Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Egeltje met verloren kluts. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102015)

lantjes 18 februari 2008 10:21

Je kan hem/haar voorlopig best bijvoederen, kattebrokken zijn inderdaad uitstekend, aangezien er voorlopig nog te weinig insekten en wormen te vinden zijn. Als alternatief is een VOC http://www.vogelbescherming.be/index...d=35&Itemid=63 in de buurt een aanrader, die houden de egels binnen tot ze voldoende voedsel kunnen vinden. Je kan zelfs vragen om hem achteraf weer bij u los te laten. Ter info, voor de winter moeten ze minimum 600 gram wegen om een winterslaap te kunnen doorstaan.
mvg
lantjes

Derk de Tweede 18 februari 2008 10:31

:-(:-(:-(

circe 18 februari 2008 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3262569)

:oops::oops:een vijftiental jaar geleden had ik een ton ingegraven.... ik vrees dat de halve familie daar een zeemansgraf heeft gevonden toen. Zeker vijf jongskes heb ik eruitgehaald.

Later las ik dat je een trapje moet voorzien : egels kunnen blijkbaar wèl zwemmen, maar niet lang en vooral: de randen zijn gewoonweg te glad zodat ze niet meer uit een vijver/ton etc. geraken.
Trapje maken zodat ze via het trapje kunnen ontsnappen blijkt dan de oplossing te zijn.

Zelf heb ik uit eerlijke schaamte mijn ingegraven ton verwijderd. De drie goudvissen die erinzaten waren trouwens al na een week gaan lopen.....

-------------------------

bedankt voor de info lantjes. Ik dacht dus ook al dat er nu nog te weinig insecten of slakken zijn.
Mijn buurman voedert zijn poes standaard buiten en heeft me al verteld dat de egeltjes gewoon mee aan tafel schuiven. Ik ga er maar van uit dat het kleintje die weg ook wel zal vinden. Als ikzelf brokken buitenzet komt gewoon de buurpoes dit zo snel mogelijk opeten, daarom heb ik hem "ZOEF" genoemd.
Heb het egeltje niet meer gezien vandaag.

manta 18 februari 2008 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3262583)
Zelf heb ik uit eerlijke schaamte mijn ingegraven ton verwijderd. De drie goudvissen die erinzaten waren trouwens al na een week gaan lopen.....

Euh 8O ... Circe ???

manta 18 februari 2008 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3261744)
wat schattig! Ik ken iemand die zo'n baby egeltje heeft geadopteerd. Dat diertje loopt bij haar in huis.

Daar doen ze dan toch steeds stevige pantoffels aan :-P
Trap daar maar op als je 's nachts effe uit bed moet 8-)

Kazan 18 februari 2008 18:23

Citaat:

:cry:

Dronkoers 18 februari 2008 18:40

De Flurry was er teveel aan :-(

HAMC 18 februari 2008 18:42

Ik heb zo een een Zuid Afrikaans egeltje gehad, zo een kleintje, maar de helft misschien van de gewone egels hier. Als dat uit zijn kotje kwam stormde dat met grote snelheid door de kamer. Mijn kat toen had er snel spijt van dat het de egel wou pakken.

Ohja, Heinzelman was zijn naam.

Kazan 18 februari 2008 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3263347)
Ik heb zo een een Zuid Afrikaans egeltje gehad, zo een kleintje, maar de helft misschien van de gewone egels hier. Als dat uit zijn kotje kwam stormde dat met grote snelheid door de kamer. Mijn kat toen had er snel spijt van dat het de egel wou pakken.

Ohja, Heinzelman was zijn naam.

Zuid-Afrikaans egeltje? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Jazeker 18 februari 2008 19:44

Citaat:

Is het in jouw tuin zo slecht toeven dat goudvissen armen en benen ontwikkelen binnen 1 generatie? 8O

Jazeker 18 februari 2008 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3263347)

Raar. Wij hadden twee katten en beiden nogal beruchte jagers (de ene op vogels en muizen, de andere was belust op ratten). Maar in het begin hadden we ook een grote wasmand waarin 3 cavia's zaten. Soms sprongen die katten daar eens in om die beestjes van dichtbij te bekijken maar ze hebben die nooit aangevallen. Ze hadden ergens door dat als het in huis zat, het de bescherming van heer/vrouw des huizes had. En het waren nochtans geen binnen-katten.

HAMC 18 februari 2008 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3263531)
Zuid-Afrikaans egeltje? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Een tijd geleden was er op TV reklame voor geneesmiddelen of zo iets denk ik waar zo een Zuid Afrikaans egeltje de ster in was.

Het was nog niet de helft zo groot als de "Vlaamse" egel.

MaGNiFiCaT 18 februari 2008 22:24

Citaat:

:oops::oops:een vijftiental jaar geleden had ik een ton ingegraven.... ik vrees dat de halve familie daar een zeemansgraf heeft gevonden toen. Zeker vijf jongskes heb ik eruitgehaald.
.

8O8OWaarom doe je dat, Circe???8O8O

circe 8 maart 2008 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3263547)
Is het in jouw tuin zo slecht toeven dat goudvissen armen en benen ontwikkelen binnen 1 generatie? 8O

allez! twee man die het niet snappen! 8-)

één ton in een tuin
drie vissen in die éne ton.

vissen zijn ineens weg: zijn ze dan gaan vliegen of zijn ze dan gaan lopen?

:lol::lol:

circe 8 maart 2008 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3263973)
8O8OWaarom doe je dat, Circe???8O8O

die ton? ik wou een "waterpartij"... met waterplanten en visjes en opborrelend watergeluid, alles in mini, heb ook maar mini-tuintje wegens mini-portemonnaie.

circe 8 maart 2008 20:30

egeltje vandaag teruggezien.

Op slag schoteltje premium kattenbrokken van de duupje-poezen buitengezet.

Op slag buurmanpoes komen eten.

Op slag eigen volk eerst duupje-poezen in paniek! eigen eten eerst gaan kijken! Was buiten evenmin geschikt als binnen. Ze zijn in hongerstaking want ze hebben verleden week natte driesterrenmenus gehad. Willen dat nu altijd hebben.

egeltje niet meer gezien.

the outlaw torn 8 maart 2008 20:56

Citaat:

ARM BEESTJE :cry::cry::cry::cry::cry::cry:

Percalion 8 maart 2008 21:04

:cheer: EGELSOEP :cheer:

Geert C 8 maart 2008 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 3292671)
:cheer: EGELSOEP :cheer:

8O

:evil:

MaGNiFiCaT 8 maart 2008 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3292644)
die ton? ik wou een "waterpartij"... met waterplanten en visjes en opborrelend watergeluid, alles in mini, heb ook maar mini-tuintje wegens mini-portemonnaie.

Ach ik dacht dat je dit expres voor de egeltjes had gedaan; zodat zij zich zouden kunnen amuseren in een waterpartijtje (missch ging je er vanuit dat de egels konden zwemmen8O) of gewoon als drinkbak voor egels.:|

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be