PDA

View Full Version : Drums of War : 20 maart start de Iraanse oliebeurs


/\|cazar
5 februari 2006, 18:58
Waarbij voor het eerst in de geschiedenis de petrodollar opzij zal geschoven worden en olie in euro's zal verhandeld worden.
Meteen is de nood van landen om hun equities in us dollar te saven, verdwenen als sneeuw voor de zon.

De macht van de dollar wordt aldus gebroken.

Gevolg: de us dollar dreigt zoveel waard te worden als de grondstof van waaruit het gemaakt is: papier en dat kost niet zoveel. Met als finaal gevolg dat de motor van de wereldeconomie ( us consumption ) vastloopt en de zenuwen van apparatsjik regimes in India en China erg gespannen zullen geraken ... om hun plots verpauperende bevolking ( voor zover ze dat al niet zijn ) onder controle te houden owv sterk teruglopende productieorers, afdankingen etc ...


Verwacht dus voor 20 maart een aanval op Iran.
Met de huidige hetse die werd gecreëerd door een rechts flutkrant in Denemarken die normaal geen kat leest, de enige zinnige Israëlische politieke zwaargewicht die uitgeteld is ( Sharon ), superterroristen aan de macht in Palestina , ziet het plaatje er erg maar dan ook erg explosief uit.


En voor de symbolisten onder ons: 20 maart was drie jaar geleden de start van de invasie van Irak ...


De lucht in dit stinkend landje (Belgie ) is dus echt niet te harden. Wat een vervuilde erwtensoep zeg.

/\|cazar
5 februari 2006, 19:00
Uiteraard wordt in geen enkele flutkrant of flutjournaal van enig deftig allooi in Vlaanderen en ver daarbuiten melding gemaakt van de iranian oil burch.

Brood en spelen .

JusticeLover
5 februari 2006, 19:01
Correcte analyses. Maar een aanval op Iran gaat fatalere gevolgen hebben voor de landen in het Midden-Oosten.

/\|cazar
5 februari 2006, 19:08
Correcte analyses. Maar een aanval op Iran gaat fatalere gevolgen hebben voor de landen in het Midden-Oosten.

Laat ons zeggen voor heel de wereld.

De landen met de hoogste welvaart hebben het meeste te verliezen. Weze het nu juist dat de landen in het m.o. niet bepaald een welstellende bevolking hebben.


In een globale netwerkeconomie kan een dollarshock alles omverhalen. Zeker de financiële economie.

In de wandelgangen hoor je hier en daar een zeer goed intelligente persoon er een analyse over maken, maar het grotendeel van zelfs financiële experts is hier totaal onwetend over.

Perfecte formule voor een gitzwarte maandag ... start van de tweede 'grote depressie' , zoals in '30. Het zou mij niet verbazen eerlijk gezegd, moesten ze Iran hun gang laten gaan.

Tempest
5 februari 2006, 19:39
Waarbij voor het eerst in de geschiedenis de petrodollar opzij zal geschoven worden en olie in euro's zal verhandeld worden.
Meteen is de nood van landen om hun equities in us dollar te saven, verdwenen als sneeuw voor de zon...
Ik dacht dat Sadaam het al als eerste deed, of in iedere geval, als eerste op dat idee kwam...

skaldis
5 februari 2006, 19:54
Als Amerika Iran binnenvalt voor 20 maart dan weten we met quasi zekerheid de hoofdreden van de Irakoorlog.

Phrea|K
5 februari 2006, 20:03
Ahh, die oorlogen zijn altijd leuk om te volgen op CNN. Hopelijk is het een beetje spannender dan de match in Irak.

Lex Blanca
5 februari 2006, 20:18
Met fietslengtes voorsprong de beste topic gestart in 2006.
(2004Gun had al een uitstekende post in die trend gepost ergens).

TheBlackadder
5 februari 2006, 21:33
Ik dacht dat Sadaam het al als eerste deed, of in iedere geval, als eerste op dat idee kwam...

Zelfs dat niet: Libie en nog 2 anderen (ietwat kleinere) producenten zijn hen voorgeweest ;-)

Shizie
5 februari 2006, 21:44
niet naief zijn mensen..

er gebeurt niets met de dollar. USA is nog steeds de grootste economie ter wereld. en de dollar wordt nog steeds overal geliefd :)
de grootste olieexporteurs hebben bovendien grote belangen in amerikaanse economie..

ik zou gerust zijn voor de dollar ;)

kelt
5 februari 2006, 21:54
Het betekent alleen maar dat de macht van de OPEC nog verder uitgehold wordt......

/\|cazar
5 februari 2006, 22:07
niet naief zijn mensen..

er gebeurt niets met de dollar. USA is nog steeds de grootste economie ter wereld. en de dollar wordt nog steeds overal geliefd :)
de grootste olieexporteurs hebben bovendien grote belangen in amerikaanse economie..

ik zou gerust zijn voor de dollar ;)

Met 'gerust zijn' kom je er niet in deze wereld.

Iemand met een basiskennis van economische analysevaardigheden weet hoe dramatisch de situatie is voor de VS. Soms zelfs te lezen in blaadjes als 'the economist', meestal te horen na zes glazen wijn in een leuke salon, ergens ver weg.

/\|cazar
5 februari 2006, 22:09
Het betekent alleen maar dat de macht van de OPEC nog verder uitgehold wordt......

Het betekent veel meer.

China is al langzaamaan bezig de greenbacks van de hand te doen, met de Iraanse oil burch kunnen ze met Iran ( die vnl. China bevoorraadt ) in euro's traden, .

Een ecnomisch weapon of mass destruction :lol:

Shizie
5 februari 2006, 22:13
Met 'gerust zijn' kom je er niet in deze wereld.

Iemand met een basiskennis van economische analysevaardigheden weet hoe dramatisch de situatie is voor de VS. Soms zelfs te lezen in blaadjes als 'the economist', meestal te horen na zes glazen wijn in een leuke salon, ergens ver weg.

De situatie voor de VS is inderdaad niet echt super op dit moment. Hun handelsbalans is negatief, al vrij lang zelfs.. vooral dankzij de hoge olieprijs dan..

Maar het feit dat Iran haar olie voor de euro zal verkopen verandert daar niks aan. Iran is een van de weinige olie exporteurs dat niet naar Bush luistert ;)

PS. de dollar is gestegen van 1.35 USD per euro tot 1.20 USD per euro tijdens de voorbije maanden..

Btw, hoe sterker de dollar hoe beter voor onze economie, vergeet het niet.

kelt
5 februari 2006, 22:16
Dat de dollar een vrij waardeloos stuk papier is,is eigenlijk al zo sinds het opgeven van de goudstandaard,alweer tientallen jaren geleden .....

Doordat de tijgers uit het Verre Oosten massaal Amerikaans Overheidspapier gekocht hebben zitten ze allemaal mee in het bootje en zullen ze het niet laten zinken....

Vooral China zit met dergelijke miskoop,ze zijn absoluut afhankelijk van export naar de VS,en ze hebben de vrucht van de keiharde arbeidd van tientallen miljoenen arbeiders uit hun sweatshops belegd in die rommel......En ze zijn even verslaafd aan olie ondertussen.China is de verzekering van de VS tegenwoordig...


Is het zo ondenkbaar dat honderduizenden fanatieke soldaten van de PRC in het Midden-Oosten verschijnen om de energie-belangen van de Republiek te verzekeren?

Er is mij een natie bekend die het reeds gedaan heeft:?

Vlaanderen Boven
5 februari 2006, 22:24
Ahh, die oorlogen zijn altijd leuk om te volgen op CNN. Hopelijk is het een beetje spannender dan de match in Irak.

Wij krijgen geen CNN meer :-( Kut-Telenet.

On-topic: ik betwijfel ten zeerste of Amerika Iran zal aanvallen...weddenschapje afsluiten?

/\|cazar
5 februari 2006, 22:31
Wij krijgen geen CNN meer :-( Kut-Telenet.

On-topic: ik betwijfel ten zeerste of Amerika Iran zal aanvallen...weddenschapje afsluiten?

Neen, dank u. Ik ben geen onderontwikkelde worm die weddenschappen afsluit op de miserie van iemand anders.

Binnen een maand ben ik terug in België, we zullen wel zien hoe ver ze dan al staan.

Chipie
5 februari 2006, 22:32
VS zinspelen op aanval op Iran om nucleair programma

De Amerikaanse minister van defensie Donald Rumsfeld heeft zondag herhaald dat een militaire aanval op Iran in het oplopende conflict over het atoomprogramma van dat land 'een van de opties is' die openstaan.

De leider van de Republikeinse meerderheid in de Senaat, Bill Frist, ging nog verder en zei dat de VS Iran moeten aanvallen als het er niet met diplomatieke middelen toe kan worden gebracht zijn nucleaire programma op te geven.

'We kunnen niet toestaan dat Iran een kernwapenmogendheid wordt. Om dat te verhinderen moeten we beginnen met diplomatieke sancties en als dat niet werkt moet het gebruik van militaire middelen op tafel worden gebracht', aldus Frist.

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft zondag de uraniumverrijking laten hervatten en een eind gemaakt aan de samenwerking met het Internationaal Atoomenergie Agentschap van de Verenigde Naties (IAEA).

Die instantie verwees de Iraanse nucleaire activiteiten zaterdag door naar de VN-Veiligheidsraad. Volgens het IAEA dient het Iraanse nucleaire onderzoek 'mogelijk niet uitsluitend vreedzame doeleinden'.

Iran zegt alleen uranium te verrijken om het geschikt te maken als brandstof voor kerncentrales, maar het IAEA-bestuur heeft daar zijn twijfels over. De resolutie verwijst naar 'talrijke' malen dat Iran de plichten verzaakt, die het krachtens het non-proliferatieverdrag heeft.

Het besluit van het IAEA om het Iran-dossier aan de Veiligheidsraad over te dragen opent de weg naar economische en politieke sancties. Toch lijken die voorlopig nog ver weg, omdat Rusland en China hebben bedongen dat de raad, waarin ze vetorecht hebben, zich op zijn vroegst in maart over de kwestie buigt.

In de tussentijd zal vooral Rusland proberen om tot een vergelijk met Teheran te komen. Rusland bood zondag opnieuw aan het uranium te verrijken dat Iran nodig zegt te hebben voor het opwekken van kernenergie.

Dat aanbod werd de afgelopen weken nog herhaaldelijk van de hand gewezen, maar zondag zei de Iraanse minister van buitenlandse zaken Hamid Reza Asefi dat Iran later deze maand met Rusland in overleg zal treden over het voorstel.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/article210144.ece

Oorlog is de verderzetting van de diplomatie maar met andere middelen...
(Carl von Clausewitz)

Vlaanderen Boven
5 februari 2006, 22:34
Neen, dank u. Ik ben geen onderontwikkelde worm die weddenschappen afsluit op de miserie van iemand anders.

Binnen een maand ben ik terug in België, we zullen wel zien hoe ver ze dan al staan.

tôktôktôooktôoooooktôktôktôk

Shizie
5 februari 2006, 22:43
Wij krijgen geen CNN meer :-( Kut-Telenet.

On-topic: ik betwijfel ten zeerste of Amerika Iran zal aanvallen...weddenschapje afsluiten?

de oorlogen moet ge niet op CNN volgen ;)

wel op ogrish dot com :D

Vlaanderen Boven
5 februari 2006, 22:46
de oorlogen moet ge niet op CNN volgen ;)

wel op ogrish dot com :D

Ik krijg er geen ziekelijke kick van om gruwelijkheden te zien, dank u...

/\|cazar
5 februari 2006, 22:49
De situatie voor de VS is inderdaad niet echt super op dit moment. Hun handelsbalans is negatief, al vrij lang zelfs.. vooral dankzij de hoge olieprijs dan..

Maar het feit dat Iran haar olie voor de euro zal verkopen verandert daar niks aan. Iran is een van de weinige olie exporteurs dat niet naar Bush luistert ;)

PS. de dollar is gestegen van 1.35 USD per euro tot 1.20 USD per euro ² tijdens de voorbije maanden..

Btw, hoe sterker de dollar hoe beter voor onze economie, vergeet het niet.

Euh ... ?

² Toch maar ergens een cursusje gaan volgen ? :lol:

Handelsbalans is negatief, vnl. door de hoge import uit China, die analyse kan je op het eind van iedere maand lezen in ieder economisch verslag.

U heeft blijkbaar geen weet van de economische principes die aan de grondslag liggen van de macht van de petrodollar: alleen door het feit dat er een monopolie op heerst om olie te kopen, kan de FED oneindig blijven bijdrukken, zonder dat het gestoeld is op de economische realiteit. Zonder de backbone die geboden wordt door de centrale bankiers over heel de wereld, owv. de reserves die moeten opgeslaan worden om olie te kopen, crasht heel dat systeem. Saddam heeft het al geprobeerd, de gevolgen kennen we. Enz...

StevenNr1
5 februari 2006, 23:00
zie ook http://www.energybulletin.net/7707.html (ik heb het nog niet gelezen, ga het nu eens afdrukken)

Shizie
5 februari 2006, 23:44
Euh ... ?

² Toch maar ergens een cursusje gaan volgen ? :lol:

Handelsbalans is negatief, vnl. door de hoge import uit China, die analyse kan je op het eind van iedere maand lezen in ieder economisch verslag.

