Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Knack zet drie eerste burgermanifesten van Verhofstadt online (https://forum.politics.be/showthread.php?t=72817)

Rene Artois 22 december 2006 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2268458)
En de verkoop van leugens gaat verder....

Van die gerealiseerde 40% zou ik graag eens een synoptische tabel zien, om het met een VLD-uitdrukking te zeggen.

Kim 22 december 2006 22:14

Blij te vernemen dat Knack de burgermanifesten online heeft gezet! Snel downloaden is de boodschap! ;)

Desiderius 22 december 2006 22:52

Tip voor een verkiezingsslogan:

"Niet leuteren maar besturen!"

luc broes 22 december 2006 22:57

Beter: luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden.

circe 22 december 2006 23:41

Een "normaal" mens zou dus zijne kop niet meer durven laten zien...

blijkbaar is de "norm" die onze premier toch zou moeten promoten niet meer "normaal".

Knuppel 23 december 2006 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2267526)
Enkel summiere uitreksels. Nu zijn de volledige teksten voor eenieder beschikbaar, en kan ieder er zijn eigen conclusies uit trekken.

Ik heb hier en daar iets gelezen bij het opslaan. Conclusie: ik word er effenaf mottig van.
De onbeschaamdheid van die kerel om zijn kop nog te durven laten zien! Maar neen, hij schrijft gewoon het volgende leugenpakket bij elkaar! :x

Toch bedankt voor de tip, Baarle.

evilbu 23 december 2006 02:07

Knack heeft het evenmin begrepen op Freya Van Den Bosche hoor, herinner u "haar" thesis die online stond?;-)

circe 23 december 2006 03:26

In de tijd van wijlen Verheylen was ik abonnee op Knack.

Ik zeg wel: in de tijd van Verheylen.

luc broes 23 december 2006 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2269478)
In de tijd van wijlen Verheylen was ik abonnee op Knack.

Ik zeg wel: in de tijd van Verheylen.

Je zegt het verkeerd: Frans (of Sus voor de vrienden) Verleyen

Desiderius 23 december 2006 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 2269155)
Beter: luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden.

Mijn slogan was dan ook niet bedoeld voor Verhofstadt...
Die heeft Slangen om zich dure woordjes te laten influisteren.

Knuppel 24 december 2006 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois (Bericht 2268900)
Van die gerealiseerde 40% zou ik graag eens een synoptische tabel zien, om het met een VLD-uitdrukking te zeggen.

En ik zou graag weten waar die 20 % van de 'voorstellen' op slaat die 'gedateerd' zijn of 'niet meer gesteund door de VLD'.

Ik heb zo'n idee...
Jij ook?

Jos Verhulst 24 december 2006 10:04

In die burgermanifesten staat maar één relevant objectief: de invoering van het bindend referendum op volksinitiatief.

Indien de invoering van het BROV zou gerealiseerd zijn, zouden de burgers met één klap over de mogelijkheid hebben beschikt om alle andere punten te realiseren die al dan niet in de burgermanifesten staan (die eigenlijk geen burgermanifesten zijn, doch Verhofstadtmanifesten) en die zij de moeite waard vinden.

Tevens zouden de burgers in staat zijn geweest om zelf te beslissen over een aantal zaken, zoals de invoering van het stemrecht voor naturalisatieweigeraars, waarvan de VLD beloofd had ze nooit door te voeren, maar die de VLD niettemin toch heeft doorgevoerd.

Indien hij het BROV had ingevoerd, dan zou Verhofstadt voor 100% de 'burgermanifesten' hebben geïmplementeerd. Hij zou een 'honorable man' zijn geweest. Omdat hij dit echter niet gedaan heeft, heeft hij 0% geïmplementeerd (of zelfs minder). Daarom is hij geen 'honorable man', maar een .... (vul zelf in).

stab 24 december 2006 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst (Bericht 2271783)
In die burgermanifesten staat maar één relevant objectief: de invoering van het bindend referendum op volksinitiatief.

Tactisch gezien is het enige relevante objectief, de splitsing van Belgiek.
Het kan mss eigenaardig lijken, maar de politieke partij die dat punt absolute voorrang geeft , heeft ook vrij prominent DD in haar programma staan.

Knuppel 24 december 2006 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst (Bericht 2271783)

Indien de invoering van het BROV zou gerealiseerd zijn, zouden de burgers met één klap over de mogelijkheid hebben beschikt om alle andere punten te realiseren die al dan niet in de burgermanifesten staan (die eigenlijk geen burgermanifesten zijn, doch Verhofstadtmanifesten) en die zij de moeite waard vinden.

Tevens zouden de burgers in staat zijn geweest om zelf te beslissen over een aantal zaken, zoals de invoering van het stemrecht voor naturalisatieweigeraars, waarvan de VLD beloofd had ze nooit door te voeren, maar die de VLD niettemin toch heeft doorgevoerd.

Indien hij het BROV had ingevoerd, dan zou Verhofstadt voor 100% de 'burgermanifesten' hebben geïmplementeerd. Hij zou een 'honorable man' zijn geweest. Omdat hij dit echter niet gedaan heeft, heeft hij 0% geïmplementeerd (of zelfs minder). Daarom is hij geen 'honorable man', maar een .... (vul zelf in).

