![]() |
Citaat:
|
Citaat:
'Baten'. Welke meerwaarde heeft dat groot licht Filip? Denk je nu werkelijk dat 'zijn' aanwezigheid op een buitenlandse missie meer contracten oplevert? Niet voor 1 €. Filip is een duurbetaalde hofnar die zijn nummertje van koninklijke dorpsidioot mag opvoeren, tegen een veel te hoog tarief ! Dat tarief wordt met belastinggeld betaald, net zoals zijn jaarlijks senatorwedde van 11 mio BF/jaar waarvoor hij zich welgeteld 1 keer moet komen 'tonen'. De belastingbetaler heeft het recht te weten hoe de overheid zijn geld verspilt aan dat koninklijk circus. |
Idd, voor die euro kan ik een blikje kopen in het station.
edit: het is zelfs geen euro. Het is verdomme nog geen 3 euroCENT. Dat mag hij hebben van mij. |
Tacitus,
Citaat:
Wij die bijna een veldslag moeten leveren om 5 cent loonsverhoging te krijgen. Ik kan niet begrijpen dat wij het luxe leventje van een familie moeten financieren. Ik wil ook best nog een ferrari en een helicopter maar ik moet daar wel ferm voor werken en hoge financiële risico's voor nemen. Dat hier de een of de andere klaploper, Koninkje wil spelen zal mij worst wezen. Echter dat ik die mensen hun luxe leventje moet betalen isniet in orde. Koningen en prinsen en al die zooi zijn figuren uit sprookjes en uit tijden dat de mensen door de adel uitgebuit werd. Zij hebben totaal niets gepresteerd wat een donatie door ons zou rechtvaardigen. Ik ben van mening dat elke belastingsbetaler vrij zou moeten mogen beslissen of hij geld aan het koningshuis wil geven. Immers is het Koningshuis niet noodzakelijk voor de goede werking van ons land. |
Het onaantastbare koningshuis davert op de gronvesten als een deel van zijn volk een simple vraag stelt. hoe sterk is het dan gefundeerd?
Ik denk dat het goede fundering van een hoop leugens en de nodige portie onderdruking nodig heeft om geloofwaardig overeind te blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heeft er al een senator aan gedacht om eens het boekje open te doen over de uitgaven en onkosten van de senaat en vooral de senatoren. Wellicht niet. 8)
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.senate.be/doc/const_nl.html |
@Tacitus
Waardigheid van de zitting? Reeds twee maal werd de Grondwet op een flagrante manier geschonden ten behoeve van de kinderen van onze Koning. Een eerste maal bij de toekenning van een dotatie aan Astrid, een tweede maal bij de toekenning van een dotatie aan Laurent. En u hebt het over de waardigheid van de zitting? Komaan. |
Citaat:
Dat jij vindt dat andere mensen die niet zo'n fan zijn, maar toch moeten betalen, moeten 'zwijgen', getuigt van een fanatisme waarvan ik dacht dat dat zo ergens halverwege de 20e eeuw wel uitgestorven was :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
En ondertussen heeft Tacitus niet meer gereageerd. Ik hoop dat hij goede argumenten heeft waarom wij jaarlijkse donaties zouden moeten geven aan een koninklijke familie die niets doet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb begrip voor de terechte vraag van Dedecker. De Koning redeneert ook meer vanuit zijn eigen porte-monnaie dan als altruïst (remember zijn Kerstrede "zorg voor vrede een steun aan de arme Kongoleeskes" [size=2]("zodat mijn aandelen in de afrikaanse ertsindustrie steviger kunnen stijgen", nvdr)[/size].)
Maar wie A zegt moet ook B zeggen. Waarom moeten bv buitenlandse verkiezingen (zoals recent in Haïti of Rwanda) "gecontroleerd" worden door Belgische senatoren en parlementsleden, met eveneens zeer lucratieve vergoedingen ? Kan men daar geen gemotiveerde (eventueel werkloze) militanten van de verschillende partijen (pro rata verdeeld) heen sturen ? Moeten het altijd dezelfde slokkoppen zijn die de cumuls mogen opstapelen ? En is dat dan hun excuus voor het exuberante absenteïsme in de kamer en senaat, waarvoor zij toch òòk vet betaald worden ? Trouwens, ik vraag mij nog steeds af wat dat gefilibuster van afgelopen maand aan de schatkist heeft gekost .... :roll: .... |
van uit een symbolische functie, is dit wel sterke taal :roll:
|
Citaat:
Allemaal zeer juist, maar de parlementairen worden tenminste nog verkózen, terwijl het bij de koninklijke familie gaat om een familie randdebielen die wegens geboorte het geld van hun "onderdanen" mogen verspillen. Dat is niet van deze tijd. Ook al zou een president meer kosten, dan ben ik daar voorstander van, gezien we die ook mogen verkiezen. En omdat mensen op zo'n hoog politiek niveau meestal getuigen van enige intelligentie, wat van Belgiës rijkste OCMW-familie niet gezegd kan worden. Die president wil ik trouwens in Vlaanderen. In België gaat dat niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be