![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegenwoordig krijgen we veel kritiek op alle camera's die op openbare plaatsen hangen. Het zou de privacy schenden. Mijn vraag is: is dat een probleem?
Mij mogen ze gerust dag en nacht filmen (op openbare plaatsen). Wat is jullie mening? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Enkel als er een reëel veiligheidsprobleem is. Grote steden ja. Kleine steden: mits aangetoond risico. Gemeenten: mits nog duidelijker aangetoonde risico's.
Ik ben geen fan van big brother, maar op heden is de hoeveelheid camera's (op de flitscamera's na) nog redelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() privacy versus veiligheid ... altijd een controversieel onderwerpje
![]() Kijk , wat ik alleen maar kan vaststellen dat men de laatste tientallen jaren drastisch die grenzen heeft opgeschoven in het openbare leven en het resultaat is zo goed als 0.0 En laat dat nu net de gegronde reden wezen om eraan te mogen sleutelen. Er wordt zelfs een loopje genomen met de voorwaarde dat er een garantie moet zijn dat men dat niet ongecontroleerd toepast. Zelfs van profilering is men al niet vies meer. Niet echt een gunstige evolutie |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misdaad is misschien niet teruggedrongen (in aantal) maar het heeft op z'n minst wel al zaken helpen oplossen. Daarom ook dat ik voorstander ben voor camera's in grote steden, daar is procentueel de kans ook groter op misdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Camera's zijn alleen acceptabel in gevangenissen om te zien of er geen gevangenen gaan lopen.
Wil je hier Amerikaanse toestanden waar de NSA of de CIA kan zien welk merk onderbroeken je draagt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie een probleem met de hoeveelheid data indien alle straten van camera's voorzien zijn.
Zeker in combinatie met beeldherkenning, profilering en zelfs "semi-intelligente gedragspatroonherkenning" Maar uiteindelijk, big brother in't straat, ze doen maar. als je niks misdoet, is er geen probleem. Helaas, met zulke macht, wanneer "misdoe je niks". Vroeg of laat komt er wel een wetje waarmee groene veters niet meer mogen, en dan heb je ook daar automatisch een extra belasting (boete) mee aan je kloten.
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb niks tegen 'passieve' camerabewaking...ooit heb ik eens op tv gezien dat in de UK een vrouw via een luidspreker tegen haar voeten kreeg omdat ze een peuk op de openbare weg had weggegooid...dat is er wat over.. Dankzij onze 'opmerkzame medeforummer' Raf moet ik toch even medelen dat dit een 'maatschappelijk' thema is en helaas geen binnenlandse politiek.. ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 juni 2010 om 07:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een onaanvaardbare schending van de privacy! Hier zou iedereen zich uit alle macht tegen moeten verzetten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is trouwens geen politieke discussie. Ze hoort niet thuis in dit subforum.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niet wil dat anderen zien wat je doet...trja dan moet je thuis binnen je 4 muren gaan zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Raf..meld jij het even aan de mods ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is al gebeurd.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof iemand interesse heeft in het merk van je onderbroek. Oftewel geef je een echt argument oftewel niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, daar gaat het wel over.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Echte vrienschap is onbetaalbaar..
![]() Publieke privacy wordt zwaar overroepen..zoals ik al zei worden bij passieve bewaking de beelden enkel bekeken/opgevraagd als er een ernstige aanleiding is.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 juni 2010 om 07:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
we mogen er niet aan denken Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 juni 2010 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |