Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niks
(Bericht 9393079)
Dit klopt niet volledig. Hij wilde al vroeg de grens sluiten voor reizigers uit China maar kreeg kritiek, of werd xenofoob of racist genoemd door Biden en Democrats. Toen de grens gesloten was ging Pelosi later naar Chinatown als een soort symbool van solidariteit. Zonder masker en tussen het volk. Later begon ze dan plotseling te beweren dat ZIJ veel vroeger wilde ingrijpen. (Ze blokkeerde ook meerdere keren Trumps voorgestelde ekonomische steun voor werknemers, werklozen en kleine bedrijven ondanks dat velen het lastig hadden). Verder wordt veel op deelstaatsniveau beslist.
Ik heb meerdere toespraken gezien en hij zei daar niet dat men niks moest doen. Hij sprak over geldende maatregelen en dat men tegelijkertijd moest opletten dat het middel niet erger was dan de kwaal. Er waren namelijk berekeningen die toonden dat het aantal doden op termijn hoger kon zijn dan door het virus. Door een slechte ekonomie zouden er meer zelfmoorden zijn, verhoogde kriminaliteit, minder geld voor ziekenzorg,... en dit was al wat zichtbaar in statistieken.
Terzijde, enkele bronnen in dat artikel zijn niet zo betrouwbaar. Sommigen op bv. MSNBC beweerden dat Trump al een Russische spion is sinds de jaren '80. Zelfs Democrats als Sanders en Gabbard werden zo genoemd omdat ze ook tegen het etablissement en onnodige oorlogen ingaan (en opkwamen tegen Biden). Een van die zender zei dat Bernie als president journalisten zou laten exekuteren... Een andere bron werkte mee aan leugens over Irak zodat Bush een oorlog kon starten. Die traditionele Republikeinen haten dat Trump zich militair gezien minder moeit in het buitenland. Sindsdien verspreiden ze leugens en propaganda (bv. over Putins steun terwijl een van hen zelf lobbyde voor een Russisch staatsbedrijf) en steunen Biden die weer een grote buitenlandse aanwezigheid beloofde. Vroeger haatten CNN (en Democrats) die oorlogsstokers maar nu zijn ze welkom omdat ze tegen de president zijn.
|
Maar ik geef u gelijk , hoor. Ik wil alleen maar zeggen , dat , vlgs mij, Trump, indien hij had gekund , meer de Zweedse weg zou opgegaan zijn en idd precies omdat de remedie , lockdown, stay-at-home, (vele malen!) erger is dan de kwaal. Hij is daar niet in geslaagd owv de main stream media en ook het feit dat in de usa, de staten niet gevolgd zijn, waaronder veel democratische staten.
De link die ik gegeven heb, lijkt mij ook niet degene die ik had willen geven, maar goed.
Het zou mij niet verwonderen , dat binnen 100 jaar er een historicus zou zijn die zou stellen dat covid 19 ergens gecreëerd werd in een lab in NYC olv een zekere Cuomo en een zekere Pelosi, met het doel om de Amerikaanse economie te vernietigen om alzo de herverkiezing van een zekere Trump onmogelijk te maken. Alleen de 'details' zouden niet kloppen.
|