Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Belgicisten : blinde haat voor alles wat Vlaams is... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135323)

Mr. Orange 16 februari 2010 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4601683)
Wat is het nut van oeverloos over-en-weer schreeuwen naar politieke tegenstanders?

Tijd verspillen.

Henri1 16 februari 2010 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4601618)
Uit uw eigen profiel:

Sinds wanneer is Peeters ook minister-president over het Waalse gewest, of zelfs maar over Grande Liège?

Onze = Belgische.

Dus doe uw huiswerk opnieuw.

Henri1 16 februari 2010 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4601621)
En hiermee heeft u de stelling van Hallebarde nogmaals onderstreept.

Als U vindt dat U dat moet vinden dan vindt U dat maar.

Henri1 16 februari 2010 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4601651)
Ja, natuurlijk...La Belgique daarentegen, is kolossaal tegenover de Benelux, Europa, de wereld, of zelfs het heelal...

Waar staat dat ?

Sus Iratus 16 februari 2010 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4601716)
Onze = Belgische.

Dus doe uw huiswerk opnieuw.

U had het over Peeters en Peeters is bij mijn weten geen minister-president van heel België. U vergelijkt dus appelen met peren.

Sus Iratus 16 februari 2010 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4601717)
Als U vindt dat U dat moet vinden dan vindt U dat maar.

Hallebarde poneerde o.a. een stelling over belgicisten, en uw reacties onderstrepen die stelling alleen maar. Dat is niet iets wat ik zomaar vind, maar gewoon een constatering van de feiten.

quercus 16 februari 2010 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4601719)
Waar staat dat ?

Vermits je de oppervlakte van Vlaanderen omschrijft als een "Vlaamse snotvod" en je onafgebroken de superioriteit van la Belgique claimt, kan het niet anders dan oneindig veel groter zijn. Althans in jouw verwaalste oogjes. Maar ja, zo gaat dat met een zeker type Vlaming die zich gaat nestelen in een Franstalige omgeving. Plots lijken ze gegeneerd over hun Vlaamse afkomst en hun Nederlandstaligheid. En bijgevolg krijgen ze een soort Stockholm-syndroom. Ze gaan hun eigen herkomst gewoon bekladden.

Hollander 16 februari 2010 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4602295)
Vermits je de oppervlakte van Vlaanderen omschrijft als een "Vlaamse snotvod" en je onafgebroken de superioriteit van la Belgique claimt, kan het niet anders dan oneindig veel groter zijn. Althans in jouw verwaalste oogjes. Maar ja, zo gaat dat met een zeker type Vlaming die zich gaat nestelen in een Franstalige omgeving. Plots lijken ze gegeneerd over hun Vlaamse afkomst en hun Nederlandstaligheid. En bijgevolg krijgen ze een soort Stockholm-syndroom. Ze gaan hun eigen herkomst gewoon bekladden.

En dat terwijl Nederland en Vlaanderen zulke mooie gebieden zijn.

globalmedia 16 februari 2010 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4601604)
Het lijkt me dat de gedachtengang van de vlaamse rakkertjes in het algemeen te gek voor woorden is.
Trouwens, wat stelt de "vlaamse snotvod" (vlaamse oppervlakte) voor in België, in de BeNeLux, in Europa, in de wereld, of... in het heelal.

Jullie moeten durven relativeren en inzien dat, of we nu vlaming, waal of chinees of... wat dan ook, uiteindelijk maar stofdeeltjes in het heelal zijn.

Het woord "vlaamse" rails is hier zelfs al gevallen,
die soort zelfblevlekking als extreme tegenreactie omwille van een underdogcomplex maakt het alleen nog absurder en hilarischer

Zwartengeel 16 februari 2010 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4602313)
Het woord "vlaamse" rails is hier zelfs al gevallen,
die soort zelfblevlekking als extreme tegenreactie omwille van een underdogcomplex maakt het alleen nog absurder en hilarischer

Jouw post is des te hilarischer als je beschouwt wie dat hier laten vallen heeft:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4599717)
Dus er zijn vlomse en waalse rails ?

Europahater 16 februari 2010 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4602312)
En dat terwijl Nederland en Vlaanderen zulke mooie gebieden zijn.

Nou niet overdrijven hé...Die smerige lintbebouwing al eens gezien??? Maar ze hebben hier wel lekkerrrr bier beter als die Nederlandse zeik....

Bovenbuur 16 februari 2010 22:22

Man, wat een kuttopics dit, allebei. Mijn medeleven aan de slachtoffers en nabestaanden.

Everytime 16 februari 2010 22:25

Er is helemaal geen sprake van haat tegenover alles wat Vlaams is, er is gewoon geen begrip voor die enge mentaliteit die men in Vlaanderen kan vinden, zonder Vlaanderen te willen veralgemenen. Het is al gebeurd dat wij, Franstaligen, in Vlaanderen door Vlamingen scheef bekeken waren omdat we onder ons in het Frans spraken. Maar we lachen ermee. Waarom zouden we reageren? Het zijn die Vlamingen die een probleem met onze aanwezigheid in Vlaanderen hebben, het is enkel en alleen hun probleem. Ik zou zelf willen toevoegen dat dit Vlaamse gedrag de Franstaligen juist moet overtuigen om nog meer naar Vlaanderen te gaan.

Everytime 16 februari 2010 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4601730)
U had het over Peeters en Peeters is bij mijn weten geen minister-president van heel België. U vergelijkt dus appelen met peren.

