View Full Version : Mocht u een Nigeriaan zijn in de Niger-Delta...
C2C
25 augustus 2007, 15:29
Wat zou u doen mocht u een Nigeriaan zijn die in de Niger-Delta overleeft? Daar worden gigantische olievoorraden weggehaald zonder dat de plaatselijke bevolking er ook maar iets aan overhoudt. In de plaats krijgen ze een vernietigd milieu, complete armoede en ongelofelijke corruptie.
Wie zich verzet tegen de Westerse oliebedrijven en de Nigeriaanse corrupte klasse, riskeert opgehangen te worden.
http://www.dismalworld.com/im/violence/armed-ijaw-militants-in-nigeria.jpg
Mocht u in die situatie leven, wat zou u doen?
Vlaanderen Boven
25 augustus 2007, 15:48
Zoveel inlevingsvermogen heb ik nu ook weer niet.
Zwartengeel
25 augustus 2007, 16:05
Ik zou politiek asiel proberen aan te vragen in het Grote Beloofde Land, Frankrijk.
Brandaan
25 augustus 2007, 16:15
Wie zich verzet tegen de Westerse oliebedrijven en de Nigeriaanse corrupte klasse, riskeert opgehangen te worden.
Ophangen is een beetje overdreven, maar het is terecht dat deze lieden hard worden aangepakt. Het zijn immers geen rebellen, het zijn ordinaire criminelen die dmv ontvoeringen, bedreigingen, afpersingen en moord enkel zelf een slaatje uit de situatie willen slaan.
Ambiorix
25 augustus 2007, 16:20
Zoveel inlevingsvermogen heb ik nu ook weer niet.
Bwa, als ge inschat dat ge hetzelfde karakter/maatschappijvisie hebt, maar gewoon daar zoudt geleeft hebben..
Metternich
25 augustus 2007, 16:20
Ik zou me aansluiten bij het gewapend verzet
Flippend Rund
25 augustus 2007, 16:22
Ik zou me aansluiten bij de corrupte klasse, een evidente optie die je over het hoofd hebt gezien.
Metternich
25 augustus 2007, 16:28
Ik zou me aansluiten bij de corrupte klasse, een evidente optie die je over het hoofd hebt gezien.Je denkt toch niet dat jij kunt binnendringen in de gesloten wereld van "ons kent ons"?
C2C
25 augustus 2007, 16:28
Ik zou me aansluiten bij de corrupte klasse, een evidente optie die je over het hoofd hebt gezien.
Ge moet daar bijzondere kwaliteiten voor hebben. Vandaar dat ik die optie niet heb neergepend. Niemand hier beschikt immers over de vereiste skills.
Vlaanderen Boven
25 augustus 2007, 16:41
Bwa, als ge inschat dat ge hetzelfde karakter/maatschappijvisie hebt, maar gewoon daar zoudt geleeft hebben..
Dat is het nu net...ik denk dat dat vrijwel onmogelijk is. Wij kunnen ons gewoon bijna niet inbeelden hoe het is om in een dergelijke cultuur en omgeving op te groeien. Die 'what if?'-uitspraken die we hier zitten doen zullen altijd goedkoop zijn.
Jazeker
25 augustus 2007, 17:41
Ik zou politiek asiel proberen aan te vragen in het Grote Beloofde Land, Frankrijk.
:rofl: Je bent een genie!
Groet
25 augustus 2007, 17:42
Proberen te emigreren.
Jazeker
25 augustus 2007, 17:42
Ge moet daar bijzondere kwaliteiten voor hebben. Vandaar dat ik die optie niet heb neergepend. Niemand hier beschikt immers over de vereiste skills.
Woon jij in de Niger-Delta dan?
Jazeker
25 augustus 2007, 17:44
Wat zou u doen mocht u een Nigeriaan zijn die in de Niger-Delta overleeft? Daar worden gigantische olievoorraden weggehaald zonder dat de plaatselijke bevolking er ook maar iets aan overhoudt. In de plaats krijgen ze een vernietigd milieu, complete armoede en ongelofelijke corruptie.
http://www.dismalworld.com/im/violence/armed-ijaw-militants-in-nigeria.jpg
Mocht u in die situatie leven, wat zou u doen?
Die complete armoede hadden ze reeds. Wie laat de oliemaatschappijen toe om daar te pompen? Wie laat dat toe? Kom je dan uit bij mij of bij een lokaal potentaat? Richt je aanval dan op die potentaat.
maddox
26 augustus 2007, 10:41
Ik heb wel de capaciteiten om tot de ons kent ons klub daar te komen, op 2 kleine details na. Ik ben niet zwart en ik woon lekker hier.
Wat "ginder" betreft. hetgeen ze daar nu ondergaan hadden we hier tijdens de 30 jarige oorlog. We zijn er toch ook bovenop gekomen nietwaar. Handen uit de mouwen en bouwen aan de toekomst.
En dat doe je niet door oliepijpleidingen proberen af te tappen met een vuurstenen boor, noch door de mensen die de know how hebben te ontvoeren en/of te doden.
An Arkos
26 augustus 2007, 10:55
Ik heb wel de capaciteiten om tot de ons kent ons klub daar te komen, op 2 kleine details na. Ik ben niet zwart en ik woon lekker hier.
Wat "ginder" betreft. hetgeen ze daar nu ondergaan hadden we hier tijdens de 30 jarige oorlog. We zijn er toch ook bovenop gekomen nietwaar. Handen uit de mouwen en bouwen aan de toekomst.
En dat doe je niet door oliepijpleidingen proberen af te tappen met een vuurstenen boor, noch door de mensen die de know how hebben te ontvoeren en/of te doden.
Je snapt het niet, die olie vergroot juist de ongelijkheid en doordat de leidingen niet goed onderhouden worden, lekt de olie weleens in de natuur, of erger, in woonwijken, waar ze tot enorme catastrofes kan leiden.
lombas
26 augustus 2007, 11:03
Ik zou me aansluiten bij de goede blanke man. Die weet het tóch beter en zijn ongelofelijke verwezenlijkingen en wereldbeheersing brengen vrede en voorspoed naar mijn dorp.
Na enkele jaren ben ik burgemeester en eet uit de handen van mijn meesters. Zo kan ik op termijn een tweedehands Mercedes 280SE (uit 1971) kopen waarmee ik met mijn paramilitaire garde domme zwartjes die weigeren onder de goddelijke hand van de goede Europeanen te leven, van de oliepijpen kan wegjagen. 's Middags, na een rustig maal met de notabelen van mijn oliedorp, besteed ik dan aandacht aan het ziekenhuis en de middelbare school van mijn dorp, de enigen in een straal van honderden kilometers, die gebouwd zijn met het ingezamelde geld van de brave christenvrouwen van mijn heren. Elke twee jaar word ik met overweldigende meerderheid herverkozen.
En dan, tegen mijn zeventigste, als ik het roer heb overgedragen en mensen me nog altijd vlot bezoeken voor advies, hoe de withuidige noorderlingen best te dienen, kan ik tevreden terugzien op mijn keuze en denken aan al die kinderachtige mede'broeders' die zich verzet hebben tegen de Evolutie met dromen als 'macht voor zwarten' en 'onafhankelijkheid', en mijn pensioen niet meer kunnen meemaken.
Brandaan
26 augustus 2007, 11:06
Je snapt het niet, die olie vergroot juist de ongelijkheid en doordat de leidingen niet goed onderhouden worden, lekt de olie weleens in de natuur, of erger, in woonwijken, waar ze tot enorme catastrofes kan leiden.
Die leidingen gaan nagenoeg nooit uit zichzelf lekken door gebrek aan onderhoud, lekkages worden 9 van de 10 keer veroorzaakt doordat men olie probeert af te tappen.
maddox
26 augustus 2007, 12:04
Zeker, als er al eens een lek door slecht onderhoud ontstaat, stromen de lokalen toe om hun vinger in dat lek te steken. En dan gebeuren er drama's als er eentje tussen loopt met een zelfgerolde sigaret.
In realiteit, is het een heel ander scenario, en is het een of andere inventiveling die een poging waagt een kraantje te monteren op die dikke stalen buis met het zwarte goud erin. En in zeer veel gevallen loopt dat serieus mis.
En An Arkos, je reageert niet op het feit dat het ontvoeren van oliemedewerkers en het doden van lokale werknemers (die eenzame kuisman of schilder die toch aangenomen is door de westerse oliemaatschappij, door de invloed van vader/oom/stamhoofd/politicus met bijbedoelingen) door de lokale milieuactivisten.
Lof der Zotheid
26 augustus 2007, 12:56
Ik zou me aansluiten bij de goede blanke man. Die weet het tóch beter en zijn ongelofelijke verwezenlijkingen en wereldbeheersing brengen vrede en voorspoed naar mijn dorp.
Na enkele jaren ben ik burgemeester en eet uit de handen van mijn meesters. Zo kan ik op termijn een tweedehands Mercedes 280SE (uit 1971) kopen waarmee ik met mijn paramilitaire garde domme zwartjes die weigeren onder de goddelijke hand van de goede Europeanen te leven, van de oliepijpen kan wegjagen. 's Middags, na een rustig maal met de notabelen van mijn oliedorp, besteed ik dan aandacht aan het ziekenhuis en de middelbare school van mijn dorp, de enigen in een straal van honderden kilometers, die gebouwd zijn met het ingezamelde geld van de brave christenvrouwen van mijn heren. Elke twee jaar word ik met overweldigende meerderheid herverkozen.
En dan, tegen mijn zeventigste, als ik het roer heb overgedragen en mensen me nog altijd vlot bezoeken voor advies, hoe de withuidige noorderlingen best te dienen, kan ik tevreden terugzien op mijn keuze en denken aan al die kinderachtige mede'broeders' die zich verzet hebben tegen de Evolutie met dromen als 'macht voor zwarten' en 'onafhankelijkheid', en mijn pensioen niet meer kunnen meemaken.
Dat lijkt mij de beste optie. Met een beetje geluk wordt ge zelfs nog de gouverneur van uw provincie en kunt ge u een eerstehands Mercedes aanschaffen, om later nog beter van uw vredig pensioen te kunnen genieten.
evilbu
26 augustus 2007, 13:26
Ik heb gehoord dat er geen degelijke elektriciteitsvoorzieningen zijn in die regio.:|
Brandaan
26 augustus 2007, 13:34
Ik heb gehoord dat er geen degelijke elektriciteitsvoorzieningen zijn in die regio.:|
Ik heb gehoord dat het sowieso moeilijk is om in Afrika deftige electriciteitsvoorzieningen te vinden. ;-)
Ke Nan
26 augustus 2007, 13:36
Alleen de handen uit te mouwen is niet genoeg. Je moet ook nog een kolonie ergens hebben en die dan uitzuigen voor het nodige basiskapitaal om een maatschappij op te bouwen zoals wij die hebben. Een kolonie als Vlaanderen bijv. Je laat de Vlamingen in lemen hutjes wonen zoals weleer, je laat ze werkskes voor water en brood uitvoeren en je plukt de vruchten van de noeste arbeid der Vlamingen. Zo, en niet anders, bouw je een welvarende maatschappij op. En zeg nu niet dat niet waar zou zijn! :-D
evilbu
26 augustus 2007, 13:37
Ik heb gehoord dat het sowieso moeilijk is om in Afrika deftige electriciteitsvoorzieningen te vinden. ;-)
Wel ik zag een interview met een milieu-activist in die regio, en tijdens dat interview ging de lamp soms een keer uit.:?
evilbu
26 augustus 2007, 13:46
We spreken toch over dat rode stukje?:oops: Hoe komt het dat de overheid die mensen benadeelt (andere etnische groep?)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/a4/NigerDeltaStates.png/325px-NigerDeltaStates.png
maddox
26 augustus 2007, 13:58
Alleen de handen uit te mouwen is niet genoeg. Je moet ook nog een kolonie ergens hebben en die dan uitzuigen voor het nodige basiskapitaal om een maatschappij op te bouwen zoals wij die hebben. Een kolonie als Vlaanderen bijv. Je laat de Vlamingen in lemen hutjes wonen zoals weleer, je laat ze werkskes voor water en brood uitvoeren en je plukt de vruchten van de noeste arbeid der Vlamingen. Zo, en niet anders, bouw je een welvarende maatschappij op. En zeg nu niet dat niet waar zou zijn! :-D
In de 17de eeuw was het toch ook zo. De boeren hier werden gepluimd als kiekens, het vee en de vrouwen verkracht en meegenomen als ze lekker genoeg waren.
Het enige wat nu veranderd is dat we niet langer boeren zijn, maar we worden nog steeds geplunderd door de heersers. Gelukkig hebben we materiele welvaart verkregen.
Nu is het grote verschil met die arme negertjes en de arme vlaamse boertjes 400 jaar + aan ontwikkeling. Hier hebben we zonder hulp van buitenaf universiteiten opgezet, om maar 1 voorbeeld te geven.
We moesten niet gaan bedelen bij de " westerlingen" want wij waren die. En desondanks dat de legerbendes hier jaarlijks voorbij kwamen als een zwerm sprinkhanen, zijn we uit die donkere dagen gekropen.
En om het verschil nog donkerder te maken. Japan, eind 19de eeuw een feodale staat zonder enige serieuze technologie (ja, ze hadden superieure ambachtlui) , begin 20ste eeuw al een lokale grootmacht, en midden 20ste eeuw een grootmacht die de halve stille oceaan in haar macht had. Terug gebombardeerd tot het stenen tijdperk, en 30 jaar later terug een industrieële grootmacht. Zonder lokale olie.
Metternich
26 augustus 2007, 14:21
(andere etnische groep?)Dat is eigenlijk de verklaring van 75% van de problemen in Afrika.
Lof der Zotheid
26 augustus 2007, 19:36
In de 17de eeuw was het toch ook zo. De boeren hier werden gepluimd als kiekens, het vee en de vrouwen verkracht en meegenomen als ze lekker genoeg waren.
