Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Hallo NV-A, hoe zit het? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=30344)

daiwa 10 maart 2005 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Clemens stelt hier een belangrijk probleem aan de kaak: hoe kan het VB nog geloofwaardig zijn, als het nog nooit problemen heeft moeten oplossen?

Wat een rare stelling is dat nu weer? :?

Ik snap dit toch niet goed, maar dat zal misschien wel aan mijn hersenkronkels liggen die niet zijn afgestemd op die van de bub leden.

Supe®Staaf 10 maart 2005 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Je kent de inhoud van mijn luttele postings en je weet dat het eerste programmapunt van de N-VA de realisatie van de republiek Vlaanderen is.

Gelukkig tot hiertoe vooral op papier.
Het goedkeuren van prins Filips dotaties voor zijn buitenlandse handelsmissies was bijna zo republikeinse als mijn doorsnee postings: not at all :rofl:

Citaat:

Tenslotte wil ik je nog melden dat het me intriest maakt wanneer ik merk dat op dit forum door de "diehards" van beide, ik zeg wel degelijk beide kampen, ieder zinnig gesprek onmogelijk gemaakt wordt.
Jammer dat één en dezelfde actie jou zo triestig stemt, terwijl ze mij doet tintelen van vreugde.
Een prachtige illustratie van subjectiviteit.
Voor alle zekerheid erbij vermelden: subjectief is niet peioratief bedoeld-we bekijken hetzelfde 'object' beiden subjectief.

Citaat:

De N-VA ers worden dagelijks gekleineerd en uitgemaakt voor verraders,
Vanuit het VB-standpunt lijkt me dat zeer begrijpelijk.

Citaat:

partijtje van 4% en ga zo maar door.
Dat was de realiteit, niet?
Zou er nog zoveel overschieten mochten er nu verkiezingen komen?

Citaat:

Het Belang krijgt er van langs op een manier die me ook tegenstaat.
Hun programma is verfoeilijk.
Ertegen tekeergaan moet kunnen op een politiek discussieforum.
Het nuanceloos nazificeren van flaminganten staat me evenmin aan:
Moddergooien door BuB: geen goede zaak

Citaat:

Optimistische noot om te eindigen : de republiek komt er, tot spijt van wie 't benijdt.
Ik wil uw hartje niet toeduwen, maar volgende thread zal nog heel lang meegaan, vermoed ik:
Good morning//evening Belgium!!!

Waarom?
*Er bestaat geen democratische meerderheid voor een republiek.
*Er bestaat evenmin een politieke meerderheid voor.

Dat zijn de hoofdredenen.
Met vlaams-nationale groeten,

Citaat:

robert t.
Supe®staaf

Knuppel 11 maart 2005 11:23

Citaat:

*Er bestaat geen democratische meerderheid voor een republiek.
Uit welk referendum is dat gebleken?

Citaat:

*Er bestaat evenmin een politieke meerderheid voor.
So what?
In dit land krijgt de politieke minderheid allang zijn zin.

Citaat:

De Kamer heeft vannacht een wetsvoorstel van de MR niet aangenomen. Via een grondwetswijziging wilde de MR referenda over internationale verdragen mogelijk maken. Het wetsvoorstel kreeg 73 ja-stemmen en 62 neen-stemmen, maar haalde daarmee niet de vereiste tweederdemeerderheid.

KVE 11 maart 2005 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Uit welk referendum is dat gebleken?

So what?
In dit land krijgt de politieke minderheid allang zijn zin.

Goed om weten is het feit dat de voltallige CD&V-fractie tegen dit voorstel stemde. Men heeft ook bij CD&V duidelijk schrik om het vrije woord aan de modale burger te geven.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant

Dinooke 11 maart 2005 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Bourgeois zal (hopelijk) beoordeelt worden op z'n algemene beleid, en niet op een zaak waarop hij amper tot geen invloed heeft. Anders is het al ver gekomen... Maar ik heb er vertrouwen in.

