16:36
och, 'k kreeg van Akira 8 punten omdat ik "iets hoopte", wat in Akira's opinie een oproep tot geweld was....
.

dat verklaart nu uw hopeloosheid .

illwill
17 juni 2013, 16:55
Kijk.. al halen ze alles uit de kast om jou van dit forum te krijgen, het is volkomen irrelevant.

Zolang jij je aan de regels houdt kunnen ze je niets maken. Dus waar maak je je druk om?

Of het irrelevant is voor mij of niet maak ik zelf uit. Vanaf het aan jou is om voor iedereen uit te maken of het relevant is of niet laten we je wel iets weten.

Ik maak me niet druk, ik maak er gewoon een melding van.
Mij gaat het er om dat de moderatie hun werk niet doen.

illwill
17 juni 2013, 16:55
Nee, ik ben selectief principieel. :-D

Idd

illwill
17 juni 2013, 16:57
Ah, deze draad gaat dus over niets :cheer:

:cheer: k&k :cheer:

En leg dan nu maar wat geld op den toog voor een rondje, hop!

De topic gaat wel ergens over..anders zou er geen topic zijn

Skobelev
17 juni 2013, 23:31
dat verklaart nu uw hopeloosheid .

Yep, nu hoop ik niet meer. ;-)

Johan Bollen
17 juni 2013, 23:47
och, 'k kreeg van Akira 8 punten omdat ik "iets hoopte", wat in Akira's opinie een oproep tot geweld was....
gekker krijg je het niet.Als je iets zegt in de zin van "Ik hoop dat er elke dag een Breivik zal opstaan die een hoop kinderen van linksen vermoord" kan dat gezien worden als een oproep tot geweld zonder de fantasie te veel te strekken.

Er zitten hier op het forum verschillende specialisten in haatpredikerij die met rust gelaten worden. Misschien omdat het tegen moslims gericht is meestal, of omdat ze slim genoeg zijn en weten hoe het reglement te omzeilen. Ik vraag het me af.

Maar blijkbaar heeft de moderatie het drukker met een relatief onschuldig gedachtegoed als dat van Pindar te achtervolgen.

Skobelev
17 juni 2013, 23:59
Och Johan, zo kan je van heel veel posts een oproep tot geweld maken..als het maar in het kraam van de moderatie past, of net niet, afhankelijk hoe je het bekijkt. Nu, 't is hun forum, ze doen er mee wat ze willen maar enige objectiviteit zou welkom zijn indien je een openbaar forum modereert.

Akira
18 juni 2013, 00:04
Dat is geen correcte manier van modereren mijns inziens.

Het is dan ook niet op die basis dat wij modereren. Ik antwoordde louter op de vraag hoe andere gebruikers dubbelnicks van Pindar zouden kunnen herkennen.

Ook: Ik reageer op de inhoud van berichten. Uiteindelijk is het dat toch wat telt.

Ja, maar dat is naast de kwestie. Pindar is hier herhaaldelijk geband omdat hij het persoonlijk worden en schelden niet kan laten, niet omwille van zijn gedachtegoed (anders zouden we er nog wel een paar kunnen bannen). Hij blijft echter terugkomen en bezorgt ons zo iedere keer weer werk. En hij komt terug doordat mensen op zijn berichten blijven reageren.

giserke
18 juni 2013, 01:06
Post dan eens een lijstje wie pindar allemaal is want ik zou het niet weten

illwill
18 juni 2013, 08:00
Volgens akira is iemand in een bericht bestempelen als idioot, dom, achterlijk geen persoonlijke aanval maar iemand idoot,dom of achterlijk noemen wel. Kan iemand dat eens uitleggen en in een vb gebruiken zodat ik dat snap?

AnarchoChristophe
18 juni 2013, 08:03
Volgens akira is iemand in een bericht bestempelen als idioot, dom, achterlijk geen persoonlijke aanval maar iemand idoot,dom of achterlijk noemen wel. Kan iemand dat eens uitleggen en in een vb gebruiken zodat ik dat snap?

Jij bent nochtans een expert in het rapporteren van berichten aan de moderatie, leg jij het maar uit.

De meeste forummers houden zich niet met dat kinderachtig gedrag bezig.

Txiki
18 juni 2013, 08:35
Ik zou Akira wel eens in het echte leven willen ontmoeten. Ze lijkt me een dame met pit :-D

illwill
18 juni 2013, 09:04
Het is dan ook niet op die basis dat wij modereren. Ik antwoordde louter op de vraag hoe andere gebruikers dubbelnicks van Pindar zouden kunnen herkennen.



Ja, maar dat is naast de kwestie. Pindar is hier herhaaldelijk geband omdat hij het persoonlijk worden en schelden niet kan laten, niet omwille van zijn gedachtegoed (anders zouden we er nog wel een paar kunnen bannen). Hij blijft echter terugkomen en bezorgt ons zo iedere keer weer werk. En hij komt terug doordat mensen op zijn berichten blijven reageren.

Kunnen herkennen.
Graag de forumregel laten zien waar staat dat personen in fout zijn indien ze reageren op bannelingen na het punt dat ze deze banneling hadden KUNNEN herkennen.

Sommige jongeren kennen michael jackson niet eens moest hij nu op tv komen. Ze hadden hem KUNNEN herkennen maar dat wil niet zeggen dat ze het ook doen.

Kortom, deze regel is ver gezocht en slaat nergens op. Je wringt je hier langs alle kanten om hem toch goed te keuren en wringt even hard als het aankomt op een persoon die constant persoonlijke aanvallen plaats die je geen punten wil geven. Dit zegt voldoende.

illwill
18 juni 2013, 09:09
Jij bent nochtans een expert in het rapporteren van berichten aan de moderatie, leg jij het maar uit.

De meeste forummers houden zich niet met dat kinderachtig gedrag bezig.

Waaruit leid jij af dat ik een expert ben? Hoe kan je expert worden trouwens?
Berichten melden betekend enkel dat anderen persoonlijke aanvallen plaatsen. Daar kan ik niets aan doen. Mag ik jou de huid volschelden dan? Of wat wil je nu eigenlijk zeggen? Ik moet jou niet maar parcifal wel en daarom geef ik hem gelijk in het plaatsen van persoonlijke aanvallen?

Nee, de meeste forummers houden zich niet bezig met het plaatsen van persoonlijke aanvallen.
Hoe weet jij wie wat rapporteerd? Daar ben ik toch wel eens benieuwd naar.

Voor de rest...ik weet het niet...daarom dat ik de vraag stel. :roll:
Maar ik wil het wel weten zodat ik bv jou kan bestempelen als idioot, dom of achterlijk terwijl dat dan geen persoonlijke aanval is. Pas op! Zijn Akira haar woorden om zich eruit te wringen, niet de mijne e! Als het aan mij lag was het anders.

AnarchoChristophe
18 juni 2013, 09:12
Waaruit leid jij af dat ik een expert ben? Hoe kan je expert worden trouwens?
Berichten melden betekend enkel dat anderen persoonlijke aanvallen plaatsen. Daar kan ik niets aan doen. Mag ik jou de huid volschelden dan?

Van mij mag je dat, al was dat niet wat er aan de gang was.

Of wat wil je nu eigenlijk zeggen? Ik moet jou niet maar parcifal wel en daarom geef ik hem gelijk in het plaatsen van persoonlijke aanvallen?

Nee, de meeste forummers houden zich niet bezig met het plaatsen van persoonlijke aanvallen.
Hoe weet jij wie wat rapporteerd? Daar ben ik toch wel eens benieuwd naar.

Af te leiden uit je gejank over persoonlijke aanvallen in de desbetreffende draad.

illwill
18 juni 2013, 09:17
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het zou helpen moet je de eerste intelligente post ooit in je forumcarriere posten.
Je komt nu eenmaal over als iemand die geen zier begrijpt van waar de discussie over gaat, maar zich constant moeit en provocerende,irrelevante posts spuwt.

http://forum.politics.be/showthread....91#post6676491

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is natuurlijk veel gemakkelijker dan proberen de echte argumenten te begrijpen.
Vroeger dacht ik dat het een taalprobleem was, vermoedelijk is hij roemeen of pool of iets van die kanten, maar het is nu werl duidelijk dat het werkelijk een algemeen tekortschieten is qua begripsvermogen in het algemeen.

