Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Chicago stijl van ''jongeren'' in Anderlecht. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104626)

De Waal 19 april 2008 14:43

moeten er nog stenen zijn!!!!!!!!

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=KG1QVAF1

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...eID=8M1QKCT0_1

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=Q11EBI17

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=1D1C6KDH

forumspook 19 april 2008 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3370614)
Toch veel spannender om je telkens af te vragen: "klik ik even of klik ik niet" en dan verkeerd te gokken.... sh**** wéér fout geklikt! :lol: maar soit

Dat het kindergeld vooral de ouders treft is natuurlijk correct. Het zijn ook de ouders die moeten omgetuned worden zodat ze leren dat ze hun kinderen niet enkel moeten produceren doch ook OPVOEDEN. Niet goed opvoeden = geen kindergeld.

Boetes betalen is ook iets anders dan veroorzaakte schade terug te betalen. Indien ik 5 km te snel rijd dat hoef ik géén schade te berokkenen (die ik in voorkomend geval dan ook moet betalen) om een fikse boete aan mijn been gesmeerd te krijgen.

"jongeren" die flesjes van het derde verdiep naar beneden gooien moeten zwaar beboet worden, dit is nl. een regelrechte moordpoging.

Het zal wel de bedoeling zijn iemand op z'n minst zwaar te kwetsen zeker ? Wat kan men anders verwachten van uitschot van in de Molenbeekse achterbuurten / sloppenwijken ?

longhorn 19 april 2008 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doki (Bericht 3370461)

Wat me wel opvalt is dat er buiten de suggestie van longhorn om die jongeren maar meteen bont en blauw te ranselen...

En waarom mijn suggestie? Zoals ik vroeger al geschreven heb omdat er een straffeloosheid heerst als het op jongeren aankomt en ik dit als de enige manier zie om hen toch duidelijk te maken dat er gevolgen zijn. Lees De Standaard van vandaag en dan kun je lezen dat (niet VB) politici ook genoeg krijgen van de straffeloosheid in Anderlecht en omstreken. De 'jongeren' zijn ondertussen alweer vrijgelaten....

HAMC 19 april 2008 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3371198)
En waarom mijn suggestie? Zoals ik vroeger al geschreven heb omdat er een straffeloosheid heerst als het op jongeren aankomt en ik dit als de enige manier zie om hen toch duidelijk te maken dat er gevolgen zijn. Lees De Standaard van vandaag en dan kun je lezen dat (niet VB) politici ook genoeg krijgen van de straffeloosheid in Anderlecht en omstreken. De 'jongeren' zijn ondertussen alweer vrijgelaten....

Natuurlijk zijn die vrijgelaten, de gevangenissen zitten vol met jointjes rokers.

Rechtvaardigheid 19 april 2008 14:50

Parket geeft geen commentaar op vrijlating relschoppers Anderlecht

Het Brusselse parket wenst geen commentaar te geven over de vrijlating van drie Anderlechtse jongeren die opgepakt waren na relletjes met de politie. De drie hadden zich donderdagavond agressief gedragen tegenover agenten van de politiezone Brussel-Zuid (Anderlecht/Sint-Gillis-Vorst) en waren opgepakt. Gisteren werden ze evenwel weer op vrije voeten gesteld.

De incidenten waarvoor het drietal werd opgepakt, vonden donderdagavond plaats in het centrum van Anderlecht. Daar werden twee politiewagens op de Bergensesteenweg beschoten met een luchtdrukgeweer. Toen de agenten uitstapten, werden ze omsingeld door een groepje jongeren dat hen aanviel en omver duwde. De politie slaagde erin twee van de aanvallers op te pakken. Een van hen had een bus pepperspray op zak en beiden stonden al bekend voor diefstallen en geweldpleging.

Later op de avond kwamen vijf andere jongeren op het commissariaat de vrijlating van hun vrienden eisen. Ze gedroegen zich zeer arrogant en een van hen viel een agent aan. Ook hij werd opgepakt en de drie arrestanten werden overgedragen aan het Brusselse parket. Dat besliste hen in de loop van de dag vrij te laten, en dat tot grote ontevredenheid van de Anderlechtse burgemeester Gaëtan Van Goidsenhoven en de politievakbonden. Deze voormiddag wenste het parket niet te reageren op de heisa. (belga/adv)

longhorn 19 april 2008 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3371210)
Natuurlijk zijn die vrijgelaten, de gevangenissen zitten vol met jointjes rokers.

Voor het roken van een joint ga je toch den bak niet in?

Doki 19 april 2008 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3371198)

Dat het een compleet verkeerd signaal is om die jongeren direct terug op straat te zetten is iets waar niemand hier aan twijfelt longhorn, en dat is ook een groot deel van de oorzaak van het probleem. Maar het is iets anders om dan maar voor te stellen dat de politie die gasten in mekaar zou moeten slaan. Als jij voorstander bent van een maatschappij waarin de politie naar eigen goeddunken erop los kan slaan, ik in elk geval niet.

