PDA

View Full Version : deze houdt v filosoferen, roeping gemist

bembem
17 oktober 2017, 22:06
ja de titel zegt het reeds: ik had ipv eeuwige hangmatter, ziekenkas whatever, beter filosoof geworden vermits ik dat doodgraag doe filosoferen...., want ja telkens de avond nadert voel ik die drang opkomen om over vanalles & nog wat bezig te zijn met in het bijzonder de dingen des levens, ja den deze heeft haar roeping duidelijk gemist :-(:-(

wat is jullie gemiste roeping? (als er überhaupt een is) thx ^^

Libro
17 oktober 2017, 22:29
Architect of ingenieur.

bembem
17 oktober 2017, 22:34
olala

bembem
17 oktober 2017, 22:39
een restaurant of snackbar runnen is ook iets wat ik altijd heb willen doen.......

bembem
17 oktober 2017, 22:44
(ik zeg bewust 'runnen' want ik heb niet graag dat men me commandeert, daarmee)

Libro
17 oktober 2017, 22:45

Werken als anderen vrijaf hebben? Dank u feestelijk.

kojak
17 oktober 2017, 22:47
Roeping gemist....

Niet echt.
Gewoon veel te weinig tijd om alles gedaan te krijgen wat ik nog zou willen doen.
Frustrerend....
En dan heb ik het niet over wereldreizen maken ofzo zenne. Dat is dan nog iets voor later...

The Paulus Experience
17 oktober 2017, 22:48
Pooier

Elio di Supo
17 oktober 2017, 23:16
Christus. Doch helaas, de Heer wilde niet tot mij spreken.

Svennies
17 oktober 2017, 23:20

Ach zo,gij wil dus gelijk bovenaan beginnen.....

Géén ervaring,maar toch gelijk het werk willen delegeren....

Het is blijkbaar voor u iets te véél gevraagd om eerst te presteren....

Svennies
17 oktober 2017, 23:21

504

The Paulus Experience
18 oktober 2017, 07:59
504

Is dat jouw ambitie?

TheFourHorsemen
18 oktober 2017, 08:10
ja de titel zegt het reeds: ik had ipv eeuwige hangmatter, ziekenkas whatever, beter filosoof geworden vermits ik dat doodgraag doe filosoferen...., want ja telkens de avond nadert voel ik die drang opkomen om over vanalles & nog wat bezig te zijn met in het bijzonder de dingen des levens, ja den deze heeft haar roeping duidelijk gemist :-(:-(

Roeping gemist? Wat houdt je tegen om filosoof te zijn?

Je doet precies alsof dat een job is waarvoor je moet studeren en vervolgens solliciteren. Bij wie denk je dat Socrates heeft gesolliciteerd voor zijn 'job' als filosoof?

Zorg er voor dat je een relevant filosofisch werk schrijft en je bent een filosoof.

Maar gelet op wat je hier allemaal al op dit forum hebt geschreven kan ik moeilijk aannemen dat je een vriend van de wijsheid bent.

djimi
18 oktober 2017, 16:42
...

wat is jullie gemiste roeping? ...

1) Massamoordenaar.

2) Serial Killer.

3) Ruziezoeker in m'n stamcafé.

:twisted:

Eduard Khil
18 oktober 2017, 17:08

filosofen zijn net pro-hangmatters.

Net zoals die keer dat er ene die ik niet kende naast mij aan de toog zat. Op een bepaald moment gaat het gesprek over wat we doen. Hij zegt op mijn vraag "ik ben kunstenaar" Waarop ik al lachend "ah meneer is dopper :lol:" Hij kon er niet mee lachen, maar ik had wel gelijk :lol:

Eduard Khil
18 oktober 2017, 17:10
een restaurant of snackbar runnen is ook iets wat ik altijd heb willen doen.......

en alles zelf opvreten ipv te verkopen aan de klanten zeker :lol:

Eyjafjallajökull
18 oktober 2017, 17:37
want ja telkens de avond nadert voel ik die drang opkomen om over vanalles & nog wat bezig te zijn met in het bijzonder de dingen des levens

Maar verder dan pulp á la Dag Allemaal lezen kom je niet...

On topic : geen gemiste roeping hier :-D