Hij begrijpt gewoon niet wat iets als Privacy in feite is, vermoedelijk ook omdat in zijn 'cultuur' zoiets niet bestaat zoals het hier bestaat.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Discussie met iemand als Illwill die het begrip 'privacy' en waarom dat een recht is, niet eens begrijpt is zoals een discussie met een rat over jodelen : pointless uiteraard.

http://forum.politics.be/showthread....44#post6673144

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nog steeds ken je het verschil niet tussen jou en jouw blijkbaar.
Mis je de intellectuele vaardigheid om basis grammatica te leren?

http://forum.politics.be/showthread....35#post6668935

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Insinuaties en dreigementen helpen je niet, knol. Je bent ontmaskerd. Gedaan met het gezwam.

http://forum.politics.be/showthread....77#post6668477

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
yep, en start ook veel achterlijke draden, nietwaar?
Zeg eens Illwill, heb je aan een pot pesticide zitten lurken?

http://forum.politics.be/showthread....27#post6667727

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Een hallucinerende knol schrijft heel veel brol.

http://forum.politics.be/showthread....97#post6667697

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Sorry overigens aan de echte knollen om jullie met Illwill te vergelijken.
Mea culpa.

http://forum.politics.be/showthread....68#post6667468

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nee knol, je kan dreigen wat je wil, ik plooi niet. Daar komt niets van in huis.
Veel jeuk aan je wortels gewenst.

http://forum.politics.be/showthread....68#post6667468

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Niet bang zijn Illwill.
Die definitieve Ban ga je me nooit kunnen lappen.

Daar ben �*k veel te intelligent voor.

Trouwens van de kliek Illwill tegenstanders op het forum (je kent er vast een groot aantal van) krijg ik veel felicitaties met mijn techniek om jou zoveel mogelijk te kloten zonder geband te worden.

Veel plezier nog, sjoe.

Geen persoonlijke aanvallen genoeg voor iemand die al 4 punten heeft om geband te worden...tja...maar pas op als je reageert op pindat e, want dan heb je meteen prijs. Sommige reacties vind ik zelfs rascistisch getint.
Begint op het dagelijks leven te lijken. Echte criminelen krijgen geen straffen maar pas op als je 2km/h te snel rijd e, want dan hang je!

Nietzsche
18 juni 2013, 09:18
Ik zou Akira wel eens in het echte leven willen ontmoeten. Ze lijkt me een dame met pit :-D

Ahja... omdat ze baasje speelt op een forum? :lol:

Txiki
18 juni 2013, 09:20
illwill, het begint stilaan toch een beetje pathetisch te worden, beste vriend. Relax. Als het je even te veel wordt hier, neem dan een paar dagen ontspanningsverlof.

illwill
18 juni 2013, 09:20
Van mij mag je dat, al was dat niet wat er aan de gang was.



Af te leiden uit je gejank over persoonlijke aanvallen in de desbetreffende draad.

Dat is al jaren aan de gang. Dat jij dat niet weet is een ander feit.

Maak jij er maar gejank van dan ja. Geen probleem.

Leg eens uit waarom mensen persoonlijk aanvallen volgens jou ok is en dat degene die men aanvalt dit niet mag aanklagen?

illwill
18 juni 2013, 09:22
illwill, het begint stilaan toch een beetje pathetisch te worden, beste vriend. Relax. Als het je even te veel wordt hier, neem dan een paar dagen ontspanningsverlof.

Ik ben relax. Denk je nu echt dat ik niet relax ben omdat er bepaalde dingen op een forum worden gezegd door onbekenden? :lol::lol::lol:

Ik ben gewoon niet akkoord met de moderatie...en dat klaag ik effe aan. Net zoals op dit forum alle soorten van onderwerpen worden aangeklaagd...is daarom iedereen patetisch bezig?

