PDA

View Full Version : Groentje-18 is de achtentwintigste forummer van de week

Pagina's : [1] 2 3

Pluche
21 november 2007, 12:51
De Vakantie zit erop Duveltje382 heeft groentje-18 als opvolger verkozen. Groentje-18beschrijft haarzelf als volgt:

Op politiek vlak vind ik dat beleid in de mate van het mogelijke gebaseerd moet zijn op wetenschappelijk onderzoek.
Op die vlakken waar wetenschap ons in de steek laat, vertrouw ik op de kracht en macht van de rede en denk ik dat er plaats
moet zijn voor een maatschappelijk debat met gedegen argumenten in plaats van een opgevoerd mediatoneel om gene of ene mening
de bovenhand te laten krijgen.
Wetenschappelijk onderzoek en haar ruimere context zijn echter voortdurend in ontwikkeling, mijn mening over bepaalde
onderwerpen is dat bijgevolg ook. Over andere onderwerpen heb ik er zelfs nog helemaal geen.

Verder ben ik heel kritisch, analytisch, veelzijdig, zit ik vol tegenstellingen, kan ik heel impulsief zijn en vastberaden. Dit zijn zowel mijn zwakke als mijn sterke punten.

Ik hou van diepgang, maar ter compensatie heb ik een uitlaatklep nodig, die vind ik in vreselijke oppervlakkigheid.

Ik kan moeilijk voorspellen hoe vaak ik de komende week op dit forum aanwezig zal zijn. Als ik dat ben zal ik ieders vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Ohja ... niet alles wat ik zeg moet even serieus genomen worden... :wink:

Pluche
21 november 2007, 12:52
De traditionele openingsvraag, hoeveel keer eet je frieten per maand en wat is je lievelingssaus.

duveltje382
21 november 2007, 13:02
Ben je blij groentje-18 :)

duveltje382
21 november 2007, 13:04
Hoe zou jij armoede aanpakken?:roll:

duveltje382
21 november 2007, 13:04
Welke muziek hoor jij graag?

roger verhiest
21 november 2007, 13:05
This is the dawning of the age of aquarius...

duveltje382
21 november 2007, 13:05
Wat denk jij over de opwarming van de aarden,en de houding van de USA?

duveltje382
21 november 2007, 13:07
Ben jij voor het homo huwelijk?

duveltje382
21 november 2007, 13:10
Wat denk jij over vervroegde levensbeëindiging?

Hashiwokakero
21 november 2007, 13:12
Wil je mij een foto van jezelf pm'en?

Hashiwokakero
Wat is jou mening over Japan?

Hashiwokakero
Hoe mooi vind je jezelf op een schaal van nul tot tien.

Pluche
21 november 2007, 13:57
Gelieve niet meer dan 3 vragen achter elkaar te stellen, om de forummer van de week niet crazy te maken, zie reglement

Pluche
21 november 2007, 14:02
Welke zangers, zangeressen en groepen mogen u tot hun fan rekenen?

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:11
Gelieve niet meer dan 3 vragen achter elkaar te stellen, om de forummer van de week niet crazy te maken, zie reglementHet zou handig zijn om dit in elke draad te zetten, voor nieuwelingen zoals ik.

Nu mag jij die berichten per drie posten.

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:12
:-):-o:?:-P:evil::|8-):roll::twisted::oops::cry::x:lol::-D8O;-):-(

Welke smiley uit het snelmenu vind jij de coolste?

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:13
Wat zou jij veranderen aan het forum van de week reglement?

Anna List
21 november 2007, 14:14
ik laat drie wensen van je in vervulling gaan, welke zijn dat ?

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:15
Wat is je favoriete forummer? Aan wie heb je het meeste hekel?

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:15
Maak een lijstje met forummers die je wel kan appreciëren.

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:16
Sinds welke leeftijd ben jij 'groen'?

Firestone
21 november 2007, 14:17
Stel je moet een voordracht van één uur houden voor kinderen van 16 jaar.
Je mag zelf het onderwerp kiezen. Welk onderwerp kies je?

Zelfde vraag, maar dan voor een groep volwassenen.

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:19
Ben jij ooit gediscrimineerd op basis van geslacht?

Hashiwokakero
Wat is je lievelingskleur?

Hashiwokakero
Omschrijf je leven in één woord?

Derk de Tweede
21 november 2007, 14:29
Ben jij (mijn dochter even niet meegerekend) de jongste op dit forum?

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:30
Hoe is jou houding tegenover Nederlanders?

Hashiwokakero
Wat heb jij gestudeerd?

Hashiwokakero
Welke talen spreek jij?

Pluche
21 november 2007, 14:39
Wat is je horoscoop en geloof je in horoscopen?

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:44
Ooit overwogen om in het leger te gaan?

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:49
Ben jij pro-vrouwenonderdrukking? Pro-Saddam Hoessein dus...?

duveltje382
21 november 2007, 14:51
Zou jij ook zoals ik op zoek gaan naar een linkse vrouwelijke allochtoon van Marokkaanse afkomst om forummer te worden van de week te worden zals ik gedaan heb?
Of trek je dat niet te veel aan?

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:52
Zou jij ook zoals ik op zoek gaan naar een linkse vrouwelijke allochtoon van Marokkaanse afkomst om forummer te worden van de week te worden zals ik gedaan heb?
Of trek je dat niet te veel aan?Ben jij ook zo poco als duveltje?

Hashiwokakero
21 november 2007, 14:53
Ik denk dat je angstgevoelens zijn uitgekomen...:lol:

Groentje-18
21 november 2007, 15:08
De traditionele openingsvraag, hoeveel keer eet je frieten per maand en wat is je lievelingssaus.

Ik eet niet graag frieten, maar ik probeer ze één maal per week te eten. Gewoon uit gemakszucht. Moest er een bar bestaan waar je salades kon afhalen tegen dezelfde prijs en op dezelfde afstand, zou ik daar met veel meer plezier naartoe gaan.
Mayonaise is mijn tijdelijke saus, na een poos schakel ik over naar ketchup omday mayo veel te vettig is.

Pluche
21 november 2007, 15:09
Wat is je lievelings alcoholische drank?

Groentje-18
21 november 2007, 15:09
Ben je blij groentje-18 :)

Heel blij, merci! :cheer:

Maar ook een beetje bang dat ik in een te snel willen zijn of half slapen hier snel iets neerschrijf wat niet 100% met mijn visie overeenstemt, waardoor mensen een verkeerd beeld van me zullen krijgen. Ik zal dus eerst proberen na te denken voor ik schrijf. ;)

Groentje-18
21 november 2007, 15:10
Hoe zou jij armoede aanpakken?:roll:

Op Belgisch vlak:

- Overheidsgeld beter besteden:
Ik zou zwart werk en vrijwillige werkloosheid ontmoedigen (bv. mensen die een invaliditeitsuitkering krijgen terwijl ze eigenlijk gezond genoeg zijn om t gaan werken, en daarom maar gaan werken in't zwart ...).
Zo krijgt de overheid meer belastingen en kan er dus meer geld gaan naar de mensen die echt hulpbehoevend zijn.
Misschien zijn er dan zelfs zoveel meer belastingen dat we de belastingsdruk op werk kunnen verlagen, waardoor er nog veel meer mensen aan het werk kunnen ... Misschien kan het ontmoedigen van zwart werk ook best gebeuren door dit te nemen als eerste stap.

- Elementaire behoeften:
Ik heb hier al ooit ergens uitgelegd wat mijn visie op de betaling van het gebruik van energie en water is denk ik. Ik vind dat mensen die veel gebruiken, ook meer moeten betalen voor het deel dat ze meer verbruiken dan een normaal gezien. Gebruiken ze nog meer dan een normaal gezin, dan mogen ze voor dat deel nog een hoger bedrag neerleggen.
Voor mensen die wenig verbruiken geldt het omgekeerde. Indien ze maar net een minimum gebruiken, mag dat minimum zelfs gratis of enkel symbolisch betalend zijn. Gebruiken ze meer, betalen ook zij meer, enzovoort.
Een soort progressief getrapt systeem van betaling dus.
Inderdaad, het buitensporig gebruik van elementaire stoffen als energie en water wijst volgens mij allesbehalve op armoede. Daarom is het voor mij een alternatieve manier om de hoogste inkomens te belasten en zo te zorgen voor een betere herverdeling.
En vooral: zo worden de armen die toch al weinig verbruiken niet gestraft door het feit dat de buren rijker zijn en hun zwembaden per se zeven keer per jaar willen hervullen en de sauna voortdurend laten aanstaan!!
Dit systeem lijkt me dus veel rechtvaardiger. (Ik hoop dat het duidelijk is, want mijn uitleg klinkt wat warrig.)

Ik zou ook cursussen organiseren waarin mensen vaardigheden worden aangeleerd om efficiënter met geld om te gaan, met omgevingsdruk, met vragen van je kinderen om iets, enz.

De gezondheidszorg mag ook nog beter ontwikkeld worden. Niemand zou arm mogen worden door een ziekte.

Dit zijn zo ongeveer de puntjes die ik me snel herinner ... waarschijnlijk schiet er me nog wel wat te binnen in de loop van de week.

Op wereldvlak:

Bij het indammen van de bevolkingsexplosie in arme landen ligt volgens mij al een begin. Dit kan bv. door het uitdelen van condooms, seksuele opvoeding, ...
Daarenboven zou iedereen makkelijke toegang moeten krijgen tot drinkbaar water, tot voedsel, en door medicijnen.
Hoe precies? Ik stel voor dat de mensen met de vereiste technische en biomedische vaardigheden zich daarover buigen.
En ik ben niet naïef als het gaat over het voeden van een bevolking zo groot als die van onze soort: genetische manipulatie zal een must en waarschijnlijk zelfs een noodzaak zijn. Indien het veilig gebeurt natuurlijk. Zoals bv. in de hermetisch afgesloten vertical farms die iemand hier ooit gepost heeft.
Als de bevolking stopt met kinderen bijmaken op 12-jarige leeftijd (om wat voor reden ze dat ook deden), en ze hebben weer toegang tot elementaire bronnen om te overleven, dan is het tijd voor de installatie van een onderwijssysteem.
Hoe ver ik daarin wil gaan weet ik niet.
Moest ik ooit gevraagd worden voor zo'n programma op poten te zetten zou ik in ieder geval vooral luisteren naar de leiders of mensen waar men naar op kijkt van daar, want om zomaar de Europese samenlevingsvorm kopiëren lijkt me voor geen van beide partijen wenselijk.

Andere punten zijn dat ik vind dat boeren een eerlijke prijs moeten krijgen voor de producten die ze afleveren, ook al zijn die producten papaver. En de prijs naar beneden halen door een technische ingreep op de markt zoals Amerika vroeger deed met de rubberprijs, en wij met onze tomaten, boterbergen en melkplassen zouden verboden moeten worden. Geen vernietiging van (grond)stoffen dus meer omdat het je eigen economie ten goede komt.

Ook hier ben ik waarschijnlijk onvolledig geweest. Ik moet mijn vroeger gemaakte partijprogramma nog eens vanonder het stof halen. ;)

duveltje382
21 november 2007, 15:13
Heel blij, merci! :cheer:

Maar ook een beetje bang dat ik in een te snel willen zijn of half slapen hier snel iets neerschrijf wat niet 100% met mijn visie overeenstemt, waardoor mensen een verkeerd beeld van me zullen krijgen. Ik zal dus eerst proberen na te denken voor ik schrijf. ;)
Ach wel nee,jij bent super :clapping::clapping::clapping::cheer::cheer::cheer ::cheer:

duveltje382
21 november 2007, 15:15
Op Belgisch vlak of op wereldvlak?
Voornamelijk de viede wereld,België,maar ook wel wereldwijd hoor

Pluche
21 november 2007, 15:18
Welkom op uw sessie Groentje-18!!!

Groentje-18
21 november 2007, 15:30
Welke muziek hoor jij graag?

Dat is een vraag waar ik geen eenduidig antwoord op kan geven.
De muziek die ik graag hoor is heel erg afhankelijk van de stemming waarin ik ben. Maar er zijn liedjes waarop ik moeilijk kan blijven stilzitten en waarbij ik sowieso altijd en overal een waauw gevoel heb: dit zijn de meeste platen van Faithless, Underworld met Born Slippy, Tiësto & Sarah McLachlan met Silence, Junk project met control, ...

Maar nu geen verkeerd beeld van me krijgen. Het is lang niet enkel die muziek die ik kan appreciëren. Er is zelfs geen genre waarvan ik geen enkele plaat niet kan appreciëren.

duveltje382
21 november 2007, 15:40
Dat is een vraag waar ik geen eenduidig antwoord op kan geven.
De muziek die ik graag hoor is heel erg afhankelijk van de stemming waarin ik ben. Maar er zijn liedjes waarop ik moeilijk kan blijven stilzitten en waarbij ik sowieso altijd en overal een waauw gevoel heb: dit zijn de meeste platen van Faithless, Underworld met Born Slippy, Tiësto & Sarah McLachlan met Silence, Junk project met control, ...

Maar nu geen verkeerd beeld van me krijgen. Het is lang niet enkel die muziek die ik kan appreciëren. Er is zelfs geen genre waarvan ik geen enkele plaat niet kan appreciëren.
Ik heb de indruk dat het groentje-18 het duveltje382 van 25 jaar geleden is,bravo :-P

duveltje382
21 november 2007, 15:43
ff het Groentje-18 in mijn vriendelijstje zetten nu

Bovenbuur
Nope, ik ben in ieder geval al jonger.

Groentje-18
Wat denk jij over de opwarming van de aarden,en de houding van de USA?

Amai, meteen een zware vraag waar ik eigenlijk uren over zou kunnen vertellen . Maar omdat ik de forumserver niet wil overbelasten zal ik het beknopt proberen te houden:

De global change is een vreselijk iets en zou absoluut moeten tegengehouden worden. De om twee redenen die je niet los kan zien van mekaar:
- de aarde kan je best vergelijken met een lichaam. Daalt of zakt de gemiddelde temperatuur daarvan, dan weten we best hoe ellendig we ons voelen en op welke cel en vezel in ons lichaam dat allemaal zijn effect heeft. Zo is het volgens mij ook met de aarde. We weten wel waaraan we zijn begonnen, maar we weten niet hoe het verder zou gaan ... Als je 40 graden koorts hebt, of je temperatuur is gedaald, ga je dan wachten en hopen tot het overgaat, of toch actie ondernemen om te voorkomen dat er permanente schade aan je organen ontstaat of het misschien zelfs fataal afloopt?
Het klimaat op aarde is iets dat tot stand is gekomen na miljoenen jaren van toevallige samenspelingen van factoren en dat hierdoor een relatief stabiel verloop kent (met zijn cycli). Ik wil het niet op mijn geweten hebben om zoiets te verstoren. En ik weet niet waar we dan gaan eindigen.
Omdat de wetenschappers dat ook niet weten, wordt er tegenwoordig gesproken over 'global change' en niet meer over 'global warming'.