We hebben enkel kunnen constateren dat Bourgeois de vlamingen verloochent voor een ministerpostje. Als je eerst zo hard hebt geroepen om niet in een regering te stappen met spa en niet alvorens BHV gesplitst is, moet je niet verschieten dat zijn kiezers hem de rug toekeren bij de volgende verkiezingen. Ik kan me niet voorstellen dat de n-va kiezers hiervoor gestemd hebben?!
Als n-va het echt meende voor de vlaamse zaak ging ze ten eerste al in kartel met het VB, waar ze qua programma toch veel meer gemeen hebben dat pakweg cd&v. En ten tweede hadden ze op het vlaams niveau uit het beleid moeten stappen toen ze zagen dat hun regeringpartners het regeerakkoord negeerden betreft BHV. Neen liever vasthouden aan dat dikbetaalde ministerpostje en foert aan de kiezers... Van die 4% zal niet veel meer overblijven...

Dinooke 11 maart 2005 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Ik werk NIET op het Madou-plein.

[size=3]En wanneer gaat u eindelijk eens uitleggen hoe het Blok de kieskring
gaat splitsen?????????[/size]

Of is het toch waar dat het Blok de splitsing van BHV NIET wilt,
want zonder splitsing hoopt het Blok op wat meer stemmentjes.

Waar en wanneer heeft het blok ergens gezegd dat ze BHV gingen splitsen... ONVERWIJLD??? IN 5 MINUTEN???
Jullie zien het zelf niet in blijkbaar hoe belachelijk je uzelf maakt door deze vraag te stellen!

Fribre 11 maart 2005 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
We hebben enkel kunnen constateren dat Bourgeois de vlamingen verloochent voor een ministerpostje.

Neen. De N-VA-strategie is er één van evolutie, niet van revolutie. Dat in dat proces een zeer bekwaam politicus als Bourgeois zijn verantwoordelijkheid opneemt in de Vlaamse regering, is niet meer dan normaal. Nogmaals: VB en N-VA hebben noch in het federaal parlement, noch in het Vlaams Parlement een gewone meerderheid, laat staan een drievierde!

Citaat:

Als je eerst zo hard hebt geroepen om niet in een regering te stappen met spa en niet alvorens BHV gesplitst is, moet je niet verschieten dat zijn kiezers hem de rug toekeren bij de volgende verkiezingen.
Die uitspraak ivm sp.a is totaal uit de context getrokken (dat zijn we wel gewoon hoor). De uitspraak ivm niet in de regering te stappen alvorens BHV gesplitst zou zijn, herinner ik me niet en als ze al gedaan is, dan was dat m.i. niet opportuun. Met zo'n 'dreigement' (percies of de Franstaligen zullen zich daardoor eens gaan haasten) zorg je enkel voor problemen voor de Vlaamse bevolking.

Citaat:

Ik kan me niet voorstellen dat de n-va kiezers hiervoor gestemd hebben?! Als n-va het echt meende voor de vlaamse zaak ging ze ten eerste al in kartel met het VB, waar ze qua programma toch veel meer gemeen hebben dat pakweg cd&v.
Neen. VB en N-VA delen enkel het Vlaamsnationale element. Qua maatschappijvisie verschillen zij totaal (inclusief<>exclusief), alsook qua prioriteiten. Het kartel met CD&V was het meest logische. (Persoonlijk zag ik liever een kartel Groen!-N-VA - de twee kleintjes die zich verenigen tegen de ondemocratische kiesdrempel ;-))

Citaat:

En ten tweede hadden ze op het vlaams niveau uit het beleid moeten stappen toen ze zagen dat hun regeringpartners het regeerakkoord negeerden betreft BHV.
N-VA is mathematisch niet nodig. Uit de Vlaamse regering stappen zou een beloning voor woordbrekers sp.a en VLD zijn, dat beseft u toch?

