Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Moderatie volgt blindelings politiek correcte parcours (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152556)

stiertje 12 maart 2011 15:26

Kan ik hier vraagjes aan de forumleiding stellen?

Ik vraag me af waarom er 101 hemadraden zijn en waarom I&I meer lijkt op het stormfront forum dan op een objectief Integratie&immigratie sub-forum. Dat sub-forum staat vol met racisme en discriminatie, waarom doet men daar niets aan?

filosoof 12 maart 2011 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5355578)
Ik stel voor dat we een betoging voor je organiseren. En een petitie en een benefietavond. Tegen het onrecht! Dan kunnen we ineens aan de mensen die jij vergelijkt met parasieten en waarvan jij stelt dat het een probleem is dat ze hier "geworpen" zijn vragen om een standbeeld voor je op te richten.

:idea:We zouden een "monument voor de onbekende racist" kunnen vragen voor alle lijdende racisten. Ik weet niet, een reusachtig beeld met een grote puntmuts bvb (die eierschaal is zo kinderachtig, dat gaat Geert B. nooit subsidiëren), naast de IJzertoren? Dan komen er tenminste ééns per jaar nog een paar honderd mensen naar kijken.

De leidende racisten zullen dat zeker steunen.

filosoof 12 maart 2011 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stiertje (Bericht 5355660)

Ik vraag me af waarom er 101 hemadraden zijn en waarom I&I meer lijkt op het stormfront forum dan op een objectief Integratie&immigratie sub-forum. Dat sub-forum staat vol met racisme en discriminatie, waarom doet men daar niets aan?

"Vrije meningsuiting" zou Dewinter antwoorden.

artisjok 12 maart 2011 16:01

Citaat:

Men doet niets een het racisme, omdat het volgens de wet is toegestaan.
Dit antwoord kreeg ik in een andere draad

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne (Bericht 4341322)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4340300)
Alhoewel het bij wet niet verboden lijkt; is het op dit forum dus toegestaan om racistische uitspraken te doen.

Dan had drosophila in zekere zin toch gelijk toen ze beweerde "Het meest pure racisme daarentegen, meermaals gesignaleerd, blijft gewoon staan!"

Dat klopt, om de door jou aangehaalde reden. De keuze die we bij de start van dit forum hebben gemaakt en waar we nog altijd volledig achterstaan is dat alles toegestaan is op dit forum behalve strafbare zaken en zaken die de goede orde op het forum kunnen verstoren zoals vastgelegd in ons eigen forumreglement.

Zolang de wetgever het uiten van racistische gevoelens an sich niet strafbaar maakt blijft het toegestaan op dit forum. Tot zolang valt het onder de vrijheid van meningsuiting.

suqar_7loe 12 maart 2011 16:12

@ Artisjok

Kreeg p.be niet ooit een aanklacht aan de been? Hoog tijd dat Maarten eens wat meer komt lezen op zn forum, vrees ik.

artisjok 12 maart 2011 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5355758)
@ Artisjok

Kreeg p.be niet ooit een aanklacht aan de been? Hoog tijd dat Maarten eens wat meer komt lezen op zn forum, vrees ik.

Ik weet niet of ze ooit een klacht kregen.
Ik begrijp wel dat het moeilijk is om een forum "aanzetten tot racisme en haat"-vrij te houden. Zeker op een forum waar er zoveel racisme en haat geuit wordt.

Meer en strenger optreden is wellicht de enige oplossing.

Scherven A. Mok 12 maart 2011 16:41

Mensen verbieden hun mening te uiten draagt nergens toe bij. Het is net omdat je hen verbiedt volledig over de schreef te gaan dat je ze zij aan zij zet met meer gematigde meningen en groeikansen biedt.

(petitio principii) 12 maart 2011 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5354382)
Groentje, die waarschijnlijk nog meer heeft betekend voor de Moslims dan de voltallige moderatie samen...

Algemene amnestie voor met recht en reden voor het leven gebande idioten was een grote vergissing.

Rudy 12 maart 2011 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5355628)
Denk je nu echt dat een racist zichzelf beziet als een racist?:roll:

Zonder te veralgemenen: ja, die zijn zelfs niet zo uitzonderlijk.

bgf324 12 maart 2011 19:24

Citaat:

So?
Vrije meningsuiting enzo :roll:

suqar_7loe 12 maart 2011 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5355958)
Zonder te veralgemenen: ja, die zijn zelfs niet zo uitzonderlijk.

Ze zullen wel bestaan natuurlijk. Maar een kleine minderheid volgens mij.

Wisord 12 maart 2011 19:54

Citaat:

Pas op dat je niet te veel zegt of ingaat op provocerende tekstjes, dat kan u banpuntjes opleveren. Daar zijn ze hier snel in.

longhorn 12 maart 2011 20:19

Citaat:

Je mag gerust eigen topics openen in I & I met positief nieuws over een bepaald soort immigrant in Belgie. Wordt uiteraard wel niet makkelijk.

bgf324 12 maart 2011 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 5356265)
Je mag gerust eigen topics openen in I & I met positief nieuws over een bepaald soort immigrant in Belgie. Wordt uiteraard wel niet makkelijk.

Zijn er dan soorten immigranten?

longhorn 12 maart 2011 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5356302)
Zijn er dan soorten immigranten?

Uiteraard. Chinees, Nederlander, Canadees, Marokkaan, gestudeerd, niet-gestudeerd, arme luis, rijke luis...

Vlaanderen Boven 12 maart 2011 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5355811)
Mensen verbieden hun mening te uiten draagt nergens toe bij. Het is net omdat je hen verbiedt volledig over de schreef te gaan dat je ze zij aan zij zet met meer gematigde meningen en groeikansen biedt.

Natuurlijk. Het is extreem dwaas om te vragen waarom de moderatie niets doet aan [groep X die mijn standpunten niet deelt]. Als het je niet aanstaat, ga er dan tegenin, je weet wel, met argumenten en zo, in plaats van te zitten wenen dat het eigenlijk niet zou mogen. Daarmee versterken ze de positie van die 'racisten' alleen maar.

artisjok 12 maart 2011 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5356128)
Ze zullen wel bestaan natuurlijk. Maar een kleine minderheid volgens mij.

De racisten die fier zijn racist te zijn, is een kleine minderheid.
Typisch voor de racisten die het niet beseffen of willen toegeven is :
"ik ben geen racist maar ..." en dan volgt een racistische opmerking.

Demper 12 maart 2011 22:40

Citaat:

(...) waarom I&I meer lijkt op het stormfront forum dan op een objectief Integratie&immigratie sub-forum. Dat sub-forum staat vol met racisme en discriminatie, waarom doet men daar niets aan?

Raar, ik zie zo een afschuwelijke dingen als racisme en discriminatie daar niet staan.

Demper 12 maart 2011 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5356525)

Amai, dat zijn er wel heel veel mensen racisten.
Ik hoor dat door velen zeggen. Links en rechts.

suqar_7loe 12 maart 2011 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5356525)
De racisten die fier zijn racist te zijn, is een kleine minderheid.
Typisch voor de racisten die het niet beseffen of willen toegeven is :

So true.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be