Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Waarom (op N-Va) stemmen nu zeker zinloos is: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=198088)

Jan Meuleman 8 februari 2014 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7007441)
Zolang ze blindelings de indoctrinatie van de regimepers blijven volgen kan men ze moeilijk anders noemen.

Klopt. Ze laten zich vrijwillig indoctrineren. Dan zijn het toch wel onnozel.

Jan Meuleman 8 februari 2014 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7007460)
U vindt het Pallieterke objectiever dan pakweg De Standaard?

Maar jongen toch, is de standaard objectief?

Supe®Staaf 8 februari 2014 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7007464)
Kalm, kalm, staaf !
Nog een kleine 4 maanden...

Ik zal mijn adem maar zolang niet inhouden.
Ik gun de flaminganten best hun vreugdedansje om hun 'goeie uitslag'
Maar als nadien Di Rupo II van start gaat zonder N-Va, kom dan niet gefrustreerd janken dat je het o zo erg vindt.

En kom nog minder janken als in het waterkansscenario van Reynders I mét N-va, uw partij helemaal geen hol verwezenlijkt.
Dan wil ik echt waar niks lezen over volksverraders, kaakslagen, verantwoordelijkheid nemen en andere onzin.

Ik heb jullie gewaarschuwd, een N-Va-stem heeft in geen enkel geval zin.

fonne 8 februari 2014 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7007460)
U vindt het Pallieterke objectiever dan pakweg De Standaard?

Niemand die daar aan twijfelt.

Zeus 8 februari 2014 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 7007467)
Maar jongen toch, is de standaard objectief?

Je hebt gelijk, een krant die is ontstaan uit "Ons volk ontwaakt" en jarenlang "Vlamingen, spreekt uw taal" en AVV VVK in haar hoofding droeg, is niet objectief te noemen. Ik zal naar Le Soir moeten grijpen dan.

Brakelaar 8 februari 2014 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7007468)
Ik zal mijn adem maar zolang niet inhouden.
Ik gun de flaminganten best hun vreugdedansje om hun 'goeie uitslag'
Maar als nadien Di Rupo II van start gaat zonder N-Va, kom dan niet gefrustreerd janken dat je het o zo erg vindt.

En kom nog minder janken als in het waterkansscenario van Reynders I mét N-va, uw partij helemaal geen hol verwezenlijkt.
Dan wil ik echt waar niks lezen over volksverraders, kaakslagen, verantwoordelijkheid nemen en andere onzin.

Ik heb jullie gewaarschuwd, een N-Va-stem heeft in geen enkel geval zin.

niet vergeten te ademen staaf, of je schiet blauw aan!

Zeus 8 februari 2014 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7007474)
Niemand die daar aan twijfelt.

U stemt op Vlaams Belang dan? De Wever beschreef het Pallieterke namelijk ooit als "De moniteur van het Vlaams Belang"

Jan Meuleman 8 februari 2014 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7007477)
Je hebt gelijk, een krant die is ontstaan uit "Ons volk ontwaakt" en jarenlang "Vlamingen, spreekt uw taal" en AVV VVK in haar hoofding droeg, is niet objectief te noemen. Ik zal naar Le Soir moeten grijpen dan.

Was is verleden tijd. AVV VVK is nu verleden tijd voor DS. De linkse kl*ten die nu de redactie uitmaken kan je toch moeilijk objectief noemen

marie daenen 8 februari 2014 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7007266)
Geloof jij oprecht dat in een Vlaamse republiek de economische middelen, waarvan jij je beroofd voelt, aan de Vlaamse burger zullen toevallen als manna uit Den Vlaemschen Hemel?
Sorry, maar dat is een héél naïef geloof, want de bestuurders van dat Vlaamse Republiekje zijn identiek dezelfden als diegenen die nu in andere staatsconstructies uw geld naar hun goeddunken besteden.

