Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Raf 11 maart 2012 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6023425)
't Zijn nochtans jouw woorden die hierboven geciteerd worden, werd niets aan ge-FIFY'd.

Nee, ze werden alleen verkeerd geïnterpreteerd en compleet uit de context gerukt. Een truukje dat Paulus graag mag bezigen op dit forum. En daar dan liefst pagina's lang over dooremmeren. Affijn, 't zal ook wel een manier van "discussiëren" zijn zeker? Maar of het een goeie is...

Raf 11 maart 2012 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6024200)
Welke context?

Er staat letterlijk dat niet alle VB'ers nazi's zijn, maar wèl degelijk racisten

En dat klopt ook. Dat is geen kenmerk dat arbitrair aan de groep wordt toegeschreven; het is gebaseerd op het feit dat het Vlaams Blok een voor racisme veroordeelde partij is. Wie die partij steunt, steunt het racisme.

born2bewild 11 maart 2012 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 6024257)
Ik zie daar geen leugens staan.
Paulus toont klaar en duidelijk aan mét links en posts van jou dat je volgens je eigen definitie van racisme zélf een racist bent.

schaak-mat

Raf 11 maart 2012 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 6024257)
Ik zie daar geen leugens staan.
Paulus toont klaar en duidelijk aan mét links en posts van jou dat je volgens je eigen definitie van racisme zélf een racist bent.

Nee, dat doet hij niet.

born2bewild 11 maart 2012 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6024309)
Nee, dat doet hij niet.

chagrijn is geen mooie eigenschap raf
Paulus speelt duidelijk een klasse hoger dan u, maar dat is toch geen schande?

artisjok 11 maart 2012 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6024313)
Paulus speelt duidelijk een klasse hoger

Vandaar dat hij zich moest verlagen tot leugens over PM's.

born2bewild 11 maart 2012 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6024325)
Vandaar dat hij zich moest verlagen tot leugens over PM's.

dat zeg jij

artisjok 11 maart 2012 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 6024326)
dat zeg jij

Dat kan je nalezen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3311
http://forum.politics.be/showthread....46#post5961446

Alboreto 11 maart 2012 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6024303)
Nee, ze werden alleen verkeerd geïnterpreteerd en compleet uit de context gerukt. Een truukje dat Paulus graag mag bezigen op dit forum. En daar dan liefst pagina's lang over dooremmeren. Affijn, 't zal ook wel een manier van "discussiëren" zijn zeker? Maar of het een goeie is...

Ach, ik lig er niet wakker van hoor.
Als die mannen zich belachelijk willen maken, dan dien ze maar.8-)

Paulus 11 maart 2012 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6024303)

Vertel ons dan eens wat de juiste context is waarin het geschrevene moet gezien en gelezen worden, zodat we het juist kunnen interpreteren.

Paulus.

Alboreto 11 maart 2012 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6024534)
Ik heb niks tegen discriminerende kledij.
Dat maakt het lekker duidelijk: zij >=< wij.

Ook praktisch als er ooit 'speciale treinen' worden ingelegd.
Zo weten we meteen wie we er op moeten duwen voor een 'plezierreis'
En handig ook voor de oproerpolitie als er eens moet geschoten worden.
Ze zijn makkelijk herkenbaar.
Een vizierkruis op een hoofddoek maakt de job a piece of cake.

Pericles 11 maart 2012 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6024526)
Vertel ons dan eens wat de juiste context is waarin het geschrevene moet gezien en gelezen worden, zodat we het juist kunnen interpreteren.

Paulus.

Geen moeilijke vragen stellen aan de Raf hé Paulus. ;-)

Alboreto 11 maart 2012 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6024526)

Gevraagd en beantwoord:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1960

stuyckp 11 maart 2012 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6024305)
En dat klopt ook. Dat is geen kenmerk dat arbitrair aan de groep wordt toegeschreven; het is gebaseerd op het feit dat het Vlaams Blok een voor racisme veroordeelde partij is. Wie die partij steunt, steunt het racisme.

Dat is onzin natuurlijk. Iemand die echt overtuigd is dat Vlaanderen zijn onafhankelijkheid eenzijdig moet uitroepen, maw iemand van de harde lijn, die stemt voor het Vlaams Belang. Dat is voor mij niet per se een racist.

Racisme is een vorm van veralgemening en extrapolatie van problemen. Die veralgemening en extrapolatie zie ik ook in het statement hierboven. Raf richt als het ware zijn eigen cordon sanitaire op. Weinig democratische houding.

Het probleem met deze houding is dat op den duur bepaalde problemen onbespreekbaar worden, wegens politiek incorrect. En ze dus blijven etteren en verkankeren en in feite de aanhang van het Vlaams Belang alleen maar vergroten. Het negeren van problemen is in het verleden al te vaak gebeurd voor zover dat nu nog steeds niet het geval is.

Paulus 11 maart 2012 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 6024562)

U geeft inderdaad eerst een hele uitleg over racisme. Maar daarna zegt u woordelijk:
"maar het gaat niet zozeer daarover".
Daarmee trek je het zelf uit die context. Niet ik.

Dat is één.

Twee.

Dat ik uw oorden in de mond zou leggen als ik zeg dat u met etniciteit ook religie bedoeld? Neen, want zegt u weldegelijk. Kijk maar:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5603400)
Ik zal dat even voor hen funderen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Etniciteit

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethnic_group

http://fr.wikipedia.org/wiki/Ethnie

Religie valt daar dus, zoals eerder al aangegeven, ook onder.
Geslacht en seksuele voorkeur inderdaad niet.
Dat is dan seksisme en homofobie.

Dat is twee.

