PDA

View Full Version : Wat indien de moordenaars van Joe al in Marokko (of Polen) zitten?


sodoirt
23 april 2006, 21:35
Ik vraag me af wat er kan gebeuren indien de moordenaars van Joe al in Marokko zouden zitten. Want hoe is het anders mogelijk dat ze nu al meer dan 11 dagen ondergedoken zouden zijn in België, tenzij zijn familie en relaties niet naar de Belgische TV kijken en alleen maar Al Jazeera binnenhalen in de huiskamer. Deze hebben de filmpjes toch nog niet laten zien want ze geven daar liever de "Bin Laden show" voor hun kijkers.

Indien ze in Marokko aangehouden worden, vrees ik toch dat Marokko zijn onderdanen niet zal uitleveren aan België en het proces daar zal moeten gevoerd worden.
Weet iemand iets af van dergelijke gerechtszaken?

Apocalyps
23 april 2006, 21:39
Joe België, Joe Berlijn,.... een Joe Marokko?

Mitgard
23 april 2006, 21:47
dan kunnen ze maar beter stoppen met zoeken, is mijn gedacht.

abi
23 april 2006, 22:10
Ikv

Indien ze in Marokko aangehouden worden, vrees ik toch dat Marokko zijn onderdanen niet zal uitleveren aan België en het proces daar zal moeten gevoerd worden.
Weet iemand iets af van dergelijke gerechtszaken?

Het tis te hopen dat ze daar zitten,wanneer ze ze daar te pakken krijgen,zullen ze een veel zwaardere straf krijgen,goe met de matrak er eerst op, en vervolgens 20 jaar in een Marokkaanse cel.Mensenrechten op dat gebied staat ginder niet in hun woordenboek.

Wel een groot verschil met dit linkiewinkie gedoe in ons apenland !!!

Internaut
23 april 2006, 22:17
Dat zou beter zijn omdat de straffen daar een pak erger zijn (in sommige landen nog de doodstraf). In België gaan ze zoals vanouds veel te vroeg vrij.
Ik zou deze criminelen ook direct een verbod geven om nog hun thuisland te verlaten omdat ze niet in staat zijn zich te integreren in welk land dan ook.

Bhairav
23 april 2006, 22:22
Ik hoop da ze bij Al Qaeda gaan.

baarle
23 april 2006, 22:23
Ik hoop da ze bij Al Qaeda gaan.

en zich als eersten mogen laten ontploffen? :lol:

Ik weet niet of ze daar goed genoeg voor zijn.

Bhairav
23 april 2006, 22:41
Met een paar Amerikanen mee hè. Die lijken toch allemaal op mekaar en zijn zowiezo kanonnenvlees.

ancapa
23 april 2006, 23:27
dan kunnen ze maar beter stoppen met zoeken, is mijn gedacht.

en zand er over ? :-(

ancapa
23 april 2006, 23:28
Ik hoop da ze bij Al Qaeda gaan.

en zich opblazen voor een pak maagden :?

ancapa
23 april 2006, 23:29
Ik vraag me af wat er kan gebeuren indien de moordenaars van Joe al in Marokko zouden zitten. Want hoe is het anders mogelijk dat ze nu al meer dan 11 dagen ondergedoken zouden zijn in België, tenzij zijn familie en relaties niet naar de Belgische TV kijken en alleen maar Al Jazeera binnenhalen in de huiskamer. Deze hebben de filmpjes toch nog niet laten zien want ze geven daar liever de "Bin Laden show" voor hun kijkers.

Indien ze in Marokko aangehouden worden, vrees ik toch dat Marokko zijn onderdanen niet zal uitleveren aan België en het proces daar zal moeten gevoerd worden.
Weet iemand iets af van dergelijke gerechtszaken?

waarom moesten die beelden 8 dagen op zich laten wachten ?

Jazeker
24 april 2006, 00:04
Indien ze in Marokko aangehouden worden, vrees ik toch dat Marokko zijn onderdanen niet zal uitleveren aan België en het proces daar zal moeten gevoerd worden.

FDW kan content zijn... de eerste boefjes die ginder hun straf uitzitten. :lol:

Herr Flick
24 april 2006, 07:07
Ik vraag me af wat er kan gebeuren indien de moordenaars van Joe al in Marokko zouden zitten. Want hoe is het anders mogelijk dat ze nu al meer dan 11 dagen ondergedoken zouden zijn in België, tenzij zijn familie en relaties niet naar de Belgische TV kijken en alleen maar Al Jazeera binnenhalen in de huiskamer. Deze hebben de filmpjes toch nog niet laten zien want ze geven daar liever de "Bin Laden show" voor hun kijkers.

Indien ze in Marokko aangehouden worden, vrees ik toch dat Marokko zijn onderdanen niet zal uitleveren aan België en het proces daar zal moeten gevoerd worden.
Weet iemand iets af van dergelijke gerechtszaken?


Die mensen kijken inderdaad enkel naar Al Jazeera en TV Iran, enz... allemaal perfect te volgen en gratis op Hotbird...

