Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus
(Bericht 3335019)
Fair enough, ik krijg soms de indruk dat zogenaamd politiek correcten vandaag de dag minstens zo verzuurd zijn als de VB-aanhangers.
|
Ik zit waarschijnlijk niet aan dezelfde kant van het politieke spectrum als U, maar toch ben ik, mutatis mutandis, helemaal akkoord met je stelling
Wat is trouwens het alternatief voor politek-correct?
Apolitiek-correct of politiek-incorrect?
Citaat:
Ik heb absoluut geen probleem om toe te geven dat dergelijke generalisaties niet kunnen. Dit betekent echter niet dat individuele gevallen maar genegeerd dienen te worden, louter en alleen omdat het (nog geen) gegeneraliseerd probleem is. Laten we wel wezen, individuele gevallen worden constant langs alle zijden van het politieke spectrum gebruikt om conclusies uit te trekken, louter en alleen omdat de samenleving zo complex is dat het gewoon onmogelijk is om correcte veralgemeende stellingen te opperen.
|
Dat is juist; dat wordt gedaan: maar ik krijg er krullende tenen van...
Vooral als het handelingen betreft die zo ver van de norm staan dat ze onmogelijk representatief kunnen zijn voor meer dan 4 mensen ;-)
Citaat:
U vergeet hierbij toch wel makkelijkheidshalve te vermelden dat hij zijn werk niet goed doet juist omdat hij gelovig is. Indien men de oorzaak van het probleem kent, dan lijkt het mij toch logisch dat deze oorzaak ons wel degelijk een barst kan schelen.
|
Klopt.
Maar wat is dan de overgankelijke waarde van deze man zijn onbekwaamheid wegens godsdienstige redenen naar andere moslim-chauffeurs toe?
0.0
Of hoor je vaak zulke verhalen. Hoeveel moslim-chauffeur rijden er rond in het westen? taxi's in New York, bussen in London en metro's in Parijs...allemaal bestuurd door Moslims.
Wat is dan de nieuwswaarde of de sociologische betekenis naar andere moslimchauffeurs toe omdat er eentje zijn godsdienst misbruikt om zijn bus langs te kant te parkeren.
Pas op: moest er volgende week op dit forum een studie verschijnen waar bv uit blijkt dat 12% van de moslimchauffeurs dit doet, dan is er een probleem; en dan zal ik de eerste zijn om toe te geven dat daar moet tegen worden gereageerd. Maar conclusies trekken en stigmatiseren vanwege 1 idioot?
Citaat:
U zou verwonderd zijn. Ik zeg niet dat wij hier al Amerikaanse toestanden kennen (doch het begint er soms naar te neigen) maar er zijn al meerdere firma's failliet gegaan door dergelijke pietluttigheden. Er moet maar één vertegenwoordiger op uw bus zitten die een levensbelangrijke afspraak gemist heeft om de schade fors te zien oplopen.
|
Met de tegenwoordige fileproblemen is het nogal onverstandig om te denken dat de bus stipt op tijd zal aankomen...
Als het echt een "levensbelangrijke afspraak" betreft neem dan een bus vroeger.:-)
Maar dat doet er hier niet toe; ik wel die gast niet goedpraten.
Maar om nu van forse schade te spreken...pff, een beetje spijkers op laag water zoeken, niet?
Citaat:
Ja stel u voor, een schadevergoeding vragen omdat u schade hebt geleden doordat iemand zijn geloof ten koste van u wil praktiseren, er zou geen kat zijn in dit land die dan nog maar zou denken om het R-woord te opperen, je hebt gelijk. Ahum
|
Maar waarom dan????
Als die schade is aangetoond en die man heeft die schade veroorzaakt met zijn vertraging; waarom is er dan sprake van racisme?