Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2006, 10:55   #1
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard Knack zet drie eerste burgermanifesten van Verhofstadt online

Dhr. Guy Verhofstadt, al zeven jaar premier van dit land, stelde enkele dagen terug een zogenaamd "burger" manifest voor. Het was zijn vierde al, maar de vorige manifesten dateerden wel nog van toen dhr. Verhofstadt nog geen regeringsleider was.

In zijn vierde "burger" manifest speelt dhr. Verhofstadt een spelletje: hij doet alsof hij geen zeven jaar lang premier van dit land geweest is en nog steeds een gewoon burger is die de politieke toestand analyseert en met een fris oog oplossingen voorstelt.

Dit zou een bijzonder boeiend spelletje zijn, ware het niet dat dhr. Verhofstadt eerder al drie manifesten schreef en ook nog even de voorbij zeven jaar het land geleid heeft en dus de macht had om zijn eerdere manifesten in beleid om te zetten.

Boze tongen beweren dat dhr. Verhofstadt alle exemplaren van zijn eerste drie manifesten uit de handel heeft laten nemen en zijn auteursrecht misbruikt om ook hun publicatie op internet tegen te houden, maar dat zijn absolute roddels van politieke tegenstanders.

De burgermanifesten zijn van uitzonderlijk belang om de politieke toestand van dit land te kunnen begrijpen én om de figuur Verhofstadt en zijn beleid juist te kunnen beoordelen.

Des te interessanter is het daarom dat het weekblad Knack gisteren de drie eerste manifesten integraal in pdf op zijn website gezet heeft, alwaar alle geïnteresseerde burgers ze "integraal en op basis van het gezonde Stevaert-principe volledig gratis" kunnen afladen.

U vindt de link en de begeleidende tekst van Knack hieronder.

Benieuwd of Knack eerstdaags een dondertelefoontje krijgt vanuit de Wetstraat. De pdf's snel op de harde schijf zetten voor ze vanzelf verdwijnen lijkt zinvol.

-------------------

http://www.knack.be/blog/blog.jsp?si...OG/Actualiteit

Burgermanifesten van Guy Verhofstadt integraal online

© Belga

Guy Verhofstadt schreef (weer) een boek. Met zijn vierde burgermanifest probeert de premier zichzelf en zijn VLD opnieuw in de markt te zetten als epicentra van nieuwe, politieke ideeën.

Knack publiceert op zijn website de drie vorige burgermanifesten. Integraal en op basis van het gezonde Stevaert-principe volledig gratis.

Het eerste Burgermanifest publiceerde Verhofstadt in januari 1991. Een jaar later volgde het tweede onder de titel "De weg naar politieke vernieuwing". Het derde Burgermanifest, "Angst, afgunst en het algemeen belang" verscheen in 1994.

Klik op onderstaande titels voor de teksten in pdf-versie:

Laatst gewijzigd door baarle : 22 december 2006 om 11:12.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 11:14   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dhr. Guy Verhofstadt, al zeven jaar premier van dit land, stelde enkele dagen terug een zogenaamd "burger" manifest voor. Het was zijn vierde al, maar de vorige manifesten dateerden wel nog van toen dhr. Verhofstadt nog geen regeringsleider was.

In zijn vierde "burger" manifest speelt dhr. Verhofstadt een spelletje: hij doet alsof hij geen zeven jaar lang premier van dit land geweest is en nog steeds een gewoon burger is die de politieke toestand analyseert en met een fris oog oplossingen voorstelt.

Dit zou een bijzonder boeiend spelletje zijn, ware het niet dat dhr. Verhofstadt eerder al drie manifesten schreef en ook nog even de voorbij zeven jaar het land geleid heeft en dus de macht had om zijn eerdere manifesten in beleid om te zetten.

Boze tongen beweren dat dhr. Verhofstadt alle exemplaren van zijn eerste drie manifesten uit de handel heeft laten nemen en zijn auteursrecht misbruikt om ook hun publicatie op internet tegen te houden, maar dat zijn absolute roddels van politieke tegenstanders.

De burgermanifesten zijn van uitzonderlijk belang om de politieke toestand van dit land te kunnen begrijpen én om de figuur Verhofstadt en zijn beleid juist te kunnen beoordelen.

Des te interessanter is het daarom dat het weekblad Knack gisteren de drie eerste manifesten integraal in pdf op zijn website gezet heeft, alwaar alle geïnteresseerde burgers ze "integraal en op basis van het gezonde Stevaert-principe volledig gratis" kunnen afladen.

U vindt de link en de begeleidende tekst van Knack hieronder.

Benieuwd of Knack eerstdaags een dondertelefoontje krijgt vanuit de Wetstraat.

