Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2020, 23:32   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Terug naar af.

En we gaan terug naar af. Café's wellicht weer dicht.....pretparken.....restaurants...sportclubs.

Ik had het al voorspeld na een paar dagen van de eerste versoepeling. Ik dacht dit komt zeker niet goed. Alle dagen kon ik honderden mensen bezig zien die zich totaal aan geen enkel regeltje (meer) hielden.

Dat we het serieus weer gaan vlaggen hebben was meer dan te verwachten. En dat zal nog jaren zo doorgaan als we niet eens het nodige respect gaan opbrengen. Ik stel voor van op te houden met te pamperen. Geen PV's meer maar overal direct het waterkanon erop. Overvolle terras samenscholingen ...waterkanon. Te volle parken waterkanon.....twintigers die staan te springen op een plein waterkanon. Overvolle dijken waterkanon. Illegaal feestje waterkanon.....

Er zal uiteindelijk niks anders opzitten. De westerling is te individualistisch geworden en een grote narcist. We hebben alle burgerzin verloren.

Waar is Jan Jambon om dat eens op te kuisen of gaan ze daar in Antwerpen blijven met man en macht achter een jointjesroker lopen ? Het wordt tijddat ze de polies eens aan het werk zetten voor de echt belangrijke zaken.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200717_97201665

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juli 2020 om 23:35.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 23:51   #2
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Door venster kruipen water...
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 23:53   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Tja Fred, wie niet zien wil zal voelen, gonna be a painful wake-up in the najaar read my lips.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 00:01   #4
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Allez weer een rondje dwaas kipzonderkopbestuur. Maar deze keer zal iedereen wel beter voorbereid zijn zeker om al die regeltjes te omzeilen?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 00:02   #5
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Tja Fred, wie niet zien wil zal voelen, gonna be a painful wake-up in the najaar read my lips.
Wat valt er te zien? Een virus waar wat dikke vijftigplusmannen aan doodvallen?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 00:38   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Allez weer een rondje dwaas kipzonderkopbestuur. Maar deze keer zal iedereen wel beter voorbereid zijn zeker om al die regeltjes te omzeilen?
Ja, we gaan't op zijn Chinees moeten doen.
400 feesters op een pleintje met overdadig geweld afvoeren inaar een dichtgelaste kluis waar ze niet meer uitkomen tot het virus helemaal weg is.
Oh ja, geen instagram, facebook enz... access in de kluis.
Ze krijgen elke dag een sudoku om zich bezig te houden.

Laatst gewijzigd door Zucht : 19 juli 2020 om 00:38.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 00:44   #7
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En we gaan terug naar af. Café's wellicht weer dicht.....pretparken.....restaurants...sportclubs.

Ik had het al voorspeld na een paar dagen van de eerste versoepeling. Ik dacht dit komt zeker niet goed. Alle dagen kon ik honderden mensen bezig zien die zich totaal aan geen enkel regeltje (meer) hielden.

Dat we het serieus weer gaan vlaggen hebben was meer dan te verwachten. En dat zal nog jaren zo doorgaan als we niet eens het nodige respect gaan opbrengen. Ik stel voor van op te houden met te pamperen. Geen PV's meer maar overal direct het waterkanon erop. Overvolle terras samenscholingen ...waterkanon. Te volle parken waterkanon.....twintigers die staan te springen op een plein waterkanon. Overvolle dijken waterkanon. Illegaal feestje waterkanon.....

Er zal uiteindelijk niks anders opzitten. De westerling is te individualistisch geworden en een grote narcist. We hebben alle burgerzin verloren.

Waar is Jan Jambon om dat eens op te kuisen of gaan ze daar in Antwerpen blijven met man en macht achter een jointjesroker lopen ? Het wordt tijddat ze de polies eens aan het werk zetten voor de echt belangrijke zaken.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200717_97201665
Zo te zien , zijn we aangekomen in een tijdperk waarin de sadistische reflex van sommigen van onze *freedzame* medeburgers een vrije teugel heeft.
Zoals in de middeleeuwen , zeker ?
Oud 19 juli 2020, 12:37   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik had het al voorspeld na een paar dagen van de eerste versoepeling. Ik dacht dit komt zeker niet goed.
Kijk, het is een evidentie dat werkende maatregelen permanent moeten zijn. Ik begrijp niet dat mensen dat niet snappen. Een stuwdam moet blijven staan, zolang je het meer ter plekke wil houden he.