U heeft blijkbaar geen weet van de economische principes die aan de grondslag liggen van de macht van de petrodollar: alleen door het feit dat er een monopolie op heerst om olie te kopen, kan de FED oneindig blijven bijdrukken, zonder dat het gestoeld is op de economische realiteit. Zonder de backbone die geboden wordt door de centrale bankiers over heel de wereld, owv. de reserves die moeten opgeslaan worden om olie te kopen, crasht heel dat systeem. Saddam heeft het al geprobeerd, de gevolgen kennen we. Enz...

natuurlijk weet ik het.. wat ik probeerde te zeggen was dat Iran vrij eenzaam zal zijn op de beurs daar :) alle andere landen luisteren WEL naar Bush en gaan hun olie voor USD verkopen.

Pietje
5 februari 2006, 23:51
natuurlijk weet ik het.. wat ik probeerde te zeggen was dat Iran vrij eenzaam zal zijn op de beurs daar :) alle andere landen luisteren WEL naar Bush en gaan hun olie voor USD verkopen.

Niet echt overtuigend, jouw "beurs-tips" 8)

Tempest
6 februari 2006, 00:01
zie ook http://www.energybulletin.net/7707.html (ik heb het nog niet gelezen, ga het nu eens afdrukken)
hebbes, ik dacht inderdaad dat:
..."Saddam Hussein sealed his fate when he announced in September 2000 that Iraq was no longer going to accept dollars for oil being sold under the UN’s Oil-for-Food program, and decided to switch to the euro as Iraq’s oil export currency"...

---> http://www.jihadunspun.com/intheatre_internal.php?article=106112&list=/home.php
.

Lex Blanca
6 februari 2006, 00:04
hebbes, ik dacht inderdaad dat
..."Saddam Hussein sealed his fate when he announced in September 2000 that Iraq was no longer going to accept dollars for oil being sold under the UN’s Oil-for-Food program, and decided to switch to the euro as Iraq’s oil export currency"...


Jan met de pet weet daar natuurlijk jammergenoeg weer niet van...en zou het wsl toch allemaal niet begrijpen.:|
Das spijtig.

Shizie
6 februari 2006, 00:21
Niet echt overtuigend, jouw "beurs-tips" 8)

tja =)

but Im right =D

democratsteve
6 februari 2006, 01:08
Rumsfeld is trouwens al druk in de weer het gepeupel voor te bereiden.
http://www.newsmax.com/archives/ic/2006/2/5/103826.shtml?s=ic

democratsteve
6 februari 2006, 01:18
En wat hiervan te denken?



Group airs ad on 24, hoping to influence debate on Patriot Act

MIKE DORNING / Chicago Tribune | February 5 2006

WASHINGTON - Jack Bauer, the fictional counterterrorism agent on the Fox Network's popular 24 show, hasn't actually waded into the debate on civil liberties versus terrorism surveillance as Congress considers making changes in the USA Patriot Act.

But in the midst of the most recent episode of the white-knuckle TV drama, viewers in the nation's capital saw a message drawing on the show's themes that was intended to influence real-life political debate in a highly unusual way.

During a commercial break while the fictional Bauer was desperately searching for canisters of deadly nerve gas that had fallen into the hands of terrorists, viewers saw an advertisement questioning the wisdom of real-life senators who would "weaken" the Patriot Act. "What if they are wrong?" the commercial asked.

It marked a blurring of Hollywood fantasy with political reality that represented a sharp departure even in the no-holds-barred world of political campaign advertising.

Moments before on the TV show, Bauer had just gained a crucial lead on the nerve gas after threatening to cut out the eyes of a turncoat White House aide in league with terrorists.

The ad, which may air again during future 24 episodes broadcast in the home states of Republican senators who have raised questions about the Patriot Act, is an unusual example of an interest group so closely meshing political persuasion and fictional entertainment.

"The producers of this ad are playing off fictional fears to create pressure for their point of view on legislative reality," said Peter Hart, a Democratic-leaning pollster. "I think it's unique."

The maneuver comes at a time when American culture increasingly confuses the boundaries between fact and fiction (accurate observatie, vond ik dit) and between politics and entertainment. Author James Frey made up significant parts of his popular drug-addiction memoir A Million Little Pieces, and Oprah Winfrey, the nation's most popular talk-show host, initially defended him for it. Comedy shows masquerade as newscasts. And comedian Stephen Colbert has popularized the word "truthiness," defined as concepts one wishes or believes to be true, rather than actual facts.

Political consultants and campaign analysts contacted Wednesday said the placement of the Patriot Act commercial on 24 could well be a sign of things to come.

Some political consultants see the thematic tie-in of the Patriot Act ad as a logical extension of the concept of product placement, an increasingly common practice in which manufacturers pay to insert their products into movies and television shows.

"What you're seeing is a bit of the future. I think you'll see more blending of messages," said Evan Tracey, chief operating officer of TNS Media Intelligence/CMAG, a media research firm specializing in politics.

The Patriot Act commercial was paid for by an ad hoc conservative group whose public supporters include many prominent former Bush administration officials and is housed at a hawkish Washington think tank, the Center for Security Policy.

The ads feature Debra Burlingame, sister of one of the pilots on American Airlines Flight 77, which was hijacked and flown into the Pentagon Sept. 11, 2001.

In the commercial, Burlingame says the Patriot Act "gives our government the tools" to stop terrorists, but some senators believe they can "safely weaken" the law. She urges viewers to press for extension of the law as the words "What if they're wrong?" and "Our lives depend on it" flash on the screen.

Chipie
6 februari 2006, 08:01
Jan met de pet weet daar natuurlijk jammergenoeg weer niet van...en zou het wsl toch allemaal niet begrijpen.:|
Das spijtig.Hebt U problemen met Jan met de pet?

exodus
6 februari 2006, 08:03
Je kan alleen maar vaststellen dat het een goed geoliede machine is die ons manipuleert.

Ik geloof voor geen seconde dat de huidige cartoon-stribbelingen een "spontane" reactie zijn. Hetgeen zich nu aan het afpselen is ligt volledig in de lijn van de agenda die grote vaart gekregen heeft sinds 9/11.

En dan zeggen ze dat er geen wereldwijde samenzwering kan bestaan. Als je ziet naar Amerika en hier. Overal wordt er agitatie tegen de moslims, en tegen het Westen gecreeerd.

Pieke
6 februari 2006, 10:34
Je kan alleen maar vaststellen dat het een goed geoliede machine is die ons manipuleert.

Ik geloof voor geen seconde dat de huidige cartoon-stribbelingen een "spontane" reactie zijn. Hetgeen zich nu aan het afpselen is ligt volledig in de lijn van de agenda die grote vaart gekregen heeft sinds 9/11.

En dan zeggen ze dat er geen wereldwijde samenzwering kan bestaan. Als je ziet naar Amerika en hier. Overal wordt er agitatie tegen de moslims, en tegen het Westen gecreeerd.

geen spontane reactie, maar een hetze gecreeerd door Deense Imams die na een tour door het midden-oosten de gemoederen serieus hebben opgehitst (Oa ook door het tonen van gefotoshopte, extreemrechtse karikaturen die er niks mee te maken hadden). De fout ligt hier bij die Deense imams, niet bij de "elite" die graag een NWO zouden willen installeren. My 2 cents...

exodus
6 februari 2006, 16:18
geen spontane reactie, maar een hetze gecreeerd door Deense Imams die na een tour door het midden-oosten de gemoederen serieus hebben opgehitst (Oa ook door het tonen van gefotoshopte, extreemrechtse karikaturen die er niks mee te maken hadden). De fout ligt hier bij die Deense imams, niet bij de "elite" die graag een NWO zouden willen installeren. My 2 cents...

We weten volgens mij niet het volledige verhaal. Je kan alleen maar vaststellen dat wat er nu gebeurd volledig in de plannen ligt en het klimaat dat geschapen is sinds 11 september.

Voor hetzelfde geld zijn die immams lid van geheime genootschappen en hebben ze de gemoederen daar een beetje opgehits. Ik zeg niet dat het zo is. Maar het is mijn mening dat er hier een verborgen hand achter zit. Het is toch wel weer merkwaardig dat er extreemrechtse karikaturen tussenzitten die er niets mee te maken hadden.

Casca
6 februari 2006, 16:42
geen spontane reactie, maar een hetze gecreeerd door Deense Imams die na een tour door het midden-oosten de gemoederen serieus hebben opgehitst (Oa ook door het tonen van gefotoshopte, extreemrechtse karikaturen die er niks mee te maken hadden). De fout ligt hier bij die Deense imams, niet bij de "elite" die graag een NWO zouden willen installeren. My 2 cents...

... en dus niet bij de arme, fout geïnformeerde, makkelijk manipuleerbare bevolking van het Midden-Oosten.

1handclapping
6 februari 2006, 16:51
De chinese dollarvoorraad is ver van op, maar als de andere olieverkopende landen euro's of yen gaan eisen ipv dollars ontstaat er inderdaad een probleem<. Economisch kan een dramatische koersval héél snel gaan.

Ik voorzie in de nabije toekomst gesprekken tussen de FED en de EIB en de Japanse Nationale bank om die valuta's wat inniger mlet elkaar te verbinden
en dan gebeurt er ...niets.

lyot
6 februari 2006, 17:22
We weten volgens mij niet het volledige verhaal. Je kan alleen maar vaststellen dat wat er nu gebeurd volledig in de plannen ligt en het klimaat dat geschapen is sinds 11 september.

Voor hetzelfde geld zijn die immams lid van geheime genootschappen en hebben ze de gemoederen daar een beetje opgehits. Ik zeg niet dat het zo is. Maar het is mijn mening dat er hier een verborgen hand achter zit. Het is toch wel weer merkwaardig dat er extreemrechtse karikaturen tussenzitten die er niets mee te maken hadden.

het probleem is dat jij achter alles een verborgen hand ziet. Het is niet omdat er plannen bestaan als het PNAC -volledig openbaar trouwens, hetgeen ik al redelijk tegenstrijdig acht aan het principe van een 'verborgen hand' - dat je daarom alles in termen van een conspiracy moet zien. De wereld is veel te chaotisch om alles te trachten te herleiden tot een conspiracy..

exodus
6 februari 2006, 17:54
het probleem is dat jij achter alles een verborgen hand ziet. Het is niet omdat er plannen bestaan als het PNAC -volledig openbaar trouwens, hetgeen ik al redelijk tegenstrijdig acht aan het principe van een 'verborgen hand' - dat je daarom alles in termen van een conspiracy moet zien. De wereld is veel te chaotisch om alles te trachten te herleiden tot een conspiracy..

Ik heb mijn overtuiging van de NWO niet gebaseerd op PNAC hoor.. :roll: Evenmin is zou overtuigd zijn van een NWO door PNAC. ER is een hoeveelheid aan feiten dat aanwijst dat de NWO er is en dat ze een enorme grote rol heeft gespeeld in de geschiedenis.

De wereld te chaotisch is om te sturen bewtijfel ik, en dat wil ook niet zeggen dat men aan de top geen beslissingen kan treffen die invloed heeft op het leven van miljoenen. De euro is een voorbeeld daarvan.

exodus
6 februari 2006, 17:59
Of kijken we hier eens naar wat Albert Pike (vrijmetselaar en NWO insider) o.a oprichter van de KKK. in 1871 schreef. Of je nu gelooft dat die brief echt is of niet. Het komt uit een boek van 1951. En dat boek heeft het uit een boek uit 1925. 1925 is al zeer vroeg voor zo'n veelzeggende inhoud...

"The Third World War must be fomented by taking advantage of the differences caused by the "agentur" of the "Illuminati" between the political Zionists and the leaders of Islamic World. The war must be conducted in such a way that Islam (the Moslem Arabic World) and political Zionism (the State of Israel) mutually destroy each other. Meanwhile the other nations, once more divided on this issue will be constrained to fight to the point of complete physical, moral, spiritual and economical exhaustion…We shall unleash the Nihilists and the atheists, and we shall provoke a formidable social cataclysm which in all its horror will show clearly to the nations the effect of absolute atheism, origin of savagery and of the most bloody turmoil. Then everywhere, the citizens, obliged to defend themselves against the world minority of revolutionaries, will exterminate those destroyers of civilization, and the multitude, disillusioned with Christianity, whose deistic spirits will from that moment be without compass or direction, anxious for an ideal, but without knowing where to render its adoration, will receive the true light through the universal manifestation of the pure doctrine of Lucifer, brought finally out in the public view. This manifestation will result from the general reactionary movement which will follow the destruction of Christianity and atheism, both conquered and exterminated at the same time.

parcifal
6 februari 2006, 18:46
Met 'gerust zijn' kom je er niet in deze wereld.

Iemand met een basiskennis van economische analysevaardigheden weet hoe dramatisch de situatie is voor de VS. Soms zelfs te lezen in blaadjes als 'the economist', meestal te horen na zes glazen wijn in een leuke salon, ergens ver weg.

Ach, het is net omdát miljoenen mensen er 'gerust in zijn' dat de dollar zijn waarde behoudt en dat Iran niet zal aangevallen worden imo.

Jij begrijpt blijkbaar niet dat wat 'the economist' hierover schrijft in hoge mate irrelevant is. :roll:
Het zit 'm allemaal in 'perceptie'. CNN is als 'economisch kompas' oneindig belangrijker dan 'the economist'.

kaatd
7 februari 2006, 11:44
Wat Albert Pike in 1871 schreef. Of je nu gelooft dat die brief echt is of niet. Dat boek heeft het uit een boek uit 1925. 1925 is al zeer vroeg voor zo'n veelzeggende inhoud...

Inderdaad heel straf om in 1871 al te schrijven over

"The Third World War must be fomented ...

terwijl de eerste nog bijna een halve eeuw in de toekomst ligt. Straf van die Albert Pike.

Ook straf om in een boek van 1925 al te spreken over

political Zionism (the State of Israel)

terwijl die staat pas in 1947 werd uitgeroepen... Ik ben zeer onder de indruk van die mensen hun glazen bol.

lombas
7 februari 2006, 12:26
Betekent dit dat de koers van de dollar ineen gaat stuiken?

Want dan moet ik dringend wat dollariaans kapitaal gaan verkopen...

StevenNr1
7 februari 2006, 12:38
Ja. Het ziet er dan toch alleszins zo naar uit.

lombas
7 februari 2006, 12:47
Schnitzel zeg... :(

Percalion
7 februari 2006, 15:20
Hm, onderschat de macht van de centrale banken niet. Een zware valutaval zou wel eens kunnen gecounterd worden door onder andere de Chinezen: als de dollar valt, worden Chinese producten immers relatief duurder. China voert al een tijdje de politiek dat ze dollars kopen met yuan, en zo de yuan kunstmatig goedkoop houden. China heeft er bijvoorbeeld belang bij om - mocht de dollar vallen - grote bedragen dollars te kopen, om de koers te ondersteunen. Idem voor de ECB denk ik trouwens.

lombas
7 februari 2006, 15:29
Waardoor de dollar weer sterker wordt...

Herr Flick
7 februari 2006, 15:35
Ahh, die oorlogen zijn altijd leuk om te volgen op CNN. Hopelijk is het een beetje spannender dan de match in Irak.


En die in Somalië, daar stond CNN met hun schijnwerpers, in de bakkes van de aanstormende marines te schijnen ...

da was pas grappig...

parcifal
7 februari 2006, 17:13
Inderdaad heel straf om in 1871 al te schrijven over The Third World War
terwijl de eerste nog bijna een halve eeuw in de toekomst ligt. Straf van die Albert Pike.

Ook straf om in een boek van 1925 al te spreken over political Zionism (the State of Israel) terwijl die staat pas in 1947 werd uitgeroepen... Ik ben zeer onder de indruk van die mensen hun glazen bol.

Lol , dat is klein bier voor de NWO hoor.
Die zitten nu al plannen te smeden voor WW4 tot 7. 8)

Wist ge niet dat ge als 'believer' een glazen bol krijgt bij uw abonnement
op het ledenblad 'sprookjes en waanzinnige vertellingen'?
Sommigen nemen die verhaaltjes blijkbaar serieus. ;-)

Tempest
7 februari 2006, 18:41
:arrow: Ontopic.

Iran is dus officieel van plan een olie beurs te starten, dat staat nu al vast. Dus staat het ook vast dat de amerikanen daartegen "iets" zullen ondernemen...
Na de drie "dollarberzen" WTI (VS), Brent-Crude (VK) en de UAE Dubai-crude wordt het dus de vierde oil marker... maar wel de eerste met de Euro.

"Sometime within the next 64 days, the Tehran Bourse will commence. This exchange will make Iran the main hub for oil, gas, and petrochemical deals in the region. And that region is the mother-lode of the planet’s known oil/energy reserves. More importantly, “the Bourse” will feature the Euro as the transactional currency of choice for the sales. This is not only a threat to the US Dollar’s monopoly status as the official currency of OPEC, but will challenge the US Dollar’s ultimate kingship as the world’s reserve currency. It becomes the current gambit in the chess match for supremacy of the one store of value versus the other.

Now “honestly” targeting Iran to stop “the Bourse” and circling the wagons around the US Dollar just is not going to cut it as far as justification in the court of world opinion. It will not rally the troops, nor will it prepare their families for the loss and sacrifices to come. Once again, we will see the false Judas goats of terrorism, weapons of mass destruction, nuclear Armageddon, or the promise of free elections on the parade banners and in the political rhetoric."

Aldus de Baltimore Chronicle

Pelgrim
7 februari 2006, 21:57
Ik vind het maar beangstigend eigenlijk, dat de koers van de Euro nu mee gaat bepaald worden door wat Iran doet en zegt.
Of eigenlijk, ze doen maar, hoe rapper men hier door heeft dat de Euro een miskleun is hoe sneller ze die weer afschaffen :)

democratsteve
7 februari 2006, 22:04
Het artikel (gepost door Steven nr1 op deze draad) dateert al van mid vorig jaar, maar is best nog up to date.
Bovendien pretendeert de auteur niet te weten wat er allemaal gaat gebeuren, hij schetst enkel wat de mogelijke gevolgen van welke beslissing zouden kunnen zijn.
Het is een lang artikel maar zeker de moeite om lezen.

Hieronder enkele losse citaten uit het artikel mbt tot Iran.

The most recent, and by far the most troubling, was an article in The American Conservative by intelligence analyst Philip Giraldi. His article, “In Case of Emergency, Nuke Iran,” suggested the resurrection of active U.S. military planning against Iran – but with the shocking disclosure that in the event of another 9/11-type terrorist attack on U.S. soil, Vice President Dick Cheney’s office wants the Pentagon to be prepared to launch a potential tactical nuclear attack on Iran – even if the Iranian government was not involved with any such terrorist attack against the U.S.:
The Pentagon, acting under instructions from Vice President Dick Cheney's office, has tasked the United States Strategic Command (STRATCOM) with drawing up a contingency plan to be employed in response to another 9/11-type terrorist attack on the United States. The plan includes a large-scale air assault on Iran employing both conventional and tactical nuclear weapons. Within Iran there are more than 450 major strategic targets, including numerous suspected nuclear-weapons-program development sites. Many of the targets are hardened or are deep underground and could not be taken out by conventional weapons, hence the nuclear option. As in the case of Iraq, the response is not conditional on Iran actually being involved in the act of terrorism directed against the United States. Several senior Air Force officers involved in the planning are reportedly appalled at the implications of what they are doing – that Iran is being set up for an unprovoked nuclear attack – but no one is prepared to damage his career by posing any objections.[11]


Why would the Vice President instruct the U.S. military to prepare plans for what could likely be an unprovoked nuclear attack against Iran? Setting aside the grave moral implications for a moment, it is remarkable to note that during the same week this “nuke Iran” article appeared, the Washington Post reported that the most recent National Intelligence Estimate (NIE) of Iran’s nuclear program revealed that, “Iran is about a decade away from manufacturing the key ingredient for a nuclear weapon, roughly doubling the previous estimate of five years.”[12]

Let op: dit dateert al van juli vorig jaar en sommigen zullen weer claimen dat het “normaal” is dat een supermacht als de VS zulke plannen klaar heeft, maar toch borrelt bij mij volgende vraag op: (vooral dan voor de ‘disbelievers’)
Als, en ik zeg wel degelijk, als morgen de VS (of Israel) wordt getroffen door een nieuwe nooit geziene terreuractie, (a new 9/11) en Bush komt overmorgen zeggen dat ze “bewijzen” hebben dat Iran het heeft gedaan, gaan jullie dit dan opnieuw geloven?
Of gaan jullie je dan eindelijk wél eens vragen stellen?

Interessant vond ik ook volgende passage:

Furthermore, the geopolitical stakes for the Bush administration were raised dramatically on October 28, 2004, when Iran and China signed a huge oil and gas trade agreement (valued between $70 - $100 billion dollars.) [20] It should also be noted that China currently receives 13% of its oil imports from Iran. In the aftermath of the Iraq invasion, the U.S.-administered Coalition Provisional Authority (CPA) nullified previous oil lease contracts from 1997-2002 that France, Russia, China and other nations had established under the Saddam regime. The nullification of these contracts worth a reported $1.1 trillion created political tensions between the U.S and the European Union, Russia and China.
The Chinese government may fear the same fate awaits their oil investments in Iran if the U.S. were able to attack and topple the Tehran government. Despite U.S. desires to enforce petrodollar hegemony, the geopolitical risks of an attack on Iran’s nuclear facilities would surely create a serious crisis between Washington and Beijing.

However, as members of the U.N. Security Council; China, Russia and E.U. nations such as France and Germany would likely veto any U.S.-sponsored U.N. Security Resolution calling the use of force without solid proof of Iranian culpability regarding a terrorist attack in the U.S. A unilateral military strike on Iran would isolate the U.S. government in the eyes of the world community, and it is conceivable that such an overt action could provoke other industrialized nations to strategically abandon the dollar en masse.

Pascal L.
7 februari 2006, 22:42
Voor zover ik kan zien produceert Iran maar 1/7 van de ruwe olie productie door OPEC (zie hier) (http://www.mees.com/Energy_Tables/crude-oil.htm). Ik denk dat de verhandeling van 1/7 van de OPEC olieverkoop in een andere eenheid dan de US dollar niet als een levensgevaarlijke klap wordt ervaren door VS politici en burgers. Als Iran militair wordt aangevallen door de VS ligt de reden hiervoor niet bij de Iraanse beursopening, wel door de algehele vijandige natuur van het Iraanse regime. Bovendien lijkt Europa deze keer het wel eens te zijn met de VS over hoe belangrijk het is om Iran in haar pogingen te stoppen, wat onverwacht zou zijn indien de euro-beursgang echt van cruciaal belang was. Overigens is de thread wel een heel goeie bijdrage Alcazar.

StevenNr1
7 februari 2006, 23:04
Het kan wel een hele kettingreactie teweeg brengen. Andere OPEC-landen zouden misschien ook wel liever op een beurs in eigen regio olie gaan verhandelen, en de Euro-landen zullen dat zeker niet ontmoedigen, denk ik. Percalion dan weer gaf al aan dat het misschien wel allemaal niet zo'n vaart loopt vermits niet enkel de Maerikanen zelf onder een waardeval van de dollar te lijden zullen hebben.

Heeft het nieuwe Iraanse regime al een vijandige actie ondernomen? Uit internationaal diplomatiek oogpunt komen ze inderdaad niet al te vriendelijk over maar dat geeft andere landen niet het recht Iran zo maar binnen te vallen, tenzij de dreiging met een atoomwapen echt serieus aantoonbaar is, als dus duidelijk is gemaakt dat Iran wel degelijk een bedreiging wordt voor vele andere landen.

democratsteve
7 februari 2006, 23:05
Ik durf me doorgaans wel eens aan voorspellingen wagen (die doorgaans kloppen als ik even zo onbescheiden mag zijn) maar hierover durf ik echt geen uitspraak doen.
Er zijn evenveel redenen (voor de VS) om Iran niet aan te vallen, als daar zijn om het wél te doen.

Pascal L.
7 februari 2006, 23:13
Uit internationaal diplomatiek oogpunt komen ze inderdaad niet al te vriendelijk over maar dat geeft andere landen niet het recht Iran zo maar binnen te vallen, tenzij de dreiging met een atoomwapen echt serieus aantoonbaar is, als dus duidelijk is gemaakt dat Iran wel degelijk een bedreiging wordt voor vele andere landen.

Pascal L.
7 februari 2006, 23:15
dubbel

Pascal L.
7 februari 2006, 23:17
Uit internationaal diplomatiek oogpunt komen ze inderdaad niet al te vriendelijk over maar dat geeft andere landen niet het recht Iran zo maar binnen te vallen, tenzij de dreiging met een atoomwapen echt serieus aantoonbaar is, als dus duidelijk is gemaakt dat Iran wel degelijk een bedreiging wordt voor vele andere landen.

En hoeveel landen moeten bedreigd zijn om een aanval aanvaardbaar te maken?? (10, 5, 2, 1???)

StevenNr1
7 februari 2006, 23:19
Welke zijn er nu concreet bedreigd?

Eén land kan al volstaan als de internationale gemeenschap vind dat de dreiging reëel en niet gerechtvaardigd is.

Pascal L.
7 februari 2006, 23:24
Welke zijn er nu concreet bedreigd?

Eén land kan al volstaan als de internationale gemeenschap vind dat de dreiging reëel en niet gerechtvaardigd is.

Wel, wanneer vormt een dreiging een "reele" dreiging?

StevenNr1
7 februari 2006, 23:28
Als je zwart op wit kunt bewijzen dat de agressieve taal ook daadwerkelijk met zwaar materiaal concreet gemaakt zal (kunnen) worden op korte termijn. Dat er dus aanvalsplannen zijn, of dat er toch militair materiaal in paraatheid wordt gebracht of er echt zwaar werk gemaakt wordt van de zeer nabije productie van een desastreus wapen. En als de internationale gemeenschap bij zeer ruime meerderheid de dreiging als reëel erkent, er dus vanuit gaat dat een confrontatie niet lang op zich zal laten wachten als er niet ingegrepen wordt.

democratsteve
7 februari 2006, 23:41
Wel, wanneer vormt een dreiging een "reele" dreiging?
In het licht daarvan, misschien hier nog even op wijzen.

........the Washington Post reported that the most recent National Intelligence Estimate (NIE) of Iran’s nuclear program revealed that, “Iran is about a decade away from manufacturing the key ingredient for a nuclear weapon, roughly doubling the previous estimate of five years.”[12]

StevenNr1
8 februari 2006, 00:09
Las ik ook. Ik kan me moeilijk inbeelden dat die mens er niets van weet. Al is het dan nog een artikel van een tijdje geleden.

Tempest
8 februari 2006, 15:51
Het kan wel een hele kettingreactie teweeg brengen. Andere OPEC-landen zouden misschien ook wel liever op een beurs in eigen regio olie gaan verhandelen, en de Euro-landen zullen dat zeker niet ontmoedigen, denk ik
Das de spijker op de kop. Boodschap gericht aan de Saudis enz..