- Over mijn tweede argument kan ik nog korter zijn: Het is maar slechts een 20% van de wereldbevolking die verantwoordelijk is voor het grootste deel broeikasgassen en vervuiling dat is losgelaten in de atmosfeer. Moet de andere tachtig procent die nooit de vruchten van die vervuiling heeft kunnen plukken, daarom mee en zelfs vooral ten onder gaan? Vooral, omdat de sterkste effecten van global change in de armste landen zullen gebeuren... Hetzelfde geldt voor de dieren en de planten. Zij treffen geen enkele schuld. Maar toch sleuren wij hen mee in ons zorgvuldig geschepte afgrond waarvan men de precieze diepte niet bepaalt kan krijgen omdat ze dagelijks dieper wordt. Is dat goed te praten?
Het echte argument tegen die global change is vanuit mijn visie puur ethisch. Het maakt in se niet uit of de heleboel vergaat met jan en alleman erop of dat er geen olifanten of ijsberen meer zijn of geen oerwoud meer is.
(Ik ben een nihilist). Maar het feit dat die olifanten noch die ijsberen, maar enkel een paar personen van de menselijke soort daar verantwoordelijk voor zijn...
dat schept mijn grootste motivatie om ertegen te vechten. Ik kan namelijk niet tegen onrechtvaardigheid.

Groentje-18
21 november 2007, 15:44
Welkom op uw sessie Groentje-18!!!

Dank je!! :)

Welkom terug van vakantie!! :)

Bovenbuur
21 november 2007, 15:44
Wanneer verander je je onderschrift gezien je nu forummer van de week bent?

O, en we mochten de kleren van je lijf vragen hè? *Gaat zich bedenken welk kledingstuk hij als eerste gaat vragen*.

Groentje-18
21 november 2007, 15:46

Deze ga ik even openlaten wegens vrij zware materie die ik niet aan waarde wil laten dalen door er te snel over te gaan.
Ik zal ze zeker (waarschijnlijk nog vandaag) nog beantwoorden. Als ik het vergeet, herinner me er gerust aan.

Groentje-18
21 november 2007, 15:47
Wil je mij een foto van jezelf pm'en?

Heu, ik zet dan liever gewoon een foto op het forum want als iedereen dan zo afkomt in de hoop een babe te zien te krijgen ben ik even bezig. ;)

Er staat al ergens op het forum een foto van mij. ;)

Groentje-18
21 november 2007, 15:49
Hoe mooi vind je jezelf op een schaal van nul tot tien.

Een 3.

duveltje382
21 november 2007, 15:51
Deze ga ik even openlaten wegens vrij zware materie die ik niet aan waarde wil laten dalen door er te snel over te gaan.
Ik zal ze zeker (waarschijnlijk nog vandaag) nog beantwoorden. Als ik het vergeet, herinner me er gerust aan.
Ok zal ik zeker doen,waren vragen die ik verwachte en nooit gekregen heb dus :-P
Je bent erg goed bezig hoor Groentje-18;-)

Savatage
21 november 2007, 15:51
Wat is je lievelingschips?

Savatage
21 november 2007, 15:52
Wat vind jij de beste film die je in je leven tot nu toe gezien hebt?

Savatage
21 november 2007, 15:53
Als je ooit je koffers zou pakken in België om definitief te gaan wonen in een ander land, welk land zou dat dan zijn?

Groentje-18
Welke zangers, zangeressen en groepen mogen u tot hun fan rekenen?

Goh, dat is een moeilijke vraag.
De tijd dat er één zanger, zangeres of groep is waarvan ik gek ben ligt al een tijdje achter me.
Er zijn veel platen die ik wel kan appreciëren, en die kunnen zijn van verschillende en heel uiteenlopende groepen. Ik ben daar ook niet extreem in. Ik zal niet snel naar een concert van één groep gaan, zelfs niet de cd kopen. Mocht ik echte muzikale idolen hebben dan hebben ze dus weinig aan mij.
Maar zoals gezegd staat Faithless bij mij wel hoog genoteerd. Tegenwoordig hoor ik ook wel graag de trendy Justin Timberlake, Nelly Furtado en bepaalde liedjes van Timbaland bijvoorbeeld.

Djiezes
Reis je graag? Favoriete bestemming(en)?

Groentje-18
21 november 2007, 15:55
Wat is je lievelingschips?

Ik heb niet graag chips en eet het dan ook heel zelden.
Als ik in een opwelling een zak opendoe is hij meestal even snel weer dicht en blijft hij er liggen voor een half jaar ...
Als ik toch moet kiezen neem dan maar peper & zout, of doritos texas paprika met een zelfgemaakt dipsausje.

Groentje-18
21 november 2007, 15:55
Voornamelijk de viede wereld,België,maar ook wel wereldwijd hoor

Oei, ik heb het ondertussen al aangepast en in twee delen op uw vraag geantwoord.

Groentje-18
21 november 2007, 15:57
Reis je graag? Favoriete bestemming(en)?

Ik heb ongelofelijk vliegangst en vliegtuigen zijn vreselijk voor het milieu. :(

Maar ja, reizen als in het onderweg zijn doe ik wel graag, vooral met de trein of boot.

Mijn favoriete bestemmingen zijn Italië, Australië en Frankrijk.

Dat middelste heb ik nog niet bezocht, maar het staat zowat bovenaan mijn lijstje van landen die ik wil gezien hebben voor ik ga.

Derk de Tweede
21 november 2007, 15:57
Wat vind je leuker: K3 of Tokio Hotel?

Groentje-18
21 november 2007, 15:58
Wat vind jij de beste film die je in je leven tot nu toe gezien hebt?

Ik kijk heel zelden films. En de keren dat ik ze ook echt appreciëer zijn nog veel zeldzamer...
Moest de film dan nog zo'n danige indruk op mij achterlaten dat ik de titel kon onthouden ...
Ik kan je vraag dus niet beantwoorden. :oops:

Maar aub geen science fiction. ;)

duveltje382
21 november 2007, 15:59
Oei, ik heb het ondertussen al aangepast en in twee delen op uw vraag geantwoord.:oops:
Heb het juist gezien,dik in orde is dat antwoord :-P

Tavek
21 november 2007, 15:59
Waar komt die vliegangst vandaan?

Zie je opties voor vliegen om de wereld rond te reizen indien vliegtuigen te vervuilend zijn ?

Groentje-18
21 november 2007, 16:00
Wat vind je leuker: K3 of Tokio Hotel?

De enige plaats waar ik veel over het tweede hoor is hier. Ik heb dus absoluut geen idee wat dat Tokio Hotel is.

Om die reden kies ik voor het eerste.

Groentje-18
21 november 2007, 16:01
This is the dawning of the age of aquarius...

Ik weet het. Hopelijk heeft die wat interessants in petto. ;)

Tavek
21 november 2007, 16:03
Een 3.

Ik heb gemerkt dat mensen mooier worden zodra je ze beter begint te kennen.

It's all in the eye of the beholder !

Groentje-18
21 november 2007, 16:06
Wat is jou mening over Japan?

Ik weet niet of ik geplaatst ben om me een mening over dat land te vormen. Ik ben er nooit geweest en heb er heel weinig voeling mee en kennis over.

Wat ik schrijf komt dus enkel uit kennis over boeken (en geniet dus waarschijnlijk geen 100% betrouwbaarheid):
Wat ik jammer vind is dat voor de Japanse man zijn werk op nummer één staat, hij dan naar het schijnt verantwoording moet afleggen aan zijn ouders en zijn kinderen. Pas op de vierde plaats komt zijn vrouw.
Dit lijkt me niet het ideale recept voor een gelukkig en weinig stresserend gezinsleven. De druk op de mensen lijkt me in Japan ontzettend hoog.
Het zelfmoordcijfer is ook één van de hoogste ter wereld. Terwijl Japanners net degenen met de hoogste levensverwachtig van de hele wereld, indien ze zich niet voortijdig van het leven beroven.
Als mijn boeken deugen dan is het in Japan in het openbaar ook not done om emoties te tonen, ook al voel je die wel. Het is geweten dat als je emoties niet uit dit een negatief effect heeft op je welzijn.

Het komt me een beetje over als een erg kille, zakelijke en harde maatschappij waarin overleven niet makkelijk is, sorry.
Het land op zich is volgens mij wel prachtig.

Groentje-18
21 november 2007, 16:09
Waar komt die vliegangst vandaan?

Misschien is het geen vliegangst, maar simpelweg hoogtevrees... Ik heb ontzettende hoogtevrees. Vroeger werd ik al duizelig als ik op een stoel stond.
Een vliegtuig op zich is al erg hoog wanneer het op de grond staat, daarom heb ik al schrik om erin te gaan. Het gegeven dat dat toestel dan in zijn geheel ook nog omhoog gaat... :|:|:|:|:| 10 000 meter 8O8O8O8O.
Ik heb er ooit eens in gezeten ondertussen. Het heeft niet geholpen, integendeel. Al moet ik zeggen dat het eens je boven de wolken vloog wel een rustgevend gevoel gaf, maar misschien zat het relatieve zuurstofgebrek daar voor iets tussen. ;)
Echtwaar... ik (en mijn medereizigers :oops:) weten niet hoe mijn hart het toen gehouden heeft.

Zie je opties voor vliegen om de wereld rond te reizen indien vliegtuigen te vervuilend zijn ?Ik begrijp je vraag niet. :? :oops:

Savatage
21 november 2007, 16:13
@ Groentje: Het is eenvoudiger om de vragen die eerst komen een antwoord te geven, op die manier sla je er geen over.

Groentje-18
21 november 2007, 16:15
:-):-o:?:-P:evil::|8-):roll::twisted::oops::cry::x:lol::-D8O;-):-(

Welke smiley uit het snelmenu vind jij de coolste?

De coolste?

Deze: :p

:)

Groentje-18
21 november 2007, 16:16
Wat zou jij veranderen aan het forum van de week reglement?

Ik denk niets. Maar misschien denk ik daar anders over aan het einde van de week. ;)

Groentje-18
21 november 2007, 16:19
ik laat drie wensen van je in vervulling gaan, welke zijn dat ?

Dank je. :cheer: :cheer: :cheer:

1. Drinkbaar water toegankelijk voor iedereen, wereldwijd.
2. Veel meer liefdadigheid en geven om te geven in de wereld ipv geven om iets terug te krijgen of erger: te nemen. (Concreet bv: overschot van dit in de supermarkt gaat naar de plaatselijke armen, overschot op de ganse markt gaat naar Afrika, ...)
3. Een wondermedicijn dat alle zieken en gehandicapten waar tot nog toe geen oplossing voor is weer beter maakt.

:oops:

Groentje-18
21 november 2007, 16:23
Wat is je favoriete forummer? Aan wie heb je het meeste hekel?

Er zijn hier veel mensen die ik kan appreciëren. Ik denk dat de meesten daarvan dit wel allemaal weten of dit wel aanvoelen.
Ik kan zo geen naam of namen noemen, want er zullen altijd mensen zijn die ik vergeet.
In het kort discussiëer ik het liefste met mensen die open van geest, flexibel, niet halsstarrig, niet egoïstisch, koppig en arrogant zijn.
De mensen waaraan ik een hekel heb zijn de omgekeerde: zij die ieder feit zodanig weten te draaien en te interpreteren totdat het in hun kraam past, ook al moet dat tot in het absurdum, degenen die heel halsstarrig aan hun idee vasthouden ook al is het achterhaald, degenen die weigeren met nieuw geboden kennis of inzichten iets te doen, egoïsme, misplaatste arrogantie, uiteraard mensen die er alles aan doen om anderen uit hun kot te lokken en die zich als een pitbull in je vastbijten en streng controleren op iedere mogelijke fout om je vervolgens terecht te wijzen... Ik heb hierbij niemand concreet in gedachten.

Groentje-18
21 november 2007, 16:23
Maak een lijstje met forummers die je wel kan appreciëren.

Oei, dat heb ik eigenlijk ook meteen geantwoord als antwoord op je vorige vraag.

Groentje-18
21 november 2007, 16:25
Sinds welke leeftijd ben jij 'groen'?

Ik denk dat het in mijn genen zat, overgeërfd van mijn vader waarschijnlijk. :)

Al vanaf de eerste momenten dat ik kon denken waren dat groene gedachten. Een soort autobiografie schrijven over hoe dat zich precies uitte en op welke leeftijd(en) gaat misschien wat ver? :)

Groentje-18
21 november 2007, 16:29
Stel je moet een voordracht van één uur houden voor kinderen van 16 jaar.
Je mag zelf het onderwerp kiezen. Welk onderwerp kies je?

Interessante vraag.
Ik weet dat het niet leuk is om op die leeftijd met zaken geconfronteerd te worden waar je zelf weinig aan kan doen en die ver boven jouw hoofd beslist worden, maar ik zou het hebben over ecologische voetafdrukken, en dan vooral hoe deze te beperken... Jong geleerd is oud gedaan. :oops:

Zelfde vraag, maar dan voor een groep volwassenen.Ik zou het vrees ik over hetzelfde onderwerp hebben ... maar dan vanuit een ander perspectief, nl. hoe maak ik als volwassene mijn ecologische voetdruk zo klein mogelijk (eventueel mbt oa opvoeden van kinderen enz, mbt het maken van mobiliteitskeuzes om zich te verplaatsen van en naar het werk, reizen, ... ) en waarom?
Ik zou het hier veel meer praktisch gericht aanpakken en de nadruk leggen op de persoonlijke winsten (in termen van bv. calorieverlies en/of een lagere factuur). Ik denk dat je bij hen concreter moet zijn en ze teveel zorgen en andere dingen aan hun hoofd hebben om hun bezig te houden met ideologiën zonder dat het in concrete hanteerbare verpakkingen zit.

