Erw |
10 november 2011 17:18 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito
(Bericht 5793099)
Ik geloof immers het scenario van deflatie niet, ik ga uit van het tegendeel.
|
Deflatie betekent het failliet gaan van quasi de hele schuldenclub, en dat is incluis overheden en banken. Klein detail hierbij: alle geld op bankrekeningen is dan officieel en in één klap 'gone'. Gaat de schuldenclub, met superprivileges als wetten maken, belastingen heffen dit toelaten? Nee. Ze gaan tijd winnen en als sluikse ratjes elke jaar een brok van uw kaas jatten. U kan dan niet anders dan van het juiste uitgegaan te hebben. Dus ja, alles 'opdoen' is hoe je ratjes niks overlaat. Ik deed dat ook, mijn spaargeld is tata en ik heb zilver in de plaats. Dat is nog bruikbaar als geld ook, je kunt geen stukje huis verkopen, alleen moet je voorkomen dat je teveel betaalt, anders maak je net dezelfde verliezen als op een bankrekening. En wanneer de grote massa dit ook begint te doen, dan is hyperinflatie een feit. In Belarus gingen prijsstijgingen van 'vrij normaal' naar verveelvoudigingen, in amper 3 jaar tijd. De intrest op een bankrekening is een fantastische 30+%. 100000 euro zou een jaar later 130000 euro zijn. Hoera? Nee, want de prijzen van de dingen waarvoor we euro's als een tussenstap gebruiken stijgen nog rapper. Edelmetaalprijzen gingen met duizenden procenten omhoog. Veel rijker wordt je echter niet, om dezelfde reden.
|