Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Herentals, wat een gat... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238081)

DewareJakob 2 april 2017 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8418124)
Gij zijt echt ne ware !

Maar ge had ook wat kunnen meespelen. Op een subtiele manier ..

.

Sorry, maar ik was gisteren lid van de PVDA (een ééndags-lidkaart), dan is subtiliteit onmogelijk...;-)

DewareJakob 2 april 2017 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8417932)
Gisteren was ik in Brussel, nam ik toch wel de verkeerde trein naar huis terug zeker :roll: Had net de IC naar A'pen centraal gemist en was dan maar op de eerstvolgende gesprongen ervan uitgaande dat alle treinen in die richting naar A'pen zouden leiden. Niet dus. Iets voorbij Mechelen voelde ik reeds nattigheid - landschap was ineens totaal anders dan ik gewend was - doch kon niet uitstappen. Ben dan maar tot eerstvolgende halte blijven zitten: Herentals. Eau jee.

Daar heb ik dan een bus naar huis gepakt, vermits ik daar gratis mee mag reizen en een treinticket niet zag zitten. Ah ja, m'n leefgeld is nog niet gestort en ik moet op de kleintjes letten :roll:

Mja, een dik uur op de boemelbus dus. Had net de snelbus naar de sinjorenstad gemist :lolabove:

En guess what, was ik zowaar zelfs blij en opgelucht van in A'pen toe te komen. M'n omleiding naar Herentals met als tussenstoppen Grobbendonk en nog zo van die doods/boerse gemeenten-gehuchten (?) deed m'n ogen openen dat het er nog niet zo slecht is - als stad gezien dan - .... Ik kan me namelijk niet inbeelden van ergens in een gat als Lichtaart, Turnhout, Lier, Geel en wat is het daar allemaal dag in dag uit te moeten vertoeven (waar nog minder te zien en te beleven valt dan hier, en waar men precies afgesneden zit van de rest van de wereld). Doe me dat niet aan, lol.

Je weet toch dat, als je op een verkeerde trein bent gestapt, je je kan richten tot de treinbegeleider. Die maakt dan een ticket op 'verdwaald reiziger' waarmee je 'in regel' naar je juiste bestemming teruggeraakt. Vroeger was het, weet ik, gratis; mogelijk nu ook nog.
Ik heb hierop niet op 1 april willen reageren, want het is geen grap. ;-)

Dadeemelee 2 april 2017 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8418253)
Je weet toch dat, als je op een verkeerde trein bent gestapt, je je kan richten tot de treinbegeleider. Die maakt dan een ticket op 'verdwaald reiziger' waarmee je 'in regel' naar je juiste bestemming teruggeraakt. Vroeger was het, weet ik, gratis; mogelijk nu ook nog.
Ik heb hierop niet op 1 april willen reageren, want het is geen grap. ;-)

Je moet dan nog een treinbegeleider vinden die Nederlands praat. Niet zo gemakkelijk in het oerwoud rond Herentals.

DewareJakob 2 april 2017 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8418258)
Je moet dan nog een treinbegeleider vinden die Nederlands praat. Niet zo gemakkelijk in het oerwoud rond Herentals.

Wat praten ze dan wel, Frans? Trouwens treinbegeleiders zitten op de trein. Als je afstapt kan je je tot het stationspersoneel richten.

Demper 2 april 2017 16:08

herentals zit vol sloeries

De schoofzak 2 april 2017 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8418368)
herentals zit vol sloeries

Er kon er blijkbaar toch nog een bij.

.

Rahowa 2 april 2017 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8418060)
Vroeger stond daar - Herentals, een frituur met puntzakken nog.

In 1973 of zo?

Demper 2 april 2017 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8418060)
Vroeger stond daar - Herentals, een frituur met puntzakken nog.

Smaakt dat beter, frietjes in een puntzak?

koe de poing 2 april 2017 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8417964)
lol, maar wat ik bedoelde: ik kwam daar aan langs café Jozef, het Astridplein enzo en ik voelde m'n energie terug opborrelen, yep :-D

Café Jozef is én duur, en marginaal. Wie zich daar thuisvoelt heeft een grote kans ooit te verschijnen in een aflevering van Jambers of een ander human uitlachinterestprogramma

eno2 2 april 2017 21:20

Is die nu nog altijd bezig? Ik heb in zijn human uitlachinterestprogramma in 1991 al geweigerd deel te nemen.

Xenophon 2 april 2017 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 8418380)
In 1973 of zo?

Denk 79 of 80.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8418381)

De mogelijkheid valt alleszins niet met totale zekerheid uit te sluiten.

Henri1 3 april 2017 05:43

Citaat:

Gisteren was ik in Brussel, nam ik toch wel de verkeerde trein naar huis terug zeker :roll: Had net de IC naar A'pen centraal gemist en was dan maar op de eerstvolgende gesprongen ervan uitgaande dat alle treinen in die richting naar A'pen zouden leiden. Niet dus. Iets voorbij Mechelen voelde ik reeds nattigheid - landschap was ineens totaal anders dan ik gewend was - doch kon niet uitstappen. Ben dan maar tot eerstvolgende halte blijven zitten: Herentals. Eau jee.

