PDA

View Full Version : eigen homo's eerst


ministe van agitatie
18 januari 2007, 00:44
Geachte Heer de Man,

Toen ik op een onbewaakt ogenblik in de Leeuw van Vlaanderen terecht kwam, geraakte ik aan de toog in gesprek met een stel homo's. Ze outen zich daar als Vlaams Belangers en wisten me te vertellen dat ze meer problemen hadden met hun VB-zijn in de homoscene dan met hun homo zijn in het VB.
Ze vonden het alleen jammer dat het VB zo fel gekant was tegen het homohuwelijk en tegen adoptie door homo's. Verder trokken nogal fel van leer tegen jongeren van Marokkaanse afkomst die wel voor geld maar zelden uit liefde met hen van bil gingen.
In functie van die ervaringen waren ze van plan een actiegroep op te richten onder de slogan "eigen homo's eerst".

Ik wil u daarover vragen:

1) Vindt u de slogan "eigen homo's eerst" een goed idee en is uw partij bereid een dergelijke actiegroep in eigen rangen te tolereren.

2) Waarom verzet uw partij zich tegen het homohuwelijk gezien het feit er ook in uw partij nogal wat mensen met homoseksuele neigingen rond lopen.

3) Bent u het met mij eens dat heteroseksualiteit geen garantie is voor een gelukkig gezinsleven gezien ht feit dat vandaag ongeveer evenveel mensen scheiden als er huwen en de ervaring van uw partijlid, Rob Verreycken die in een vechtscheiding terechtkwam en zijn vrouw voor de ogen van hun kinderen op straat een pak slaag toediende.

3) Kan u uitleggen waarom uw partij zich verzet tegen de adoptie door homo's, uitgaande van het belang dat uw partij hecht aan het gezin an sich en de opvoeding van Vlaamse kindren door Vlaamse ouders.

4) Meent u dat homoseksualiteit op zich een probleem is en
geeft u er de voorkeur aan dat Vlaamse kinderen worden overgelaten aan Vlaamse hetero's zoals uw partijlid, collega parlementslid, VMO-er en negationist Xavier Buisseret, veroordeeld wegens de aanranding van de eerbaarheid van twee minderjarige dochters van een ander partijlid op uw secretariaat in Antwerpen

Hartelijk dank bij voorbaat voor uw antwoord

Filip De Man
18 januari 2007, 16:21
Postuleert ge voor de job van voorzitter?
Ernstig nu: homosexualiteit is van alle tijden en alle landen, het lijkt mij onzinnig om die mensen te stigmatiseren.
Wel heb ik een probleem met homo-adoptie omdat ik meen dat een kind recht heeft op een vader en een moeder.
Rob Verreycken heeft van de rechter nota bene het hoederecht gekregen over zijn kinderen, het is laag hem te beschuldigen zonder de achtergronden te kennen.
Ik beweer niet dat elke hetero een voorbeeldige vader of moeder is, Buisseret is trouwens al lang geen mandataris meer.
Maar goed, ge hebt nog wel modder in voorraad neem ik aan?

ministe van agitatie
18 januari 2007, 16:42
Wel heb ik een probleem met homo-adoptie omdat ik meen dat een kind recht heeft op een vader en een moeder.

Die stelling begrijp ik. Anderzijds lijkt me het woord 'recht' ongepast want een recht is iets dat je kan afdwingen en kinderen kunnen bij de conceptie of na hun geboorte dat recht niet afdwingen. Wat zou u bijvoorbeeld zeggen tegen kinderen die geboren worden zonder dat de moeder een relatie heeft met de vader? Of kinderen uit eenoudergezinnen, of kinderen van gescheiden ouders die van één ouder gescheiden zijn? Hebben al deze kinderen 'recht op een vader en een moeder' en zo ja, hoe moet dat verwezenlijkt worden?

Verder bestaan er vandaag al relaties tussen homo's die een kind hebben. Uit een vorige relatie, door in vitro of anderszins. Indien de natuurlijke ouder sterft, heeft de andere ouder geen enkel recht op het kind en het kind geen enkel recht op de ouder. Dat leidt regelmatig tot schrijnende situaties. Adoptie kan hieraan tegemoet komen en lijkt dan toch in het belang van het kind?

Rob Verreycken heeft van de rechter nota bene het hoederecht gekregen over zijn kinderen, het is laag hem te beschuldigen zonder de achtergronden te kennen.


Ik spreek me niet uit over schuld of onschuld, zeker niet in juridische zin. Ik neem hem als voorbeeld om aan te tonen dat een heterorelatie geen garantie biedt op geluk, noch voor de ouders, noch voor de kinderen.

Buisseret is trouwens al lang geen mandataris meer.


Hij is wel nog lid, of begrijp ik dat verkeerd?

Maar goed, ge hebt nog wel modder in voorraad neem ik aan?

Nee, feiten wel. Modder interesseert me niet.

Bedankt voor uw antwoord