![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Even een korte schets van mezelf: Ik doe deeltijds werk (25u/week) en verdien gemiddeld 1200euro netto/ maand. Ik woon bij mijn moeder in een sociale huurwoning en geef haar 300 euro per maand voor kost en inwoon. Ik heb mentaal niet de kracht om meer uren te presteren, maar profiteren van het systeem wil ik evenmin. Mijn moeder vindt echter dat ik al jaren op haar parasiteer en wilt me het liefst zo snel mogelijk de deur uit.
Ik zou wel alleen willen gaan wonen, maar het is niet zo simpel als ik me had voorgesteld. Nochtans, ik heb weinig nood aan comfort, ik koop alles tweedehands en wandelen, fietsen en internet zijn voor mij voldoende ontspanning. Al mijn bezittingen kunnen in drie bananendozen en dat deert me niet. Ik haat verspilling en zelfs als ik geld had zou ik zeer bescheiden willen wonen en leven, met zo weinig mogelijk onderhoud, zoveel mogelijk rust en zo weinig mogelijk afval. Van de verspilzucht in onze huidige Westerse samenleving word ik misselijk. Van het lawaai, de vervuiling, de gejaagdheid in onze steden word ik onrustig. We kennen allemaal de situatie in België: Kleinschalig wonen op campings mag niet, in een stacaravan of chalet op recreatiegrond kan je geen domicilie plaatsen, mobiel wonen is wettelijk moeilijk te regelen, enz. Samenhuizen is voor mij ook geen optie want ik ben allesbehalve sociaal, ik ben teruggetrokken, geniet van het alleen zijn en dan word je als persoon al snel gestigmatiseerd en verstoten. Ik ben slim genoeg om te beseffen dat iemand als ik een vogel voor de kat is wanneer mijn moeder zou sterven. Wat kan ik doen? Is er hoop voor iemand als ik in deze maatschappij en zijn er misschien mensen zoals ik op dit forum die zich in mij herkennen en me raad kunnen geven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Neen, maar ik weet dat het minstens 2 jaar zal duren om dan uiteindelijk in een appartement, omringd door veel lawaai, marginaliteit en onrust terecht te komen. Dat heeft volgens mij weinig zin.
Laatst gewijzigd door Lance : 22 juli 2014 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Over de hele lijn akkoord, behalve wat betreft het huis zoeken. Een huis in Hongarije zou nog net kunnen met mijn budget, maar de vliegtuigkosten naar mijn werk zouden wat hoog oplopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Moet u melden dat de maatschappij het liefste rat racers met een dikke hypotheek heeft.
Ze is daar ook op ingesteld. En 300 euro p/m voor kost en inwoon is standaard, en schappelijk. Vind niet dat u parasiteert, ik ken er genoeg die gratis thuis wonen op die leeftijd en nog steeds leven van de rug van hun ouders. Die zelfs nog zakgeld krijgen van ma en pa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ten andere, lees ik verkeerd, of hebt gij al verschillende jaren aan een stuk 900 euro per maand kunnen sparen? Dan snap ik eigenlijk uw financiële problemen niet.
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 22 juli 2014 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Je leest hier soms rare dingen op het forum.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, een studio huren voor 400 euro of wat meer zou financieel kunnen. Ik was echter vergeten vermelden dat ik een hond heb, voor mij zowat als een kind, die ik niet kan achterlaten. Een hond maakt huren zowat onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik was vergeten vermelden dat ik een hond heb die ik niet kan achterlaten, waardoor huren onmogelijk wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
http://www.gutenberg.org/cache/epub/11355/pg11355.html
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Geloof je in god?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat je dat te somber inziet. En mocht dat toch bewaarheid worden: dan zal je dat erbij moeten nemen, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Hypotheekslaven houden zich namelijk heel erg koest. Die mogen ab-so-luut hun werk niet verliezen hé. Die kunt ge dus leegzuigen, uitpersen, multikul door hun strot rammen zoveel ge wilt. Die gaan niet revolteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee. Maar met een spaarboek van 15000 euro en een vast inkomen van 1200 euro kan je volgens mij toch wel 75000 �* 100.000 euro lenen.
|
![]() |
![]() |