Citaat:

Neen liever vasthouden aan dat dikbetaalde ministerpostje en foert aan de kiezers... Van die 4% zal niet veel meer overblijven...
Geert Bourgeois zou wellicht meer in de privé (advocatuur) verdienen dan als minister, een functie die hij met hart en ziel blijkt te vervullen en waar hij degelijk werk levert (dovenondertiteling tv, Vlaanderen op de kaart, 12-12, ...). Die 4% zou wel eens kunnen verdubbelen.

Dinooke 11 maart 2005 17:44

Citaat:

N-VA is mathematisch niet nodig. Uit de Vlaamse regering stappen zou een beloning voor woordbrekers sp.a en VLD zijn, dat beseft u toch?

Dus met dit excuus mogen ze dus hun dure beloftes inslikken? Eigenlijk wil je hier mee zeggen dat als ze toch geen verschil kunnen maken, dat ze dan toch maar evengoed dat dikbetaald jobke erbij kunnen nemen.
Dat woordje in het vet slaat perfect op de n-va top, ten spijt van diegene die erop gestemd hebben. Vind het jammer voor hun...

Don Quichote 11 maart 2005 18:44

Ik kan Dinooke best volgen.

De VolksUnie die eens zo furore maakte...
Sinds Schiltz en clan Anciaux de meest zotte dingen mee goedkeurden en achter het worteltje bleven aanlopen, is de partij de dieperik ingegaan.

Ik zie toch tekenen dat de N-VA dezelfde valstrik gaat inlopen.

Gebrek aan moed en vernederingen slikken zal door hun kiezers afgestraft worden.
Goe wete.

Knuppel 11 maart 2005 19:15

Citaat:

Eigenlijk wil je hier mee zeggen dat als ze toch geen verschil kunnen maken, dat ze dan toch maar evengoed dat dikbetaald jobke erbij kunnen nemen.

Fribre 11 maart 2005 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
Dus met dit excuus mogen ze dus hun dure beloftes inslikken? Eigenlijk wil je hier mee zeggen dat als ze toch geen verschil kunnen maken, dat ze dan toch maar evengoed dat dikbetaald jobke erbij kunnen nemen.
Dat woordje in het vet slaat perfect op de n-va top, ten spijt van diegene die erop gestemd hebben. Vind het jammer voor hun...

Ze kunnen wel degelijk een verschil maken, voor wat betreft kwesties van het Vlaamse niveau (geldt in hogere mate voor departementen onder het ministerschap van Geert). Het zou dan ook redelijk idioot zijn uit de Vlaamse regering te stappen, voor een kwestie die dient geregeld op het federale vlak en waar het niet de N-VA en spirit zijn, die woordbreuk plegen, maar evenwel de sp.a en de VLD.

Dinooke 11 maart 2005 19:31

Citaat:

Ze kunnen wel degelijk een verschil maken, voor wat betreft kwesties van het Vlaamse niveau (geldt in hogere mate voor departementen onder het ministerschap van Geert). Het zou dan ook redelijk idioot zijn uit de Vlaamse regering te stappen, voor een kwestie die dient geregeld op het federale vlak en waar het niet de N-VA en spirit zijn, die woordbreuk plegen, maar evenwel de sp.a en de VLD.

Nu nog grappiger! Nu geef je het excuus dat ze niet in de federale regering zitten. Da wisten ze toch ook vóór de vlaamse verkiezingen?! Toen was dat toch geen probleem. Daar nu mee afkomen is wel heel flauw...
Geef nu gewoon toe dat ze compleet plat gegaan zijn voor dat ene postje en dat ze vlaamse principes verloochend hebben en zodoende kiezersbedrog pleegt. Je kan nog honderden excuses verzinnen. De feiten zijn er! En die kan je niet ontkennen...

