PDA

View Full Version : VS willen relatie met Frankrijk 'herbekijken'


S.
23 april 2003, 09:35
Colin Powell, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken heeft bevestigd dat Frankrijk de gevolgen zal dragen voor zijn oppositie tegen Washington over de oorlog in Irak.

Dat staat te lezen op http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?ArticleID=NFLA23042003_002&Snel=1 .

Het toont duidelijk aan waar de Amerikanen naar toe willen. Wie slaafs de VS volgt, wordt beloond. Wie een andere mening durft te verkondigen, wordt gestraft, ongeacht of het een dictatuur of een democratie betreft. Met andere woorden: de dictaturen (die al dan niet op grote schaal de mensenrechten schenden) in het Midden-Oosten die de VS in deze oorlog steunden, zullen er beter van afkomen dan de democratische landen, waarvan de leiders de mening van het volk verkondigden.

Elders op dit forum gaat het over de ongeloofwaardigheid van het democratiserings -en mensenrechtendiscours van de VS; Ik denk dat dit daar een triestig voorbeeld van is.

Voor mij toont het ook aan dat er een zekere tegenmacht moet komen tegen de macht van de VS. De bovenstaande evolutie leidt immers tot een ongecontroleerde machtsaccumilatie van de VS, waarbij op den duur de ganse wereld gefinlandiseerd (verwijst naar Finland tijdens de Koude Oorlog, dat onafhankelijk was in zijn binnenlandse politiek, maar de SU moest volgen in zijn buitenlandse politiek) dreigt te raken.

Paulus de Boskabouter
23 april 2003, 09:41
Als Powell niet in eigen naam spreekt, is het verontrustend.

Wie gaat er een tegenpool vormen voor de VS, zoals je stelt?
Europa?
Europa met Rusland?

Antoon
23 april 2003, 09:52
En we gaan weer voor een rondje "op Amerika zeiken".

:roll: :roll: :roll:

Paulus de Boskabouter
23 april 2003, 09:55
En we gaan weer voor een rondje "op Amerika zeiken".

:roll: :roll: :roll:

Nee, we gaan wat op ons eigen zeiken :roll:

S.
23 april 2003, 09:58
Der is een verschil tussen de vraag wie er een tegengewicht moet vormen en wie er een tegengewicht gaat vormen. Uw vraag is de laatste en helaas denk ik dat we nog heel lang mogen wachten voor er een tegengewicht kan gevormd worden.

Rusland is daar sowieso niet toe in staat, aangezien ze enorm veel macht verloren hebben het laatste decennium. China is ook nog lang niet klaar om een tegengewicht te bieden, maar wordt door Washington goed in het oog gehouden. En Europa, tja, de VS zal alles doen om te verhinderen dat Europa een sterke buitenlandse politiek krijgt (zie bvb. de rapporten van het PNAC). De oorlog in Irak was in die optiek een meesterzet, zo vlak voordat Europa hertekent moet worden.

S.
23 april 2003, 10:00
En we gaan weer voor een rondje "op Amerika zeiken".

:roll: :roll: :roll:

Geef liever inhoudelijk commentaar. De vaststelling dat democratieën de mening van de bevolking niet meer mogen verkondigen, is mij best wel een discussie waard. Als U dat 'Amerika zeiken' noemt, dan is dat Uw zaak.

Paulus de Boskabouter
23 april 2003, 10:12
Der is een verschil tussen de vraag wie er een tegengewicht moet vormen en wie er een tegengewicht gaat vormen. Uw vraag is de laatste en helaas denk ik dat we nog heel lang mogen wachten voor er een tegengewicht kan gevormd worden.

Rusland is daar sowieso niet toe in staat, aangezien ze enorm veel macht verloren hebben het laatste decennium. China is ook nog lang niet klaar om een tegengewicht te bieden, maar wordt door Washington goed in het oog gehouden. En Europa, tja, de VS zal alles doen om te verhinderen dat Europa een sterke buitenlandse politiek krijgt (zie bvb. de rapporten van het PNAC). De oorlog in Irak was in die optiek een meesterzet, zo vlak voordat Europa hertekent moet worden.

