Macchiavelli |
27 augustus 2011 11:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
(Bericht 5653628)
De dag dat iemand mij concreet vertelt wat er mis is aan mijn discussiemethode, kan die mij wellicht overtuigen.
Ik merk dat men steeds afkomst met zo'n ongegronde opmerkingen, wanneer men blok zit in de discussie.
|
Ik heb jou afgelopen week al een paar keer verteld wat er mis is met jouw manier van "discussiëren".
Anderen heb ik dat ook al zien doen, meer dan eens zelfs.
Dat waren allemaal zeer gegronde opmerkingen die niets te maken hadden met "blok zitten in de discussie", maar die alles te maken hadden met de manier waarop jij telkens discussies weet te verzieken.
Jouw manier van "discussiëren" behelst namelijk niets meer dan je gelijk willen halen, koste wat kost.
En dan het liefst door je tegenstander uit te putten met steeds naar de bekende weg te vragen, om linkjes en citaten te vragen en die vervolgens straal te negeren, door zelf tot in het oneindige met links en citaten te goochelen, inclusief jouw zeer speciale manier van citeren door [ INDENT ] te gebruiken om bewust de zaken nog ingewikkelder en onoverzichtelijker te maken, door anderen bewust uitspraken in de mond te leggen, door bewust uitspraken van je tegenstander te verdraaien, te manipuleren en uit de context te halen, door heel vaak een geheel eigen invulling aan de betekenis van woorden en begrippen te geven om daar dan een paar bladzijdes lang over te gaan emmeren, door ontwijkende antwoorden te geven en naast de kwestie te antwoorden, door afgesloten discussies weer op te rakelen en daar weer van voor af aan te beginnen, en ga zo maar door.
Net zolang tot je tegenstander je getrol kotsbeu is en er de brui aan geeft. En dat zie jij vervolgens dan als een overwinning, als een slag die je hebt binnengehaald.
Eenieder die ooit met jou een echte discussie heeft trachten te voeren, zal dit allemaal kunnen beamen. Jouw discussiegedrag is niets meer dan geavanceerd getrol, en ik moet Hertog van Gelre hierin bijtreden; dat is gewoon pure kwaadaardigheid jouwerzijds.
|