Tavek
21 november 2007, 16:29
Misschien is het geen vliegangst, maar simpelweg hoogtevrees... Ik heb ontzettende hoogtevrees. Vroeger werd ik al duizelig als ik op een stoel stond.
Een vliegtuig op zich is al erg hoog wanneer het op de grond staat, daarom heb ik al schrik om erin te gaan. Het gegeven dat dat toestel dan in zijn geheel ook nog omhoog gaat... :|:|:|:|:| 10 000 meter 8O8O8O8O.
Ik heb er ooit eens in gezeten ondertussen. Het heeft niet geholpen, integendeel. Al moet ik zeggen dat het eens je boven de wolken vloog wel een rustgevend gevoel gaf, maar misschien zat het relatieve zuurstofgebrek daar voor iets tussen. ;)
Echtwaar... ik (en mijn medereizigers :oops:) weten niet hoe mijn hart het toen gehouden heeft.

Ik begrijp je vraag niet. :? :oops:

Wel, stel je wilt naar Zuid Amerika gaan. Hoe ga je dit doen binnen een redelijk tijdsbestek als je niet kan vliegen ?

Groentje-18
21 november 2007, 16:31
Wel, stel je wilt naar Zuid Amerika gaan. Hoe ga je dit doen binnen een redelijk tijdsbestek als je niet kan vliegen ?

Dat is dus inderdaad een groot probleem en een dilemma waar ik af en toe wel mee zit. :( Of ik zie niets van de wereld of ik vergeet mijn angst en argumenten tegen vliegverkeer.

Ik weet het niet ... Boot? ...
Ik hoop dat er beter internationaal treinverkeer wordt gelegd. Maar met een trein onder de oceaan door zie ik nu ook niet zo hard zitten. :oops:

Groentje-18
21 november 2007, 16:34
Ben jij ooit gediscrimineerd op basis van geslacht?

Goh ... ik kan mij niet direct zo'n situatie indenken neen.
Misschien is het wel ooit gebeurt ooit maar besefte ik het niet.

Ik krijg eerder te maken met positieve discriminatie geloof ik, maar de vraag of ik die wens of niet is nog iets anders ...

Groentje-18
21 november 2007, 16:35
Wat is je lievelingskleur?

Roze. :oops:

Groentje-18
21 november 2007, 16:36
Omschrijf je leven in één woord?

Daar moet ik toch eens over nadenken...
Ik denk niet dat ik dat kan. :?

Groentje-18
21 november 2007, 16:37

Dat denk ik niet. Ik ben 22.

Groentje-18
21 november 2007, 16:37
Wat heb jij gestudeerd?

Ik studeer nog, psychologie.

Groentje-18
21 november 2007, 16:38
Welke talen spreek jij?

Naast Nederlands, Engels, Duits en Frans... of dat zou ik toch moeten kunnen. :oops:

Groentje-18
21 november 2007, 16:42
Wat is je horoscoop en geloof je in horoscopen?

Mijn sterrenbeeld is maagd.

Geloven is een groot woord. Soms merk ik wel dingen die geschreven worden over dit teken waarin ik mezelf heel goed herken. Maar ik vrees hiervoor voor een bepaalde bias waarin je gewoon zelfconfirmerende evidentie zoekt zodat altijd wel iets klopt.
Toch denk ik dat het iets meer is dan dat.
Ik merk dit vooral aan bv. de tekens waarmee een maagd een goede band kan hebben en wat voor een band ze (of hij) daarmee heeft. Dat klopt altijd, terwijl je niet bevriend wordt met iemand obv zijn horoscoop.

Ik geloof wel niet in van die simpele week- of dagvoorspellingen. Maar dus soms meer in van die algemene vooropstellingen. Dat is vooral omdat ik daar soms dingen in heb gelezen die zo goed bij me pasten dat ik erbij omver viel. Maar zoals gezegd moet de interpretatie daarvan gebeuren met de nodige voorzichtigheid.

Groentje-18
21 november 2007, 16:44
Ooit overwogen om in het leger te gaan?

Neen, absoluut niet.
Op geen enkel moment in mijn leven.
Ik voel er geen enkele neiging toe of band mee maar moest het voor mij ooit een soort enige uitweg worden dan wordt dat een serieus probleem; ik heb er nl. fysiek noch mentaal de kracht voor.

Groentje-18
21 november 2007, 16:47
Of trek je dat niet te veel aan?

Ik vind het heel tof dat je me verkozen hebt tot forummer van de week. En nog toffer te weten dat je dat gedaan hebt vanuit een antidiscriminatie-oordeel. Maar ik weet niet of je dat weet maar ik ben wel geen linkse vrouwelijke allochtoon van Marokkaanse afkomst. :?

Ik zou me er zeker iets van aantrekken moest er hier echt gediscrimineerd worden bij de keuze van forummer van de week. (Jij voelde je bv gediscrimnieerd en moest jij niet geweest zijn voor mij, zou ik jou hebben aangeduid.) Maar ik denk niet dat er echt gediscrimineerd wordt.

Groentje-18
21 november 2007, 16:50
Ben jij ook zo poco als duveltje?

Ik hou niet van het woord politiek correct. En ik hou niet van het etiketjes op iets kleven tout court omdat je daarmee meteen iemands hele houding afdoet als een soort kopietje van .. en voorkomt dat er daarop inhoudelijk moet worden ingegaan.
Ik appreciëer het ten zeerste als mensen empathische gevoelens hebben en in staat zijn tot mededogen met hun medemens enzo. Ik vind dus dat Duveltje382 een punt heeft en ik geef hem daarin groot gelijk.
Als dat vereenzelvigd wordt met politiek-correct zijn is dat jammer.

Groentje-18
21 november 2007, 16:50
Wat is je lievelings alcoholische drank?

Maracuja-jenever.

Groentje-18
21 november 2007, 16:54
Als je ooit je koffers zou pakken in België om definitief te gaan wonen in een ander land, welk land zou dat dan zijn?

Als ik alleen zou zijn Italië hoogstwaarschijnlijk.

Tavek
21 november 2007, 17:03
Dat is dus inderdaad een groot probleem en een dilemma waar ik af en toe wel mee zit. :( Of ik zie niets van de wereld of ik vergeet mijn angst en argumenten tegen vliegverkeer.

Ik weet het niet ... Boot? ...
Ik hoop dat er beter internationaal treinverkeer wordt gelegd. Maar met een trein onder de oceaan door zie ik nu ook niet zo hard zitten. :oops:

http://www.smallshipcruises.com/jpg/Chicago/Picton_Castle_photo.jpg

Dit ga ik inderdaad ooit eens doen, gewoon de wereld rond in zo een schip. Dat meot toch mogelijk zijn. Ach ja, het kost gigantisch veel geld en vooral, veel tijd. Je moet bijna een loopbaanonderbreking doen voor zoiets.

Daarom is vliegen wel handig ja :)

Savatage
21 november 2007, 17:11
Welk vak vind je het interessantse binnen je studierichting?

Nynorsk
21 november 2007, 17:21
Als je je diploma psychologie haalt, wat ga je er dan mee doen?

Pluche
21 november 2007, 17:26
Groentje-18 stel je bent een week minister van begroting, op welke 3 punten zal je meer uitgeven en op welke 3 punten zal je besparen.

Groentje-18
21 november 2007, 18:22

Dit ga ik inderdaad ooit eens doen, gewoon de wereld rond in zo een schip. Dat meot toch mogelijk zijn. Ach ja, het kost gigantisch veel geld en vooral, veel tijd. Je moet bijna een loopbaanonderbreking doen voor zoiets.

Inderdaad. Dat wil ik ook eens doen. De wereld rond hoeft niet per se, maar toch een heel groot aantal plaatsen bezoeken per schip. Dat gevoel van vrijheid dat je dan hebt moet heerlijk zijn. En sja ... loopbaanonderbreking is uitgevonden voor iets. ;)

Groentje-18
21 november 2007, 18:22
Als je je diploma psychologie haalt, wat ga je er dan mee doen?

Die 'als' is heel belangrijk.
En dat weet ik niet, liever niets. :?

Groentje-18
21 november 2007, 18:23
Welk vak vind je het interessantse binnen je studierichting?

De gezondheidspsychologische gerichte vakken en functieleer.
Maar bv. sociale psychologie en cross-culturele psy zijn ook heel interessant.
Tiens, eigenlijk vind ik nog meer interessant dan ik dacht.

Groentje-18
21 november 2007, 18:26

Als twee mensen mekaar graag zien en ze willen hun liefde laten bezegelen door een bepaald institutioneel gebruik dat voor hun een grote symbolische waarde heeft, wie is de samenleving dan om hen dat te ontzeggen.

Het is sowieso al moeilijk om die ene te vinden waarmee het echt klikt, als dat gebeurt zou niemand dat geluk in de weg mogen staan.

Ja dus. Ik heb er absoluut niets op tegen.

Savatage
21 november 2007, 18:29

Welk jaar doe je dan momenteel? Als je 22 bent dan zit je normaal toch al tegen het einde aan. Tenzij je eerst iets anders hebt gedaan.

Ovidius
21 november 2007, 18:34
We horen via allerlei kanalen verschillende alarmerende berichten over de natuur in het algemeen.

Wat is jouw top 5 van de meest dringende waar we iets aan moeten/kunnen doen?

Welke werkbare oplossing schuif je als primair naar voor, voor elk van hen.

Groentje-18
21 november 2007, 18:34

Ik kan me voorstellen dat mensen die in een uitzichtloze situatie zitten waarin er op quasi niets meer hoop is vroegtijdig uit het leven te willen stappen.
Ik wil daarbij wel een klemtoon leggen op het onderscheid tussen iemand wiens leven ècht uitzichtloos is (deze gevallen zijn zeldzaam, maar helaas, ze bestaan, bv. iemand met een ernstige ziekte die misschien eenzaam is en als enkel vooruitzicht nog de dood en het lijden daarvoor heeft...) tussen een gepercipieerde uitzichtloze situatie door een bewustzijnsvernauwing. (Zelfmoordgedachten).
Wat ik precies vind over zelfdoding, ga ik hier niet neerschrijven.
Wat betreft euthanasie, ben ik grotendeels akkoord met de huidge wetgeving die stelt dat het mag indien na grondig onderzoek door minstens twee onafhankelijke artsen (dacht ik) het uitzicht op het verdere levensverloop pessimistisch is en wanneer het de uitdrukkelijke wens van de patiënt zelf is.
Het probleem is dat er heel wat ruimte is voor interpretatie, maar tegelijkertijd is dat ook een sterkte want complexe situaties als deze waar heel veel emoties mee gemoeid zijn kan je nu eenmaal niet protocolleren met behulp van een wettekst. Iedere situatie moet afzonderlijk bekeken en beoordeeld worden.
Onze wettekst stelt wel dat het niet mag bij individuen onder een bepaalde leeftijd ... ik weet niet of ik het daar eens mee kan zijn. Is het niet nog onmenselijker om een kind onnodig te laten lijden dan dat kind te begeleiden op weg naar zijn dood?

Een interessante en boeiende kwestie die naarmate we met z'n allen ouder worden steeds meer aan maatschappelijk belang zal winnen, maar ik denk dat ik nog lang niet 'klaar ben' om er een sluitend antwoord op te geven.

Ovidius
21 november 2007, 18:36
Lees je veel boeken of surf je meer, zet ze in verhouding als je wil.

Groentje-18
21 november 2007, 18:36
Welk jaar doe je dan momenteel? Als je 22 bent dan zit je normaal toch al tegen het einde aan. Tenzij je eerst iets anders hebt gedaan.

Ik ben tot het derde geraakt en ik heb me toen afgevraagd wat ik daar deed ... Het jaar daarna heb ik de studierichting proberen te combineren met iets anders. Dat was praktisch niet haalbaar en werd allesbehalve ondersteund. Nu sta ik dus terug bij af, enkel een jaar hoger, dat is dus het vierde jaar.

Groentje-18
21 november 2007, 18:37
Ach wel nee,jij bent super :clapping::clapping::clapping::cheer::cheer::cheer ::cheer:

Hihi, thanks! :oops: :oops: :oops:

Jij heel erg bedankt om me forummer van de week te maken!! :cheer:

Groentje-18
21 november 2007, 18:38
Wanneer verander je je onderschrift gezien je nu forummer van de week bent?

O, en we mochten de kleren van je lijf vragen hè? *Gaat zich bedenken welk kledingstuk hij als eerste gaat vragen*.

Ik ben daar ondertussen al op teruggekomen. ;)

Savatage
21 november 2007, 18:41
Ik ben tot het derde geraakt en ik heb me toen afgevraagd wat ik daar deed ... Het jaar daarna heb ik de studierichting proberen te combineren met iets anders. Dat was praktisch niet haalbaar en werd allesbehalve ondersteund. Nu sta ik dus terug bij af, enkel een jaar hoger, dat is dus het vierde jaar.

Dan ben je toch zo goed als afgestudeerd :-) . Ik ben momenteel ook 22 en zit ook in m'n 4e jaar, daarmee dat ik het vroeg ;-)

Groentje-18
21 november 2007, 18:43
Hoe is jou houding tegenover Nederlanders?

Een vreemde vraag, pols je naar mijn gevoelens om eventueel bij hun aan te sluiten als land?
Daar pas ik voor vrees ik ... Daarvoor denk ik dat we teveel verschillen. Alleen al onze eetculturen zijn immens verschillend. Het beleid tussen Nederland en België verschilt ook op heel erg veel vlakken, ik zie niet in hoe we deze ooit met mekaar verzoend krijgen. Tenzij we regeren met een appart parlement zoals onze Belgische traditie het voorschrijft, maar dan wordt de structuur weer even ingewikkeld als onze huidige, en wouden we dat net niet voorkomen?

Ik heb niets tegen Nederlanders. De meesten die ik ken zijn toffe mensen. Net zoals de meeste Belgen die ik ken. ;) Ik hou wel van hun recht-door-zee mentaliteit en hun steevaste weigering om rond de pot te draaien. In Nederland hoef je je niet af te vragen wat bedrijf x of y doet want het zal op de voorgevel staan zoals het is.
Hun stijl van bouwen bevalt me ook wel. En ik kuier wel graag eens rond in één van hun steden, vooral om allerlei producten mee te nemen die daar goedkoper zijn of die men thuis niet heeft, maar ook voor de typische gezelligheid. Op cullinair gebied zijn ze een beetje ontnuchterend.
Maar verder wel leuk. ;)

Nynorsk
21 november 2007, 18:44

in welke sector wil je je stage doen?

Groentje-18
21 november 2007, 18:47
in welke sector wil je je stage doen?