Duvelke 19 april 2008 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3370352)
Een kristallen bol hebben wij niet.
Maar van jou weten we al op voorhand dat jij nooit dat allochtoons gespuis zal afvallen.
Zelfs als ze iemand vermoorden heb je nog het lef hen te verdedigen.

Waarom zou je niet iemand mogen verdedigen?
Advocaten verdedigen toch ook moordenaars, verkrachters en dergelijke. Iedereen heeft recht op een verdedigiging

Rechtvaardigheid 19 april 2008 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3371297)
Advocaten verdedigen toch ook moordenaars, verkrachters en dergelijke. Iedereen heeft recht op een verdedigiging

Ik hoop ook de slachtoffers.

Duvelke 19 april 2008 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid (Bericht 3371301)
Ik hoop ook de slachtoffers.

uiteraard, ik zei toch iedereen? Niet gelezen? :)

filosoof 19 april 2008 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3371297)

Juist d�*t verwijten sommige [KNIP expletive deleted] aan de rechtstaat.

Rechtvaardigheid 19 april 2008 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3371304)
uiteraard, ik zei toch iedereen? Niet gelezen? :)

Ik zei het gewoon omdat het mijn mening is dat er door het gerecht meer aandacht wordt besteed aan de rechten van verdachten dan aan de rechten van slachtoffers.

Boadicea 19 april 2008 15:57

[pocomode]Die arme dutskes toch. Iedereen doet hier alsof het einde van de wereld is dat ze ocharme op die racistische flikken schoten met luchtgeweertjes! Die vuile, blauwe racisten moesten hen dan maar niet uitdagen. Die De Bie cops hebben dan nog echte vuurwapens bij. Die arme allochtoontjes hebben zich verdedigt.[/pocomode]

PollyCorrect 19 april 2008 16:32

Gazaatje spelen.

Dit wordt gestaafd en gesubsidieerd door Marie-Dominique SIMONET.

Zie ook hier wat op haar Palliefeest-website heeft gestaan, dé landkaart:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=104554

HAMC 19 april 2008 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3371226)
Voor het roken van een joint ga je toch den bak niet in?

Sinds wanneer niet? De bakken zitten er vol van.

HAMC 19 april 2008 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid (Bericht 3371319)
Ik zei het gewoon omdat het mijn mening is dat er door het gerecht meer aandacht wordt besteed aan de rechten van verdachten dan aan de rechten van slachtoffers.

Noem zo eens wat rechten op? We praten van verdachten die zijn opgepakt juist?

Belgie is veroordeeld omdat ze weigert van de europese rechten aan de gevangenen te geven, welke rechten hebben die dan?

circe 19 april 2008 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3371485)

sinds die jonge gast als minderjarige in de normale gevangenis werd gestopt en daar overleed wegens gebrek aan medische bijstand hoop ik dat er toch een en ander op dat gebied veranderd is?

Je zal maar die ouder zijn en de huidige berichtgeving over dat gewelddadig krapuul moeten lezen, terwijl jouw zoon stierf door gebrek aan medische hulp toen hij als minderjarige in een normale gevangenis werd gestopt omdat hij een wietplantje had gekweekt!!!!!!!

HAMC 19 april 2008 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3371491)
sinds die jonge gast als minderjarige in de normale gevangenis werd gestopt en daar overleed wegens gebrek aan medische bijstand hoop ik dat er toch een en ander op dat gebied veranderd is?

Je zal maar die ouder zijn en de huidige berichtgeving over dat gewelddadig krapuul moeten lezen, terwijl jouw zoon stierf door gebrek aan medische hulp toen hij als minderjarige in een normale gevangenis werd gestopt omdat hij een wietplantje had gekweekt!!!!!!!

In de gevangenissen is er zo goed als geen medisch toezicht, dat is algemeen geweten.

En er is op dat gebied nog niets veranderd.

Max van Dietschland 19 april 2008 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3370235)
In Anderlecht zijn donderdagavond twee politieauto's beschoten met een luchtdrukgeweer. Toen de agenten uitstapten werden ze omsingeld door een groepje ''jongeren'' en omver geduwd. De politie pakte twee jongeren op omdat ze zich agressief gedroegen en de groep ophitsten.
Enige tijd later kwam een deel van de groep jongeren op het commissariaat de vrijlating eisen van hun opgepakte vrienden. Daarbij kwam het opnieuw tot rellen en werd nog 1 jongere opgepakt die een politieagent had aangevallen.

Dit alles te lezen op VTM, de rode VRT zwijgt natuurlijk in alle talen.
Waar is de tijd naartoe dat het beschieten van politieagenten/auto's hét nieuws van de dag was?
Is de maatschappij al zover gedevalueerd dat dit als een banaal accidentje wordt beschouwd? 8O

Ieder fatsoenlijk land waar orde en gerechtigheid heerst, zet het leger in om dergelijke wijken op te kuisen.

longhorn 19 april 2008 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3371485)

Wist ik dus niet. Ik was van mening dat er een gedoogbeleid bestond tegenover wiet en men zelfs eigen planten mocht groeien...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be