Ik denk dat er beter nog even afgewacht wordt.
Volgend jaar kan er een heel ander Amerikaans beleid zijn.

Supe®Staaf
23 april 2003, 10:46
Op de NAVO-partners Duitsland en België die zich eveneens kritisch opstelden komt er blijkbaar geen gezeik.
Zij zouden zde NAVO geldkraan in tegenstelling tot Frankrijk dat er geen deel van uitmaakt, wél kunnen toedraaien........
De soep is nog wat heet om ze al op te lepelen ......... nietwaar?

Knuppel
23 april 2003, 11:08
Over "democratie' gesproken...

Is heel België tegen de Amerikanen als Michel en Verhofstadt zich (nogal tweeslachtig op de koop toe) roeren?

Is heel de westerse wereld tegen Amerika omdat Frankrijk, Duitsland en het machtige BELGIE (niks anders) dan een grote bek durfden opentrekken?

We zullen wel zien hoe vlug die grote mond weer zal dichtvallen als de economische klappen gaan vallen.

Goossens.henri
23 april 2003, 12:47
:? Nu dat frankrijkdoor de vereenigde staten is aangeduid
als de grote veto-boef hullen de belgische veto-adepten
Verhofstad en louis Michel zich in het schijnheiligste stilzwijgen
om toch maar niet op te vallen zo vlak voor de verkiezingen.
Heer verlost ons van deze gesel.

TomB
23 april 2003, 13:44
Ik vind dat je veel tussen de lijnen leest in dat artikel van de Standaard, S.

Waarvan wordt vertrokken en waar men naartoe wil is allesbehalve duidelijk gemaakt.

Ik ben op zoek gegaan naar de Engelse tekst, maar kon die niet onmiddellijk vinden.

S.
23 april 2003, 14:33
Van http://edition.cnn.com/2003/WORLD/meast/04/23/sprj.nitop.int.war.main/index.html

Colin Powell has said France will face consequences for having opposed the United States over the war with Iraq.

Ik vind niet dat dat tussen de regels lezen is. Het is klaar en duidelijk: Een regering die de mening van zijn burgers op het internationale forum verdedigt, zonder de internationale rechtsregels te schenden (geen gebruik van geweld om die mening af te dwingen bvb.) zal gestraft worden door een andere regering die zich niet aan het internationale kader heeft gehouden, terwijl diezelfde regering, andere regeringen die zich ook niet aan het internationale kader houden (bvb. schendingen van de mensenrechten) beloont omdat ze de mening van de burgers van die landen negeert. Je kan dat goed of slecht vinden, maar dat blijft gewoon een vaststelling.

TomB
23 april 2003, 14:49
Van http://edition.cnn.com/2003/WORLD/meast/04/23/sprj.nitop.int.war.main/index.html

Colin Powell has said France will face consequences for having opposed the United States over the war with Iraq.

Ik vind niet dat dat tussen de regels lezen is. Het is klaar en duidelijk: Een regering die de mening van zijn burgers op het internationale forum verdedigt, zonder de internationale rechtsregels te schenden (geen gebruik van geweld om die mening af te dwingen bvb.) zal gestraft worden door een andere regering die zich niet aan het internationale kader heeft gehouden, terwijl diezelfde regering, andere regeringen die zich ook niet aan het internationale kader houden (bvb. schendingen van de mensenrechten) beloont omdat ze de mening van de burgers van die landen negeert. Je kan dat goed of slecht vinden, maar dat blijft gewoon een vaststelling.

Neen,

Het is het herzien van de relatie van een partner omdat die u niet gesteund heeft in wat je wou verwezenlijken, en vooral dan de manier waarop. Voor mij staat dit los van de publieke opinie in Frankrijk.

Powell zegt letterlijk dat alle aspecten zullen ge-evalueerd worden. Dit houdt niet in dat Franrijk zal 'gestraft' worden. Dit houdt in dat Franrijk zal ge-evalueerd worden als partner op militair en internationaal politiek gebied.

Ik vind dat niet meer als normaal.

Er mag van mij gerust een tegenhanger komen voor de Verenigde Staten op wereldniveau, het zou de stabiliteit ten goede komen. Dit heeft hier echter niets mee te maken. Ik denk dat uw posting een resultaat is van begrijpelijke angst over wat er zou kunnen gebeuren als de VS een Hitler equivalent aan de macht komt.

