Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Mocht u in de Niger-Delta leven, wat zou u doen?
Ik zou me aansluiten bij het gewapend verzet 18 56,25%
Ik zou me aansluiten bij het ongewapende milieuverzet, met risico opgehangen te worden 4 12,50%
Ik zou proberen te emigreren, naar Europa 5 15,63%
Ik zou niks ondernemen en mijn miserabele lot aanvaarden 5 15,63%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 15:29   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard Mocht u een Nigeriaan zijn in de Niger-Delta...

Wat zou u doen mocht u een Nigeriaan zijn die in de Niger-Delta overleeft? Daar worden gigantische olievoorraden weggehaald zonder dat de plaatselijke bevolking er ook maar iets aan overhoudt. In de plaats krijgen ze een vernietigd milieu, complete armoede en ongelofelijke corruptie.

Wie zich verzet tegen de Westerse oliebedrijven en de Nigeriaanse corrupte klasse, riskeert opgehangen te worden.



Mocht u in die situatie leven, wat zou u doen?
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 15:48   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Zoveel inlevingsvermogen heb ik nu ook weer niet.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 16:05   #3
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Ik zou politiek asiel proberen aan te vragen in het Grote Beloofde Land, Frankrijk.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 16:15   #4
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wie zich verzet tegen de Westerse oliebedrijven en de Nigeriaanse corrupte klasse, riskeert opgehangen te worden.
Ophangen is een beetje overdreven, maar het is terecht dat deze lieden hard worden aangepakt. Het zijn immers geen rebellen, het zijn ordinaire criminelen die dmv ontvoeringen, bedreigingen, afpersingen en moord enkel zelf een slaatje uit de situatie willen slaan.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 16:20   #5
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Zoveel inlevingsvermogen heb ik nu ook weer niet.
Bwa, als ge inschat dat ge hetzelfde karakter/maatschappijvisie hebt, maar gewoon daar zoudt geleeft hebben..

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 25 augustus 2007 om 16:20.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 16:20   #6
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Ik zou me aansluiten bij het gewapend verzet
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 16:22   #7
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Ik zou me aansluiten bij de corrupte klasse, een evidente optie die je over het hoofd hebt gezien.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 augustus 2007 om 16:23.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 16:28   #8
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik zou me aansluiten bij de corrupte klasse, een evidente optie die je over het hoofd hebt gezien.
Je denkt toch niet dat jij kunt binnendringen in de gesloten wereld van "ons kent ons"?
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 16:28   #9
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik zou me aansluiten bij de corrupte klasse, een evidente optie die je over het hoofd hebt gezien.
Ge moet daar bijzondere kwaliteiten voor hebben. Vandaar dat ik die optie niet heb neergepend. Niemand hier beschikt immers over de vereiste skills.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 16:41   #10
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Bwa, als ge inschat dat ge hetzelfde karakter/maatschappijvisie hebt, maar gewoon daar zoudt geleeft hebben..
Dat is het nu net...ik denk dat dat vrijwel onmogelijk is. Wij kunnen ons gewoon bijna niet inbeelden hoe het is om in een dergelijke cultuur en omgeving op te groeien. Die 'what if?'-uitspraken die we hier zitten doen zullen altijd goedkoop zijn.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 17:41   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik zou politiek asiel proberen aan te vragen in het Grote Beloofde Land, Frankrijk.
Je bent een genie!
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 17:42   #12
Groet
Vreemdeling
 
Groet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 62
Standaard

Proberen te emigreren.
__________________
Take me out of this messed up world
Groet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 17:42   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ge moet daar bijzondere kwaliteiten voor hebben. Vandaar dat ik die optie niet heb neergepend. Niemand hier beschikt immers over de vereiste skills.
Woon jij in de Niger-Delta dan?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2007, 17:44   #14
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wat zou u doen mocht u een Nigeriaan zijn die in de Niger-Delta overleeft? Daar worden gigantische olievoorraden weggehaald zonder dat de plaatselijke bevolking er ook maar iets aan overhoudt. In de plaats krijgen ze een vernietigd milieu, complete armoede en ongelofelijke corruptie.

Wie zich verzet tegen de Westerse oliebedrijven en de Nigeriaanse corrupte klasse, riskeert opgehangen te worden.



Mocht u in die situatie leven, wat zou u doen?
Die complete armoede hadden ze reeds. Wie laat de oliemaatschappijen toe om daar te pompen? Wie laat dat toe? Kom je dan uit bij mij of bij een lokaal potentaat? Richt je aanval dan op die potentaat.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 10:41   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb wel de capaciteiten om tot de ons kent ons klub daar te komen, op 2 kleine details na. Ik ben niet zwart en ik woon lekker hier.

Wat "ginder" betreft. hetgeen ze daar nu ondergaan hadden we hier tijdens de 30 jarige oorlog. We zijn er toch ook bovenop gekomen nietwaar. Handen uit de mouwen en bouwen aan de toekomst.
En dat doe je niet door oliepijpleidingen proberen af te tappen met een vuurstenen boor, noch door de mensen die de know how hebben te ontvoeren en/of te doden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 10:55   #16
An Arkos
Minister
 
An Arkos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2006
Berichten: 3.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb wel de capaciteiten om tot de ons kent ons klub daar te komen, op 2 kleine details na. Ik ben niet zwart en ik woon lekker hier.