Geloof jij nu echt dat diegene die nu, achter la Belgique ons geld naar hun goeddunken besteden, zo zwaar zouden strijden tegen elke betere besturing van Vlaanderen door de eigen Vlaamse burgers of iemand anders, indien het dezelfde zouden zijn die, eenmaal Vlaanderen onafhankelijk het Vlaamse geld zouden opsouperen? Waarom denk je dat de francofonie overal, hoe crimineel en economisch slecht ze ook bezig zijn, dubbel en dik zijn gelijk haalt? Omdat men zo van de francofonie houdt? Laat me niet lachen, maar wel omdat ze zo mooi de spelregels van diegene die nu het Belgische geld beheren uitvoeren, ook al moet heel Vlaanderen daarvoor van de kaart geveegd worden, zoals men in de zesde staatshervorming heeft uitgetekend. Wie denk u dat hier laatdunkend en belachelijk is en in sprookjes gelooft?

marie daenen 8 februari 2014 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7007275)
Het recht op secessie is uiterst demokratisch.
U hebt als minderheid het recht om u af te scheiden als u zich geminoriseerd voelt door steeds dezelfde meerderheid.

En u bent dwaas als u als meerderheid toelaat dat de minderheid doorgaat met u ongezouten uit te kleden.

Zeus 8 februari 2014 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7007497)
En u bent dwaas als u als meerderheid toelaat dat de minderheid doorgaat met u ongezouten uit te kleden.

Vertelt u mij eens, sinds wanneer hebben Vlaams-nationalisten een meerderheid? Ik denk dat de facteur (postbode pour les Flamands) die dag mijn krant niet heeft bezorgd.

Jan Meuleman 8 februari 2014 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7007500)
Vertelt u mij eens, sinds wanneer hebben Vlaams-nationalisten een meerderheid? Ik denk dat de facteur (postbode pour les Flamands) die dag mijn krant niet heeft bezorgd.

Begrijpend lezen is blijkbaar moeilijk.

Supe®Staaf 8 februari 2014 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7007497)
En u bent dwaas als u als meerderheid toelaat dat de minderheid doorgaat met u ongezouten uit te kleden.

U brengt het allemaal met heel veel pathos en drama, maar jammer genoeg ontbreekt elke zin voor realiteit.
De overheid zal de burger steeds uitkleden, ongeacht welk geografisch etiketje er op geplakt wordt.
Verstandige mensen proberen te recupereren in plaats van te dromen dat een andere overheid zoveel beter zal zijn.

marie daenen 8 februari 2014 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 7007500)
Vertelt u mij eens, sinds wanneer hebben Vlaams-nationalisten een meerderheid? Ik denk dat de facteur (postbode pour les Flamands) die dag mijn krant niet heeft bezorgd.

Spijtig voor u broekventje (gezien u foto), zijn het niet alleen de Vlaams-nationalisten die uitgekleed worden, maar alle Vlamingen,de Belgisisten erbij, want eens de francofonie zijn doeleinden bereikt, dan schrijven zij die lamlendige Vlaamse Belgisisten toch gewoonweg af; heel Belgique is dan van hen en alleen van hen en de centen zullen ze verdelen zoals zij en alleen zij dat zullen beslissen. Of het moet zijn dat u nu al zegt dat de meer dan zestig procent Vlamingen niet meer bestaan maar dat het grootste deel al braaf geindoctrineerde francofoontjes zijn geworden. Hoe dwaas men toch kan zijn dat indien een heel gewest wordt uitgekleed te menen dat gijzelf gespaard gaat blijven want ge hebt meegestemd voor de uitkleders

marie daenen 8 februari 2014 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7007510)
U brengt het allemaal met heel veel pathos en drama, maar jammer genoeg ontbreekt elke zin voor realiteit.
De overheid zal de burger steeds uitkleden, ongeacht welk geografisch etiketje er op geplakt wordt.
Verstandige mensen proberen te recupereren in plaats van te dromen dat een andere overheid zoveel beter zal zijn.

Met een schuldenberg van hier tot op de maan? Slaven zullen we allemaal terug worden; eerst regelen dat het alleen de Vlamingen zijn die de facturen zullen afbetalen, dat geregeld, dan mag elke Vlaming, voor of tegen de regering, afdoppen tot de laatste euro. Hoe dom zijn toch die Vlamingen die denken dat de pil aan hen zal voorbij gaan als ze maar braaf EDR en zijn overlopers volgen en nog dommer als ze zichzelf als realisten willen voordoen.

