FISHERMAN |
30 juli 2006 19:55 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea
(Bericht 1845936)
Sexist!
Vrouwen kunnen evengoed staatshoofd zijn als mannen. En ik durf eerlijk te bekennen dat vele het nog beter zouden doen.
Minder testosteron zou onze wereld goed doen, want naast spieropbouw, zorgt dit hormoon ook voor agressie. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom juist mannen eerder neiging hebben zich tot dictator te ontpoppen.
|
Vind ik nu eens echt nonsens. Vrouwen zijn absoluut niet superieur aan mannen. Toen vrouwen nog onder de sloef lagen, had je nauwelijks vrouwelijke rokers, alcoholici, vechtbazen, criminelen.
Met de vrouwemancipatie zie je juist dat meer vrouwen ook deze, typisch mannelijke, eigenschappen overnemen.(Dit is geen argument tegen vrouwenemancipatie, iedereen heeft het recht om zijn/haar leven te verkloten).
Bijgevolg is er geen enkel reden om aan te nemen dat vrouwen het automatisch beter(of slechter) zouden.
Mensen die het in de politiek willen maken hebben sowieso al een haantje-de-voorste mentaliteit.
En dat merk je ook bij vrouwelijke politici(Verdonk, Tatcher, Rice,...).
Mijnconclusie: vrouwen hebben evenveel recht om aan politiek, maar ik denk niet de wereld er beter(of slechter) van zal worden. Alleen is het rechtvaardiger om vrouwen dezelfde kansen te geven.
|