S.
23 april 2003, 14:55
Van http://edition.cnn.com/2003/WORLD/meast/04/23/sprj.nitop.int.war.main/index.html

Colin Powell has said France will face consequences for having opposed the United States over the war with Iraq.

Ik vind niet dat dat tussen de regels lezen is. Het is klaar en duidelijk: Een regering die de mening van zijn burgers op het internationale forum verdedigt, zonder de internationale rechtsregels te schenden (geen gebruik van geweld om die mening af te dwingen bvb.) zal gestraft worden door een andere regering die zich niet aan het internationale kader heeft gehouden, terwijl diezelfde regering, andere regeringen die zich ook niet aan het internationale kader houden (bvb. schendingen van de mensenrechten) beloont omdat ze de mening van de burgers van die landen negeert. Je kan dat goed of slecht vinden, maar dat blijft gewoon een vaststelling.

Powell zegt letterlijk dat alle aspecten zullen ge-evalueerd worden. Dit houdt niet in dat Franrijk zal 'gestraft' worden. Dit houdt in dat Franrijk zal ge-evalueerd worden als partner op militair en internationaal politiek gebied.

Van http://edition.cnn.com/2003/WORLD/europe/04/23/sprj.nilaw.france.sanctions/index.html

Asked if there were consequences for having stood up to the United States, Powell replied "yes,"

Het kan wel zijn dat Frankrijk geëvalueerd zal worden, maar hier zegt hij duidelijk dat er gevolgen zullen zijn.

Paulus de Boskabouter
23 april 2003, 14:55
"It's over and we have to take a look at the relationship. We have to look at all aspects of our relationship with France in light of this," Powell said during an interview on the Charlie Rose television program Tuesday.

Asked by Rose if there are consequences for standing up to the United States, Powell replied "yes," but did not elaborate.

Dit is toch duidelijk!

TomB
23 april 2003, 15:02
"It's over and we have to take a look at the relationship. We have to look at all aspects of our relationship with France in light of this," Powell said during an interview on the Charlie Rose television program Tuesday.

Asked by Rose if there are consequences for standing up to the United States, Powell replied "yes," but did not elaborate.

Dit is toch duidelijk!

Ja, dit is zeer duidelijk, er zullen gevolgen zijn voor de relatie tussen Frankrijk en de VS. Waarom kijken jullie 10 kilometer verder?

Vlaanderen_onafhankelijk
23 april 2003, 16:28
En we gaan weer voor een rondje "op Amerika zeiken".

:roll: :roll: :roll:

Ja, jij volgt natuurlijk veel liever slaafs Uncle Sam... :roll:

Vlaanderen_onafhankelijk
23 april 2003, 16:30
Over "democratie' gesproken...

Is heel België tegen de Amerikanen als Michel en Verhofstadt zich (nogal tweeslachtig op de koop toe) roeren?

Is heel de westerse wereld tegen Amerika omdat Frankrijk, Duitsland en het machtige BELGIE (niks anders) dan een grote bek durfden opentrekken?

We zullen wel zien hoe vlug die grote mond weer zal dichtvallen als de economische klappen gaan vallen.

Slechts 45 landen ter wereld steunden de VS, en tien ervan durfden zich niet eens kenbaar te maken...
80% van de Europeanen was TEGEN de oorlog...
Komaan, geen steun voor de B/D/F-houding?

maddox
23 april 2003, 18:18
Oh, de VS gaat Franse wijn boycotten.....

Alsof de VS de EU al niet boycot met allerlei invoertaksjes. Het zijn China en volledig Afrika dat de status van bevoorrechte handelspartners hebben.

Zucht. De VS is militair gezien de machtigste, en kan op dit moment zowat de hele wereld militair beheersen.Alleen de Chinezen , en Indiers kunnen op pure mankracht nog iets uithalen.Maar da's ook al.

Economisch is de VS wel een reus op lemen voeten.En de erosie is heel hard bezig die weg te slijten.

Pelgrim
23 april 2003, 20:33
Er blijven toch nog enkele eigenaardigheden over. De vs gaan nu hun eigen 'inspecteurs' sturen omdat ze nog altijd hun bewijzen moeten vinden. Blix heeft al gezegd dat Powell hem zoveel mogelijk 'gedwarsboomd' heeft in zijn onderzoek.
En het blijft toch verwonderlijk dat die troepen daar alles lieten leegplunderen, behalve het ministerie van olie.
'op amerika zeiken'? Als er iets niet goed is moeten we dat maar door de vingers zien dus.
Trouwens, dit is geen op-amerika-zeikerij, ik zou net hetzelfde gezegd hebben als het om China ging. Of België.

Darwin
23 april 2003, 20:41
Colin Powell, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken heeft bevestigd dat Frankrijk de gevolgen zal dragen voor zijn oppositie tegen Washington over de oorlog in Irak.

Dat staat te lezen op http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?ArticleID=NFLA23042003_002&Snel=1 .

Het toont duidelijk aan waar de Amerikanen naar toe willen. Wie slaafs de VS volgt, wordt beloond. Wie een andere mening durft te verkondigen, wordt gestraft, ongeacht of het een dictatuur of een democratie betreft. Met andere woorden: de dictaturen (die al dan niet op grote schaal de mensenrechten schenden) in het Midden-Oosten die de VS in deze oorlog steunden, zullen er beter van afkomen dan de democratische landen, waarvan de leiders de mening van het volk verkondigden.

Elders op dit forum gaat het over de ongeloofwaardigheid van het democratiserings -en mensenrechtendiscours van de VS; Ik denk dat dit daar een triestig voorbeeld van is.

Voor mij toont het ook aan dat er een zekere tegenmacht moet komen tegen de macht van de VS. De bovenstaande evolutie leidt immers tot een ongecontroleerde machtsaccumilatie van de VS, waarbij op den duur de ganse wereld gefinlandiseerd (verwijst naar Finland tijdens de Koude Oorlog, dat onafhankelijk was in zijn binnenlandse politiek, maar de SU moest volgen in zijn buitenlandse politiek) dreigt te raken.

Tot voor het eind evan de oorlog in Irak zou ik bovenstaande posting als weer eens de zoveelste anti-Amerikaanse zeur-posting beschouwd hebben.

In Irak hebben de Amerikanen echter op een overduidelijke manier voor de ogen van de hele wereld getoond welk een gevaar ze wel zijn voor die zelfde wereld.

Ze hebben totaal geen gevoel voor verantwoordelijkheid. Houden enkel rekening met zichzelf en de machtsgroepen die het in Amerika voor het zeggen hebben en tonen zich als eerste klas blunderaars.

Vroeger stelde ik "Waarom weeral een supermacht in het leven roepen als we al een goed uitgerust politiecorps hebben?".

Nu blijkt dat "politiecorps" al even snugger te zijn als de "polies" en de "gendarmen" van een paar generaties geleden in België: te dom om hun eigen naam te schrijven.

Tijd dus voor andere krachten om de inspanningen te bundelen. Europa dat stilaan naar Rusland toegroeit moet samen hiermee een nieuwe militaire macht ontwikkelen die het evenwicht in de wereld op een BESCHAAFDE manier kan regelen. Moeilijk kan dat niet zijn, want Europa en Rusland bulken van de ingenieurs met ervaring. In een latere fase kan dan ook nog een samenwerkingsverband met China worden aangegaan.

Antoon
23 april 2003, 20:46
Trouwens, dit is geen op-amerika-zeikerij, ik zou net hetzelfde gezegd hebben als het om China ging. Of België.

Tiens, toch hoor noch lees ik ooit wat over de niet te vergelijken gruweldaden in de mosimwereld, de ophangingen in Iran, de massale burgermoorden in Syrië, de afslachting van vrouwen en kinderen en hele dorpen in Algerije, de zware repressie in Lybië, laat staan dat je ooit wat geschreven hebt tijdens de bloedige Saddam-jaren.