Natuurlijk heeft het voorpaginabreed in alle gazetten gestaan, behalve natuurlijk in de Cassablanka Times en Rabat Algemeiner ;-)

De gemeenschap zelf is supergesloten maar die straathoekprofiteurs kennen die mannen natuurlijk wel, net zoals veiligheidspersoneel van City 2, Stations, Metrobrigade, Kinepolis enz... die gasten ook kennen, van ziens natuurlijk, en misschien van al ne keer onder hun voeten te geven of weg te sturen. Wijkagenten moeten die mannen ook al gezien hebben, of het moet echt hun eerste keer geweest zijn... (Dus de moment dat die hun neus buiten steken, hangen ze, ... (als de beelden genoeg getoond worden. ))

Bovendien kennen hun collega straatboefjes die gasten ook goed genoeg, het volstaat dus van daar een paar collega's op te pakken die voor een paar uur aan een koppel ex-BOB ers met een telefoonboek te geven en ge hebt zo hun adres, schuiladres, en waar pa en ma wonen. (Die mannen kennen mekaar, bendes en rivaliserende bendes kennnen nu eenmaal mekaars leden... ) Gewoon een flik vinden die hun met hun kop hard genoeg op een dossierkast laat lopen en er zal er wel eentje breken.


Maar dat zijn allemaal kosten op 't sterfhuis, want die gastjes zitten ondertussen al een glaasje muntthee te drinken met nonkel of bompa in het rif gebergte of ergens in Rabat, Cassablanka of Algiers met nonkel en kozein te discusieren over hoeveel hun dochter/zus moet kosten waarmee ze binnen een jaar of 2 a 3 dan terug naar België trekken.

Ze kennen dan wel ergens een vakbondsman die voor 1000 euro hen wel 1 dag wil laten werken, zodat ze GRATIS en snel kunnen doppen. Nekeer ze gezinsherenigd zijn.

Het systeem zit toch schoon in mekaar nietwaar. ?

Herr Flick
24 april 2006, 07:09
Het tis te hopen dat ze daar zitten,wanneer ze ze daar te pakken krijgen,zullen ze een veel zwaardere straf krijgen,goe met de matrak er eerst op, en vervolgens 20 jaar in een Marokkaanse cel.Mensenrechten op dat gebied staat ginder niet in hun woordenboek.

Wel een groot verschil met dit linkiewinkie gedoe in ons apenland !!!


Hebben wij wel een uitleveringsverdrag met Marokko ?


Berecht Marokko wel misdaden gepleegd in het buitenland ?

Jampie
24 april 2006, 07:19
Die mensen kijken inderdaad enkel naar Al Jazeera en TV Iran, enz... allemaal perfect te volgen en gratis op Hotbird...

Natuurlijk heeft het voorpaginabreed in alle gazetten gestaan, behalve natuurlijk in de Cassablanka Times en Rabat Algemeiner ;-)

De gemeenschap zelf is supergesloten maar die straathoekprofiteurs kennen die mannen natuurlijk wel, net zoals veiligheidspersoneel van City 2, Stations, Metrobrigade, Kinepolis enz... die gasten ook kennen, van ziens natuurlijk, en misschien van al ne keer onder hun voeten te geven of weg te sturen. Wijkagenten moeten die mannen ook al gezien hebben, of het moet echt hun eerste keer geweest zijn... (Dus de moment dat die hun neus buiten steken, hangen ze, ... (als de beelden genoeg getoond worden. ))

Bovendien kennen hun collega straatboefjes die gasten ook goed genoeg, het volstaat dus van daar een paar collega's op te pakken die voor een paar uur aan een koppel ex-BOB ers met een telefoonboek te geven en ge hebt zo hun adres, schuiladres, en waar pa en ma wonen. (Die mannen kennen mekaar, bendes en rivaliserende bendes kennnen nu eenmaal mekaars leden... ) Gewoon een flik vinden die hun met hun kop hard genoeg op een dossierkast laat lopen en er zal er wel eentje breken.


Maar dat zijn allemaal kosten op 't sterfhuis, want die gastjes zitten ondertussen al een glaasje muntthee te drinken met nonkel of bompa in het rif gebergte of ergens in Rabat, Cassablanka of Algiers met nonkel en kozein te discusieren over hoeveel hun dochter/zus moet kosten waarmee ze binnen een jaar of 2 a 3 dan terug naar België trekken.

Ze kennen dan wel ergens een vakbondsman die voor 1000 euro hen wel 1 dag wil laten werken, zodat ze GRATIS en snel kunnen doppen. Nekeer ze gezinsherenigd zijn.

Het systeem zit toch schoon in mekaar nietwaar. ?In het centraal station hangt een bericht van de vrienden en ouders van Joe : 'Pas de propos racistes svp, vous nous faites honte'.

Bhairav
24 april 2006, 07:20
En wa betekent da juist? (Ik kan geen frans)

baarle
24 april 2006, 07:24
En wa betekent da juist? (Ik kan geen frans)

Gaan we een beetje racistisch doen, ja? :-)

Bhairav
24 april 2006, 07:24
Nazi.

baarle
24 april 2006, 07:26
Nazi.

En ge durft uw geaardheid zomaar openlijk te afficheren? Dat gaat me toch te ver, hoor.

Bhairav
24 april 2006, 07:28
"Al wa ge zegt zijde zellef medu dik gat in de verref"

PollyCorrect
24 april 2006, 09:14
Ik vraag me af wat er kan gebeuren indien de moordenaars van Joe al in Marokko zouden zitten. Want hoe is het anders mogelijk dat ze nu al meer dan 11 dagen ondergedoken zouden zijn in België, tenzij zijn familie en relaties niet naar de Belgische TV kijken en alleen maar Al Jazeera binnenhalen in de huiskamer. Deze hebben de filmpjes toch nog niet laten zien want ze geven daar liever de "Bin Laden show" voor hun kijkers.

Indien ze in Marokko aangehouden worden, vrees ik toch dat Marokko zijn onderdanen niet zal uitleveren aan België en het proces daar zal moeten gevoerd worden.
Weet iemand iets af van dergelijke gerechtszaken?