Natuurlijk gaat Amerika niet meteen Iran aanvallen zodra de beurs begint op de 20ste. Sadaam was toch ook pas in 2003 uitgekieperd en niet in 2000/2001, toen hij begon me de Euro gedoe. Maar ze willen wel iets doen en ze gaan ook iets doen...sooner or later

Knipp
10 februari 2006, 05:47
crasht heel dat systeem

waarom zou dat moeten crashen ?

dat is wat veel mensen wensen, maar ik heb nog nergens een spoor van rekenoefening gezien in die richting, is pure retoriek tenzij je mij dat mathematisch kan aantonen

de amerikanen gaan de broeksriem wat moeten toehalen,
die mannen zijn vet hé, ze zullen er gezonder uit komen misschien

bovendien : het hele oil peak verhaal is zo lek als een zeef en wel omwille van 't simpel feit dat kernergie bestaat plus de technologie om alles wat nu op olie draait in een handomdraai te vervangen door dingen op waterstof

waarom dan de inval in Irak ?
hoe meer ik daar over denk hoe meer ik ervan overtuigd raak dat daar heel wat IRRATIONELE motieven in spelen,
als in de zevende eeuw een onbenullig manneke een paar visioenen heeft en het tot enige ware profeet van de grote zandbak schopt voor de komende tweeduizend jaar, dan kan in de eenentwintigste eeuw een ander onbenullig manneke ook een slag van de molen hebben eh.

vergelijk Viëtnam, in hindsight is dat één groot misverstand geweest

kijk naar de Cuba crisis, stond ook al bol van IDEOLOGISCHE motieven

als je ziet hoe een onbenul als Freya hier minister mag spelen, is het dan zo moeilijk je voor te stellen dat
een amerikaans president volstrekt onbekwaam is om in te schatten waar hij aan begint,
( de kwaliteit van z'n adviseurs of z'n benoemingen is geen haar beter )

de geschiedenisboeken staan vol van waanzinnige oorlogen, dikwijls zelfs het rechtstreeks gevolg van
de paranoia of megalomanie van één gestoorde geest

som de tien grootste leiders van de voorbij eeuw op,
hoeveel waren er totaal krankjorum ?

( als rationele reden nummer één zou ik noemen : heisa ergens anders in de wereld is altijd goed voor amerika, als het elders brandt dan rolt al het kapitaal vanzelf richting veilig en stabiel amerika , met name de petrodollars worden door de prinsen en sjeiks de dag nadien weer belegd in amerikaanse bedrijven; ook één van de misdaden van Sadam natuurlijk dat ie dat patroon niet volgde )

Knipp
10 februari 2006, 05:59
en volledig terzijde :

" Considering that in mid-2003 Iran switched its oil payments from E.U. and ACU customers to the euro, ... "

/\|cazar
2 maart 2006, 23:15
Beware the ides of march.

/\|cazar
2 maart 2006, 23:18
waarom zou dat moeten crashen ?

dat is wat veel mensen wensen, maar ik heb nog nergens een spoor van rekenoefening gezien in die richting, is pure retoriek tenzij je mij dat mathematisch kan aantonen

de amerikanen gaan de broeksriem wat moeten toehalen,
die mannen zijn vet hé, ze zullen er gezonder uit komen misschien

bovendien : het hele oil peak verhaal is zo lek als een zeef en wel omwille van 't simpel feit dat kernergie bestaat plus de technologie om alles wat nu op olie draait in een handomdraai te vervangen door dingen op waterstof

waarom dan de inval in Irak ?
hoe meer ik daar over denk hoe meer ik ervan overtuigd raak dat daar heel wat IRRATIONELE motieven in spelen,
als in de zevende eeuw een onbenullig manneke een paar visioenen heeft en het tot enige ware profeet van de grote zandbak schopt voor de komende tweeduizend jaar, dan kan in de eenentwintigste eeuw een ander onbenullig manneke ook een slag van de molen hebben eh.

vergelijk Viëtnam, in hindsight is dat één groot misverstand geweest

kijk naar de Cuba crisis, stond ook al bol van IDEOLOGISCHE motieven

als je ziet hoe een onbenul als Freya hier minister mag spelen, is het dan zo moeilijk je voor te stellen dat
een amerikaans president volstrekt onbekwaam is om in te schatten waar hij aan begint,
( de kwaliteit van z'n adviseurs of z'n benoemingen is geen haar beter )

de geschiedenisboeken staan vol van waanzinnige oorlogen, dikwijls zelfs het rechtstreeks gevolg van
de paranoia of megalomanie van één gestoorde geest

som de tien grootste leiders van de voorbij eeuw op,
hoeveel waren er totaal krankjorum ?

( als rationele reden nummer één zou ik noemen : heisa ergens anders in de wereld is altijd goed voor amerika, als het elders brandt dan rolt al het kapitaal vanzelf richting veilig en stabiel amerika , met name de petrodollars worden door de prinsen en sjeiks de dag nadien weer belegd in amerikaanse bedrijven; ook één van de misdaden van Sadam natuurlijk dat ie dat patroon niet volgde )

Ook niet meteen van de slimsten gij he.

/\|cazar
2 maart 2006, 23:22
Dit stukje is zowat het belangrijkste financiële nieuwsfeit in mensenheugenis, nochtans kraait er geen kat naar.


US Fed to Discontinue Publishing M3 Numbers


Discontinuance of M3 (http://www.federalreserve.gov/releases/h6/discm3.htm)

Release Date: November 10, 2005
Release dates | Historical data | About
Discontinuance of M3

On March 23, 2006, the Board of Governors of the Federal Reserve System will cease publication of the M3 monetary aggregate. The Board will also cease publishing the following components: large-denomination time deposits, repurchase agreements (RPs), and Eurodollars. The Board will continue to publish institutional money market mutual funds as a memorandum item in this release.

Measures of large-denomination time deposits will continue to be published by the Board in the Flow of Funds Accounts (Z.1 release) on a quarterly basis and in the H.8 release on a weekly basis (for commercial banks).


Het flutvolkje slaapt verder

Groentje-18
2 maart 2006, 23:27
Laat ons zeggen voor heel de wereld.

De landen met de hoogste welvaart hebben het meeste te verliezen. Weze het nu juist dat de landen in het m.o. niet bepaald een welstellende bevolking hebben.


In een globale netwerkeconomie kan een dollarshock alles omverhalen. Zeker de financiële economie.

In de wandelgangen hoor je hier en daar een zeer goed intelligente persoon er een analyse over maken, maar het grotendeel van zelfs financiële experts is hier totaal onwetend over.

Perfecte formule voor een gitzwarte maandag ... start van de tweede 'grote depressie' , zoals in '30. Het zou mij niet verbazen eerlijk gezegd, moesten ze Iran hun gang laten gaan.

Omdat ik nogal gehoord heb van een soort geheime agenda die in maart zou doorgetrokken worden, heb ik enkele aantekeningen in mijn agenda gemaakt in' t groot van 'aandelen controleren en afhalen', ik weet echter niet meer van wie...
Anderzijds weet ik wel dat de Amerikaanse dollar dreigt te vallen, van enkele financiële analysten die ik hoorde op een Nederlands programma.
Hoe komt u aan deze informatie? En in welke mate denk je dat die crisis ook voelbaar zal zijn door de man in de straat?

Een economie die crasht op het moment dat we aan de vooravond van een pandemie zitten lijkt me nu wel niet echt iets dat we kunnen gebruiken. :?

StevenNr1
3 maart 2006, 00:51
Het kan zijn dat het economie niet meteen zwaar beïnvloedt maar als het één en het ander aan het rollen gaat en de VS mogelijks voelen dat de Dollar gaat devalueren, kan het wel kritiek worden, denk ik.

/\|cazar
3 maart 2006, 01:38
Hoe komt u aan deze informatie? En in welke mate denk je dat die crisis ook voelbaar zal zijn door de man in de straat?

Een economie die crasht op het moment dat we aan de vooravond van een pandemie zitten lijkt me nu wel niet echt iets dat we kunnen gebruiken.

Zuivere lucht werkt verhelderend, laat ik het zo zeggen.
In dit kankerlandje is zuivere lucht onkoopbaar.


Een scenario van de '30 in de States, dan wel zonder de gaarkeukens en kleinhandel in voedingswaren. Heden is alles $'erd en is de landbouwgrond suburban geasfalteerd.

Afsterfte dus van een groot deel van de bevolking dat toch spiritueel tot niets meer in staat is, materie wordt terug materie, zonder veel poespas, opgeruimd staat netjes.


Stevennumerouno: de VS consumptie is de motor van de wereldeconomie, sla die aan diggelen ( door superinflatie ) en heel de wereldeconomie ligt op zijn gat.

Gevolg ?



Een alleszuiverend oorlog ( op wereldschaal ) om resources.

StevenNr1
3 maart 2006, 01:39
Laten we hopen hé :s

Groentje-18
3 maart 2006, 20:17
Zuivere lucht werkt verhelderend, laat ik het zo zeggen.
In dit kankerlandje is zuivere lucht onkoopbaar.


Een scenario van de '30 in de States, dan wel zonder de gaarkeukens en kleinhandel in voedingswaren. Heden is alles $'erd en is de landbouwgrond suburban geasfalteerd.

Afsterfte dus van een groot deel van de bevolking dat toch spiritueel tot niets meer in staat is, materie wordt terug materie, zonder veel poespas, opgeruimd staat netjes.


Stevennumerouno: de VS consumptie is de motor van de wereldeconomie, sla die aan diggelen ( door superinflatie ) en heel de wereldeconomie ligt op zijn gat.

Gevolg ?



Een alleszuiverend oorlog ( op wereldschaal ) om resources.

Dat over de luchtkwaliteit kan ik zeker niet tegenspreken, helaas ....

Dat het vallen van de dollar grote gevolgen zal hebben, daar kan ik wel inkomen, en dat dat op termijn tot gevolg heeft dat men wereldwijd over lagere inkomens beschikt waardoor we geen dvd-spelers en homecinema's meer kunnen kopen, ook ...
maar dat men werkelijk zal verhongeren en zal vechten voor eten of drinken, kan ik me de eerstkomende jaren eigenlijk niet voorstellen. :? En ik begrijp ook niet dat dat sneeuwbaleffect zo sterk zal zijn. :?


Edit: Het is lang geleden dat ik nog iets van economie heb gehad, ik begrijp 't ondertussen wel weer ...
de dollar wordt niets waard, gevolg is dat alles absurd veel dollars kost zodat zelfs de rijksten het nog amper kunnen kopen, zwijg stil van de armeren, en doordat we tot een globale economie zijn geëvolueerd ...
Oh God... :?

StevenNr1
3 maart 2006, 21:39
Niet wanhopig worden, bekijk het gewoon positief.

Chipie
3 maart 2006, 22:09
Niet wanhopig worden, bekijk het gewoon positief.:lol:

Lestat080
3 maart 2006, 22:52
niet naief zijn mensen..

er gebeurt niets met de dollar. USA is nog steeds de grootste economie ter wereld. en de dollar wordt nog steeds overal geliefd :)
de grootste olieexporteurs hebben bovendien grote belangen in amerikaanse economie..

ik zou gerust zijn voor de dollar ;)

Heerlijk, soms eens een vleugje realisme.

Mephisto
4 maart 2006, 00:06
Ik vind het maar beangstigend eigenlijk, dat de koers van de Euro nu mee gaat bepaald worden door wat Iran doet en zegt.
Of eigenlijk, ze doen maar, hoe rapper men hier door heeft dat de Euro een miskleun is hoe sneller ze die weer afschaffen :)
Ik wil een "worldcoin".
Een wereldmunt. Gebaseerd op alle munteenheden, bevroren op een bepaald tijdstip. De EU heeft al een goede vingeroefening achter de rug; de invoering van de Euro was een rekenkundig staaltje kunstmatige inflatie van jewelste. Dus op wereldschaal zal men dat ook wel kunnen uitvoeren.

Wat haal je daarmee weg? Concurrentie op het gebied van zoiets stompzinnigs als geld. Geld is een ruilmiddel. Geen doel op zichzelf. Is het nooit geweest, kan het ook nooit worden. Van geld kun je namelijk niet leven; het verteert verdomde slecht en is alles behalve voedzaam. Munten worden zelfs in zijn geheel niet verteerd.

Als we overgaan naar 1 munteenheid over de gehele wereld, wordt de concurrentie tenminste bepaald door de produktie, door de inzet van mensen en machines. Niet meer door post-jaren-'80 yuppie-geleuter. ps. nog een voordeel: als China de Yuan nu kunstmatig laag houdt, betekent zo'n wisselkoers nadien een achterstelling. Want geen kat kan nog iets kopen voor de weinige gaia's die men dan per maand verdient. ;-)

/\|cazar
4 maart 2006, 21:40
waarom zou dat moeten crashen ?

dat is wat veel mensen wensen, maar ik heb nog nergens een spoor van rekenoefening gezien in die richting, is pure retoriek tenzij je mij dat mathematisch kan aantonen

de amerikanen gaan de broeksriem wat moeten toehalen,
die mannen zijn vet hé, ze zullen er gezonder uit komen misschien

bovendien : het hele oil peak verhaal is zo lek als een zeef en wel omwille van 't simpel feit dat kernergie bestaat plus de technologie om alles wat nu op olie draait in een handomdraai te vervangen door dingen op waterstof

waarom dan de inval in Irak ?
hoe meer ik daar over denk hoe meer ik ervan overtuigd raak dat daar heel wat IRRATIONELE motieven in spelen,
als in de zevende eeuw een onbenullig manneke een paar visioenen heeft en het tot enige ware profeet van de grote zandbak schopt voor de komende tweeduizend jaar, dan kan in de eenentwintigste eeuw een ander onbenullig manneke ook een slag van de molen hebben eh.

vergelijk Viëtnam, in hindsight is dat één groot misverstand geweest

kijk naar de Cuba crisis, stond ook al bol van IDEOLOGISCHE motieven

als je ziet hoe een onbenul als Freya hier minister mag spelen, is het dan zo moeilijk je voor te stellen dat
een amerikaans president volstrekt onbekwaam is om in te schatten waar hij aan begint,
( de kwaliteit van z'n adviseurs of z'n benoemingen is geen haar beter )

de geschiedenisboeken staan vol van waanzinnige oorlogen, dikwijls zelfs het rechtstreeks gevolg van
de paranoia of megalomanie van één gestoorde geest

som de tien grootste leiders van de voorbij eeuw op,
hoeveel waren er totaal krankjorum ?

( als rationele reden nummer één zou ik noemen : heisa ergens anders in de wereld is altijd goed voor amerika, als het elders brandt dan rolt al het kapitaal vanzelf richting veilig en stabiel amerika , met name de petrodollars worden door de prinsen en sjeiks de dag nadien weer belegd in amerikaanse bedrijven; ook één van de misdaden van Sadam natuurlijk dat ie dat patroon niet volgde )

Geflut.

/\|cazar
4 maart 2006, 22:01
voor de liefhebbers, er is zelfs een film die je kan afspelen.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/

Raven
5 maart 2006, 09:19
belachelijk, de dollar is zowat de enige internationale currency die overal aanvaard wordt. Een euro is buiten europa nauwelijks iets waard..

"euro's are no good out here, i want something more real" :D

parcifal
5 maart 2006, 12:20
belachelijk, de dollar is zowat de enige internationale currency die overal aanvaard wordt. Een euro is buiten europa nauwelijks iets waard..

"euro's are no good out here, i want something more real" :D

Bullshit. Euro's worden, net als Dollars, overal ter wereld met veel plezier aanvaard.

Ge moet af en toe eens buiten uw dorp komen he Raven..

parcifal
5 maart 2006, 12:24
Zuivere lucht werkt verhelderend, laat ik het zo zeggen.
In dit kankerlandje is zuivere lucht onkoopbaar.


Een scenario van de '30 in de States, dan wel zonder de gaarkeukens en kleinhandel in voedingswaren. Heden is alles $'erd en is de landbouwgrond suburban geasfalteerd.

Afsterfte dus van een groot deel van de bevolking dat toch spiritueel tot niets meer in staat is, materie wordt terug materie, zonder veel poespas, opgeruimd staat netjes.


Stevennumerouno: de VS consumptie is de motor van de wereldeconomie, sla die aan diggelen ( door superinflatie ) en heel de wereldeconomie ligt op zijn gat.

Gevolg ?



Een alleszuiverend oorlog ( op wereldschaal ) om resources.

Er zijn altijd al "waanzinnige" onheilsprofeten geweest.
Sommigen maken daar zelfs een interessante carriere van.
In jouw geval echtel Alcazar, zou ik aanraden : geef je gewone job voorlopig nog niet op. 8)

Ik denk dat ik eens in Dollars ga investeren de volgende weken want ik verwacht eigenlijk een serieze herwaardering van de $ vanaf volgende maand.
Alcazar en dergelijke : nu is het moment om te beginnen verkopen.
Ik zal dan wel kopen aan verlaagde prijs.
Thanx voor de cooperatie. ;-)

Groentje-18
5 maart 2006, 13:51
Vandaag bij het nieuws van hbvl.be

04/03 VS willen Iran ultimatum van 30 dagen laten opleggen
De VS willen Iran verplichten om zijn nucleair programma op te geven en mee te werken met de VN-inspecteurs, door het land een ultimatum van 30 dagen op te laten leggen door de VN-Veiligheidsraad.
Dat schrijft de krant the Washington Post zaterdag, op gezag van diplomaten die anoniem wensten te blijven. Washington zou van plan zijn om de kwestie volgende week al in de Veiligheidsraad te bespreken, aldus de krant.
De deadline van 30 dagen is opgenomen in een resolutie die de VS hebben voorbereid. Als Iran niet aan de eis voldoet, komen er zware diplomatieke sancties, zo staat volgens the Washington Post in de resolutie. Er zou onder meer een reisverbod voor Iraanse politici komen, economische sancties of een olie-embargo.
Maar de VS verwachten wel tegenstand van Rusland in de Veiligheidsraad. Afgelopen week stelde Moskou aan Teheran voor om op zijn grondgebied uranium te verrijken en zo de impasse over het atoomprogramma te doorbreken. Dinsdag is de Russische minister van Buitenlandse Zaken in Washington. Vanaf maandag vergaderen de gouverneurs van het Internationaal Atoom Energie Agentschap (IAEA).

:?

democratsteve
5 maart 2006, 13:57
belachelijk, de dollar is zowat de enige internationale currency die overal aanvaard wordt. Een euro is buiten europa nauwelijks iets waard..

8O 8O
Jezus zeg, wat een onzin pen jij hier neer.
Ben jij ooit al eens buiten Europa geweest??
In de meeste landen hebben de handelaars zelfs liever dat je hen in Euro's betaalt dan in hun eigen munt.

/\|cazar
5 maart 2006, 14:05
Er zijn altijd al "waanzinnige" onheilsprofeten geweest.
Sommigen maken daar zelfs een interessante carriere van.
In jouw geval echtel Alcazar, zou ik aanraden : geef je gewone job voorlopig nog niet op. 8)

Ik denk dat ik eens in Dollars ga investeren de volgende weken want ik verwacht eigenlijk een serieze herwaardering van de $ vanaf volgende maand.
Alcazar en dergelijke : nu is het moment om te beginnen verkopen.
Ik zal dan wel kopen aan verlaagde prijs.
Thanx voor de cooperatie. ;-)

Je weet dat ik uw postings nooit echt hoog in waarde geschat heb.

Het bovenstaande is daar weer een voorbeeld van.
Gezwalp en gezwunnik, inhoudsloos en zonder argumentatie, zeker niet verwijzend naar het legertje topeconomen dat in de docu aan het woord was.
Voor een ocmw-gangertje heeft u trouwens wel een spreekwoordelijk groot bakkes.

Voor wie het nog niet door had, wie slim is, profiteert van de komende recessie. En wordt heel rijk.

Staat niet in de boekjes van de univ.

/\|cazar
5 maart 2006, 14:08
Ik denk dat ik eens in Dollars ga investeren de volgende weken want ik verwacht eigenlijk een serieze herwaardering van de $ vanaf volgende maand.
Alcazar en dergelijke : nu is het moment om te beginnen verkopen.
Ik zal dan wel kopen aan verlaagde prijs.


Om toch eventjes het spelletje mee te spelen, op wat baseer je je dat de dollar zal stijgen ( tov de euro veronderstel ik dan ) ?
Ga je dan op de valuta-markt of op de aandelenmarkt kopen ?
Welke indicatoren wijzen op een aantrekkende groei in de VS ?
Al eens gezien naar de Michigan index, aankoop van duurzame goederen, spaarindex in de VS, reële inflatie ?

Yup, yup.

exodus
5 maart 2006, 14:08
"Their script is now written, subject only to last-minute editing and stage-directions. The stage itself, albeit in darkness, is almost ready. Down in the pit, the subterranean orchestra is already tuning up. The last-minute, walk-on parts are even now being filled. Most of the main actors, one suspects, have already taken up their roles. Soon it will be time for them to come on stage, ready for the curtain to rise. The time for action will have come."

/\|cazar
5 maart 2006, 14:13
"Their script is now written, subject only to last-minute editing and stage-directions. The stage itself, albeit in darkness, is almost ready. Down in the pit, the subterranean orchestra is already tuning up. The last-minute, walk-on parts are even now being filled. Most of the main actors, one suspects, have already taken up their roles. Soon it will be time for them to come on stage, ready for the curtain to rise. The time for action will have come."


Het slechtste wat je kan doen is mensen proberen te overtuigen.

Helpt toch niet.


It is a fact however that the great sinister movement is within our Society.

Srila Prabhupada Letter to: Hamsaduta 2 September, 1970

Groentje-18
9 maart 2006, 16:53
De overheid van Koeweit heeft gemeld dat het gas- en olievoorraden heeft gevonden in het noorden van het land...

Misschien dat alles nu wat wordt uigesteld?
Zowel het slechte als het goede, dat laatste in de vorm van overschakelen naar milieuvriendelijker alternatieven, vrees ik.

exodus
9 maart 2006, 17:42
Iran War About Ethnic Cleansing, Not Oil Bourse


A red herring to distract from real long term agenda of full spectrum dominance


Paul Joseph Watson/Prison Planet.com | March 9 2006 (http://www.prisonplanet.com/index.html)

(http://www.prisonplanet.com/index.html)
Noted author F William Engdahl is keen to warn that Iran's plans institute a Tehran oil bourse is a red herring that diverts attention from the real long-term geopolitical agenda to remove another Middle East pawn in the quest for Neo-Con world domination.


Arguments put forth by the oil bourse theorists state that the US is worried that if Iran shifts to selling its oil in Euros then the dollar will collapse as the world reserve currency and other nations will quickly follow suit and dump their dollar holdings, causing an economic meltdown in America to rival 1929.


In an piece for the Asia Times (http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/HC10Ak01.html), Engdahl points out that the intended invasion of Iran was by no means a recent blueprint, but a decades old dream carefully laid out in strategy documents.


"In 1996, Richard Perle and Douglas Feith, two neo-conservatives later to play an important role in formulation of Bush administration's Pentagon policy in the Middle East, authored a paper for then newly elected Israeli prime minister Benjamin Netanyahu. That advisory paper, "A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm", called on Netanyahu to make a "clean break from the peace process". Perle and Feith also called on Netanyahu to strengthen Israel's defenses against Syria and Iraq, and to go after Iran as the prop of Syria.


More than a year before President George W Bush declared his "shock and awe" operation against Iraq, he made his now-infamous January 2002 State of the Union address to Congress in which he labeled Iran, along with Iraq and North Korea, as a member of the "axis of evil" trio. This was well before anyone in Tehran was even considering establishing an oil bourse to trade oil in various currencies."


Engdahl expands his article (http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/HC10Ak01.html) to underline the history of the dollar's relation to the oil market and why the bourse theory and its alleged economic ramifications is a red herring.



http://www.prisonplanet.com/images/march2006/090306money.jpg


An economic collapse doesn't worry the families that own the Federal Reserve and America because they will be the only ones to benefit from it.
The ten major shareholders of the Federal Reserve are as follows.


Rothschild: London and Berlin; Lazard Bros: Paris; Israel Seiff: Italy; Kuhn- Loeb Company: Germany; Warburg: Hamburg and Amsterdam; Lehman Bros; New York; Goldman and Sachs: New York; Rockefeller: New York.


These families and others sell stocks at high prices during relative economic boom right before artificially instituting a crash, as in 1929, and then buy the same stocks back for pennies on the dollar.


Curtis Dall, son-in-law of FDR and a syndicate manager for Lehman Brothers, an investment firm, was on the N.Y. Stock Exchange floor the day of the crash. In "FDR: My Exploited Father-In-Law," he states: "...it was the calculated 'shearing' of the public by the World-Money powers triggered by the planned sudden shortage of call money in the New York Market."


Any financial panic brought on by Iran trading oil in Euros would have been adequately prepared for by the Globalists, if not engineered directly by them.



http://www.prisonplanet.com/images/march2006/090306nuke.jpg


The agenda behind the Iran war is as simple as it is chilling and money-making, control of oil and no-bid reconstruction contracts are teardrops in the ocean compared to the depth and horror of the ultimate objective.


The megalomaniacs that control Israel wish to live in a world largely devoid of Muslims or Persians and they have embarked on a hundred year plus mission of ethnic cleansing to wipe them from the globe. This is why race-specific bio-weapons have already been developed (http://www.wired.com/news/politics/0,1283,16272,00.html) for this purpose.They have made a pact to carry out this agenda in league with the Neo-Cons, and above them the Globalists, whose desire is also world population reduction and complete full spectrum domination and control over all countries and near-Earth space itself.


All these facets are openly discussed (http://en.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century) by the elite in their own public documents.


To fully realize this dark vision, the Globalists need to eradicate any rogue state that may become a focal point of organized opposition to the creation of a one world government. There will be no room for sovereign nations in the New World Order.

/\|cazar
18 maart 2006, 23:19
Last news hieromtrent: het kan makkelijk nog 2 jaar duren alvorens er op de oliebeurs effecties aardolie wordt verhandeld.
Men zou naar het schijnt starten met het verkopen van smeerolie ...


Dit hier is echter wel 'hot'.



