PDA

View Full Version : gezin en belastingen


boerenverstand
13 januari 2007, 19:12
Beste Filip,
uw partij is een uitermate gezinspartij.
Afgelopen jaren werd een uitermate gezinsvriendelijkle fiscaliteit ingevoerd.
Ontkoppeling fiscaliteit gehuwden.
In dit verband blijven alleenstaanden in de kou staan, recente studies tonen aan dat alleenstaanden het heel moeilijk hebben.
Ook zij moeten verwarmen, televisieaansluiting, .....
In dit verband een vraag: bent u ermee akkoord dat er alleenstaande-bonus komt van v.b. 150 euro per maand ?
Acht U het wenselijk dat in een 2-verdienersgezin de fiscaliteit van 1,5 inkomen/gezin aangemoedigd wordt of nog,het 2 full-time banen fiscaal ontmoedigd wordt ?
Argument:
-niet zelden wordt het tweede inkomen gebruikt voor ongeziene luxe.
1 week vakantie , we gaan naar de Dominikaanse republiek
derde generatie play-staton console, onmiddellijk
-in het onderwijs krijgen wij de kinderen gedropt, trek er uw plan mee, zorg dat hij/zij opgevoed geraakt, wij hebben geen tijd
-mogelijks komt er werkgelegenheid vrij
-als wij vragen langer te werken, moet er dan geen rust komen in een gezin zodat ieder langer kwaliteitsvoller meekan ?

Uw mening graag,
liefst niet , als Vlaanderen onafhankelijk wordt....

Filip De Man
16 januari 2007, 14:33
Ik kan voor een groot stuk in uw voorstellen meegaan, maar ik kijk toch wat op als u zegt: begin niet met "als Vlaanderen onafhankelijk wordt".
Welnu beste, met l'Etat-PS aan ons been zit ALLES VASTGEROEST!
De pecunia om uw voorstellen te realiseren, zijn eenvoudig niet beschikbaar door de miljardendiefstal van Elio.

Khonnor
16 januari 2007, 14:36
Ik kan voor een groot stuk in uw voorstellen meegaan, maar ik kijk toch wat op als u zegt: begin niet met "als Vlaanderen onafhankelijk wordt".
Welnu beste, met l'Etat-PS aan ons been zit ALLES VASTGEROEST!
De pecunia om uw voorstellen te realiseren, zijn eenvoudig niet beschikbaar door de miljardendiefstal van Elio.
en hopsakee... nog een voorbeeldje van het respect dat het vb uitstraalt...
sloganesk gebral... ik had echt niets anders verwacht

Tegendradigaard
16 januari 2007, 14:44
Recente studies tonen zelfs aan dat zelfs tweeverdieners het moeilijk krijgen om rond te komen. En neen daar hoeft zelfs geen luxeleventje aan te pas te komen.
In mijn gezin met 6 personen en met een modaal inkomen (van twee modaal werkende en verdienende ouders) moet men niet zot doen.

boerenverstand
17 januari 2007, 09:30
Recente studies tonen zelfs aan dat zelfs tweeverdieners het moeilijk krijgen om rond te komen. En neen daar hoeft zelfs geen luxeleventje aan te pas te komen.
In mijn gezin met 6 personen en met een modaal inkomen (van twee modaal werkende en verdienende ouders) moet men niet zot doen.
Beste,
ik heb het uiteraard niet over 2-verdieners met een modaal inkomen.
Zo'n maatregel zou uiteraard gebonden zijn aan inkomensgrenzen.
Het gaat mij over 2-verdieners, die beide een 4X4 hebben, een reuze-loft,...

boerenverstand
17 januari 2007, 09:42
Ik kan voor een groot stuk in uw voorstellen meegaan, maar ik kijk toch wat op als u zegt: begin niet met "als Vlaanderen onafhankelijk wordt".
Welnu beste, met l'Etat-PS aan ons been zit ALLES VASTGEROEST!
De pecunia om uw voorstellen te realiseren, zijn eenvoudig niet beschikbaar door de miljardendiefstal van Elio.
Filip,
u haalt hier de onbetaalbaarheid aan.
Indien er per goed-verdienend gezin 1, 5 job verdeeld wordt over vrouw/man, dan kan er mogelijks werk vrijkomen voor anderen + bijhorende fiscaliteit van dezen + minder werkloosheidsuitkeringen.
Op een ander topic wordt gepleit voor een loon voor de thuiswerkende ouder.
Hoeveel van dezen zouden nu al niet in een werkloosheidsuitkering zitten ?
En tot slot, het nieuwsbulletin van vandaag geeft mij gelijk, nergens wordt zo hard gewerkt als door de vlaming tussen 25 en 50.
Indien men wenst dat dezen langer gaan werken , zal het er rustiger aan toe moeten gaan in deze leeftijdscategorie.
U weet wel , de actieve welvaartstaat, een bepaald minister ging daar werk van maken.
Wat betreft Vlaanderen, ik en vele anderen weten dat ondertussen ook wel en geven hun/haar stem aan vlaams-vriendelijke partijen.
Probleem is dat men dat discours moe begint te worden , zeker als er geen vooruitgang geboekt wordt en het cordon zwaar begint te wegen.
Zou het VB niet beter beginnen met: " Zolang Vlaanderen niet onafhankelijk is, stellen wij in het huidig systeem voor ..........."
M.a.w. een constructieve houding aan het huidig politiek gebeuren zonder afbreuk te maken aan vlaamse eisen......
Niettemin , en daar heeft uw partij grote verdienste, wordt tegenwoordig over vlaamse onafhankelijkheid gesproken , als pakweg 10 jaar geleden onmogelijk, denk maar aan de RTBf-uitzending.

Mitgard
17 januari 2007, 12:01
de toverspreuk 'vlaanderen onafhankelijk' is het standaard VB-antwoord op alle sociaal-economische vraagstukken.
handig natuurlijk om de discussie over sociale kwesties uit de weg te gaan.
maak het jullie vooral gemakkelijk.

Kay_
17 januari 2007, 12:05
de toverspreuk 'vlaanderen onafhankelijk' is het standaard VB-antwoord op alle sociaal-economische vraagstukken.
handig natuurlijk om de discussie over sociale kwesties uit de weg te gaan.
maak het jullie vooral gemakkelijk.

Inderdaad, de draai die de heer de Man aan antwoorden geeft is onvoorspelbaar.
Welke vraag je ook stelt, voorstellen komen er niet uit. Ofwel ontwijkt hij de vraag volledig ofwel begint hij beschuldigingen naar andere politieke partijen te gooien. Terwijl wij gewoon een eenduidig antwoord verwachten.

labyrinth
17 januari 2007, 12:11
de toverspreuk 'vlaanderen onafhankelijk' is het standaard VB-antwoord op alle sociaal-economische vraagstukken.
handig natuurlijk om de discussie over sociale kwesties uit de weg te gaan.
maak het jullie vooral gemakkelijk.

Toch niet, ze zijn toch wat inventiever. Elio is een miljardendief, Dedecker een dadelboomklimmer en Dewever een bever. :roll: