Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat er een clash tussen de islamitische wereld en het Westen zal komen?
Ja 31 93,94%
Nee 1 3,03%
Ik weet het niet/ben onzeker 1 3,03%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2014, 11:54   #1
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard Clash tussen het Westen en de islam

Gisteren hadden mijn vader en ik een discussie over de islam, en hoe, gezien bepaalde landen zoals Nederland en Frankrijk momenteel steeds een rechtsere koers beginnen te varen, er misschien wel een clash zou komen tussen de islam en het Westen. Mijn vader vertelde me dat hij niet denkt dat er een echte 'clash' zal komen, maar dat we over 50 jaar zullen beseffen dat diversiteit er nu eenmaal is en dat mensen nu eenmaal anders zijn. Hij gaf hierbij het voorbeeld van New York, een echte kosmopolitische stad waar mensen van allerlei slag elkaar ontmoeten. Ikzelf weet het niet zo goed. Ik ben voor diversiteit en zie daar zeker geen graten in. Maar iets vertelt me dat een clash toch nodig is. Vooral na het lezen van de wantoestanden die momenteel in de UK plaatsvinden (dagelijkse verkrachtingen door taxichauffeurs, extremistische moslims die Britse scholen willen veranderen in islamitische scholen, enz.)

Wat denken jullie? Zal er een clash tussen de islamitische wereld en het westen komen? Is deze clash noodzakelijk? En zo ja, waarom?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 12:03   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Hij gaf hierbij het voorbeeld van New York, een echte kosmopolitische stad waar mensen van allerlei slag elkaar ontmoeten.
Ja 2 vliegtuigen en 2 torens vol aan 800 km/u.

Citaat:
Wat denken jullie? Zal er een clash tussen de islamitische wereld en het westen komen? Is deze clash noodzakelijk? En zo ja, waarom?
Ik vrees er voor. De basis van onze samenleving is/was respect en verdraagzaamheid. Daar botst nu het al heel stevig.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 12:39   #3
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren hadden mijn vader en ik een discussie over de islam, en hoe, gezien bepaalde landen zoals Nederland en Frankrijk momenteel steeds een rechtsere koers beginnen te varen, er misschien wel een clash zou komen tussen de islam en het Westen. Mijn vader vertelde me dat hij niet denkt dat er een echte 'clash' zal komen, maar dat we over 50 jaar zullen beseffen dat diversiteit er nu eenmaal is en dat mensen nu eenmaal anders zijn. Hij gaf hierbij het voorbeeld van New York, een echte kosmopolitische stad waar mensen van allerlei slag elkaar ontmoeten. Ikzelf weet het niet zo goed. Ik ben voor diversiteit en zie daar zeker geen graten in. Maar iets vertelt me dat een clash toch nodig is. Vooral na het lezen van de wantoestanden die momenteel in de UK plaatsvinden (dagelijkse verkrachtingen door taxichauffeurs, extremistische moslims die Britse scholen willen veranderen in islamitische scholen, enz.)

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Botsende_beschavingen

Interessante lectuur hieromtrent, geschreven begin/midden jaren 90.
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 12:51   #4
Doge
Banneling

Standaard

Die clash is al lang bezig buiten het Westen, er is geen reden om aan te nemen dat het niet naar hier zal verplaatsen. In Engeland en Frankrijk wordt dat al langer duidelijk omdat ze daar meer moslims hebben door hun kolonies, vooral Engeland met hun extreem achterlijke Pakistaanse moslims (inteelt percentage 85%).

Laatst gewijzigd door Doge : 26 april 2014 om 12:52.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 20:03   #5
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Zou jij in een relatie blijven zitten waar alles van één kant moet komen?
Nee, dan heb je het antwoord waarom een clash bijna niet te vermijden is.

Terwijl wij moslims een zeer ruime mate van vrijheid bieden om hun geloof te belijden, staat daar in door de islam gedomineerde regio’s hoegenaamd niets tegenover.
De Saoedi ’s hebben recent atheïsme nog gelijkgesteld aan terrorisme, in dertien landen riskeer je als atheïst de doodstraf, de hitparade christenvervolging bestaat bijna uitsluitend uit islamlanden.
Ik hoef me voor die conclusie ook niet te baseren op schimmige figuren of mij te bezondigen aan stemmingmakerij, het volstaat de websites en rapporten te consulteren van bv. Opendoors (christelijk) of IHEU (humanistisch).
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 20:19   #6
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Alle godsdiensten moeten wijken voor de vooruitgang. Als je nog wat in de Middeleeuwen wil verder leven, blijf dan maar in je eigen land. Indoctrinatie is de vijand, niet de Marokkanen. Salonmoslims worden nog net getolereerd.
Oud 26 april 2014, 20:28   #7
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ik vrees er voor. De basis van onze samenleving is/was respect en verdraagzaamheid. Daar botst nu het al heel stevig.
De basis voor onze vreedzame samenleving is etnische en culturele homogeniteit. Vandaar dat West-Europa is kunnen uitgroeien tot een gebied dat in geen zeventig jaar nog oorlog heeft gekend (op zijn eigen grondgebied althans): de etnische zuiveringen die zich hebben voltrokken tussen 1912 en 1948 hebben geleid tot relatief homogene staten die onze werkelijke tolerantie nauwelijks op de proef stelden. Daardoor is de illusie ontstaan dat West-Europeanen supertolerante mensen zijn.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2014, 23:27   #8
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De basis voor onze vreedzame samenleving is etnische en culturele homogeniteit. Vandaar dat West-Europa is kunnen uitgroeien tot een gebied dat in geen zeventig jaar nog oorlog heeft gekend (op zijn eigen grondgebied althans): de etnische zuiveringen die zich hebben voltrokken tussen 1912 en 1948 hebben geleid tot relatief homogene staten die onze werkelijke tolerantie nauwelijks op de proef stelden. Daardoor is de illusie ontstaan dat West-Europeanen supertolerante mensen zijn.
Brwijst die lange periode van vrede dan juist niet dat dat systeem van homogene staten goed werkt? Als je twee tegengestelde culturen samenzet, zal er altijd wrijving zijn en blijven tussen die twee. Het mag wat kort door de bocht lijken, maar dat is ook hoe het de Apartheid verging. Een dominante witte cultuur en een onderdrukte zwarte cultuur, dat leed enkel tot vuurwerk. Kijk maar eens naar wat er op het moment in Afrika aan de gang is en vervang wit door moslim en zwart door christen, en je ziet al de eerste beginselen van een dit keer religieus geinspireerde Apartheid. Ik vind persoonlijk dat de islam vol waarden zit die wij hier in het Westen niet langer horen te accepteren. Voorbeelden hiervan zijn de hoofddoek, verbod voor vrouwen op het besturen van een auto, besnijdenissen, rituele slachtingen (wij hebben het gekeelde schaapje op onze Eerste Communietaart al lang vervangen door een figuurtje of een decoratie), de ramadan waarin al die moslims pisnijdig en lamlendig worden, enz. Allemaal dingen die wij als vooruitstrevende maatschappij niet meer horen te accepteren. Althans, dat is mijn visie er op.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 26 april 2014 om 23:29.
Oud 27 april 2014, 00:15   #9
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Er komt geen clash, het Westen, vooral Europa, zal gewoon traag maar zeker geïslamiseerd worden. De blanke Vlamingen zullen dan zo'n beetje zoals de kopten in Egypte worden die zich koest houden uit angst voor een holocaust.
Oud 27 april 2014, 00:40   #10
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Er komt geen clash, het Westen, vooral Europa, zal gewoon traag maar zeker geïslamiseerd worden. De blanke Vlamingen zullen dan zo'n beetje zoals de kopten in Egypte worden die zich koest houden uit angst voor een holocaust.
Volgens Daniel Pipes zijn er 3 mogelijkheden:

Citaat:
Ik voorzie drie mogelijke wegen voor Europa: Moslim dominantie, Moslims afgewezen of een harmonieuze integratie.

(1) Moslim dominantie is volgens sommige analisten onvermijdelijk. Oriana Fallici concludeerde dat "Europa meer en meer een provincie van de Islam aan het worden is, een kolonie van de Islam." Mark Steyn stelt dat veel van de Westerse wereld "de 21ste eeuw niet zal overleven, en effectief veel zal verdwijnen tijdens ons leven, inclusief de meeste zo niet alle Europese landen." Dit soort schrijvers wijst op drie factoren die leiden tot islamisatie van Europa: geloof, demografie en een eigen culturele achtergrond of erfenis.

De secularisatie dat Europa beheerst, met name onder de elites, leidt tot vervreemding van de Judeo-Christelijke traditie, lege kerkbanken en ontzag voor de Islam. Compleet tegenovergesteld vertonen Moslims een religieuze ijver dat zich vertaald in bereidheid tot religieuze oorlogsvoering, een neerbuigende houding tegenover niet-moslims en de verwachting dat Europa wacht op bekering tot de Islam.