Pentagon 'hedge' strategy targets China

By Bill Gertz
THE WASHINGTON TIMES
March 17, 2006


The Pentagon is moving strategic bombers to Guam and aircraft carriers and submarines to the Pacific as part of a new "hedge" strategy aimed at preparing for conflict with China, Pentagon officials said yesterday.
Peter Rodman, assistant defense secretary for international security affairs, told a congressional commission that the response to the emerging military threat from China is part of the White House national security strategy made public yesterday.
Although U.S. relations with China are good, "both sides understand very well that there is a potential for a conflict, particularly in the Taiwan Strait," Mr. Rodman said during a hearing of the U.S.-China Economic and Security Review Commission.
China's arms buildup in recent years altered the U.S. "strategic calculus" for defending Taiwan from a mainland attack and shows that "a prudent hedging policy is essential," Mr. Rodman said.
The placement of about 700 Chinese missiles opposite Taiwan has changed the status quo between the non-communist island and the communist mainland, he said.
The Pentagon policy calls for watching China's military and "being ready to deal with it, if the worst case should happen," Mr. Rodman said.
James Thomas, deputy assistant defense secretary for plans, said key elements of the "hedging" policy are aimed at nations with uncertain futures, including China and Russia.
Cooperation is preferred, but the Pentagon must prepare "for the possibility that others could choose a more hostile path," Mr. Thomas said.
"In [the China] part of the hedging strategy, we're looking at the deployments of bomber elements to Guam on a more routine basis," he said. "We're also looking at making adjustments in our naval posture globally, shifting to six carrier battle groups in the Pacific region, given the shift in global transport and trade, as well as over the next several years shifting approximately 60 percent of our attack submarine fleet to the Pacific."
The public term for the strategy is "hedge," but in internal Pentagon discussions the term is "effective preparations to swiftly defeat Chinese aggression," one defense official said.
The comments about a conflict contrast with statements by Pentagon officials that have sought to minimize the emerging threat from China.
The plan calls for frequent rotations of B-2 strategic bombers to Guam, part of what the Air Force calls its global strike mission to reach crisis areas quickly. Special hangars and other deployment and maintenance facilities are being built on Guam, a U.S. territory about 1,800 miles from the Chinese coast.
Three attack submarines are based in Guam, and arms storage there includes long-range air-launched cruise missiles and Joint Direct Attack Munitions.
Adm. William J. Fallon, commander of the Pacific Command, has visited Guam and told reporters that the island will become a pivot point for U.S. forces in the Pacific because of the relatively short distances to the Taiwan Strait, South Korea and Southeast Asia.
Yesterday, Mr. Thomas said the Pentagon is strengthening alliances in Asia as part of the strategy.

Havana
20 maart 2006, 08:43
en volledig terzijde :

" Considering that in mid-2003 Iran switched its oil payments from E.U. and ACU customers to the euro, ... "

ACU customers? wie mag dat wezen?

Firestone
20 maart 2006, 09:17
Waarbij voor het eerst in de geschiedenis de petrodollar opzij zal geschoven worden en olie in euro's zal verhandeld worden.
Meteen is de nood van landen om hun equities in us dollar te saven, verdwenen als sneeuw voor de zon.

De macht van de dollar wordt aldus gebroken.

Gevolg: de us dollar dreigt zoveel waard te worden als de grondstof van waaruit het gemaakt is: papier en dat kost niet zoveel. Met als finaal gevolg dat de motor van de wereldeconomie ( us consumption ) vastloopt en de zenuwen van apparatsjik regimes in India en China erg gespannen zullen geraken ... om hun plots verpauperende bevolking ( voor zover ze dat al niet zijn ) onder controle te houden owv sterk teruglopende productieorers, afdankingen etc ...


Verwacht dus voor 20 maart een aanval op Iran.
Met de huidige hetse die werd gecreëerd door een rechts flutkrant in Denemarken die normaal geen kat leest, de enige zinnige Israëlische politieke zwaargewicht die uitgeteld is ( Sharon ), superterroristen aan de macht in Palestina , ziet het plaatje er erg maar dan ook erg explosief uit.


En voor de symbolisten onder ons: 20 maart was drie jaar geleden de start van de invasie van Irak ...


De lucht in dit stinkend landje (Belgie ) is dus echt niet te harden. Wat een vervuilde erwtensoep zeg.Oef. :-)

parcifal
20 maart 2006, 09:40
Oef. :-)

Tsss, Alcazar ontmaskerd als onheilsprofeet die er -weeral- naast zat,
wie had dat nu gedacht? :lol: :lol: :lol:

Antoon
20 maart 2006, 09:55
:lol: :lol: :lol:

lombas
20 maart 2006, 10:20
Den inval is JUIST begonnen!

Ik heb mijn goud al verstopt ze!

/\|cazar
20 maart 2006, 16:44
Mwoehaha !

Zie het plebs zich maar rollen in misplaatste zelfgenoegzaamheid.

Wie kon het weten dat op die beurs slechts enkele busjes motor -en remolie per dag zouden verhandeld worden.

Hoe dan ook, die aanval komt er zowiezo.

parcifal
20 maart 2006, 16:46
Mwoehaha !

Zie het plebs zich maar rollen in misplaatste zelfgenoegzaamheid.

Wie kon het weten dat op die beurs slechts enkele busjes motor -en remolie per dag zouden verhandeld worden.

Hoe dan ook, die aanval komt er zowiezo.

Zo bescheiden, je noemt dit keer niet eens een datum?
Loser. 8)

lombas
20 maart 2006, 16:50
Zo bescheiden, je noemt dit keer niet eens een datum?
Loser. 8)

O, o, o, mag ik?

4 juli 8)

Vlaanderen Boven
20 maart 2006, 16:58
Ik zeg 6/6/2006. Op deze symbolische datum zal de zionistische, satanische, regeren-de-wereld-maar-willen-toch-de-wereld-veroveren NWO-kliek Iran aanvallen. Wie dit niet inziet is gewoon een lemming.

StevenNr1
22 maart 2006, 19:27
ACU customers? wie mag dat wezen?Ik vermoed: http://www.asianclearingunion.org

/\|cazar
3 april 2006, 12:11
[Government in secret talks about strike against Iran
By Sean Rayment, Defence Correspondent
(Filed: 02/04/2006)
Apr 3: Time to leave Iraq, say voters (http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=W3DCDI1YCJ2IZQFIQMGCFF4AVCBQ UIV0?xml=/news/2006/04/03/wirq03.xml)
Your view: should we bring the troops home? (http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=W3DCDI1YCJ2IZQFIQMGCFF4AVCBQ UIV0?view=BLOGDETAIL&grid=P30&blog=yourview&xml=/news/2006/04/03/ublview03.xml)
The Government is to hold secret talks with defence chiefs tomorrow to discuss possible military strikes against Iran (http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=W3DCDI1YCJ2IZQFIQMGCFF4AVCBQ UIV0?xml=/news/2006/03/14/wiran14.xml).
http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/2006/04/02/wiran02a.jpgA high-level meeting will take place in the Ministry of DefenceA high-level meeting will take place in the Ministry of Defence at which senior defence chiefs and government officials will consider the consequences of an attack on Iran.
It is believed that an American-led attack, designed to destroy Iran's ability to develop a nuclear bomb, is "inevitable" if Teheran's leaders fail to comply with United Nations demands to freeze their uranium enrichment programme.
Tomorrow's meeting will be attended by Gen Sir Michael Walker, the chief of the defence staff, Lt Gen Andrew Ridgway, the chief of defence intelligence and Maj Gen Bill Rollo, the assistant chief of the general staff, together with officials from the Foreign Office and Downing Street.
The International Atomic Energy Authority, the nuclear watchdog, believes that much of Iran's programme is now devoted to uranium enrichment and plutonium separation, technologies that could provide material for nuclear bombs to be developed in the next three years.
The United States government is hopeful that the military operation will be a multinational mission, but defence chiefs believe that the Bush administration is prepared to launch the attack on its own or with the assistance of Israel, if there is little international support. British military chiefs believe an attack would be limited to a series of air strikes against nuclear plants - a land assault is not being considered at the moment.
But confirmation that Britain has started contingency planning will undermine the claim last month by Jack Straw, the Foreign Secretary, that a military attack against Iran was "inconceivable".
Condoleezza Rice, the US secretary of state, insisted, during a visit to Blackburn yesterday, that all negotiating options - including the use of force - remained open in an attempt to resolve the crisis.
http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/2006/04/02/wiran02b.jpgGeneral Sir Michael WalkerTactical Tomahawk cruise missiles fired from US navy ships and submarines in the Gulf would, it is believed, target Iran's air defence systems at the nuclear installations.
That would enable attacks by B2 stealth bombers equipped with eight 4,500lb enhanced BLU-28 satellite-guided bunker-busting bombs, flying from Diego Garcia, the isolated US Navy base in the Indian Ocean, RAF Fairford in Gloucestershire and Whiteman USAF base in Missouri.
It is understood that any direct British involvement in an attack would be limited but may extend to the use of the RAF's highly secret airborne early warning aircraft.
At the centre of the crisis is Washington's fear that an Iranian nuclear weapon could be used against Israel or US forces in the region, such as the American air base at Incirlik in Turkey.
The UN also believes that the production of a bomb could also lead to further destabilisation in the Middle East, which would result in Egypt, Syria and Saudi Arabia all developing nuclear weapons programmes.
http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/2006/04/02/wiran02c.jpg (http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/2006/04/02/wiran02cbig.jpg;jsessionid=W3DCDI1YCJ2IZQFIQMGCFF4 AVCBQUIV0)Click to enlarge (http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/2006/04/02/wiran02cbig.jpg;jsessionid=W3DCDI1YCJ2IZQFIQMGCFF4 AVCBQUIV0)A senior Foreign Office source said: "Monday's meeting will set out to address the consequences for Britain in the event of an attack against Iran. The CDS [chiefs of defence staff] will want to know what the impact will be on British interests in Iraq and Afghanistan which both border Iran. The CDS will then brief the Prime Minister and the Cabinet on their conclusions in the next few days.
"If Iran makes another strategic mistake, such as ignoring demands by the UN or future resolutions, then the thinking among the chiefs is that military action could be taken to bring an end to the crisis. The belief in some areas of Whitehall is that an attack is now all but inevitable.
There will be no invasion of Iran but the nuclear sites will be destroyed. This is not something that will happen imminently, maybe this year, maybe next year. Jack Straw is making exactly the same noises that the Government did in March 2003 when it spoke about the likelihood of a war in Iraq.
"Then the Government said the war was neither inevitable or imminent and then attacked."
The source said that the Israeli attack against Iraq's Osirak nuclear reactor in 1981 proved that a limited operation was the best military option.
The Israeli air force launched raids against the plant, which intelligence suggested was being used to develop a nuclear bomb for use against Israel.
Military chiefs also plan tomorrow to discuss fears that an attack within Iran will "unhinge" southern Iraq - where British troops are based - an area mainly populated by Shia Muslims who have strong political and religious links to Iran.
They are concerned that this could delay any withdrawal of troops this year or next. There could also be consequences for British and US troops in Afghanistan, which borders Iran.
The MoD meeting will address the economic issues that could arise if Mahmoud Ahmadinejad, the Iranian president - who became the subject of international condemnation last year when he called for Israel to be "wiped off the map" - cuts off oil supplies to the West in reprisal.
http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/essentials/iran_fact_puff.gif (http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=W3DCDI1YCJ2IZQFIQMGCFF4AVCBQ UIV0?xml=/news/exclusions/iranhome.xml)There are thought to be at least eight known sites within Iran involved in the production of nuclear materials, although it is generally accepted that there are many more secret installations.
Iran has successfully tested a Fajr-3 missile that can reach Israel, avoiding radar and hitting several targets using multiple warheads, its military has confirmed.

http://www.telegraph.co.uk/core/i/t.gif





© Copyright (http://www.telegraph.co.uk/portal/main.jhtml;jsessionid=W3DCDI1YCJ2IZQFIQMGCFF4AVCBQ UIV0?view=COPYRIGHT&grid=P9) of Telegraph Group Limited (http://www.telegraph.co.uk/pressoffice/index.jhtml;jsessionid=W3DCDI1YCJ2IZQFIQMGCFF4AVCB QUIV0) 2006. Terms & Conditions (http://www.telegraph.co.uk/portal/main.jhtml;jsessionid=W3DCDI1YCJ2IZQFIQMGCFF4AVCBQ UIV0?view=TERMSCONDITIONS&grid=P9) of reading.
Commercial information. (http://www.telegraph.co.uk/pressoffice/main.jhtml;jsessionid=W3DCDI1YCJ2IZQFIQMGCFF4AVCBQ UIV0?menuId=2317&menuItemId=-1&view=DISPLAYCONTENT&grid=P8) Privacy and Cookie Policy. (http://www.telegraph.co.uk/portal/main.jhtml;jsessionid=W3DCDI1YCJ2IZQFIQMGCFF4AVCBQ UIV0?view=PRIVACY&grid=P9)

/\|cazar
3 april 2006, 12:14
Goe bezig, Evangelische nutcases spreken al over Armagheddon ...

Sunday, April 2, 2006 11:09 p.m. EDT

John McCain Warns of Iran 'Armageddon'


2008 presidential hopeful John McCain said Sunday that the consequences of a military conflict with Iran over that country's nuclear program could be so serious they could lead to "Armageddon."
The Arizona Republican issued his dire warning after saying that before any military option against Iran is exercised, the world community must first put maximum pressure on Tehran through sanctions.
"We're going to the United Nations Security Council with our European allies," he told NBC's "Meet the Press." "We are seeking sanctions . . . . We must have sanctions against Iran."
McCain said that if sanctions fail, the U.S. must be prepared to resort to the use of military force.
"Would it be a difficult military option?" he asked rhetorically. "Sure, it would be a difficult military option. But you cannot remove it from the table."

Asked by "Meet the Press" host Tim Russert if the U.S. might find itself embroiled in two wars at once, McCain responded point blank:
"I think we could have Armageddon."
Without elaborating his the dire warning, the former Vietnam POW said there was still a chance that sanctions might work. "If we handle this right, and our European allies stand with us, and the Russians and the Chinese stand with us, sanctions might do the job. And I am confident that this administration will exhaust every effort before contemplating seriously a military option."

Antoon
3 april 2006, 12:53
Zo bescheiden, je noemt dit keer niet eens een datum?
Loser. 8)


:lol: :lol:

StevenNr1
4 april 2006, 12:24
Lach zoveel je wilt, zogezegde kernwapens zijn echt niet de enige rede om Iran onder druk te zetten, dat zagen we met Irak ook al.

parcifal
4 april 2006, 12:28
Lach zoveel je wilt, zogezegde kernwapens zijn echt niet de enige rede om Iran onder druk te zetten, dat zagen we met Irak ook al.

En denk je niet dat sinds Irak, de dingen toch wat zijn veranderd?

