solidarnosc |
18 december 2008 18:41 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
(Bericht 3867164)
Ik hoop van harte dat dat NVA of Vlaams Belang is, anders dreigt pas een echte ramp.
|
Volgens mij maakt Dedecker het meest kans om goed te scoren (ondanks het wereldwijd faillissment van zijn economisch programma) temeer Leterme (deze keer) zou vallen over een niet communautair feit en de CD&V zich niet kan profileren als martelaar van de Vlaamse zaak. De CD&V zou ook wel eens gekneld kunnen zetten tussen de Vlaamse keffers Vlaams Belang, NVA en LDD en een eerder staatsmanschap en economisch georiënteerde VLD met iemand als Verhofstadt als aanvoerder. In de wedstrijd "Beste Vlaming" kunnen ze het niet winnen van een NVA en Vlaams Belang en zullen ze zowieso de adem van SP.a en VLD in de nek voelen die gewoon de CD&V zullen volgen. In de wedstrijd "Goed Bestuur" en "Staatsman" zullen ze het ook niet winnnen.
Ik verwacht een totale versnippering van het politieke landschap in Vlaanderen en een overwinning van de PS in het Franstalig landsgedeelte (door de economische crisis dat het failliet heeft aangetoond van het neoliberalisme en de verzwakte positie van de MR.) Resultaat zou een klassieke tripartite zijn op alle niveaus van het land.
|