Wat "ginder" betreft. hetgeen ze daar nu ondergaan hadden we hier tijdens de 30 jarige oorlog. We zijn er toch ook bovenop gekomen nietwaar. Handen uit de mouwen en bouwen aan de toekomst.
En dat doe je niet door oliepijpleidingen proberen af te tappen met een vuurstenen boor, noch door de mensen die de know how hebben te ontvoeren en/of te doden.
Je snapt het niet, die olie vergroot juist de ongelijkheid en doordat de leidingen niet goed onderhouden worden, lekt de olie weleens in de natuur, of erger, in woonwijken, waar ze tot enorme catastrofes kan leiden.
__________________
We are everywhere.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 11:03   #17
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik zou me aansluiten bij de goede blanke man. Die weet het tóch beter en zijn ongelofelijke verwezenlijkingen en wereldbeheersing brengen vrede en voorspoed naar mijn dorp.

Na enkele jaren ben ik burgemeester en eet uit de handen van mijn meesters. Zo kan ik op termijn een tweedehands Mercedes 280SE (uit 1971) kopen waarmee ik met mijn paramilitaire garde domme zwartjes die weigeren onder de goddelijke hand van de goede Europeanen te leven, van de oliepijpen kan wegjagen. 's Middags, na een rustig maal met de notabelen van mijn oliedorp, besteed ik dan aandacht aan het ziekenhuis en de middelbare school van mijn dorp, de enigen in een straal van honderden kilometers, die gebouwd zijn met het ingezamelde geld van de brave christenvrouwen van mijn heren. Elke twee jaar word ik met overweldigende meerderheid herverkozen.

En dan, tegen mijn zeventigste, als ik het roer heb overgedragen en mensen me nog altijd vlot bezoeken voor advies, hoe de withuidige noorderlingen best te dienen, kan ik tevreden terugzien op mijn keuze en denken aan al die kinderachtige mede'broeders' die zich verzet hebben tegen de Evolutie met dromen als 'macht voor zwarten' en 'onafhankelijkheid', en mijn pensioen niet meer kunnen meemaken.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 26 augustus 2007 om 11:04.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 11:06   #18
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Je snapt het niet, die olie vergroot juist de ongelijkheid en doordat de leidingen niet goed onderhouden worden, lekt de olie weleens in de natuur, of erger, in woonwijken, waar ze tot enorme catastrofes kan leiden.
Die leidingen gaan nagenoeg nooit uit zichzelf lekken door gebrek aan onderhoud, lekkages worden 9 van de 10 keer veroorzaakt doordat men olie probeert af te tappen.
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:04   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Je snapt het niet, die olie vergroot juist de ongelijkheid en doordat de leidingen niet goed onderhouden worden, lekt de olie weleens in de natuur, of erger, in woonwijken, waar ze tot enorme catastrofes kan leiden.

Zeker, als er al eens een lek door slecht onderhoud ontstaat, stromen de lokalen toe om hun vinger in dat lek te steken. En dan gebeuren er drama's als er eentje tussen loopt met een zelfgerolde sigaret.

In realiteit, is het een heel ander scenario, en is het een of andere inventiveling die een poging waagt een kraantje te monteren op die dikke stalen buis met het zwarte goud erin. En in zeer veel gevallen loopt dat serieus mis.

En An Arkos, je reageert niet op het feit dat het ontvoeren van oliemedewerkers en het doden van lokale werknemers (die eenzame kuisman of schilder die toch aangenomen is door de westerse oliemaatschappij, door de invloed van vader/oom/stamhoofd/politicus met bijbedoelingen) door de lokale milieuactivisten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 26 augustus 2007 om 12:08.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 12:56   #20
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zou me aansluiten bij de goede blanke man. Die weet het tóch beter en zijn ongelofelijke verwezenlijkingen en wereldbeheersing brengen vrede en voorspoed naar mijn dorp.

Na enkele jaren ben ik burgemeester en eet uit de handen van mijn meesters. Zo kan ik op termijn een tweedehands Mercedes 280SE (uit 1971) kopen waarmee ik met mijn paramilitaire garde domme zwartjes die weigeren onder de goddelijke hand van de goede Europeanen te leven, van de oliepijpen kan wegjagen. 's Middags, na een rustig maal met de notabelen van mijn oliedorp, besteed ik dan aandacht aan het ziekenhuis en de middelbare school van mijn dorp, de enigen in een straal van honderden kilometers, die gebouwd zijn met het ingezamelde geld van de brave christenvrouwen van mijn heren. Elke twee jaar word ik met overweldigende meerderheid herverkozen.

En dan, tegen mijn zeventigste, als ik het roer heb overgedragen en mensen me nog altijd vlot bezoeken voor advies, hoe de withuidige noorderlingen best te dienen, kan ik tevreden terugzien op mijn keuze en denken aan al die kinderachtige mede'broeders' die zich verzet hebben tegen de Evolutie met dromen als 'macht voor zwarten' en 'onafhankelijkheid', en mijn pensioen niet meer kunnen meemaken.
Dat lijkt mij de beste optie. Met een beetje geluk wordt ge zelfs nog de gouverneur van uw provincie en kunt ge u een eerstehands Mercedes aanschaffen, om later nog beter van uw vredig pensioen te kunnen genieten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be