Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Moslima's met hoofddoek aan bij AH (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171922)

Jan van den Berghe 14 juni 2012 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6169539)
Ik zou het eerder vrijheid van ondernemen noemen. Godsdienst an sich is niets meer of minder dan een bedrijf, een geldmachine. In mijn mening dient iedere onderneming, godsdienst inclusief, te vallen onder het algemeen arbeidsrecht. Ondernemingen die verboden handel bedrijven worden vanzelfsprekend verboden, alsook bedrijven die fraude of bedrog plegen.

Daaruit volgt rechtstreeks dat iedere godsdienst dient te bewijzen of zijn/haar god bestaat en rituelen aantoonbaar effect hebben teneinde niet veroordeeld te worden wegens oplichterij.

U verwart overduidelijk "godsdienst" met "religieus instituut".

parsprototem 15 juni 2012 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6169528)
Ik heb alleszins tegenwoordig een mondmasker, zonnebril en capuchon bij wanneer ik naar de AH ga. Als ik iemand in niqab of burka zie, vraag ik of ik iets mag vragen, zet kap, mondmasker en zonnebril op en vraag of zij zich veilig voelt wanneer ik zo voor haar sta. Ik hoop alleszins dat zoiets een reality shock kan zijn.

In België hoort je gezicht herkenbaar te zijn. Ik heb geen probleem met een hijab maar wel een gigantisch probleem met gezichtsverbergende maskers. Chador is op de grens, maar vergeet niet dat veel nonnenorden een chadorachtig kleed dragen.

Als ik de grens zou mogen bepalen moeten mond, neus en ogen ten alles tijde vrij zijn, en moeten haren en oren gecheckt kunnen worden op vraag van politie ongeacht of dit een man of vrouw is. Bij de overheid is het pertinent verboden en in het arbeidsreglement kan het eventueel verboden worden op basis van veiligheid, neutraliteit of uniform.

Alleen Zorro mag zijn ding doen.

parsprototem 15 juni 2012 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6169043)
toch wel : it is a WEEKLY event.

Zoiets kan toch niet lang blijven duren. Al die mannelijke poepen omhoog naar de straatkant waar een voetganger doormoet. Zouden ze daar dan geen sluiertje over moeten hangen. Of ieder zijn buxus plantje mee in een potje dan. Niet dat ik in verleiding kom, hoor :-)

En wat als je daar woont en je hond moet uitlaten en die moet dringend? Ze lokken het ook wel uit, hoor.

Waar is Parijs, de Montmartre... alleen de Eiffel staat nog recht.

parsprototem 15 juni 2012 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6169539)
Ik zou het eerder vrijheid van ondernemen noemen. Godsdienst an sich is niets meer of minder dan een bedrijf, een geldmachine. In mijn mening dient iedere onderneming, godsdienst inclusief, te vallen onder het algemeen arbeidsrecht. Ondernemingen die verboden handel bedrijven worden vanzelfsprekend verboden, alsook bedrijven die fraude of bedrog plegen.

Daaruit volgt rechtstreeks dat iedere godsdienst dient te bewijzen of zijn/haar god bestaat en rituelen aantoonbaar effect hebben teneinde niet veroordeeld te worden wegens oplichterij.

Zo had ik het nog niet bekeken. Daar heb ik effe wat tijd voor nodig.

DeProf_eet 15 juni 2012 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem (Bericht 6171671)
Zoiets kan toch niet lang blijven duren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be