Ik doe nu klinische psychologie voor volwassenen. Ik zal dus waarschijnlijk in een (psychiatrisch) ziekenhuis of centrum voor geestelijke gezondheidszorg terechtkomen.
Vroeger wou ik graag in de verslaafdenzorg, maar tegenwoordig heb ik niet meer echt een ambitie noch idee van wat ik precies wil gaan doen. (Omdat ik het eigenlijk gewoon niet meer wil gaan doen).
Sja ... psychodiagnostiek bijvoorbeeld lijkt me wel interessant, maar er zijn weinig ziekenhuizen waarbij dit gescheiden verloopt van de therapie.

Hoe verder ik in mijn opleiding evolueer, hoe meer spijt ik heb dat ik er ooit aan begonnen ben. Daarom heb ik daar eigenlijk de laatste jaren zelfs niet meer over nagedacht. :oops:

Groentje-18
21 november 2007, 18:49
Dan ben je toch zo goed als afgestudeerd :-) . Ik ben momenteel ook 22 en zit ook in m'n 4e jaar, daarmee dat ik het vroeg ;-)

Leuk. :)
En bwoa, het zijn vijf jaren in totaal hé. En doordat ik tijdens de overschakeling naar het bachelor-master systeem kuren begon te krijgen sleep ik nog wat studiepunten achter me aan, zodat ik na mijn laatste jaar nog met een aantal studiepunten zal blijven zitten. Dat wordt dus nog een jaartje extra.

Groentje-18
21 november 2007, 19:03
We horen via allerlei kanalen verschillende alarmerende berichten over de natuur in het algemeen.

Wat is jouw top 5 van de meest dringende waar we iets aan moeten/kunnen doen?

Het is moeilijk om de verschillende milieuproblemen los van mekaar te zien. Dat oversimplificieert de werkelijkheid waarin ze ook allemaal te samen voorkomen. Het is als een patiënt die je hoewel hij het aan zijn hart en longen heeft en je hem enkel de beste behandeling kan bieden door op de interactie tussen die twee te letten, naar een cardioloog en een pneumoloog apart stuurt, maar bon:

De top vijf van de meest dringende milieuproblemen is denk ik:

1. Water
Het vormt een probleem omdat er teveel van is op de verkeerde plaats van de verkeerde kwaliteit, en een tekort op een andere plaats van de juiste kwaliteit...
Er is een schaarste van zoet water in de meeste delen van de wereld. Ook in grotere steden begint dit probleem meer en meer duidelijk te worden.
Het water dat door onze rivieren en door onze zeeën vloeit is sterk vervuilt door oa nitraten die de regen via landbouwgrondkorreltjes tot daar gespoeld hebben. Verder ook door wasmiddelen allerhande en hetgene waar mogelijk de meeste dreiging van uitgaat: oestrogeen.
Dit alles heeft een heel negatief effect op ons marine-ecosysteem, dat zoals velen wel weten de basis is van alles ... Dan denk ik aan sterfte van vis en dieren die van dat water drinken, sterfte van de plantendiversiteit in en langs dat water, maar ook vervrouwelijking van alle soorten die met dat water in contact komen, waaronder ook de mens ... Wie kon er enkele decennia geleden zelfs maar op zo'n apocalyptisch plan voor de natuur komen? :|
Water is ook een probleem door zout zeewater dat in de bodem sijpelt door de stijging van de zeespiegel.
En natuurlijk ook door de deeltjes die de industrie uitstoot en die weer op de aarde neerkomen met de regen, in de vorm van zure regen.
Verder vindt er ook verzilting en verwoestijning plaats door uitputting van de bodem, en door nog erger: kappen van bos of vernietigen van de aanwezige fauna op die grond zodat het water niet meer kan vastgehouden worden in de bodem en de grond die eens zo vruchtbaar was verandert in een dor stuk droog zand ...

Dat brengt ons naar het volgende probleem:

- Ontbossing
Veel mensen lijken het te vergeten. Maar er wordt op deze blauwe planeet nog altijd tegen een ongelofelijk snel tempo woud gekost dat ongelofelijk kostbaar is. Dit voor de biodiversiteit van het woud zelf, voor de biodiversiteit van de soorten die erop en errond leven (dieren en planten), voor de gezondheid van de bodem (verwoestijnd als de boom verdwijnt) en natuurlijk voor het filteren van onze lucht wat almaar noodzakelijker wordt, mits zuivere lucht een schaars goed is geworden...
Het planten van nieuwe, jonge bomen (en nadien het kappen ervan) is ook een methode om de verandering van het klimaat tegen te gaan, mits ze meer CO2 uit de lucht elimineren dan ze nadien weer afgeven.

- Klimaatverandering
Als ons klimaat van vandaag op morgen veranderd, of hetzelfde doet met een iets andere snelheid, dan verandert alles wat we vandaag de dag kennen. Daar hoef ik hopelijk geen tekening bij te maken. ;) :p

Ik weet niet welk van de bovenstaande problemen het meest urgente is.

- Vervuiling van de bodem

- Vervuiling van de lucht

Hashiwokakero
21 november 2007, 19:11
Heu, ik zet dan liever gewoon een foto op het forum want als iedereen dan zo afkomt in de hoop een babe te zien te krijgen ben ik even bezig. ;)

Er staat al ergens op het forum een foto van mij. ;)Kan je die dan hier posten?:-P

Hashiwokakero
21 november 2007, 19:11
Een 3.Heeft dringend nood aan een goed ventje...

Hashiwokakero
21 november 2007, 19:14
Roze. :oops::|;-)

Groentje-18
21 november 2007, 19:20
Kan je die dan hier posten?:-P

http://img.lnm.eu/lnm.eu/photos/profile/1186079829947.jpg

Groentje-18
21 november 2007, 19:21
Heeft dringend nood aan een goed ventje...

Die heb ik al. :)

Hashiwokakero
21 november 2007, 19:23
http://img.lnm.eu/lnm.eu/photos/profile/1186079829947.jpg:cheer:

ps: blikjes zijn slecht voor het milieu!;-)

Hashiwokakero
21 november 2007, 19:25
Ik hou niet van het woord politiek correct. En ik hou niet van het etiketjes op iets kleven tout court omdat je daarmee meteen iemands hele houding afdoet als een soort kopietje van .. en voorkomt dat er daarop inhoudelijk moet worden ingegaan.
Ik appreciëer het ten zeerste als mensen empathische gevoelens hebben en in staat zijn tot mededogen met hun medemens enzo. Ik vind dus dat Duveltje382 een punt heeft en ik geef hem daarin groot gelijk.
Als dat vereenzelvigd wordt met politiek-correct zijn is dat jammer.Inderdaad dan krijg je het etiket poco op je!:-) Maar er kunnen meer etiketten op je kleven, dus het is nog niet gedaan.:-P

Hashiwokakero
21 november 2007, 19:25
Welke strips las jij in je jeugd?

Groentje-18
21 november 2007, 19:30
Welke strips las jij in je jeugd?

Orginele vraag. Jommeke's. :)

Hashiwokakero
21 november 2007, 19:31
Orginele vraag. Jommeke's. :)En nu natuurlijk je favoriet album?

Groentje-18
21 november 2007, 20:05
Goh, dat weet ik al lang niet meer ... :oops:

Hashiwokakero
21 november 2007, 20:06
Goh, dat weet ik al lang niet meer ... :oops::evil: Vervloekt, als de wereld in 2012 ontploft zal jij de laatste overlevende zijn...:twisted:

Groentje-18
21 november 2007, 20:22
:cheer:

ps: blikjes zijn slecht voor het milieu!;-)

Het was daar gloeiend heet (geweest). :oops:

Dronkoers
21 november 2007, 20:54
Een vluggertje:

Ben jij een leuke cafémakker?

De rest volgt om half 7 ;-)

Hashiwokakero
21 november 2007, 20:55
In welk historisch tijdperk zou jij geleefd willen hebben?

Groentje-18
21 november 2007, 21:00
Een vluggertje:

Ben jij een leuke cafémakker?

De rest volgt om half 7 ;-)

Eh ... dat moet je aan mijn vrienden vragen. ;)

Ik denk 't eigenlijk niet. Ik ben in groep eerder stil en ik neig er altijd meer naar een tête �* tête met iemand te beginnen zodat we een apart groepje vormen binnen de groep. Ik weet niet hoe dat komt. Het hangt er ook heel erg vanaf wie die groep of die andere persoon is.

Maar ik ga eigenlijk viel liever ergens uit waar je kan rechtstaan en dansen ipv waar je moet zitten.

Groentje-18
21 november 2007, 21:04
In welk historisch tijdperk zou jij geleefd willen hebben?

Dit is ook wel een leuke vraag. :)

Vroeger dacht ik vaak dat ik mijn periode idd gemist had en veel beter had kunnen leven in periodes waarin de mensen in kuddes rondzworven van de ene plek naar de andere en de dagelijkse bezigheid bestond in het zoeken naar voedsel, opvoeden en of het beschermen van de kroost. Ik zou me wel goed hebben gevoeld in een soort niet al te grote gemeenschap dus waar ieder zijn vaste en duidelijk omschreven taak heeft.
In Eindhoven staat zo'n dorpje wat moet uitbeelden hoe mensen leefden in de oertijd. Dat leek me wel wat. Alleen zijn daar natuurlijk ook heel wat negatieve kanten aan.

Pluche
21 november 2007, 21:04
Wat zal je doen als je voor 1 dag een man bent?

Hashiwokakero
21 november 2007, 22:00
Hoe sta jij tegenover internetrelaties? En met relaties bedoel ik ook vriendschapsrelaties.;-) Wat zijn je ervaringen op dat vlak?

Groentje-18
21 november 2007, 22:07
Wat zal je doen als je voor 1 dag een man bent?

Goh ...
Misschien seks hebben, om te weten hoe dat voelt als man?
En op een terrasje zitten met een frisse pint om de langskomende vrouwen te bekijken en te beoordelen (zoals het cliché wenst), zodat ik weet hoe een man een vrouw ziet.
Ik zou misschien ook eens een mondeling examen willen afleggen, om te zien of ik mij gediscrimineerd voel jegens mijn vrouwelijke collega's.

Hashiwokakero
Waarom die kl*te bloem in je avatar?:-P

Groentje-18
Hoe sta jij tegenover internetrelaties? En met relaties bedoel ik ook vriendschapsrelaties.;-) Wat zijn je ervaringen op dat vlak?

Ik heb nog niet vaak mensen die ik ken via internet in het echt ontmoet, maar als ik dat deed was het tot nu toe doorgaans positief tot zeer positief. ;)

Groentje-18
21 november 2007, 22:09
Waarom die kl*te bloem in je avatar?:-P

Ik ben een meisje. Veel mensen leidden dat niet af uit mijn nick (wat ook logisch is). Daarom plaatste ik er eest een vlinder (het groentje), maar dat werd niet door iedereen geassocieerd met een meisje. Mijn daaropvolgende ijsbeertjes ook niet (wat ik wel begrijp). Omdat men mij zo vaak voor een jongen hield, heb ik uiteindelijk voor pastelkleurige bloemen gekozen. Dat leek me het meest differentiërend voor geslacht. :)

Groentje-18
21 november 2007, 22:15
Lees je veel boeken of surf je meer, zet ze in verhouding als je wil.

Dat variëert. Vroeger was ik een echte boekenwurm. Nadat ik bij mijn eerste thuishaven de plaatselijke bibliotheek leeggelezen had (t was ook een heel kleintje) zijn we toevallig verhuisd. Ik ben toen zelf aan een boek beginnen schrijven, dat deed ik van zowat mijn twaalfde tot mijn veertiende �* vijftiende. Vanaf dat moment ben ik heel kritisch beginnen te worden tegenover alle andere literatuur of lectuur. Dat klinkt misschien ontzettend arrogant, maar het is een stuk minder evident waarderig voor de schrijfsels van anderen op te brengen als je zelf ooit eens geschreven hebt. Het resultaat was dat ik nauwelijks nog boeken (als zijnde romans) las, naast de verplichte schoollectuur. Die periode heeft heel lang geduurd. Tot vorig jaar ergens. Nu leer ik weer stap voor stap en opnieuw de verschillende auteurs kennen en appreciëren.
Ik denk dat mij tijd ongeveer evenredig verdeeld is. Met dat verschil dat ik vooral 's nachts en als k onderweg ben (trein) in boeken lees. En overdag als ik een computer bij de hand heb en niets anders heb te doen of te moe/suf ben om iets anders te doen surf.

Hashiwokakero
21 november 2007, 22:16
Ik ben een meisje. Veel mensen leidden dat niet af uit mijn nick (wat ook logisch is). Daarom plaatste ik er eest een vlinder (het groentje), maar dat werd niet door iedereen geassocieerd met een meisje. Mijn daaropvolgende ijsbeertjes ook niet (wat ik wel begrijp). Omdat men mij zo vaak voor een jongen hield, heb ik uiteindelijk voor pastelkleurige bloemen gekozen. Dat leek me het meest differentiërend voor geslacht. :)Waarom niet doen alsof je een jongen bent? :-)

Groentje-18
21 november 2007, 22:21
Waarom niet doen alsof je een jongen bent? :-)

Ik word liever aanzien voor wie ik ben.
Doordat ik vrouwelijk ben zal ik de dingen misschien ook vanuit een ander perspectief zien wat voor de ander (de meesten zijn hier mannelijk) misschien vreemd overkomt, omwille van het geslachtsverschil. Door er op te wijzen dat ik vrouwelijk ben voorkom ik dat een beetje denk ik.
En stiekem misschien ook wel omdat ik verwacht dat men aardiger reageert tov een meisje dan een jongen. :oops:

Hashiwokakero
21 november 2007, 22:23
Ik word liever aanzien voor wie ik ben.
Doordat ik vrouwelijk ben zal ik de dingen misschien ook vanuit een ander perspectief zien wat voor de ander (de meesten zijn hier mannelijk) misschien vreemd overkomt, omwille van het geslachtsverschil. Door er op te wijzen dat ik vrouwelijk ben voorkom ik dat een beetje denk ik.
En stiekem misschien ook wel omdat ik verwacht dat men aardiger reageert tov een meisje dan een jongen. :oops:Mijn aantal smileys verdubbelt bij vrouwen, dat is toch iets eh.;-) Misschien probeer ik me aan hun niveau aan te passen!:lol:

Groentje-18
21 november 2007, 23:06
Mijn aantal smileys verdubbelt bij vrouwen, dat is toch iets eh.;-) Misschien probeer ik me aan hun niveau aan te passen!:lol:

Ik denk gewoon dat je natuurlijke instincten die je in real live ook hebt en die gebruikt worden bij het flirten (nl allerlei gezichtsexpressies zoals knipogen) spontaan boven komen drijven. :evil:

;)

Tavek
21 november 2007, 23:55
Groentje,

Ik heb ooit eens een discussie gehad met een oud klasgenoot van mij, nota bene nu ook een psychologe, en die was compleet anti-ruimtevaart.

