Steenbok66 |
3 oktober 2004 14:18 |
Zoals ik reeds zegde in de topic die ik gestart heb naar aanleiding van mijn passage in Diksmuide vorig weekend, vind ik het heel spijtig dat het lijden en de dood van arme soldaten misbruikt wordt voor domme extremistische politiek...
ik wou een gedachte wijden aan die sukkelaars... maar werd geconfronteerd met massa's gele vlaggen met dat lelijk beest op... en wat erger was, ik kon de site niet bezoeken wegens gsesloten op zondagvoormiddag tijdens het seizoen zoals aangegeven op de plakaten ter plaatse...
soldaten zijn overal ter wereld misbruikt door staten en officieren... ook in de Marne..etc terwijl de offiecieren 's avonds feesten in allerlei kastelen...
dat toevallig die Belgische officieren ook Franstaligen waren doet niets ter zake...
de vele oudstrijders die ik in Zuid-Limburg gekend hebben en die daar gestreden en afgezien hebben, hebben nooit last van taalkwesties gehad... maar van misbruik van hun leven door staten... trouwens, moest ooit opnieuw zo'n zinloze oorlog komen met "Vlaanderen" als betrokkene, dan zullen de sukkelaars aan het front evengoed de dupe zijn...
wat die oostfronters betreft... verwerpelijke houding... en die van hun gebroed die daar fier van zijn, nog erger... ook dat heb ik hier meermaals gezegd... ze zijn een aanfluiting voor de brave burger met burgerzin voor het land waarin hij woont, wanneer men met de vijand meeheult... en ook eigen burgers kreupel slaat en hun peuters aftroeft... oals ik meegemaakt Heb...
Jan, je kan zeggen wat je wil, maar dergelijke vlaggen en spandoeken op de plaats waar sukkelaars gestorven zijn, zijn volledig misplaatst en een schande voor wie ermee zwaait...
|