Het enige wat nu veranderd is dat we niet langer boeren zijn, maar we worden nog steeds geplunderd door de heersers. Gelukkig hebben we materiele welvaart verkregen.
Nu is het grote verschil met die arme negertjes en de arme vlaamse boertjes 400 jaar + aan ontwikkeling. Hier hebben we zonder hulp van buitenaf universiteiten opgezet, om maar 1 voorbeeld te geven.
We moesten niet gaan bedelen bij de " westerlingen" want wij waren die. En desondanks dat de legerbendes hier jaarlijks voorbij kwamen als een zwerm sprinkhanen, zijn we uit die donkere dagen gekropen.
En om het verschil nog donkerder te maken. Japan, eind 19de eeuw een feodale staat zonder enige serieuze technologie (ja, ze hadden superieure ambachtlui) , begin 20ste eeuw al een lokale grootmacht, en midden 20ste eeuw een grootmacht die de halve stille oceaan in haar macht had. Terug gebombardeerd tot het stenen tijdperk, en 30 jaar later terug een industrieële grootmacht. Zonder lokale olie.
Het is gewoon een kwestie van mentaliteit.
Praetorian
26 augustus 2007, 19:58
en 30 jaar later terug een industrieële grootmacht. Zonder lokale olie.Omdat de VS de sponsor was, men noemt dat ook "development by invitation". Zie Wallerstein.
maddox
27 augustus 2007, 03:52
Oh Praetorian, bedoel je het Marchall plan.
Gewoon het verstrekken van langlopende, renteloze leningen.
Dat krijgt Afrika ook hoor, "ontwikkelingshulp".
Zelfs jouw geliefde USSR heeft miljarden, die moedertje Rusland niet kon missen, in Afrika gestoken, en het resultaat is dat er geen ploegen zijn, maar des te meer kalashnikovs.
Neen, van de koloniale infrastructuur die Afrika had in de jaren 50 schiet niet veel meer over. Of gewoon vernield in de euforie van de onafhankelijkheid, of blatant geplunderd.
Als recent voorbeeld. Zimbabwe. Tot een paar jaar geleden een graanschuur in Afrika, nu een land in hongersnood.
Zuid Afrika, tijdens de gruwelijke appartheid, een rijk land. Nu een heel pak armer, met een criminaliteitsratio die Tsjetsjenië jaloers maakt.
Het lijkt erop dat hoe minder grondstoffen, hoe rijker de cultuur van een land word.
Praetorian
27 augustus 2007, 12:39
Zelfs jouw geliefde USSR heeft miljarden, die moedertje Rusland niet kon missen, in Afrika gestoken, en het resultaat is dat er geen ploegen zijn, maar des te meer kalashnikovs.
Neen, van de koloniale infrastructuur die Afrika had in de jaren 50 schiet niet veel meer over. Of gewoon vernield in de euforie van de onafhankelijkheid, of blatant geplunderd.
Als recent voorbeeld. Zimbabwe. Tot een paar jaar geleden een graanschuur in Afrika, nu een land in hongersnood.
Zuid Afrika, tijdens de gruwelijke appartheid, een rijk land. Nu een heel pak armer, met een criminaliteitsratio die Tsjetsjenië jaloers maakt.
Het lijkt erop dat hoe minder grondstoffen, hoe rijker de cultuur van een land word.Neen, dat was toch iets meer dan enkel een Marshall-plan. We kunnen gerust stellen dat er een comprador-bourgeoisie was tot de jaren '70.
En infrastructuur in Afrika? Er bestond alleen een bureaucratie om de exploitatie zo efficiënt mogelijk te maken. Het is onzin om te beweren dat er op een gegeven moment een werkende staatsstructuur aanwezig was. Opnieuw een mythe van onze uitbuitende voorouders.
carlgustaaf
27 augustus 2007, 12:56
Ik zou me aansluiten bij de corrupte klasse, een evidente optie die je over het hoofd hebt gezien.dat kan enkel als je door je geboorte bij de "goede" groep behoort, of als je , aan het hoofd van een troep rebellen, de macht genomen hebt. Dan neem je wraak op de families van de overwonnen stam, die tot dan toe de macht in handen had, en dan word je zelf een uitbuiter. Tot ook jij door nieuwe rebellen verslagen, vermoord en/of afgezet word...Zo gaat dat in Afrika...Stammenoorlogen.Genocide, massamoord en verkrachting, plunder en diefstal...
Praetorian
27 augustus 2007, 12:58
dat kan enkel als je door je geboorte bij de "goede" groep behoort, of als je , aan het hoofd van een troep rebellen, de macht genomen hebt. Dan neem je wraak op de families van de overwonnen stam, die tot dan toe de macht in handen had, en dan word je zelf een uitbuiter. Tot ook jij door nieuwe rebellen verslagen, vermoord en/of afgezet word...Zo gaat dat in Afrika...Stammenoorlogen.Genocide, massamoord en verkrachting, plunder en diefstal...Dat klinkt een beetje zoals Europa. Alleen dat wij onze oorlogen de laatste 60 jaar nu buiten de eigen regio voeren.
carlgustaaf
27 augustus 2007, 13:00
En dan, tegen mijn zeventigste, als ik het roer heb overgedragen en mensen me nog altijd vlot bezoeken voor advies, hoe de withuidige noorderlingen best te dienen, kan ik tevreden terugzien op mijn keuze en denken aan al die kinderachtige mede'broeders' die zich verzet hebben tegen de Evolutie met dromen als 'macht voor zwarten' en 'onafhankelijkheid', en mijn pensioen niet meer kunnen meemaken.dat zou een biografie van de doorsnee Afrikaanse diktator kunnen zijn, maar er mankeert wat bloederig gedoe aan uw verhaal...
Bolsjewiek
27 augustus 2007, 13:07
Een beetje moeilijk in te schatten, want rebellen lopen natuurlijk het gevaar gevangengenomen, gefolterd en gruwelijk gedood te worden, waar ik denk dat mijn geweten het niet zou aankunnen mijn broeders in Nigeria in de staak te laten.
Gewapend verzet is dus het antwoord.
baseballpolitieker
27 augustus 2007, 13:08
Ik ga resoluut voor een carriere als seriemoordenaar, keuze genoeg van mensen waarbij ik geen schuldgevoel moet aan overhouden omdat ik ze één keer in hun leven een kogel door hun hersenpan heb gejaagd.
carlgustaaf
27 augustus 2007, 13:12
Dat klinkt een beetje zoals Europa. Alleen dat wij onze oorlogen de laatste 60 jaar nu buiten de eigen regio voeren.Dat klinkt inderdaad een beetje zoals Europa, een paar honderd jaar terug dan...Zwarten zijn OOK mensen hoor, wist je dat niet? Maar ze zijn nog een beetje dichter bij de prehistorie dan wij, daarom maken ze elkaar af, inplaats van hun oorlogen in andere kontinenten te gaan uitvechten.Draai en keer het zoals je wil, wij (westerse mensen) zijn nu éénmaal beschaafder, meer geëvolueerd, en doorgaans een pak slimmer en intelligenter dan zwarten...Wreedheid en agressiviteit hebben we gemeen met hen, dat is iets eigen aan �*lle mensen, maar wij beleven dat op een andere manier.Veel van onze aangeboren agressiviteit word op redelijk onschuldige manier afgereageerd in sport (en supporteren), het kijken naar gewelddadige films, videogames enz enz.De arme zwarten hebben dat allemaal niet, die doen dat nog écht, al die slachtpartijen...