Ik kan verder schrijven over de wantoestanden in Angola waar de armen van kinderen worden afgekapt om de bevolking te terroriseren, of ruandese en congolese gruweltoestanden of nog Jemen waar kinderen worden ontvoerd om de jongetjes te leren doden en de meisjes te verkrachten.... je zou toch net hetzelfde hebben gezegd???

Heb je al ooit één enkele posting geschreven over de concentratiekampen in Noord-Korea waar zwangere vrouwen worden verkracht en levend de buik opengescheurd voor de ogen van hun andere kinderen????

Nee hoor, nooit.

Dit is pure op-amerika-zeikerij. En niets anders.

Paulus de Boskabouter
23 april 2003, 22:42
Colin Powell, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken heeft bevestigd dat Frankrijk de gevolgen zal dragen voor zijn oppositie tegen Washington over de oorlog in Irak.

Dat staat te lezen op http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?ArticleID=NFLA23042003_002&Snel=1 .

Het toont duidelijk aan waar de Amerikanen naar toe willen. Wie slaafs de VS volgt, wordt beloond. Wie een andere mening durft te verkondigen, wordt gestraft, ongeacht of het een dictatuur of een democratie betreft. Met andere woorden: de dictaturen (die al dan niet op grote schaal de mensenrechten schenden) in het Midden-Oosten die de VS in deze oorlog steunden, zullen er beter van afkomen dan de democratische landen, waarvan de leiders de mening van het volk verkondigden.

Elders op dit forum gaat het over de ongeloofwaardigheid van het democratiserings -en mensenrechtendiscours van de VS; Ik denk dat dit daar een triestig voorbeeld van is.

Voor mij toont het ook aan dat er een zekere tegenmacht moet komen tegen de macht van de VS. De bovenstaande evolutie leidt immers tot een ongecontroleerde machtsaccumilatie van de VS, waarbij op den duur de ganse wereld gefinlandiseerd (verwijst naar Finland tijdens de Koude Oorlog, dat onafhankelijk was in zijn binnenlandse politiek, maar de SU moest volgen in zijn buitenlandse politiek) dreigt te raken.

Tot voor het eind evan de oorlog in Irak zou ik bovenstaande posting als weer eens de zoveelste anti-Amerikaanse zeur-posting beschouwd hebben.

In Irak hebben de Amerikanen echter op een overduidelijke manier voor de ogen van de hele wereld getoond welk een gevaar ze wel zijn voor die zelfde wereld.

Ze hebben totaal geen gevoel voor verantwoordelijkheid. Houden enkel rekening met zichzelf en de machtsgroepen die het in Amerika voor het zeggen hebben en tonen zich als eerste klas blunderaars.

Vroeger stelde ik "Waarom weeral een supermacht in het leven roepen als we al een goed uitgerust politiecorps hebben?".

Nu blijkt dat "politiecorps" al even snugger te zijn als de "polies" en de "gendarmen" van een paar generaties geleden in België: te dom om hun eigen naam te schrijven.

Tijd dus voor andere krachten om de inspanningen te bundelen. Europa dat stilaan naar Rusland toegroeit moet samen hiermee een nieuwe militaire macht ontwikkelen die het evenwicht in de wereld op een BESCHAAFDE manier kan regelen. Moeilijk kan dat niet zijn, want Europa en Rusland bulken van de ingenieurs met ervaring. In een latere fase kan dan ook nog een samenwerkingsverband met China worden aangegaan.

8O
Darwin, dat zijn we niet gewoon van je hoor!
Wat precies heeft je gekraakt?

democratsteve
24 april 2003, 01:14
Colin Powell, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken heeft bevestigd dat Frankrijk de gevolgen zal dragen voor zijn oppositie tegen Washington over de oorlog in Irak.

Dat staat te lezen op http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?ArticleID=NFLA23042003_002&Snel=1 .

Het toont duidelijk aan waar de Amerikanen naar toe willen. Wie slaafs de VS volgt, wordt beloond. Wie een andere mening durft te verkondigen, wordt gestraft, ongeacht of het een dictatuur of een democratie betreft. Met andere woorden: de dictaturen (die al dan niet op grote schaal de mensenrechten schenden) in het Midden-Oosten die de VS in deze oorlog steunden, zullen er beter van afkomen dan de democratische landen, waarvan de leiders de mening van het volk verkondigden.