Om dat te doen moet je wel eerst een maatregel hebben die werkt. Tot hier toe kennen we geen maatregelen die werken. Is nog nooit gedaan, een pandemie tegenhouden.

En dan moet je bereid zijn om die maatregel jaren aan te houden. Gaat de maatschappij dat aankunnen ?

En dan is de vraag: is de kool het sop waard ? Maar die vraag wordt niet gesteld, blijkbaar.

Het ware veel simpeler geweest van van in 't begin niks te doen he. Dan zaten we met al die domme idiote dingen niet opgescheept, dan hadden we gewoon wat doden en zieken gehad, meer niet. Dan konden we normaal leven of dood gaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juli 2020 om 12:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 12:48   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Doden blijven komen patrick.

Het enige dat helpt is uw voordeur markeren met het bloed van een lam.
Oud 19 juli 2020, 13:16   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het ware veel simpeler geweest van van in 't begin niks te doen he. Dan zaten we met al die domme idiote dingen niet opgescheept, dan hadden we gewoon wat doden en zieken gehad, meer niet. Dan konden we normaal leven of dood gaan.
Achteraf beschouwd zou dit misschien de beste oplossing geweest zijn. Wel met een aanzienlijke collateral dammage, maar korte pijn en dan gedaan.
Er bestaat echter ook nog zoiets als publieke opinie. Niets doen behalve de zieken verzorgen en de doden begraven zou mijn inziens niet worden geapprecieerd. En zeker niet bij de nabestaanden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 13:30   #11
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...
Wie was die politieker ook al weer , die , had men hem laten doen, idd niets zou gedaan hebben, want de remedie erger dan de kwaal ?
https://edition.cnn.com/2020/03/23/m...ces/index.html
Oud 19 juli 2020, 13:33   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Zo te zien , zijn we aangekomen in een tijdperk waarin de sadistische reflex van sommigen van onze *freedzame* medeburgers een vrije teugel heeft.
Zoals in de middeleeuwen , zeker ?
Een waterkanon inzetten om levens te redden ? Vind ik niks sadistisch aan integendeel.
Oud 19 juli 2020, 13:36   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Wat valt er te zien? Een virus waar wat dikke vijftigplusmannen aan doodvallen?
Neen een virus waar mensen aan doodvallen die doen alsof er niks aan de hand is. Zwaarlijvig dun dik oud of jong .....maakt niet zoveel uit.
Oud 19 juli 2020, 16:22   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Terug naar af?
Wel, voorlopig lijkt dat wel mee te vallen.
Niet dat ik er verheugd om ben, met de huidige lokale opflakkeringen, maar "terug naar af" is dermate overdreven dat we toch conclusies moeten trekken voor de steller ervan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 16:23   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Niets doen en de boel maar laten evolueren?
Zelfde conclusie als vorig bericht.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 17:22   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niets doen en de boel maar laten evolueren?
Zelfde conclusie als vorig bericht.

Wetten uitvaardigen die je niet kan of wil handhaven hebben geen zin. En dat geldt voor de meeste dingen.
Oud 19 juli 2020, 17:33   #17
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

eerst nog rap de vlieger op en wat uitwaaien op een strandje

daarna zien we wel

in belgie groeit het geld toch aan de bomen
Oud 19 juli 2020, 17:34   #18
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik zou gewoon de boomers die minstens tien jaar pensioen of werkloosheidsvergoeding hebben genoten preventief afmaken zodat onze hospitalen niet overbelast raken, en dan corona laten razen.
Oud 19 juli 2020, 17:44   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik zou gewoon de boomers die minstens tien jaar pensioen of werkloosheidsvergoeding hebben genoten preventief afmaken zodat onze hospitalen niet overbelast raken, en dan corona laten razen.
Ik denk dat het vooral de millenials gaan zijn die binnenkort jaren in de werkloosheid gaan zitten.
Oud 19 juli 2020, 18:24   #20
JanJanssens
Partijlid

Standaard

Boomer van 74 jaar hier, met lief, 65, in the middle of nowhere, in Zuid-Frankrijk. Eigen zeer diepe bron op ons domein van 8**Ha22Ca.
Eten en drank laten we bezorgen.
Arbeiders nu bezig aan nieuwe en hogere razor wire omheining.

En jullie kunnen me wat.

Knuffel een drugdealertje daar waar jullie zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be