StevenNr1
4 april 2006, 12:37
Tja, waarschijnlijk zal de VS niet weer unilateraal een land militair gaan bezetten, daar zijn ze niet meer toe in staat. Maar de druk op Iran wordt toch duidelijk opgedreven.

parcifal
4 april 2006, 12:42
Tja, waarschijnlijk zal de VS niet weer unilateraal een land militair gaan bezetten, daar zijn ze niet meer toe in staat. Maar de druk op Iran wordt toch duidelijk opgedreven.

Mja, maar dat is dan toch wel de verdienste van zowel Europa, de VS als de veiligheidsraad.

Multilateraal dus.

Mephisto
4 april 2006, 12:46
En denk je niet dat sinds Irak, de dingen toch wat zijn veranderd?
Neen, jij wel?

parcifal
4 april 2006, 13:06
Neen, jij wel?

De kaarten liggen nu -politiek- totaal anders dan in 2003.
Volg je dan de polls niet? Zogby, Rasmussen, Gallup?

2500 dode amerikaanse soldaten, 35000 dode irakezen en 150 miljard
verspilde dollars met als resultaat nauwelijks positieve resulaten hebben zowiezo een whiplash-effect gehad op de publieke opinie.

Zie jij het misschien anders?

Mephisto
4 april 2006, 13:20
Neen, alleen zie ik nog steeds Cheney, Rumsfeld en loopse teef bezig met dezelfde spelletjes. Die zijn weer begonnen met hun angst-politiek. Misschien denken ze wel dat Iran een soort van 'last time war' kan zijn voor ze?
Ik weet het niet. Ik kan enkel hopen dat er niets gebeurt voor 2009, wanneer die gekke Bush & Co. worden opgeruimd. Als er in tussentijd ergens 'een bom barst', dan hebben we de poppetjes aan het dansen.

Natuurlijk zie ik de verandering; alleen gaat die véél te traag, in mijn ogen. In 1999 was ik het al niet eens met Bush & USA; dat is enkel erger geworden. We zijn dus nog een heel eind verwijderd van de 'relatieve vredelievendheid' van vóór Golfoorlog I. De verbeteringen die u vernoemt zijn m.i. dan ook enkel kleine stapjes in de goede richting, terwijl Cheney & kornuiten met zevenmijlslaarzen op Iran afstormen.

Don't ask me why, maar die mensen op stang jagen is voor de wereldvrede (volgens mij ook op lange duur) schadelijker dan ze rustig aan zo'n atoomwapen laten werken. Maar goed, dat kan aan mij liggen.

Niet vergeten; de USA heeft bloed geroken; zij mogen 'preëmptive war' voeren. Dat betekent: oorlog voeren, nog voordat er doden zijn gevallen aan eigen zijde. Dat is nieuw koren op de molen van de wapenindustrie.

Als je de bijlagen gaat bekijken van het budget van de USA (http://www.whitehouse.gov/omb/budget/fy2006/pdf/06msr.pdf), dan snap je wat ik wil zeggen. 50% van het budget gaat naar 'defensie', wat nu dus ook als 'agressie' mag worden gelezen. De andere 50% is er voor zaken als gezondheidszorg, onderwijs, landbouw, enzovoort. Dan is het dus moeilijk te veronderstellen dat de USA zal zorgen voor vrede in die gebieden. Of het moet een gewapende vrede zijn; met doden tot gevolg en dus geen echte vrede.

Nietwaar?
ps. NWO geloof ik niet in, simpelweg omdat dat geen 10 jaar stand kan houden. USA als geldbeluste, bloedruikende jachthond zie ik echter wel gebeuren, zeker met die loopse teef 'in front'. (Rice is té intelligent om goed te zijn voor de wereld; ze was beter pianiste gebleven!)

exodus
4 april 2006, 13:36
De kaarten liggen nu -politiek- totaal anders dan in 2003.
Volg je dan de polls niet? Zogby, Rasmussen, Gallup?



Blijkbaar volg jij ook de zogby polls niet want daar heeft er ook eens gestaan dat 80% akkoord ging met een cover up i.v.m 9/11. :-D

parcifal
4 april 2006, 14:02
Blijkbaar volg jij ook de zogby polls niet want daar heeft er ook eens gestaan dat 80% akkoord ging met een cover up i.v.m 9/11. :-D

Off topic en ongesubstantieerd.
Spam dus van wacko Exodus.

democratsteve
4 april 2006, 16:18
Off topic en ongesubstantieerd.
Spam dus van wacko Exodus.
Alsof jij nooit off-topicposts plaatst.
En over hoe "gesubstantieerd" uw bijdrages meestal zijn, zullen we maar zwijgen zekers?
Het was overigens niet 80, maar 90% die op een CNN poll te kennen hadden gegeven te geloven in een cover-up.
Zou het, aangezien jij toch zo graag bij de meerderheid aanleunt, niet stilaan tijd worden uw mening te herzien?8)
Zogby polls, CNN polls, ..... uit elke poll tot nu toe gehouden blijkt dat een meerderheid het officiele verhaal niet meer slikt.

parcifal
4 april 2006, 16:38
Merkwaardig.
Nu ik mijn tijd niet meer wens te verliezen in jullie speeltuin, de nwo-threads, komen jullie hier ook al af met die zever. Spammen dus maw.

Mag ik toch subtiel opmerken dat ik zowel bij jou als bij wacko Exo een ongezonde nood aan aandacht voor jullie hersenspinsels vaststel?
Misschien kan Illwill je wel helpen in je zoektocht naar aandacht?
Ik denk wel dat jullie elkaar waard zijn.

Dus pech, Steve & Exo, deze jongen speelt niet meer mee.
Denk ervan wat je wil, ik reageer niet meer op NWO - 9/11 - conspiracy rommel.

Het is zinloos.
Als nu nog jouw eurocent zou kunnen vallen..... :|

democratsteve
4 april 2006, 17:12
Dus pech, Steve & Exo, deze jongen speelt niet meer mee.
:|:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dat zal wel.
Na zo op je donder te hebben gehad, zou ik ook niet geneigd zijn me nog te laten zien. 8)

democratsteve
4 april 2006, 17:16
Merkwaardig.
Nu ik mijn tijd niet meer wens te verliezen in jullie speeltuin,..........

Waarom reageer je dan nog op exodus's post?:roll:
Hij heeft trouwens een punt.
Nu begin je zelf over polls, maar wanneer polls uw mening tegenspreken, hebben ze blijkbaar géén betekenis.

parcifal
4 april 2006, 17:16
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dat zal wel.
Na zo op je donder te hebben gehad, zou ik ook niet geneigd zijn me nog te laten zien. 8)

Jaja Steve, whatever.... :roll:

Heb je mogelijk ook iets zinnig te zeggen? Over Iran misschien?
Of blijf je bij je debiele spelletjes?

parcifal
4 april 2006, 17:18
Waarom reageer je dan nog op exodus's post?:roll:

ach ja,.. :roll:

democratsteve
4 april 2006, 17:20
Jaja Steve, whatever.... :roll:

Heb je mogelijk ook iets zinnig te zeggen? Over Iran misschien?
Of blijf je bij je debiele spelletjes?
En jij?
Gaan we de inhoudelijk posts van ons beiden eens tellen?

parcifal
4 april 2006, 17:22
En jij?
Gaan we de inhoudelijk posts van ons beiden eens tellen?

In deze thread? Be my guest. 8)

democratsteve
4 april 2006, 17:23
Hier uw tweede post.
Lol , dat is klein bier voor de NWO hoor.
Die zitten nu al plannen te smeden voor WW4 tot 7. 8)

Wist ge niet dat ge als 'believer' een glazen bol krijgt bij uw abonnement
op het ledenblad 'sprookjes en waanzinnige vertellingen'?
Sommigen nemen die verhaaltjes blijkbaar serieus. ;-)
Zeer inhoudelijk zekers?:roll:

parcifal
4 april 2006, 17:35
Hier uw tweede post.

Zeer inhoudelijk zekers?:roll:

Het is niet altijd inhoudelijk, uiteraard. Af en toe mag er al eens gelachen
worden : nwo-rommel is altijd wel ergens grappig. 8)

Enfin, ik post het woord 'Zogby' en die maffe Exo springt daarop en begint
over 911 en de cover-up..
Zonder uiteraard ook maar 1 link of referentie.
Bij jou vanzelfsprekend hetzelfde.

En dan mogen we niet kritisch zijn?
Blijf in jullie eigen speeltuin als jullie wat willen dollen hé. :evil:
Of start nog maar eens een nieuwe thread...

http://www-jcsu.jesus.cam.ac.uk/~rah56/images/handy/images/opinion.jpg

StevenNr1
4 april 2006, 17:38
En wat heeft dit alles met Iran te maken?

democratsteve
4 april 2006, 17:45
Het is niet altijd inhoudelijk, uiteraard. Af en toe mag er al eens gelachen
worden : nwo-rommel is altijd wel ergens grappig. 8)
Zoals steeds dus. Wanneer betrapt, de kar omdraaien en het afdoen met een kwinkslag.

Enfin, ik post het woord 'Zogby' en die maffe Exo springt daarop en begint
over 911 en de cover-up..
Zonder uiteraard ook maar 1 link of referentie.
Bij jou vanzelfsprekend hetzelfde.
Niet geheel correct.
U post het woord "Zogbypoll" om UW argument kracht bij te zetten.
Exodus merkte gewoon op, (net als ik) dat u polls gebruikt wanneer ze u uitkomen, maar ze negeert wanneer ze u tegenspreken.

En dan mogen we niet kritisch zijn?
Blijf in jullie eigen speeltuin als jullie wat willen dollen hé. :evil:
Of start nog maar eens een nieuwe thread...
En zoals in 90% van uw posts, afsluiten met een sneer of wat ridiculiseren.
Sterk.

democratsteve
4 april 2006, 17:47
En wat heeft dit alles met Iran te maken?
Je hebt gelijk. Niks!
(ik heb overigens in het begin van de draad al uitvoerig gemeld hoe(wat) ik over de zaak Iran denk)

parcifal
4 april 2006, 17:54
Zoals steeds dus. Wanneer betrapt, de kar omdraaien en het afdoen met een kwinkslag. .

En zijn jouw posts dan altijd inhoudelijk? Ik kan er hier probleemloos
10-tallen posten met gezwans en persoonlijke aanvallen.
Dat zou je moeten weten, Steve.


Niet geheel correct.
U post het woord "Zogbypoll" om UW argument kracht bij te zetten.
Exodus merkte gewoon op, (net als ik) dat u polls gebruikt wanneer ze u uitkomen, maar ze negeert wanneer ze u tegenspreken. .

Voor de 2de maal : Noch Exo, noch jij geven een link of referentie naar
die éne bewuste zogby-poll.
Een beetje lui, zeker? Je wou ook al moeten weten dat ik niets geloof
van jou of Exo zonder grondige bronnen (minstens 3 onafhankelijke & betrouwbare referenties).
Jullie spuien gewoon teveel fabeltjes.


En zoals in 90% van uw posts, afsluiten met sneer of wat ridiculiseren.
Sterk.

Ik denk dat Illwill hier (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1617585&postcount=199) met je wil dollen in één van 'jullie' threads.
Lijkt je dat niet leuker?

En nu definitief terug naar Iran, steve!

http://www-jcsu.jesus.cam.ac.uk/~rah56/images/handy/images/stopsubject.jpg

democratsteve
4 april 2006, 18:08
En zijn jouw posts dan altijd inhoudelijk? Ik kan er hier probleemloos
10-tallen posten met gezwans en persoonlijke aanvallen.
Dat zou je moeten weten, Steve.
Dat weet ik, maar IK was hier niet aan't zeuren dat er off-topic werd gepost, he? Dat was JIJ!!!


Voor de 2de maal : Noch Exo, noch jij geven een link of referentie naar
die éne bewuste zogby-poll.
Een beetje lui, zeker? Je wou ook al moeten weten dat ik niets geloof
van jou of Exo zonder grondige bronnen (minstens 3 onafhankelijke & betrouwbare referenties).
Jullie spuien gewoon teveel fabeltjes.
8O 8O 8O
Alstublief zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb jij in al die jaren hier NOOIT iets gelezen over die bewuste poll.????
't Was trouwens naar aanleiding van die poll dat CNN zelf een poll wou houden, omdat de opdrachtgever van die Zogby poll een "conspiracysite" was.
Ik heb daar hier uitvoerig over geschreven. ('k ga nu niet die posts terugzoeken, want die polls dateren al van 2004.
Ik hoop echt dat je deze Zogby poll niet gaat ontkennen, want je ik waarschuw u dat je wéér gaat afgaan hoor!!!!



I

En nu definitief terug naar Iran, steve!
Ja, nu terug naar Iran, maar ik wil eerst dat je je woorden over "fabeltjes" ivm met die bewuste poll terugneemt.

Chipie
4 april 2006, 18:16
Dat weet ik, maar IK was hier niet aan't zeuren dat er off-topic werd gepost, he? Dat was JIJ!!!



8O 8O 8O
Alstublief zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb jij in al die jaren hier NOOIT iets gelezen over die bewuste poll.????
't Was trouwens naar aanleiding van die poll dat CNN zelf een poll wou houden, omdat de opdrachtgever van die Zogby poll een "conspiracysite" was.
Ik heb daar hier uitvoerig over geschreven. ('k ga nu niet die posts terugzoeken, want die polls dateren al van 2004.
Ik hoop echt dat je deze Zogby poll niet gaat ontkennen, want je ik waarschuw u dat je wéér gaat afgaan hoor!!!!