Dit contrast in geloof heeft ook demografische gevolgen. Waar Christenen gemiddeld 1,4 kinderen per vrouw baren, ofwel een derde minder dan nodig is om de bevolking op het gelijke peil te houden, is het geboortecijfer onder Moslims dramatisch hoger, zij het dat dit tegenwoordig wat afneemt. Even zo goed wordt verwacht dat steden als Amsterdam en Rotterdam een Moslim meerderheid zullen hebben in ongeveer 2015. Rusland zou een Moslim meerderheids-staat kunnen zijn in 2050. Om de huidige pensioen voorzieningen te kunnen handhaven heeft Europa miljoenen immigranten nodig, waarin Moslims oververtegenwoordigd zijn, vanwege de nabijheid, koloniale banden en de onlusten in Moslim meerderheids staten.

Daar komt bij dat veel Europeanen niet langer trots zijn op hun achtergrond, waarden en gewoontes. Schuldgevoelens over het fascisme, racisme en imperialisme geven velen het gevoel dat hun eigen cultuur minder waarde heeft dan dat van de immigranten. Deze zelf-minachting heeft direct gevolgen voor Moslim immigranten, want als Europeanen hun eigen waardes verachten, waarom zouden immigranten die dan accepteren? Als we hier de al bestaande Moslim terughoudendheid voor Westerse waarden hier bijtellen, in het bijzonder aangaande seksualiteit, is het resultaat dat het Moslimse deel van de bevolking die waarden afwijst en zich er sterk tegen verzet.

De logica van deze eerste weg leidt uiteindelijk naar Europa dat een deel van Noord Afrika wordt.

(2) Maar deze weg is niet onvermijdelijk. Oorspronkelijke Europeanen kunnen zich verzetten, en aangezien ze 95 procent van de continentale bevolking uitmaken, kunnen ze altijd hun positie bekrachtigen, wanneer Moslims als een bedreiging van hun normen en waarden gezien worden.

Dit kan waargenomen worden in de Franse anti-sluier wetgeving of in Geert Wilders' film, Fitna. Anti-immigratie partijen winnen aan sterkte, een potentieel autochtoonse beweging is langzaam vorm aan het krijgen over het hele Europese continent, en politieke partijen die tegen immigatie zijn richten hun aandacht meer en meer op de Islam en Moslims. Deze partijen zijn onder andere Vlaams Belang, The British National Party, Frankrijk's Front National, de Partij voor de Vrijheid de Deense Volkspartij, en de Zweedse Democraten.

Ze zullen hoogstwaarschijnlijk blijven groeien, zolang immigratie toeneemt en de grote partijen proberen om hun anti Islam boodschap te verbieden. Als nationalistische partijen aan de macht komen, zullen ze waarschijnlijk multiculturalisme afwijzen, immigratie drastisch beperken, remigratie bevorderen, Christelijke normen en waarden stimuleren, pogen het geboortecijfer te verbeteren en meer algemeen teruggrijpen naar traditionele normen en waarden.

Een Moslim reactie zal uiteraard volgen. De Amerikaanse auteur Ralph Peters beschrijft een scenario waarin "Amerikaanse marineschepen voor anker liggen bij Brest, Bremershaven of Bari om de veilige evacuatie af te dwingen van Europese moslims." Peters concludeert dat door deze "onuitroeibare onmenselijkheid van de Europeanen", Europese Moslims op geleende tijd leven. Hij voorspelt dat "Moslims van geluk mogen spreken als ze er met massa deportatie vanaf komen, in plaats van vermoord te worden". En Moslims maken zich inderdaad zorgen over een dergelijk lot; sinds de tachtiger jaren wordt er openlijk gesproken om Moslims naar de gaskamers te sturen. (Vertaler: door wie? Door mohammedanen zelf, of hebben ze daar aantoonbare argument voor?)

Geweld door autochtone Europeanen kan niet verhinderd, maar wel beperkt worden door nationalisme; als er een groep is die de gewelddadigheden begint, zijn het de Moslims zelf. Ze hebben zich al regelmatig schuldig gemaakt aan vele vormen van geweld over geheel Europa, en het ziet er naar uit dat dit slechts het begin is. Samengevat, een Europese reactie zal hoogstwaarschijnlijk leiden tot een langdurige burgeroorlog, mogelijk een nog dodelijker variant van de herfst rellen in 2005 in Frankrijk.