-------------------

http://www.knack.be/blog/blog.jsp?si...OG/Actualiteit

Burgermanifesten van Guy Verhofstadt integraal online

© Belga

Guy Verhofstadt schreef (weer) een boek. Met zijn vierde burgermanifest probeert de premier zichzelf en zijn VLD opnieuw in de markt te zetten als epicentra van nieuwe, politieke ideeën.

Knack publiceert op zijn website de drie vorige burgermanifesten. Integraal en op basis van het gezonde Stevaert-principe volledig gratis.

Het eerste Burgermanifest publiceerde Verhofstadt in januari 1991. Een jaar later volgde het tweede onder de titel "De weg naar politieke vernieuwing". Het derde Burgermanifest, "Angst, afgunst en het algemeen belang" verscheen in 1994.

Klik op onderstaande titels voor de teksten in pdf-versie:
tjonge tjnge...welke een halucinante inspanningen zijn er in België op journalistiek vlak nodig als je aan de ene kant toch aan duiding wil doen maar aan de andere kant niet koudweg mag zeggen dat Verhofstadt niet meer is dan een veelvoudig ontmanskerde platte leugenaar en het volk dat er op stemt een bende onverantwoordelijke dommerikken.
Oud 22 december 2006, 11:19   #3
Tegendradigaard

Standaard

Lang leve Knack...
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:00   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vwoilla, er bestaat nu ook een archiefje van in het Buitenland, kwestie dat een of andere zot, een atoombom op den belziek gooit, zo blijft het werk van Dhr Guy Verafstoot voor het nageslacht bewaard.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:06   #5
Tegendradigaard

Standaard

Zie dat hij bij U langskomt om het te verwijderen op weg naar Toscanie, Herr Flick....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:11   #6
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Vwoilla, er bestaat nu ook een archiefje van in het Buitenland, kwestie dat een of andere zot, een atoombom op den belziek gooit, zo blijft het werk van Dhr Guy Verafstoot voor het nageslacht bewaard.
Het is niet duidelijk of dhr. Verhofstadt zijn toestemming aan Knack gegeven heeft om deze manifesten online te zetten.

De voorgeschiedenis van dhr. Verhofstadt en zijn onzekere houding tegenover een vrije pers laten vermoeden dat het zonder zijn toestemming gebeurd zou zijn.

Maar zeker is dat niet.

In elk geval zou het goed zijn dat de pdf's op zoveel mogelijk websites komen te staan. De betreffende website-eigenaars én -providers moeten wel rekening houden met de mogelijkheid dat de toorn van dhr. Verhofstadt over hen neer zou kunnen dalen.
Oud 22 december 2006, 12:17   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Heb het opgeslagen. Je weet maar nooit.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:30   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Een liberaal en "algemeen belang".

Oud 22 december 2006, 12:31   #9
Heftruck

Standaard

Aha, dat gerief moest ik hebben!
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:38   #10
luc broes

Standaard

Ook op de website van het VB worden De vergeten burgermanifesten van Verhofstadt behandeld.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:53   #11
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor de link.
Ik ben altijd een beetje verbaasd rond de benadering van Guy door de pers.
Naar aanleiding van de laatste regeerverklaring zag ik Luc Vanderkelen (commentator in de kamer) haast exaltisch:"de premier is strijdvaardig, hij is back, deze man gaat voor een derde ambtstermijn, ......"
Even later was het uiteraard als gewoon: fake-begroting, justitie, staatshervorming,......nul komma nul
Deze week van hetzelfde.
De premier daalt als een staatsman neer uit een van de tubes van het atomium en stelt het manifest voor.
's Avonds voor "morgen beter" Karl Van den Broeck (ook Knack) exaltisch , zeer goed , de premier krijgt goede punten,....
Enkele uren later is het business as usual: migranten blijven bruiden/bruidegommen importeren, het gerechtsgebouw in Gent , gekost € 140 miljoen , wordt verkocht aan KBC voor 5,5 miljoen en wordt per terugwerkende gehuurd voor 27 jaar en kan dan teruggekocht worden.
In elke poll staat Guy nog telkens vooraan in de top 3 , hoe kan dat in 's hemelsnaam ?
Kan de pers niet objectief rond Guy schrijven, dit werd beloofd, dit werd gerealiseerd.
Oh ja, weten jullie nog dat Knack suggereerde dat Freya haar verhandeling niet zelf schreef.
In elk geval behoort paars tot , voor mij althans ,tot de top3: "MENS, ERGER JE NIET !."

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 22 december 2006 om 12:58.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 12:53   #12
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ook op de website van het VB worden De vergeten burgermanifesten van Verhofstadt behandeld.
Enkel summiere uitreksels. Nu zijn de volledige teksten voor eenieder beschikbaar, en kan ieder er zijn eigen conclusies uit trekken.
Oud 22 december 2006, 13:41   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Zie dat hij bij U langskomt om het te verwijderen op weg naar Toscanie, Herr Flick....