Zeus 8 februari 2014 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7007520)
Spijtig voor u broekventje (gezien u foto), zijn het niet alleen de Vlaams-nationalisten die uitgekleed worden, maar alle Vlamingen,de Belgisisten erbij, want eens de francofonie zijn doeleinden bereikt, dan schrijven zij die lamlendige Vlaamse Belgisisten toch gewoonweg af; heel Belgique is dan van hen en alleen van hen en de centen zullen ze verdelen zoals zij en alleen zij dat zullen beslissen. Of het moet zijn dat u nu al zegt dat de meer dan zestig procent Vlamingen niet meer bestaan maar dat het grootste deel al braaf geindoctrineerde francofoontjes zijn geworden. Hoe dwaas men toch kan zijn dat indien een heel gewest wordt uitgekleed te menen dat gijzelf gespaard gaat blijven want ge hebt meegestemd voor de uitkleders

Waarom blijft u toch met het hardnekkige idee zitten dat we steeds meer en meer worden uitgekleed. De Belg (jaja, ook de Vlaming) is rijker dan ooit. Enkel Luxemburg doet beter. Een gemiddeld gezin bezit 446000 euro netto, dat is 18 miljoen BEF! De spaarboekjes bevatten meer geld dan ooit, de vastgoedprijzen blijven stijgen (toch goed nieuw voor 75 procent van de Vlamingen die een eigen woning hebben), het autosalon heeft een topeditie achter de rug qua verkoop, ... .

Jan Meuleman 8 februari 2014 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 7007533)
Met een schuldenberg van hier tot op de maan? Slaven zullen we allemaal terug worden; eerst regelen dat het alleen de Vlamingen zijn die de facturen zullen afbetalen, dat geregeld, dan mag elke Vlaming, voor of tegen de regering, afdoppen tot de laatste euro. Hoe dom zijn toch die Vlamingen die denken dat de pil aan hen zal voorbij gaan als ze maar braaf EDR en zijn overlopers volgen en nog dommer als ze zichzelf als realisten willen voordoen.

Voor de tradito's volgt de guillotine.

Brakelaar 8 februari 2014 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 7007550)
Voor de tradito's volgt de guillotine.

of kielhalen...

Witte Kaproen 8 februari 2014 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7007452)
Als er reeds in je eerste zin een glorieuze leugen staat, heb ik geen zin meer om de rest te lezen.
De Gucht: "In twee regeringen of in geen enkel"

Geen leugen maar de bittere realiteit voor de Open -VLD.
Ze mogen van de N-VA nooit in de Vlaamse regering en dus zetten ze zichzelf volgens hun eigen logica ook uit de federale regering.

Het zal dus voor De Gucht,De Croo en co.dus "in geen enkel regering worden".

Zonder VB,N-VA en Open -VLD is er geen Vlaamse meerderheid in de federale regering en stapt de CD&V ook niet meer in een federale regering.
Enkel de Franstaligen ,Groen en SP¨hebben geen meerderheid meer in het federale Parlement.
Dus ...adios federale regering :-)

Distel 8 februari 2014 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7007088)
Onze strijd is verschillend.

Inderdaad. Ik strijd ervoor om een hoop bijzonder ondemocratische regels weg te werken, jij strijdt ervoor om ze te behouden.

Citaat:

Jullie willen een structuur afbreken, zonder garantie dat de nieuwe structuur leefbaar is voor al wie in de oude zijn draai vond.
Ah, daar is het bangmakerij-argument weer... :roll:
Garanties heb je nooit, nergens. Geen enkele verkiezing brengt enige garanties dat we onze draai zullen vinden met de nieuwe regering. Zullen we verkiezingen dan maar afschaffen?

Citaat:

Ik behoud samen met voldoende anderen de structuur waarin wij onze draai vonden.
Geen probleem. Het staat je vrij om je comfortabel te voelen bij de ondemocratische structuur die onze bloedzuigers aan de macht helpt houden.

Citaat:

Het staat alle flaminganten vrij om hun futiele verzet op te geven, en binnen het Belgische kader ook hun draai te vinden, en zelfs er aan mee te werken om het te verbeteren.
De verbetering die nodig is, komt neer op een de facto splitsing. Dat "futiele" verzet is dus niet meer dan een gezonde dosis realiteit. Maar we hebben in vroegere topics al kunnen vaststellen dat jij daar eigenlijk ook zo over denkt.

Citaat:

Om manco's op te lossen hoef je niet steeds eerst alles naar de kloten te gooien.
Niemand heeft het over "naar de kloten helpen", behalve dan zij die anderen proberen schrik aan te jagen. Maar goed, je mag ons altijd verlichten met jouw visie op hoe die "manco's" dan wel kunnen opgelost worden. Ik ben benieuwd.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be