![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb Akira dan gevraagd hoe ik kan weten dat het een dubbelnick van pindar is? Blijkbaar is dat een enorm moeilijke vraag. Punt is wel...als ze daar geen uitleg voor heeft, dan kan ze mij of anderen daar toch wel moeilijk een strafpunt voor gaan geven, niet?
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Fout geplaatste draad.
Nog een bp geven |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meestal verdedig ik de moderatie enigszins, maar in dit specifieke geval vind ik ook dat het modereren via bochtenwerk verloopt: het is niet aan de forumleden om zomaar te ruiken wie Pindar is, en het is aan de moderatie om hem zo snel mogelijk te verbannen wanneer hij weer opduikt.
Soms heb ik de indruk dat men hem enkele dagen ongestoord laat doen om hem dan uiteindelijk opnieuw te verbannen, ondertussen links en rechts strafpunten uitdelend aan forumleden die al dan niet wisten dat ze aan het debatteren waren met de forumtrol. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie de olifant in de kamer niet ziet, wil hem meestal gewoon niet zien. Laatst gewijzigd door parcifal : 16 juni 2013 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik herken hem meestal van ver, maar je kunt als moderatie geen strafpunten uitdelen aan forumleden die hem niet herkennen. Pindar is meestal actief in slechts een beperkt aantal draden, het is dus niet zo dat het hele forum hem kent.
Maak hem niet groter dan hij is. |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan gaat niemand alle posts van een nieuw lid onderzoeken om te kijken of het Pindar kan zijn om dan wel of niet op zijn posting te reageren.
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben al 6 jaar lid hier en heb geen flauw idee wie of wat die Pindar is.
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parcifal zegt gewoon B omdat ik A zeg. Hij wil zijn kliekje tevreden stellen, dat is alles.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik daar best iets over te zeggen heb na 5 jaar en zowat 300 gedetecteerde dubbelnicks van hem. Trouwens op vraag van de moderatie ben ik permanent gestopt met op hem te reageren, maar blijkbaar is die moeite o.a.jou teveel, waardoor hij een grotere plaag is dan ooit tevoren. Way to go. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelieve niet te schelden en niet persoonlijk te worden. Laatst gewijzigd door Akira : 17 juni 2013 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pindar is goed genoeg, als de rest maar eens wat beter was.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt op 290 van die 300 gedetecteerde dubbelnicks nog gereageerd. Dat jij dan gestopt bent toen de moderatie erom vroeg is volkomen irrelevant. |
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*KNIP* Gelieve niet persoonlijk te worden.
Laatst gewijzigd door Akira : 17 juni 2013 om 09:46. |
||
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen idee wie die Pindar is, laat staan dat ik zijn dubbel nikske zou kennen. Mij kan dus gemakkelijk hetzelfde overkomen als Illwill. Ik vind dat de moderatie er wel heel erg naast klopt als ze denkt dat wij allemaal een glazen bol hebben ! (Ik heb er wel één maar ik zie er alleen mijn tafelkleed door ![]()
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Illwill heeft gelijk in deze zaak. Het betreft hier een voorbeeld van slecht modereren vanwege de moderatie m.i.. Forummers kunnen niet verwacht worden de rol van moderator op zich te nemen. 'Is het domheid of eerder machtsmisbruik dat de moderatie ertoe brengt forummers te verbieden op bepaalde berichten te reageren?', vraag ik me af.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 juni 2013 om 22:23. |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |