PDA

View Full Version : verkiezingen 2007


robert t
15 januari 2007, 16:23
Geachte,

M.b.t. tot de aanstaande federale verkiezingen stel ik vast dat in Wallonië een breed Waals front in de maak is, terwijl dat in Vlaanderen absoluut onbestaand is. Daarom zou het interessant zijn zijn van u te vernemen welk standpunt u in deze zaak voorstaat :

- we gaan er onverbiddellijk alleen voor, we zijn tenslotte de enige Vlaams-nationale radicale separatistische partij

- met de N-VA valt misschien nog te praten, maar nu ze definitief gekozen hebben voor de CD&V hoeven we van hen niks te verwachten (wat ik trouwens tot mijn scha en schande aan de lijve mocht ondervinden)

- we zijn bereid een minimum-programma te onderschrijven met de Vlaamse partijen voor zover we daartoe uitgenodigd zouden worden
(wat zeer twijfelachtig is)

- er zijn nog andere opties, nl...

Mvg,

Robert Tondeleir

ilfalco
15 januari 2007, 19:08
- we zijn bereid een minimum-programma te onderschrijven met de Vlaamse partijen voor zover we daartoe uitgenodigd zouden worden
(wat zeer twijfelachtig is)

Ik denk dat het het antwoord al gegeven is door Valkeniers en Vanhecke die deze zomer nog oprope de den tot vlaamse frontvorminge wel rond bepaalde vaste eisen bvb splitsing van de SZ.

Maar als je ziet dat men in Hoboken zelfs liever met de stalinisten in zee gaat . Al denk ik niet dat dat de keuze vand e n-va is, wel vand e n-va top die het doet omwille van haar kartel. Als ze niet aan de leiband lopen worden ze gedumpt.

Filip De Man
16 januari 2007, 13:23
De NVA stapte bijna niet in de regering toen BHV niet bleek te zullen gesplitst worden en minister Bourgeois stapte er bijna uit toen duidelijk bleek dat er inderdaad helemaal niets ging gebeuren.
Ward De Bever ging zelfs plat op de buik toen het ACW nog maar blafte over Jean-Marie.
Die mannen (nouja) zijn VERKOCHT!

Khonnor
16 januari 2007, 13:26
De NVA stapte bijna niet in de regering toen BHV niet bleek te zullen gesplitst worden en minister Bourgeois stapte er bijna uit toen duidelijk bleek dat er inderdaad helemaal niets ging gebeuren.
Ward De Bever ging zelfs plat op de buik toen het ACW nog maar blafte over Jean-Marie.
Die mannen (nouja) zijn VERKOCHT!
Beste heer de man,

De forum moderatoren vragen aan ons om een zekere vorm van respect voor U op te brengen, maw geen verdraaiingen van uw naam of de naam van uw partij.

Gelieve dan ook hetzelfde respect op te brengen voor anderen en Bart De Wever ook Bart De Wever te noemen, en niet de gebruikelijke Vlaams Belang retoriek toe te passen.

By the way, uw antwoordjes zijn redelijk kort. Genen tijd? Of is het omdat u niets meer te zeggen hebt...?

Kay_
16 januari 2007, 14:13
De NVA stapte bijna niet in de regering toen BHV niet bleek te zullen gesplitst worden en minister Bourgeois stapte er bijna uit toen duidelijk bleek dat er inderdaad helemaal niets ging gebeuren.
Ward De Bever ging zelfs plat op de buik toen het ACW nog maar blafte over Jean-Marie.
Die mannen (nouja) zijn VERKOCHT!

Respectvol politiek bedrijven noemen ze dat dan.:roll:
Hoog niveau.

Fieseler
16 januari 2007, 14:25
Filip zegt hierboven (terecht) dat de NVA-tenoren "verkocht" zijn...ben blij te horen dat de linkerzijde daar niet van terug heeft.

Khonnor
16 januari 2007, 14:27
Filip zegt hierboven (terecht) dat de NVA-tenoren "verkocht" zijn...ben blij te horen dat de linkerzijde daar niet van terug heeft.
ik heb daar niet van terug omdat het me gewoon geen zak interesseert.
of BHV nu gesplitst wordt of niet, ik lig er niet wakker van... er zijn wel wat dringender problemen, me dunkt

C uit W
16 januari 2007, 14:30
ik heb daar niet van terug omdat het me gewoon geen zak interesseert.
of BHV nu gesplitst wordt of niet, ik lig er niet wakker van... er zijn wel wat dringender problemen, me dunkt
Inderdaad, de grondwet is totaal niet belangrijk...:roll:

Khonnor
16 januari 2007, 14:34
Inderdaad, de grondwet is totaal niet belangrijk...:roll:
leer lezen... ik zeg dat ik niet wakker lig van dit probleem...
maw is het voor mij ook niet relevant of nv-a hier al dan niet zijn ziel heeft verkocht
plus, ik zou toch nooit op n-va stemmen... dat zou zelfs u moeten weten

labyrinth
16 januari 2007, 14:45
Filip zegt hierboven (terecht) dat de NVA-tenoren "verkocht" zijn...ben blij te horen dat de linkerzijde daar niet van terug heeft.


Mij verwondert het vooral dat CD&V zo christelijk (heb elkaar lief) is dat ze met een nationalistische separatistische partij een kartel vormt. Maar ja, er zijn nog wel meer tegenstrijdigheden in dit leven als het de Vlaamse zaak maar dient.

luc broes
16 januari 2007, 19:14
Mij verwondert het vooral dat CD&V zo christelijk (heb elkaar lief) is dat ze met een nationalistische separatistische partij een kartel vormt. Maar ja, er zijn nog wel meer tegenstrijdigheden in dit leven als het de Vlaamse zaak maar dient.
Is separatisme onchristelijk?
Was het saparatisme van 1830 onchristelijk?

ilfalco
16 januari 2007, 19:37
De n-va is enkel in theorie sepratistsich. Zoals FDW al zei het acw blaft end e kartelpartner ligt aan de lijn.

Ze mogen zelfs niet bepalen wie er lid wordt vand e partij of met wie ze een coalitie aangaan.

De n-va bestaat imo niet als partij; het is nog slechts een aanhnagsel van de CVP omde vlaamse schijn hoog te houden.

Of zoals reynders al zei:" ik luister niet naar de eisen van cvp voor de verkiezingen, ik zal wel luisten erna... want dat is dag en nacht verschil".

robert t
16 januari 2007, 20:02
De NVA stapte bijna niet in de regering toen BHV niet bleek te zullen gesplitst worden en minister Bourgeois stapte er bijna uit toen duidelijk bleek dat er inderdaad helemaal niets ging gebeuren.
Ward De Bever ging zelfs plat op de buik toen het ACW nog maar blafte over Jean-Marie.
Die mannen (nouja) zijn VERKOCHT!Uw opmerkingen zijn terecht maar mijn vraagstelling was genuanceerder dan uw antwoord.

Jéhan
16 januari 2007, 21:16
Is separatisme onchristelijk?
Was het saparatisme van 1830 onchristelijk?

tja, als je naastenliefde predikt en vrede op aarde is separatisme moeilijk te verkopen, zeker als het gestoeld is op hebzucht.

Griffin
16 januari 2007, 21:17
Respectvol politiek bedrijven noemen ze dat dan.:roll:
Hoog niveau.
Hij is de perfecte afspiegeling van zijn kiesvee, hoor. ;)

labyrinth
16 januari 2007, 22:48
Is separatisme onchristelijk?
Was het saparatisme van 1830 onchristelijk?

De hongerigen spijzigen
De dorstigen laven
De naakten kleden

Waarover klaagt de CD&V ? Ze kunnen dat allemaal binnen België .....
Jezus zei : ' heb elkaar lief ' ook en vooral in tegenspoed.
Is Jezus niet de zoon van God voor de Christenen ?

labyrinth
16 januari 2007, 22:49
tja, als je naastenliefde predikt en vrede op aarde is separatisme moeilijk te verkopen, zeker als het gestoeld is op hebzucht.