Hoe sta jij ten opzichte van de investeringen die de overheid maakt in de ruimtevaartindustrie ? Voor Belgie loopt dit op tot 160 miljoen euro per jaar (een peuleschil nb) en voor ESA tot enkele miljarden euros.

Ik kreeg het verwijt te horen dat er met die 160 miljoen euro enorm veel kon gedaan worden aan armoedebestrijding, ontwikkelingshulp, ed. In princiepe kwam het er op neer dat men vond dat we eerst moesten zorgen voor de situatie hier op aarde en dan pas verder moest denken. Ik kan er wel iets in zien.

Groentje-18
22 november 2007, 00:15
Groentje,

Ik heb ooit eens een discussie gehad met een oud klasgenoot van mij, nota bene nu ook een psychologe, en die was compleet anti-ruimtevaart.

Hoe sta jij ten opzichte van de investeringen die de overheid maakt in de ruimtevaartindustrie ? Voor Belgie loopt dit op tot 160 miljoen euro per jaar (een peuleschil nb) en voor ESA tot enkele miljarden euros.

Ik kreeg het verwijt te horen dat er met die 160 miljoen euro enorm veel kon gedaan worden aan armoedebestrijding, ontwikkelingshulp, ed. In princiepe kwam het er op neer dat men vond dat we eerst moesten zorgen voor de situatie hier op aarde en dan pas verder moest denken. Ik kan er wel iets in zien.

Ben je zeker dat je die discussie niet met mij hebt gevoerd? ;)
Ik herinner me deze discussie hier ook eens ooit te hebben gevoerd, op dit forum. Er waren een aantal heel hevige voorstanders van ruimtevaart. Ik was één van de tegenstanders. En mijn argumenten waren dezelfde als die van je vriendin. Ik dacht ook dat jij één van de grote voorstanders was.
Ik geef die vriendin van je dus gelijk. Mijn argumenten zijn dezelfde.
Er zijn op aarde problemen genoeg die dringend aandacht vereisen, laten we daar eerst eens wat geld en energie insteken ipv het in de ruimte te schieten.
Ik weet dat er bepaalde satellieten zijn die gemaakt zijn om het milieu te inspecteren. Maar ik denk dat we onszelf iets wijsmaken door te denken dat we een Envisat nodig hebben om te kijken of er iets misgaat met ons milieu.
Ik weet ook dat er in de ruimtevaart vaak uitvindingen worden gedaan of experimenten uitgevoerd die de bedoeling hebben om dingen op aarde efficiënter en dus milieuvriendelijker uit te voeren. (Dat waren enkele van de argumenten pro.) Maar ook dat kan mij niet overtuigen.
Het is wraakroepend dat een deel van de wereld hieraan miljarden spendeert terwijl er niet zo ver vandaag kinderen omkomen van de honger en dorst. Globale prioriteiten stellen is blijkbaar heel erg moeilijk. Daarom was ik vroeger een grote voorstander van een soort wereldregering.

born2bewild
22 november 2007, 05:13
Ik zou ook cursussen organiseren waarin mensen vaardigheden worden aangeleerd om efficiënter met geld om te gaan, met omgevingsdruk, met vragen van je kinderen om iets, enz.

ga je mensen verplichten om die cursussen bij te wonen? Of is het voldoende dat ze georganiseerd worden (zodat de inrichters zich op de borstjes kunnen kloppen).
Wat ga je doen met mensen die geen tijd hebben om die cursusjes bij te wonen? Of zijn ze enkel bedoeld voor renteniers?

born2bewild
22 november 2007, 05:16
Ik heb de indruk dat het groentje-18 het duveltje382 van 25 jaar geleden is,bravo :-P

duveltje382, is dat als een complement bedoeld?

born2bewild
22 november 2007, 05:19
De global change is een vreselijk iets en zou absoluut moeten tegengehouden worden. De om twee redenen die je niet los kan zien van mekaar:
Waarom is dat vreselijk? Het water komt gewoon wat hoger te staan, en de mens, met de neiging om zijn steden perse op het randje te bouwen, zal zich een beetje moeten aanpassen, en minder op de -huidige- rand gaan bouwen.
Wat is daar zo vreselijk aan?

born2bewild
22 november 2007, 05:25
2. Veel meer liefdadigheid en geven om te geven in de wereld ipv geven om iets terug te krijgen of erger: te nemen. (Concreet bv: overschot van dit in de supermarkt gaat naar de plaatselijke armen, overschot op de ganse markt gaat naar Afrika, ...)

wat is er verkeerd als ik iets geef, en er iets voor terugkrijg? De 2 partijen zijn vooruit geholpen.
verwacht je perse van mij dat ik iets geef en niets terugkrijg, dwz ik moet iets geven en er noodzakelijk ook een schuldgevoel aan overhouden? Want dat schuldgevoel lijkt me wel essentieel in jouw redenering. De vraag is: voor wie is dat schuldgevoel van mij zo belangrijk: voor de amateur-filosofen in het westen of voor de armen in het zuiden? Ik heb een vermoeden. What say you?

born2bewild
22 november 2007, 05:29
3. Een wondermedicijn dat alle zieken en gehandicapten waar tot nog toe geen oplossing voor is weer beter maakt.

Een wondermedicijn voor alle zieken..wat bedoel je daarmee?

Een medicijn dat iedereen onsterfelijk maakt? Is dat geen contradictie met je bezorgdheid ivm overbevolking? Of wil je aan iedereen condooms uitdelen omdt je wil dat er niemand bijkomt, en de mensen die per toeval nu leven het de wonderdrank toegediend krijgen?
Dan zitten we binnen 100 jaar met allemaal mensen tssn 101 en 200+.
Ik begrijp het niet goed.

born2bewild
22 november 2007, 05:38
Ik zou misschien ook eens een mondeling examen willen afleggen, om te zien of ik mij gediscrimineerd voel jegens mijn vrouwelijke collega's.

:lol::lol:

Dronkoers
22 november 2007, 07:03
Hoeveel kilo afval maak je per week?

Dronkoers
22 november 2007, 07:03
Slaap je in een tweepersoonsbed?

Dronkoers
22 november 2007, 07:04
Hoeveel lieven heb je al versleten?

Dronkoers
22 november 2007, 07:04
Wat is uw favoriete pizza?

Lap, 'k zit al aan 4 :?

Nu wachten tot er iemand wakker is :-(

Groentje-18
22 november 2007, 08:46
ga je mensen verplichten om die cursussen bij te wonen? Of is het voldoende dat ze georganiseerd worden (zodat de inrichters zich op de borstjes kunnen kloppen).
Wat ga je doen met mensen die geen tijd hebben om die cursusjes bij te wonen? Of zijn ze enkel bedoeld voor renteniers?

Goh ... mensen die bij bv een ocmw of vdab komen aankloppen omwille van financiële problemen zou ik het wel zeer sterk aanraden en ze proberen te motiveren en de data niet uit het oog te laten verliezen waarop ze gegeven worden. Verplichten lijkt me overdreven. Ik denk dat als je zo'n cursus aangeraden wordt door iemand die de cursus kent het duidelijk genoeg is dat hij een leerzame hulp voor je kan zijn?
Het kan misschien eventueel wel verplicht worden indien iemand blijft schulden maken en op de verkeerde manier omgaat met allerhande vormen van reclame, promotie-acties ed., dat sluit ik niet uit. Maar ik ben niet voor verplichtingen in eerste instantie.
Die cursus zou dan op verschillende tijdstippen georganiseerd moeten worden en op de meest vreemde uren zodat iedereen de kans krijgt om deel te nemen. Misschien kan de praktische organisatie ervan gebeuren of bijgestuurd worden afhankelijk van de vraag.
Zo'n cursus lijkt me logischerwijze gratis.

Groentje-18
22 november 2007, 08:54
Waarom is dat vreselijk? Het water komt gewoon wat hoger te staan, en de mens, met de neiging om zijn steden perse op het randje te bouwen, zal zich een beetje moeten aanpassen, en minder op de -huidige- rand gaan bouwen.
Wat is daar zo vreselijk aan?

Het feit dat er mensen en dieren gestraft worden die helemaal geen uitstaans met die klimaatverandering hebben en nooit van de voordelen van al die extra broeikasgassen in de atmosfeer hebben kunnen profiteren, maakt het vreselijk.

Naast het feit dat er wel meer verandert als een gestegen zeespiegel moet je ook beseffen dat een gestegen zeespiegel veel meer impliceert dan enkel water dat wat hoger komt te staan.

Gebieden die aan zee of rivieren liggen zijn niet alleen vaak de dichtst bevolkte zodat er grote steden zijn met dito vervuiling, die allemaal onder water komt te staan indien het water daadwerkelijk tot daar stijgt, wat een enorme vervuiling van de zeeën en rivieren betekent. Maar ze zijn ook de meest vruchtbare landbouwgebieden die de mens ter beschikking heeft. Ik weet de exacte grootte van het percentage niet precies, maar stel je voor dat 50% van het voedsel op zo'n plaats geproduceerd wordt: dat betekent dat de toekomstige voedselvoorziening voor 50% onzeker is. Gezien we met een bevolking van zes miljard mensen zijn die voedsel nodig hebben lijkt me dat niet zo'n prettig vooruitzicht ... Er zullen wel nieuwe landbouwgebieden ontstaan en aangesproken kunnen worden, maar je snapt allicht dat dat niet op 1-2-3 kan gebeuren en een methode van 'trial and error' zal zijn, met tegenvallende oogsten en hun gevolgen.

Naast vervuiling en mogelijke voedseltekorten is er ook nog het watertekort of beter de vervuiling van zoet water door het insijpelen van zeewater die dan ontstaat, zodat het grondwater en oppervlaktewater ondrinkbaar wordt. Niet enkel op die plaats waar vroeger geen zee was, maar voor een gebied dat veel verder reikt. Zonder makkelijk bereikbaar drinkbaar water heeft de mens natuurlijk een groot probleem. Je hoeft niet ver te reizen van België om te zien tot welke uitwassen en wantoestanden dat kan leiden ...

De slagkracht van natuurrampen zal ook ontzettend toenemen, daar deze afhankelijk zijn van het aantal kubieke meter water wordt verplaatst. Dat getal neemt natuurlijk ontzettend toe wanneer je een stijging van de waterspiegel van bv. 10 �* 50 centimeter hebt over een oppervlakte van ... een meer, rivier, zee of oceaan.

Om maar te zeggen dat die simpele stijging van de zeespiegel veel meer impliceert dan enkel dat. En dan hebben we het nog niet over de overige effecten van 'global change' gehad.

Groentje-18
22 november 2007, 08:59
Hoeveel kilo afval maak je per week?

Dat heb ik nooit bijgehouden.
Ik denk minder dan de gemiddelde mens. Ik let wel op wat ik koop. Maar het kan sowieso altijd beter.
Ik leef nu ook doorgaans alleen op kot, waardoor ik in verhouding tot een gezin waarschijnlijk ook relatief meer afval produceer.

Groentje-18
22 november 2007, 09:00
Wat is uw favoriete pizza?

Lap, 'k zit al aan 4 :?

Nu wachten tot er iemand wakker is :-(

Toen ik dat las begon ik maar snel even aan uw vragen hé. :p

Ik kan nauwelijks kiezen tussen een pizza hawaï, zo eentje met champignons en hesp of een pizza al tonno. Maar liefst enkel degenen gebakken door een Italiaan (en dat liefst nog in Italië zelf), het kwalitetisverschil is enorm.

Groentje-18
22 november 2007, 09:02
Hoeveel lieven heb je al versleten?

Negen, als ik goed geteld heb.

Groentje-18
22 november 2007, 09:03
Slaap je in een tweepersoonsbed?

Neen, in een éénpersoonsbedje.

Ik denk wel dat ik kan slapen in een tweepersoonsbed ja, als de vraag zo bedoelt is. ;)

Groentje-18
22 november 2007, 09:07
Een wondermedicijn voor alle zieken..wat bedoel je daarmee?

Een medicijn dat iedereen onsterfelijk maakt? Is dat geen contradictie met je bezorgdheid ivm overbevolking? Of wil je aan iedereen condooms uitdelen omdt je wil dat er niemand bijkomt, en de mensen die per toeval nu leven het de wonderdrank toegediend krijgen?
Dan zitten we binnen 100 jaar met allemaal mensen tssn 101 en 200+.
Ik begrijp het niet goed.

Neen, ik bedoel eigenlijk dat er nog heel veel ziektes zijn waarvoor geen medicijn bestaat. Ik denk bv. aan ernstige ziektes als aids, kanker, cardiovasculaire aandoeningen etcetera. Maar ook aan minder bekende chronische ziektes ofzo. Zo'n medicijn voor gehandicapten zou ook leuk zijn, jeweetwel... zodat de blinden weer zouden kunnen zien en de lammen weer zouden kunnen lopen.
Nogal utopisch en ambitieus maar gezien ik toch mocht wensen. ;)

Anna List
22 november 2007, 09:09
Dank je. :cheer: :cheer: :cheer:

1. Drinkbaar water toegankelijk voor iedereen, wereldwijd.

jij wordt ongetwijfeld de volgende miss world ;-)

nee, t zijn mooie hoor !

Groentje-18
22 november 2007, 09:11
wat is er verkeerd als ik iets geef, en er iets voor terugkrijg? De 2 partijen zijn vooruit geholpen.
verwacht je perse van mij dat ik iets geef en niets terugkrijg, dwz ik moet iets geven en er noodzakelijk ook een schuldgevoel aan overhouden? Want dat schuldgevoel lijkt me wel essentieel in jouw redenering. De vraag is: voor wie is dat schuldgevoel van mij zo belangrijk: voor de amateur-filosofen in het westen of voor de armen in het zuiden? Ik heb een vermoeden. What say you?