Elders op dit forum gaat het over de ongeloofwaardigheid van het democratiserings -en mensenrechtendiscours van de VS; Ik denk dat dit daar een triestig voorbeeld van is.

Voor mij toont het ook aan dat er een zekere tegenmacht moet komen tegen de macht van de VS. De bovenstaande evolutie leidt immers tot een ongecontroleerde machtsaccumilatie van de VS, waarbij op den duur de ganse wereld gefinlandiseerd (verwijst naar Finland tijdens de Koude Oorlog, dat onafhankelijk was in zijn binnenlandse politiek, maar de SU moest volgen in zijn buitenlandse politiek) dreigt te raken.

Tot voor het eind evan de oorlog in Irak zou ik bovenstaande posting als weer eens de zoveelste anti-Amerikaanse zeur-posting beschouwd hebben.

In Irak hebben de Amerikanen echter op een overduidelijke manier voor de ogen van de hele wereld getoond welk een gevaar ze wel zijn voor die zelfde wereld.

Ze hebben totaal geen gevoel voor verantwoordelijkheid. Houden enkel rekening met zichzelf en de machtsgroepen die het in Amerika voor het zeggen hebben en tonen zich als eerste klas blunderaars.

Vroeger stelde ik "Waarom weeral een supermacht in het leven roepen als we al een goed uitgerust politiecorps hebben?".

Nu blijkt dat "politiecorps" al even snugger te zijn als de "polies" en de "gendarmen" van een paar generaties geleden in België: te dom om hun eigen naam te schrijven.

Tijd dus voor andere krachten om de inspanningen te bundelen. Europa dat stilaan naar Rusland toegroeit moet samen hiermee een nieuwe militaire macht ontwikkelen die het evenwicht in de wereld op een BESCHAAFDE manier kan regelen. Moeilijk kan dat niet zijn, want Europa en Rusland bulken van de ingenieurs met ervaring. In een latere fase kan dan ook nog een samenwerkingsverband met China worden aangegaan.

8O
Darwin, dat zijn we niet gewoon van je hoor!
Wat precies heeft je gekraakt?

Ik vind het in ieder geval een eerbare geste dat Darwin z'n onwetendheid wil toegeven in een vroeger standpunt. Daar heb ik respect voor. Inzicht is een bewijs van intelligentie. Er zijn er hier een paar die, ongeacht welke bewijzen je in hun gezicht gooit, blìjven zweren bij hùn visie.
D�*t is pas erg.

maddox
24 april 2003, 13:57
Er springt me iets bij van pot Ketel en zwart, Demoncrat Steve

Pelgrim
24 april 2003, 16:56
Antoon, misschien ligt dat aan het feit dat daarover niet zoveel in de media wordt gesproken én door het feit dat daar geen olie te vinden is?

Overigens, ik ben tegen elke vorm van onrecht en dictatuur. ik volg de logica 'if you're not with us...' niet. Noch Bush noch Saddam noch koreaans stalinisme, noch islamfundamentalisme.

Antoon
25 april 2003, 12:25
Antoon, misschien ligt dat aan het feit dat daarover niet zoveel in de media wordt gesproken én door het feit dat daar geen olie te vinden is?


Dat van 'geen olie' is larie. In Nigeria is er wel olie, en elders vind je er veel diamant, goud, en andere rijkdommen. Overigens de oorzaken voor veel gruwelijke conflicten.

Verder is het mij nu duidelijk dat jij dus alleen verontwaardigd bent wanneer de linkse rakkers van de VRT dat zijn.

Want wanneer het niet genoeg in het nieuws komt, dan is he minder belangrijk (of weet je het dan helemaal niet).

:P :roll:

S.
25 april 2003, 12:59
De linkse CNN besteed er anders ook niet veel aandacht aan...

Pelgrim
25 april 2003, 14:46
Antoon, u hebt me duidelijk misbegrepen. Ik klaagde net aan dat er over die andere oorlogen weinig gezegd wordt. Ik ben altijd verontwaardigd, dat is een voltijdse bezigheid in deze wereld :D

Bovendien moet ik van dat zogenaamde links van de vrt ook niets hebben.

