Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   NSV: Knappe betoging (https://forum.politics.be/showthread.php?t=120896)

Mecheleir 27 maart 2009 00:45

In Leuven hebben donderdagavond zo'n 400 mensen betoogd voor een sociaal rechtvaardig en onafhankelijk Vlaanderen. Het initiatief kwam van de extreemrechtse Nationalistische Studentenvereniging NSV. Er was ook een linkse tegenbetoging met 600 mensen.

De betogingen zelf verliepen rustig, maar na afloop braken er rellen uit. De politie zette het waterkanon in en pakte meer dan 100 mensen op.

http://www.vtm.be/nieuws/artikel.html?p=119

Pietje 27 maart 2009 00:51

Vierhonderd man ?? Nu is Vlaanderen gered !!! 8-)

GC 27 maart 2009 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4037666)
Vierhonderd man ?? Nu is Vlaanderen gered !!! 8-)

En wat voor een volk dan nog... NSV heeft blijkbaar geen probleem om met Blood&Honour op te stappen. Neo-nazi's onder elkaar?

Savatage 27 maart 2009 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GC (Bericht 4037667)
En wat voor een volk dan nog... NSV heeft blijkbaar geen probleem om met Blood&Honour op te stappen. Neo-nazi's onder elkaar?

En hebben extreem-linkse tegenbetogers dit jaar weer met kasseien gegooid naar politiemensen? De vorige keer in Leuven werd 1 agent met levensgevaar afgevoerd naar het ziekenhuis omv extreem-linkse tegenbetogers. Om nog maar te zwijgen van alle materiële schade toen in Leuven.

Pietje 27 maart 2009 00:57

Citaat:

Tja, soort zoekt soort zeker ?? :? 8-)

Mecheleir 27 maart 2009 00:59

Citaat:

Wel grappig dat jullie altijd lullen over 'gewelddadige neo-nazi's' maar dat die gasten niet eens opvielen op de betoging, terwijl jij je maar weer eens moest gaan verantwoorden voor gewelddaden van je eigen mensen. Nu ik begrijp wel dat jullie gefrustreerd zijn. Eerst was de demo in Maastricht een succes en nu hebben jullie in Leuven ook weer niets kunnen doen. Heb niet 1 spandoek of wat dan ook gezien dat tegen ons gericht was. Plus dat jullie nu wéér in elke nieuwsuitzending als de 'slechten' naar buiten zullen komen. Ik weet wie er zich vragen moet stellen ;-).

Herr Oberst 27 maart 2009 01:02

Citaat:

Uit wat ik gehoord en gezien heb, heeft Blood and Honour inderdaad een optocht gehouden, maar pas nadat de NSV-betoging reeds beëindigd was. Kan me vergissen natuurlijk, anderen die hier meer over weten?

Savatage 27 maart 2009 03:14

Citaat:

Btw ben jij dat op die uitzending van het VTM journaal? Geert Coll http://www.iwatch.be/2007/player.htm...tnieuws_4_laat 2:49

Vette Pois(s)on 27 maart 2009 03:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4037699)
Btw ben jij dat op die uitzending van het VTM journaal? Geert Coll http://www.iwatch.be/2007/player.htm...tnieuws_4_laat 2:49

Amai, die linkse helden hebben zich precies goed kunnen uitleven...

Dankuwel voor de vernielingen :-(

Praetorian 27 maart 2009 03:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 4037607)
Draai zo niet rond de pot, je vond die optocht geslaagd omdat het rechtse tot extreemrechtse ultra-nationalistische gedachtengoed van die vereniging je aanspreekt. Ik vermoed ook dat de kwaliteit van een betoging voor jou afhangt van het feit hoeveel maal "België barst" gescandeerd word.

Jammer dat niemand meer geïnteresseerd is in "België Barst". Er heerst een economische crisis, wat dan wel een relevant thema is om voor te mobiliseren.

Distel 27 maart 2009 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie (Bericht 4037623)
Met andere woorden u zit te lullen over dogma's, maar u wilt er niets mee beweren.

Dat is wat jij ervan maakt. Zo kennen we u alweer beter...

Citaat:

Zo, kennen we u alweer beter. En ik maar denken dat u toch wel iets zou willen beweren. Stel u voor, wat een naiviteit.
Het begint eerder op slechte wil te lijken.

Citaat:

Maar goed, wie dus niet vlaams gezind is en niet rechts, die is onverdraagzaam. Anderen zouden zoiets: een andere mening noemen. Kent u dat? Een andere mening.
:magniet:

Dat is helemaal niet wat ik beweer, gelieve mij geen woorden in de mond te leggen.

Citaat:

Ik hoop dat u er niet van moet huilen. Dat zou ik bijzonder jammer vinden.
Uw pogingen tot manipulatie doen mij eerder lachen.

Dajjal 27 maart 2009 08:02

Onze linkse vrienden hebben de boel weer eens afgebroken.

Maar een lichtpunt is dat ze dit maal geen politiemensen bijna vermoord hebben, ze leren dus bij.

backfire 27 maart 2009 08:35

hahaha

Uit het persbericht van ALS (Actief Linkse Studenten), één van de organisatoren van de tegenbetoging:
'We kunnen niet tolereren dat onze stad wordt overgelaten aan de fascistische geweldenaars van de NSV'

Even later...

"De betogingen zelf verliepen rustig, maar na afloop waren er rellen met groepen linkse tegenbetogers aan het station" (De Standaard, 27-03-09)

mmm...

Lieven Corneillie 27 maart 2009 09:45

Blijkbaar ook (minstens één) andersgekleurde ineengeramd door rechtse betogers, 'k heb het bericht uit onverdachte bron.

Another Jack 27 maart 2009 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4037746)
Uit het persbericht van ALS (Actief Linkse Studenten), één van de organisatoren van de tegenbetoging:
'We kunnen niet tolereren dat onze stad wordt overgelaten aan de fascistische geweldenaars van de NSV'

Even later...

"De betogingen zelf verliepen rustig, maar na afloop waren er rellen met groepen linkse tegenbetogers aan het station" (De Standaard, 27-03-09)

mmm...

Leuk wanneer linkse studenten zondigen door de retoriek van hun 'tegenstanders' over te nemen:
"Onze stad"

Everytime 27 maart 2009 09:52

In Franstalig België hebben we heel gelukkig niet zo'n dubieuze betogingen.8-)

Henri1 27 maart 2009 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 4037576)
Mij lijkt het eerder dat vooral jij je de situatie als volgt voorstelt. Want een positief vericht over het NSV, neen, zoiets laat het Grote Verdraagzame Dogma niet toe.

Is er over de NSV iets positiefs te zeggen dan ?

Everytime 27 maart 2009 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4037835)
Is er over de NSV iets positiefs te zeggen dan ?

Natuurlijk niet! In de Franstalige kranten - alvast "Le Soir" en "La Libre" - heb ik helemaal geen artikels over die betoging gezien. Eerlijk gezegd heb ik hier vernomen dat er dit betoging was. Anders wist ik er niets van.

Pelgrim 27 maart 2009 10:31

Elk jaar opnieuw deze zelfde discussies.

élk jaar eh :D

Henri1 27 maart 2009 10:34

http://www.youtube.com/watch?v=3HlQ4TlrVHI

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be