Praetorian
27 augustus 2007, 13:15
Dat klinkt inderdaad een beetje zoals Europa, een paar honderd jaar terug dan...Zwarten zijn OOK mensen hoor, wist je dat niet? Maar ze zijn nog een beetje dichter bij de prehistorie dan wij, daarom maken ze elkaar af, inplaats van hun oorlogen in andere kontinenten te gaan uitvechten.Draai en keer het zoals je wil, wij (westerse mensen) zijn nu éénmaal beschaafder, meer geëvolueerd, en doorgaans een pak slimmer en intelligenter dan zwarten...Wreedheid en agressiviteit hebben we gemeen met hen, dat is iets eigen aan �*lle mensen, maar wij beleven dat op een andere manier.Veel van onze aangeboren agressiviteit word op redelijk onschuldige manier afgereageerd in sport (en supporteren), het kijken naar gewelddadige films, videogames enz enz.De arme zwarten hebben dat allemaal niet, die doen dat nog écht, al die slachtpartijen...
Ik wist niet dat het al zo lang geleden was dat westerlingen een geheel volk in de gaskamers stak en een klein Aziatisch land naar de steentijd bombardeerde. Onze civilisatie is zeker op dat vlak al vooruitstrevend.
Dan moet ik nog niet melden hoe het westers kapitalisme elke dag opnieuw op mondiaal niveau winsten genereert door de dood van inwoners in de periferie. Ik vraag mij af of wij niet geheel onderaan de piramide staan qua menselijke progressie. Het is wel gemakkelijker om te beweren dat ze het zelf hebben gezocht, maar dat verhaaltje is nu toch ook al zo oud als de kolonisatie. Dit werd ook verteld door de Spaanse geestelijken in de Nieuwe Wereld.
baseballpolitieker
27 augustus 2007, 13:17
Ik wist niet dat het al zo lang geleden was dat westerlingen een geheel volk in de gaskamers stak en een klein Aziatisch land naar de steentijd bombardeerde. Onze civilisatie is zeker op dat vlak al vooruitstrevend.Natuurlijk zijn we dan vooruitstrevend, we nemen een aziatisch land en geen eigen land!
Het gaat hier over zeer relatieve vooruitstrevendheid wel te verstaan...
Praetorian
27 augustus 2007, 13:20
Natuurlijk zijn we dan vooruitstrevend, we nemen een aziatisch land en geen eigen land!
Het gaat hier over zeer relatieve vooruitstrevendheid wel te verstaan...
Gelukkig komt het geweld nu terug op onze bodem. We kunnen het nog altijd wijten aan de innerlijke slechtheid van de terroristen, dat maakt de propaganda opnieuw zoveel eenvoudiger.
Pelgrim
27 augustus 2007, 13:58
Eerste beleidspunt van het toekomstige ministerie van Buitenlandse Zaken van de Republiek Vlaanderen:
Wapens cadeau geven aan de rebellen daar en onze troepen sturen om hen een deftige training te geven.
Viva la revolucion! 8-)
evilbu
27 augustus 2007, 14:04
Eerste beleidspunt van het toekomstige ministerie van Buitenlandse Zaken van de Republiek Vlaanderen:
Wapens cadeau geven aan de rebellen daar en onze troepen sturen om hen een deftige training te geven.
Viva la revolucion! 8-)
Ophangen is een beetje overdreven, maar het is terecht dat deze lieden hard worden aangepakt. Het zijn immers geen rebellen, het zijn ordinaire criminelen die dmv ontvoeringen, bedreigingen, afpersingen en moord enkel zelf een slaatje uit de situatie willen slaan.:|
Pelgrim
27 augustus 2007, 14:11
Wat heeft het een met het ander te maken?
evilbu
27 augustus 2007, 14:13
Wat heeft het een met het ander te maken?
Ah, hoe ga jij controleren of het "echte" rebellen zijn?
Pelgrim
27 augustus 2007, 14:15
Geen idee, dat zien we dan wel. Maar de wanpraktijken van de multinationals en de regering moeten hoe dan ook bestreden worden, desnoods met de enige taal die ze verstaan: kaboem.
migrantenjong
27 augustus 2007, 18:35
Ik zie hier vanalles geschreven staan, maar mijn vraag is nu: heeft er iemand een oplossing voor dat probleem? Wat de kaboem van heer Pelgrim betreft: Zuid-Afrikaanse huurlingen maken snel hamburgervlees van je rebeltjes als je kaboem wilt proberen.
migrantenjong
27 augustus 2007, 18:36
O ja en als de rebellen nu eens winnen in Nigeria, mag ik jullie dan wijzen naar de RUF in Sierra Leone.
baseballpolitieker
27 augustus 2007, 18:47
Ik zie hier vanalles geschreven staan, maar mijn vraag is nu: heeft er iemand een oplossing voor dat probleem? Wat de kaboem van heer Pelgrim betreft: Zuid-Afrikaanse huurlingen maken snel hamburgervlees van je rebeltjes als je kaboem wilt proberen.
:-D :-D :-D Ik wil huurling zijn!!!:-D
migrantenjong
27 augustus 2007, 18:57
:-D :-D :-D Ik wil huurling zijn!!!:-D
http://www.sandline.com/site/index.html
Brandaan
27 augustus 2007, 18:58
Geen idee, dat zien we dan wel. Maar de wanpraktijken van de multinationals en de regering moeten hoe dan ook bestreden worden, desnoods met de enige taal die ze verstaan: kaboem.
Ja lekker, alsof werken daar al niet zwaar genoeg is.
baseballpolitieker
27 augustus 2007, 19:10
http://www.sandline.com/site/index.htmlBijna... Is een organisatie die militaire ondersteuning geeft, en dus ook training maar alleen aan bedrijven of regering die dat vragen. Ze geven dus training maar geen manschappen!:cry: Waardoor ik me ook niet kan kandidaat stellen... Andere site?
migrantenjong
27 augustus 2007, 19:19
Bijna... Is een organisatie die militaire ondersteuning geeft, en dus ook training maar alleen aan bedrijven of regering die dat vragen. Ze geven dus training maar geen manschappen!:cry: Waardoor ik me ook niet kan kandidaat stellen... Andere site?
Sandline is reeds defunct wegens een paar schandalen. Niet iedereen is slim genoeg om in te zien dat veiligheid en stabiliteit van derdewereldlanden enkel kan worden gered door prive-militairen.
Volgens sommigen was de betrekking van Sandline in Sierra Leone, en de banden tot de vroegere organisatie Executive Outcomes (de blanke Zuid-Afrikanen met hun gevechthelicopter in Blood Diamond) iets teveel, en werd het bedrijf gesloten.
Sandline stelde wel manschappen ter beschikking, maar dit gebeurde binnen gesloten contracten.
Tim Spicer, en andere Outcomes/Sandline huurlingen werken nu voor AEGIS (http://www.aegisworld.com/) en een gans netwerk van andere bedrijven.
Indien je ervaring hebt met veiligheidsdiensten en bij voorkeur een militaire achtergrond hebt, schrijf u maar in! Het is een boiende job in de meer spannende hoeken van de wereld.
Naar verschillende gegevens opereren 200 a 500 huurlingen in Nigeria, de meeste bewaken daar compounds voor medewerkers van multinationale bedrijven zoals Shell. Met de stijgende crisissituatie in Nigeria kan dit aantal vergroten.
baseballpolitieker
27 augustus 2007, 19:25
Sandline is reeds defunct wegens een paar schandalen. Niet iedereen is slim genoeg om in te zien dat veiligheid en stabiliteit van derdewereldlanden enkel kan worden gered door prive-militairen.
Volgens sommigen was de betrekking van Sandline in Sierra Leone, en de banden tot de vroegere organisatie Executive Outcomes (de blanke Zuid-Afrikanen met hun gevechthelicopter in Blood Diamond) iets teveel, en werd het bedrijf gesloten.
Sandline stelde wel manschappen ter beschikking, maar dit gebeurde binnen gesloten contracten.
Tim Spicer, en andere Outcomes/Sandline huurlingen werken nu voor AEGIS (http://www.aegisworld.com/) en een gans netwerk van andere bedrijven.
Indien je ervaring hebt met veiligheidsdiensten en bij voorkeur een militaire achtergrond hebt, schrijf u maar in! Het is een boiende job in de meer spannende hoeken van de wereld.
Naar verschillende gegevens opereren 200 a 500 huurlingen in Nigeria, de meeste bewaken daar compounds voor medewerkers van multinationale bedrijven zoals Shell. Met de stijgende crisissituatie in Nigeria kan dit aantal vergroten.
Dat heb ik niet maar wat niet is kan nog komen. Een vraagje kan je als buitenlander participeren in het Amerikaans leger? (om ervaring op te doen eh)
migrantenjong
27 augustus 2007, 19:32
Dat heb ik niet maar wat niet is kan nog komen. Een vraagje kan je als buitenlander participeren in het Amerikaans leger? (om ervaring op te doen eh)
Jammer genoeg niet. Dit is de droom van veel mensen, en iets wat ik ook eventueel zou overwegen moest dit mogelijk zijn. Een nationaliteit in ruil voor legerdienst is geen slecht idee, net zoals het Vreemdelingenlegioen.
O ja, als je harde training overweegt dat niet al te ver van huis is, zou ik het Vreemdelingenlegioen in Frankrijk aanraden. Dit heeft wel enige nadelen voor een Belg, aangezien het eerder iets is voor kansarme mensen die in ruil voor hun dienst aan Frankrijk een nationaliteit en een goede loon krijgen.
Lof der Zotheid
27 augustus 2007, 19:39
dat zou een biografie van de doorsnee Afrikaanse diktator kunnen zijn, maar er mankeert wat bloederig gedoe aan uw verhaal...
Bij het bloederige is hij niet noodzakelijk direct aanwezig. Bovendien had Lokaal Potentaat Lombas het in zijn discours toch over zijn garde die domme zwartjes zou afranselen, mochten ze zo overmoedig zijn om tegen zijn plannetjes te stroken.
baseballpolitieker
27 augustus 2007, 19:40
Jammer genoeg niet. Dit is de droom van veel mensen, en iets wat ik ook eventueel zou overwegen moest dit mogelijk zijn. Een nationaliteit in ruil voor legerdienst is geen slecht idee, net zoals het Vreemdelingenlegioen.
O ja, als je harde training overweegt dat niet al te ver van huis is, zou ik het Vreemdelingenlegioen in Frankrijk aanraden. Dit heeft wel enige nadelen voor een Belg, aangezien het eerder iets is voor kansarme mensen die in ruil voor hun dienst aan Frankrijk een nationaliteit en een goede loon krijgen.Jah laat Frankrijk dan maar zitten... Zijn er harde betere trainingen (in de vorm van kost en inwoon) ergens ver weg dan. Of ik nu 1000 km of 10.000 ver weg zit, zal niet zoveel verschil maken.
Ps vraagje: Is het normaal dat iemand met een universiteitsdiploma (heb dat nog niet maar zonder dat leef ik niet verder, dus dat ik de eerste prioriteit;-) ) dat genre jobs doet/wil doen!:oops:
migrantenjong
27 augustus 2007, 19:52
Jah laat Frankrijk dan maar zitten... Zijn er harde betere trainingen (in de vorm van kost en inwoon) ergens ver weg dan. Of ik nu 1000 km of 10.000 ver weg zit, zal niet zoveel verschil maken.
Ps vraagje: Is het normaal dat iemand met een universiteitsdiploma (heb dat nog niet maar zonder dat leef ik niet verder, dus dat ik de eerste prioriteit;-) ) dat genre jobs doet/wil doen!:oops:
Frankrijk is het enigste voor echte elite-training (tenminste zonder connecties in dat wereldje). Het Belgisch leger is slechts nominaal een leger, gezien dat ze hun Leopards willen vervangen met Mowags op wielen.
Om een antwoord te geven op je PS-vraagje kan ik zeggen dat wij hard op elkaar lijken. Ik ben ook iemand die alles bereid is te geven voor een universitair diploma (en ik ga vanaf 24 september er werk beginnen van maken) en ik heb ook dromen over (prive)-militair werk. Ex-militairen hebben mij verteld dat eens dat je een oorlog meemaakt, dat je er anders over denkt, maar dit is moeilijk om te beseffen voor ons.
Ik denk dat je lust voor zulk werk volkomen gezond is!
migrantenjong
27 augustus 2007, 20:08
Het lijkt erop dat hoe minder grondstoffen, hoe rijker de cultuur van een land word.
Probleem met de Afrikaanse ontwikkeling is dat er geen eten nodig is, zoals veel mensen beweren, maar buitenlandse investities en nieuwe infrastructuur. O ja, en geschoolde mensen die dit alles kunnen runnen.
Het probleem met veel van deze landen, nu te zien in de twee voorbeelden die je aanhaalde, is het gebrek aan geschoold personeel. Toen de apartheid beeindigd was, hadden veel zwarte mensen de mentaliteit van "het is goed, zo land de blanke man niet regeert". Veel van deze mensen waren (en zijn) ongeschoold en niet competent om een land te besturen.
Net zoals tijdens de val van de Soviet-Unie gebeurde zowel de decolonisatie als de ontmanteling van de apartheid te snel. Mensen zijn net zoals elastische stoffen, zet er druk op, en het verzamelt potentiele energie. Laat ze in een keer los, en ze springen open.