Rudy Demotte is Minister-President van Wallonië en is ter plaatse gekomen terwijl het ongeval in Vlaanderen gebeurde. Sommigen zullen misschien beweren dat Demotte niets ter plaats moest zijn? Belachelijk als sommigen ja antwoorden.

Hollander 16 februari 2010 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4602385)
Er is helemaal geen sprake van haat tegenover alles wat Vlaams is, er is gewoon geen begrip voor die enge mentaliteit die men in Vlaanderen kan vinden, zonder Vlaanderen te willen veralgemenen. Het is al gebeurd dat wij, Franstaligen, in Vlaanderen door Vlamingen scheef bekeken waren omdat we onder ons in het Frans spraken. Maar we lachen ermee. Waarom zouden we reageren? Het zijn die Vlamingen die een probleem met onze aanwezigheid in Vlaanderen hebben, het is enkel en alleen hun probleem. Ik zou zelf willen toevoegen dat dit Vlaamse gedrag de Franstaligen juist moet overtuigen om nog meer naar Vlaanderen te gaan.

In alle eerlijkheid, denkt u nu echt niet dat er een zekere wederkerigheid in het hele verhaal zit? Jullie werken elkaars gedrag in de hand en zeggen dan "zie je wel dat jullie klootzakken zijn"

hey, ik ben maar een buitenstaander hoor.

Scarabaeida 16 februari 2010 22:33

Maar verder heb je ook een type Belgicist - waarvan velen zelfs vaak Nederlandstalig zijn - en die het bon ton beschouwt om minachting te tonen voor alles wat Nederlandstalig is (maar ik zie ook vaak gekap op Duits). Niet dat ik het me aantrek, maar ik blijf het rare jongens vinden, die hardekern Belgonationalisten die op religieuze wijze alles wat Frans spreekt als halfgod te aanbidden. Dit zijn niet gewoon liefhebbers van de Franse cultuur, maar echte missionarissen, als het ware, die Vlaanderen willen bekeren tot de Francofonie. Dit zijn wel degelijk géén Franstaligen hè?
Enkelen op dit forum die zich identificeren met het land België behoren dus tot deze categorie mensen. Deze mensen zijn een magere minderheid in Vlaanderen hoor.
Wat drijft een mens om zich zo onderdanig op te stellen? Er zit er hier zelfs eentje die zo beschaamd is om zijn Nederlandstaligheid dat hij dagelijks bedruipt met figuurlijk zweet en al bibberend hoopt niet te veel ademlucht ontnomen te hebben van een Franstalige landgenoot van ons.
Het jammere hieraan is dat sommigen hier kappen op Francofonen, vaak wanneer het niet eens over Franstaligen gaat (niet specifiek en niet in het algemeen).

Ook ik neem het wel eens op voor mijn Franstalige medemens en ben soms wel eens oprecht beschaamd om het onbeschofte gedrag van Nederlandstaligen, maar om daarom mezelf te schamen voor wat ik ben? Matigheid is voldoende, nederigheid mag ook, maar "wormigheid"? Dat laatste heb ik nooit gesnapt.

Everytime 16 februari 2010 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4602395)
In alle eerlijkheid, denkt u nu echt niet dat er een zekere wederkerigheid in het hele verhaal zit? Jullie werken elkaars gedrag in de hand en zeggen dan "zie je wel dat jullie klootzakken zijn"

Misschien........

Jaani_Dushman 16 februari 2010 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4601565)
Guillaume Ir daarentegen zag wel iets in een ééntalig Verenigd Nederlands Koninkrijk, zoals de enig echte vlaams Nationalisten een ééntalig Vlaanderen of Vlaanderen + Nederland wel zien zitten.

Vandaar dat er in de jaren na 1830 een sterke Franstalige orangistische strekking was? Hippolyte Metdepenningen, om maar één iemand te noemen. Of Lucien Jottrand.

Svennies 16 februari 2010 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4602395)

Mja, het is altijd makkelijker om de anderen te bekritiseren ...

Zo moeten ze niet naar hun eigen fouten kijken....

Zo kijken ze op mijn werk ook regelmatig eens op als ik eens in het Vlaams antwoord op een in het frans gestelde vraag voor de grap...

En nochtans is het Nederlands een verplichte taal in het bedrijf,daar waar in de werkelijkheid overwegend het frans van toepassing is gezien de eentaligheid van de overgrote meerderheid van de francofone brusselaars die bij ons werken alhoewel zij globaal gezien ook een minderheid vormen in het totale personeelsbestand...

En Willebroek ligt nu niet bepaald in of nét nabij wallonië...

Hollander 16 februari 2010 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 4602450)
Mja, het is altijd makkelijker om de anderen te bekritiseren ...

Zo moeten ze niet naar hun eigen fouten kijken....

Zo kijken ze op mijn werk ook regelmatig eens op als ik eens in het Vlaams antwoord op een in het frans gestelde vraag voor de grap...

En nochtans is het Nederlands een verplichte taal in het bedrijf,daar waar in de werkelijkheid overwegend het frans van toepassing is gezien de eentaligheid van de overgrote meerderheid van de francofone brusselaars die bij ons werken alhoewel zij globaal gezien ook een minderheid vormen in het totale personeelsbestand...

En Willebroek ligt nu niet bepaald in of nét nabij wallonië...

Franstaligen gedragen zich zeer duidelijk niet als de minderheid die ze zijn. Als de Nederlandstaligen een greintje van hun ballen hadden was het snel gedaan met die hele discussie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be