U kronkelt duidelijk als een paling in zijn eigen snot.

Geen probleem voor mij. Zo geeft me telkens weer de kans om uw onconsequentie andermaal in de verf te zetten.

Graag gedaan overigens.

Paulus.

Paulus 11 maart 2012 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6024570)
Dat is onzin natuurlijk. Iemand die echt overtuigd is dat Vlaanderen zijn onafhankelijkheid eenzijdig moet uitroepen, maw iemand van de harde lijn, die stemt voor het Vlaams Belang. Dat is voor mij niet per se een racist.

Racisme is een vorm van veralgemening en extrapolatie van problemen. Die veralgemening en extrapolatie zie ik ook in het statement hierboven. Raf richt als het ware zijn eigen cordon sanitaire op. Weinig democratische houding.

Het probleem met deze houding is dat op den duur bepaalde problemen onbespreekbaar worden, wegens politiek incorrect. En ze dus blijven etteren en verkankeren en in feite de aanhang van het Vlaams Belang alleen maar vergroten. Het negeren van problemen is in het verleden al te vaak gebeurd voor zover dat nu nog steeds niet het geval is.

Precies! Net zoals iemand die voor de SPa stemt voor het behoud van de Sociale Zekerheid, ook niet per definitie pro-abortus moet zijn.

Raf is met zijn verklaring en volgens de definitie die Alboreto aan racisme geeft, ook racistisch.

Alhoewel ik eerder vrees dat er iets met de definitie niet ok is.

Paulus.

artisjok 11 maart 2012 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 6024581)
Precies! Net zoals iemand die voor de SPa stemt voor het behoud van de Sociale Zekerheid, ook niet per definitie pro-abortus moet zijn.

Raf is met zijn verklaring en volgens de definitie die Alboreto aan racisme geeft, ook racistisch.

Alhoewel ik eerder vrees dat er iets met de definitie niet ok is.

Paulus.

Iemand die voor een bepaalde partij stemt is een bepaalde partij-stemmer, geen bepaalde partij-er.
Iemand die lid is van een bepaalde partij is een bepaalde partij-er.

stuyckp 11 maart 2012 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6024614)
Iemand die voor een bepaalde partij stemt is een bepaalde partij-stemmer, geen bepaalde partij-er.
Iemand die lid is van een bepaalde partij is een bepaalde partij-er.

Dat maakt geen verschil, als je lid bent van een bepaalde partij ben je het niet per se eens met alle standpunten van de partij. Je bent lid van de partij omdat je er belangrijke overeenkomsten mee hebt. Dat kan voor een Vlaams Nationalist van de harde lijn al voldoende zijn om lid te worden van het VB. Trouwens de manier waarop u het formuleert veralgemeent u net zoals Raf dat doet.

Het is in feite wel grappig om te zien hoe mensen die tegen racisme zijn zich in feite zelf enorm onverdraagzaam opstellen. De enige manier om racisme te bestrijden is om er om te beginnen begrip voor te hebben, te luisteren naar die mensen, en er de zinvolle boodschap uit te halen en daar dan iets mee te gaan doen. Dat er wel degelijk een migranten problematiek is dat staat toch vast dacht ik. Het is niet zo dat als je naar die mensen luistert je hen moet volgen in hun discours. Zo zou je de kriminaliteit kunnen indijken door Migranten de kans te geven goed Nederlands te leren en een kans op een goede job.

Paulus 11 maart 2012 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6024646)
Dat maakt geen verschil, als je lid bent van een bepaalde partij ben je het niet per se eens met alle standpunten van de partij. Je bent lid van de partij omdat je er belangrijke overeenkomsten mee hebt. Dat kan voor een Vlaams Nationalist van de harde lijn al voldoende zijn om lid te worden van het VB. Trouwens de manier waarop u het formuleert veralgemeent u net zoals Raf dat doet.

Het is in feite wel grappig om te zien hoe mensen die tegen racisme zijn zich in feite zelf enorm onverdraagzaam opstellen. De enige manier om racisme te bestrijden is om er om te beginnen begrip voor te hebben, te luisteren naar die mensen, en er de zinvolle boodschap uit te halen en daar dan iets mee te gaan doen. Dat er wel degelijk een migranten problematiek is dat staat toch vast dacht ik. Het is niet zo dat als je naar die mensen luistert je hen moet volgen in hun discours. Zo zou je de kriminaliteit kunnen indijken door Migranten de kans te geven goed Nederlands te leren en een kans op een goede job.

En dat weet zij maar al te goed.

Paulus.

artisjok 11 maart 2012 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6024646)

Als je lid bent van een partij, betaal je lidgeld, steun je die partij.
Dan moet je toch niet afkomen :"ik wist niet wat er in hun programma staat" of "ik ga eigenlijk niet akkoord met wat ze zeggen".

Citaat:

Het is in feite wel grappig om te zien hoe mensen die tegen racisme zijn zich in feite zelf enorm onverdraagzaam opstellen. De enige manier om racisme te bestrijden is om er om te beginnen begrip voor te hebben, te luisteren naar die mensen, en er de zinvolle boodschap uit te halen en daar dan iets mee te gaan doen.
Kan je me die zinvolle boodschap vertellen?
Citaat:

Dat er wel degelijk een migranten problematiek is dat staat toch vast dacht ik. Het is niet zo dat als je naar die mensen luistert je hen moet volgen in hun discours. Zo zou je de kriminaliteit kunnen indijken door Migranten de kans te geven goed Nederlands te leren en een kans op een goede job.
Ja, het staat vast dat er problemen zijn, ook in verband met migranten en migratie.
Maar ik zie nog niet in waarom je dan racistisch moet zijn/worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be