Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
(Bericht 7128261)
1. er is een uitgebreid wetstelsel, over alle domeinen van het menselijk bestaan, waarom heeft u het dan over " regels opstellen"? Die zijn er al.
|
Pas ze consequent toe en zie het spel flippen :)
Verbied ritueel slachten, besnijdenissen, en zie waar we uitkomen alice.
Als we nu eens allemaal bij onszelf zouden beginnen?
Citaat:
Laten nu uitgerekend salafisten die moslims zijn die het pad van Mohammed als het ware zien voor alle gelovigen, houdt u nu daar een pleidooi voor?
|
Ik ga niet verder op wat mensen geloven, ik ga verder op wat mensen doen.
Citaat:
Zucht.. ik hoef niet van " oudere waarden af" waarmee u waarschijnlijk de Islamitische waarden bedoelt. Ik hoef die oefening niet te maken, moslims horen dit te doen.Ik vind wel, dat de hele emancipatie niet opnieuw moet, omwille van de vele moslims die hier zijn.
|
Nee, het is ook aan de staat te zien dat er zware druk tussen de bevolking manifesteert. En het is tijd dat we "iedereen" content stellen. Een consensus bekomen, maar die moet duidelijk verlegd worden. Ik ga ermee akkoord dat je rituele slachtingen verbied en stopt met het subsidiëren van geloof.
Bon, ik kan er mee leven dat ze op scholen geen hoofddoek moeten dragen en dat de werkgever hierin zelf de keuze mag bepalen.
Pas dat dan in hemelsnaam toe, en consequent. Maar ik weet niet zeker of dat goed zal komen. En dan zal het niet ene groep alleen zijn die hierin tegen opstand zal komen.
Citaat:
Nee, beschavingen worden niet gebouwd op jaloezie, maar op geschiedenis en daar maakt cultuur onderdeel vanuit.
Ik zal even opzoeken voor je welke Egyptische sociologe, een boek schreef over de vrouwen van de profeet, en hoe zij behandeld werden en waarom.
Misschien moet je eens daar wat over lezen, kan je helpen om een iets beter beeld te vormen over groepen waarover je spreekt.
|
çatal Hüyük Alice. Veel vrouwelijke goddinnekes ;) En daarna bovenal bemin één god wie man is....
Wat mij betreft is de islam het monotheïsme in haar zuiverste vorm.
Citaat:
Natuurlijk zijn er leuke islamitische collega's. Maar zo aangepast zijn ze vaak niet, onderling praten ze vaak Arabisch, Berbers of Turks ookal kan niemand het gesprek dan nog volgen, vaak willen mannen niet met vrouwen samenwerken of accepteren mannen geen gezag van vrouwen, of mag een vrouw niet ergens werken waar een man alleen met haar zou kunnen zijn, en onder sommige groepen, vooral jonge Marokkanen, zijn problemen met arbeidsattitude en sociale vaardigheden.
|
Wat stel je voor ermee te doen?
Citaat:
De wereld is iets groter dan je eigen ervaringen hoor.
|
Maar ze telt ook verdorie. :p
|