Goeie vraag.

Zitten er geen juristen op politics.be?

baarle
24 april 2006, 09:17
Goeie vraag.

Zitten er geen juristen op politics.be?

Ben je naar de mars geweest?

sodoirt
24 april 2006, 09:24
Ben je naar de mars geweest?Wat heeft dat er mee te maken? Of zitten die juristen nu daar?

PollyCorrect
24 april 2006, 09:26
Ben je naar de mars geweest?

dont worry, sodoirt ! ;)

baarle: zie andere topic over wat het volk vertelt over de mars. Daar spreek ik nl. ook.

sodoirt
24 april 2006, 11:30
dont worry, sodoirt ! ;)

baarle: zie andere topic over wat het volk vertelt over de mars. Daar spreek ik nl. ook.Ik dacht vooral aan de verhuis dat zo'n proces in Marokko zou teweeg brengen. Een ganse karavaan van getuigen, advokaten, magistraten enz. Misschien kunnen ze dan het gepast seizoen uitkiezen dat het er niet te warm is en ook niet in de Ramadan valt?

PollyCorrect
24 april 2006, 11:32
Ik denk niet dat de ouders van Joe dat erg leuk zouden vinden, om verplicht te zijn tijdelijk naar Marokko te emigreren om de daders ten dienste te zijn.

Het is de omgekeerde wereld. :evil:

Ik tel de minuten die voorbijgaan zonder dat die teringhufters gepakt worden.

Groet van Polly
(nog steeds boos)

daiwa
24 april 2006, 11:34
Goeie vraag.

Zitten er geen juristen op politics.be?


Grote bubbelsmurf Hans 1 schijnt een advokaat te zijn.

Anna List
24 april 2006, 11:47
Grote bubbelsmurf Hans 1 schijnt een advokaat te zijn.

advokaat van de duivel, dat telt niet ;-)

Herr Flick
24 april 2006, 12:17
In het centraal station hangt een bericht van de vrienden en ouders van Joe : 'Pas de propos racistes svp, vous nous faites honte'.


Jampie als de waarheid volgens u racistisch is, wel dan is dat maar zo hé.

Wat denkte soms ?

Dat hun vrienden nie weten dat ze het gedaan hebben ?

Die mogen ze van mij allemaal 20 jaar in den bak steken voor medeplichtigheid.

Waarom is den dien die niet gestoken heeft hem nog nie komen aangeven om zijn vel te redden ...

Herr Flick
24 april 2006, 12:18
Ik denk niet dat de ouders van Joe dat erg leuk zouden vinden, om verplicht te zijn tijdelijk naar Marokko te emigreren om de daders ten dienste te zijn.

Het is de omgekeerde wereld. :evil:

Ik tel de minuten die voorbijgaan zonder dat die teringhufters gepakt worden.

Groet van Polly
(nog steeds boos)


Ik denk da ge nog lang gaat mogen tellen.

Flippend Rund
24 april 2006, 23:17
Deze thread is ineens een stuk grappiger geworden.

Jazeker
25 april 2006, 00:17
1 ding is me zonneklaar. Misschien kan ik me vergissen, maar mij is de typisch moslimwereld steeds afgeschilderd geweest als een gemeenschap met een sterke samenhang en sterke sociale controle. De beelden van de moordenaars moeten intussen gegrift staan in het netvlies van heel België en uit die hele allochtone gemeenschap komt er geen 1 stem die zegt "Ik ken die mensen". Er is niets te horen van het gezin, noch de familie, noch de vrienden (dat zijn toch die gasten die binnen het uur een demonstratie van 5000 man op de been brengen omdat de flikken schoten op iemand die hen wou doodrijden ?), noch de school, ....

Stilte... alom.

Mustius
25 april 2006, 00:20
Misschien omdat de beelden niet duidelijk genoeg waren en de daders nu waarschijnlijk Polen zijn?

vjeeke
25 april 2006, 00:56
noord-afrikanen met een poolse nationaliteit ;)

Jazeker
25 april 2006, 01:11
Misschien omdat de beelden niet duidelijk genoeg waren en de daders nu waarschijnlijk Polen zijn?

Het kan zijn. Het zou een erg verkeerd beeld zijn dat de vriend van Joe geschetst heeft dan. Hij was getuige nummer 1.

lombas
25 april 2006, 01:35
Hoe hard zou de politie gewerkt hebben om van de Marokkaanse identiteit gedurende vorige nacht een Poolse te maken?

:D Ik hoor onze samenzweringsfilosofen pindar en exodus al komen...

Jazeker
25 april 2006, 01:50
Hoe hard zou de politie gewerkt hebben om van de Marokkaanse identiteit gedurende vorige nacht een Poolse te maken?

:D Ik hoor onze samenzweringsfilosofen pindar en exodus al komen...

Zolang de US niet de fout kan krijgen - en dat is in deze weinig waarschijnlijk - komen die niet boven. En ik geloof nog steeds niet in de Poolse route. Lang niet zolang ze beweren dat die beelden echt zijn.

Jazeker
25 april 2006, 01:51
Hoe hard zou de politie gewerkt hebben om van de Marokkaanse identiteit gedurende vorige nacht een Poolse te maken?

Er zitten al hopen Marrokanen in Polen ook hoor :D

Ze zitten in Oslo, in Denemarken, In Finland, in ... ze zitten overal :-(

lombas
25 april 2006, 01:57
Er zitten al hopen Marrokanen in Polen ook hoor :D

Ze zitten in Oslo, in Denemarken, In Finland, in ... ze zitten overal :-(

Moh dutske toch.

djimi
25 april 2006, 06:07
Wat ze in Polen ongetwijfeld ook al kennen is kleurshampoo.

