![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En blijkbaar heb ik de zere plek geraakt, gezien de hevige reacties van de Blokkers op dit forum. |
Citaat:
Dat hebben ze publiekelijk bewezen toen Yves Leterme hun aanbood dat zij het initiatiefrecht kregen om de coalitiegesprekken op gang te brengen. Eerst wees Vanhecke op het initiatiefrecht van het Blok als grootste fractie, maar als hij die dan daadwerkelijk kreeg, werd het stil en kwam er geen reactie meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
van waar haal je die onzin nu weeral? De Story of de Dag Allemaal? |
Citaat:
Citaat:
Eerst wees Vanhecke op het initiatiefrecht van het Blok als grootste fractie, maar als hij die dan daadwerkelijk kreeg, werd het stil en kwam er geen reactie meer. Tot 2X toe heeft Yves Leterme zijn aanbod herhaald. |
Het was Filip Dewinter die zei dat het Vlaams Blok de grootste partij was met 32 zetels en dat CD&v er slechts 29 had, waar Filip Dewinter dat recht opeiste !
|
Citaat:
|
Citaat:
Het was Filip Dewinter die het initiatiefrecht opeiste, maar er niet op inging toen hem dit werd aangeboden door Leterme. |
Citaat:
|
Citaat:
Zeg liever dat het Blok zijn verantwoordelijkheid niet wilde opnemen als grootste fractie omdat dit het Blok wel eens in moeilijke papieren zou kunnen brengen en ontmaskeren! |
Citaat:
|
Citaat:
Op die manier had het Blok een duidelijk signaal kunnen gegeven dat het echt wilde deelnemen aan een regering, m.a.w. bereid was tot het sluiten van mogelijke compromissen. Geen enkele partij heeft immers het recht enkel zijn standpunten als de geschikste voor een beleid aan de andere op te dringen. Anders belanden we in en dictatuur. Dat weten de topfiguren van het Blok maar al te goed. Filip Dewinter had echter andere plannen in het hoofd dan regeringsdeelname, dat was inderdaad maar show. Nogmaals Leterme had het harder moeten spelen en het Blok moeten dwingen zijn opgeëist initiatiefrecht op te nemen! |
Citaat:
De enige manier om te weten of het Blok wilt meespelen is om hen gemeend uit te nodigen om een regering te vormen. |
Citaat:
Het gaat over het initiatiefrecht dat het Blok opeiste, kreeg en niet opnam. Het Blok had deze show dan maar niet moeten opvoeren! Herlees mijn vorige posting. |
Citaat:
|
Citaat:
Ook die zogenaamde vraag naar regeringsdeelname was maar show voor het Blok. Maar geef hier eens antwoord op: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het Blok daarentegen speelde het hypocriet en vals. Opeisen van het initiatiefrecht en het niet willen opnemen! Ook de vraag van het Blok naar regeringsdeelname was enkel als show bedoeld, vermits het Blok in de voorbije maanden nog niets had gedaan om zich als een betrouwbare partij op te stellen. |
Citaat:
|
Citaat:
En af en toe breng ik dan nog eens de doorvoering van de ondemocratische kiesdrempel ter sprake waaraan het Blok zijn medewerking heeft verleend, de partijfinanciering voor N-VA door alle partijen goedgekeurd behalve door het Blok, de leugens over N-VA door Blokker Filip De Man en Blokker Guido Naets en Morel, de scheldtirades naar N-VA te lezen op de Blok-site enz. enz. In ieder geval de postings i.v.m. de vorming van de fracties op deze topic bewijzen eens te meer hoe gebrand de Blokkers zijn op postjes. En zoals jij opmerkte niemand had het over het Vlaams Belang, je had wel over mijn posting heen gekeken die wel het Vlaams Belang prioritair stelde. |
Het MOET nu maar eens gedaan, zijn met die eeuwige discussies over wie de échte is! Eendracht* maakt tenslotte ook bij Nationalisten macht.
Trouwens is het bericht waardoor de discussie starte achterhaald! Luk Lemmens zei vanavond dat een fractie uit 5 leden bestaat en dat dit stemrecht geeft in de commisies !!! Deze wijziging is er gekomen net voor de verkiezingen!! Onnodig dus om hierover verder te discusieren. Hij benadrukte ook dat ze een zelfstandige fractie zullen vormen. Dit alles zei hij vanavond op het debat van VVB Schoten. * wil niet zeggen 1 partij vormen. |
Citaat:
Dat recht op een eigen fractie werd inderdaad van zeven gekozenen naar vijf gebracht, net voor de verkiezingen. Dat N-VA opteert om als zelfstandige fractie te werken, is goed mogelijk. Maar zoals de zaken er nu voorstaan, heeft N-VA dan geen stemrecht. De N-VA kan de commissies wel bijwonen , maar niet meestemmen! En kempenaar ik vond deze discussie de moeite waard, de Blokkers hebben eens te meer laten zien hoe machtsgeil ze zijn! |
Deze discussie is allemachtig leuk voor deze Belgicist om volgen.
Beide kampen begrijpen waarschijnlijk waarom? |
Citaat:
|
Citaat:
Heb je die vechtende poppetjes nog ergens in een vergeten lade liggen? :| |
Citaat:
|
Citaat:
Verklaar je eens nader. |
Citaat:
Machtsgeil zijn eerder degenen die zelfs in de boot van belgicisten springen om toch maar aan de bak te kunnen komen. |
Citaat:
Maar inderdaad, van zorroaster weet ik al dat het niet klopt. Mischien dat iemand dat dan eens zegt aan Luk Lemmens? het deed me echt deugd om hem te zien debateren. én Hij kwam tenminste overeen met de Vlaams Blokafgevaardigde, iets dat ik niet kan zeggen van sommigen hier aanwezig. |
Citaat:
|
Een oplossing zou natuurlijk zijn, dat één van de zogenaamde Blok-onafhankelijken, als onafhankelijke de N-VA-fractie zou steunen
want vanaf 7 zetels heeft men wel stemrecht. Op die manier zou N-VA stemrecht hebben en het Blok toch zijn postjes behouden. Waarom moet het toch altijd zo moeilijk zijn als de oplossing zo éénvoudig is. |
Het is duidelijk dat er slechts één echte onafhankelijke bij het Blok zit.
Dit is duidelijk Jurgen Verstrepen. De andere 2 zijn maar onafhankelijke Blok figuranten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Distel
Het zijn de Blokkertjes die zich hier komen moeien met de interne keuken van N-VA, en het al dan niet vormen van een eigen fractie. Het gaat hem bij de Blokkers duidelijk om de jobkes. En van mij en jan Heyoens kunnen ze die krijgen in ruil voor stemrecht van N-VA in de commissies. Maar Jan heeft schijnbaar geen voldoende invloed op de Blok partijtop om Jurgen te laten overstappen als onafhankelijke naar N-VA. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be