Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Een eenzaat met een beperkt budget (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204909)

Karel Martel B 22 juli 2014 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7246097)
Maar dan heb je wel nog geen "kost" en dat tikt ook aardig aan.

Reden temeer om fulltime werk te zoeken.

Miauw! 22 juli 2014 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7246108)
De samenleving wil van ons allemaal hypotheekslaven maken.
Hypotheekslaven houden zich namelijk heel erg koest. Die mogen ab-so-luut hun werk niet verliezen hé.
Die kunt ge dus leegzuigen, uitpersen, multikul door hun strot rammen zoveel ge wilt. Die gaan niet revolteren.

En voor "huurslaven" geldt dat niet?
Zeker nu de (variabele) hypotheekrente zo historisch laag staat, zou ik wel weten waarvoor te kiezen!

Lance 22 juli 2014 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamil (Bericht 7246093)
Jij hoeft niet te lenen, jij hebt genoeg op je spaarboek.
Dat je niet kan huren is onzin. Huisje in de kempen is dat geen probleem.

In de Kempen? En ik werk in de rand rond Brussel en een auto heb ik niet. Gaat gij anders 2 uur op een trein zitten met drie overstappen voor een deeltijdse job. Dan ben ik binnen het jaar compleet op. Trouwens met mijn werkuren (tot 24 u.) is er geen openbaar vervoer meer te vinden.

IanVD 22 juli 2014 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7246121)
In de Kempen? En ik werk in de rand rond Brussel en een auto heb ik niet. Gaat gij anders 2 uur op een trein zitten met drie overstappen voor een deeltijdse job. Dan ben ik binnen het jaar compleet op. Trouwens met mijn werkuren (tot 24 u.) is er geen openbaar vervoer meer te vinden.

U bent heus niet de enigste die zoiets zou doen. En er is nog altijd de mogelijkheid om te fietsen.

Lance 22 juli 2014 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7246098)
Geloof je in god?

Waarom vraag je dat?

Xenophon 22 juli 2014 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7246121)

De vraag die hier moet gesteld worden is deze:

Ben je dan gewoon lui, of is er meer aan de hand?

Lance 22 juli 2014 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7246108)
De samenleving wil van ons allemaal hypotheekslaven maken.
Hypotheekslaven houden zich namelijk heel erg koest. Die mogen ab-so-luut hun werk niet verliezen hé.
Die kunt ge dus leegzuigen, uitpersen, multikul door hun strot rammen zoveel ge wilt. Die gaan niet revolteren.

Ik ben niet voor revoluties. Als iets verandert moet het spontaan gebeuren. En ik heb respect voor de meerderheid die wel de ruggengraat en de mentale kracht heeft om te werken voor materiële rijkdom, maar mij zegt het niets.

Het enige wat ik wil is in een simpele, al dan niet mobiele woning kunnen leven, met niet al te veel belastingen en verspilling, mijn domicilie wettelijk kan regelen en met rust gelaten kan worden. Wat de meerderheid hier doet maakt mij niet uit. Het zijn keuzes en ik respecteer ieders keuze.

Lance 22 juli 2014 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7246142)
De vraag die hier moet gesteld worden is deze:

Ben je dan gewoon lui, of is er meer aan de hand?

Neen, niet de juiste vraag. Want zelfs al ben ik lui omdat ik maar deeltijds werk, en dus minder energetisch ben dan het gemiddelde, wat ik gerust wil toegeven, ik heb het recht om lui te zijn, want ik ben ook bereid om in te boeten aan welvaart. In België bestempelen ze zoiets als 'mensonwaardig leven' en laten ze het wettelijk niet toe.

Lance 22 juli 2014 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamil (Bericht 7246176)
Dan hebt u ook het recht in een eenkamerflat te wonen net als duizenden mensen MOETEN

Dus een éénkamerflat huren waar geen hond binnen mag is de enige optie voor mij?

Lance 22 juli 2014 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Orie (Bericht 7246106)
Dakloze worden.