Bhairav
25 april 2006, 07:11
Er zitten al hopen Marrokanen in Polen ook hoor :D

Ze zitten in Oslo, in Denemarken, In Finland, in ... ze zitten overal :-(
Misschien moeten ze maar een spuitbus uitvinden...

FISHERMAN
25 april 2006, 10:00
Ik hoor net op het Radionieuws dat de dader waarschijnlijk naar Polen is gevlucht.

werkgroep morkhoven
25 april 2006, 10:04
Ik vraag me af wat er kan gebeuren indien de moordenaars van Joe al in Marokko zouden zitten. Want hoe is het anders mogelijk dat ze nu al meer dan 11 dagen ondergedoken zouden zijn in België, tenzij zijn familie en relaties niet naar de Belgische TV kijken en alleen maar Al Jazeera binnenhalen in de huiskamer. Deze hebben de filmpjes toch nog niet laten zien want ze geven daar liever de "Bin Laden show" voor hun kijkers.

Indien ze in Marokko aangehouden worden, vrees ik toch dat Marokko zijn onderdanen niet zal uitleveren aan België en het proces daar zal moeten gevoerd worden.
Weet iemand iets af van dergelijke gerechtszaken?De daders zijn dus Polen.

Het Vlaams Belang had beter de resultaten van het onderzoek afgewacht.
http://smilies.sofrayt.com/%5E/u/band.gif

Bobke
25 april 2006, 11:13
De daders zijn dus Polen.

Het Vlaams Belang had beter de resultaten van het onderzoek afgewacht.
http://smilies.sofrayt.com/%5E/u/band.gif
Het waren dus geen Belgen ?

sodoirt
25 april 2006, 11:18
De enige vraag is nu: zal Polen die vent uitleveren!

daiwa
25 april 2006, 11:38
De enige vraag is nu: zal Polen die vent uitleveren!


De vraag is: zijn het wel Polen?

Geertje
25 april 2006, 11:39
Er is een bekend spreekwoord over auto's : vandaag gestolen, morgen in Polen.

We zullen nu eens zien hoe sterk onze politici internationaal druk kunnen zetten op Polen. Of zal nu blijken wat voor een papieren ventjes we hebben ? We zullen het snel zien.

Lincoln
25 april 2006, 12:39
Ik vraag me af wat er kan gebeuren indien de moordenaars van Joe al in Marokko zouden zitten. Want hoe is het anders mogelijk dat ze nu al meer dan 11 dagen ondergedoken zouden zijn in België, tenzij zijn familie en relaties niet naar de Belgische TV kijken en alleen maar Al Jazeera binnenhalen in de huiskamer. Deze hebben de filmpjes toch nog niet laten zien want ze geven daar liever de "Bin Laden show" voor hun kijkers.

Indien ze in Marokko aangehouden worden, vrees ik toch dat Marokko zijn onderdanen niet zal uitleveren aan België en het proces daar zal moeten gevoerd worden.
Weet iemand iets af van dergelijke gerechtszaken?.....of naar polen.:lol:

sodoirt
25 april 2006, 21:49
.....of naar polen.:lol:Blijkbaar toch niet! Polen is bereid hem uit te leveren indien hij ouder is dan 15 jaar. Zou dat met Marokko ook het geval geweest zijn? Denk maar aan al de kidnappings door Marokkaanse vaders van hun Belgische kinderen!

Zie maar:
http://users.skynet.be/sky57353/index.htm

en op:
http://users.skynet.be/suffrage-universel/be/bemima01.htm
Ca concerne combien de cas? "Pour le Maroc, normalement, il y a 26 dossiers ouverts." Sultana elle-même n'a plus de nouvelle de ses enfants depuis 5 ans. Elle ne sait même pas où ils sont exactement au Maroc. Son dernier espoir, c'est donc dans cette fameuse Commission belgo-marocaine. Une commission aux pouvoirs pourtant bien limités, ses membres belges le reconnaissent eux-mêmes.

Lincoln
25 april 2006, 21:53
Blijkbaar tich niet! Polen is bereid hem uit te leveren indien hij ouder is dan 15 jaar. Zou dat met Marokko ook het geval geweest zijn? Denk maar aan al de kidnappings door Marokkaanse vaders van hun Belgische kinderen!Marokko is dan ook geen EU-land hé.

Lincoln
25 april 2006, 21:55
Daarvoor zijn er verdragen nodig....zoals dat met de handel dat ook is....give me, i give u, u d'ont give me, well i d'ont give u....

sodoirt
25 april 2006, 21:55
Marokko is dan ook geen EU-land hé.Dus mogen ze zich ALLES permitteren?

Lincoln
25 april 2006, 21:56
Dus mogen ze zich ALLES permitteren?Dus "jij" (als europeaan) dicteert de wet??

sodoirt
25 april 2006, 22:02
Daarvoor zijn er verdragen nodig....zoals dat met de handel dat ook is....give me, i give u, u d'ont give me, well i d'ont give u....Je hebt het misschien wat verkeerd voor en natuurlijk niets gelezen van die franstalige tekst over de verdragen die Marokko aan zijn voeten lapt.

Het is eerder "wij geven" en jullie "nemen" in dit geval!

sodoirt
25 april 2006, 22:04
Dus "jij" (als europeaan) dicteert de wet??Ik dicteer niets. Ik neem alleen jou woorden over dat Marokko geen EU land is en dus volgens jou daardoor zich niet aan internationale verdragen moet houden.

filosoof
25 april 2006, 22:05
Denk je dat een Pool naar Marokko vlucht?