AnarchoChristophe
18 juni 2013, 09:29
Dat is al jaren aan de gang. Dat jij dat niet weet is een ander feit.

Maak jij er maar gejank van dan ja. Geen probleem.

Leg eens uit waarom mensen persoonlijk aanvallen volgens jou ok is en dat degene die men aanvalt dit niet mag aanklagen?
Ok of niet ok, boeit mij niet.
Persoonlijke aanvallen gebeuren nu eenmaal. Daarover gaan lopen janken bij de moderatie is nogal zielig. Je verdient er van niemand respect mee.

Nietzsche
18 juni 2013, 09:30
@ illwill, toen jij brugklasser was ging toen vaak je broodtrommeltje de prullenbak in? En moest je vaak je gsm afgeven?

giserke
18 juni 2013, 09:33
Niet op stang laten jagen Illwill

Dit forum is al jaren doodziek...geen enkele technische service meer...provocerende trollen zoals die 2 bejaarde homo's mogen al jaren pacmac spelen met andere forumleden..en de moderatie bestaat uitsluitend uit één zielig figuurtje dat naar goeddunken zijn willekeur kan botvieren omdat hij de enige is..

Eigenzinnig

Geef mij dan maar dat eigenzinnig figuurtje achter dit forum, dan een lafaard die expres een account gaat aanmaken om te lullen over de mods en dit forum.

Nietzsche
18 juni 2013, 09:33
Dit forum is verneukt door zo'n meldtypetjes als Raf en eno2

Dat is dan wel weer correct.

Txiki
18 juni 2013, 09:47
Ahja... omdat ze baasje speelt op een forum? :lol:

:lol:

Txiki
18 juni 2013, 09:50
:cheer: more gargle here! sixteen half ones of malt and chasers :cheer:

Het wordt hier een kleurrijke boel :cheer:

Txiki
18 juni 2013, 09:53
Ik ben relax. Denk je nu echt dat ik niet relax ben omdat er bepaalde dingen op een forum worden gezegd door onbekenden? :lol::lol::lol:

Ik ben gewoon niet akkoord met de moderatie...en dat klaag ik effe aan. Net zoals op dit forum alle soorten van onderwerpen worden aangeklaagd...is daarom iedereen patetisch bezig?

Uw zaagkaart is opgebruikt. :lol:

Ga uw gang hoor, ik vind het grappig.

Nietzsche
18 juni 2013, 09:56
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSeOUJHtvOoMNmO_ZCNj2tPN-7Qp0qr3X3VTWTWNh59cQB9vRhN

Txiki
18 juni 2013, 09:56
Geef mij dan maar dat eigenzinnig figuurtje achter dit forum, dan een lafaard die expres een account gaat aanmaken om te lullen over de mods en dit forum.

Om in het modern Nederlands te spreken: geen lichaam zorgt

Marie van de koster
18 juni 2013, 09:58
Als de moderatoren allemaal vrijwilligers zijn, dan verdienen zij ons respect! Neem een dag als vandaag, heerlijk weer, iedereen wil ervan profiteren en dan zouden wij - forummers - verlangen dat Akira en de anderen achter hun computer kruipen en ieder zinnetje van ons gaan ontleden om te zien of er geen onbetamelijke dingen gepost worden.
Anderzijds is het ook wel moeilijk voor de forummers om trollen, dubbelnicks en zo te herkennen.
Er verschijnen in deze draad opeens 2 vreemdelingen : Trollenpest en Arenberg. Ze lijken mij nogal goed op de hoogte van de gang van zaken hier en ik zou hen er dus van kunnen verdenken niet zuiver op de graat te zijn.
Maar misschien is dat net niet zo. Misschien zijn het heel ernstige mensen.
En dus is mijn vraag aan de moderatie : wie ben ik (en de anderen) om over de steeds weer opduikende "Vreemdelingen" te oordelen?
Stel, iedereen negeert die twee nieuwelingen vanwege onbewezen vermoedens en die mensen hebben eerlijke bedoelingen, dat is toch niet juist.
De controle van nieuwelingen moet door de moderatie gedaan worden. En daarvoor hoeven ze vandaag niet direct onder hun tuinparasol vandaan te komen maar zo gauw ze de boel hier gaan checken, hoop ik dat ze die dus toch controleren.
Dus enerzijds: dank moderatie voor uw werk.
Maar anderzijds veroordeel ons niet te vlug als we op posts reageren zonder rekening te houden met de auteur!