I
Ja, nu terug naar Iran, maar ik wil eerst dat je je woorden over "fabeltjes" ivm met die bewuste poll terugneemt.:lol:

democratsteve
5 april 2006, 14:31
:lol:
Hihi. Ja lach maar, maar ondertussen is parci toch weer maar mooi verdwenen.
Dat doet hij namelijk ALTIJD wanneer hij voor het blok wordt geplaatst door een dwaze uitspraak.
Aangezien ik zo resoluut reageerde, zal hij ondertussen wel zelf die Zogbypoll hebben teruggevonden. Dit is al de 5é keer dat ik hem "betrap".
Eerst wat ridiculiseren en twijfel zaaien over de waarheid van iemands post, om daarna wanneer is bewezen dat het verhaal wel degelijk klopte, zich niet meer te laten zien, of te proberen z'n eigen woorden een draai te geven.
Tja, zou jij zeggen, zekers?;-)

democratsteve
5 april 2006, 14:33
Oeps! Al zeker een stuk 5 posts die off-topic zijn.
Waar blijft de moderator om deze draad te verplaatsen naar K&K?:-P

parcifal
5 april 2006, 14:56
Hihi. Ja lach maar, maar ondertussen is parci toch weer maar mooi verdwenen.
Dat doet hij namelijk ALTIJD wanneer hij voor het blok wordt geplaatst door een dwaze uitspraak.
Aangezien ik zo resoluut reageerde, zal hij ondertussen wel zelf die Zogbypoll hebben teruggevonden. Dit is al de 5é keer dat ik hem "betrap".
Eerst wat ridiculiseren en twijfel zaaien over de waarheid van iemands post, om daarna wanneer is bewezen dat het verhaal wel degelijk klopte, zich niet meer te laten zien, of te proberen z'n eigen woorden een draai te geven.
Tja, zou jij zeggen, zekers?;-)

Nee hoor, ik wacht gewoon tot jij of iemand van je vriendenclubje
eens een link naar die poll gaat geven.
Niet dat ik zeg dat die poll niet bestaat maar als je iets beweerd, wees dan tenminste zo fair om te bewijzen wat je zegt, liefst met een link.
Verder interesseert het me eigenlijk niet zo hoor. 8)
Put up or shut up, nietwaar.
Of ben ik dom dat ik fair gedrag verwacht van losgeslagen believers?


Oeps! Al zeker een stuk 5 posts die off-topic zijn.
Waar blijft de moderator om deze draad te verplaatsen naar K&K?:-P


Look out what you wish for, it could come true, nietwaar. :-)
De moderators zijn blijkbaar eindelijk gemotiveerd om eens een lijn te trekken in al dat gespam. Kijk maar hier... (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1618799&postcount=5144)
** applaus **

Om wat exodus zegt, te vermijden, krijgt iedereen die er wordt op betrapt doelbewust de draad te saboteren door zich niet on-topic te houden, na een verwittiging een waarschuwingstype 5 voor spam.

Dat geldt eveneens voor copy/paste zonder bron, dat hier welig tiert.

De leidraad is dus als volgt:

- becriticastering/off-topic --> verwittiging --> verder doen --> 5 strafpunten (spam)
- onnodig copy/paste zonder bron/mening --> verwittiging --> verder doen --> 5 strafpunten (spam)

Herhaaldelijk ingrijpen leidt tot het verplaatsen van het topic.

In de hoop dat dit mensen aanspoort duidelijke draden en onderwerpen te kiezen,

Met zeer vriendelijke groeten,


Elo

democratsteve
5 april 2006, 15:37
Nee hoor, ik wacht gewoon tot jij of iemand van je vriendenclubje
eens een link naar die poll gaat geven.
Niet dat ik zeg dat die poll niet bestaat maar als je iets beweerd, wees dan tenminste zo fair om te bewijzen wat je zegt, liefst met een link.
Zie je wat ik bedoelde met dat je al wat begint bij te draaien.
Je insinueerde dit nochthans duidelijk door...........

Voor de 2de maal : Noch Exo, noch jij geven een link of referentie naar
die éne bewuste zogby-poll.
Een beetje lui, zeker? Je zou ook al moeten weten dat ik niets geloof
van jou of Exo zonder grondige bronnen (minstens 3 onafhankelijke & betrouwbare referenties).
Jullie spuien gewoon teveel fabeltjes.
Trouwens, als het je niet interesseert, lig hier dan ook niet te zagen over een link.
En als je het perse wel wil weten, zoek dan zelf maar de bronnen voor die poll. Je kan anders zo goed googlen.
Ik steek geen tijd meer in het bewijzen van m'n uitspraken aan personen als jij.
Die Zogby poll is er wel degelijk geweest.
Wat jij en je mini-brein hiervan ook geloven, verandert daar niets aan.

parcifal
5 april 2006, 15:46
Trouwens, als het je niet interesseert, lig hier dan ook niet te zagen over een link.
En als je het perse wel wil weten, zoek dan zelf maar de bronnen voor die poll. Je kan anders zo goed googlen.
Ik steek geen tijd meer in het bewijzen van m'n uitspraken aan personen als jij.
Die Zogby poll is er wel degelijk geweest.
Wat jij en je mini-brein hiervan ook geloven, verandert daar niets aan.

Ach,
Als iemand reageert met een verwijzing naar een (mogelijke) poll uit
het verleden, dan vind ik dat zijn punt staat of valt met een verwijzing
naar of copy/paste van die poll.
Wat jouw door weed verzwakte brein daar ook moge van vinden, doet voor mij niets ter zake.
Trouwens, IK ben niet diegene die 'believer' wordt genoemd, JIJ behoort tot die subcultuur. Spreek mij dus niet over geloven. Dat is uw winkel.:roll:

democratsteve
5 april 2006, 16:04
Trouwens, IK ben niet diegene die 'believer' wordt genoemd, JIJ behoort tot die subcultuur. Spreek mij dus niet over geloven. Dat is uw winkel.:roll:
En ik ben niet degene die MIJZELF een "believer" noemt.
Die termen heeft iemand anders (iemand van jullie groep) uitgevonden. :roll: :roll:
Ik heb zelfs al meerdere malen m'n bedenkingen gepost over deze termen.
Maar da's ook uit je geheugen verbannen zekers?
Dus hou die termen maar voor uzelf.
Op mij slaan ze in ieder geval niet.
Ik heb begot NOOIT in iets zomaar geloofd.
Ik herinner me uw verhaaltje dat je ook teleurgesteld was toen ze u vertelden dat sinterklaas en de klokken van Rome niet bestonden.
Wel, mij hebben ze dat nooit moeten vertellen.
Daar ben ik zelf achter gekomen.
Ik ga immers zelf op zoek wanneer mij onlogische dingen worden vertelt.
Dat deed ik al van kinds afaan.
Of het verhaal nu door mijn moeder of wie dan ook werd vertelt.

parcifal
5 april 2006, 16:26
En ik ben niet degene die MIJZELF een "believer" noemt.
Die termen heeft iemand anders (iemand van jullie groep) uitgevonden. :roll: :roll:
Ik heb zelfs al meerdere malen m'n bedenkingen gepost over deze termen.
Maar da's ook uit je geheugen verbannen zekers?
Dus hou die termen maar voor uzelf.
Op mij slaan ze in ieder geval niet.
Ik heb begot NOOIT in iets zomaar geloofd.
Ik herinner me uw verhaaltje dat je ook teleurgesteld was toen ze u vertelden dat sinterklaas en de klokken van Rome niet bestonden.
Wel, mij hebben ze dat nooit moeten vertellen.
Daar ben ik zelf achter gekomen.
Ik ga immers zelf op zoek wanneer mij onlogische dingen worden vertelt.
Dat deed ik al van kinds afaan.
Of het verhaal nu door mijn moeder of wie dan ook werd vertelt.

Ik ken je standpunt. Dat wordt ons hier door de strot geramd bij elke gelegenheid, dank je.

Wie echter zonder bewijs bepaalde overtuigingen aanhangt (zoals jij met de kaping v.d. vliegtuigen, de controlled demolition van wtc 1,2,7, en
het hele inside-job/cover-up verhaal) is een believer.
Like it or not.

Een echte 911-scepticus zou bijvb. nooit de conclusies trekken die jij trekt. Die zou gewoon zeggen : meer onderzoek is nodig tot een
gefundeerde conclusie mogelijk is.
Als ik ooit een (vermeende) misdaad zou begaan hoop ik maar dat jouw soort niet in mijn jury zit : Mensen die veroordelen op basis van een mogelijkheid.
Innocent till proven guilty is mijn motto en dat van alle beschaafde mensen. :-P

democratsteve
5 april 2006, 17:30
Wie echter zonder bewijs bepaalde overtuigingen aanhangt (zoals jij met de kaping v.d. vliegtuigen, de controlled demolition van wtc 1,2,7, en
het hele inside-job/cover-up verhaal) is een believer.
Like it or not.
Dit geldt evenzeer voor u.
Jij hangt de overtuiging aan dat de offciele theorie klopt, alhoewel daar ook geen bewijs voor is.

Een echte 911-scepticus zou bijvb. nooit de conclusies trekken die jij trekt. Die zou gewoon zeggen : meer onderzoek is nodig tot een
gefundeerde conclusie mogelijk is.
Weeral eens een mooi voorbeeld van je vooringenomenheid.
Ik ben waarschijnlijk zowat de enige "believer" die HERHAALDELIJK heeft gezegd géén bewijzen voor de inside-job theorie te hebben, enkel AANWIJZINGEN. Ik heb zelfs tweemaal in een pb dit aan u te kennen gegeven.
Ik heb zo dikwijls zelf de woorden uitgesproken die jij hierboven schrijft:
AL wat ik wil is een nieuw onafhankelijk onderzoek, om antwoorden te krijgen op de tientallen onbeantwoorde vragen.
Dus vanwaar komt deze insinuatie nu weer vandaan?

Mephisto
6 april 2006, 00:55
Dit geldt evenzeer voor u.
Jij hangt de overtuiging aan dat de offciele theorie klopt, alhoewel daar ook geen bewijs voor is.
[quote]Sorry meid, dat doet hij mijns inziens dus niet.
Hij ontkracht uw stelling. En als u vindt dat hij daarmee de door het Witte Huis bekrachtigede theorie ondersteunt, begaat u dezelfde domme fout als Bush: you whom are not with us, are against us. Stom volk, mijns inziens..

[QUOTE=democratsteve;1619115]Weeral eens een mooi voorbeeld van je vooringenomenheid.
Ik ben waarschijnlijk zowat de enige "believer" die HERHAALDELIJK heeft gezegd géén bewijzen voor de inside-job theorie te hebben, enkel AANWIJZINGEN. Ik heb zelfs tweemaal in een pb dit aan u te kennen gegeven.
Ik heb zo dikwijls zelf de woorden uitgesproken die jij hierboven schrijft:
AL wat ik wil is een nieuw onafhankelijk onderzoek, om antwoorden te krijgen op de tientallen onbeantwoorde vragen.
Dus vanwaar komt deze insinuatie nu weer vandaan?
D'accord. Wellicht heeft u hier een punt. Al ben ik zelf óók van mening dat u tegenwoordig teveel 'believer' uithangt om bovenstaand werkelijk serieus te nemen.

democratsteve
6 april 2006, 00:58
Sorry meid, dat doet hij mijns inziens dus niet.
Hij ontkracht uw stelling.
Wélke stelling??:?


D'accord. Wellicht heeft u hier een punt. Al ben ik zelf óók van mening dat u tegenwoordig teveel 'believer' uithangt om bovenstaand werkelijk serieus te nemen.
W�*�*r?

StevenNr1
8 april 2006, 21:38
Op de site waar ik ook het vorige artikel vond verscheen er in januari dit jaar een nieuw artikel hieromtrent: http://www.energybulletin.net/12125.html

StevenNr1
8 april 2006, 21:46
En interessante kritiek op dit hele (zogezegde) internetverhaal: http://sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/chronicle/archive/2006/04/04/BUGQRI2OAI1.DTL&type=business

En op dat laatste artikel staat hier een reactie: http://www.needlenose.com/node/view/2809

StevenNr1
12 april 2006, 11:21
Artikel dat de theorie over de instortende dollar ten gevolge van een Iraanse oliebeurs in Euro onderuit haalt: http://www.progress.org/2006/fold450.htm (Gevonden via forum van KifKif.be)

StevenNr1
18 april 2006, 17:22
Ik ben een vrij grote leek in die materie maar ik vraag me af of iemand die links die ik hierboven postte ook las want ik zou graag weten wat ik er al dan niet van moet geloven. Ik heb hier in deze thread namelijk ook de nogal vrij logisch klinkende redenering over een instortende dollar tgv een Iraanse oliebeurs in € zelf onderschreven maar sta na het lezen van die 2 kritische reacties erop toch ook vrij skeptisch tov die theorie. Wat denken de personen die die theorie hier naar voor schoven er zelf van?

Firestone
18 april 2006, 17:26
Ik ben helaas ook maar een leek, maar jouw eerste link (in post 141) vond ik heel interessant.

Het is uiteraard zo dat er op het Internet de meest ridicule verhalen circuleren (naast veel interessante info). Door een echo-kamer effect kan een niet-kritische persoon daar vlug ten prooi aan vallen.

StevenNr1
18 april 2006, 17:46
Inderdaad, juiste informatie vinden en ze dan ook nog op een degelijke manier verwerken of interpreteren, wordt wel zeer moeilijk zo. Laat staan op basis daarvan je een mening vormen, en toch doen we het hier allemaal. Je ziet door het bos de bomen eigenlijk niet meer als je je echt ergens (buiten exacte-wetenschappen dan misschien) in verdiept of ergens iets over te weten wil komen.