Antoon
25 april 2003, 15:49
Antoon, u hebt me duidelijk misbegrepen. Ik klaagde net aan dat er over die andere oorlogen weinig gezegd wordt. Ik ben altijd verontwaardigd, dat is een voltijdse bezigheid in deze wereld :D

Bovendien moet ik van dat zogenaamde links van de vrt ook niets hebben.

Waarmee we weer een beetje meer akkoord kunnen gaan. :wink:

EuroFighter
26 april 2003, 11:04
Over "democratie' gesproken...

Is heel België tegen de Amerikanen als Michel en Verhofstadt zich (nogal tweeslachtig op de koop toe) roeren?

Is heel de westerse wereld tegen Amerika omdat Frankrijk, Duitsland en het machtige BELGIE (niks anders) dan een grote bek durfden opentrekken?

We zullen wel zien hoe vlug die grote mond weer zal dichtvallen als de economische klappen gaan vallen.

Ik denk niet dat ik de mensen in het Witte huis verkozen heb om de wereld te regeren.
IK denk niet dat ik gevraagd heb aan de VS om de hele internationale gemeenschap en organisaties aan zijn laars te lappen.
En nee ik ben niet bereid om de VS te volgen in elke agressie tegen een ander volk.

En ja, ik weet waar de massavernietigings wapens zitten( in de VS),
laten we daar maar eens inspecteurs op afsturen.
Wanneer ze dit niet willen moeten ze de gevolgen maar dragen!

Willen zij de relaties met Frankrijk, Belgie en Duitsland herbekijken en sancties opleggen.
Mij goed alles komt met een prijs!
Maar vergeet niet dat ook zij(VS) de gevolgen moeten dragen.....remember

Tip van de dag:
Ga uit van je eigen kracht en niet die van je "vriend(???)"

Doomy
26 april 2003, 18:08
Ik denk niet dat ik de mensen in het Witte huis verkozen heb om de wereld te regeren.
IK denk niet dat ik gevraagd heb aan de VS om de hele internationale gemeenschap en organisaties aan zijn laars te lappen.
En nee ik ben niet bereid om de VS te volgen in elke agressie tegen een ander volk.

En ja, ik weet waar de massavernietigings wapens zitten( in de VS),
laten we daar maar eens inspecteurs op afsturen.
Wanneer ze dit niet willen moeten ze de gevolgen maar dragen!

Willen zij de relaties met Frankrijk, Belgie en Duitsland herbekijken en sancties opleggen.
Mij goed alles komt met een prijs!
Maar vergeet niet dat ook zij(VS) de gevolgen moeten dragen.....remember

Tip van de dag:
Ga uit van je eigen kracht en niet die van je "vriend(???)"

Da's goed gesproken!

C uit W
26 april 2003, 22:09
Ik denk niet dat ik de mensen in het Witte huis verkozen heb om de wereld te regeren. en ik heb die in de 16 ook niet verkozen

IK denk niet dat ik gevraagd heb aan de VS om de hele internationale gemeenschap en organisaties aan zijn laars te lappen. Ze zijn al altijd in oorlog gebleven met irak, het was enkel een wapensstilstand, ze hebben niks verkeerd gedaan.
En nee ik ben niet bereid om de VS te volgen in elke agressie tegen een ander volk. Irakezen zijn geen volk, irak wordt bewoond door een hele groep volkeren.

En ja, ik weet waar de massavernietigings wapens zitten( in de VS), Oef, gelukkig in een westers land (net als het onze, die ons ook niet haat, en on wel begrijpt), we hebben geluk, stel je voor dat een gek die wapens had.


Tip van de dag:
Ga uit van je eigen kracht en niet die van je "vriend(???)" We zouden dan beter onze kracht beginnen ontwikkelen, vergelijk ons eens met onze beste vriend!

Paulus de Boskabouter
27 april 2003, 12:25
http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/liberty.gif

Teruggeven? :twisted:

Pelgrim
27 april 2003, 20:11
T zou niet misstaan naast de eifeltoren

goodfellow
1 mei 2003, 08:10
:x Het staat buiten kijf,chirac wilt KEIZER van europa ZIJN!!!!!