U bent verstandiger dan mijnheer Broes. :-D

luc broes
17 januari 2007, 09:28
tja, als je naastenliefde predikt en vrede op aarde is separatisme moeilijk te verkopen, zeker als het gestoeld is op hebzucht.
Beste verstandige Jéhan,
Als ik van job verander omdat ik zo meer kan verdienen, dan zou ik dat volgens jou als goede christen niet mogen want het is 'gestoeld op hebzucht'!? En mag zuinig beheer ook niet? Want 'gestoeld op hebzucht'. Wat een nonsens!
Iedereen weet dat de enorme kapitalen die Wallonië sinds vele jaren ontvangen van Vlaanderen en van Europa, niets uithalen. Volgens Waalse economen wiegt het zelfs Wallonië in slaap, en werkt het daarbij nog de corruptie en slecht bestuur in de hand.
Dat systeem blijven voeden heeft dus niets te maken met naastenliefde.
In verband met de transfers moet je aangeklagen de corruptie en het slecht bestuur, en zeker niet de mildheid van de Vlamingen.

In 1945 waren er 55 onafhankelijke staten. In 1999 waren dat er reeds 220, blijkbaar omdat kleinere staten beter bestuur toelaten.
Waarop wachten we?

luc broes
17 januari 2007, 09:39
U bent verstandiger dan mijnheer Broes. :-D
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen

Vrijblijvende en onvoorwaardelijke steun blijven verlenen aan het currupte en slecht bestuurde Wallonië dat leeft als een ocmw-staat met te veel overheidspersoneel, lage productiviteit en te veel werklozen is niet TOEKOMSTGERICHT en geen voorbeeld van verantwoord ondernemen.

labyrinth
17 januari 2007, 09:53
Vrijblijvende en onvoorwaardelijke steun blijven verlenen aan het currupte en slecht bestuurde Wallonië dat leeft als een ocmw-staat met te veel overheidspersoneel, lage productiviteit en te veel werklozen is niet TOEKOMSTGERICHT en geen voorbeeld van verantwoord ondernemen.

Akkoord. Zullen we de Waalse politici dan maar aansporen beter hun best te doen en de gewone Waal mee laten genieten van onze Belgische troeven ? Zullen we de gewone Waal ook een kans geven ? En nu bedoel ik niet dat we dat moeten doen door hem buiten te wippen of een eeuwige aalmoes te geven.
Wie belet ons met al onze centen en ondernemingszin, onze havens en infrastructuur, onze Vlaamse overbevolking verantwoord te ondernemen over de taalgrens in het ruimere Wallonië ?
Niet ieder voor zich maar allen voor één .......... happy time ?

luc broes
17 januari 2007, 10:04
Akkoord. Zullen we de Waalse politici dan maar aansporen beter hun best te doen en de gewone Waal mee laten genieten van onze Belgische troeven ? Zullen we de gewone Waal ook een kans geven ? En nu bedoel ik niet dat we dat moeten doen door hem buiten te wippen of een eeuwige aalmoes te geven.
Wie belet ons met al onze centen en ondernemingszin, onze havens en infrastructuur verantwoord te ondernemen over de taalgrens ?
Niet ieder voor zich maar allen voor één .......... happy time ?
Die Waalse politici laten zich niet aansporen die zijn helemaal tevreden met het automatsch onderhoudsgeld dat wij uit 'solidariteit' bezorgen. En de gewone Waalse kiezer vindt het ook goed en kiest dezelfde corrupte politici om hun belangen (en onderhoudsgeld) te verdedigen. Wat wel neerkomt op die eeuwige aalmoes die jij zogezegd niet wil geven.
Ondernemers (Vlaamse of andere) wereldwijd stoppen hun geld in toekomstgerichte rendabele bedrijven, onafhankelijk van taalgrens of wat dan ook. Als je de gebeurtenissen bij VW-Vorst een beetje gevolgd hebt heb je het verschil in bereidheid tot werken tussen Vl en Fr kunnen vaststellen.

labyrinth
17 januari 2007, 10:29
[quote=luc broes;2344176]Die Waalse politici laten zich niet aansporen die zijn helemaal tevreden met het automatsch onderhoudsgeld dat wij uit 'solidariteit' bezorgen.
Ik denk dat ze hun fierheid nu ook voelen kriebelen....... ze worden heel bewust van de toestand.


En de gewone Waalse kiezer vindt het ook goed en kiest dezelfde corrupte politici om hun belangen (en onderhoudsgeld) te verdedigen. Wat wel neerkomt op die eeuwige aalmoes die jij zogezegd niet wil geven.

Ook de Waalse kiezer ontwaakt. Voorlopig is het angst, maar dat zal evolueren. Angst zal hem aansporen meer ondernemend te worden.

Ondernemers (Vlaamse of andere) wereldwijd stoppen hun geld in toekomstgerichte rendabele bedrijven, onafhankelijk van taalgrens of wat dan ook. Als je de gebeurtenissen bij VW-Vorst een beetje gevolgd hebt heb je het verschil in bereidheid tot werken tussen Vl en Fr kunnen vaststellen

Sommigen hebben inderdaad enige achterstand in te halen. De tijd van de communisten en de zware metallo's is voorbij.

labyrinth
17 januari 2007, 10:30
Sorry, dubbel.

baarle
17 januari 2007, 10:49
Ook de Waalse kiezer ontwaakt. Voorlopig is het angst, maar dat zal evolueren. Angst zal hem aansporen meer ondernemend te worden.

Welke factor inspireert die angst?

vlijmscherp
17 januari 2007, 10:52
Deman bewijst hier hoe het VB is: weinigzeggend maar toch iemand kunnen beledigen.

robert t
17 januari 2007, 12:14
Welke factor inspireert die angst?De factor van het separatisme, jarenlang weggehoond door de Belgicisten,
maar steeds terug opduikend. Met België als het kan, zonder België als het moet. Een oude slogan, maar actueler dan ooit.

baarle
17 januari 2007, 12:35
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/070117Verkiezingen/index.shtml


Federale stembusslag op 10 juni

wo 17/01/07 - De federale verkiezingen vinden plaats op 10 juni. Dat heeft premier Guy Verhofstadt bekendgemaakt.

Alle zitjes in de Kamer van Volksvertegenwoordigers en de Senaat worden opnieuw ingevuld.
Over de datum van de federale verkiezingen is de laatste tijd veel gespeculeerd. Eerder waren de data van 13 mei en 3 juni gevallen.
De datum is een ongelukkig moment voor veel studenten, die dan in de examenperiode zitten.

Mitgard
17 januari 2007, 13:01
De NVA stapte bijna niet in de regering toen BHV niet bleek te zullen gesplitst worden en minister Bourgeois stapte er bijna uit toen duidelijk bleek dat er inderdaad helemaal niets ging gebeuren.
Ward De Bever ging zelfs plat op de buik toen het ACW nog maar blafte over Jean-Marie.
Die mannen (nouja) zijn VERKOCHT!

door uw collega-nationalisten met scheldnamen te bedenken zal u het vlaams front niet bepaald bespoedigen.
maar doet u vooral zo verder. ;-)

labyrinth
17 januari 2007, 15:20
De factor van het separatisme, jarenlang weggehoond door de Belgicisten,
maar steeds terug opduikend. Met België als het kan, zonder België als het moet. Een oude slogan, maar actueler dan ooit.

De grote fout van de Belgicisten is de invloed van de Vlaams-nationalisten te hebben onderschat op de bevolking. Als men aan hun portemonnee knabbelt worden mensen overgevoelig en daar hebben de Vlaams-nationalisten gretig gebruik van gemaakt om het volk verder te verdelen.

labyrinth
17 januari 2007, 15:30
Ondernemers (Vlaamse of andere) wereldwijd stoppen hun geld in toekomstgerichte rendabele bedrijven, onafhankelijk van taalgrens of wat dan ook. Als je de gebeurtenissen bij VW-Vorst een beetje gevolgd hebt heb je het verschil in bereidheid tot werken tussen Vl en Fr kunnen vaststellen.

Ondernemers stoppen vooral hun geld in landen waar vrede heerst, de lonen niet te duur zijn om hun concurrentiekracht te behouden , en waar er mensen zijn die willen werken. En last but not least waar plaats en ruimte is. In die zin is al dat gekibbel in België negatieve publiciteit.

baarle
17 januari 2007, 16:21
De grote fout van de Belgicisten is de invloed van de Vlaams-nationalisten te hebben onderschat op de bevolking.

Daar is iets van. Misschien kunnen ze zich op dit punt alsnog herpakken middels een kleine nieuwe repressie of een zattemansstaatsgreep op zijn Russisch?

Maar nog veel meer onderschatten de Belgicisten de rechtsvaardigheid van de Vlaamse strijd. En op dit punt zullen ze nooit kunnen bijbenen, simpelweg omdat hun leefwereld, hun geestelijk landschap, daarvoor te beperkt is.

Als men aan hun portemonnee knabbelt worden mensen overgevoelig en daar hebben de Vlaams-nationalisten gretig gebruik van gemaakt om het volk verder te verdelen.

U antwoordde niet rechtstreeks op mijn vraag welke factor de Walen angstig gemaakt heeft en daardoor - in uw woorden - aan het werk gezet heeft.

Zoniet had u moeten toegeven dat het het sensibiliseringswerk van de Vlaamse beweging is dat de Walen uiteindelijk wat ongerust gemaakt heeft. Dat het dus dankzij de Vlaamsnationalisten is dat Wallonië misschien ooit ontwaakt uit zijn kredietverslaving...

Ik zal het bovenstaande dan ook maar als uw bekentenis terzake interpreteren... :-)

labyrinth
17 januari 2007, 17:01
Daar is iets van. Misschien kunnen ze zich op dit punt alsnog herpakken middels een kleine nieuwe repressie of een zattemansstaatsgreep op zijn Russisch?

Maar nog veel meer onderschatten de Belgicisten de rechtsvaardigheid van de Vlaamse strijd. En op dit punt zullen ze nooit kunnen bijbenen, simpelweg omdat hun leefwereld, hun geestelijk landschap, daarvoor te beperkt is.



U antwoordde niet rechtstreeks op mijn vraag welke factor de Walen angstig gemaakt heeft en daardoor - in uw woorden - aan het werk gezet heeft.

Zoniet had u moeten toegeven dat het het sensibiliseringswerk van de Vlaamse beweging is dat de Walen uiteindelijk wat ongerust gemaakt heeft. Dat het dus dankzij de Vlaamsnationalisten is dat Wallonië misschien ooit ontwaakt uit zijn kredietverslaving...

Ik zal het bovenstaande dan ook maar als uw bekentenis terzake interpreteren... :-)

Ik wil geloven dat het de factoren fierheid en verantwoordelijkheidszin zijn en niet uw dreiging de subsidies stil te leggen. Ik vind dat waardiger voor iedereen en hoopvoller voor de toekomst van België. :-)

baarle
17 januari 2007, 17:22
Ik wil geloven dat het de factoren fierheid en verantwoordelijkheidszin zijn en niet uw dreiging de subsidies stil te leggen. Ik vind dat waardiger voor iedereen en hoopvoller voor de toekomst van België. :-)

Zelden meegemaakt dat iemand zo openlijk zegt dat zij zichzelf wil blijven zand in de ogen strooien...

Jéhan
17 januari 2007, 17:38
Beste verstandige Jéhan,
Als ik van job verander omdat ik zo meer kan verdienen, dan zou ik dat volgens jou als goede christen niet mogen want het is 'gestoeld op hebzucht'!? En mag zuinig beheer ook niet? Want 'gestoeld op hebzucht'. Wat een nonsens!

Tja, Jezus onthield zich ook van materiale bezittingen. Denk aan de fransiscaner orde die dit ook sterk uitdroegen. Indien men de christelijke leer in diens voorbeeld volgt, is het niet bepaald te rechtvaardigen hoe wij met ons overschot aan geld een gemeenschap willen opdelen op basis van noden. De meest behoevenden aan de kant schuiven.

Als liberaal is mijn standpunt in deze echter verre van zo extreem en zie ik de transfers ook liever dalen tot op een verantwoord niveau. Maar ja de vraag was of separatisme nu onchristelijk zou zijn.

Iedereen weet dat de enorme kapitalen die Wallonië sinds vele jaren ontvangen van Vlaanderen en van Europa, niets uithalen. Volgens Waalse economen wiegt het zelfs Wallonië in slaap, en werkt het daarbij nog de corruptie en slecht bestuur in de hand.
Dat systeem blijven voeden heeft dus niets te maken met naastenliefde.

Ik begrijp wel dat u minstens een vorm van respect en reactie wenst van de Waalse bevolking/politici. Maar hoe u het ook draait of keert, naastenliefde is onconditioneel. Uiteraard zijn de christelijke principes niet altijd even gemakkelijk na te leven of even realistisch in deze samenleving, maar dat was niet de vraag dacht ik.

In verband met de transfers moet je aangeklagen de corruptie en het slecht bestuur, en zeker niet de mildheid van de Vlamingen.

Corruptie is ook verwerpelijk vanuit de christelijke leer ...

In 1945 waren er 55 onafhankelijke staten. In 1999 waren dat er reeds 220, blijkbaar omdat kleinere staten beter bestuur toelaten.
Waarop wachten we?

labyrinth
17 januari 2007, 19:01
Als de aarde ooit echt dramatisch opwarmt dan zal dat zijn omdat gedurende twee �* drie eeuwen teveel onafhankelijke staten hun eigen zin hebben gedaan zonder zich van het geheel aan te trekken.
Soms is onafhankelijkheid goed en soms ook niet ........... Zo ook met het individu, als hij geen rekening houdt met de anderen loopt het meestal slecht af.

ilfalco
17 januari 2007, 20:25
ha de man verwijten dat die ward de bever zegt... ( niet erg spitsvondig dat geeft ik toe)Maar mr Dewever was wel diegene die morel voor hoer uitschelde en het Vb electoraat een mesthoop noemde. om nog maar te zwijgen wat hij allemaal over FDW al gezegd heeft.

Dus nogal hypocrite omd e splinter in het oog vand e man te zien en blind te blijven voor de balk bij anderen.

luc broes
17 januari 2007, 21:07
Als de aarde ooit echt dramatisch opwarmt dan zal dat zijn omdat gedurende twee �* drie eeuwen teveel onafhankelijke staten hun eigen zin hebben gedaan zonder zich van het geheel aan te trekken.
Soms is onafhankelijkheid goed en soms ook niet ........... Zo ook met het individu, als hij geen rekening houdt met de anderen loopt het meestal slecht af.
Teveel onafhankelijke staten zijn nu ook al verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde!?
Onafhankelijke staten moeten uiteraard internationaal samenwerkrn waar nodig. De grootste vervuilers tegenwoordig zijn China en Indië en die trekken zich van het geheel weinig aan.
Rekening houden met anderen wil niet zeggen dat men eeuwig slecht bestuur en corruptie moet blijven voeden.

luc broes
17 januari 2007, 21:12
Jéhan schrijft: "Ik begrijp wel dat u minstens een vorm van respect en reactie wenst van de Waalse bevolking/politici. Maar hoe u het ook draait of keert, naastenliefde is onconditioneel. Uiteraard zijn de christelijke principes niet altijd even gemakkelijk na te leven of even realistisch in deze samenleving, maar dat was niet de vraag dacht ik."
------------------------------------------------------------------
Ik verwacht van gelijk wie die hulp ontvangt dat die hulp goed
gebruikt wordt. En zeker dat die hulp niet verdwijnt in corruptie en slecht bestuur.
Onconditionele naastenliefde is niet ralistisch en nefast voor iedereen.

luc broes
17 januari 2007, 21:16
Ik wil geloven dat het de factoren fierheid en verantwoordelijkheidszin zijn en niet uw dreiging de subsidies stil te leggen. Ik vind dat waardiger voor iedereen en hoopvoller voor de toekomst van België. :-)
Ik wil dat ook graag geloven helaas is er weinig fierheid en verantwoordelijkheidszin te bespeuren bij de steuntrekkers.

Everytime
17 januari 2007, 22:18
Respectvol politiek bedrijven noemen ze dat dan.:roll:
Hoog niveau.

Rectificatie : het is Bart De Zever.

Zwartengeel
17 januari 2007, 22:25
Rectificatie : het is Bart De Zever.

FDF'ers staan dus qua niveau nog een trapje lager. Bedankt om dit hier komen aan te tonen.

labyrinth
17 januari 2007, 23:25
Ik wil dat ook graag geloven helaas is er weinig fierheid en verantwoordelijkheidszin te bespeuren bij de steuntrekkers.

Gaat u ons sociaal vangnet nu ook al afschaffen ?
Wat een programma........

luc broes
18 januari 2007, 09:18
Gaat u ons sociaal vangnet nu ook al afschaffen ?
Wat een programma........
Wat maak jij steeds maar boosaardige veronderstellingen in naam van de 'universele liefde'
Wij pleiten ervoor dat het sociaal vangnet in Wallonië of elders niet systematisch misbruikt wordt. Wallonië wordt in slaapgewiegd door de 'omnium' van de sociale zekerheid die door Vlaanderen betaald wordt.
Voka verklaarde zopas dat die huidige toestand onhoudbaar is.

Filip De Man
19 januari 2007, 15:41
Wart De Bever heeft vlooien.
Hij slaapt bij de CD&V-hond.

Kay_
19 januari 2007, 15:57
Wart De Bever heeft vlooien.
Hij slaapt bij de CD&V-hond.


Kijk daar gaat onze respectvolle politicus weer :lol:

Fieseler
19 januari 2007, 15:59
Kijk daar gaat onze respectvolle politicus weer :lol:

Inderdaad..hij heeft nog eens zijn politieke tegenstrevers niet voor hoer uitgemaakt...de vermaledijde...

Fieseler
19 januari 2007, 16:00
Gaat u ons sociaal vangnet nu ook al afschaffen ?
Wat een programma........

ik vind dat het sociaal vangnet voor iedereen hetzelfde moet zijn...dus: allen op naar het sociale vangnet van de zelfstandige harwerkende Vlaming...

Kay_
19 januari 2007, 16:02
Inderdaad..hij heeft nog eens zijn politieke tegenstrevers niet voor hoer uitgemaakt...de vermaledijde...

Als Bart De Wever die opmerking op het forum moest gemaakt hebben had ik op dezelfde manier gereageerd.

Opmerkingen als die van De Wever en de Man horen gewoon niet thuis in de politiek.
Maar dit is nu een forumsessie met de Man, niet De Wever. Overigens zijn zijn beledigingen niet enkel tot het adres van De Wever beperkt.

Edina
19 januari 2007, 17:26
Kijk daar gaat onze respectvolle politicus weer

Ach hij werd misschien niet goed uitgelegd wat de eigenlijke bedoeling van de forumsessie is. Misschien kunnen we hem helpen:

Politics.be organiseert opnieuw forumsessies met politici. Opzet: kandidaat-politici beantwoorden een hele week jullie vragen in het forum.

Een verzoek: discussieer op niveau !