Lincoln
25 april 2006, 22:06
Ik dicteer niets. Ik neem alleen jou woorden over dat Marokko geen EU land is en dus volgens jou daardoor zich niet aan internationale verdragen moet houden.Waar staat er in de internationale verdragen dan een crimmineel overgeleverd moet worden als hij berecht kan worden in eigen land??

Lincoln
25 april 2006, 22:09
.....of is marokko volgens u onbekwaan?

filosoof
25 april 2006, 22:12
1 ding is me zonneklaar. Misschien kan ik me vergissen, maar mij is de typisch moslimwereld steeds afgeschilderd geweest als een gemeenschap met een sterke samenhang en sterke sociale controle. De beelden van de moordenaars moeten intussen gegrift staan in het netvlies van heel België en uit die hele allochtone gemeenschap komt er geen 1 stem die zegt "Ik ken die mensen". Er is niets te horen van het gezin, noch de familie, noch de vrienden (dat zijn toch die gasten die binnen het uur een demonstratie van 5000 man op de been brengen omdat de flikken schoten op iemand die hen wou doodrijden ?), noch de school, ....

Stilte... alom.Waarom denk jij dat de moslimgemeenschap Polen zou kennen?:-o

Lincoln
25 april 2006, 22:16
Je hebt het misschien wat verkeerd voor en natuurlijk niets gelezen van die franstalige tekst over de verdragen die Marokko aan zijn voeten lapt.

Het is eerder "wij geven" en jullie "nemen" in dit geval!Dat staat niet officieel ,het kan altijd dat zo'n gefrustreerde journalist van alles een nog wat uithaalt, tegenwoordig lees je van de raarste dingen op deze wereld, en het is niet dat het in een text staat dat dat ook zo is.....in dit geval stel je hierop weeral als iemand die de wet voorleest aan "de derde landen"(want het zijn derde landen hé, en wij zijn europeanen, dus wij zijn die stellen wat mag en niet mag!!!).

sodoirt
25 april 2006, 22:17
Waar staat er in de internationale verdragen dan een crimmineel overgeleverd moet worden als hij berecht kan worden in eigen land??Dus als een Marokkaanse Belg een crimineel wordt is hij dus volgens jou meer Marokkaans dan Belg geworden?

Lincoln
25 april 2006, 22:23
Dus als een Marokkaanse Belg een crimineel wordt is hij dus volgens jou meer Marokkaans dan Belg geworden?Als hij twee paspoorten draagt terwijl hij in Marokko is ,heeft Marokko de voorrang hem eerst te berechten ,dan pas als hij zijn straf uitzit en naar Belgie gekomen is kan Belgie aanspraak doen om hem op haart beurt te berechten, en voor een uitlevering is er geen sprake (indien de crimmineel twee paspoorten draagt),tenzij in sommige gevallen naargelang de misdaad(terrorism) kan er een uitzondering voor zijn, maar voor deze informatie moet je op het juiste adres zijn,.

sodoirt
25 april 2006, 22:31
Dus als een Marokkaanse Belg een crimineel wordt is hij dus volgens jou meer Marokkaans dan Belg geworden?
Als hij twee paspoorten draagt terwijl hij in Marokko is ,heeft Marokko de voorrang hem eerst te berechten ,dan pas als hij zijn straf uitzit en naar Belgie gekomen is kan Belgie aanspraak doen om hem op haart beurt te berechten, en voor een uitlevering is er geen sprake (indien de crimmineel twee paspoorten draagt),tenzij in sommige gevallen naargelang de misdaad(terrorism) kan er een uitzondering voor zijn, maar voor deze informatie moet je op het juiste adres zijn,.Ik zie vooral dat jij dus niet het juiste adres bent!

En: zijn er dan hier Marokkaanse Belgen die dan GEEN Marokkaans paspoort hebben?

En: is het toegelaten aan een Marokkaanse Belg om in Marokko zonder zijn Marokkaans paspoort rond te lopen?

En daar jij dus de specialist schijnt te zijn op gebied van internationale verdragen: is een lokale berechting in Marokko verplicht voor een misdaad in een ander land?

Lincoln
26 april 2006, 10:10
Ik zie vooral dat jij dus niet het juiste adres bent!

En: zijn er dan hier Marokkaanse Belgen die dan GEEN Marokkaans paspoort hebben? mss....

En: is het toegelaten aan een Marokkaanse Belg om in Marokko zonder zijn Marokkaans paspoort rond te lopen? ja, waarom niet....

En daar jij dus de specialist schijnt te zijn op gebied van internationale verdragen: is een lokale berechting in Marokko verplicht voor een misdaad in een ander land? Dat moet je aan de verantwoordelijke instanties vragen of aan de ambasadeur van marokko hier in belgie....Als u weet dat ik het juiste adres niet ben , waarom vraag je het me dan??

baarle
26 april 2006, 10:16
Denk je dat een Pool naar Marokko vlucht?

Interessante vraag. Laten we zeggen: als er een goede kans is dat hij zich daar makkelijker kan verstoppen en minder snel uitgeleverd wordt, zou het verstandig van hem zijn.

Als hij daarentegen een fanatiek aanhanger van de democratie is, kan hij er beter nog even wegblijven.

Als hij tenslotte van plan zou zijn zich ter plaatse te laten oppakken en berechten, dan zou ik hem toch een ander land aanraden.

Graag gedaan.

baarle
26 april 2006, 10:19
Waarom denk jij dat de moslimgemeenschap Polen zou kennen?:-o

Kijk, een mens met een slecht hart zou kunnen opperen: hebben Polen dan geen mp3's misschien? Maar dat gaan we niet doen. Wel ons afvragen waarom de Belgische moslimgemeenschap in godsnaam geen Polen zouden kennen. Ze leven toch niet in ghetto's waarvan de inwoners bedroevend weinig willen te maken hebben met de rest van de stad, zou ik denken.

Waarom zouden moslims geen Polen kennen, beste Filo?

vlijmscherp
26 april 2006, 10:21
Kijk, een mens met een slecht hart zou kunnen opperen: hebben Polen dan geen mp3's misschien? Maar dat gaan we niet doen. Wel ons afvragen waarom de Belgische moslimgemeenschap in godsnaam geen Polen zouden kennen. Ze leven toch niet in ghetto's waarvan de inwoners bedroevend weinig willen te maken hebben met de rest van de stad, zou ik denken.

Waarom zouden moslims geen Polen kennen, beste Filo?

waarom zouden Belgen geen Polen kennen, is dan de logische vraag. Waarom hebben de Belgen die in hetzelfde gebouw woonden, hem niet aangegeven?

sodoirt
26 april 2006, 10:22
Als u weet dat ik het juiste adres niet ben , waarom vraag je het me dan??
Als ik zie wat je antwoord:
---
1. En: zijn er dan hier Marokkaanse Belgen die dan GEEN Marokkaans paspoort hebben? mss....

2. En: is het toegelaten aan een Marokkaanse Belg om in Marokko zonder zijn Marokkaans paspoort rond te lopen? ja, waarom niet....

3. En daar jij dus de specialist schijnt te zijn op gebied van internationale verdragen: is een lokale berechting in Marokko verplicht voor een misdaad in een ander land? Dat moet je aan de verantwoordelijke instanties vragen of aan de ambasadeur van marokko hier in belgie....
---
1. je weet er dus niets van! Iedere Marokkaan weet dat hij zijn nationaliteit MOET bewaren en dat ook voor de derde en vierde generatie hier geboren.

2. Zeker niet! Iedere Belg van Marokkaanse oorsprong MOET zijn Marokkaans paspoort gebruiken om naar Marokko te reizen!

3. Als je dat dan ook niet weet, wat kom je dan hier uit je nek lullen over verdragen enz.

Je geloofwaardigheid heeft hier door je "eigen schuld, dikke bult, " een dikke deuk gekregen... Ik wil wel aanvaarden dat je van die zaken niet alles af weet om het nog even beleefd uit te drukken, maar kom hier dan de les niet spellen over dergelijke feiten en dan beperk je je beter tot informatie die je kent ;-)

sodoirt
26 april 2006, 10:24
waarom zouden Belgen geen Polen kennen, is dan de logische vraag. Waarom hebben de Belgen die in hetzelfde gebouw woonden, hem niet aangegeven?Wat voor een zever is dat nu! Alleen na de vlijmscherpe beelden werd hij herkend en die zullen ze wel niet aan zijn buren laten zien hebben voor dat ze wisten wie zijn buren waren. Is dat vlijmscherp genoeg?

baarle
26 april 2006, 10:26
waarom zouden Belgen geen Polen kennen, is dan de logische vraag. Waarom hebben de Belgen die in hetzelfde gebouw woonden, hem niet aangegeven?

Zeer interessante vraag. Wil het toeval nu toch niet dat het Nieuwsblad daar vandaag een uitgebreid antwoord op geeft!

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G7CRE65L


,,Hij knikte altijd beleefd''

Buurvrouw Therese Michiels

,,Ik zag de jongen een paar dagen geleden nog de deur uitgaan. Hij knikte zoals altijd beleefd goedendag'', zegt Therese Michiels. De Poolse tiener die opgepakt is, woonde op de tweede verdieping van het huis in de Montenegrostraat in Vorst, waar zij het gelijkvloers betrekt.
,,Het gezin - pa, ma, hun tienerzoon en zijn jongere broer - woont hier een klein jaartje'', weet onderbuurvrouw Therese Michiels. ,,Dat de familie illegaal in het land verbleef, wist ik niet. Het zijn nette, brave mensen die altijd vriendelijk goedendag zeggen. Veel contact hadden we niet, het leek alsof het gezin bijna nooit thuis was.''

De vrouw kan amper geloven dat de zoon van het Poolse gezin bij de mp3-moord betrokken was. ,,Hoeveel keer heb ik die camerabeelden op televisie niet gezien? Maar die jongen gelijkt er niet op. Ze hebben de verkeerde toch niet opgepakt?''

In de straat staan een pak wagens met Poolse nummerplaten geparkeerd. ,,Ik heb die beelden van de bewakingscamera's in het Brussels Centraal Station nooit gezien'', zegt een Poolse schrijnwerker schouderophalend. Hij woont in het huis naast het betrokken gezin. ,,De meeste Polen kijken haast nooit naar de Belgische televisie.''

Hoewel hij elke andere landgenoot in de straat achteraf de hand schudt, houdt hij vol dat hij het betrokken gezin enkel van ziens kent. ,,De vele Polen die in deze buurt wonen, vormen anders een hecht clubje'', weet de overbuurvrouw die al 18 jaar in de straat woont. ,,Tuurlijk kennen de andere Polen deze familie.''

Maar dat de Poolse gemeenschap de familie een hand boven het hoofd hield, acht ze uitgesloten. ,,Ik kan de jongen meteen op foto aanwijzen, maar op basis van de beelden op televisie had ik hem ook nooit herkend.''