Heel juist!
Waar is de tijd dat Vincent van Quikcenborne en Johan Hanssens 'De dag van de Democratie' inrichtten in Antwerpen? En wat stond er daar in het middelpunt van de belangstelling? Toch niet de invoering van referenda, zeker?! Er was zelfs een debat over, met een heus panel van voor-en tegenstanders!

De VLD had uit de regering moeten stappen inplaats van het vreemdelingenstemrecht erdoor te laten, maar Verhofstadt verkoos zijn woord te breken en premier te blijven.

De VLD had BHV moeten helpen splitsen inplaats van de splitsing tegen te werken. Maar Verhofstadt verkoos zijn 'Vlaamse' woord te verloochenen en premier te blijven.

Verhofstadt had de opkomstdwang moeten afschaffen maar verkoos de kiesdrempel in te voeren met als enige doel andere partijen uit te schakelen en zo zelf langer aan de macht te kunnen blijven.

Verhofstadt had moeten opstappen toen Di Rupo het ter herziening vatbaar verklaren van de grondwet (dat vooraf moet gaan aan de invoering van referenda) afschoot. Maar Verhofstadt slikte ook die pil door om premier te kunnen blijven.

Verhofstadt is dus een machtsgeile, schaamteloze LUL.

Knuppel 24 december 2006 12:45

Als je dan weet waar Vincent en Johan vandaag werken, voor welke partij en vooral, wat ze durven beweren....
:roll: :roll: :roll:

Citaat:

Studiecel VLD: "40 procent Burgermanifesten gerealiseerd"

Ongeveer veertig procent van de voorstellen uit de vorige drie Burgermanifesten van premier Guy Verhofstadt zijn intussen gerealiseerd. Tot die vaststelling komt de studiedienst van de VLD. Die wil meteen de kritiek van politieke tegenstanders op Verhofstadt weerleggen dat de Burgermanifesten nooit zijn gerealiseerd.

Tijdens een partijmeeting van de Vlaamse liberalen zaterdag in het Concertgebouw in Brugge maakt de premier de krachtlijnen bekend van zijn nieuwe, vierde Burgermanifest. Zijn jongste pennenvrucht zal honderd bladzijden tellen en verschijnt met harde cover. De tekst moet antwoorden bieden op de uitdagingen voor de komende decennia.

Duidelijke conclusie
De voorstelling vormde de aanleiding voor de VLD-studiedienst om de vorige drie Burgermanifesten onder de loepe te nemen. "En we kwamen tot een duidelijke conclusie", stelt Johan Hanssens, de politieke directeur van de VLD en hoofd van de nieuwe studiecel. "Ongeveer 40 procent van de voorstellen is werkelijkheid, 40 procent is gedeeltelijk gerealiseerd en 20 procent van de voorstellen is gedateerd of niet meer gesteund door de VLD."
Hanssens verwijst onder meer naar de verlaging van de belastingen, de afschaffing van de vestigingswetten, de liberalisering van overheidsbedrijven en de verlaging van lasten op arbeid. (belga/hln)

daiwa 24 december 2006 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2272009)
Heel juist!
Waar is de tijd dat Vincent van Quikcenborne en Johan Hanssens 'De dag van de Democratie' inrichtten in Antwerpen? En wat stond er daar in het middelpunt van de belangstelling? Toch niet de invoering van referenda, zeker?! Er was zelfs een debat over, met een heus panel van voor-en tegenstanders!

De VLD had uit de regering moeten stappen inplaats van het vreemdelingenstemrecht erdoor te laten, maar Verhofstadt verkoos zijn woord te breken en premier te blijven.

De VLD had BHV moeten helpen splitsen inplaats van de splitsing tegen te werken. Maar Verhofstadt verkoos zijn 'Vlaamse' woord te verloochenen en premier te blijven.

Verhofstadt had de opkomstdwang moeten afschaffen maar verkoos de kiesdrempel in te voeren met als enige doel andere partijen uit te schakelen en zo zelf langer aan de macht te kunnen blijven.

Verhofstadt had moeten opstappen toen Di Rupo het ter herziening vatbaar verklaren van de grondwet (dat vooraf moet gaan aan de invoering van referenda) afschoot. Maar Verhofstadt slikte ook die pil door om premier te kunnen blijven.

Verhofstadt is dus een machtsgeile, schaamteloze LUL.

De nagel op de kop. :thumbsup:

baarle 24 december 2006 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2272009)

Praeterea censeo VLD delendam esse.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ceterum..._esse_delendam

stab 24 december 2006 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baarle (Bericht 2272161)
Praeterea censeo VLD delendam esse.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ceterum..._esse_delendam

Belgica delenda.

BadSanta 24 december 2006 15:23

Zijn broer zal ze toch weer geschreven hebben...net als de vorige 3.

Liegen op papier zal em zo goe ni kunnen als met zn bek.

baarle 27 december 2006 22:30

Woensdag 27 december en ze staan nog steeds online.

http://www.knack.be/blog/blog.jsp?siteID=71&sectionID=18&artID=1409&blogart ID=129&RMG_CURRENT_PAGE_71_18=1&mwebtag=BLOG/Actualiteit

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be