(3) De beste oplossing is dat autochtone Europeanen en Moslim immigranten een weg vinden om samen te kunnen leven, en een nieuwe synthese te vormen. Een studie uit 1991 (LA France, une chance pour l'Islam) door Jeanne-Hélène Kaltenbach en Pierre Patrick Kaltenbach beoogt deze idealistische aanpak. Ondanks duidelijke bewijzen van het tegendeel blijft dit optimisme de hoeksteen van wijsheid , zoals blijkt uit de uitspraak van een "Economist" artikel dat concludeert dat op dit moment, tenminste, de gedachte aan "Eurabia" niets meer dan een angstgevoel is.

Dit is ook het standpunt van de meeste politici, journalisten en academici, maar het heeft weinig steun in de realiteit van de dag. Inderdaad, autochtone Europeanen kunnen hun Christelijk geloof herontdekken, meer kinderen verwekken en waardering tonen voor hun eigen verleden. Inderdaad, ze kunnen niet-moslims aanmoedigen de normen en waarden van Europa te accepteren en Moslims die al in Europa leven integreren in hun samenleving. Inderdaad, Moslims kunnen de Europese waarden accepteren. Maar dat gebeurt niet op dit moment, en dat maakt zo'n standpunt bijzonder kwetsbaar. Met name Moslim jongeren voeden hun rancunes en kweken sentimenten die in strijd zijn met normen en waarden van hun buren.

Men kan vrijwel zeker deze laatste weg afwijzen waarin Moslims de Europese waarden accepteren en integeren. De Amerikaanse columnist Dennis Prager beaamt dit: "Het is moeilijk een ander toekomst scenario voor te stellen voor West Europa dan een burgeroorlog of islamisatie."

Maar welke van de twee overblijvende wegen zal het continent nemen? Dat is moeilijk te voorspellen, omdat er nog geen crisis is. Dat is echter niet ver van ons af in de toekomst. Mogelijk binnen een decennium zal het duidelijk zijn hoe de Europees-Islam relatie zich zal ontwikkelen.

Het onvoorspelbare karakter van de Europese situatie maakt elke voorspelling moeilijk. Nog nooit in de geschiedenis heeft een belangrijke beschaving zich vreedzaam laten absorberen door anderen, noch is er een volk geweest dat in staat was om oorspronkelijk erfdeel te herwinnen. Europa's unieke omstandigheden maken het moeilijk de situatie te begrijpen, verleidelijk om conclusies te trekken en vrijwel onmogelijk te voorspellen. Samen met Europa betreden we het terra incognita.
Bron: http://nl.danielpipes.org/5596/europa-of-eurabia

Volgens Gerald Celente smijten wel alle moslims buiten voor 2016:

Citaat:
Europa verdrijft alle moslims in 2016

Gerald Celente, werelds meest gerenommeerde trend-voorspeller, verwacht dat Europa al zijn moslims tussen 2012 en 2016 zal verdrijven. Dit zegt Celente maandag in een uitgebreid interview met de gratis dagkrant De Pers. De toenemende haat jegens moslims zal volgens hem resulteren in grootschalige etnische zuiveringen.

'Moslims, pak je koffers'
Celente: "Moslims in Europa, pak je koffers en vlucht. Je bent niet veilig meer! De etnische zuiveringen gaan beginnen, de enkele jaren geleden nog onvoorstelbare verdrijving van miljoenen mensen. Ik zei het twintig jaar geleden al: de historie van Europa is onze nabije toekomst en dit keer zal volgens het volk de moslim de oorzaak van álle problemen zijn. Van werkloosheid en misdaad tot rondslingerend vuil."

"Moslims zouden de westerse staat en cultuur willen vernietigen, klonk het. Nu zijn deze morele kwesties in vrijwel alle Europese landen de drijfveren van de binnen- en buitenlandse politiek geworden. Zweden, Denemarken, Duitsland, Nederland, Vlaanderen, Wallonië, Frankrijk, Spanje, Italië, Zwitserland; de islamhaat is nu niet meer te stuiten", zo gaat de trendwatcher verder.

Kosten immigranten
Volgens Celente hebben de kosmopolitische elites zichzelf ongeloofwaardig gemaakt door de klachten van de 'gewone mensen' te negeren: "Ze weigerden antwoord te geven op de vraag: wat kosten immigranten? Dat was geen rare vraag. Hoe weet een land of het nog meer immigranten kan absorberen als het niet kan inschatten of er genoeg geld is om voor het eigen volk te zorgen?"

