Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
(Bericht 4840848)
Kijk, dat vind ik nu al een betere bron. Bedankt voor het leesvoer.
|
geen dank... da's graag gedaan
Citaat:
Mss de combinatie van je zinsbouw en den deze: :magniet:
|
het vingertje stoorde je ?
En wat hebben die andere quotes er mee te maken.... die kwamen pas later
Citaat:
Ik lees daar nergens in dat een veiligheidscamera op straat niet zou mogen.
|
Neen.... heb ik nu gezegd dat dat daar in zou staan ?
Het ging over wat het begrip privacy behelst en dat er ook in de openbare ruimte zoiets bestaat.
Dat het dus niet wilt zeggen omdat ge U in de openbare ruimte zou begeven dat je dat allemaal maar ineens moet opgeven.
Dát die openbare ruimte uiteraard belemmeringen vormt om dat recht integraal en tot in in alle details te kunnen uitoefenen wordt niet betwist en die problematiek vormt nu net een discussie die al van in het begin gevoerd wordt ... dat is niet eigen aan deze tijd.
Maar het is wel zo dat met de huidige bokkensprongen van de technologische vooruitgang + de vraagstukken ivm veiligheid de wethouder nauwelijks nog kan bijbenen.
Niettemin blijft het concept wel bestaan en uiterst belangrijk en dient er een evenwicht te zijn.
Vergeet niet dat die camera's nog niet zo heel lang ingevoerd zijn.
De invoering van security maatregel verhoogt het privacybeginsel .
Dat wilt dus concreet zeggen dat voor elk van die maatregelen men een hoop reglementen en wetten er bovenop moet gooien teneinde dat recht nog te garanderen.
Dus je gaat dat niet vinden in de algemene principes... je zal de reglementering inzake camera's elders moeten zoeken ... 'k weet begot ook niet waar precies
|