praha |
8 december 2007 02:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn
(Bericht 3131769)
idd, geheel correct gesteld. een advocaat doet zijn job, niets meer niets minder. een bedreiging is nooit goed te praten, van welke kant die ook moge komen.
|
da's toch alvast positief ....ergens blij dat uit jouw mond te mogen vernemen
Citaat:
wat echter ook een feit is, is dat misdadigers vaak nogal in de watten gelegd word, ik vind bv. dat vr zware misdrijven vrijspraak op grond van procedurefouten slechts héél uitzonderlijk zou worden toegestaan (en dus nt omwille van een komma te veel of te weinig )
|
begrijp je eigelijk de ernst van de zaak als er sprake is van procedurefouten ?
ik wil er nog ergens inkomen dat al te veel advocaten dat truukje misschien al te lichtzinnig proberen te gebruiken maar er mee wegkomen is nog andere koek
voor zo'n aanvraag ontvankelijk wordt verklaard spreekt men niet van een komma of een puntje teveel
en stel dan nog in een worst case scenario dat cassatie de uitspraak verwerpt wegens procedurefouten .... dan wordt het gewoon toch weer even overgedaan
jammer van al het geld en de verloren tijd ... maar daar eindigd het dan ook
Citaat:
ook ben ik van mening dat de wet-lejeune moet afgeschaft worden
|
er is niks mis mee die wet an sich
het zou het kind met het badwater wegsmijten zijn
Citaat:
en dat allochtone misdadigers moeten teruggestuurd worden.
|
je bent dus voor seggratie en het anders behandelen ten nadele van die groep
Citaat:
mr nogmaals ,een advocaat past enkel het recht toe, niets meer mr ook niets minder. het is zijn plicht om zijn client zo goed mogelijk bij te staan, als hij iemand vrij krijgt is het nt de schuld van de advocaat mr van de wetgeving, die lagunes voorziet waardoor vrijspraak verkregen kan worden ( vr schuldigen, wel te verstaan, onschuldigen zijn logischerwijze altijd vrij )
|
jamaar dat is 't 'm nu net
je spreekt over lagunes waardoor de vrijspraak verkregen wordt ....
en dat is uiteraard fustrerend dat daardoor schuldigen vaak vrijkomen ??????????????
als je de vrijspraak krijgt ben je onschuldig en voordat de uitspraak er is ben je ook onschuldig dus waar zie jij die schuldigen ?
maw 't komt er eenvoudig op neer als het vonnis je toevallig bevalt dan is alles goed verlopen en anders verdenk je stront aan de knikker
|