,,Ik krijg het er koud van'', zegt de overbuurvrouw nog. ,,Ik zag de jongen enkele dagen geleden nog de deur uitgaan. Zoals altijd knikte hij beleefd toen hij me opmerkte.'' (WER)

At your service!

vlijmscherp
26 april 2006, 10:27
Zeer interessante vraag. Wil het toeval nu toch niet dat het Nieuwsblad daar vandaag een uitgebreid antwoord op geeft!

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G7CRE65L



At your service!

dus als Marokkanen zeggen dat ze hem niet kennen, dan liegen ze, zeggen Belgen en Polen dat, is dat normaal.

baarle
26 april 2006, 10:29
dus als Marokkanen zeggen dat ze hem niet kennen, dan liegen ze, zeggen Belgen en Polen dat, is dat normaal.

Heb jij het artikel op die korte tijd al gelezen?

Terzijde: waarom beweer jij dat de Marokkanen liegen? Heb je daar aanwijzingen voor?

vlijmscherp
26 april 2006, 10:30
Heb jij het artikel op die korte tijd al gelezen?

Terzijde: waarom beweer jij dat de Marokkanen liegen? Heb je daar aanwijzingen voor?

ik had het al gelezen. Ik zeg dat zeker niet integendeel, maar ik hoop tevens dat jij niet bij degenen waart die dit tot eergisteren wel riepen.

baarle
26 april 2006, 10:31
ik hoop tevens dat jij niet bij degenen waart die dit tot eergisteren wel riepen.

Je bezorgdheid ontroert me. :-)

sodoirt
26 april 2006, 10:32
Er blijft toch een belangrijke vraag! Die "Marius" is al een paar keer met het gerecht in botsing gekomen voor "diefstalletjes" en vertoefd dan nog bovendien illegaal in het land. Laten we dat nu zomaar toe? Tot wat dient onze rechtstaat nog? Waarom betalen we dat gedoe van Onkelinx en Dewael dan?

Lincoln
26 april 2006, 10:34
Als ik zie wat je antwoord:
---
1. En: zijn er dan hier Marokkaanse Belgen die dan GEEN Marokkaans paspoort hebben? mss....

2. En: is het toegelaten aan een Marokkaanse Belg om in Marokko zonder zijn Marokkaans paspoort rond te lopen? ja, waarom niet....

3. En daar jij dus de specialist schijnt te zijn op gebied van internationale verdragen: is een lokale berechting in Marokko verplicht voor een misdaad in een ander land? Dat moet je aan de verantwoordelijke instanties vragen of aan de ambasadeur van marokko hier in belgie....
---
1. je weet er dus niets van! Iedere Marokkaan weet dat hij zijn nationaliteit MOET bewaren en dat ook voor de derde en vierde generatie hier geboren.

2. Zeker niet! Iedere Belg van Marokkaanse oorsprong MOET zijn Marokkaans paspoort gebruiken om naar Marokko te reizen!

3. Als je dat dan ook niet weet, wat kom je dan hier uit je nek lullen over verdragen enz.

Je geloofwaardigheid heeft hier door je "eigen schuld, dikke bult, " een dikke deuk gekregen... Ik wil wel aanvaarden dat je van die zaken niet alles af weet om het nog even beleefd uit te drukken, maar kom hier dan de les niet spellen over dergelijke feiten en dan beperk je je beter tot informatie die je kent ;-)Als ik niets weet ,en volgens u alleen hier zit te lullen waarom komt u dan met vragen aan mijn adres?? En daarbij spreek ik uit eigen ervaring.....;-)

baarle
26 april 2006, 10:36
Tussendoor even mijn bewondering uitdrukken voor de starter van deze draad, die blijkbaar over profetische gaven beschikt en op 23 april, als iedereen nog naar een Noord-Afrikaan zoekt, al rekening houdt met een vlucht naar ... Polen.

Wat indien de moordenaars van Joe al in Marokko (of Polen) zitten?

Hoe komt die gast daar bij?

Lincoln
26 april 2006, 10:38
.....straks gaat men nog zeggen dat "mariusz" met marokkanen in de klas zat, en dat die jongen in een milieu zit waar veel marokkanen zijn.....ja ja, het is de schuld van de m*kk*k*n....:roll: ,wat sommige leden hieruit willen samenstellen weet ik niet.....

sodoirt
26 april 2006, 10:41
Als ik niets weet ,en volgens u alleen hier zit te lullen waarom komt u dan met vragen aan mijn adres?? En daarbij spreek ik uit eigen ervaring.....;-)ervaring dat u alleen maar zit te lullen? Dat wil ik wel best geloven ;-)

sodoirt
26 april 2006, 10:43
Tussendoor even mijn bewondering uitdrukken voor de starter van deze draad, die blijkbaar over profetische gaven beschikt en op 23 april, als iedereen nog naar een Noord-Afrikaan zoekt, al rekening houdt met een vlucht naar ... Polen.



Hoe komt die gast daar bij?Haha!!! Neen, een van de mods heeft de titel later aangepast en dat was dan ook wel terecht. En voor profetieën moet je bij de Mo zijn.

baarle
26 april 2006, 10:46
Haha!!! Neen, een van de mods heeft de titel later aangepast en dat was dan ook wel terecht.

Is dat zo?

Volgens mij hebben de mods wel wat anders te doen dan titels van draden aan te passen aan de actualiteit. :-)

Knuppel
26 april 2006, 10:51
Waar staat er in de internationale verdragen dan een crimmineel overgeleverd moet worden als hij berecht kan worden in eigen land??

Zit er hier nog iemand op dit forum die deze, vermoedelijk onbestaande, wet zo goed kent als Lincoln?

sodoirt
26 april 2006, 11:01
Is dat zo?