Hij mag altijd eens komen proberen...

Kzal zien of ik hem ies nie ga bezoeken zie, als hij hier in zijnen olijfboomgaard zit...
Oud 22 december 2006, 13:46   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet duidelijk of dhr. Verhofstadt zijn toestemming aan Knack gegeven heeft om deze manifesten online te zetten.

De voorgeschiedenis van dhr. Verhofstadt en zijn onzekere houding tegenover een vrije pers laten vermoeden dat het zonder zijn toestemming gebeurd zou zijn.

Maar zeker is dat niet.

In elk geval zou het goed zijn dat de pdf's op zoveel mogelijk websites komen te staan. De betreffende website-eigenaars én -providers moeten wel rekening houden met de mogelijkheid dat de toorn van dhr. Verhofstadt over hen neer zou kunnen dalen.

Wees maar gerust, van zodra iets meer dan 10 minuten op het net gestaan heeft, dat interessant is, belastend is, of waar reclame voor gemaakt is, dan zijn er zo honderden copietjes wereldwijd beschikbaar, ...

Ooit heeft er zo eens een reportage in de Sprout of zoiets gestaan, over de zaak dutroux etc... tijdschrift verboden in den belziek, ... daar heb ik ook nog ergens een PDF ke van... Kort na WO II is er een boek verschenen over de repressie, (kan even niet op de titel komen) is ook verboden, en wil nu toch wel niet het toeval dat ik dat gehad heb zeker, ... Nu ja 't is verloren gegaan in de verhuis, maar ik weet zeker dat ik het nog ergens heb, en van zodra ik het vind , gaat het ook in PDF , en dan zal ik het hier en daar wel eens posten, ... (K moet het alleen eerst terugvinden... )
Oud 22 december 2006, 18:34   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En de verkoop van leugens gaat verder....

Citaat:
Studiecel VLD: "40 procent Burgermanifesten gerealiseerd"

Premier Guy Verhofstadt.
Ongeveer veertig procent van de voorstellen uit de vorige drie Burgermanifesten van premier Guy Verhofstadt zijn intussen gerealiseerd. Tot die vaststelling komt de studiedienst van de VLD. Die wil meteen de kritiek van politieke tegenstanders op Verhofstadt weerleggen dat de Burgermanifesten nooit zijn gerealiseerd.

Tijdens een partijmeeting van de Vlaamse liberalen zaterdag in het Concertgebouw in Brugge maakt de premier de krachtlijnen bekend van zijn nieuwe, vierde Burgermanifest. Zijn jongste pennenvrucht zal honderd bladzijden tellen en verschijnt met harde cover. De tekst moet antwoorden bieden op de uitdagingen voor de komende decennia.

Duidelijke conclusie
De voorstelling vormde de aanleiding voor de VLD-studiedienst om de vorige drie Burgermanifesten onder de loepe te nemen. "En we kwamen tot een duidelijke conclusie", stelt Johan Hanssens, de politieke directeur van de VLD en hoofd van de nieuwe studiecel. "Ongeveer 40 procent van de voorstellen is werkelijkheid, 40 procent is gedeeltelijk gerealiseerd en 20 procent van de voorstellen is gedateerd of niet meer gesteund door de VLD."

Hanssens verwijst onder meer naar de verlaging van de belastingen, de afschaffing van de vestigingswetten, de liberalisering van overheidsbedrijven en de verlaging van lasten op arbeid. (belga/hln)
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 19:10   #16
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Ik heb ze zo snel als mogelijk opgeslagen... Ik voel immers al nattigheid.
Oud 22 december 2006, 20:19   #17
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Moest ik Guy Verhofstadt zijn, ik zou een website opstarten waar het gehele Knack-archief gratis te downloaden is. Eens zien hoe lang het zou duren eer Knack daar een rechtzaak tegen in zou spannen.

Niet dat ik niet blij ben met deze interessante lectuur ofzo, hoor.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:24   #18
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Moest ik Guy Verhofstadt zijn, ik zou een website opstarten waar het gehele Knack-archief gratis te downloaden is. Eens zien hoe lang het zou duren eer Knack daar een rechtzaak tegen in zou spannen.
Liever niet, één Verhofstadt is meer dan genoeg
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:33   #19
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De pdf's snel op de harde schijf zetten voor ze vanzelf verdwijnen
Is gebeurd !

En bedankt voor de tip !

djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2006, 20:57   #20
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij Knack hebben ze het duidelijk niet op Verhofstadt begrepen. De commentaren afgelopen jaren logen er al niet om. Dat De Gucht gekozen werd als man van het jaar mogen we ook zien als een prikstoot richting de premier.

Nog bedankt voor de tip.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be