Kan ik officieel dakloos zijn en toch werken en loon trekken? Ik ben van de administratieve zaken echt niet op de hoogte.

Xenophon 22 juli 2014 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7246172)
Neen, niet de juiste vraag. Want zelfs al ben ik lui omdat ik maar deeltijds werk, en dus minder energetisch ben dan het gemiddelde, wat ik gerust wil toegeven, ik heb het recht om lui te zijn, want ik ben ook bereid om in te boeten aan welvaart. In België bestempelen ze zoiets als 'mensonwaardig leven' en laten ze het wettelijk niet toe.

Neen, toch de juiste vraag, want ik stel ze niet om u - in het geval dat het gewoon om luiheid gaat, te veroordelen. Ik stel ze enkel omdat bijvoorbeeld autisten ook wel eens zulk gedrag vertonen, daarom de vraag, luiheid of is er meer aan de hand.

In het geval van luiheid --> trek uw plan.
In het geval van (bijvoorbeeld) autisme --> zoek (professionele) hulp.

Xenophon 22 juli 2014 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7246197)
Kan ik officieel dakloos zijn en toch werken en loon trekken? Ik ben van de administratieve zaken echt niet op de hoogte.

Nee, niet officieel.

Lance 22 juli 2014 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7246202)
Neen, toch de juiste vraag, want ik stel ze niet om u - in het geval dat het gewoon om luiheid gaat, te veroordelen. Ik stel ze enkel omdat bijvoorbeeld autisten ook wel eens zulk gedrag vertonen, daarom de vraag, luiheid of is er meer aan de hand.

In het geval van luiheid --> trek uw plan.
In het geval van (bijvoorbeeld) autisme --> zoek (professionele) hulp.

Dat ik mijn plan moet trekken, dat wist ik al. Ik zoek op dit forum ideeën of andere invalshoeken die me vooruit kunnen helpen en dus geen evidenties.

Xenophon 22 juli 2014 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamil (Bericht 7246212)
Tuurlijk, domicille bij mama laten

Dat wil ze niet als ik het goed begrijp.

Xenophon 22 juli 2014 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lance (Bericht 7246224)
Dat ik mijn plan moet trekken, dat wist ik al. Ik zoek op dit forum ideeën of andere invalshoeken die me vooruit kunnen helpen en dus geen evidenties.

Die zijn er vanwege uw bezwaren niet he vriend.

Je wil alleen wonen maar je wil/kan het niet betalen.

Dan zijn we toch uitgeklapt.

Manus 22 juli 2014 16:29

Daguitstap naar Overpelt en u vervoegen bij uw lotgenoten, mochten ze er nog staan.

Lance 22 juli 2014 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamil (Bericht 7246212)
Tuurlijk, domicille bij mama laten

"Ben jij nu zo dom of doe je maar alsof?" Deze quote van Louis van Gaal lijkt me hier wel op zijn plaats.
Als dat mogelijk was zou ik hier niet om raad vragen. Dan zat ik al lang op een camping met domicilie lekker bij de mama. Neen, ik heb niemand om een domicilie bij te zetten en dan nog, ik wens niks illegaal te doen want zo ben ik (spijtig genoeg) niet opgevoed.

Peche 22 juli 2014 16:34

't keteltje

Lance 22 juli 2014 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 7246256)
't keteltje

Weet ge wat het grappigste hieraan is? Dat ik het nog ga googelen ook.

kameleon 22 juli 2014 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Orie (Bericht 7246106)
Dakloze worden.

Zo gaat men in België inderdaad om met mensen met een psychiatrische, psychische problematiek. Het is duidelijk dat de vraagsteller ook last heeft van zulke problemen. Toch is hij bereid te werken, maar dan op zijn tempo. Helaas kan dit bijna alleen in een beschutte werkplaats.

Blijven zoeken naar iets klein en goedkoop in een groene buurt met in de buurt een bedrijvenpark, het zal wel eens uit de lucht vallen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be