![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Toen lag zowel de héle beslissingsmacht bij de franstaligen die alle belangrijke postjes bezetten... Justitie was nét zo'n franstalig bastion waar destijds Vlamingen hun proces uitsluitend in het frans werd gevoerd... Voor al die in het verleden doorgevoerde staatshervormingen ten voordele van de Vlamingen hebben de francofonen telkens wéér de Vlamingen laten betalen met zware politieke offers die uiteindelijk de francofone posities versterkten door het afdwingen van al die alarmprocedures,het recht op een eenzijdig veto,en wat uiteindelijk het zwaarste weegt dat er een absolute 3/4 de meerderheid nodig is om éénzijdig tot staatshervormingen te kunnen beslissen,en nét daar zitten ze zowat gebeiteld aangezien de Vlaamse meerderheid nooit aan een 3/4de meerderheid zal geraken zonder hulp van waalse partijen... Zélfs nu heeft die minderheid politiek gezien nog altijd dé sleutel in handen om op eerder welk ogenblik de federale regering ten val te brengen.. België heeft nooit een echte democratie gehad mijn beste, vroeger niet,en nu ook nog niet aangezien de franstaligen nog altijd beschikken over voldoende alarmbelprocedures om élk vlaams initiatief te kunnen blokkeren.... |
:cheer: Belgisch volkslied :cheer:
|
Deze draad moet in "Binnenland" staan.
Eigenlijk zouden dat "strafpunten" voor de topicstarter moeten opleveren ? |
De moderatie heeft besloten om voortaan zulke straffen niet meer uit te delen aan diegene die per ongeluk een topic in het verkeerde forum plaatst ,maar deze straf gewoon gaat doorgeven aan de eerste de beste die hierover begint te klagen....
U dus....:lol::lol: |
Ik vind het erg aandoenlijk dat sommigen hier drie of vier posters op een forum beschouwen als representatief voor alle meer of minder overtuigde belgicisten. Overduidelijk komt de politieke recuperatie hier van meerdere kanten: enerzijds zijn er de drie of vier belgicisten (vanaf nu genoemd "de belgicisten") die het niet kunnen laten. Anderzijds zijn er een aantal flaminganten die menen hun voordeel te halen uit de uitspraken van "de belgicisten". Ook liberale en minder liberale tegenstanders vonden het nodig de ramp te recupereren voor hun eigen politieke doeleinden. Nu is het wachten op de eerste die een draad start over hoe we het geld dat allochtonen ons kosten beter besteed zou zijn aan betere veiligheidsystemen voor onze treinen.
De meeste normale mensen waren gisteren en vandaag vooral onder de indruk van wat er gebeurd was en voelden mee met de slachtoffers en hun omgeving. Sommigen gingen - zeer terecht - op zoek naar verantwoordelijken en naar informatie over wat er misgelopen was. Lieden die het nodig vinden over deze treinramp, nog voor er iets bekend is over de juiste oorzaken en omstandigheden, allerlei draden op te starten en te vervuilen om hun kleingeestige politieke onenigheidjes uit te vechten zijn troep. En dat geldt zowel voor belgicisten als voor de flaminganten als voor liberalen als voor communisten. |
Citaat:
|
Citaat:
Of schop gewoon zelf die snotvod buiten, la Belgique zal er ongetwijfeld beter van worden. |
Citaat:
Wordt (Klein-)België toch nog eentalig Frans ... 8-) |
Citaat:
Een leuze die nog altijd nagels met koppen slaat. Maar de belgicisten hoeven niet te vrezen: la Belgique purement latine is nabij! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu begrijp ik plots de dubbele bodem in zijn nummer: "Als een Leeuw in een kooi" http://www.youtube.com/watch?v=6DLU22_AUg8 |