De mensen waren simpelweg niet klaar om te regeren. Ian Smith in Rhodesie wou dit nog voorkomen, maar het lukte hem niet.
Het ding met Afrika nu is dat niemand in't Westen of Oosten een welvarend Afrika wilt. China wilt het niet, want het boort olie in Tsjaad. De VS en Europa willen het niet, om ontelbare redenen. Zo is het...
maddox
27 augustus 2007, 20:26
Probleem met de Afrikaanse ontwikkeling is dat er geen eten nodig is, zoals veel mensen beweren, maar buitenlandse investities en nieuwe infrastructuur. O ja, en geschoolde mensen die dit alles kunnen runnen.
Zwart Afrikanen , met Kongolezen en Angolezen op kop hadden een vrij gemakkelijke toegang tot hogere scholing voor de onafhankelijkheid.
Toch heeft de hoop die hun scholing in Europa of Cuba hebben gehad, eieren voor hun geld gekozen. En zijn ze of niet terug gegaan, om hier als "derde rangs" burgers te blijven hangen. Of ze zijn wel terug gegaan, en zaten aan de winnende kant voor de onafhankelijkheidsstrijd.
Nu nog zien we dat fenomeen. Eenmaal geschoold, of althans gedeeltelijk, liever hier blijven dan terug te gaan. Moeten we die mensen dan op de C130 schoppen en terug vliegen?
migrantenjong
27 augustus 2007, 20:41
Zwart Afrikanen , met Kongolezen en Angolezen op kop hadden een vrij gemakkelijke toegang tot hogere scholing voor de onafhankelijkheid.
Toch heeft de hoop die hun scholing in Europa of Cuba hebben gehad, eieren voor hun geld gekozen. En zijn ze of niet terug gegaan, om hier als "derde rangs" burgers te blijven hangen. Of ze zijn wel terug gegaan, en zaten aan de winnende kant voor de onafhankelijkheidsstrijd.
Nu nog zien we dat fenomeen. Eenmaal geschoold, of althans gedeeltelijk, liever hier blijven dan terug te gaan. Moeten we die mensen dan op de C130 schoppen en terug vliegen?
Een ding dat ik heb geleerd is dat toegang niet altijd effect biedt. Er moet stimulatie zijn. Een allochtone jongere uit Borgerhout heeft de mogelijkheid om professor in de Astrofysica te worden, maar hij gaat liever gangster worden. Het is niet voor de hand liggend om het eerste te kiezen, en net zo was het met Ko- en Angolezen. Daarom deden veel het gewoonweg niet.
Het is logisch dat diegenen die geschoold zijn hier blijven. Wat hebben ze aan hun diploma in een agrarisch land met tribalisme, oorlog en malaria?
Maar zijn ze werkelijk derderangs burger geworden hier? Ik kan mij denken dat het in de bedrijfswereld niet uitmaakt als je van van Afrika of Europa komt als je je ding maar goed doet?
carlgustaaf
27 augustus 2007, 21:03
Ik wist niet dat het al zo lang geleden was dat westerlingen een geheel volk in de gaskamers stak en een klein Aziatisch land naar de steentijd bombardeerde. Onze civilisatie is zeker op dat vlak al vooruitstrevend.
Dan moet ik nog niet melden hoe het westers kapitalisme elke dag opnieuw op mondiaal niveau winsten genereert door de dood van inwoners in de periferie. Ik vraag mij af of wij niet geheel onderaan de piramide staan qua menselijke progressie. Het is wel gemakkelijker om te beweren dat ze het zelf hebben gezocht, maar dat verhaaltje is nu toch ook al zo oud als de kolonisatie. Dit werd ook verteld door de Spaanse geestelijken in de Nieuwe Wereld.ach, t'was lang geleden dat we er den Adolf nog eens bijsleurden, en de kolonisatie...Maar zelfs nu heb je geen gelijk: kijk, de nazis deden hebben meerdere miljoenen joden gedood door middel van gifgas.vreselijk natuurlijk, maar de bloederige slachtpartij in Rwanda niet zo lang geleden, waar burgers andere burgers levend in stukken hakten met bijlen en machete's, verkrachtten, martelden, dorpen verbrandden enz enz, is dat niet even vreselijk, of erger nog? Dat was een orgie van bloed, er is gesproken geweest over gevallen van kannibalisme zelfs...
Kolonisatie,kapitalisme en de uitbuiting van de mens door de andere mens is ook zo oud als de wereld, ge hebt gelijk als ge dat bestrijden wilt, maar ongelijk te stellen dat de blanken de ergsten zijn.Het bewijs daarvan is wel dat wij het veel beter hebben dan die zwarte mannekkes, dus zelfs als wij uitgebuit worden door smerige kapitalisten, behandelen we elkaar toch nog met meer menselijkheid als de zwarten onder elkaar.We zijn een stapje hoger geraakt op de trap van de evolutie, d�*�*rom is dat zo...
Uw groot ongelijk is die onverdraaglijke neiging om ons , blanken, met alle geweld een schuldgevoel aan te willen smeren...
carlgustaaf
27 augustus 2007, 21:05
Gelukkig komt het geweld nu terug op onze bodem. We kunnen het nog altijd wijten aan de innerlijke slechtheid van de terroristen, dat maakt de propaganda opnieuw zoveel eenvoudiger.ah, gij vind dat tof dat men ons geweld komt aandoen.Goed, daarmee is alles gezegd, nu weet ik met wat ik te doen heb...:2gunfire:
carlgustaaf
27 augustus 2007, 21:06
Viva la revolucion! 8-)op voorwaarde dat we gratis olie krijgen:-)
carlgustaaf
27 augustus 2007, 21:14
Jah laat Frankrijk dan maar zitten... Zijn er harde betere trainingen (in de vorm van kost en inwoon) ergens ver weg dan. Of ik nu 1000 km of 10.000 ver weg zit, zal niet zoveel verschil maken.
Ps vraagje: Is het normaal dat iemand met een universiteitsdiploma (heb dat nog niet maar zonder dat leef ik niet verder, dus dat ik de eerste prioriteit;-) ) dat genre jobs doet/wil doen!:oops:als ge dat echt wilt doen , ga dan om te beginnen 2 jaar naar de Belgische paracommando's.daar word ge betaald, kost, inwoon, en ge krijgt een prima opleiding.De Belgische para's hebben een prima reputatie in militaire middens wereldwijd.En gedurende die 2 jaar kunt ge u een interressante vriendenkring opbouwen voor later, en rustig erover nadenken voor verder te gaan op die weg...Een universitair diploma is een plus als ge tekent bij het leger.Dan zijt ge direkt goed voor onderofficier te worden...
Gargamel
27 augustus 2007, 21:21
Moest ik,en was,zou er blijven,en via internet hopen mensen trachten op te lichten...ZOALS ZE NU AL DOEN IN DIE NEGERSTAAT MET DE HULP VAN HUN REGERING ;-)
migrantenjong
27 augustus 2007, 21:22
als ge dat echt wilt doen , ga dan om te beginnen 2 jaar naar de Belgische paracommando's.daar word ge betaald, kost, inwoon, en ge krijgt een prima opleiding.De Belgische para's hebben een prima reputatie in militaire middens wereldwijd.En gedurende die 2 jaar kunt ge u een interressante vriendenkring opbouwen voor later, en rustig erover nadenken voor verder te gaan op die weg...Een universitair diploma is een plus als ge tekent bij het leger.Dan zijt ge direkt goed voor onderofficier te worden...
Kan men met een universitair diploma een carriere uitkiezen in het leger dat direct aansluit bij de specializatie?
Wat betreft de para's: waar zijn deze ingezet geweest de voorbije 15 jaar? Mijn geheugen laat mij in de steek.
Bolsjewiek
27 augustus 2007, 21:22
ach, t'was lang geleden dat we er den Adolf nog eens bijsleurden, en de kolonisatie...Maar zelfs nu heb je geen gelijk: kijk, de nazis deden hebben meerdere miljoenen joden gedood door middel van gifgas.vreselijk natuurlijk, maar de bloederige slachtpartij in Rwanda niet zo lang geleden, waar burgers andere burgers levend in stukken hakten met bijlen en machete's, verkrachtten, martelden, dorpen verbrandden enz enz, is dat niet even vreselijk, of erger nog? Dat was een orgie van bloed, er is gesproken geweest over gevallen van kannibalisme zelfs...
Kolonisatie,kapitalisme en de uitbuiting van de mens door de andere mens is ook zo oud als de wereld, ge hebt gelijk als ge dat bestrijden wilt, maar ongelijk te stellen dat de blanken de ergsten zijn.Het bewijs daarvan is wel dat wij het veel beter hebben dan die zwarte mannekkes, dus zelfs als wij uitgebuit worden door smerige kapitalisten, behandelen we elkaar toch nog met meer menselijkheid als de zwarten onder elkaar.We zijn een stapje hoger geraakt op de trap van de evolutie, d�*�*rom is dat zo...
Uw groot ongelijk is die onverdraaglijke neiging om ons , blanken, met alle geweld een schuldgevoel aan te willen smeren...
Die gruwelijke moordpraktijken zijn mogelijk dankzij de WESTERSE mentalitiet, met WESTERSE wapens en omwille van het geld dat de WESTERLINGEN er hebben ingevoerd.
De zwarten die elkaar afslachten doen dat voor geld, olie en voor wrede dictators, allemaal gevolgen van de Westerse overheersing.
migrantenjong
27 augustus 2007, 21:35
Die gruwelijke moordpraktijken zijn mogelijk dankzij de WESTERSE mentalitiet, met WESTERSE wapens en omwille van het geld dat de WESTERLINGEN er hebben ingevoerd.
De zwarten die elkaar afslachten doen dat voor geld, olie en voor wrede dictators, allemaal gevolgen van de Westerse overheersing.
Gevolgen? Gelieve mij de mechanismen uit te leggen waardoor dit zo is gekomen?
Strijden tussen stammen en clans waren er altijd in Afrika. Het is gewoon nu dat wij het zien.
De genocide in Sudan, de anarchie in Somalie heeft uiterst weinig te maken met het Westen.
Westerse mentaliteit, he? Ik zie niet echt Walen Vlamingen afslachten, maar de Shona steken een Zulu die in een verkeerde township komt wel in brand. Het is Afrikaanse mentaliteit, vriend. Gewoon meer zichtbaar omdat er WESTERSE televisie bestaat.
Maarja, je noemt jezelf Bolsjeviek. De mensen die mijn land in 1917 langs achter hebben genomen met hoekige roestige voorwerpen. Moge hetzelfde binnen de kortste keren met jou gebeuren, vriend ;-)
baseballpolitieker
27 augustus 2007, 21:55
als ge dat echt wilt doen , ga dan om te beginnen 2 jaar naar de Belgische paracommando's.daar word ge betaald, kost, inwoon, en ge krijgt een prima opleiding.De Belgische para's hebben een prima reputatie in militaire middens wereldwijd.En gedurende die 2 jaar kunt ge u een interressante vriendenkring opbouwen voor later, en rustig erover nadenken voor verder te gaan op die weg...Een universitair diploma is een plus als ge tekent bij het leger.Dan zijt ge direkt goed voor onderofficier te worden...Maar als ik na mijn universitair diploma probeer binnen te geraken dan ben ik al 23... Is da niet te oud? Ik heb altijd het gedacht gehad dat je tussen je 18 en je 20 in het leger ging en dat het anders 'te laat' was... (maar is waarschijnlijk dus fout...)
Brandaan
27 augustus 2007, 22:11
En dan volgt nu de onderbouwing van deze beweringen...........
Of niet?
lombas
27 augustus 2007, 22:48
En wie verkochten slaven, land, natuurlijke rijkdommen &c. aan westerlingen? Juist: Afrikanen.
Vóór de 'komst' van westerlingen hadden Afrikanen natuurlijk ook geen wisselgoederen volgens jou. Ik vraag me af wie de koloniaal hier is.
migrantenjong
27 augustus 2007, 22:57
"Young man young man, yo must undastand:
dem Freetown govahment want yo to vote, dem say
de Futah, is in yo Hands!
So we take de Futah, if we take yo Hands!
No more Hands, no more Voting!"
//RUF in Sierra Leone.
carlgustaaf
27 augustus 2007, 23:26
De zwarten die elkaar afslachten doen dat voor geld, olie en voor wrede dictators, allemaal gevolgen van de Westerse overheersing.En voor de kolonisatie, Waarom slachtten de negers zich toen reeds af? Waarom peuzelden ze elkaar op? Waarom verkochten ze hun broeders aan de slavenhandelaars ? Hou eindelijk eens op met alle schuld op de blanken hun rug te laden. De zwarten hebben van ons geen lesjes te krijgen daar waar het wreedaardigheid betreft.Verre van...
carlgustaaf
27 augustus 2007, 23:45
Kan men met een universitair diploma een carriere uitkiezen in het leger dat direct aansluit bij de specializatie?
Wat betreft de para's: waar zijn deze ingezet geweest de voorbije 15 jaar? Mijn geheugen laat mij in de steek.hangt er vanaf waarvoor ge gestudeerd hebt natuurlijk.Als ge bvb voor arts gestudeerd hebt , zal men u wel een job als arts geven neem ik aan.Maar ik dacht dat het u om vechten te doen was? Terreinwerk, militaire akties enz.Informeer u eens welke universitaire studies het best passen bij een soldatenleven...
De paras werden voor het laatst ingezet in Kosovo dunkt me, en daarvoor in Rwanda, en in de Congo...allemaal na het jaar 2000. Maar ik denk niet dat alles verteld word aan het publiek.