Gelukkig heb je geen autostop gedaan. Dat was pas levensgevaarlijk geweest.

reservespeler 3 april 2017 06:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8418059)
Herentals ligt dan ook in the middle of nowhere. Ik denk dat ik daar zelfs nooit geweest ben.

Nooit in Bobbejaanland geweest?

reservespeler 3 april 2017 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 8418381)

In ieder geval veel beter als in die plastieken rommel.

reservespeler 3 april 2017 06:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8418624)
Gelukkig heb je geen autostop gedaan. Dat was pas levensgevaarlijk geweest.

Als er al een auto zou stoppen.:lol:

Elio di Supo 3 april 2017 06:38

Citaat:

Daar heb ik dan een bus naar huis gepakt, vermits ik daar gratis mee mag reizen en een treinticket niet zag zitten. Ah ja, m'n leefgeld is nog niet gestort en ik moet op de kleintjes letten :roll:

Mja, een dik uur op de boemelbus dus. Had net de snelbus naar de sinjorenstad gemist :lolabove:

En guess what, was ik zowaar zelfs blij en opgelucht van in A'pen toe te komen. M'n omleiding naar Herentals met als tussenstoppen Grobbendonk en nog zo van die doods/boerse gemeenten-gehuchten (?) deed m'n ogen openen dat het er nog niet zo slecht is - als stad gezien dan - .... Ik kan me namelijk niet inbeelden van ergens in een gat als Lichtaart, Turnhout, Lier, Geel en wat is het daar allemaal dag in dag uit te moeten vertoeven (waar nog minder te zien en te beleven valt dan hier, en waar men precies afgesneden zit van de rest van de wereld). Doe me dat niet aan, lol.

Oei, het diertje kwam uit haar natuurlijke habitat.

Peche 3 april 2017 07:51

Ik snap niet dat mensen blij kunnen zijn als ze terug aankomen op het Astridplein??? :p
Ik liep daar vroeger met mijn bomma aan de hand, "bomma gaan we naar de zoo?"
Ijsje eten, daarna lopen het Astridplein, ons bomma kon zitten op de tram. Er was ruimte tot leven en mensen konden geld uitgeven.
Nu zit iedereen op mekaar gedrukt en is er helemaal geen ruimte tot leven meer.
Mijn bomma is al enkele malen overvallen en komt 's avonds niet meer buiten.
Een Antwerpenaar die tevreden is met het Antwerpen van vandaag, kent het Antwerpen van vroeger niet. Dat is weg, verdwenen.

De schoofzak 3 april 2017 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8418676)
Ik snap niet dat mensen blij kunnen zijn als ze terug aankomen op het Astridplein??? :p
Ik liep daar vroeger met mijn bomma aan de hand, "bomma gaan we naar de zoo?"
Ijsje eten, daarna lopen het Astridplein, ons bomma kon zitten op de tram. Er was ruimte tot leven en mensen konden geld uitgeven.
Nu zit iedereen op mekaar gedrukt en is er helemaal geen ruimte tot leven meer.
Mijn bomma is al enkele malen overvallen en komt 's avonds niet meer buiten.
Een Antwerpenaar die tevreden is met het Antwerpen van vandaag, kent het Antwerpen van vroeger niet. Dat is weg, verdwenen.

Pour vivre heureux, vivons parqués.

.

Pandareus 3 april 2017 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8418526)
Is die nu nog altijd bezig? Ik heb in zijn human uitlachinterestprogramma in 1991 al geweigerd deel te nemen.

Bijzonder jammer voor ons...

"waarom noemt men U de strandzanger ?"
"hoe komt het dat U in de marginaliteit raakte ?"
"waar koopt U dergelijke kleren ?"
"wat trekt U aan in de hoerenbuurt van Gent ?"
"Hoopt U ooit nog normaal aan de slag te kunnen gaan ?"
"Is het niet triestig om in een hangmat te liggen vegeteren ?"
"voel je geen schaamte dat je faalde ?"
"waarom draagt U zo een rare pet ?"
"Kent U Reinhilde Decleir ?"

Een gemiste kans...

hamac 3 april 2017 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8418683)
Bijzonder jammer voor ons...

"waarom noemt men U de strandzanger ?"
"hoe komt het dat U in de marginaliteit raakte ?"
"waar koopt U dergelijke kleren ?"
"wat trekt U aan in de hoerenbuurt van Gent ?"
"Hoopt U ooit nog normaal aan de slag te kunnen gaan ?"
"Is het niet triestig om in een hangmat te liggen vegeteren ?"
"voel je geen schaamte dat je faalde ?"
"waarom draagt U zo een rare pet ?"
"Kent U Reinhilde Decleir ?"

Een gemiste kans...

En:
"Hoever van de linkerzijde van uw meetlat van 18cm staat de '0'?" :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be