Btw, Everytime, Milk Inc al gezien in Wallonie? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=LDlXeiX681E Regi zijn Frans is wel grappig: "Est-ce que vous êtes chaud?" :lol: Wel een heel kalm publiek, moeten duidelijk nog een beetje wennen... ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sommige extreme Vlaams-nationalisten zullen zeggen dat je enkel Vlaamsgezind kunt zijn als je voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen bent, maar dat vind ik niet. je kan bv ook Vlaamsgezind zijn en voor de hereniging van Vlaanderen-Wallonië-Luxemburg-Nederland zijn. of je kan Vlaamsgezind zijn en voor een confederaal België zijn. zolang je maar opkomt voor de gewone Vlaming en het Nederlands in Vlaanderen. diezelfde extremisten zeggen natuurlijk dat je per definitie tegen de Walen moet zijn om een echte Vlaamsgezinde te zijn, maar dat is voor mij sowieso niet bespreekbaar. als dat het criterium is, dan ben ik zeker geen Vlaamsgezinde. allé, dat is maar mijn mening natuurlijk.... |
Citaat:
Pot... Ketel.. :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GKTGKKNL |
Citaat:
maar het probleem is natuurlijk dat de Franstaligen en de Walen enkel de visie van de extremisten ziet en dan alle Vlaamsgezinden en zelfs alle Vlamingen over die ene kam scheren. onterecht, want die maken hooguit een paar procentjes uit van alle Vlaamsgezinden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Stel dat ik mij als Belgicist wil bekeren tot Vlaams-nationalist, en ga hierbij te rade bij een onvervalst Vlaams-nationalist :
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
U doet aan geschiedenisvervalsing, en het is niet de eerste keer dat ik u daarop betrap... Als het al in de grondwet stond vanaf 1830, hebben de Franstaligen al sinds het ontstaan van dit land de grondwet keuren aan hun laars gelapt; En u verdedigt die mensen nog? U doet me walgen... |
Citaat:
Uw verhaaltje van massale executies van Vlaamse piotten omdat ze de bevelen in het Frans niet verstonden is larie en apekool. Dat is alweer zo'n fabeltje dat men in sommige kringen maar al te graag verspreidt, maar waar maar weinig van klopt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook de Vlamingen gaf men toen de 'vrijheid' om Frans te spreken...:roll::roll::roll::roll::roll::roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs in Holland was dit in die tijd vaak zo. Leo De Foer steekt hier zelfs de draak mee. Zo meent De Foer in 1823 de Franstaligen te moeten troosten en hij drukt ironisch de Franstaligen op de borst dat zij het niet zo moeilijk zullen hebben Hollands of 'Nederduitsch' te leren. Ze moeten maar veel Franse woorden gebruiken want de Hollanders doen dit ook. Zoals in het voorbeeld dat hij geeft: "Minheeren, de cause die ik enterpreneere te plaideeren is zeer important voor de publieke liberteyt en voor de individuele sureteit. " enz. enz. |
Citaat:
De Belgische grondwet (1830) art. 6 Er is geen onderscheid van standen in de Staat. De Belgen zijn gelijk voor de wet. art. 7 De vrijheid van persoon is gewaarborgd. Niemand kan worden vervolgd dan alleen in de gevallen voorzien door de wet. art. 10 De woning is onschendbaar; geen huiszoeking kan plaatshebben dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft. art. 11 Niemand kan uit zijn eigendom worden ontzet, dan voor het algemeen nut... en tegen billijke en voorafgaandelijke schadeloosstelling. art. 14 De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan en de vrijheid zijn mening op elk gebied te uiten, zijn gewaarborgd.. art. 17 Het onderwijs is vrij... art. 18 De drukpers is vrij; de censuur kan nooit ingesteld worden art. 19 De Belgen hebben het recht op vreedzame wijze en ongewapend te vergaderen... art. 20 De Belgen hebben het recht zich te verenigen art. 22 Het briefgeheim is onschendbaar... art. 23 Het gebruik der in België gesproken talen is vrij.. art. 25 Alle machten gaan uit van de natie... art. 26 De wetgevende macht wordt gezamenlijk uitgeoefend door de koning, de kamer van volksvertegenwoordigers en de senaat art. 29 De uitvoering, zoals ze door de grondwet is geregeld, behoort bij de koning. art. 30 De rechterlijke macht wordt door de hoven en rechtbanken uitgeoefend. enz, enz. |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be