In elk geval, als ge een paar jaar in zo een regiment gediend hebt, en daar opgeleid werd, kom je makkelijk aan de slag bij zo een private huurlingen firma.
carlgustaaf
27 augustus 2007, 23:53
Maar als ik na mijn universitair diploma probeer binnen te geraken dan ben ik al 23... Is da niet te oud? Ik heb altijd het gedacht gehad dat je tussen je 18 en je 20 in het leger ging en dat het anders 'te laat' was... (maar is waarschijnlijk dus fout...)Ik denk niet dat 23 jaar te oud is.Maar wat ik zeker weet, is dat het leger ook uw studies kan betalen.Ge moet dan wel voor 10 jaar tekenen.Of universitaire studies daarbij inbegrepen zijn weet ik niet, informeer u eens bij het leger zelf.Dat evolueert snel allemaal, elk jaar word er wat bijgedaan en afgeschaft sinds ze 100 % professioneel geworden zijn.
migrantenjong
27 augustus 2007, 23:54
hangt er vanaf waarvoor ge gestudeerd hebt natuurlijk.Als ge bvb voor arts gestudeerd hebt , zal men u wel een job als arts geven neem ik aan.Maar ik dacht dat het u om vechten te doen was? Terreinwerk, militaire akties enz.Informeer u eens welke universitaire studies het best passen bij een soldatenleven...
De paras werden voor het laatst ingezet in Kosovo dunkt me, en daarvoor in Rwanda, en in de Congo...allemaal na het jaar 2000. Maar ik denk niet dat alles verteld word aan het publiek.
In elk geval, als ge een paar jaar in zo een regiment gediend hebt, en daar opgeleid werd, kom je makkelijk aan de slag bij zo een private huurlingen firma.
Ik ga studeren voor Burgerlijk Ingenieur, en ik kan mij goed denken dat ze zulke mensen nodig hebben. Ze hebben de neiging om dure electronica overal in te steken tegenwoordig, en dus hebben ze mensen nodig die AA-radars, communicatienetwerken en vuurcontrolesystemen kunnen bedienen/repareren. En een pontonnenbrugje leggen hier en daar.
Alternatief is, indien ik vroeger mijn Belgische nationaliteit ontvang, om de Koninklijke Militaire School binnen te treden voor militair ingenieur. Kan mij denken dat ik dan een schakelprogramma mag doorlopen.
Ik wist het van Rwanda en Congo, maar niet Kosovo. Werden ze als deel van de UNPROFOR ingezet?
carlgustaaf
28 augustus 2007, 00:14
Ik ga studeren voor Burgerlijk Ingenieur, en ik kan mij goed denken dat ze zulke mensen nodig hebben. Ze hebben de neiging om dure electronica overal in te steken tegenwoordig, en dus hebben ze mensen nodig die AA-radars, communicatienetwerken en vuurcontrolesystemen kunnen bedienen/repareren. En een pontonnenbrugje leggen hier en daar.
Alternatief is, indien ik vroeger mijn Belgische nationaliteit ontvang, om de Koninklijke Militaire School binnen te treden voor militair ingenieur. Kan mij denken dat ik dan een schakelprogramma mag doorlopen.
Ik wist het van Rwanda en Congo, maar niet Kosovo. Werden ze als deel van de UNPROFOR ingezet?samen met andere europese landen, in de united nations protection force...Het Belgische leger doet raar of zelden iets op z'n ééntje...Zeker vanaf dat de EU bestaat.
Als ge in het leger kunt binnengeraken moogt ge daar ook studeren, maar ge moet dan wel voor 10 jaar tekenen geloof ik.Zoniet, een ingenieur word denk ik met open armen ontvangen.
migrantenjong
28 augustus 2007, 00:19
samen met andere europese landen, in de united nations protection force...Het Belgische leger doet raar of zelden iets op z'n ééntje...Zeker vanaf dat de EU bestaat.
Als ge in het leger kunt binnengeraken moogt ge daar ook studeren, maar ge moet dan wel voor 10 jaar tekenen geloof ik.Zoniet, een ingenieur word denk ik met open armen ontvangen.
Het Belgisch leger heeft ook niet de capaciteit om op hun eentje operaties uit te voeren. Ze mankeren strategische logistiek.
Een contract van 10 jaar is voldoende om goede ervaring op te doen en de eerste 10 jaar een boeiende job te hebben. Niets waar ik vies van zou zijn moest ik de kans krijgen.
carlgustaaf
28 augustus 2007, 00:27
Het Belgisch leger heeft ook niet de capaciteit om op hun eentje operaties uit te voeren. Ze mankeren strategische logistiek.
Een contract van 10 jaar is voldoende om goede ervaring op te doen en de eerste 10 jaar een boeiende job te hebben. Niets waar ik vies van zou zijn moest ik de kans krijgen.dan vind ik dat men u de kans moet geven...
migrantenjong
28 augustus 2007, 00:34
dan vind ik dat men u de kans moet geven...
Nationaliteit, mijn vriend, is het probleem. Ik ben niet de juiste soort allochtoon om snel Belg te kunnen worden.
Het loopt om een of andere reden traag met Russen en papierenwerk.
Waarschijnlijk krijg ik pas mijn nationaliteit samen met mijn universitair diploma.
Maar er bestaan overbruggingsprogrammas per specialiteit voor mensen met zulke diploma's lees ik juist op mil.be.
baseballpolitieker
28 augustus 2007, 07:04
http://www.boston.com/news/nation/washington/articles/2006/12/26/military_considers_recruiting_foreigners/
De titel zegt eigenlijk al genoeg van het artikel, is wel een half jaar geleden geschreven maar nog geen verandering tot nu toe denk ik... Maar er wordt dus wel aan gedacht.
carlgustaaf
28 augustus 2007, 11:33
Nationaliteit, mijn vriend, is het probleem. Ik ben niet de juiste soort allochtoon om snel Belg te kunnen worden.
Het loopt om een of andere reden traag met Russen en papierenwerk.
Waarschijnlijk krijg ik pas mijn nationaliteit samen met mijn universitair diploma.
Maar er bestaan overbruggingsprogrammas per specialiteit voor mensen met zulke diploma's lees ik juist op mil.be.Dat is het probleem in België:de nationaliteit word selektief uitgedeeld, en niet altijd aan de beste kandidaten.Meestal zijn degenen die snel papieren krijgen nu net dezelfden die de gevangenissen (over)bevolken, en die men eigenlijk het best zo snel en zo ver mogelijk zou moeten wegsturen.Dus...doorbijten. Ge geraakt er wel...
Pieke
29 augustus 2007, 11:52
mocht ik in de Niger-delta wonen, het zou me eigenlijk geen fluit interesseren wat een bleekscheet 10000 km hiervandaan zou doen, moest em in mijn plaats zijn
Geertje
30 augustus 2007, 11:12
Mocht ik in de Niger-delta wonen dan woonde ik zonder stress in een hutje , had 4 vrouwen waaruit ik elke dag enkele kon kiezen, had totaal geen last van de bureaucratie of van de druk om politiek correct te denken en dachten alle blanken van linkse signatuur dat ik ongelukkig was. :lol: :lol: :lol:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.