Knuppel 11 maart 2005 19:33

Nochtans kreeg de N-VA volgens jou kei-en keiharde garanties voor ze in KARTEL stapte met de CD&V.

giserke 12 maart 2005 13:06

welke debiele parlé wordt hier weer gebraakt?

Waar en wanneer heeft het kartel woordbreuk gepleegd?
Het kartel heeft zoals afgesproken het wetsvoorstel ingediend, en verwacht dat de federale regeringspartijen SPA en VLD dit anoniem onverwijld zouden goedkeuren.
Nu moeten de blokkerkes hier eens komen uitleggen, hoeveel stemknopjes een federale zetel heeft buiten ja, nee en (onthouding :twisted: )

Zolang de voorstanders van een spoedige behandeling van het dossier niet in de meerderheid zitten kan het kartel nog het VB dar beweging in brengen.
Wat wel zal gebeuren, dat er systematische blokkeringen zullen komen vanuit de Vlaamse regering.

giserke 12 maart 2005 13:07

Citaat:

Nochtans kreeg de N-VA volgens jou kei-en keiharde garanties voor ze in KARTEL stapte met de CD&V.

knuppel, slaap rustig verder in uw dwaze parlé, het deert niet. En zo te zien onze achterban ook niet.

daiwa 12 maart 2005 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
welke debiele parlé wordt hier weer gebraakt?

Het kartel heeft zoals afgesproken het wetsvoorstel ingediend, en verwacht dat de federale regeringspartijen SPA en VLD dit anoniem onverwijld zouden goedkeuren.
Nu moeten de blokkerkes hier eens komen uitleggen, hoeveel stemknopjes een federale zetel heeft buiten ja, nee en (onthouding :twisted: )

Zolang de voorstanders van een spoedige behandeling van het dossier niet in de meerderheid zitten kan het kartel nog het VB dar beweging in brengen.
Wat wel zal gebeuren, dat er systematische blokkeringen zullen komen vanuit de Vlaamse regering.

Seffens gaat u nog ontkennen zeker dat boer swa nooit heeft gezegd van NIET in een regering te stappen voor BHV was gesplitst en hij ging ook NOOIT met de sossen in een regering zei hij.
Maar kijk, men bied hem een ministerpostje aan en alle beloften tellen niet meer. 8O

Jan van den Berghe 12 maart 2005 13:47

Citaat:

Blijkbaar hebben jullie nu al vergeten dat de N-VA als streefdatum "begin maart" had gesteld waarop de splitsing verwezenlijkt zou zijn... De tijd is nu aangebroken, maar van enige splitsing is nog steeds geen sprake.

Wat wordt de volgende streefdatum? Of houden jullie het deze keer voor bekeken, net zoals de Getuigen van Jehova na meerdere mislukte aankodigingen van het Einde der Tijden ook netjes zwijgen...

Jan van den Berghe 12 maart 2005 13:48

Citaat:

... beweerde toch Bourgeois, iets wat een dag later staalhard door Leterme werd ontkend.

daiwa 12 maart 2005 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
... beweerde toch Bourgeois, iets wat een dag later staalhard door Leterme werd ontkend.

Dus één van de twee stond onbeschoft te liegen. 8O

Dinooke 12 maart 2005 14:16

Citaat:

knuppel, slaap rustig verder in uw dwaze parlé, het deert niet. En zo te zien onze achterban ook niet.

Gelooft u dat echt? Dat deze hypocrisie en kiezersbedrog NIET gaat afgestraft worden bij de volgende verkiezingen??? :roll:
Wel in dat geval zal de Sint u zeker wat lekkers komen brengen op 6 dec.
Het enigste wat hun nog kan redden zijn effectieve daden!! Geen gezever meer over deadlines en een paar onthoudingen, maar keiharde aktie!! Laten zien dat ze het menen met bv het vertrouwen op te zeggen in hun huidige regeringspartners. Der zit daar nog ergens een partij die 25% van de vlaamse bevolking vertegenwoordigd...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be