Volgens mij hebben de mods wel wat anders te doen dan titels van draden aan te passen aan de actualiteit. :-)Wie anders dan? Ik was het niet, toen ik deze draad opstarte! ;-)

Lincoln
26 april 2006, 11:02
ervaring dat u alleen maar zit te lullen? Dat wil ik wel best geloven ;-)Iedereen die meedoet op dit forum zit zowieso aan het lullen....;-)

Geertje
26 april 2006, 11:27
Eigenlijk was het gevoel wel juist.

De dader heeft snel zijn biezen gepakt en is naar zijn veilig thuisland gevlucht. Hadden ze alle twee van daar geweest dan had men ze nooit kunnen terugvinden. Men zou er nooit aan gedacht hebben om ze in Polen te gaan zoeken.

Bobke
26 april 2006, 11:53
ik had het al gelezen. Ik zeg dat zeker niet integendeel, maar ik hoop tevens dat jij niet bij degenen waart die dit tot eergisteren wel riepen.
Riepen ze dat ?
Of beweerden ze dat de naaste bekenden en vrienden ze konden herkennen.
Geloof het of niet, maar de ouders van de jongen wisten wel degelijk wat hij uitgespookt had. :roll:

filosoof
26 april 2006, 12:18
Eigenlijk was het gevoel wel juist.

De dader heeft snel zijn biezen gepakt en is naar zijn veilig thuisland gevlucht. Hadden ze alle twee van daar geweest dan had men ze nooit kunnen terugvinden. Men zou er nooit aan gedacht hebben om ze in Polen te gaan zoeken.
Dan zou het zeker de schuld van Marokkanen geweest zijn in Vuil Belang ogen

filosoof
26 april 2006, 12:30
.....straks gaat men nog zeggen dat "mariusz" met marokkanen in de klas zat, en dat die jongen in een milieu zit waar veel marokkanen zijn.....ja ja, het is de schuld van de m*kk*k*n....:roll: ,wat sommige leden hieruit willen samenstellen weet ik niet.....
En ik dacht Philip D en Frank V of Gerolf A op de beelden te herkennen...:lol: : overduidelijk elk een noordafrikaans type ..:lol: :lol: :lol:

En het is op basis van dergelijke getuigenissen en aangiftes dat die Van San haar rapport opstelde, dat dan ook door haar collegas onderuit werd gehaald. En dan schreeuwt het Vuil Belang "Schandaal"
Het Vuil Behang is wéér eens mooi afgegaan:
"Islamietische Roofmoord", (door een katholieke Pool...)

Maken we er nu een topic "Katholieke Roofmoord" van?

(Als je de "verdeling van de buit van de Adamieten" (Numm31) leest in de Bijbel is er idd een theologische grondslag ook nog...)
Oh, néé, er zijn nog behangers die beweren dat de Polen onschuldig of islamiet zijn en dat het toch Marokkanen of (poolse!), maar toch islamieten zijn dus..

Daar kom je met dat Vuil Belangracisme.. Uiteindelijk wordt het in alle media aanvaardbaar geacht: Goebbels technieken...:evil:

PS Is het dan niemand opgevallen dat de stijging van de criminaliteitscijfers begonnen is met de "Val van van de Muur" en dat de Marokkanen direct de zondebokken waren: ik vraag me af hoeveel Marokkanen onschuldig in de bak gedraaid werden op basis van dergelijke getuigenissen, terwijl de échte schuldigen terug naar Polen, Hongarije of ergens ginder vertrokken?
Voor de "boom" in de autodiefstallen lijkt dat al wel zeker... Ginds blijven die gestolen wagens met een belgische nummerplaat rondrijden, en er is minstens één detective agentschap gespecializeerd in het opsporen en recupereren van de duurdere wagens.

Dachten jullie nu écht dat die gasten het bij autodiefstallen houden?

baarle
26 april 2006, 13:37
Maken we er nu een topic "Katholieke Roofmoord" van?

Kijk je doet het zelf: op basis van halve gegevens conclusies trekken. Tenzij je natuurlijk weet dat Poolse Roma's normalerwijze katholiek zouden zijn. Graag een bron, dan.

Knorretje
26 april 2006, 13:44
[quote=baarle;1678351]Kijk je doet het zelf: op basis van halve gegevens conclusies trekken.

Dat noemt men selectief stigmatiseren. Daar zijn de racisten van links echt krakken in. Meer nog : ze zijn de ware grondleggers van het racisme.
Wat ze gezaaid hebben, oogsten ze nu.
Je moet niet vragen hoe overtuigend ze overkomen als ze zich weer geroepen voelen om de moraalridder uit te hangen. :rofl:

Jazeker
26 april 2006, 16:03
Ja lap. Het zal de fout zijn van het VB, terwijl die juist gezwegen hebben in alle talen.

Jampie
28 april 2006, 06:13
Jampie als de waarheid volgens u racistisch is, wel dan is dat maar zo hé.

Wat denkte soms ?

Dat hun vrienden nie weten dat ze het gedaan hebben ?

Die mogen ze van mij allemaal 20 jaar in den bak steken voor medeplichtigheid.

Waarom is den dien die niet gestoken heeft hem nog nie komen aangeven om zijn vel te redden ...Ik weet niet wat je bedoelt met hetgeen in het rood staat.

De ouders en vrienden van Joe vroegen enkel aan mensen zoals jij om geen racistische praat te komen vertellen. Ze schamen zich in uw plaats. Dat is het enige wat ze wilden vertellen met hun bordje.