Ow neen, op die manier bedoel ik het niet. Geen schuldgevoelens aub. Ze helpen de mens(heid) absoluut niet vooruit, integendeel.
Gewoon iets geven omdat je dat wilt, volledig vrij van alle mogelijke drukken, rechten of plichten die daaraan verbonden kunnen zijn, dat bedoel ik. Geven dus niet als middel tot iets, maar als doel op zich.
Je moet dus ook zeker niets geven. Want als je je verplicht voelt is mijn beginstelling van 'geven in alle vrijheid' al om zeep.

Dronkoers
22 november 2007, 09:56
Neen, in een éénpersoonsbedje.

Ik denk wel dat ik kan slapen in een tweepersoonsbed ja, als de vraag zo bedoelt is. ;)

Nee hoor, ge had het van de eerste keer juist ;-)

Staat uw bed in de living?

Dronkoers
22 november 2007, 09:57
Hoeveel liter vocht drink je per dag?

Dronkoers
22 november 2007, 09:57
Om hoe laat ga je slapen?

Groentje-18
22 november 2007, 10:25
jij wordt ongetwijfeld de volgende miss world ;-)

nee, t zijn mooie hoor !

Seg. :p

En dank je. ;)

Groentje-18
22 november 2007, 10:26
Nee hoor, ge had het van de eerste keer juist ;-)

Staat uw bed in de living?

In mijn living, badkamer, keuken, lounge en bureau. In mijn kot dus.

Groentje-18
22 november 2007, 10:27
Hoeveel liter vocht drink je per dag?

Ik vrees te weinig. Ik durf dat nl. nogal eens vergeten. Gemiddeld 1 tot 1.5 liter denk ik.

Dronkoers
22 november 2007, 10:36
Hoe groot ben je?

Dronkoers
22 november 2007, 10:37
Heeft uw vriendje dezelfde interesses als gij?

Dronkoers
22 november 2007, 10:37
Hoeveel kinderen wil je hebben?

Groentje-18
22 november 2007, 10:41
Om hoe laat ga je slapen?

Meestal pas tegen 2 �* 3 uur, vroeger omdat ik tot dan kon surfen of las. Nu omdat ik ontdekt heb toch niet eerder in slaap te vallen.
Als ik uitga is het natuurlijk wat later. ;)

Groentje-18
22 november 2007, 10:42
Hoe groot ben je?

1m69, ik was graag 6 cm groter geweest.

Groentje-18
22 november 2007, 10:42
Heeft uw vriendje dezelfde interesses als gij?

Ja, zo goed als helemaal. :)

:mrgreen:

Groentje-18
22 november 2007, 10:44
Hoeveel kinderen wil je hebben?

Vroeger wou ik er geen zelf maken, maar één adopteren uit iedere windhoek. Tegenwoordig ben ik minder idealistisch: Ik denk toch wel twee, misschien drie en het hangt er ook vanaf hoeveel kinderen mijn vriendje wil en hoe een stabiele gezinssituatie we kunnen creëren.

Dronkoers
22 november 2007, 10:54
Vroeger wou ik er geen zelf maken, maar één adopteren uit iedere windhoek. Tegenwoordig ben ik minder idealistisch: Ik denk toch wel twee, misschien drie en het hangt er ook vanaf hoeveel kinderen mijn vriendje wil en hoe een stabiele gezinssituatie we kunnen creëren.

Wéét hij dat al? :mrgreen:

Groentje-18
22 november 2007, 11:01
Ja, en nu zeker, want hij zit ook op dit forum. ;)
(Neen, hij weet dat. :))

Dronkoers
22 november 2007, 11:03
Ja, en nu zeker, want hij zit ook op dit forum. ;)
(Neen, hij weet dat. :))

Vertellen jullie alles?

Dronkoers
22 november 2007, 11:03
Wat is uw gedacht over de sluiting van de kerncentrales?

Dronkoers
22 november 2007, 11:04
ooit drugs genomen?

("nu em toch meeleest" :twisted: )

Pieke
22 november 2007, 11:05
Het is moeilijk om de verschillende milieuproblemen los van mekaar te zien. Dat oversimplificieert de werkelijkheid waarin ze ook allemaal te samen voorkomen. Het is als een patiënt die je hoewel hij het aan zijn hart en longen heeft en je hem enkel de beste behandeling kan bieden door op de interactie tussen die twee te letten, naar een cardioloog en een pneumoloog apart stuurt, maar bon:

De top vijf van de meest dringende milieuproblemen is denk ik:

1. Water
Het vormt een probleem omdat er teveel van is op de verkeerde plaats van de verkeerde kwaliteit, en een tekort op een andere plaats van de juiste kwaliteit...
Er is een schaarste van zoet water in de meeste delen van de wereld. Ook in grotere steden begint dit probleem meer en meer duidelijk te worden.
Het water dat door onze rivieren en door onze zeeën vloeit is sterk vervuilt door oa nitraten die de regen via landbouwgrondkorreltjes tot daar gespoeld hebben. Verder ook door wasmiddelen allerhande en hetgene waar mogelijk de meeste dreiging van uitgaat: oestrogeen.
Dit alles heeft een heel negatief effect op ons marine-ecosysteem, dat zoals velen wel weten de basis is van alles ... Dan denk ik aan sterfte van vis en dieren die van dat water drinken, sterfte van de plantendiversiteit in en langs dat water, maar ook vervrouwelijking van alle soorten die met dat water in contact komen, waaronder ook de mens ... Wie kon er enkele decennia geleden zelfs maar op zo'n apocalyptisch plan voor de natuur komen? :|
Water is ook een probleem door zout zeewater dat in de bodem sijpelt door de stijging van de zeespiegel.
En natuurlijk ook door de deeltjes die de industrie uitstoot en die weer op de aarde neerkomen met de regen, in de vorm van zure regen.
Verder vindt er ook verzilting en verwoestijning plaats door uitputting van de bodem, en door nog erger: kappen van bos of vernietigen van de aanwezige fauna op die grond zodat het water niet meer kan vastgehouden worden in de bodem en de grond die eens zo vruchtbaar was verandert in een dor stuk droog zand ...

Dat brengt ons naar het volgende probleem:

- Ontbossing
Veel mensen lijken het te vergeten. Maar er wordt op deze blauwe planeet nog altijd tegen een ongelofelijk snel tempo woud gekost dat ongelofelijk kostbaar is. Dit voor de biodiversiteit van het woud zelf, voor de biodiversiteit van de soorten die erop en errond leven (dieren en planten), voor de gezondheid van de bodem (verwoestijnd als de boom verdwijnt) en natuurlijk voor het filteren van onze lucht wat almaar noodzakelijker wordt, mits zuivere lucht een schaars goed is geworden...
Het planten van nieuwe, jonge bomen (en nadien het kappen ervan) is ook een methode om de verandering van het klimaat tegen te gaan, mits ze meer CO2 uit de lucht elimineren dan ze nadien weer afgeven.

- Klimaatverandering
Als ons klimaat van vandaag op morgen veranderd, of hetzelfde doet met een iets andere snelheid, dan verandert alles wat we vandaag de dag kennen. Daar hoef ik hopelijk geen tekening bij te maken. ;) :p

Ik weet niet welk van de bovenstaande problemen het meest urgente is.

- Vervuiling van de bodem

- Vervuiling van de lucht

denk je niet dat het beter is de achterliggende reden aan te pakken? Zou het niet effectiever zijn om onze wegwerpmaatschappij aan te pakken, of de armoede uit de wereld te helpen?

Pieke
22 november 2007, 11:06
Als welk dier zou je graag reïncarneren?

Groentje-18
22 november 2007, 14:02
Vertellen jullie alles?

Elkaar? Dat hoop ik. ;)

Groentje-18
22 november 2007, 14:07
Wat is uw gedacht over de sluiting van de kerncentrales?

Ik vond het goed dat ze gesloten zouden worden. De infrastructuur in België is grotendeels verouderd en er gebeuren genoeg incidenten.
Het kan mijns inziens niet dat er bv. water in een rivier komt die door een bewoonde wijk loopt dat zo hoogradioactief is dat het zou moeten behandeld worden als radioactief afval.
Natuurlijk komt zoiets één maal in het nieuws en daarna hoor je er niets meer van. De mensen zijn te inert geworden op dat vlak, het is ontzettend moeilijk de massa te mobiliseren. Dat is jammer.

Ik weet dat de kans op een groot ongeval met een kerncentrale klein is. Maar de impact van die ramp is zo groot, dat je volgens mij de risico's niet kan nemen. De techniek mag dan onfeilbaar zijn, de mens is dat niet en zal dat nooit zijn...
Ik zou niet graag in een buurt wonen waar zo'n centrale staat, alle jodiumpillen ten spijt.
Bovendien is het ook niet meer dan een tijdelijke oplossing, en zadelen we de generaties na ons op met dezelfde energiecrisis als degene waar wij nu naartoe racen. Om nog maar te zwijgen van het afval wat we achterlaten ...

Ik denk dat er andere oplossingen zijn die milieuvriendelijker en efficiënter zijn. We moeten het dan wel minder grootschalig zien en voor iedere aparte
energievrager (object of subject) een andere oplossing bedenken, ook afhankelijk van waar dat die energievrager zich precies bevindt. Ik vrees een beetje dat men zich de laatste jaren te blind heeft gestaard op kernenergie om andere oplossingen te vinden.

Ik zou ze het liefst zien dichtgaan dus en er vegetatie planten die radioactieve straling kan absorberen.

Groentje-18
22 november 2007, 14:09
ooit drugs genomen?

("nu em toch meeleest" :twisted: )

Als in illegale? Enkel softdrugs.

Groentje-18
22 november 2007, 14:14
denk je niet dat het beter is de achterliggende reden aan te pakken?

Ik zie milieuproblemen meer als problemen op zich en niet als symptomen of gevolgen van een onderliggend probleem, want dan lijken ze veel minder makkelijk aan te pakken. Tenzij je de grondvesten van onze maatschappij volledig kan veranderen. Vroeger was ik daarin optimistisch. Tegenwoordig niet meer.

Zou het niet effectiever zijn om onze wegwerpmaatschappij aan te pakken, Natuurlijk. :)
Ik zou dat ook impliceren bij mijn mogelijke oplossingen voor de verschillende milieuproblemen die ik aanhaalde. Dit kan bijvoorbeeld voor de vervuiling.
Maar begin maar eens met een probleem als de toegenomen feminisering. Dat los je niet op door enkel de wegwerpmaatschappij aan te pakken of armoede uit de wereld te helpen.

of de armoede uit de wereld te helpen?Dat is natuurlijk ook een pijnpunt wat ik liefst zo snel mogelijk uit de weg geruimd wil zien. Ik weet dat dat het milieu als geheel ten goede komt.
Maar ik zie me al een politieke partij oprichten die iets zegt als 'minder armoede, voor een schoner leefmilieu', zo sla je twee vliegen in één klap. Hoeveel nanoseconden zou het duren vooraleer de boekjes vol staan over mijn popularisatiecampagne? :(
(Het zal waarschijnlijk nooit zo ver komen. Ook hier ben ik meer realistisch of pessimistisch in geworden. :))
Niet dat bovenstaande een reden kan vormen om daar niets aan te doen natuurlijk. Ik heb mij zelfs in mijn leven al beziggehouden met het bedenken van concrete maatregelen om de armoede internationaal echt uit de wereld te helpen. Het moet mogelijk zijn.
Alleen denk ik dat het vanaf het punt waar ik nu sta makkelijker is om een invloed uit te oefenen op het regionale en hoogstens nationale milieubeleid, dan op een internationaal door multinationals en corrupte politici gecreëerde en in stand gehouden armoede. :(

Groentje-18
22 november 2007, 14:16
Als welk dier zou je graag reïncarneren?

Daar heb ik nog nooit over nagedacht.
Ik denk als een vogel, natuurlijk omwille van de vrijheid die vleugels je geven. Liefst een sterke die niet aangevallen kan worden door roofvogels, maar eentje die zich wel voedt met planten en/of zaden (als die soort bestaat), ééntje die tegen veel verschillende klimaten kan zodat ik de wereld rond kan reizen.

Pieke
22 november 2007, 16:09
welk zintuig zou je het gemakkelijkst kunnen missen?

Pieke
22 november 2007, 16:10
Daar heb ik nog nooit over nagedacht.
Ik denk als een vogel, natuurlijk omwille van de vrijheid die vleugels je geven. Liefst een sterke die niet aangevallen kan worden door roofvogels, maar eentje die zich wel voedt met planten en/of zaden (als die soort bestaat), ééntje die tegen veel verschillende klimaten kan zodat ik de wereld rond kan reizen.

ondanks je hoogtevrees?

roger verhiest
22 november 2007, 16:16
Ik eet niet graag frieten, maar ik probeer ze één maal per week te eten. Gewoon uit gemakszucht. Moest er een bar bestaan waar je salades kon afhalen tegen dezelfde prijs en op dezelfde afstand, zou ik daar met veel meer plezier naartoe gaan.
Mayonaise is mijn tijdelijke saus, na een poos schakel ik over naar ketchup omday mayo veel te vettig is.

Als je in de quick een "menu" besteld kan je de portie friet altijd laten vervangen door een portie salade (aanbevolen)

roger verhiest
22 november 2007, 16:28

Is goedkoper dan je denkt - je kan via Kroatiëspecialisten een reis boeken langs diverse Adriatische en andere Middellandse zeehavens met grote zeilschepen (waar je zelf wel een handje moet toesteken) - die zijn lang niet zo duur !

Groentje-18
22 november 2007, 16:33
Als je in de quick een "menu" besteld kan je de portie friet altijd laten vervangen door een portie salade (aanbevolen)

Ik weet het.
Maar een salade met een hamburger vind ik eigenlijk ontzettend vreemd. Je kan nog inbrengen dat frieten uit aardappelen bestaan en dus in veel landen als groenten worden gezien, ondanks hun koolhydraten, maar Quick is bij mijn weten een Belgisch bedrijf. En bij je salade zitten al proteïnen. Ik snap dus niet waarom deze gecombineerd worden.
Nu ja, misschien een kwestie van smaak. Maar bedankt voor de tip. :)
Ik ga voor mijn salades eigenlijk altijd naar de McDonalds. :oops:

Groentje-18
22 november 2007, 16:37
welk zintuig zou je het gemakkelijkst kunnen missen?