"'Het gaat hier niet ontsporen, wij zijn rechtsstaten', zeiden de Nederlanders, de Denen, de Fransen en de anderen. 'De geschiedenis herhaalt zich niet, doe niet zo idioot.' Ze lachten me uit, net als toen ik de val van de Muur en de kredietcrisis voorspelde. Wat kan ik nu zeggen? Eigenlijk maar één ding: 'I told you so.'", sluit Celente het interview af.
Bron: http://www.alphen.nu/?p=forum&topic=53118&forumpage=3

Mijn mening:

Citaat:
Zijn de pamperaars en de landverraders de schuld van een toekomstige burgeroorlog?

Ik geloof dat bepaalde landen klaar zijn voor een “multiculturele” samenleving. Landen die al een tijd democratisch leven, met dezelfde welvaart en waar de bevolking het juk van eender welke godsdienst van zich afgeworpen heeft m.a.w. waar de cultuurverschillen niet te groot zijn. Tussen die landen de grenzen opensmijten lijkt me een logische en haalbare stap. Een land moet ook zijn grenzen voor iedereen kunnen sluiten als overbevolking de leefbaarheid drastisch vermindert.

Via asiel misbruik, schijnhuwelijken, gezinsherenigingen en regularisaties van illegalen krijgen veel landen mensen binnen die niet klaar zijn voor een multiculturele samenleving. Omdat ze een democratisch systeem niet gewoon zijn, ongeschoold zijn en onder het juk leven van een godsdienst. Het verschil in cultuur is gewoon te groot. Ze worden misschien aangetrokken door onze welvaart die grotendeels te danken is aan onze instelling, zeg maar cultuur. Maar eenmaal ze daar van kunnen genieten, hebben ze de neiging om de kip met de gouden eieren te slachten. Ze voelen zich verloren in onze hypermoderne beschaving. En als tegenreactie proberen ze hun ouderwetse cultuur hier op te bouwen. En nu komen de pamperaars en de landverraders op de proppen. Uit zo gezegde “goede bedoelingen” gaan ze stap voor stap mee in dat proces. Ze gaan er van uit dat die vreemdelingen op die manier zich hier meer thuis voelen. Ze beschouwen het als een noodzakelijke tussenstap om te integreren. Ze vergeten daarbij dat bij elke toegeving de oorspronkelijke bevolking zich meer en meer niet thuis voelt door al die veranderingen. De autochtonen hebben meer dan wie ook recht op hun identiteit. Het lijkt me logisch dat hun recht op behoud van hun cultuur groter is dan mensen die er bij komen. Als je naar een ander land trekt weet je dat je voor een stuk moet afscheid nemen van het vertrouwde en bekende. Jij maakt die keuze, de bevolking van het land waar je naar toetrekt maakt die keuze niet.

Ik beschouw Europa als een tikkende tijdbom. Het is maar een kwestie van tijd voor een oude en een nieuwe cultuur overgaat naar de frontale botsing. We zouden dit nu nog kunnen vermijden door een keihard asiel/immigratie beleid te voeren. Op die manier geef je de nieuwe inwoners tijd om zich aan te passen. Je geeft ook andere landen, die er niet klaar voor zijn meer tijd om op het juiste (zelfde?) niveau te geraken. Eenmaal ze daar zijn, kunnen ze aansluiten.
Bon: http://forum.politics.be/showthread.php?t=148321

Laatst gewijzigd door bf62 : 27 april 2014 om 00:45.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 07:37   #11
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Langs de andere kant merk ik ook een omgekeerd effect op.
Dat veel moslims verwesteren in plaats van te islamiseren.
We zouden er van verschieten, maar er zijn er al redelijk wat die regelmatig wat gebeden en bezoekjes aan de moskee skippen.

Het is dan ook niet de bedoeling u koest te houden. Maar ga dan bij de wortel. Als men weet waar het radicalisme vandaan komt, sluit die moskee?
Geef mannen als Belkagem geen enkelband, maar een vliegtuigticket naar Syrië?
Doe iets concreet dat werkelijk strijdt tegen terrorisme, in plaats van meer terrorisme te creëren door burgers aldaar plat te bombarderen.
Kuis het hier op, en niet daar. En met opkuisen bedoel ik de salafisten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 09:05   #12
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
We zouden er van verschieten, maar er zijn er al redelijk wat die regelmatig wat gebeden en bezoekjes aan de moskee skippen.

