![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanmiddag rond 16.00h. zag ik een klein egeltje (jaarlingske) over mijn gazon huppelen.
Volgens mij is het beestje beetje in de war, want ik vermoed dat het normaal nog aan zijn winterslaap moet bezigzijn. En bovendien komen de egeltjes normaal slechts te voorschijn als het begint te schemeren. De egelfamilie woont ergens bij de buren, niemand weet waar hun bunker is. Zelf heb ik jaren geleden een egelbunkertje gemaakt, maar tot hiertoe bij mijn weten geen huurder gehad. Heeft iemand goede raad wat ik moet doen met het egeltje dat zijn kluts kwijt is? Eten geven? geen eten geven? het was duchtig aan het drinken
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 februari 2008 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gewoon laten lopen in de tuin, dat vindt zijn weg wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() wat schattig! Ik ken iemand die zo'n baby egeltje heeft geadopteerd. Dat diertje loopt bij haar in huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kattebrokken zijn redelijk egelvoer.
En je wil een egel in de tuin, schitterende ongedierteverdelgers. Tam zal je ze niet vinden, wel goeie buurtjes.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef een egel nooit melk, dat wordt zijn dood.
Gezien de koude zal hij of zij wel weer in winterslaap gaan.
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
met "drinken" : er stond een bakje water waar ook de vogels al eens komen drinken. maar ik vroeg me af of het wel goed is dat hij nu kattenbrokken gaat eten en dan met een volle maag terug gaat winterslapen. Enfin, is al terug verdwenen, en wéér niet in het huisje dat ik gebouwd had ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bel anders een dierenpost op voor advies. http://www.egelopvang.nl/egelleven.htm
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() er is toch zo een programma "dieren in nesten" of iets dergelijk. als ik ga babysitten is het meestal van: ze mogen de dieren in nesten en de kampioenen zien en dan in bed.
en ik moet dan elke keer mee de kampioenen kijken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ze hebben niet eens een kinderbescherming. En toen ik de gemeente schreef over die mishandelde vechthonden, kreeg ik als antwoord twee brieven waarin de verplichting werd gemeld dat ze aan de leiband moesten. En ook dat ik gerust de politie mocht bellen wanneer ik zag dat iemands leven in gevaar kwam door zo'n hond. ![]() Kun je nagaan hoe ze bekommerd zullen zijn om een egeltje in dit... euh... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is niet meer te helpen zei die. En bij een echte dierenarts kwam Sjefke met een gebraden kip....."Kunt U deze nog beter maken"...... ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zag ooit 2 egeltjes voor mijn raam savonds. En aan het geluid dat ze maakten waren ze duidelijk aan het hupseflupsen samen. Het moet verboden worden!
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Egels zijn cool toen ik kind was vond ik fantastisch als ik er een vond |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik de ouders of de grootouders van het huidige jongske voor de eerste keer bezighoorde, dacht ik dat mijn buurman een hartaanval had gekregen en achterin zijn tuin lag te hijgen.... ![]() Wij dus (was op een zwoele zomeravond) met de pillamp in het pikkedonker over de draad gekropen, op zoek naar de hijgende buurman...
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 februari 2008 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik denk dat je de egel best gewoon laat lopen, laat de natuur zn werk doen.
Ik ben al blij dat ik een overstekende egel heb kunnen ontwijken. Vroeger was er een egelfamilie die onze hond terroriseerde: ze kwamen altijd eten uit de bak vd hond. En uitzinnig van woede en onmacht dat de hond dan werd: het is hij die de katten doodbeet, en andere beesten die zich niet rap genoeg uit de voeten maakten, maar aan de egels kon hij niets doen. ![]()
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goed idee is wel een anti vlooien kuur bezorgen aan de egels.
Da's hun grootste probleem, parasieten tussen hun stekels. Voor de rest hebben ze weinig natuurlijke vijanden hier in het mooie Vlaanderen. Een vos gaat niet snel een egelmaal nuttigen. De ergste vijand is de wagen. En ik rem voor dieren.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, ik hoop maar dat het jongske gisteren terug zijn bunker heeft kunnen vinden voordat het avond werd of 'm is vervrozen vannacht.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vos zal een egel in het water proberen te duwen.
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Die urineert er ook wel op totdat de egel zich ontrolt en knap, dood.
|
![]() |
![]() |