Amai, wat een vraag.
Er is geen enkel onmisbaar.
Mijn ogen sowieso al niet, mijn tactiele sensoren lijkt me ook een serieus probleem te vormen gezien ik al niet handig ben (ik zou mezelf dan een been afzagen zonder het door te hebben). Reuk, smaak en gehoor blijven over.
Van gehoor weet ik uit ervaring (familie met gehoorproblemen) dat het onmisbaar is voor een goed sociaal leven. Ik zou dan kiezen voor de smaak. Omdat je eigenlijk toch maar vier smaken kan proeven en de rest bepaald wordt door je reukzin. Dus als ik die laatste zou amputeren, zou ik niet meer kunnen ruiken noch variaties kunnen proeven.
Amai ik zou gezond eten, moest ik geen zoet of zout meer kunnen proeven.

Groentje-18
22 november 2007, 16:41
ondanks je hoogtevrees?

Mijn hoogtevrees is eigenlijk niet zo zeer een vrees voor hoogtes. Maar eerder een vrees om te vallen en daarbij de zwaartekracht en/of de g-kracht te voelen. Daar kan ik ècht niét tegen. Om die reden ben ik absoluut geen voorstander van snelgaande attracties (inclusief auto's die te snel rijden) of dingen die omhoog gaan. Wie hoog gaat kan nl. laag vallen. :oops:

Die angst zit er al van kindsbeen af in. Gedurende zo lang als ik me kan herinneren krijg ik sporadisch exact dezelfde nachtmerrie. Het thema is uiteraard dat ik van iets heel hoog val en daarbij de vreselijke valsnelheid heel erg in mijn buik voel, wetende dat ik niet weet hoe het gaat aflopen (of eigenlijk wel) ... Ik ben in die droom uiterlijk niet eens dezelfde persoon als ik in het echt ben, en ben als kind nooit ergens afgedonderd, maar toch...

Enfin... vogels moeten wel leren vliegen, maar eens ze dat kunnen vallen ze niet zo snel is mijn redenering. :)

Hashiwokakero
22 november 2007, 16:41
Wat waren zo je gemiddelde schoolresultaten?

roger verhiest
22 november 2007, 16:43

De beste adoptanen zijn de chinese, die komen quasi "met garantie"
maar ze zijn wel duur zo'n € 25.000,-. Als je ooit "iets" met je diploma gaat doen is dat wel haalbaar (en aanbevelenswaard)

Groentje-18
22 november 2007, 16:46
Wat waren zo je gemiddelde schoolresultaten?

Die waren niet om over naar huis te schrijven. Ik vond het meestal niet nodig om na school een (studie)boek open te doen, zeker niet tijdens de examens. Als ik dat wel deed (onder dwang) stopte ik met leren als ik wist dat ik genoeg geleerd moest hebben om door te geraken.
Afhankelijk van hoe interessant ik het vak vond (en hoe goed ik dus oplette in de klas) variëerde dat tussen de 50 en 90%. In totaal werd het 60 �* 70%.

roger verhiest
22 november 2007, 19:09
Die waren niet om over naar huis te schrijven. Ik vond het meestal niet nodig om na school een (studie)boek open te doen, zeker niet tijdens de examens. Als ik dat wel deed (onder dwang) stopte ik met leren als ik wist dat ik genoeg geleerd moest hebben om door te geraken.
Afhankelijk van hoe interessant ik het vak vond (en hoe goed ik dus oplette in de klas) variëerde dat tussen de 50 en 90%. In totaal werd het 60 �* 70%.

GE zou een van mijn 2 dochters kunnen zijn, alleen zijn die nu resp. 37 en 34.. time flies...

Cynicus
22 november 2007, 19:45
Hoe staat u tegenover de 10 maatschappelijke geboden (http://forum.politics.be/showthread.php?t=75650) ? Welke leeft u min of meer na, en welke leeft u eerder niet na ?

Dronkoers
22 november 2007, 20:06
Ik vond het goed dat ze gesloten zouden worden. De infrastructuur in België is grotendeels verouderd en er gebeuren genoeg incidenten.
Het kan mijns inziens niet dat er bv. water in een rivier komt die door een bewoonde wijk loopt dat zo hoogradioactief is dat het zou moeten behandeld worden als radioactief afval.
Natuurlijk komt zoiets één maal in het nieuws en daarna hoor je er niets meer van. De mensen zijn te inert geworden op dat vlak, het is ontzettend moeilijk de massa te mobiliseren. Dat is jammer.

Ik weet dat de kans op een groot ongeval met een kerncentrale klein is. Maar de impact van die ramp is zo groot, dat je volgens mij de risico's niet kan nemen. De techniek mag dan onfeilbaar zijn, de mens is dat niet en zal dat nooit zijn...
Ik zou niet graag in een buurt wonen waar zo'n centrale staat, alle jodiumpillen ten spijt.
Bovendien is het ook niet meer dan een tijdelijke oplossing, en zadelen we de generaties na ons op met dezelfde energiecrisis als degene waar wij nu naartoe racen. Om nog maar te zwijgen van het afval wat we achterlaten ...

Ik denk dat er andere oplossingen zijn die milieuvriendelijker en efficiënter zijn. We moeten het dan wel minder grootschalig zien en voor iedere aparte
energievrager (object of subject) een andere oplossing bedenken, ook afhankelijk van waar dat die energievrager zich precies bevindt. Ik vrees een beetje dat men zich de laatste jaren te blind heeft gestaard op kernenergie om andere oplossingen te vinden.

Ik zou ze het liefst zien dichtgaan dus en er vegetatie planten die radioactieve straling kan absorberen.

Ik heb het over Doel en Tihange eh, niet over tjernobyl ofzo :-D
Maar soit, bedankt voor den uitleg.

Welke alkoholische dranken drink je?

Dronkoers
22 november 2007, 20:07
Hoeveel fototoestellen heb je?

Dronkoers
22 november 2007, 20:08
Lust je grenadine?

Groentje-18
22 november 2007, 20:13
GE zou een van mijn 2 dochters kunnen zijn, alleen zijn die nu resp. 37 en 34.. time flies...

Zoveel mogelijk proberen eruit te halen (quality time toch) wat erin zit, daar gaat het om denk ik. :)

Groentje-18
22 november 2007, 20:15
Lust je grenadine?

Neen, ieuw. Dat zoete plakspul. :p

Groentje-18
22 november 2007, 20:15
Hoeveel fototoestellen heb je?

Maar ééntje, 't is nog kapot ook. :(

Dronkoers
22 november 2007, 20:16
Wat smeer je zoal tussen uw boterhammen?

Dronkoers
22 november 2007, 20:16
Welk type scheermesjes gebruik je?

Dronkoers
22 november 2007, 20:17
Zit ge veel in uw kot?

Dronkoers
22 november 2007, 20:17
Maar ééntje, 't is nog kapot ook. :(

:lol:

...pardon ;-)

Groentje-18
22 november 2007, 20:31
Hoe staat u tegenover de 10 maatschappelijke geboden (http://forum.politics.be/showthread.php?t=75650) ? Welke leeft u min of meer na, en welke leeft u eerder niet na ?

1) Werken is de normale manier om geld te verdienen.

Ik ben hiermee akkoord als in dit is de manier waarop het volgens de norm gebeurt in deze tijd-ruimtelijke context (van momenteel vrees ik heel de aarde).
Ik sta persoonlijk niet volledig achter dat systeem, omwille van allerlei scherpe implicaties die het heeft.
Ik leef het momenteel niet na want ik studeer nog, maar dat is wel een middel met als doel een job vinden die ik graag doe en om geld te verdienen.

2) Bezondig u niet aan parasiterend sociaal profitariaat (http://forum.politics.be/showthread.php?t=30999).

Ik weet niet of ik dat in uw visie naleef of niet, want ik ben nog studente zoals gezegd.
Ik ben het daarmee akkoord. Ik vind het systeem waarin we leven ook niet het meest geweldige, maar over een haalbaar alternatief ben ik nog niet uit. Moest ik dat wel zijn, dan zou het niet veel uithalen mits ik geen politieke macht heb.
Indien je dat laatste niet hebt lijkt me het beste om gewoon te gaan werken en mee te draaien zeg maar. Door te profiteren maak je het systeem waar je (zogezegd) tegen gekant bent alleen nog maar harder voor de mensen die echt arm zijn, maar ook voor de mensen die wel vooruit willen in het leven en moeite doen om binnen het systeem een plaats te zoeken waarin ze passen en goed kunnen functioneren. Ik vind het dus egoïstisch en kortzichtig om dat te doen.

3) Bezondig u niet aan fiscale fraude.

Akkoord natuurlijk. Maar als ik later toch lievger wat meer luxe had en de kans zou zien kan ik je niet garanderen dat ik die niet zou nemen. 'Iedereen doet het' is een prachtig excuus. Leve het freerider-fenomeen. Een mooi voorbeeld van hoe we door kortetermijndenken en egoïsme allemaal gezamenlijk de poten onder onze eigen stoelen uitzagen. Want de taksen waren allicht een stuk lager, moest België geen koploper zijn in frauderen. (Hoewel het effect misschien ook wel omgekeerd geldt.)

4) Bezondig u niet aan zwartwerk.

Mijn reactie is daarop dezelfde als de vorige. Maar ik denk dat ik het later niet zou doen, tenzij ik bijna gedwongen zou zijn om financiële redenen. Eigenlijk hoop ik dus dat ik het nooit hoef te doen.

5) Vermijdt het roken en heb geen respect voor rokers (http://forum.politics.be/showthread.php?t=25948).

Respect is een fundamenteel beginsel. Ik heb geen respect voor het roken, maar wel voor de rokers zelf. Het is belangrijk dat je een onderscheid maakten tussen de persoon, en het gedrag van de persoon. Een persoon is niet helemaal slecht omdat hij één gedrag doet wat niet om toe te juichen is.
Ik heb zelf wel ooit enkele sigaretten opgestoken. Maar ik vond het het risico niet waard.

6) Vermijdt drugs en heb geen respect voor druggebruikers (http://forum.politics.be/showthread.php?t=13829).

Dezelfde reactie als die op het roken dus eigenlijk.
Met de toevoeging dat we door bepaalde gedragen als samenleving openljik afkeuren heel wat van die gedragingen zullen verdwijnen bij het grootste deel van de samenleving. De meeste mensen willen namelijk geen afkeuring oogsten.
Iets als drugs is voornamelijk in bepaalde kringen nog veel te veel aanvaard en de gebruiker als slachtoffer gezien ipv de persoon die zelf verantwoordelijk is. Een andere klemtoon op dat beleid zou veel beteren.
In het kader daarvan ben ik ook voor een volledige legalisering. Maar dat drijft me waarschijnlijk te ver en ik moet zo meteen door (fitness).

7) Wees zéér matig met alcohol en heb geen respect voor alcoholisten.

Zelfde algemene reactie: ervoor zorgen dat de samenleving het gedrag niet meer appreciëert of waardeert, en een onderscheid maken tussen de persoon en zijn gedrag.
Een glaasje rode wijn per dag heeft wel een positief effect op hart-en bloedvaten en op het immuunsysteem.

8) Vermijdt ongezonde eet- en leefgewoonten, en hou uw conditie in voldoende mate op peil (http://forum.politics.be/showthread.php?t=52179).

Natuurlijk akkoord. Ik doe daar zelf ook aan.

9) Bezondig u niet aan crimineel gedrag (http://forum.politics.be/showthread.php?t=7752).

Natuurlijk ben ik akkoord. Hoewel ik hoop dat onze samenleving altijd in staat zal blijven een onderscheid te maken tussen kattenkwaad en grote kwaliteit, en de context van die feiten zal in rekening brengen bij haar straf.
Feiten kunnen iets niet aanvaardbaar maken, maar iets wel begrijpelijker maken.

10) Breng geen kinderen ter wereld, tenzij je ze een toekomst kunt geven (http://forum.politics.be/showthread.php?t=21173).

Hier ben ik eigenlijk heel erg mee akkoord. Ik ga dat ook in de praktijk proberen omte zetten. Het is één van de grootste verantwoordelijkheden die de mens heeft gedurende zijn bestaan denk ik ...

jamás será vencido
22 november 2007, 20:37
Waarom staan er geen beestjes meer in je avator? :-(

jamás será vencido
22 november 2007, 20:37
Wie is je grote politiek voorbeeld?

proficiat trouwens.

André de Hollander
22 november 2007, 21:19
Groentje-18beschrijft haarzelf als volgt:

Ik hou van diepgang, maar ter compensatie heb ik een uitlaatklep nodig, die vind ik in vreselijke oppervlakkigheid.

Gefeliciteerd met je verkiezing, Groentje!:cheer:

Kun je bovenstaande toelichten? Uit alles wat je schrijft blijkt dat je zeker niet oppervlakkig bent. Heb je nog een alter-ego? Of bedoelde je vLeselijke oppervlakkigheid?;-)

André de Hollander
22 november 2007, 21:20
Ben je nog maagd? (we mochten je de kleren van het lijf rukken, oh nee, vragen.

André de Hollander
22 november 2007, 21:34
http://img.lnm.eu/lnm.eu/photos/profile/1186079829947.jpg

Geef je jezelf een 3? Hij had het over een schaal van 0-10 niet over een schaal van 0-3! :-P

Hashiwokakero
22 november 2007, 22:52
Ben je nog maagd? (we mochten je de kleren van het lijf rukken, oh nee, vragen.Als we zo gaan beginnen, ik veronderstel dat ze al ontmaagd is, zal ik maar vragen, wanneer ben je ontmaagd?:-P

Bovenbuur
22 november 2007, 22:55
Als we zo gaan beginnen, ik veronderstel dat ze al ontmaagd is, zal ik maar vragen, wanneer ben je ontmaagd?:-P
En was dat door Hashi of door André?

Groentje-18
22 november 2007, 23:03
Waarom staan er geen beestjes meer in je avator? :-(

Hihi, cool dat je dat hebt onthouden.
Omdat de meeste mensen er ondanks vlindertjes en ijsbeertjes rotsvast van overtuigd waren dat ik van mannelijke kunne was. Dat is dus niet zo. Ik dacht dat de bloemetjes mijn geslacht duidelijk zouden maken.

Groentje-18
22 november 2007, 23:04
Wat smeer je zoal tussen uw boterhammen?

Smeren enkel boter. Ik beleg ze meestal met kaas of mozarella, zoetzure augurk en zongedroogde tomaten. :oops:

Groentje-18
22 november 2007, 23:04
Welk type scheermesjes gebruik je?

Die van Venus natuurlijk. :)

Groentje-18
22 november 2007, 23:16
Wie is je grote politiek voorbeeld?

proficiat trouwens.