Nietzsche
18 juni 2013, 09:59
http://warebear1.files.wordpress.com/2011/02/127555041671.jpg

Marie van de koster
18 juni 2013, 10:03
En zo verloopt ook deze draad weer in het plaatsen van foto's die helemaal niks met het onderwerp te maken hebben door mannen die hun seksuele drang enkel kunnen uiten in wat volgens hen grappige erotisch getinte foto's zijn.
Wat kunnen mannen toch vermoeiend zijn! 't Is niks voor niks dat wij, vrouwen, ze dikwijls met kinderen vergelijken ... :roll:

Txiki
18 juni 2013, 10:07
En zo verloopt ook deze draad weer in het plaatsen van foto's die helemaal niks met het onderwerp te maken hebben door mannen die hun seksuele drang enkel kunnen uiten in wat volgens hen grappige erotisch getinte foto's zijn.
Wat kunnen mannen toch vermoeiend zijn! 't Is niks voor niks dat wij, vrouwen, ze dikwijls met kinderen vergelijken ... :roll:

Gaat gij ook al beginnen zagen :-D

:lolabove:

Deze draad heeft alles om geweldig te worden :cheer:

Marie van de koster
18 juni 2013, 10:09
Gaat gij ook al beginnen zagen :-D

:lolabove:

Deze draad heeft alles om geweldig te worden :cheer:

Nee, Txiki, gewoonlijk vind ik u heel sympathiek en plezant. Maar hier hebt u geen gelijk. Heel dikwijls worden vrouwen bijzonder kleinerend behandeld op dit forum. Waarom denkt u dat er hier zo weinig vrouwen komen?

Marie van de koster
18 juni 2013, 10:11
De aandacht van het onderwerp afleiden door weer maar eens vrouwen belachelijk te maken en tot seksobject te degraderen is absoluut schandalig.

Txiki
18 juni 2013, 10:12
Nee, Txiki, gewoonlijk vind ik u heel sympathiek en plezant. Maar hier hebt u geen gelijk. Heel dikwijls worden vrouwen bijzonder kleinerend behandeld op dit forum. Waarom denkt u dat er hier zo weinig vrouwen komen?

Omdat ze inkopen moeten gaan doen om dan het eten klaar te maken en daarna af te wassen en te kuisen?

:cheer: k&k :cheer:

Last van de warmte, Marie? Hier, drinkt u ne goeie frisse Oude Kriek Boon ;-)

AnarchoChristophe
18 juni 2013, 10:12
Nee, Txiki, gewoonlijk vind ik u heel sympathiek en plezant. Maar hier hebt u geen gelijk. Heel dikwijls worden vrouwen bijzonder kleinerend behandeld op dit forum. Waarom denkt u dat er hier zo weinig vrouwen komen?

Politiek interesseert vrouwen over het algemeen minder?

Volgens mij is het overigens het overgrote deel van de tijd voor de grap. Niets belet U om wat seksistische zever over mannen te posten. Als er hier ergens nood aan is, is het aan variatie.

Skobelev
18 juni 2013, 10:12
dit mag dan wel blijven staan

http://forum.politics.be/showthread.php?t=187361

objectiviteit troef :cheer:

Marie van de koster
18 juni 2013, 10:17
dit mag dan wel blijven staan

http://forum.politics.be/showthread.php?t=187361

objectiviteit troef :cheer:

Dat is inderdaad wel heel grof!

Akira
18 juni 2013, 10:46
Volgens akira is iemand in een bericht bestempelen als idioot, dom, achterlijk geen persoonlijke aanval maar iemand idoot,dom of achterlijk noemen wel. Kan iemand dat eens uitleggen en in een vb gebruiken zodat ik dat snap?