Het is dan ook niet de bedoeling u koest te houden. Maar ga dan bij de wortel. Als men weet waar het radicalisme vandaan komt, sluit die moskee?
Doe iets concreet dat werkelijk strijdt tegen terrorisme, in plaats van meer terrorisme te creëren door burgers aldaar plat te bombarderen.
Moeilijk in een democratie, steek zo'n Salafist in de gevangenis en die bekeert 100 medegevangenen, het zit daar vol moslims met een verstandelijke achterstand. Beste optie is laten verdwijnen in een betonblok en zeggen dat ze naar Syrië zijn vertrokken.
Oud 27 april 2014, 15:56   #13
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Jaja, zijn we eindelijk van het juk van die domme christenen vanaf komt de volgende religie ons weer wat brainwashen en de les lezen. Zo geraken we nooit vooruit.

Straks wordt dat religieuze vacuüm weer opgevuld met de volgende ideologie die de waarheid zogezegd in pacht heeft. Kunnen we nu eindelijk verder met de mensen die vooruit willen in plaats van achteruit ?
Oud 27 april 2014, 16:47   #14
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Hoe komt het dan dat er steeds meer hoofddoeken in het straatbeeld verschijnen, vooral bij de jeugd?? Waarom worden onze blonde meisjes steeds meer geviseerd door de 'verwesterde' islamjongeren en uitgescholden voor hoer? Waarom worden er steeds meer vrouwen verkracht door 'verwesterde' islamneukers? De lijst is lang .....

Waarom vechten de zogezegde 'verwesterde' moslims zelf niet tegen deze salafisten, het is toch ook in hun belang? Waarom betogen zij bijvoorbeeld niet voor de uitwijzing van Belkacem??

Laatst gewijzigd door Lukkas : 27 april 2014 om 16:59.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 17:48   #15
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De wortel dat is het taboe op het verlaten van de islam en niet de lokale moskee of de salafisten.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2014, 21:30   #16
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
De wortel dat is het taboe op het verlaten van de islam en niet de lokale moskee of de salafisten.
Dan moeten we daar eindelijk eens goeie maatregelen voor treffen, lastige jongeren redden die naar het thuisland worden gevoerd om ze gevangen te zetten. Mensen die willen uitstappen een nieuwe naam en gezicht geven, steunen.

Al die zaken zouden ervoor zorgen dat het Westen voor hen Haram wordt, wat het uiteraard ook is. Dat die islamisten oprotten, we zijn er niets mee.
Oud 28 april 2014, 00:05   #17
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In hoeveel van onze Westerse landen is men die oprukkende islam ondertussen beu?
Het zijn niet "de Vlamingen", lamlendig of niet, die dat varkentje zullen en moeten wassen! Dringend tijd dat bovengenoemde landen de koppen bij elkaar steken, vaststellen dat ze met dezelfde problemen zitten en beslissen er samen iets aan te doen! Samen dezelfde strengere migratieregels ontwerpen en uitvoeren zodat het niet meer loont om van het ene land naar het andere te verhuizen waar meer kan en mag!
En samen tegen het geleuter van "Europa" over die kwestie hun middenvinger opsteken! Die bovenstaande landen zijn Europa, niet die kliek die van uit hun ivoren toren de pretentie hebben te zeggen hoe die landen zich moeten gedragen!
Of...we laten alles verder verprutsen zoals we bezig zijn en we dragen er de gevolgen van. Of liever: niet wij maar de volgende generaties...

Laatst gewijzigd door andev : 28 april 2014 om 00:07.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 00:40   #18
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Waarom vechten de zogezegde 'verwesterde' moslims zelf niet tegen deze salafisten, het is toch ook in hun belang? Waarom betogen zij bijvoorbeeld niet voor de uitwijzing van Belkacem??
Dat vraag ik mij nu ook af, zie...
Oud 28 april 2014, 01:15   #19
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verval van het Romeinse Rijk , politiekers zijn bangschijters !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 05:59   #20
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

Tegen dat de europeaan wakker wordt is het schaap al lang verdronken.

Onder het mom van verdraagzaamheid uw eigen 2000 jaar oude cultuur wegcijferen voor een importreligie, je moet het maar doen.
We gaan de geschiedenis in als de Europese Aboriginal.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be