Dank je.
Ik vreesde een beetje voor deze vraag. :oops:
Ik heb eigenlijk geen politiek voorbeeld. Er is niemand die ik aanbid of in wiens voetsporen ik wil treden, ook niemand wiens visie ik compleet volg.

Maar als ik echt iemand moet aanduiden als politieke vader kies ik voor Steve Stevaert. Uit zijn verhaal heb ik destijds moed gehaald en het bewijs gevonden dat het wel degelijk mogelijk is om vanuit niets iets te maken, of vanuit het niets en zonder diploma het te schoppen tot eerste minister (als hij had gewild) en dat zonder een agressieve vorm van politiek te voeren. En hij sloeg erin mensen werkelijk het gevoel geven dat ze dicht bij hem stonden. Dat blijft een bijzondere prestatie.

Groentje-18
22 november 2007, 23:19
Zit ge veel in uw kot?

Bwoa, evenveel als ik er lig denk ik. ;)

Neen, best wel eigenlijk. Het is afhankelijk van hoeveel energie ik heb.

Groentje-18
22 november 2007, 23:21
Ben je nog maagd? (we mochten je de kleren van het lijf rukken, oh nee, vragen.

Nogal een indiscrete vraag. Ik ben blij dat ik mijn onderschrift heb aangepast.

Ja.

Pluche
22 november 2007, 23:22
Wat is uw snelste dat ge al gereden hebt met de auto? en hoe voelt dat aan?

Groentje-18
22 november 2007, 23:22
Geef je jezelf een 3? Hij had het over een schaal van 0-10 niet over een schaal van 0-3! :-P

Dank je.
Dat wist ik.
Ik moest er wel bij zeggen van mijn vriendje dat ik een tien ben volgens hem. 8-)

;)

Pluche
22 november 2007, 23:24
Stel je bent minister van begroting, op welke 3 posten geef je meer uit en op welke geef je minder uit?

Hashiwokakero
22 november 2007, 23:24
Dank je.
Dat wist ik.
Ik moest er wel bij zeggen van mijn vriendje dat ik een tien ben volgens hem. 8-)

;)Hij wou nog snel voorkomen dat jij ging zeggen dat hij eigenlijk maar een twee is.8-)

Pluche
22 november 2007, 23:25
Luister je soms naar Vlaamse muziek en zoja welke?

Hashiwokakero
22 november 2007, 23:26
Ben jij een 'downloader'?

Groentje-18
22 november 2007, 23:27
Gefeliciteerd met je verkiezing, Groentje!:cheer:

Kun je bovenstaande toelichten? Uit alles wat je schrijft blijkt dat je zeker niet oppervlakkig bent. Heb je nog een alter-ego? Of bedoelde je vLeselijke oppervlakkigheid?;-)

Dank je. :)

Lol.
Dat vind ik wel een compliment.
Ik kan heel oppervlakkig zijn, ik bedoel op het gebied van uiterlijk ... mode, schoenen, tassen, winkels, uitgaan, ... ik kan er niet aan weerstaan.
Het kan dus evengoed zijn dat ik het giechelende meisje ben dat snel een transportmiddel zoekt om in een andere stad te geraken omdat daar leuke schoenen staan en er vervolgens hysterisch op af krijst om drie paar te kopen, dat dat je me bv. tegenkomt in de bib, of hier op politics.
Misschien heet dat ook gewoon vrouw zijn. ;)

Groentje-18
22 november 2007, 23:29
Als we zo gaan beginnen, ik veronderstel dat ze al ontmaagd is, zal ik maar vragen, wanneer ben je ontmaagd?:-P

Ik was net zo blij dat dit type vragen er niet teveel tussen zaten. :p

Ik heb de vraag hierboven al beantwoord. :)

Bovenbuur
22 november 2007, 23:32
Die van Venus natuurlijk. :)
Die van Mars zijn voor mannen.

Bovenbuur
22 november 2007, 23:34

Ja.
Verkeerde antwoord, krijg je een fanclub van. Er zijn tenslotte flink wat gefrustreerde forummers nu Isabelle weg lijkt te zijn.

Hashiwokakero
22 november 2007, 23:35
Ik was net zo blij dat dit type vragen er niet teveel tussen zaten. :p

Ik heb de vraag hierboven al beantwoord. :)Ahzo ik had altijd in mijn hoofd dat jij 23 was... klopt niet eh? Geen zin om deze draad door te lezen.:oops:

André de Hollander
22 november 2007, 23:44
Hihi, cool dat je dat hebt onthouden.
Omdat de meeste mensen er ondanks vlindertjes en ijsbeertjes rotsvast van overtuigd waren dat ik van mannelijke kunne was. Dat is dus niet zo. Ik dacht dat de bloemetjes mijn geslacht duidelijk zouden maken.

Je foto volstaat meiske :-P

Groentje-18
22 november 2007, 23:47
Stel je bent minister van begroting, op welke 3 posten geef je meer uit en op welke geef je minder uit?

Het is moeilijk te kiezen wat ik het meeste prioriteit geef, in een land als het onze, maar ik zal een poging wagen:
Ik geef zeker meer uit aan lange termijn doelstellingen, ook al loop ik dan het risico dat de termijn zo lang is dat ik tegen de volgende verkiezingen nog geen positieve cijfers kan voordragen en dus niets gerealiseerd heb.

1. Uiteraard komen er installaties om water te filteren of zo nodig weg te zuigen die heel snel operationeel kunnen gemaakt worden in geval van (s)nood.

2. Onze ziekenhuizen zijn er slecht aan toe. Je overlevingskansen bij een bepaalde ziekte of ongeval verschillen afhankelijk van het ziekenhuis waar je dan al dan niet toevallig beland. Bovendien zijn de ziekenhuizen totaal niet voorbereidt op een plotse opstoot van een bepaalde ziekte, laten we niet eens beginnen te spreken over een mogelijke epi- of pandemie. Er is een voortdurende krapte aan bedden. Daar moet dus dringend iets aan gedaan. Op sommige plaatsen kan je een half uur wachten op een ambulance ... Ook een ehbo-cursus voor iedereen en op zoveel mogelijk plaatsen van die reanimatiedingesen liefst. Dit kan eigenlijk niet in een land dat beweert het beste zorgbeleid van de wereld te voeren. Aan de medische zorgen dus.

3. Preventie van geestelijke gezondheidsproblemen, met als hoger doel de verhoging van de levenskwaliteit van de bevolking en de preventie van zelfmoord. Het streven naar een echt welzijn en welbevinden van de bevolking dus.

Ik zou ook graag nog iets doen aan de opvangplaatsen voor daklozen, een omvorming van het gevangenissysteem, opvang voor psychische ziekten en geïnterneerden, enzovoort.

Waarop geef ik minder uit:

1. Het leger
2. Ruimtevaart
3. Onnodige administratie

Groentje-18
22 november 2007, 23:48
Ahzo ik had altijd in mijn hoofd dat jij 23 was... klopt niet eh? Geen zin om deze draad door te lezen.:oops:

Neen. Ik ben er 22.
En dat begrijp ik maar al te goed. :)

Groentje-18
22 november 2007, 23:49
Hij wou nog snel voorkomen dat jij ging zeggen dat hij eigenlijk maar een twee is.8-)

Dat denk ik niet; hij is zelf een 10. :cheer:

Hashiwokakero
22 november 2007, 23:50
Neen. Ik ben er 22.
En dat begrijp ik maar al te goed. :)Dan gaan we door met vragen stellen eh, nooit reacties gekregen van mensen omdat je zo'n 'laatkomer' bent?

En hoe kijkt je vriendje naar heel de situatie?

Hashiwokakero
22 november 2007, 23:51
Ahnee jij bent zeker zo'n linkse moslim, ken dat soort... Geen seks voor het huwelijk.:-D

Groentje-18
22 november 2007, 23:52
Luister je soms naar Vlaamse muziek en zoja welke?

Ja. Ik let er eigenlijk zelfs niet echt op als muziek vlaams is of niet (tenzij het opvalt doordat er in het Vlaams gezongen wordt natuurlijk). :)

Van onze bodem kan ik bv. Moloko wel appreciëren, en Praga Khan, Kosheen, zelfs Clouseau wil ik af en toe ook wel eens horen als ik in de juiste stemming ben en natuurlijk de Fixkes. ;)
Ik ben heel waarschijnlijk een heel deel respectabele artiesten vergeten.

Groentje-18
22 november 2007, 23:57
Wat is uw snelste dat ge al gereden hebt met de auto? en hoe voelt dat aan?

120. Bang. Ik heb het niet zo voor snelheden. Ik voel telkens een opluchting als ik terug mag schakelen.
Ik kan het niet helpen maar ik realiseer me voortdurend wat er gebeurt met mijn lichaam als ik tegen 50 km/u tegen en muur aan zou knallen, te bedenken dat je je gewicht dan moet vermenigvuldigen met 50 en wat er intern allemaal gebeurt enzo ...
Ik heb wel nog maar een paar keer gereden, met begeleider ... nog geen rijbewijs.

Groentje-18
22 november 2007, 23:58
Ben jij een 'downloader'?

Normaal gezien wel. Filmpjes en muziek enzo, enkel voor eigen gebruik. Maar dat is helaas niet meer mogelijk in Leuven met kotnet.

Hashiwokakero
22 november 2007, 23:59
120. Bang. Ik heb het niet zo voor snelheden. Ik voel telkens een opluchting als ik terug mag schakelen.
Ik kan het niet helpen maar ik realiseer me voortdurend wat er gebeurt met mijn lichaam als ik tegen 50 km/u tegen en muur aan zou knallen, te bedenken dat je je gewicht dan moet vermenigvuldigen met 50 en wat er intern allemaal gebeurt enzo ...
Ik heb wel nog maar een paar keer gereden, met begeleider ... nog geen rijbewijs.Ok jij bent een hele trage...:-D

André de Hollander
23 november 2007, 00:00
1. Uiteraard komen er installaties om water te filteren of zo nodig weg te zuigen die heel snel operationeel kunnen gemaakt worden in geval van (s)nood.
...

Waarop geef ik minder uit:

1. Het leger
2. Ruimtevaart
3. Onnodige administratie

Bedoel je met punt 1 waterfilterinstallaties om in bijvoorbeeld Afrika te plaatsen? Wat bedoel je in dat geval met 'of zo nodig weg te zuigen ...'?

Ben je niet van mening dat een land over een goede defensie moet beschikken?

Veel aankomende politici ;-) noemen 'minder bureaucratie' als bezuiningspunt. Eenmaal aan de macht komen ze met zoveel nieuwe regels en wijzigingen dat er een berg ambtenaren en papieren rompslomp bij komt om dat voor mekaar te krijgen. Mee eens Groentje-22?

Groentje-18
23 november 2007, 00:01
Dan gaan we door met vragen stellen eh, nooit reacties gekregen van mensen omdat je zo'n 'laatkomer' bent?

Je woordkeuze: :D
En jawel hoor, maar niet van mijn directe omgeving.

Ahnee jij bent zeker zo'n linkse moslim, ken dat soort... Geen seks voor het huwelijk.:-D

Neen, een Vlaamse atheïste.
Geen seks voor het huwelijk wil ik soms omdat het me ontzettend romantisch lijkt, maar ik denk dat dat een beetje te ver gaat. Zo fanatiek wil ik niet zijn.

Hashiwokakero
23 november 2007, 00:02
Je woordkeuze: :D
En jawel hoor, maar niet van mijn directe omgeving.Ja ik snap het al, nog maar één keer, en het was toevallig vandaag.:evil:

André de Hollander
23 november 2007, 00:05

Ja.

Sorry voor mijn indiscretie. Ik had helemaal geen serieus antwoord verwacht.
Toch leuk dat je er gewoon op antwoord :thumbsup: . Hoe kan ik iemand aan mijn vriendenlijst toevoegen? ;-)
Je hebt best wel uitgesproken meningen over milieu en maatschappij. Wat zocht/zoek je toch in een studie psychologie?

Groentje-18
23 november 2007, 00:08
Ik heb het over Doel en Tihange eh, niet over tjernobyl ofzo :-D
Maar soit, bedankt voor den uitleg.[/quote$

Dat wist ik toen ik antwoorde.
De rivier die zo vervuild is, is de Molse Nete. :(

[quote]Welke alkoholische dranken drink je?

Dat zijn er veel denk ik. Pasoa, safari, boswandeling, malibu, gin, jenever met een smaakje, een goede rode of witte zoete wijn, ... liefst cocktails eigenlijk. Maar nooit teveel. Ik vind het vreselijk als ik voel dat de alcohol me naar het hoofd stijgt en ik de controle over mijn lichaam deels verlies. En ik zou niet willen wakker worden met het idee dat ik niet weet wat er zich de vorige avond heeft afgespeeld.
(Een vriendin en ik zijn ooit kliederzat geweest op jonge leeftijd op een moment dat dat absoluut niet mocht. We beseften dat wel nog en wouden toen kost wat kost terug nuchter worden maar hoe graag we dat ook wilden: het ging niet. Sindsdien ben ik getraumatiseerd denk ik. ;) Of misschien heb ik gewoon fatsoen. :p)

Groentje-18
23 november 2007, 00:12
Sorry voor mijn indiscretie. Ik had helemaal geen serieus antwoord verwacht.
Toch leuk dat je er gewoon op antwoord :thumbsup: . Hoe kan ik iemand aan mijn vriendenlijst toevoegen? ;-)

En het is niets. Ik dacht dat het bij het reglement horen dat je alle vragen 'moest' beantwoorden. :)

Je hebt best wel uitgesproken meningen over milieu en maatschappij. Wat zocht/zoek je toch in een studie psychologie?Goh, ik weet niet. Ik denk niet dat ze zoveel verschillen van de gemiddelde medemens?
Daar kan ik kort over zijn: "all my energy is going into NOT asking that question". Hoe langer ik het doe, hoe meer ik besef dat het de verkeerde keuze was. Het past bij mij als een tang op een varken. Maar ik probeer er niet meer teveel meer bij na te denken, want dat biedt geen oplossing (behalve buizen en nog langer doen over een diploma dat ik niet eens wil).
Wat ik er zocht was een oplossing omdat ik niet aan geneeskunde kon beginnen. Het leek me de tweede beste manier om mensen te helpen. Bovendien had ik indertijd opgevangen dat wel wat mensen die nu (ziekenhuis)manager waren een psy-diploma op zak hadden, dat was voor mij een extra motivatie. Ik wist ook gewoon niet goed wat anders doen.
Mijn omgeving was serieus geshockeerd, en ik besef meer en meer waarom. :)