Zo moeilijk is het niet hoor. Als iemand op je bericht reageert met "wat een idiote redenering", "wat een domme reactie" of "wat een achterlijk idee", dan is dat geen persoonlijke aanval. Als iemand daarentegen in zijn reactie schrijft "jij bent een idioot", "domme gans" of "deze post toont je achterlijkheid aan", dan is dat wel een persoonlijke aanval.

Akira
18 juni 2013, 10:54
Kunnen herkennen.
Graag de forumregel laten zien waar staat dat personen in fout zijn indien ze reageren op bannelingen na het punt dat ze deze banneling hadden KUNNEN herkennen.

Hoofdregels
Er zijn 3 vuistregels op het forum van Politics.be die iedereen moet onthouden:

We houden ons aan de wet
Beleefdheid is essentieel voor een goede discussie.
De moderatie is baas over het forum en beslist dus.

Zoals ik eerder al zei, reageer ik pas wanneer de gebruiker in zijn bericht aangeeft dat hij weet dat het om Pindar gaat of wanneer de gebruiker daar door anderen is op gewezen. Bovendien krijg je eerst een waarschuwing en pas bij een volgende keer een berisping. De enige gebruikers die dus een berisping krijgen zijn degenen die niet alleen weten dat ze tegen Pindar bezig zijn, maar bovendien ook nog eens een waarschuwing van de moderatie om dat niet meer te doen in de wind slaan.

Akira
18 juni 2013, 10:57
Geen persoonlijke aanvallen genoeg voor iemand die al 4 punten heeft om geband te worden...tja...

Zoals ik u al persoonlijk liet weten, bestraffen we in principe geen berichten waarop de geviseerde reageert (en al zeker wanneer dat gaat over heen en weer geruzie in verschillende berichten na elkaar). In zo'n gevallen gaan we er van uit dat de geviseerde het publiekelijk wenst op te lossen.

Akira
18 juni 2013, 11:04
En dus is mijn vraag aan de moderatie : wie ben ik (en de anderen) om over de steeds weer opduikende "Vreemdelingen" te oordelen?
Stel, iedereen negeert die twee nieuwelingen vanwege onbewezen vermoedens en die mensen hebben eerlijke bedoelingen, dat is toch niet juist.
De controle van nieuwelingen moet door de moderatie gedaan worden. En daarvoor hoeven ze vandaag niet direct onder hun tuinparasol vandaan te komen maar zo gauw ze de boel hier gaan checken, hoop ik dat ze die dus toch controleren.
Dus enerzijds: dank moderatie voor uw werk.
Maar anderzijds veroordeel ons niet te vlug als we op posts reageren zonder rekening te houden met de auteur!

Wij vragen niet om over alle nieuwe dubbelnicks te oordelen. Het betreft hier één specifieke hardnekkige dubbelnicker (Pindar) waarvoor we een beetje hulp van de forummers vragen om hem weg te houden van het forum door niet meer te reageren op zijn berichten. Enkel de forummers die in hun reactie blijk geven van te weten dat het om Pindar gaat of degenen die daar op gewezen worden door anderen, worden in eerste instantie aangesproken met een persoonlijke vraag om dat niet meer te doen (via een waarschuwing). Pas daarna volgt een berisping. En dit ook pas weer nadat ze blijven reageren op zijn berichten terwijl ze hebben aangegeven te weten dat het om Pindar gaat of daar door anderen zijn op gewezen. Ik denk dus echt niet dat er in dit geval forummers te vlug worden beoordeeld.

Akira
18 juni 2013, 11:09
dit mag dan wel blijven staan

http://forum.politics.be/showthread.php?t=187361

objectiviteit troef :cheer:

Indien u verder had gelezen dan de topictitel, dan had u begrepen dat het helemaal niet om een oproep tot geweld gaat.

Akira
18 juni 2013, 11:11
Zo, ik denk dat ik voldoende verduidelijking heb verschaft. Het staat iedereen vrij andere oorden op te zoeken wanneer het hen hier niet bevalt. Of laat het gewoon allemaal even bezinken. Het is mooi weer buiten.